Regisztráció Blogot indítok
Adatok
vállgazd lány

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Milyen előnyei vannak a saját márkás termékeknek a fogyasztó számára? Veszélyben vannak-e a gyártók márkái? Ön melyiket és miért részesíti előnyben? Inspirációként: http://kereskedelem.tlap.hu/magazin/sajat-markas-termek-fogalma/;…..
vállgazd lány 2013.10.25 03:28:49
Csatlakozva az előttem kommentelőkhöz, én is az alacsony árat emelném ki mint fő előnyt. Mivel az emberek életszínvonala valószínűleg tovább csökken a mindenféle adó következtében, egyre jobban oda kell figyelniük kiadásaikra. Ahol tudnak spórolni fognak, és a saját márkás termékek általában olcsóbbak, mint a gyártói márkás társaik.

Az emberekben, az hogy a saját márkás termékek azok "gagyik" pont azért alakult ki, mert olcsók voltak. A "drágább jobb, mert biztos valamivel többet tud vagy valamiben jobb" klisé nagyon sok ember fejében megfordul, hiszen ha nem gondolnak jobban bele, akkor ezzel magyarázzák meg az árkülönbséget. (Megjegyzem néhol jogosan, mint az üdítőitaloknál, alkoholoknál.)

Viszont a magasabb árfekvésű termékeknél is egyre nagyobb veszélyt jelentenek a saját márkás termékek. Gondoljunk csak a Spar Prémium boltokra, ahol már magasabb minőségű saját márkás termékeket kaphatunk kicsivel alacsonyabb áron, főleg az élelmiszerek terén.

Szerintem az emberek először rákényszerülnek a saját márkás termékekre,mert spórolni akarnak. Így akik megengedhetik maguknak, azok amíg tehetik gyártói márkás termékeket fogják venni. De mivel ezeknek az embereknek a száma egyre csökken, így a gyártói márkás termékek eladása is csökkenni fog.

Persze lesznek olyan piacok, ahol a saját márkás termékek nem kerekedhetnek felül a gyártói márkásokon, mert a minőség ígérete nagyobb a gyártói márkáknál és az emberek hajlandóak ezért többet fizetni. Pl. tisztálkodási szerek

Én alapvetően gyártói márkás termékeket vásárolok, mert inkább megfizetem a minőséget. Ugyanis a legtöbb saját márkás terméknek a minőség terén, azért van hova fejlődnie.
Milyen információkat tartana fontosnak megismerni állásra pályázóként egy cég küldetéséből és stratégiájából? Miért lenne célszerű ezekről tájékozódnia? Honnan gyűjtene információkat? Inspirációként:…..
vállgazd lány 2013.10.09 14:57:22
Egyetértek pápacity-vel abban, hogy nagyban függ attól milyen helyzetben vagyunk. Én azzal egészíteném ki, hogy saját elképzeléseinktől is függ, beszéljünk most diplomás álláskeresőkről, hogy milyen cégeknél szeretnénk dolgozni. Sokunknak elmondták már, hogy ha 1-2 évet dolgozunk a Big Four valamelyikénél, akkor már sokat lendítettünk karrierünkön és később könnyebben tudunk elhelyezkedni. Ha így gondolkodunk, akkor nem tartom fontosnak, hogy azonosuljak olyan vállalatokkal, amik csak "stepping stone"-ok a nagyobb cél érdekében.
Természetesen ezekhez a válllalatokhoz is be kell kerülni először, tehát fontos utána nézni mit várnak el tőlünk, mivel tűnhetek jobb színben fel az állásinterjún. Például nem biztos, hogy minden cég az öltönyös/kosztümös megjelenést preferálja, mint pl. az Apple. Ezek a dolgok viszont nem biztos, hogy kiderülnek a cég küldetéséből, stratégiájából. Úgy gondolom, hogy ha "stepping stone" cégekről van szó, akkor elég, ha tudunk néhány alapinformációt a cégről, mottót, honlapon leírt küldetést, fontosabb stratégiai lépéseket, ha erről valamilyen cikk is megjelent.

Ha viszont komolyabb elképzeléseink vannak a céggel kapcsolatban, akkor csak csatlakozni tudok az előttem szólokhoz, mivel nagyjából elmondtak mindent.
Információgyűjtés szempontjából én is az internetet és az állásbörzéket mondanám. Internet alatt a cég honlapját, ha van, illetve utána olvasnék más forrásokból is, hiszen a honlapon azt találom amit a cég szeretne mutatni kifelé, viszont találhatok olyan cikkeket is amik rámutatnak a cég valós működésére, természetére. Az állásbörzék meg azért jók, mert személyesen tudunk beszélni ottani dolgozókkal, valamilyen szinten képet kapunk milyen emberek dolgoznak ott.