Adatok
Sopeka
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Hasít a Fidesz, hála legyen Finkelstein mesternek és az ő stratégiájának! Az elmúlt öt évben sikerült ellenséget ellenségre halmozni, kicsalni az ősmagyar lelkek mélyéből a gyűlöletet, majd újabb ellenségekkel hozni a frászt a hívekre.
A kérdés csak az, mi lesz holnap?…..
Szombaton írt nekünk egy olvasónk egy zalaegerszegi iskoláról, ahol speciális nevelési igényű diákokat oktatnak szegregáltan. Ott péntekig nem volt semmilyen infó semmiről. Egy másik pedagógus szerint viszont az SNI-s gyerekeket integráltan oktató intézményekben még nagyobb a…..
Kedves Liberálisok,
lassan harminc éve tanítok. Tíz éven belül nyugdíjba megyek, ezért az új szabályozás szerint egyrészt nem lehetek mestertanár, másrészt még meg kell küzdenem azért, hogy bekerülhessek a „Pedagógus 2”-be, ami egyrészt harminc év tapasztalat után…..
Sopeka
2013.10.22 12:14:08
@Loós Gyula: És nem is lesz tehetséges, rátermett tanárokból utánpótlás, amíg így viszonyulnak hozzájuk. A jó képességű diákoknak vonzó ez a pálya? Vajon a tehetséges, okos, ráadásul érettségi előtt álló diákok közül hányan vágynak tanárok lenni? Mert az egyértelmű, hogy csakis belőlük válik, válna jó tanár.
A diplomás átlagbér 40 %-át alig meghaladó fizetés, ráadásul a szellemi munka önállóságának szűk korlátok közé szorítása. Mit tehet önállóan ma egy pedagógus? Úgy, mint egy képzett, alkotó
kedvvel megáldott, felelősségtudattal rendelkező, öntudatos munkavállaló?
Ráadásul az sem igaz, hogy nem kerülhet utcára. Sőt, ha kirúgják, már más (állami fenntartású) iskolában sem helyezkedhet el, mindenhol a KLIK a fenntartó. Ma, ha nincs elég pedagógus valahol, akkor a többinek kötelező ellátni a hiányzó szakember munkáját is (persze a színvonalról most ne beszéljünk, arról már nem a tanár tehet, ha még két másikét is kénytelen elvégezi).
És még sorolhatnám...
Jelenleg mintha az a hozzáállás érvényesülne velünk kapcsolatban, hogy "úgy kell nektek, minek választottátok ezt a hivatást".
A diplomás átlagbér 40 %-át alig meghaladó fizetés, ráadásul a szellemi munka önállóságának szűk korlátok közé szorítása. Mit tehet önállóan ma egy pedagógus? Úgy, mint egy képzett, alkotó
kedvvel megáldott, felelősségtudattal rendelkező, öntudatos munkavállaló?
Ráadásul az sem igaz, hogy nem kerülhet utcára. Sőt, ha kirúgják, már más (állami fenntartású) iskolában sem helyezkedhet el, mindenhol a KLIK a fenntartó. Ma, ha nincs elég pedagógus valahol, akkor a többinek kötelező ellátni a hiányzó szakember munkáját is (persze a színvonalról most ne beszéljünk, arról már nem a tanár tehet, ha még két másikét is kénytelen elvégezi).
És még sorolhatnám...
Jelenleg mintha az a hozzáállás érvényesülne velünk kapcsolatban, hogy "úgy kell nektek, minek választottátok ezt a hivatást".
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Mi lenne, ha személyeskedés helyett inkább azon vitatkoznánk, hogy miként lehetne kimászni a kátyúból?
Vagy nincs is kátyú?! Aki így gondolja, az járjon már nyitott szemmel. Nem rég kb. 600 km-t tettünk meg keresztben az országon, szándékosan nem autópályán. Na, azt a nyomort, amit eközben láttunk...!
Nem fog itt jó irányban változni semmi, amíg az emberek többsége csak hibáztat, mocskol, irigykedik, gyűlöl, ahelyett, hogy összetartana, és próbálná a másik szempontjait is meghallgatni, esetleges igazságtartalmán elgondolkodni. Nyomós érvekkel vitatkozni. Az nem érv, hogy a másik libsi, komcsi.