Regisztráció Blogot indítok
Adatok
nikiszabo

0 bejegyzést írt és 16 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A diákhitelt néhány éve azért vezették be, hogy a hallgatók e kedvezményes konstrukcióval támogatni tudják felsőfokú tanulmányaik végzését. Érdemes-e igénybe venni? Milyen érvek szólnak az igénybevétele mellett és ellen?…..
nikiszabo 2013.11.25 18:59:53
Az egyetemi tanulmányok megkezdése előtt sok diák szembesül azzal problémával, hogy vajon miből fogja kifizetni az esetleges tandíjat, vagy amennyiben ez nem érinti, akkor is ki kell fizetnie a kollégiumot/albérletet, utazási költségeket, taneszközöket és az egyéb költségeket, amelyek szükségesek a megélhetéshez. Azokban a családokban, ahol a szülők nem tudják támogatni gyermeküket, jó megoldásnak tűnik igénybe venni a Diákhitelt. Manapság egyre több egyetemista kezdi meg tanulmányait a Diákhitel forrásaiból.
Nézzük is meg, hogy mi az oka annak, hogy ilyen népszerűségnek örvend ez a hitel konstrukció.
Magyarországon jelenleg kétféle diákhitelt tudunk igénybe venni.
Az egyik a Diákhitel1, amelyet minden a 35. életévét még be nem töltött hallgatói jogviszonnyal rendelkező egyén igénybe veheti. Fontos kiemelni, hogy mind az állami ösztöndíjas, mind a költségtérítéses hallgatók élhetnek ezzel a lehetőséggel, illetve az illető tanulhat akár nappalin, levelező vagy távoktatásos formában is.
Nagy előnye, hogy nincs hitelbírálat, nem kell jövedelem, sem kezes, sem fedezet. Bármire elkölthető, lehet választani, hogy milyen rendszerességgel milyen összegekben utalják a hitelt. A törlesztést elegendő a hallgatói jogviszony megszűnése után, legkésőbb azonban a 35. életév betöltése után elkezdeni törleszteni. A törlesztés jövedelemarányos, és bármikor lehet költségek nélkül előtörleszteni.
A legújabb konstrukció a Diákhitel2, amelyet csak azon hallgatói jogviszonnyal rendelkező, 35. életévét még be nem töltött hallgató vehet fel, aki önköltséges formában kezdi meg tanulmányait. A Diákhitel2 felvételéhez sem szükséges hitelbírálat, a törlesztés ugyanúgy működik, mint a Diákhitel1-ben, azonban hatalmas különbség, hogy ez csak felsőoktatási képzés költségére fordítható. A hallgató konkrétan nem is kerül kapcsolatba a hitellel, mert azt azonnal a felsőoktatási intézmény számlájára utalják. A Diákhitel2 nagy előnye, hogy a kamat csak 2%, mert a többi részét az állam átvállalja.
Véleményem szerint érdemes igénybe venni a Diákhitelt, amennyiben szükségünk van rá, hiszen a többi hitelhez képest, sokkal kedvezőbbek a feltételek és sokkal "hallgatóbarátabbak" ( főként a Diákhitel2 2%-os kamata).
Nem szabad azonban azt sem elfelejteni, hogy akármilyen kedvezőek is a feltételek, ez is egy hitel, jól át kell gondolni, hogy érdemes-e életünket hitellel a zsebünkben kezdeni.
Mire használja ill. tartja használhatónak a Facebookot ill. a Wikipediát az egyetemi tanulmányaiban, a tudása megosztásában és a kapcsolatai építésében és ápolásában? Miért lehetnek előremutatóak, és milyen hátrányai lehetnek e megoldásoknak? Inspirációként:…..
nikiszabo 2013.11.14 19:41:38
Mind a Facebook, mind a Wikipedia nagy népszerűségnek örvend az egyetemisták körében.
A Wikipedia véleményem szerint adhat jó ötleteket, ismereteinket bővítheti, DE nem preferált tudományos forrás- alapvetően az a probléma ezzel, hogy nem megbízható. Én inkább tudományos anyagot használok egy-egy beadandó, esszé, kutatási feladat megoldásához. Előnyben részesítem a könyvtárat és az interneten található tudományos keresőket és adatbázisokat (pl.: Google Scholar, Ebsco...).
A Facebook-kal kapcsolatban igen megosztott az emberek véleménye, egyrészt nagyon hasznos, a gyors kommunikáció és információáramlás miatt. Nagy előnye, hogy egyszerűen lehet vele kapcsolatot teremteni ill. tartani. Manapság minden egyetemi szak rendelkezik önálló Facebook csoporttal, ahol átláthatóan és egyszerűen meg lehet osztani a tanulmányainkkal kapcsolatos teendőket, feltehetünk egymásnak kérdéseket. Sok esetben csoportokban kell dolgozni, beadandókat írni, ebben is nagy segítség a Facebook, illetve meg tudunk osztani jegyzeteket egymással és az oktatókkal is egyszerűbben felvehetjük a kapcsolatot.
Hátránya és veszélye, amikor egyesek ( véleményem szerint manapság igen sokan) túlzásba viszik ennek használatát, itt élik az életüket, kerülik a személyes kontaktust, társasági eseményeket és így antiszociálissá válnak és introvertáltak lesznek.
Összeségében úgy gondolom, hogy a Facebook és a Wikipedia is megkönnyíti mindennapjainkat, de meg kell tanulnunk megtalálni az arany középutat.
Az internet terjedésével lehetővé válik az otthonról végezhető távmunka, ami nem követeli meg egy adott feladaton dolgozó érintettek személyes együttműködését ill. ismeretségét. Milyen előnyei és hátrányai lehetnek az internetre alapozott otthoni távmunkának? Szívesen…..
nikiszabo 2013.11.13 21:23:28
A távmunka még Magyarországon nem terjedt el széles körben, azonban egyre több olyan segédeszköz áll rendelkezésünkre, amelyek segítségével bevett szokássá válhat az otthoni munkavégzés. A területek, ahol a távmunka nagy népszerűségnek örvend, az IT szektor, valamint az üzleti szektor. Természetesen nem minden szakma alkalmas távmunka végzésére, pl. fodrász, pincér.
Ami a távmunka előnyeit illeti, a munkakínálat sokkal szélesebb, változatosabb munkákat lehet elvállalni, önállóan a saját tempónkban végezhetjük a munkát, nem figyelnek árgus szemek. Úgy osztjuk be szabadidőnket, ahogyan mi szeretnénk. A cégek szempontjából is előnyös lehet a távmunka, hiszen nem kell ülőhelyet és egyéb céges eszközöket fenntartani a munkavállaló számára. A távmunkában nincsenek földrajzi korlátok, ebből a szempontból előnyösebbek és versenyképesebbek azok a vállalatok, amelyek kihasználják a távmunka lehetőségeit.
A távmunka hatalmas lehetőség lehet a családos édesanyák és kismamák számára, akik nem akarják, hogy választani kelljen a család és a karrier között. A távmunka megoldás lehet mozgáskorlátozottak számára is, mert otthonról elvégezhetik feladataikat és így nem érzik magukat megkülönböztetve.
Egyre több cég kínál olyan lehetőségeket, technikai eszközöket, alkalmazásokat, ami szintén megkönnyíti az otthoni munkát.
Természetesen hátrányok is vannak, amelyeket nem lehet figyelmen kívül hagyni.
Sok távmunkát végző ember életében összemosódik a munka és a magánélet, az otthonról dolgozók sokkal többet túlóráznak, mint irodában dolgozó társaik. A környezet és a magánélet hatásai kizökkenthetik az embert a munkájából. Amennyiben nem jól osztjuk be időnket, könnyen beleeshetünk a határidők csapdájába. Ezen kívül frusztráló lehet a munkatársak hiánya is, könnyen elszigetelődhetünk a külvilágtól és az emberektől.
Amennyiben távmunkát szeretnénk vállalni, mindenképpen mérlegelni kell, hogy képesek vagyunk-e olyan időbeosztást készíteni, amelynek segítségével megfelelően tudjuk munkánkat végezni és egy fontos kérdést kell még megválaszolnunk, hogy össze tudjuk-e hangolni a magánéletünket a munkával, mert ha ez nem sikerül, akkor a távmunka könnyen egyik vagy másik rovására mehet.
Véleményem szerint egy friss diplomásnak a távmunka nem a legjobb a döntés. A pályakezdő számára a legfontosabb, hogy tapasztalatot es gyakorlatot szerezzen, kapcsolatokat építsen ki és szerintem erre a távmunka nem vagy csak részben alkalmas. Az irodai légkörben könnyebben hozzá tudunk szokni a munka világához, a kollégáink és a főnökünk is segítséget tud nyújtani nekünk.
Épp ezen indokok miatt az egyetem elvégeztével nem tervezem, hogy tavmunkásként lépek be a munkavállalók piacára, de amint a forrásban is olvasható, egyre több cég támogatja ezt a fajta munkavégzést, így lehetséges, hogy néhány év múlva ez lesz a sztenderd munkavégzés.
Alkalmazottként vagy vállalkozóként vonzóbb-e a munka világa? Milyen érvek szólnak az alkalmazottként és milyenek a vállalkozóként való pályakezdés mellett? Inspirációként: http://evinet.hu/2011/07/korlatok-nelkul-esely-vagy-teher http://fivosz.hu/article/2010/mi_a_fivosz/…..
nikiszabo 2013.11.05 11:15:33
Úgy gondolom, hogy alkalmazottként egyszerűbb belépni a munkapiacra. Amire pályáztál, abban a munkakörben dolgozol, így könnyebb a beilleszkedés. A legtöbb vállalat lehetőséget ad arra, hogy kitartó munkával a ranglétrán mindig feljebb tudjunk lépni. Ehhez szükséges az, hogy mindig újabb és újabb célokat tűzzünk ki magunk elé karrierünk szempontjából, tehát legyenek motiváló tényezők. Az alkalmazottkénti munka mellett szól még a kapcsolatépítés, a komolyabb pozíció megszerzése, ez sokat lendíthet azon, ha később vállalkozásba akarunk kezdeni, vagyis sokat profitálhatunk belőle.
Alkalmazottként negatívum, hogy mindenképpen van főnököd és kollégáid, akikhez alkalmazkodni kell, a cég által meghatározott előírás szerint kell a munkánkat elvégeznünk.
Aki vezetői ambíciókkal rendelkezik és nagyon precíz és kitartó a munkában annak mindenképpen érdemes egy idő után kipróbálnia magát egyéni vállalkozóként.
Egyéni vállalkozó melletti pozitívumok:
- saját magunk hozzuk meg a döntéseket
- tevékenységeket mi határozzuk meg
- mi választjuk meg, hogy kikkel dolgozunk együtt, üzlettársainkat, alkalmazottainkat
- rugalmas munkaidő
Nagyobb felelőséggel és kockázattal jár vállalkozni, mert a döntéseket egyedül kell meghoznunk. A rugalmas munkaidő lehet hátrány is, hiszen nincs meghatározva, hogy mennyit kell dolgoznunk, de ez sok esetben bőven túlszárnyalja a napi nyolc órát. Emellett egy vállakozás tőkeigényes is. Egy vállalkozásnál fontos a kreativitás, bátorság, hogy el merjünk indítani egy vállalkozást.
Zárógondolatként: mindenkinek figyelembe kell venni egyéni képességeit, készségeit, ambícióit, mielőtt belép a munkavállalói piacra és mérlegelni, hogy mi áll hozzá közelebb. Nagyon fontos a tapasztalatgyűjtés és, hogy kipróbáljuk magunkat, hogy mire vagyunk alkalmasak.
Mit gondol, hogyan lehet értékes és kapós munkavállalóvá válni az egyetemi évek során? A tanulmányokra vagy a vállatoknál megszerezhető gyakorlati tapasztalatok megszerzésére kell-e koncentrálni? Hazai vagy külföldi elhelyezkedési lehetőséget érdemes-e elsősorban szem előtt…..
nikiszabo 2013.11.04 19:57:50
Véleményem szerint az egyetemi tanulmányok során fontos, hogy az elméleti ismeretanyag mellett gyakorlatot is szerezzünk. Erre alkalmas többek között az utolsó félévben előírt kötelező szakmai gyakorlat.
Sokan már az egyetemi évek alatt megkezdik a gyakorlat és tapasztalatszerzést. Ennek számos előnye van. Aki szakmai gyakorlattal, tapasztalattal rendelkezik, az álláspiacra kikerülve az elhelyezkedési lehetőségei megnőnek. Aki képes az elméleti tudását gyakorlati ismeretekkel elmélyíteni, sokkal piacképesebb munkaerővé válik. Az álláshirdetésekben is megfigyelhető, hogy a tapasztalat előny, sőt néhány pozícióban elvárás, hamarabb alkalmaznak egy olyan pályázót , aki a megfelelő végzettség mellett gyakorlattal is rendelkezik. Ezért is érdemes munkát vállalni a tanulmányok mellett. A hátrány az idő hiánya, de ezt rugalmassággal és megfelelő időgazdálkodással össze lehet egyeztetni.
Úgy gondolom, hogy törekednünk kell arra, hogy egyetemi tanulmányaink során a minél mélyebb elméleti ismerteket elsajátítsuk és ezzel párhuzamosan próbáljunk meg szakmai gyakorlatot szerezni( pl.: évközbeni munka, gyakornoki programokban való részvétel, nyári munka). Jó, ha minél több gyakornoki programban veszünk részt és ezáltal sok-sok tapasztalatot szerzünk. Kiváló munkaerővé és szakemberré ugyanis csak úgy válhatunk, ha az elméleti tudásunkat a gyakorlatban tudjuk alkalmazni.
Amennyiben magyarországi felsőoktatási intézményben töltjük egyetemi éveinket úgy gondolom, hogy elsősorban a hazai elhelyezkedési lehetőségeket érdemes szem előtt tartani, hiszen a megszerzett tudást itthon kellene kamatoztatni. Mindenképpen előnyös a magyarországi cégeknek, ha a leendő alkalmazottjuk rendelkezik külföldi cégeknél szerzett tapasztalattal, ezt, jól kihasználva- ebből tudnak profitálni.
Az emberiség életminősége szempontjából milyen területen látna szívesen és tartana fontosnak innovációt (új terméket, szolgáltatást, eljárást, szervezeti megoldást)? Miért?…..
nikiszabo 2013.10.29 20:48:27
Úgy gondolom, hogy az innovációnak hatalmas szerepe van az emberiség életében és minden területen szükség van fejlesztésekre.
Ezek közül kiemelném a környezetvédelmi innovációkat és az egészségügy innovációját.
A természet rombolása egyre nagyobb veszélyeket tartogat az egész emberiség számára. Ez megfigyelhető a rengeteg természeti katasztrófából, amely a természetnek egyfajta válasza az emberiség pusztító életmódjára. Szerencsére napjainkban egyre nagyobb figyelmet fordítanak erre, a környezettudatosság kezd mindennapjaink részévé válni.
Egy hazai példa:
Magyarország két piacvezető sörgyára ( Dreher, Heineken) számos környezetvédelmi programot indít, gyártásukat környezetbarát módon próbáljak megvalósítani, így felelős vállalattá válni.
Az egészségügy is egy olyan terület, ahol mindig és folyamatosan szükség lenne innovációra, hiszen ezek hozzájárulhatnak ahhoz is, hogy tovább élhessen az emberiség.
Nagyon fontos az egészséges életmódra való nevelés is és ezen területen is szükség van innovációra.
Emellett fontos még az oktatási, az energia szektor és a társadalmi innováció is.
Az innováció lehet a megoldás a gazdasági válságból való kilábalásra is, mert ez lehetőséget ad arra, hogy új munkahelyeket teremtsenek, gazdasági növekedés katalizátora és innováció nélkül a vállalatok "meghalnának". Az Európa 2020 stratégiában kiemelkedő szerepet kap az innováció, mint a fenntartható fejlődés motorja. Természetesen az innivációhoz és K+F- hez több forrás szükséges, de épp ezért a stratégiában azt javasolják, hogy megfelelően kell gazdálkodni az erőforrásokkal és jól kell csoportosítani őket.
Záró gondolatként pedig a hazai jövőbeli innovációs kezdeményezéseket említeném meg (2014: Innováció az egészséges életmód és az aktív időskor szolgálatában; Nyersanyagok; A jövő élelmiszerei ill. 2018: Magas hozzáadott értékkel bíró gyártás; Városi mobilitás; Intelligens és biztonságos társadalmak). Úgy gondolom, hogy a kezdeményezés már egy lépcsőfok annak érdekében, hogy a fejlődés útjára léphessünk és reményeim szerint ezek a jövőben meg is valósulnak majd.
Az innovációt a fogyasztói igények magasabb szintű kielégítéseként határoztuk meg. Ez hogyan egyeztethető össze a tartós fogyasztási cikkek (pl. mobiltelefon, számítógép) körében megfigyelhető „beépített avulással”, miszerint a termékek rövidebb élettartammal…..
nikiszabo 2013.10.29 20:13:22
Véleményem szerint ezt a kérdést két szempontból érdemes megvizsgálni, a vállalatok és a fogyasztók nézőpontjából.
A fogyasztó szempontjából a beépített avulás egy szándékos "merényletnek" tűnhet. Megfigyelhető, hogy a fogyasztási cikkek egyre kisebb élettartammal rendelkeznek, illetve amennyiben elromlanak, nincs lehetőség a javíttatásra. Erre jó példa a forrásban is említett LCD-, plazmatelevízió, amelyeket szándékosan 3-4 évre terveztek.
A vállalat szempontjából fontos megjegyezni, hogy lehetséges, hogy az adott fogyasztási cikket nagyobb élettartammal nehezen lehetne piacra vinni és ott sikereket elérni vele (esztétikai szempont, árérzékenység, stb.).
A technikai fejlődés következtében a fogyasztói igények is megváltoztak, nőttek a vevői elvárások. Megnőtt azoknak az embereknek a száma, akiknek presztízskérdés,hogy a legújabb modellel rendelkezzenek az adott termékből. Fontosnak tartom azt is megjegyezni, hogy az ipar azt gyártja, amire igény van. Lehetséges, hogy amennyiben javítható, tartósabb készülékre lenne igény,akkor olyan fogyasztási cikket gyártana.
A beépített avulás a piaci logika szükségszerűsége, a rövidebb élettartam esélyt ad a folyamatos innovációra. Manapság a fogyasztási cikkek javíttatása sokkal drágább lenne, mint helyette kicserélni azt.
A megoldás egy kompromisszum lehetne, amiben a praktikusan célszerű élettartam, a megfelelő ár, funkcionalitás, hatásfok és esztétika együtt jelentkezne.
2.Mit gondol, egy termék ill. egy társadalmi ügy vonzerejét növeli-e, ha ismerős arc vagy arcok reklámozzák ill. népszerűsítik? Véleménye szerint pl. a londoni olimpikonjainknak van-e ilyen vonzerő  növelő értéke  vállalatok ill. társadalmi szervezetek…..
nikiszabo 2013.10.21 20:17:33
Véleményem szerint növeli egy termék illetve egy társadalmi ügy vonzerejét, ha ismerős arc vagy arcok reklámozzák, népszerűsítik azt. Nagyon fontos, hogy az adott ember amit reklámoz, azt hitelesen tudja képviselni, felfigyeljenek rá, jó hírneve legyen és szerintem erre a híres sportolók vagy olimpikonok tökéletesen alkalmas személyek. Fontos, hogy mit szeretnénk népszerűsíteni sportolóinkkal, ennek missziója az egészségtudatos életmódra nevelés,sportolás fontossága.
Magyarországon ezt még nem teljesen használják ki, de szerencsére egyre inkább elterjedőben van. Külföldön ezt nagyon sikeresen alkalmazzák. Erre egy nagyon jó példa David Beckham, mert nagyon sok iparág sok márkát vele reklámoz (Adidas, Armani, H&M, Pepsi, Coca Cola), ő a világ egyik legkeresettebb reklámarca, a saját neve is egy márkanév lett. Erre sok cég építette marketing stratégiáját.
Úgy gondolom, hogy a londoni olimpikonjainknak volt és van ilyen vonzerejük.
Példák
Gyurta Dániel hazánkban komoly marketing értékkel bír és az egyik, ha nem a legnépszerűbb sportoló. Ilyen cégek szerepelnek szponzorai között, mint Honda, Arena, Alpok-Aqua, EON kampány, Szerencsejáték Zrt. kampány és egyben ő ezeknek a cégeknek az egyik reklámarca is.
"A sport mindenkié" kampányban szerepelt Szilágyi Áron és Berki Krisztián. Ebben az egészséges életmódot és a rendszeres sportolást hirdetik.
De említhetnénk külföldi sportolókat is, pl.:Michael Phelps, vagy labdarúgásban Christiano Ronaldo, Lionel Messi nagyon sok fiatalnak a példaképei és erősen a sportra buzdítanak.
Természetesen vannak kockázatok is,mert megkötnek pl. előre egy reklámszerződést, de a sportoló botrányba keveredik (lásd: Tiger Woods szexbotránya vagy Lance Armstrong doppingbotránya) vagy nem lesz olyan sikeres.
Záró gondolatként kiemelném Egerszegi Krisztinát, aki nagy példakép országunk számára. Abban az időben, amikor sorozatosan 3 egymást követő olimpián 5 aranyérmet szerzett országunknak még nem volt jellemző, hogy a sportolókat reklámarcként használják, de később ( felnőttként) a Danone arca lett.
Milyen előnyei vannak a saját márkás termékeknek a fogyasztó számára? Veszélyben vannak-e a gyártók márkái? Ön melyiket és miért részesíti előnyben? Inspirációként: http://kereskedelem.tlap.hu/magazin/sajat-markas-termek-fogalma/;…..
nikiszabo 2013.10.21 19:44:46
Saját márkás termék alatt olyan terméket értünk, amelyen a kereskedő védjegyét, márkáját tüntetik fel. Ezek egyrészt mások által előállított termékek, tehát a kereskedő cég nevére utal, másrészt pedig a kereskedő által előállított saját markát feltüntető termékek. Előnyei a fogyasztók számára, hogy alacsonyabb árfekvésűek, mégis jó minőségű termékek. Kedvezőbb áruk abból fakad, hogy kisebb a marketing költségük, de ebből nem következik az, hogy egyáltalán nincs marketingjük, sőt egyre többet kell vele foglalkozniuk (reklám, kóstoltatás-termékpromoció,stb.). Gondosan megtervezik, hogy a saját márkás termékek melyik piaci szegmensben lehetnek hatékonyak. A saját márkás termékek versenyképessége a piacvezető márkákkal szemben javul, a Nielsen által készített piackutatásból is kiderül, hogy növekedést mutattak a piacon.
A saját márkás termékek főleg az FMCG (fast moving consumer goods) termékeknél jellemzőek, de akár a háztartási gépek között is találunk ilyen saját márkás terméket. A saját márkás termékek elterjedése függ a vásárlók vállalkozó kedvétől is, mivel ezekenél általában nincs hagyományos reklám, először szinte ismeretlenül kell kipróbálni a terméket. Itt is megfigyelhető, hogy a minőségre nagy hangsúlyt fektetnek, egyre inkább előtérbe kerülnek a magasabb minőségű saját márkás termékek (pl.: a Tesco Gazdaságos mellé létrehoztak prémium termékeket is). Számos kereskedelmi lánc más néven forgalmazza prémiumabb saját márkás termékeit, ilyenkor természetesen nagyobb a reklám és az új márka bevezetésének költsége, de nem köti össze őket az áruházlánccal, ami jó is lehet. Tehát nemcsak alacsony áron kínálnak saját márkás termékeket, hanem egyre inkább a magasabb árszegmensekben is megtalálhatók ezek a termékek és erre van is igény. Véleményem szerint a saját márkás termékek jelenléte nem jelenti a gyártói márkák háttérbe szorulását, mindig van és lesz olyan réteg, aki gyártói termékeket fog vásárolni magasabb árszinten is, pl.: Coca Cola termékek,alkoholos italok, fontos számukra a márkahűség. Nagyon sokszor a saját márkás termékek nem konkurenciák a gyártónak, hanem inkább stratégiai partnerek, mert bérgyártásban végzik el a saját márkás termékek gyártását ezek a cégek egyes üzletláncok számára, sőt sok olyan cég van, ahol a bevétel igen jelentős része ebből származik. A gyártói márkák hatalmas előnye az innováció, a folyamatos kutatás és fejlesztés, hiszen a saját márkás termékek inkább me-too, azaz utánzó termékek. Személy szerint óvatosabban kezelem a saját márkás termékeket bizonyos üzletláncokban, inkább előnyben részesítem bizonyos termékcsoportoknál a gyártói termékeket, de vásárolok ilyen fogyasztási cikkeket is inkább kisebb üzletláncoknál. Utolsó gondolatként úgy vélem, jó, hogy vannak saját márkás termékek, mert ezzel nő a piaci verseny és ez a fogyasztók szempontjából nagy előny.
Milyen információkat tartana fontosnak megismerni állásra pályázóként egy cég küldetéséből és stratégiájából? Miért lenne célszerű ezekről tájékozódnia? Honnan gyűjtene információkat? Inspirációként:…..
nikiszabo 2013.10.08 17:52:32
Nagyon fontosnak tartom, hogy mi a vállalat küldetése ( képesek lennék-e ezekért a célokért erőfeszítéseket tenni) milyen a szervezeti felépítése, értékrendje, működési rendszere. A vállalat stratégiájából nagyon sok információ derül ki, például, hogy milyen alkalmazottakra van szüksége a vállalatnak és ezeknek az elvárásoknak megfelelünk-e. Fontos, hogy milyen hangsúlyt fektetnek az emberek tovább képzésére ( lifelong learning). Egy vállalaton belül milyen előrelépési potenciálok vannak.
Azért célszerű ezekről az információkról tájékozódni, hogy tisztában legyünk azzal, hogy tudjuk-e teljesíteni azokat a követelményeket, amit az adott vállalat előír, illetve ami az adott vállalat missziója.
Információgyűjtésre alkalmas elsősorban az internet, manapság már a jelentősebb, magukra valamit adó cégek rendelkeznek saját honlappal, a honlapon nagyon sok információ fellelhető a cég Policy-ról.
A közösségi oldalak is alkalmasak lehetnek tájékozódása, de ezekkel óvatosan kell bánni.
Mint ahogyan mi is rengeteg információhoz tudunk jutni az adott céggel kapcsolatosan, ez fordítva is igaz, ők is nagyon sok információt tudnak rólunk összegyűjteni, állásinterjú előtt leellenőrzik az interjú alanyokat.
Napjainkban elterjedtek az Internetre feltöltött önéletrajzok és sokszor ezekből kerülnek ki az interjú alanyok. Célszerű önéletrajzunkat álláskeresés előtt ide is feltöltenünk.
Hogyan határozná meg a BKV termékét? Mi jellemzi a BKV értékláncát? Fogyasztóként (utasként) hol lát javítási lehetőséget az értéklánc tevékenységeiben? Inspirációként: http://www.bkv.hu/upload/M_166/rek4/1099.pdf; http://www.youtube.com/watch?v=VqZN2crV70E Kedves…..
nikiszabo 2013.10.08 17:24:43
A BKV egy szolgáltatást nyújtó vállalat-személyszállítási szolgáltatást nyújt, megszervezi a fővárosi közösségi közlekedést.
A BKV értéklánc elemzése:
-az értéklánc azon összekapcsolódó tevékenységek rendszere, amelyekkel egy vállalat a fogyasztói igények kielégítésére alkalmas végterméket állít elő- jelen esetben ez a végtermék a személyszállítás
-ez a termék a maga módján magas színvonalú, bár igen sok javítanivaló feladat van
Erősségek
-tömegközlekedéssel a fővároson belül bárhova el tudunk jutni
- a tömegközlekedési járatok közlekedése sűrűnek mondható
Gyengeségek
- elavult, koszos közlekedési eszközök
- a járatok nem megfelelő szintű összehangolása
- a külső kerületekben hiányos a tömegközlekedés
( villamos, metró), és ez lassítja és megnehezíti a közlekedést- emiatt nagyon sokan az autót választják, mint közlekedési eszköz, mert másképp igen nehezen tudnák elérni úticéljukat illetve egy négytagú családnak gazdaságosabb is
Veszélyek
- a fent felsorolt negatívumok, az óriási pénzhiány, a megnövekedett autós forgalom mind kedvezőtlen feltételeket teremtenek a BKV életében
A BKV jelenleg veszteségesen működik és ez a helyzet nem maradhat fenn hosszú távon.
Lehetőségek
- fontos lenne a hatékonyság növelése, innovatív módszerek alkalmazása
- a beruházásokra nagy hangsúlyt kellene fektetni
- vonzóvá kellene tenni a közösségi közlekedést megfelelő és hatékony marketing stratégiával
- fontos lenne a pazarlást megszüntetni vagy legalábbis csökkenteni
- nagy hangsúlyt fektetni arra, hogy ne legyenek bliccelők
- fontos lenne a hitelektől való minél hamarabbi megszabadulás vagy kedvezőbb konstrukciójú hitelek
- az új járműparkkal az emberek elégedettebbek lennének, szívesebben vennék igénybe a BKV szolgáltatását, így tudnák növelni a szolgáltatás színvonalát, de lehetne csökkenteni a fenntartási költségeket is, javulhatna a hatékonyság-ehhez azonban be kellene ruházni
- a BKV kommunikációjában nem eléggé hangsúlyosan jelenik meg, hogy milyen a BKV szolgáltatási színvonala és az emberek nincsenek annak tudatában, hogy nekik is hozzá kell járulni ahhoz, hogy a szolgáltatás minősége javulhasson ( pl.: BKV bérlet/ jegy vásárlás, adó,...)
- tudatosítani kellene az emberekben, hogy a közlekedési eszközökben ne tegyünk kárt, ezt szintén hangsúlyosabbá kellene tenni a kommunikációjukban
- fontos az infrastruktúra javítása, a közbiztonság javítása
- a BKV szervezeti struktúráján is kellene változtatni úgy, hogy a lehető legnagyobb hatékonysági fokon működjön
Utolsó gondolatként a hatékonyság javításon túl le kellene tudni küzdeni a közbeszerzések körül kialakult "mutyizásokat".
Mondjon maximum három olyan területet, ahol az adófizetői pénzekért cserébe az állami szerepvállalást elengedhetetlennek tartja! Ezek közé tartozik-e a felsőoktatás nappali tagozatos képzése? Indokolja választását! Inspirációként:…..
nikiszabo 2013.10.01 20:23:55
Véleményem szerint az alábbi területeken fontos és elvárható az állami támogatás:
-egészségügy/szociális hálózat
Mivel az egészséghez mindenkinek joga van, ezért fontos, hogy mindenki számára biztosítva legyen a megfelelő egészségügyi ellátás, korszerű, jól felszerelt kórházakban. Rengeteg pénz folyik be az adófizetők jövedelméből, ezt az összeget a szolgáltatás és az egészségügyi intézmények minőségi javítására kellene teljes egészében fordítani. Fontos lenne, hogy a beteget, mint ügyfél kezeljék. Sajnos sok negatív tapasztalatom volt, hogy mennyire nem emberi módon bánnak a betegekkel, alapvető emberi jogukban, a méltóságukban sértik meg őket. Ahhoz, hogy a beteg megfelelő ellátásban részesüljön "kétszer" kell fizetnie a szolgáltatásért, néhány intézményben kötelezően elvárják a hálapénzt ( holott ezt már nagyon sokan befizették a jövedelmekből tb. formájában). A megerdemelt nyugdíjellátás biztosítása idős korunkra ( inflációval növelt nyugdíjellátás).
-munkanélküliség elleni küzdelem
Úgy gondolom, hogy nem segélyeket kellene osztogatni az erre rászorulóknak, hanem munkát kellene biztosítani, a pénzért mindenkinek meg kell dolgoznia, az nem jár ingyen. Ide tartozik a munkahelyek teremtése, a cégeket, vállalkozásokat ösztönözni például adókedvezményekkel arra, hogy minél több embert foglalkoztassanak és a cél ne a létszámcsökkentés legyen. Közmunka program fejlesztése, erősítése, kiterjesztése, például közterületek tisztántartása, parkosítás, rendkívüli helyzetekben segítség.
-infrastrukturális fejlesztések
Például autópálya, vasút, tömegközlekedés fejlesztése. Ezek nagyon fontosak, mert a gazdasági fejlődés alapjául szolgálnak.
Zárógondolatként a felsőoktatás képzését is ide sorolnám. Ez mindenképpen befektetés az államnak. Állami támogatásért cserébe viszont minden diáknak a legmagasabb szinten kell elmélyíteni a tudását és törekednie kell arra, hogy piacképes tudást szerezzen az egyetem/főiskolai évei alatt.
Milyen érvek szólnak a külföldön folytatott egyetemi tanulmányok mellett, és milyenek ellene? Gondolkodik-e abban, hogy külföldön folytat tanulmányokat?  Inspirációként:…..
nikiszabo 2013.10.01 19:55:51
Természetesen mint sokan mások én is szeretnék élni azzal a hatalmas lehetőséggel, amit a külföldön folytatott tanulmány nyújthat.
Egy vagy több külföldön eltöltött szemeszter lehetőséget kínál arra, hogy új kapcsolatokat teremtsünk, megismerkedhessünk a világ különböző pontjairól érkezett emberekkel, sőt akár életre szóló barátságok is kialakulhatnak. Megismerhetünk teljesen más, új kultúrákat, képesek lehetünk több nézőpontból is szemlélni a világot. Nem elhanyagolható a nyelvtanulás, illetve nyelv tudásunk fejlesztése sem, hiszen a külföldi környezet a legmegfelelőbb helyszín arra, hogy elmélyíthessük ismereteinket.
Személyiségük is hatalmas fejlődésen mehet keresztül. Nyitottság, fejlődésre való törekvés, kitartás, ambíció, szorgalom, önbizalom, proaktivitás-ezek mind együttjárnak a külföldön eltöltött tanulmányi idővel. Fontosnak tartom megemlíteni az önismeretünk javulását, megfigyelhetjük, hogyan reagálunk bizonyos dolgokra szélsőséges körülmények között, hogyan változik viselkedésünk, amikor "kilépünk az otthon melegéből".
Külföldi tanulmányok vagy egy esetleges szakmai gyakorlat végzése során reális elvárások alakulnak ki az emberben jövőbeli lehetőségeire, feladataira vonatkozóan. Megtanulhatjuk, hogyan kell "eladni magunkat", jelentősen fejlődik kommunikációs készségünk, nemzetközi szinten is ismertséget, elismertséget szerezhetünk.
Empátiánk és alkalmazkodóképességünk fejlesztéséhez is hozzásegít, mivel különböző kultúrájú emberekkel tanulunk és élünk együtt.
Ez a multikulturális kommunikáció, amire a külföldön eltöltött félév során szert tehetünk, a siker záloga lehet a jövőben. Állásinterjúk során is hatalmas előny a külföldi tapasztalat.
Természetesen az éremnek mindig két oldala van. A külföldi félévnek hátránya lehet a honvágy, amelyet a mai modern kapcsolattartási eszközök (közösségi oldalak, Skype) sem tudják enyhíteni. Ehhez kapcsolódik a magány érzése és az egyedüllét, amelyet sokan éreznek mikor idegen helyen vannak. Számos országban sokkal magasabb az életszínvonal, mint az anyaországban, ezért anyagi nehézségek is felléphetnek.
Ennek ellenére úgy gondolom, hogy amennyiben van rá lehetőség, mindenképpen éljünk vele, használjuk ki, és töltsük egy vagy akár több félévet is külföldön.
Milyen kiváló magyar termékeket ismer? Mit lehetne azért tenni, hogy a hazai fogyasztók magyar termékeket vásároljanak? Hogyan segítené elő, hogy e termékek külpiacokra jussanak? Inspirálásként: http://tudatosvasarlo.hu/cikk/%E2%80%9Emagyar-termek%E2%80%9D-cimkek;…..
nikiszabo 2013.09.26 15:31:03
Nagyon sok kiváló magyar termékünk van, az országban közel 70 cég több mint 430 terméke kiváló magyar termék (pl.:mangalica és szürkemarhából készült termékek, borok, pálinkák, méz, tészták, tejtermékek...).
Fontos a magyar kis- és középvállalatok támogatása. Folyamatosan jelen kell, hogy legyenek a hazai alapanyagokból készült jó minőségű termékek. Ezért nekünk is mindent meg kell tennünk. Tudatosan kell magyar terméket vásárolnunk, ezzel is támogatva a magyar gazdaságot. Fontos az innováció és a termékminőség javításának ösztönzése, és az összefogás. Jelenleg is több kezdeményezés működik, hogy a hazai termékek népszerűségét növeljük és, hogy a magyar fogyasztók a magyar termékeket keressék a piacon.
Ezt hogyan érhetjük el?
-minőség, csomagolás, ár versenyképes legyen a külföldi termékekkel szemben
-kampányolni a magyar termékek mellett (pl.:valamilyen feltűnő jelöléssel ellátni a termékeket, ami odavonzza a vásárlók figyelmét és látványos legyen)
-reklámfilmekkel és plakátokkal népszerűsíteni termékeinket
-tudatos vásárlás
-hazai és nemzetközi kiállításokon, rendezvényeken való részvétel
-kommunikáció erősítése, a hangsúlyt minőségre, egészségre/egészségtudatos életmódra és a termék eredetére kell fektetni
-igényes és több nyelvű honlapok, ezzel meg tudjuk célozni a külföldi vásárlókat is
-a termékek helyes pozicionálása
Ezekkel mind hozzájárulhatunk ahhoz, hogy a hazai termékek mind a belföldi piacon, mind nemzetközi viszonylatban népszerűek legyenek.