Adatok
memoka94
0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Az üzleti szakemberek szerint a vevők ma nem annyira termékeket és/vagy szolgáltatásokat akarnak vásárolni, hanem komplex "megoldást" szeretnének kapni problémáikra. Mi a véleménye: ténylegesen igénylik a fogyasztók a komplex megoldást, vagy a gyártók/szolgáltatók "sózzák…..

Az internet terjedésével lehetővé válik az otthonról végezhető távmunka, ami nem követeli meg egy adott feladaton dolgozó érintettek személyes együttműködését ill. ismeretségét. Milyen előnyei és hátrányai lehetnek az internetre alapozott otthoni távmunkának? Szívesen…..

Alkalmazottként vagy vállalkozóként vonzóbb-e a munka világa? Milyen érvek szólnak az alkalmazottként és milyenek a vállalkozóként való pályakezdés mellett?
Inspirációként: http://evinet.hu/2011/07/korlatok-nelkul-esely-vagy-teher
http://fivosz.hu/article/2010/mi_a_fivosz/…..

Milyen előnyei vannak a saját márkás termékeknek a fogyasztó számára? Veszélyben vannak-e a gyártók márkái? Ön melyiket és miért részesíti előnyben? Inspirációként: http://kereskedelem.tlap.hu/magazin/sajat-markas-termek-fogalma/;…..
memoka94
2013.10.24 22:38:09
A saját márka a kereskedelmi egység védjegyével ellátott más gyártó által előállított termék. Sok esetben tapasztalhatjuk, hogy a ezek a termékek olcsóbbak, mint a gyártó cég saját terméke. Mitől is olcsóbbak tehát ezek a termékek? Elsősorban, hogy maga a kereskedő cég neve az érték, a márka, amely kifejezi a termék minőségét. Ezeknél a termékeknél is beszélhetünk marketing költségről azonban kevesebbet. A második indok az egyszerűbb, ezért költséghatékonyabb csomagolás, amely szintén a marketingtevékenység egyik megnyilvánulása egy vállalat számára. Továbbá azért is lehetnek kedvezőbbek a Private Label termékek, mert a kereskedő már egy hatékony technológiát vásárol meg a gyártótól illetve innovációt. Az előző gondolatban fontos a hatákonyság, tehát azhogy egy termék ára alacsonyabb, mint versenytársai, nem jelenti azt, hogy az rosszabb minőségű is. Ellentmondásos feltevés, hiszen a közgazdaságtanban éppen az ár az, amely mutatóként szolgálhat a termékről.Egy 2013-as kutatás eredménye szerint a magyarok 168 milliárd forintot költöttek az adott időszakban saját márkás élelmiszerekre (www.elelmiszer.hu/fmcg_szakmai_hirek/cikk/igy_fogytak_iden_a_sajatmarkak). Érdekes lehet az a kérdés is, hogy melyek azok a terméktípusok, ahol a legnépszerűbbek a saját márkák. Napjainkban, a fogyasztók árérzékenysége miatt, a helyes árpozicionálás igen fontos tényező, a sikeres kereslet eléréséhez. Véleményem szerint azoknál a termékeknél választják a vásárlók a saját márkás lehetőséget, ahol a minőséget nem tartják elődlegesnek, ahol nem jár nagyobb hátránnyal a minőség hiánya, mint amekkora nyereséget jelent a maga a minőség. Ez a jelenség főleg akkor következhet be, ha a fogyasztónak túl sok termék közül kell választania, és a termékek egyedisége nem mérvadó. A másik ok talán a presztízsmárkák esete, amikor az adott termék mellé egy kulturális szemléletet is vásárolunk (környezettudatosság, családcentrikusság, adományozás). Zárásképp, nem gondolom, hogy veszélyben lennének a gyártók saját márkái, hiszen nem minden fogyasztó tért át az effajta tudatos vásárlásra, és még megőrizték márkahűségüket, amely igen nagy érték. A másik nyomós érvem pedig, hogy végső soron a saját márkás termékek forgalma is nyereséget produkálhat a gyártók számára.

Milyen információkat tartana fontosnak megismerni állásra pályázóként egy cég küldetéséből és stratégiájából? Miért lenne célszerű ezekről tájékozódnia? Honnan gyűjtene információkat? Inspirációként:…..

Mondjon maximum három olyan területet, ahol az adófizetői pénzekért cserébe az állami szerepvállalást elengedhetetlennek tartja! Ezek közé tartozik-e a felsőoktatás nappali tagozatos képzése? Indokolja választását! Inspirációként:…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Fontosabbnak tartom azt a következményt, hogy igy a társadalom elkényelmesedik kissé, aminek még nem ismerjük pozitív vagy épp negatív hosszú távon jelentkező következményeit. Példának említeném az autók piacát. Napjainkban már az automata váltó, a szervó kormány, teljességgel megszokott, azonban ha van rá elég pénzünk már intelligens autót is kaphatunk, ami tudja merre szeretnénk menni, milyen szabályokat kell betartanunk hozzá, hogyan parkoljunk be az ő vagy általunk kiválasztott helyre és eközben még lehet ,hogy szórakoztatja is a velünk együtt utazókat. Míga régebben az autó csak eg eszkoz volt, hogy minél gyorsabban es hatékonyabban eljussunk egyik helyről a másikra, addig a mai termékek már komplett élményt és segítséget is nyújtanak számunkra.