Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kiko19

0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Sokat lehet hallani a lakosság eladósodottságáról, különösen a deviza-alapú hitelekről. Egyéni hitelfelvevőként milyen szempontokat mérlegelne annak eldöntésére, hogy igénybe vegyen-e hitelt, milyen összegűt és milyen típusút? …..
kiko19 2013.11.27 22:47:14
Szerintem is szerencsésebb ha elsőként megpróbáljuk önerőből elő teremteni a szükséges pénzt. Illetve átgondoljuk valóban létfontosságú-e a kiadás, ha igen és nem elég a spórolás még mindig fordulhatunk rokonokhoz, barátokhoz, akik nagy valószínűséggel nem számolnak fel nekünk kamatot :P ráadásul ha késünk a kifizetéssel akkor sem viszik el fejünk fölül a házat. Nem szabad elfelejteni, hogy a bank nem megértő és nem jótékonysági intézmény. Ha akarnának, akkor se éreznének együtt és a megértés is távol áll tőlük.
Hitel felvételnél mindenképpen át kell gondolnunk, mennyivel növeli meg a havi kiadásainkat a törlesztőrészlet , mennyi időre vesszük fel a hitel és hány százalékos kamattal kell számolnunk, milyen alappal (forint, svájci frank stb :P ) Érdemes végig járni néhány bankot, hiszen a tájékozódás ebben az esetben kiemelt fontossággal bír. Szerintem az is elég elrettentő, ha kiszámoljuk , hogy összességében mennyit kell visszafizetnünk a banknak. Ez az esetek túlnyomó részében dupla annyi, mint amire szükségünk lenne. Ilyenkor a legtöbb ember akinek tényleg nem olyan fontos h azonnal megkapja a pénzt átgondolja és visszalép.
Tőlem személy szerint mérföldekre áll a hitelfelvétel.Ebben csak megerősített az a tény , hogy a magyar társadalom több, mint fele küzd valamilyen mértékű adósság törlesztéssel! Szval inkább meghúzom azt a bizonyos nadrágszíjat!!! ;D
Vállgazd Blog ÉFM - 2. kérdés 2013.11.18 10:22:37
Az üzleti szakemberek szerint a vevők ma nem annyira termékeket és/vagy szolgáltatásokat akarnak vásárolni, hanem komplex "megoldást" szeretnének kapni problémáikra. Mi a véleménye: ténylegesen igénylik a fogyasztók a komplex megoldást, vagy a gyártók/szolgáltatók "sózzák…..
kiko19 2013.11.21 11:27:01
Véleményem szerint nem beszélhetünk rásózásról, mivel egyszerűen csak minél magasabb színvonalon és minél komplexebb módon próbálják meg kielégíteni a vállalatok a fogyasztók igényeit. A fogyasztói természetből kifolyólag a fogyasztó nem elsősorban szolgáltatást vagy egy konkrét terméket akar megvásárolni, hanem a szükségletét, igényét kielégíteni. Így például ha éhes az alany, akkor az éhség érzetét próbálja meg kielégíteni, így betérhet pl egy kínai büfébe, ahol miután megebédelt iszik is vmit, vagy vesz egy szerencsesütit is mert ott van és mert miután ránéz az üdítőkre rájöhet, hogy szomjas is illetve h jól esne neki .Természetes a vállalatok szolgáltatók szempontjából, hogy komplex megoldásokat kínálnak, hiszen egymással kell versenyezniük a fogyasztó kegyeiért, magáért a fogyasztóért. Ráadásul szerintem , ha egy vállalat nem komplexen kínálná a termékét, akkor már gyakorlatilag halára is ítélte magát, hiszen a többiek törekednek a komplexitásra és a fogyasztó számára sincs semmi pláne egy sima megoldásban. legtöbbször szerintem úgy gondolkodnak, hogy például minek vegyen meg egy sima zenelejátszót, amikor megvehet pl.: egy okostelefont vagy egy vmit ami még többet kínál. Minél praktikusabb, miinél többfunkciós annál jobban megéri a vevőnek azt vásárolnia. Legalábbis a legtöbbször így gondolkodnak. Sőt a komplexitásnak köszönhetően jut számos Látens igény napvilágra, amiket már ki is elégítettek. Persze vanna és mindig is lesznek akik másképpen gondolkodnak, cselekednek. Ezzel szerintem nincs is semmi probléma , de valószínűleg az ő véleményük lehet a "rásózás" kifejezés alkalmazása, hiszen nekik ez már túl sok egyszerre. Néha szeretnének letisztultságot egyszerűséget látni. Azonban a vállalatok nem alapozhatnak erre. Szerintem.
Mire használja ill. tartja használhatónak a Facebookot ill. a Wikipediát az egyetemi tanulmányaiban, a tudása megosztásában és a kapcsolatai építésében és ápolásában? Miért lehetnek előremutatóak, és milyen hátrányai lehetnek e megoldásoknak? Inspirációként:…..
kiko19 2013.11.14 19:55:06
Szerintem is hasznos portálok mind a Facebook mind a Wikipédia. Sok korombelihez hasonlóan kifejezettem hasznosnak és szórakoztatónak találom a Facebook-ot. Tanulmányaim szempontjából tekintve sok információt tudunk megosztani csoporttársaimmal, évfolyamommal. Mivel aktuális dolgokról van szó sokszor előfordult már, hogy egy-egy fontos időpontra, határidőre hívták fel a figyelmem. Új kapcsolatokat vagy épp a régieket tudom megóvni a segítségével. Előfordul, hogy bár nem lenne időm kiszaladni régi ismerősömhöz/barátomhoz a Facebook-on akár órákat is tudunk beszélgetni. Persze nem azt mondom, hogy a személyes beszélgetések nem adnak maradandóbb élményt, viszont így lehetőség nyílik fenntartani és ezáltal ápolni a régi kapcsolatokat. Ráadásul, ha új barátságokat szeretnék kötni azt is könnyen megtehetem, akár külföldön akár belföldön. Ezáltal nyelvtudásom gyakorlása sem marad el. Ugyanakkor hátulütő lehet, ha adatlapunkra olyan képeket töltünk fel amelyek a potenciális munkáltatóknak negatív képet fest rólunk. Manapság ugyanis egyre gyakrabban nézik meg ezt is. Ugyanakkor pozitívabb képet is tudunk alkotni magunkról. a Legszerencsésebb , ha lehetőségünk van és igazán fontos akkor saját magunk győződjünk meg a másik személyiségéről.
A Wikipédia esetében engem mindig óvatosságra intettek tanáraim éppen azért mert elég könnyen szerkeszthető és gyakran a források eredete sem bizonyul megbízhatónak. Ezért én gyakran megpróbálom kerülni ha pl.: dolgozatot készítek. Ugyanakkor arra kiváló ha valaminek gyorsan utánaakarunk nézni .
Igazából minden esetben előnyös ha egy egészséges kétkedéssel fordulunk a világ felé, hiszen ezek csak bizonyos mértékben tudnak információt közölni számunkra. :)
Alkalmazottként vagy vállalkozóként vonzóbb-e a munka világa? Milyen érvek szólnak az alkalmazottként és milyenek a vállalkozóként való pályakezdés mellett? Inspirációként: http://evinet.hu/2011/07/korlatok-nelkul-esely-vagy-teher http://fivosz.hu/article/2010/mi_a_fivosz/…..
kiko19 2013.11.07 12:23:11
Szerintem is az egyén személyiségétől függ, hogy önálló vállalkozóként vagy alkalmazottként vonzóbb a munka világa. Elengedhetetlen, hogy tisztában legyünk saját erősségeinkkel és gyengeségeinkkel. Van, aki pl.: csapatban tud remekül helytállni, teljesíteni és van ,aki csapatkapitányként egyénileg tudja kihozni az adott helyzetből a maximumot. Ha valaki többek között kellő tehetséggel, ambiciózussal, kreativitással van megáldva (és esetleg van egy kis szakmai segítsége is a háttérben pl.: rokon vagy ismerős vállalkozást folytat és ráadásul még induló tőkéje is van ) akkor van esélye, hogy sikeres lesz majd szabadúszóként. . Azonban sajnos a legtöbb fiatal nincs ilyen szerencsés helyzetben, ráadásul manapság nem mondható éppen kockázat nélkülinek vállalkozást indítani, főleg nem egyedül. Éppen ezért kezdésként, amíg nem rendelkezünk kellő szakmai tapasztalattal és amíg nem látunk bele tisztán a vállalkozás rejtelmeibe , nem érdemes önálló vállalkozást indítani. Tudom első hallásra nekem is vonzóbb lenne, ha a magam ura lehetnék, teljes mértékben én irányítanám vállalkozásom, ezáltal a saját életemet és még az időmet is magamnak oszthatnám be. Igazi aranyélet, gondolhatnánk. Viszont, a legtöbb ember csak örül ezeknek a lehetőségeknek , ennek a nagy szabadságnak és nem használja ki maximálisan. Szerencsésebb, tehát, ha kezdésként , mint munkavállaló szerzünk tapasztalatot. Megismerjük a vállalati létet és nem elhanyagolható szempont, hogy bár munkavállalóként korlátjaink vannak, ezek ugyanakkor biztonságot is nyújtanak. Igen , ebben az esetben alkalmazkodnunk kell picit a kollégáinkhoz, a főnökünkhöz, De mikor nem? Egy kis alkalmazkodás belefér... :) Minden kezdés nehéz, de idővel fentebb jutunk azon a bizonyos ranglétrán, ha jól végezzük dolgunkat. Előbb-utóbb megvan a munka gyümölcse. Végül ha már rendelkezünk bizonyos kompetenciákkal alkalmasak leszünk jó vezetőkké válni. Sokan mondják, hogy az a jó vezető, aki" alulról jött! " mert akkor feltételezhető, hogy rendelkezik megfelelő empátia készséggel is, emberséges a munkavállalóival, kölcsönös tisztelettel pedig hatékonyabban működnek együtt. Szükséges, hogy jó rálátással rendelkezzen és átlássa a vállalat minden területét( bizonyos mértékben), hiszen csak így tudja megfelelően irányítani. Fontosnak tartom kiemelni, hogy bár Magyarországon elég kevés fiatal kezd rögtön önálló vállalkozással, (ez a fentebb említett okok miatt érthető ), de azért nem egyedüli eset, hogy fiatalként lett szabadúszó mégis sikeres életutat tudhat magáénak a munka világában. A fiatalokat segíti már több szervezet is. ilyen pl.: a FIVOSZ is. Segít, hogy minél jobban megtaláljuk és megvalósítsuk önmagunkat vezetőként.
Az emberiség életminősége szempontjából milyen területen látna szívesen és tartana fontosnak innovációt (új terméket, szolgáltatást, eljárást, szervezeti megoldást)? Miért?…..
kiko19 2013.10.31 20:17:36
Szerintem is szinte minden területen és folyamatosan igény lenne az innovációra. Emberi természetből , gazdasági szükségességből is adódik, hogy jobban akarunk teljesíteni és fejleszteni akarunk.Versenyképesek akarunk maradni. Az innováció az egész gazdaság mozgatórugója, katalizátora. Az innováció során a fogyasztói igények új magasabb szinten való kielégítéséből következik, tehát egyfajta pozitív minőségi változásról van szó. Ez mind a vállalat mind a fogyasztó számára hasznos, kedvező. Segít a gazdasági válságokból kilábalni.
Számos területet lehetne kiemelni , de a legfontosabb az emberiség életminősége szempontjából az egészségügy , a környezettudatosság(környezetvédelem) és a minden korosztályt átívelő hasznos szabadidő töltés.
Kezdjük az egészségüggyel: Mint azt már az előttem hozzászólók is említették, itt is folyamatosan van igény a fejlődésre. Napjainkban is vannak még gyógyíthatatlan betegségek (pl.:AIDS, Leukémia) és természetes az igény a gyógymódok megtalálására. Persze ez egy hosszú és költséges folyamat, azonban elengedhetetlen. Ugyanúgy a kórházak technikai felszereltségén, modernizálásán és a pl.: a fiatal orvosok munkába állásán is van még mit javítani. Az innováció ebben az esetben is mind a két fél számára hasznos, hiszen a gyógymódra, kezelésre szoruló beteg örül, ha jó ellátást kap annak meg még jobban , ha meg is tudják gyógyítani. Ugyanakkor a kórházi alkalmazottaknak is jó, ha korszerű gépekkel, pontosabban megtudják állapítani a betegséget és ha mindezt egy jól felszerelt minden szempontból alkalmas, élhető körülmény között tehetik. (Biztonságba nem aggódva megélhetésükért)
De nem kell a kórházig mennünk. Fontos lenne, (bár ez irányban egész jól haladunk) hogy a mindennapok rutinjává váljon a mozgás, a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel stb. Jó lenne ha több sportközpont épülne, vagy a városokat sportbaráttá tennék. A zöld övezetekben kialakított mozgáslehetőség előbb-utóbb több embert csábítanának el egy kis mozgásra. Ráadásul, ha például a biciklis utak fejlesztésére gondolunk az nem csak egészségügyi szempontból ,hanem környezetünk számára is jó döntésnek bizonyulna. ( Meg kell jegyezni, hogy az utóbbi években ezen a területen is sok fejlesztés ment végbe, de ugye mindig lehet többet, jobbat :) )
A környezettudatosság és környezetünkre való óda figyelés napjainkban egyre több emberben és vállalatban tudatosul. Számos vállalat ma már a fenntarthatóságnak megfelelően működik. Ez szerencsés ,de még mindig szinte minden korosztályban van szükség a környezettudatosságra nevelő oktatásra. Környezetünk is folyamatosan próbálja meg felhívni a figyelmet Földünk eltartóképességének végességére. A technológiai fejlődés hozzájárulna az energiatakarékosság, a nem megújuló erőforrásaink kíméléséhez.
Szerintem tehát ezen a két területen lehet a legbefolyásosabb az innováció, hiszen ha ezeken a területeken még több fejlesztés menne végbe nagyban javulna az emberiség életminősége.
2.Mit gondol, egy termék ill. egy társadalmi ügy vonzerejét növeli-e, ha ismerős arc vagy arcok reklámozzák ill. népszerűsítik? Véleménye szerint pl. a londoni olimpikonjainknak van-e ilyen vonzerő  növelő értéke  vállalatok ill. társadalmi szervezetek…..
kiko19 2013.10.24 18:19:47
Szerintem is igen nagy mértékben tudja befolyásolni egy-egy jól megválasztott arc az adott terméket. Így ez természetesen érvényes az olimpiai nyerteseinkre is. Ugyanakkor elengedhetetlen, hogy harmóniában legyen az adott termék és a reklámarc, hiszen ha hiteltelennél válik a reklám ellenkező hatást lehet elérni. Ahhoz, hogy egy terméket pozitívan befolyásoljon az adott reklámarc , ahhoz az kell, hogy a társadalom nagy része számára elismerésre méltót alkosson/cselekedjen. Olimpikonjaink ezt megtették, hiszen elég nehéz pl.: Gyurta Dániel, Berki Krisztián, Pars Krisztián teljesítményét felül múlni. Tiszteletet és elismerést vívtak ki. Olyanokká váltak, akikre büszke lehet a magyar társadalom. Éppen ezért, amikor reklámfilmekben, újságok címlapján találkozunk velük automatikusan odakapjuk a fejünket és miután tanulmányoztuk a terméket pozitívabb kép alakul ki bennünk róla. Ez különösen igaz, ha pl.: Gyurta Daniról, vagy Szilágyi Áronról van szó. Persze előfordul , hogy már az Olimpia előtt is jó reklámarc valaki. Ilyen Gyurta is. Mindenhol szerepelt már a show műsoroktól kezdve a magazinok címlapjáig. Remekül párosítást láthatunk , hiszen az Alpok-Aqua ásványvizekkel foglalkozó cég az úszót választotta reklámarcnak. Ki tudná hitelesebben ajánlani az ásványvizet , mint az akinek "az élete a víz"? ! :) Ráadásul pl Szilágyi Áron is tökéletes reklám"alapanyag" mivel szerintem nyugodtan mondhatom , hogy a lányok többségének kedvence, sikeres, tehetséges és már évesen a csúcson van. Kell ennél jobb/hitelesebb példa? Aligha :) Persze mindez nem csak a hitelességről szól, hanme nagyon komoly pénzek játszanak nem is annyira a háttérben. Ugyanakkor a sportolói magatartás szerint nem valószínű, hogy ez az egyedüli mozgatója a fiatal tehetségeknek. Sőt! Küldetésük megfogalmazódik egy-egy reklám alkalmával , amely a leggyakrabban az egészséges életmódra ösztönöz. Továbbá lényükből kitűnik, hogy igenis lehet valaki sikeres úgy is, hogy közben betartja a szabályokat és "tisztán játszik". Úgy gondolom ezek az egyéni értékek érzékelése is befolyásol minket abban, hogy megvegyük-e a terméket vagy sem. Legalábbis engem mindenképpen :)
Milyen információkat tartana fontosnak megismerni állásra pályázóként egy cég küldetéséből és stratégiájából? Miért lenne célszerű ezekről tájékozódnia? Honnan gyűjtene információkat? Inspirációként:…..
kiko19 2013.10.09 12:02:50
Úgy gondolom, ha nem tájékozódunk arról a cégről , ahol majd a jövőben szeretnénk állást betölteni, akkor komolytalanok, kicsit talán igénytelenek is vagyunk. Mindezt csak azért mondom mert amikor állást keresünk a jövőnket próbáljuk meg alakítani, formálni és a későbbi karrierünkhöz vezető úton elindulni. Bizonyára hasonlóan gondolkodhatnak a munkáltatók is és ha azt látják ,hogy nekünk mindegy, hogy milyen cégnél és mit dolgozunk, akkor nem alakulhat ki bennük pozitív kép rólunk. Éppen ezért nagyon fontos, hogy ,ahogy egy-egy interjú során próbálnak minket megismerni, úgy előzetesen mi is törekedjünk az adott cégről tájékozódni, minél több információt begyűjteni. Egyre több cég vezet honlapot így onnan könnyebben informálódhatunk. A cég küldetéséből kiderül, hogy az adott cég alapvető célját milyen módon gondolja megvalósítani. Fontos megismernünk a belső működési kört , hiszen később mi is részesei lehetünk ennek a körnek. Személyszerint a cég külső érintettekkel való kapcsolatát és a környezethez való viszonyódását is fontosnak tartom. Illetve, hogy a cég jövőképe megegyezik, illetve összeegyeztethető-e az én elgondolásimmal, terveimmel. Hiszen, hogyan lehetne eredményesen és harmonikusan együtt dolgozni, ha teljesen eltérőek a célok? Szerintem sehogy vagy mindkét fél számára megterhelően, nehézkesen. Ez pedig egyik félnek sem jó, egyik fél sem tud megfelelően fejlődni. Éppen ezért, ahogy mi, úgy a cégek is próbálják megismerni a lehető legjobb jövőbeli alkalmazottat, akivel reményük szerint a legjobban tudnak majd együtt dolgozni. Ennek érdekében sok információt kérnek majd tőlünk. Nem csak önéletrajzokat, motivációs leveleket, hanem bizony meglehet, hogy elkérik a jelszavunkat és megnézik a facebookunkat, vagy a e-maileinket. Éppen ezért jobb ha rendben tartjuk a dolgainkat, nehogy emiatt maradjunk le életünk nagy lehetőségéről, legjobb állásáról! ;)
Milyen érvek szólnak a külföldön folytatott egyetemi tanulmányok mellett, és milyenek ellene? Gondolkodik-e abban, hogy külföldön folytat tanulmányokat?  Inspirációként:…..
kiko19 2013.10.03 14:00:09
Szerintem is érdemes megragadni pl.: az erasmus nyújtotta lehetőségeket. Rengeteg hasznunk lehet belőle, ha külföldön töltjük a gyakorlatunkat, vagy ha néhány hónapra,1-2 félévre tanulni megyünk ki. (Szerencsére az Unió is számos lehetőséget nyújt külföldi tanulmányutakra.) Ráadásul a megszerzett krediteket elfogadják a hazai egyetemek. Bár az is igaz, hogy aki nem stabil nyelvtudással megy ki , annak több nehézséggel kell megküzdenie. Hiszen gyakran magyarul sem kristálytiszta egy-egy előadás, hát még akkor idegennyelven.Ráadásul drágább a megélhetés kint, hiába, hogy az ottani oktatás a legtöbb helyen ingyenes. Nehéz meghozni ezt a döntés, hiszen nem könnyű itthon hagyni a családod, a barátokat, a szerelmedet. Szinte biztosan gyötörni fog a honvágy, a magány és jólismert-szeretett környezet hiánya. Azonban nem szabad, hogy a félelem irányítsa az életünket. Igenis látnunk kell, hogy bár nem könnyű mégis,nagy előnyünkre válik az utazás. Nyelvtudásunk biztosan nagymértékben fejlődni fog( mivel rá vagy kényszerítve). A külföldi egyetemek másabbak, másképp tanítanak az ottani professzorok, ami szintén jó dolog, mivel így több megoldási módszert ismerhetünk meg egy- egy problémára, illetve ezáltal nyitottak maradunk /leszünk az új dolgokra. Szinte biztosan szembetaláljuk majd magunkat váratlan helyzetekkel, amiket megoldva a későbbiek során már nem lesz probléma megoldani egy-egy helyzetet. Sokkal talpraesettebbek , magabiztosabbak és informáltabbak(mivel kezdetben csak magadra számíthatsz) leszünk. (Sok új dolgot próbálhatunk ki pl.: vmilyen új sportot az új barátokkal ;) , az adott ország sajátosságai miatt) Új barátokra , kapcsolatokra tehetsz szert, ami még később hasznos lehet. Ha gyakorlatra mész ki előfordulhat, hogy munkát ajánlanak külföldön, vagy az egyik magyarországi leányvállalatuknál eltudsz helyezkedni. Hazatérve az itthoni munkáltatók is preferálják pl.: a külföldi gyakorlatodat, nyelvtudásodat. Őszintén szólva én nem szeretnék külföldön letelepedni, azonban egy kis külföldi kiruccanás bele fér. ;D. Mindenkinek ajánlom , hogy legyen bátorsága megpróbálni, mert egy életre szóló élménnyel gazdagodhatna.
Milyen kiváló magyar termékeket ismer? Mit lehetne azért tenni, hogy a hazai fogyasztók magyar termékeket vásároljanak? Hogyan segítené elő, hogy e termékek külpiacokra jussanak? Inspirálásként: http://tudatosvasarlo.hu/cikk/%E2%80%9Emagyar-termek%E2%80%9D-cimkek;…..
kiko19 2013.09.26 13:37:37
Úgy gondolom Magyarországnak rendkívüliek az adottságai és sok lehetőség marad kiaknázatlanul. A lehetőségeink adottak, és egyre több magyar termelő próbál minőségével kiemelkedni. Egyre több biotermelő van és évről évre egyre többen tudnak felkerülni pl.:a Kiváló Magyar Élelmiszer védjeggyel ellátott termékek listájára. Tehát termelői oldalról (szerintem ilyen szempontból) kedvezőek a kilátások. Legalábbis törekvések és a küzdeni akarás megvan. Az már más téma, hogy mennyire támogatják őket illetve , hogy mennyire nem...Fogyasztói szempontból: sok vásárló érti, hogy ha magyar termékeket vásárolnak akkor magyar termelőket támogatnak, munkahelyeket teremtenek Magyarország állampolgárainak. Ezen szemlélet kialakításához nagyban hozzájárult a média is.A reklámok , felhívások, különböző előadások, konferenciák- sőt 2 évvel ezelőtt még a társadalomismeret érettségin is volt ilyen téma- által rengeteg emberhez sikerült eljuttatni ezt az információt, de még mindig nem mindenkihez. Valóban nagy probléma a jelen gazdasági körülmények között az, hogy a magyar termékek drágábbak. Minőségibb, de drágább. Továbbá hiába találhatjuk meg minden boltban valamely magyar terméket, nem ekvivalens , hogy azt fogjuk megvenni csak azért mert az hazai termelőktől származik. Sajnos a legtöbben nem tehetik meg, hogy tudatosan vásárolhassanak, segítve ezzel a fenntarthatóságot, a magyar termelőket és a magyar gazdaságot.
Szerintem kaphatna még nagyobb hangsúlyt a tájékoztatást. Már az alsóbb iskolákban el kéne kezdeni- esetleg interaktív módszerekkel is(kirándulás biotermelőkhöz, vagy arra ösztönözni őket, hogy saját maguk kutassanak a hazai termékek iránt, és minőség szempontjából is megvizsgáljanak egy-egy terméket)-a tudatos nevelést.Ha sikerülne az elméletet gyakorlatba átültetni, tehát az emberek ténylegesen elkezdenének magyar termékeket venni akkor az mindenképpen pozitívan befolyásolná a magyar gazdaságot :munkahelyek , életminőség, környezeti és egészségi szempontból is. Azonban mindehhez pénzre lenne szükség. támogatásokra szorulnak a termelők , de ami még fontosabb lenne, hogy a társadalomban az emberek fizetése nem engedi meg az ilyesfajta plusz költséget. Szerintem ez egy ördögi kör ugyanis amíg az embereknek nincs elég pénzük csak a nagyon alap ,vagy legalábbis két termék közül az olcsóbbat fogja megvenni , nem fog nagyobb beruházást tenni , ami a gazdaság számára egyértelműen rossz. Szerethetjük , meg lehetünk kiválóan tájékozottak az adott magyar termékről, de ha nem vagyunk olyan anyagi körülményben veszett fejsze a legtöbb embernek. Kis százalékot lehet csak megnyerni szerintem.