Adatok
d0821
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Milyen kiváló magyar termékeket ismer? Mit lehetne azért tenni, hogy a hazai fogyasztók magyar termékeket vásároljanak? Hogyan segítené elő, hogy e termékek külpiacokra jussanak? Inspirálásként: http://tudatosvasarlo.hu/cikk/%E2%80%9Emagyar-termek%E2%80%9D-cimkek;…..
Véleménye szerint mi a közös a sportversenyekben és a gazdasági versenyben? Miben térnek el egymástól? Inspirálásként: http://www2.szie.hu/ujsag/v_13/23.html ; http://www.gvh.hu/gvh/alpha?do=2&st=1&pg=54&m5_doc=2349&m17_act=1;;
Kedves Hallgatók!
Ezen a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Elsőnek is épp ma hallottam előadáson, hogy a túl sok információ érdektelenséget okoz. Szerintem annyi a besorolás (magyar termék, hazai termék, stb), hogy a vásárló alig tud eligazodni - akkor mi is az, amelyik itthon készült, melyik csak itthoni alapanyagokból? stb. Lehetetlen kiigazodni a különféle áruk között.
Alapvető probléma, hogy egy-egy termékből nagyon sok gyártó árucikkei szerepelnek a boltok polcain, és amíg a magyar átlagkereset ennyi, amennyi most, alig lesznek, akik a drágább, de magyar terméket választják. Apropó, itt egy másik probléma: miért drágább a magyar, mint a külföldi, behozott? Hiszen ha külföldi terméket hozunk be, előjönnek a járulékos költségek, mint az üzemanyag. Vegyünk példának pl egy doboz epres joghurt előállítását. Ideális körülmények között az eper megtermelésének költsége (ültetik, permetezik, kapálják, öntözik, leszedik) nem térhetne el országonként, hiszen a feltételek bárhol adottak (persze, a munkaerő, a föld minősége, az öntözés mennyisége eltérő lehet), ezt az epret begyűjtik, feldolgozzák. Kell még tej, ami szintén minden országban termelhető. De mégis, miért van az, hogy az üzemanyagköltséget is beleszámolva olcsóbb a külföldi, mint a hazai? Talán mert nincs benne annyi eper, mint írják, csak ízfokozók, mesterséges színezékek, tartósítószerek...
Először is egészségtudatosságra kellene nevelni a fogyasztói társadalmat (nem elhanyagolható szempont a fenntartható fejlődés kérdése sem), akik a valódi gyümölcsből készült joghurtot veszik majd meg. Elsőként a hazait kellene megszeretni (és megszerettetni), és csak utána terjeszkedni külföldre. Fontos lenne, hogy tudatosítsuk a vásárlóban: magyar termékkel a magyar gazdaságot fejlesztheti.
Személy szerint kezdetben államilag támogatnám a hazai gazdákat, mind pénzzel, mind gazdaságpolitikai neveléssel és információkkal, tanácsokkal, akik így képesek lennének először csak helyi szinten - és amint az tudjuk, a jó termék magát reklámozza - a későbbiekben pedig országszinten terjeszteni.