Regisztráció Blogot indítok
Adatok
;lkjljgjgdyudare

0 bejegyzést írt és 11 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Pár nap múlva parlamenti választások lesznek Magyarországon, amikor eldől, hogy kik és milyen irányba fogják vezetni az országot további négy évig. Nekünk, felvidékieknek is fontos figyelni az eseményeket, hiszen nagyon nem mindegy, hogy az anyaország és kormányzói hogyan viszonyulnak hozzánk, és…..
Közös nyilatkozatban áll ki a magyar kormány mellett öt Kárpát-medencei magyar ifjúsági szervezet, köztük a felvidéki Via Nova is. Az ifjúsági szervezetek képviselői arra buzdítanak minden magyar fiatalt, hogy aki teheti, vegyen részt a magyarországi országgyűlési választáson. Az erről szóló…..
Folytassuk egy kicsit a lapos Föld elképzelésével kapcsolatos gondolkodást! Merthogy már magyar Lapos Föld Társaság is létesült, méghozzá Székely Sándor feltaláló által alapítva, ami hát ebben a formában valahogy oximoronnak tűnik a számomra. Egy előző írás már szólt a témáról – ha azt még nem…..
;lkjljgjgdyudare 2017.10.28 10:36:10
Szia, az ok, hogy az Antarktisz - azaz a Déli sark - kimarad a légiforgalom javából - rém egyszerű.
Egy pillantást vetve a földgömbre kiderül, hogy a szárazföldek többsége Egyenlítőközeli illetve az északi féltekén található.
Afrika és Dél-Amerika "alsó" részei továbbá Ausztrália olyan távolságra vannak egymástól hogy az útvonaltervezés során nem érdemes a Déli sark felé kerülni. Ugyanakkor az északi féltekén gyakran átrepülnek a pólusközeli területek fölött, mert egyszerűbb és rövidebb az út.
( katt ide a térképért.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ac/World-airline-routemap-2009.png )
Nem elhanyagolandó szempont az sem, hogy Ausztráliának amint az látható, legfőbb légi kapcsolatai az USA-val, Kínával, Indonéziával és Indiával vannak. Emiatt kimarad az antarktiszi átrepülés.
Ha összehasonlítjuk a két pólust, akkor szerintem a déli lehet biztonságosabb, mert szárazföld, igaz baromira behavazva. Az északi terület viszont "csak" jég és hó. Egy daliásabb becsapódás esetén valószínűbb, hogy a gép - túlélőkkel együtt - elsüllyed az északi jégen.
A jég vastagsága változó. Tudnunk kell, hogy mind az amik, mind a muszkák "feljöttek" az Északi sarkon a tengeralattjáróikkal.
Tehát egy repgép is képes lehet beküzdeni magát a jég alá.
;lkjljgjgdyudare 2017.01.18 07:40:49
@Dezső Takács: Tévedésben vagy. Iszonyú bürokratikus az elbírálás. NAV igazolások, építési tervek, hatályos épületgépészeti előírások teljesítése a vállalásokban és persze lépésről-lépésre folyamatos ellenőrzés, digitális építési napló vezetése, szúrópróba jellegű helyszíni hatósági szemlék. Itt már nincs kamuzás és lenyúlás. Rendesen szívatják az építkezőt. De ez már egy másik történet.
Jegyezd meg, ha nem akarsz tájékozatlannak tűnni: baromi nehéz "kiérdemelni" a CSOK-ot és folyamatos szívatás mellett tudod csak igénybe venni.
;lkjljgjgdyudare 2014.07.18 13:17:16
@matteo14: Egy elmélet szerint, amikor a mongol (tatár)járás után a királyi udvar kővárba költözött, akkor a Buda nevet és az udvartartást hozta magával a "főváros" az előző helyről. (Ennek hollétéről viták vannak.) A hegyvidék és a Várdomb a királyi birtok részét képezte. Az immáron zavaró Pest népét átköltöztették a laposabbik folyópartra. Egy település maradhatott a hegyes oldalon: Pesthidegkút. A történeti források három Budát említenek. Ős-Budát, Ó-Budát és Budát.
Amikor ott fekszel vérző fejjel a langyos aszfalton, és érted jön vijjogva a mentő, rohadtul mindegy, kinek volt igaza. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...