Adatok
;lkjljgjgdyudare
0 bejegyzést írt és 11 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A Cápák között című műsor eredeti célja az volna, hogy casting-kulisszák között mutassa be az új magyar innovációt. Ígéretes, reményekkel teli feltalálók és kivállalkozók járulnak a zsűri elé szerintük korszakalkotó ötleteikkel, amelyekből már csak pár milliócska hiányzik ahhoz, hogy leigázzák vele…..
Pár nap múlva parlamenti választások lesznek Magyarországon, amikor eldől, hogy kik és milyen irányba fogják vezetni az országot további négy évig. Nekünk, felvidékieknek is fontos figyelni az eseményeket, hiszen nagyon nem mindegy, hogy az anyaország és kormányzói hogyan viszonyulnak hozzánk, és…..
Csonka Ákos
Via Nova: Azt támogatjuk, akinek Magyarország az első, mert nekünk a Felvidék az első
2018.04.03 14:40:17
Közös nyilatkozatban áll ki a magyar kormány mellett öt Kárpát-medencei magyar ifjúsági szervezet, köztük a felvidéki Via Nova is. Az ifjúsági szervezetek képviselői arra buzdítanak minden magyar fiatalt, hogy aki teheti, vegyen részt a magyarországi országgyűlési választáson.
Az erről szóló…..
;lkjljgjgdyudare
2018.04.11 13:14:34
Folytassuk egy kicsit a lapos Föld elképzelésével kapcsolatos gondolkodást! Merthogy már magyar Lapos Föld Társaság is létesült, méghozzá Székely Sándor feltaláló által alapítva, ami hát ebben a formában valahogy oximoronnak tűnik a számomra. Egy előző írás már szólt a témáról – ha azt még nem…..
;lkjljgjgdyudare
2017.10.28 10:36:10
Szia, az ok, hogy az Antarktisz - azaz a Déli sark - kimarad a légiforgalom javából - rém egyszerű.
Egy pillantást vetve a földgömbre kiderül, hogy a szárazföldek többsége Egyenlítőközeli illetve az északi féltekén található.
Afrika és Dél-Amerika "alsó" részei továbbá Ausztrália olyan távolságra vannak egymástól hogy az útvonaltervezés során nem érdemes a Déli sark felé kerülni. Ugyanakkor az északi féltekén gyakran átrepülnek a pólusközeli területek fölött, mert egyszerűbb és rövidebb az út.
( katt ide a térképért. upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ac/World-airline-routemap-2009.png )
Nem elhanyagolandó szempont az sem, hogy Ausztráliának amint az látható, legfőbb légi kapcsolatai az USA-val, Kínával, Indonéziával és Indiával vannak. Emiatt kimarad az antarktiszi átrepülés.
Ha összehasonlítjuk a két pólust, akkor szerintem a déli lehet biztonságosabb, mert szárazföld, igaz baromira behavazva. Az északi terület viszont "csak" jég és hó. Egy daliásabb becsapódás esetén valószínűbb, hogy a gép - túlélőkkel együtt - elsüllyed az északi jégen.
A jég vastagsága változó. Tudnunk kell, hogy mind az amik, mind a muszkák "feljöttek" az Északi sarkon a tengeralattjáróikkal.
Tehát egy repgép is képes lehet beküzdeni magát a jég alá.
Egy pillantást vetve a földgömbre kiderül, hogy a szárazföldek többsége Egyenlítőközeli illetve az északi féltekén található.
Afrika és Dél-Amerika "alsó" részei továbbá Ausztrália olyan távolságra vannak egymástól hogy az útvonaltervezés során nem érdemes a Déli sark felé kerülni. Ugyanakkor az északi féltekén gyakran átrepülnek a pólusközeli területek fölött, mert egyszerűbb és rövidebb az út.
( katt ide a térképért. upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ac/World-airline-routemap-2009.png )
Nem elhanyagolandó szempont az sem, hogy Ausztráliának amint az látható, legfőbb légi kapcsolatai az USA-val, Kínával, Indonéziával és Indiával vannak. Emiatt kimarad az antarktiszi átrepülés.
Ha összehasonlítjuk a két pólust, akkor szerintem a déli lehet biztonságosabb, mert szárazföld, igaz baromira behavazva. Az északi terület viszont "csak" jég és hó. Egy daliásabb becsapódás esetén valószínűbb, hogy a gép - túlélőkkel együtt - elsüllyed az északi jégen.
A jég vastagsága változó. Tudnunk kell, hogy mind az amik, mind a muszkák "feljöttek" az Északi sarkon a tengeralattjáróikkal.
Tehát egy repgép is képes lehet beküzdeni magát a jég alá.
;lkjljgjgdyudare
2017.01.18 07:40:49
@Dezső Takács: Tévedésben vagy. Iszonyú bürokratikus az elbírálás. NAV igazolások, építési tervek, hatályos épületgépészeti előírások teljesítése a vállalásokban és persze lépésről-lépésre folyamatos ellenőrzés, digitális építési napló vezetése, szúrópróba jellegű helyszíni hatósági szemlék. Itt már nincs kamuzás és lenyúlás. Rendesen szívatják az építkezőt. De ez már egy másik történet.
Jegyezd meg, ha nem akarsz tájékozatlannak tűnni: baromi nehéz "kiérdemelni" a CSOK-ot és folyamatos szívatás mellett tudod csak igénybe venni.
Jegyezd meg, ha nem akarsz tájékozatlannak tűnni: baromi nehéz "kiérdemelni" a CSOK-ot és folyamatos szívatás mellett tudod csak igénybe venni.
A helyszín Lengyelország, de történhetett volna mindez akár idehaza is. Kopasz nepperünk emlékezetes történetei jutnak eszembe róla, amikor az RS2-es Audira jöttek a gyerekek és a fogalmatlanok, mint a legyek. A baj csak az, hogy nem értik: ezek a dolgok nem csak gyorsan mozognak, hanem…..
Elszakadt a cérna. Érzékeny lelkűek itt hagyják abba az olvasást, káromkodni is fogok. Rondán.
Agyafúrt kormányunk kitalálta, hogy szúrhatnak ki velünk még jobban. Keresztény gyökerek eszement ötlete nyomán vasárnap zárva fognak tartani a boltok. Persze, lesznek kivételek. A…..
Urbanista
Az Újpesti kocsiszín Angyalföldön és az Angyalföld kocsiszín Újpesten, meg a Kispesti textilgyár, mely soha sem volt Kispesten
2014.07.18 08:00:00
;lkjljgjgdyudare
2014.07.18 13:17:16
@matteo14: Egy elmélet szerint, amikor a mongol (tatár)járás után a királyi udvar kővárba költözött, akkor a Buda nevet és az udvartartást hozta magával a "főváros" az előző helyről. (Ennek hollétéről viták vannak.) A hegyvidék és a Várdomb a királyi birtok részét képezte. Az immáron zavaró Pest népét átköltöztették a laposabbik folyópartra. Egy település maradhatott a hegyes oldalon: Pesthidegkút. A történeti források három Budát említenek. Ős-Budát, Ó-Budát és Budát.
Amikor ott fekszel vérző fejjel a langyos aszfalton, és érted jön vijjogva a mentő, rohadtul mindegy, kinek volt igaza.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Hangsúlyozom: a cég és az ötlet többéves előkészítő munka után már működik és ezekben a napokban épp Nyugat-Európában nyitnak.
Szóval a jeles pénzbrigád tagjai közül kettőnek esett le hogy miről van szó igazán, és az egyik csak annyit tudott kinyögni irigységében hogy ez nem egy nagy durranás - pár hét alatt "leprogramoztatja". Na itt ki is derül a teljes inkompetencia.
Egy szó mint száz: a pénzeszsáknak titulált bicnicmenek a mögöttük álló bank nélkül elég kispályások. Az innovációhoz való hozzáértésük a kézzelfogható dolgok fikázásában merült ki.
Két adás után pontosan tudom, miért nincs Nemzeti Iparmágnás Kör, miért nincsenek sikeres magyar vállalkozások. Ha ugyanis ilyen emberek kezében van a döntés egy innovatív ötletről, akkor nekünk - amint a mellékelt ábra is mutatja - lőttek...