Regisztráció Blogot indítok
Adatok
A_Denever

0 bejegyzést írt és 36 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Régóta használom és szeretem a Prezi.com-ot, és örülök, ha más is ezt az eszközt használja. Részben azért, mert magyar (származású, és itt fejlesztik), részben azért, mert végre szakít a megszokott lineáris "dobjunk oda valami szöveget képpel, azt' jó lesz" hozzáállással.…..
Focibuzik és gamerek gyűljetek! Itt van a világ legjobb sportjátéka, a gigantikus Space Invader. Nem kell más hozzá, csak néhány futballista, pár tucat focilabda, egy elhagyatott gyárépület és egy kis virtuális épületfestés. A cél: lődd ki az összes űrlényt a Chelsea…..
Vajon nyilatkozna-e VV Alekosz a magánynyugdíj-pénztári tagsága fenntartásáról, ha tudna róla, hogy megteheti? És ha igen, miként?Amikor a Big Brother első magyar szériája indult, sok jogász a személyiségi jogok védelmében tiltakozott a műsor ellen. Született is Lenkovics…..
Örök világosságot nekik, az emberekre még egy villanykapcsolót se szabad bízni, nemhogy komolyabb dolgokat. Semmit. Vélemények az azonos című írásunkról...
2006 tavasza, választási kampány, Mikola István, a legendás mondatok: "Meg kell próbálni nyerni, de nemcsak négy, hanem húsz évre: "Ha négy évre nyerni tudnánk, és (...) utána mondjuk az ötmillió magyarnak állampolgárságot tudnánk adni, és ők szavazhatnának, húsz…..
A_Denever 2010.10.21 03:30:14
"@Énbagoly: Hát nemtom, mekkora szavazási kedv lenne a külföldi magyaroknál... Annyiban igaz, hogy itt a környéken még va köze az életüknek az anyaországhoz.
Hogy ki hogy lett állampolgár, az más kérdés. Mondjuk még egy full magyar román faluban nem kérdés, hogy magyar-e az illető. De egy 2., 3. generációs, USA-ban született magyar, az már minek kap állampolgárságot... De ez meg megint olan, hogy nem lehet objektív szempont alapján törvényt alkotni rá.
"
Jekenleg nem sok, konzulatosuk olyan ritkak mint a feher hol-lo... Majd ha online lehet szavazni annak ertelme is lenne.
Szerintem egyszeru, a demokratikus parlament ujrairja a jatekszabalyokat, leginkabb torvenyek es a koltsegvetes okan, ami leegyszerusitve az ado es a bevetelek ujra elosztasa.
Innen jon, aki magyarorszagon adot, jarulekot fizet az szavazhasson. Ez lehet egy orokosodei ado egy 12 eves fiunak ugyanolyan fontos, es gyorsan felneveli, mint egy egy felnotnek, diakmunkasnak a mindennapi vagy nyari robot. (es ha felno egy gyerek, akit onhibajan kivul szivat az allam az konnyebben lep le idolegesen vagy vegleg...)
Aki nem dolgozik csak tanul (bar az oktatasi miniszter szemelye kozvetve oket is erdekli, de nem valoszinu akad eleg tapasztalatuk egy pedagogushoz kepest vagy meno lenne atolvasni szamukra a jelolt programjat, vagy megitelni annak valosag tartalmat olyan jeloltek eseten akik nincsenek se iwiwen se egyeb diaksag altal latogatott helyeken), segelyen el, az minek foglalkozzon az ujra elosztasert felelosok nevevel hiszen nem az hozzajarulasat osztjak el...
Termeszetesen a segely mivel adott tersegben onhibajan kivul (iszap, cegek hianya) lehet valaki tamogatason, nyilvan alap maradhat az onkormanyzati valasztasok befolyasolasara, de a parlament modositasara max nepszavazas utjan, mert akkor ugye eleve a nep szavaz.
Szinten szavazhasson, aki magyarorszagi szolgaltatast igenybe vesz, pl. a nyugdijasok, hisz a tb elosztasa szamukra fontos kerdes, es ha rendelkeznek/tek magyarorszagi munkaviszonnyal akkor minimum joguk lehet arra, hogy valos iteletuk alapjan beleszoljanak a kozosbe.

Most kapaszkodj meg! Magyarorszagon is adozom, mar tobb mint 9 eve, es nem onszantambol mentem ki, szoval en visszajonnek ha meglennenek a feltetelek, es eleinte meg szavaztam, mert volt amikor ugy latszott a szavazatom szamit. Hogy csokkentsem az anya orszag terheit a tbbol ki is jelenkeztem, ha otthon apoltatom magam, az a vendeg orszag szamlajara megy. Ami okes, itt fizetem azt. Euban elek, de nem a kornyeken, masreszt egy nativ budai szuletesi allampolgartol technikailag is nehezen vonhato meg az allampolgarsag es szavazati jog ha epp ugy akarja. Amint irtam szamomra nem mindegy milyenek a szja torvenyek, legkozelebb lehet hogy szavazok, es befolyasol, ha egy soralaten elintezheto a bevallas vagy netan online tudok vallalkozashoz adoszamot igenyelni, azaz az itt megkeresett penzem egyszeruen elkolteni vagy befektetni otthon. Jelenleg csak a molt es a malevot meg meg par ceget tamogatok a sajat alkalmazotti jovedelmembol.

Tovabb megyek, lanyom itt is szuletett, mert egyszerubb volt. Es O is magyar allampolgar!
Sok valasztasa nem volt igazabol mi akar lenni. Szavazni is tud majd ha nagyobb lesz, esetleg ha ilyen gyik marad a kulfoldi allampolgarok kezelese (az utlevel megujitas pl. neki esedekes es informatikai szempontbol botranyos, de egyeb dolgokban se rozsas a helyzet, pl. magyar nyelvu adas csak a Duna van igaz az HD minoseg legalabb) akkor fog is elni vele. Valoszinu ugy fog szavazni hogy hazajohessen mielobb ha felnovese soran latja hogy az allam jol kezeli allampolgarait. Magyarul mar beszel, sot a korahoz kepest mar a magyar betukbol is sokat felismer, pedig meg csak bolcsodes. (egyebkent a lakas nevtablaja inditotta erre el, szoval nem mi eroltettuk, de ha mar szereti... mivel sokat lat olvasni, nyilvan a keresztapjatol kapott magyar nyelvi gyerek irodalom is segiti, mig a felesegem nok lapja rendszeres olvasoja, en pedig tobb index cikket olvasok naponta, mint szerintem sokan meg az aktiv otthoni netesek kozul jonehanyan)
Szoval a hataron tul az eleg erdekes kerdes... Masreszt nekem meg van szavazati jogom es lesz is, mert otthon is vannak erdekeltsegeim, amik utan az allam tobbe kevesbe jogosan sapot huz. (mas kerdes, hogy ez igy mennyire motivalo, ha pl. a bankado miatt a kezelesi koltsegnek nevezett baromsag az egekbe szokik, akkor nyilvanvaloan megtalalom a modjat hogy megszabaduljak a veszteseget termelo, de amugy pont ezert munkahelyeket es fogyasztas reven forgalmi adot termelo oroksegemtol. Kar lenne erte... mert szeretem magyarorszagot. es igen, tavolbol is, mert eletem nagyobbik reszet ott eltem le)
Imre szembesült a válság egyik új fejlesztésével, a passzív ügyfélszolgálattal. Lényege, hogy nem közlik vele, miért korlátozták a nézhető csatornái számát, majd úgyis jelentkezik, ha észrevette. A korlátozás hátterében a UPC műholdváltása áll, aki magától nem…..
  Ma egy tanfolyam reális ára 130-150 ezer forint. Aki 50-60 ezerért hirdeti az oktatást, biztosan trükközik, ennyiből még a költségeket sem lehet kigazdálkodni. Vélemények az azonos című írásunkról...
A_Denever 2010.04.08 10:33:24
Nem azt kellen, hogy ahonnan a vizsgabiztos 40%-ot kivag, annak az iskolanak az engedelyet fel kell fuggeszteni? akarmilyen a tananyag ha jo az oktato, nem hiszem, hogy kivag a vizsgabiztos.
Engem elsore ugyan elkaszaltak, de az oktatom pl. gyakran magan fuvarozgatott oktatas helyett, es idetlen modon oktatta a sebesseg valtast.
Aztan maradtam egy ideig a biciklinel es lett is par balesetem meg friss jogsiskent. Majd egy olyan embertol tanultam vezetni, ki heti sok alkalommal levezette az M7est oda vissza, azaz ertette a forgalom alapjait. Illetve egy par ora tukorjegen renszarvas kerulgetes oktatopalyan abs-el es anelkul helyretett par reflexet, amit konyvekbol nem lehet elsajatitani.
Ugyan manapsag is sokat segit a fedelzeti elektronika mert nem vagyok egy szuletett tehetseg, de a nem jo oktatokat mashonnan is illik eltanacsolni. Az oktatas merceje pedig a megszerzett tudas kellene hogy legyen, ami merheto. Ha valaki nem tehetseges, az meg vegyen plussz orakat, esetleg legyen az a 30 ora tartalmasabb turelmesebb oktatoval (alkalmatlan maximum az akinek nincs laba, vagy orvosilag figyelemzavaros, de azt eleve az orvosnak kellene kiszurnie meg az oktatas elott), de a modern kocsiknal mar eltunik a szivato es egyeb analog hivsag, amit macera volt elsajatitani.
Ha valakit egy iskola elvallalt, annyit ker erte amennyit akar, de menjen at elsore, pusztan az oktatas szinvonalabol kifolyolag. Ha meg nem passzol a jelolt a profilba ne vallaljak el, mert csak a csalodas lesz belole kesobb meg a baleset. (ami leginkabb az oktatok sara, meg akkor is ha apuci 200 pacit dug hirtelen a fiu ala vagy egyeb ismert gepet)
A Google ma jelentette be saját telefonját, a Nexus One-t. A hardvert a HTC hozza. Íme a végleges technikai specifikáció pár fontosabb eleme:  800 x 480 pixeles, 3.7 colos kijelző Video: 720x480 px, 20 fps vagy magasabb 5 megapixeles kamera, led vaku HSDPA…..
Olvasónk és egyben autóm megvásárlója totálkárosra törte a Subaru Forestert. Ennek a történetét meséli el, okulásképp mindazoknak, akik azt hiszeik, nekik mindent lehet. Kapnak a belső sávban szöttyögők is. Az ominózus napot megelőző három éjszaka igen rövid volt, a…..
A_Denever 2009.10.21 23:46:03
Amikor a rutin vizsgan atmentem egy evtizede, akkor kimaradt par lenyeges dolog, sot a jogositvanyhoz is eleg volt egy apro kis autopalya szakaszon vezetes illetve az esti vezetes.

Amit azota potoltam, az a jegen veszfekezes kormanyzassal, ABS tarsasagaban es nelkule. Ami kimaradt az az emelt magassagu autok kormanyzasa, es a vizenfutas.

Kozben koccoltam le szallagkorlatot, es csusztam arokba, hirtelen kanyarodo traktorba. Legtobbszor rutintalansagbol. Szoval van ahol a jogsihoz kotelezo elem a telen vezetes, de ajanlom a jegen oktatopalyan veszfekezesre befizetest mindenkinek, akkor is ha draga az a par plussz ora az oktatoval. pl. telen egy allat kikerulese, hogy oldhato meg.

E trening segitett elkerulni azota par hulyesegem okozta veszelyes helyzetet.

Kiprobalni mindenkepp erdemes, de roviden, a jeg csuszik, a fekezett nem ABS kerek szinten. Ami azt jelenti folosleges kormanyozni!!! A fek felengedesekor viszont a kerek ujra tapadni fog! Azaz az ellenkormanyzas miatt mashogy allo kerekek pillanatok alatt porgetni fogjak az autot. Arra amerre eppen allnak. Nagy sebessegnel es magassagnal gondolom forgato nyomatek is fellep a sulypont es az eredo erok fuggvenyeben. Az osszkerek meghajtasos terepjarok fizikajat nem ismerem. Mindenesetre jotanacs, hogy egy full extras elozo generacios volvoban amiben van menetstabilizalo minden foldi jo ami gyarilag elerheto, a latszat ellenere kombi kivitel level szoges gumival is kidobja a farat egy veszfekezesre telen! Mondani konnyebb ezert gyakorolni kell, hogy ha gaz van es kormanyozni is akarunk, ne fekezzunk. Majd ha mar arra megyunk amerre akarunk, foleg ha az elottunk levo sebessege se sokkal kisebb a mienknel, hisz akkor eselyes hogy meg beferunk moge picit lassabban. Nem magatol erthetodo ezert erdemes lenne kotelezove tenni a megfelelo modon es erovel fekezes elsajatitasat a jogositvany megszerzesehez. A regi soforoknek ismetlo jelleggel, ha eddig szerencsejuk volt es nem sodort senkit hirtelen a szembesabol elejuk a veletlen akkor ezutan is szerencsejuk legyen.

(V)
Nem egyedi eset, hogy egy biztosító sajátosan értelmezi a jogszabályokat. A szakjogászok szerint a folyamatos biztosítói bepróbálkozások miatt majdnem mindig érdemes perelni.Tisztelt Zugügyvéd!Nyilván nem egyedi eset, hogy a biztosító nem akar fizetni, ezért minden trükköt…..
A_Denever 2009.07.22 06:24:29
Azert nem minden eset ilyen egyertelmu. Elozeshez ugyanis kell egy biztonsagos sebesseg kulonbseg. Tehat ha szaggatott van, akkor az elozo mindenkeppen gyorsabban fog menni mert rakeszul az elozesre ha semmi nem jon szembe, esetleg korabban meg is kezdi az elozest, mert nehany auto tipus a hirtelen kormanymozdulattol inkabb borul mint kanyarodik.

Ami a foldutra kanyarodik, az nem kizart hogy eleg saras eleve, dehat indexe lathatatlan tuzo napfenyben. Nekem pl. egy tragyaszallito traktor tett be, mikor melle ertem ram huzta a kormanyt. Raadasul ez hosszu, es ha en a tukre holt terebe erek -vagy vakit a tukre a naptol - mikor epp indexeles utan kanyarodik, akkor nem is lat. Ez esetben megfogott a veszfek es a traktorgumi kettose. Mivel kulfoldon tortent, nyelvi nehezsegek miatt hagytam a karom a fenebe. A helyszinelesnel, a traktorosnak biztos tobb ismerose van, es jobban beszeli a nyelvet szoval eselytelen.
Ha valaki foldutra kanyarodik, lassithat motorfekkel is ha nem eleve lassu jarmi, ezt nem jelzi semmi igy a feklampat nezni eselytelen.

Vettem a kitorott lampam helyett egy ujat, a motorhazteto karcolasa meg kozmetikai volt inkabb.

Mondjuk az uton tenyleg nem latszik a hosszu feher zaro az ut szelen, ami segitene, de mivel kozepen szaggatott es szembe nem jonnek, mas dontes nem szukseges az elozeshez, ha az elol levo nem indexel az elozes megkezdese elott. Mas kerdes, szinten ha pl. nyul/oz/ egyeb rettenet kiugrik az elozott auto ele, es az kenytelen kiterni akkor mit valasszon az arok es az elozest vegzo auto kozul, hogy betartsa a kresszt es eletben is maradjon. Kell-e erre elozes kozben mindig szamitani?
Sokan szeretnék bennünk az öreg kodekletöltegető legkisebb fiát látni, no de hát mit tegyünk, ha mégsem vagyunk azok? A kártevő terjesztők ismét bevetették a már szakállas trükkjüket. Ha valaki mihamarabb kíváncsi a Harry Potter és a félvér herceg című opuszra, hát…..
A párizsi McCann (amely a korábban már bemutatott kotonnyulas szexfilmet is késztette),  ezúttal egy szokványosabb ötlettel rukkolt elő. A filmben egy a Forest Gumpból is ismert effekttel a városon keresztülszálló, üres Durex-csonagolást látunk, amelynek puszta látványától…..
Kis faház az erdőben, lehetőleg tó partján - ez ugye Finnországban nem lehetetlen -, amiben alapfelszereltség a szauna és a vodka. Ezt a házikót mökki-nek hívják, valahogy így néz ki és muszáj lesz eljutni egy ilyenbe, ahol a szaunából egyből a tóba csobbanhatsz:…..
A_Denever 2009.07.14 16:22:33
Itt lehet foglalni, ha mar aktualis:
www.nettimokki.com/home.php?sitelang=1

A fabodetol a tavas plazmatevesig bezarolag igeny es penztarca szerint, akar eskuvokre miegymasra. Ha kozel van egy falugazdasag, ott legyek is lesznek boven, a tobbit a piktogrammok alapjan ossze lehet valogatni. Pl. legyen-e betonut vagy kozert a kozelben.

Nyarra es szentivan estejre kb. tobb honappal elore erdemes foglalni, sot van amikor napokra nem csak teljes hetre kiado a vikkendhaz. Telen konnyebb valasztani ha nincs a kozelben siparadicsom. Ha van akkor erdemes fel/egy evvel elotte megallapodni. Ilyenkor a hideg toban uszas melle erdemes a jegcsakany kezeleset is elsajatitani.
Az összes papírját, kulcsát, mindenét egy dossziéba zártam, és a fiók mélyére raktam. Az emlékek könnyebben felejtődnek, ha nincs szem előtt rá emlékeztető dolog.Az utolsó pillanatban kaptam még egy papírt a rendőrségtől. Tájékoztatnak hogy lezárják a nyomozást,…..
A_Denever 2009.07.12 15:35:08
@laci1964: Biztos! Esetleg olyan helyen elsz, ahol merfoldekre csak renszarvasok legelnek.
Ismeroseim kozul soknak tortek fel az autojat, sot velem is elofordult es a rendorseg nyomozoi meg ujlenyomattal se vacakoltak. Azt is meg kerdeztek, hogy buntessek-e meg az elkovetot ha megtalaljak...
Itt valaszd ki a kornyeket hogy hol laksz:
ohjelmat.yle.fi/poliisitv/poliisin_matkassa
A videok utolso oldalan van, hogy mennyi a termes. Pl. egy hetvegen 15 kocsifeltores, meg ilyesmik.
Mondjuk 2007-es videon volt ez az adat, de a Youtube-on lehet van belole frissebb valtozat is.
Amikre te gondolsz mint valosag az par evtizede lehetett, amikor meg nem volt divat a suliban kiirtani az osztalytarsakat... Illetve szemelyes szerencse, hisz az ujsagok is irjak novekedett a betoresek szama.

Egyszer talalt meg nekem egy elkovetot a magyar rendorseg, meghozza a repteri szolgalat. viszont az ellopott targy bunjel gyanant addig elkobzodott mig erteket nem vesztette teljesen. Szoval abban sem volt koszonet.
Maskor a betorot ugyan nem talaltak meg, de a zarat elvittek bunjelkent, szoval meg tobb koltsegem lett, mintha hagyom az egeszet a fenebe.
Nincs tévéelőfizetésem, de még tévékészülékem sincs. Sok ismerősömnek szintén nincs előfizetése és/vagy tévékészüléke. A tévéműsorokkal kapcsolatos információkat rendszerint a weben olvasom el. Viszonylag sok filmet és sorozatot nézek... laptopon, lcd-kijelzőn. Amikor…..
A_Denever 2009.06.12 21:23:03
@iPeti:
Napi 2500-3000 latogato... :) A jo reklamra igenis kivancsiak az emberek:

addict.blog.hu/2009/06/09/hirdetesi_rendzser_az_addicton

Nekem is jon muhod, pedig a netrol fogyaszthatnam (ju)tubusban, viszont 7 napos epg-vel csak azt veszem ami erdekel, es 1 oras sorozattal vegzek fel ora alatt, ha kell 5 percenkent atleptetve a 15 perces reklam blokkokat. Ha akarom magyar, ha akarom eredeti nyelven, attol fuggoen kinel van a taviranyito ;) Azert itt meg nem tart a netes videozas, es a savszel meg nemi proci is kell amit megizzasztja a jo minosegu tartalom. Sot a netes tartalomra gyuruzik be a reklam, hisz valamibol fizetni kell a berelt savszelt.

Ugyanez van mobil TV-n (dvb-h), meg forma 1-is jo minosegu felvetelben megvan mig le nem torlom, ugyis csak akkor nezem, ha epp semmi mas dolgom, pl. varakoznom kell valahol, ahol nincs mobil szelessav se offline erdekesseg. (peldaul vonatut alatt szokott az alagutakban elmenni a ternek az ereje)

Belsőség Számlázni tudni kell 2009.05.23 12:00:00
 A sztori olyan egyszerű és jó, hogy nem is kell neki körítés, önállóan fogyasztható, a puszta tények tálalásával is.Adva van egy állami szervezet és annak egyik szolgálati autója. Az autó egy 1.2-es, háromhengeres VW Polo. Lényegében egyedi példány, ezt főleg…..
A_Denever 2009.05.24 21:35:13
@Hrzrasn
"A konszernnek NEM érdeke lehúzni a vásárlóit, fogd már fel agyilag."

Sajnos erdeke. Ugyanis egy autogyar akkor keres a legjobban ha fogy az uj auto. Ha pedig valaki a regi autojat javittatja, akkor nem vesz helyette ujat. Ritka az a konszern aki tamogatja az adott marka "old-timereit". En is azert adtam el szeretett regi autom, mert nem birtam a szerviz lenyulasait.

Regen volt egy Saab 900i-m, amit markaszervizben javittattam, de talan en eloszor a sok tulaj kozul. Mivel a marka nem minden tipusa a megbizhatosagarol hires, annyi munka volt a hivatalos szervizben, hogy idopontot csak hetekkel elore adtak, ami hagyjan, mert jelenlegi kocsimnal is ez van, viszont mint kiderult -korabban el akartam hozni- nem sajat szervizben javitottak a kocsim, hanem kiadtak egy hozzam kozeli putrinak. Ez utobbit onnan veszem, hogy szerviz utan par nappal lerobbant a kocsi...
Egy masik varos markaszervize, amikor mondtam hogy gumikkal megpakolva zorog a kocsi, azt mondtak hogy regi azert es vegyek ujat... Aztan fel ev utan kiderult hogy az egyik gumiharang hianyzik ami tartotta a kipufogot. A markaszervizben volt szamitogepes 3Drajz a kocsimrol teljes alkatreszterkeppel, megse sikerult kiszurni a problemat.

Jelenleg mar egy nem olyan regi kombim van, de a markaszerviz ujsagjaban egy szot nem irnak rola, mert mar az uj modellfrissitett a meno, es jaj-de vegyem meg azt es az milyen jo lesz nekem.
Anno amikor markaszervizbol vettem a kocsit (az is szep huzas volt, hogy fovarosi kocsit videki szervizben arusitunk, mert az olyan mintha nem lett volna szethajtva - pedig a szerviz pecsetbol latszik hol es milyen korulmenyek kozott volt a kocsi eloelete), akkor le es kimostak mielott atadtak. Emiatt 10 km vezetes utan felkapcsolodott a sarga motor lampa. Gepeszkent meg akartak gyozni rola a markaszervizben (!), hogy ez egy 3 eves kocsinal normalis es majd elalszik. Kicsit amortizalnom kellett a csereautoikat meg az uj vasarloik hangulatat a szalonban, amig rajottek, hogy egy frissen vett kocsinal ez meg akkor sem elfogadhato ha hasznalt. Ugyanez a szerviz 100 eurot akasztott le rolam, mert allitolag az legzsak kabele beazik es felvillant a lampaja... Cserelni semmit nem kellett, csak ha megegyszer ugyanez lesz... Egy markaszerviztol elvarhatnam talan ha nem cserelnek semmit csak kiutik a muszerfal hibalampajat, akkor ne huzzanak le mintha egy komoly 20000res szervizt csinaltak volna. Egy premium markatol meg elvarnam, hogyha kiderul hogy beazik egy autojuk (pl. kocsimosoban), a konszern visszahiv vagy/de garanciaban javitja az osszes erintett tipust. Eleddig semmi, pedig evente jarok vele markaszervizbe es nem is szoktam keveset otthagyni...(igen, en is olyan vagyok, hogy ablaktorlot is csak markaszervizzel csereltetek, mintegy ellenorzes kepp hogy tenyleg figyelnek-e minden aprosagra amit cserelni kell) Sot meg egy level se jott a marka ujsaggal a konszerntol, pedig konstrukcios hibanak latszik a dolog... (hatso kozepso feklampa gumitomitese mintha nem lenne ott a szeren)

Most, hogy bevezették az újbudai alkoholstopot, ideje kicsit visszakacsintani a témára. A rendeletről az utóbbi idők egyik legnagyobb vitája alakult ki az Urbanistán, bár azért abban nagyjából egyetértett mindenki, hogy a szesztilalom baromság. (Ennél nagyobb egyetértés furcsamód…..
A_Denever 2009.05.20 21:57:17
@mokas_gizi:
Akkor elmeletileg egy alkohol szondat magukkal cipelni nem okoz nehezseget. Aki reszeg azt vissza a ZP-be, de nem kaphat semmi olyat amibe alkohol van (elmeletileg mar van valami belepteto kartya mintha ital vasarlasnal is hasznalnak), esetleg a tobbitol raccsal elszeparalni egy kert reszt. Pl. duhongo szakasz. Zene ott is szol, csak a mozgas korlatozott... Ha kijozanodott hazamehet, esetleg hivnak neki egy taxit ami a haza elott rakja le (akkor is ha az ut tuloldalan a koleszban lakik)
ha elore kifizeti az adott zonahoz eljutas koltseget.

Velem mar fordult elo hogy rendor bacsi segitett felcipelni a cseppet sem szomjas baratom a lepcson a lakasaba. Meg is koszontem neki, hisz azert van hogy szolgaljon es vedjen. Pl. a reszeg ember eleg vedtelen... Igaz ugy nezett eloszor ki mintha elutottem volna a sracot, pedig csak nem birtam maskepp kivakarni a kocsi hatso uleserol mivel nem vagyok egy eromuvesz alkat.

Ezúttal Vácra mentem kárparkozni, itt, az Inter Autóház Vácnál még válogathattam is a márkák között. Nem tudom, hogy véletlen-e, avagy a Totalcart üldözi-e a neve, de szinte kizárólag totálkáros kocsikat mutattak. Az udvaron megnéztünk úgy négy tékás autót, ebből…..
A_Denever 2009.05.10 05:32:24
@ghck: es tenyleg! Olyannyira, hogy tilos is :))

En nem csak a fogyasztasi normat irnam evrol evre elo az Euban, hanem a holtter-figyelo rendszert, a biztonsagos kovetesi tavolsagra figyelmezteto rendszert (nemely tempomat mar sipol ha nem fer be eled egy boing 747-500 vagy egy potkocsis ifa) meg az egyeb aprosagokat. Azzal nehezebb lenne trukkozni, es mar csak nyuszi hopp es tarsaira kellene csak figyelni... A fejlesztes vagy a licensz se sokkal dragabb mint a detroiti nyugdijasklubbot eltartani.

Masreszt a tabla tenyleg a leggyenebbnek nyujt eligazodast. Aki meg nem ismeri az utat. Tukorradiallal es virsli gumikkal erdemes betartani, este es szelben meg foleg. Ott sokminden gyorsan felbukkanhat fektavon belul. Egy hetvenes kanyarban, ahol a regebbi autommal meg 50nel se mertem menni (muszakilag jo kondiban tartottam, de 87 ota volt par tulaja elottem akik meg gyilkoltak), most betartom a 70-et. Ismerosom 1,5szer nagyobb motorral es szelesebb gumikka es egy jol osszerakott modellel egy kihalt reggelen 130al is beveszi ugyanezt es meg csak nem is tunik felelotlennek az anyosulesrol.
Ugyanakkor egy hajnal ota 10 oraja mar vezeto, autopalyan csak 145el meno furgonban a hivatasos sofor halalfelelmet okozott mikor a futes gombbal egyutt a kormanyt is tekerte es rament a felmart reszre. Aki nem friss es nem engedi a menetido pihenni annak is kotelezo lenne tartani az ut vagy a jarmuve maximalis sebesseget - ertelem szeruen a ketto kozul a kisebbet.

Egyre tobb helyen jelenik meg szerencsere a kovetesi tavolsag felfestese, amibol szerintem meg tobb kellene. Ha azt az ember betartja akkor maximum hatulrol csattannak bele.

Az eves szimulatoros vizsgat (google auto mar valosaghu kepet is ad, csak a tobbi szabalyos kozlekedot kell szimulalni) vagy egy bmw vezetoi treninget en is kotelezove tennek. Nehany orszagban ha nyaron vizsgazol akkor is alap a jeges vezetesbol a tesztpalyan egy ora vetele. ABSel meg anelkul termeszetesen mert nem ugyanaz.

Regen, az elso koccanasom abbol volt, hogy kiszedtem uresbe fekezes kozben a valtot, hogy le ne fulladjak. :) Igaz, hogy a tragyaszallito traktor is tukorbe nezes nelkul kanyarodott ballra egy lathatatlan foldutra mikor epp elozes kozben melle ertem. Szerencsere nagy gumikerekei voltak, nekem meg "tankom" igy csak az elso lampam banta mar picit gyurodott a motorhazteto jobb eleje. A traktor azota se a kedvencem, lassu es koszolja az utat, neha foldes az iranyjelzoje, bar sok lehuzodik ha tud. Igaz 50es dimbes dombos uton elozott mar meg tartalykocsi is, ezeknel rendeletileg lassitani kellene a menetidot. Legyen inkabb tobb soforje a cegnek, csak tellik ra.

Biztos jo volt az okatatom... Pl. Abdanal egy kocsisorban nyomta a terdem, hogy adjak gazt. Minek a kovetesit tartani... Az utszeli zsibvasarsor meg csak nem akar ongyilkos lenni... csak nem... Jogsi utan 3 evig emiatt is foleg csak biciklit vezettem. Aztan valaki vette a faradtsagot es rendesen elmagyarazta es begyakoroltatta velem es a vezetes es a kocsihasznalat fobb alapjait tobb ev heti 1-2x M7es oda vissza es budapest tapasztalatai alapjan.

Este mondjuk szivesebben ragadok valakire tavolrol, ha a tavolsagi fenyszorot a szembejovok miatt nem tudom hasznalni, mert ket piros fenyt kellemesebb kovetni, mint sasolni oldalt a feher zarot. Gondolom utalnak is erte rendesen, bar meg a regi automban is lehetett a kozepso tukrot sotetiteni pont ezert.

A_Denever 2009.05.10 05:57:08
@kolbászoszsömle:
Nem minden alkalmas elozesre. Foleg gyenge motorral nem erheto el a biztonsagos sebesseg kulonbseg. Par eve bereltem egy ilyet, es a szekeret is csak akkor mertem elozni ha autopalyan vagy autouton voltam, ahol volt ket sav... es elmeletileg nem kellet volna legyen szeker.
totalcar.hu/tesztek/tores/aveo/

"Ha egy Aveo volánja mögé kényszerülünk, és 40 km/h sebességgel haladva egyszer csak azt vesszük észre, hogy épp leugrott elénk egy figyelmetlen gyalogos, jobbra nem tudunk kerülni a magas padka miatt, szemből viszont jön valami (bármi Trabanttól Kamazig, az Aveóban mindegy), ne tétovázzunk. Igyekezzünk középre venni a gyalogost..."

Mondjuk az audio in csatlakozoja jo volt es jol nezett ki belulrol, de hozzam inkabb valami kevesbe torekeny es gyorsabb kozelebb all.

A_Denever 2009.05.10 07:33:44
@kolbászoszsömle:
A fogyasztas oltaran a mernokok eleg sokmindent felaldoznak manapsag:

"Hihetetlennek tűnt, hogy ez a motor 13 másodperc alatt százra teszi az Aveót. Még hihetetlenebbnek, hogy a vége vele 172 km/h, hiszen a próbaút során úgy húztak el mellettünk a Citroën C15 furgonok az autópálya-emelkedőkön, mintha kéjgáz-tölteten szárnyaltak volna. Nyomtuk mint barom, a zaj nőttön nőtt, de esküszöm, úgy tűnt, mintha csak a fordulatszámmérő mutatója kúszna egyre feljebb, a sebességmérőé nem.

Az meg végképp vicces, hogy az 1,4-es, változó szelepvezérléses nagyobbik motor az 1,2-es 84-ével szemben már 101 lóerős, ennek ellenére alig 4 km/h-val lehet belőle többet kihozni. Tényleg sajnálom, hogy nem tudtuk kipróbálni.
"
totalcar.hu/tesztek/aveo08bem/

A pacik vegulis lenduletbe jonnek ha mar a pedal atszakitotta a padlolemezt 2x, ami leginkabb alkalmatlanna teszi az elozesre az az masodik csillag athuzva...

Ha a szembe savban valaki (pl. egy motoros) nem tartja be a limitet es hirtelen felbukkan (es gyenge motor miatt a hirtelen az eleg sokaig lehet), akkor nekem harangoztak. Tul nagy a kockazat.

Azert a tempomat 30 folott mar mukodik... Ha nem tenne, akkor otvennel meg lennek love vagy kapnam fotokat, mert zajszigeteles miatt belolrol ugy tunik mintha csak cammogna a kocsi, hisz ilyenkor a fele ménes pihen, elottem meg ures a varos korareggel vagy ejjel. Az igaz, hogy a tempomat hasznalatakor nagyobb tavolsag kell egy emelkedon vagy lejton lassulo jarmu mogott, elkerulendo a folosleges fekezeseket.

A megallas jo otlet, bar akkor az egyszer mar megelozott kamionokra sok kerul megegyszer. Szerencsere mostansag a navigacio miatt szinte sose sietek, mert az pontosan kiirja mikor erkezem (igy nem kell ram varnia senkinek tukon ulve), meg elore is tudom kb. mennyi lesz az ut, es korabban el tudok indulni esetleg batrabban kerulok, ha dugulos az ut.

Nem ismeri a konkrét ügyet a Zugügyvéd,  de tapasztalatai szerint nagyon ritkán szokta a bíróság ezt enyhítő körülményként elfogadni. A hír szerint mintha előre kitervelt emberölésnek tűnne . Ha egy skizofrén beteg idegesíti a családtagot, a beszűkült tudatú vadászat…..
A_Denever 2009.03.20 22:48:17
" Megkockáztatom, lehet hogy létezik olyan, akiből ki kell verni a szart is, hogy utána engedelmes és okos legyen. Na de manapság ezt gyermek bántalmazásának nevezik, tehát ilyet nem teszünk"

- Szerintem az ilyen nevelesi modszer, ami masszivan szukiti a tudatallapotot.
Ismerek olyat akibol nem csak kepletesen lett kiverve a szar, es okos talan lett, de hogy meg mi mas azt jobb nem reszletezni. Fogalmazzunk ugy, inkabb a "szerencsenek" koszontheto, hogy nem lett az is szukult vadaszat. Pedig az illeto amugy nem egy duhongo orult.

Forditott esetben ez a "nevelesi modszer" szinten hatasos az adott esetben peldaul annyira, hogy a bantalmazott szulo sajat gyereke ellen fordul.

Mint gyakorlo szulo jogosnak tartom, ha ezert nem itelik el, hisz megszenvedi azt hogy sajat elete ertelmet maga semmisitette meg. Ezzel egyutt elni nem lehet egyszeru, bar valoszinu egyszerubb mint eroszakban elni tovabb. Esetleg gyogykezeltetni sajat gyereked es nezni marad-e belole valami a vegere amire raismersz.

Az azert megneznem, ha egy kiskoru vagy fiatalkoru javaslatara az eroszakos szulot eltavolit a gyamhatosag... hisz a gyerek nem gyamja a szuleinek...

Kivetel lehet a ritka "szerencses" eset amikor orvosi latlelet keszul, de ekkor is mondjuk intezeti elhelyezest nyer a gyerek ami meggondolando...mennyivel harmonikusabb egy csaladnal.

Azaz gyengebb felnek a csaladon belul nincs mas modja megszuntetni az agressziot, mint megszuntetni annak a forrasat. A kulturalt megoldas, mint az elvalas, csak hazassagon belul ertelmezett, szulo-gyerek kapcsolatban nem. Illetve a szulo intezetbe adhatja a gyereket (vagy kitagadja ha mar felnott), nade forditva? Masreszt mi van ha testverek egymast bantjak?

Nem azt istenitem, ahol pofon se lehet vagni a gyereket mert beperel, de mint a peldak mutatjak amire nincs hathatos tarsadalmi/jogi megoldas, az gyulik, amig egyszer eljon a hirtelen felindulas, abbol meg lesz az otthoni es iskolai lovoldozes es tarsai.

"Ööö... akkor most így jártunk". Ádám az őszelő legügyetlenebb adatszerzős sztoriját meséli el, a balfácánnak a telepített szoftverek listájára fájt a foga, amit egy telefonnal akart volna megszerezni, sikertelenül. Történet alant: megosztom veletek az év…..