Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Istvan Simon

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az új-zélandi kormány közlekedésbiztonsági kisfilmje olyan, mint egy horrorfilm, amiben egy ponton reménykedsz, hogy elkerülhető a vég. De a pont nem ott van, ahol gondoljuk. Akkor már késő. Elképesztő, hogy hogyan vezetnek az emberek. Kétféleképpen osztályozom a dolgot…..
Istvan Simon 2014.01.12 23:59:18
@Teszt.Elek: Bele kukkantottam a kommentedbe és a következő sorok jöttek elő:

1. Itt délvidéken valamikor 5-8-os kromban műszaki órákon tanultuk a KRESZ-t. (Vagy minek hívták). A tanár kiakasztott a táblára egy közlekedési jeleket tartalmazó jókora nyomtatványt és műanyag kör, háromszög, stb. segítségével rajzolgattuk átt egy füzetbe az egészet.

2. Ha valaki a következő órán elszúrt egy-két jelet: pl. én, akkora pofont kapott, hogy azt hitted száz csillagos hotelban vagy.

3. Tesóm még igen én már nem, nyolcadikban megírta a KRESZ teszet és kapott egy jogosítványt amivel vezethetett robogót 49ccm-ig, munkagépet (targonca) és traktort pótkocsi nélkül (mehetett szántani a TSZ-be). Nekem ezt már az autó-iskolában kellett persze külön órák és fizetés nélkül.

4. A fentieket összegezve: úgy 15 éves korára a gyalogos, a biciklis és a többi paraszt is ismerte legalább az út menti jeleket. A pofonokra ma is emlékszem igaz osztályelső voltam.

5. Ilyen egyszerű a megoldás. Egyszer fogadásból a járdán bicikliztem kéz nélkül a rendőrörs épülete előtt. Rendőrbácsi lekapott a bringáról, lepattintotta a bringa kormányát és így szóllt: na öcsi most próbálhatod pedál nélkül is. Ennyi.
A mai kor Zsigulijai ezek. Még a mostani nyomott időkben is sokan megengedhetnek maguknak egy ilyet, és nem is kínszenvedés velük az élet. De a különbségek óriásiak. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Istvan Simon 2013.09.11 00:46:44
@Tippszmix: Ejj..., de fáj neked az a Zaszti. Anno az 1.1-es motor (még Fiat nem DMB) a világon a legjobb motor volt a kategóriában. Na várjál csak, nem trollkodok, Z101 Confort (kupé 3 ajtó) valódi bőr ülésekkel, bedugtunk egy újabbkori 1.3 EFI-t (DMB gyártmány Fiat licensz) + szekvens Lovato gáz felszerelést a maga 800kg tömegére. Ez a Jugoszláv valami leporol mindenkit az útrol. Ne tojjál már ha valami kakast játszol. Zasztava (+ Jugoszláv Reno, Citroen, Opel, VW) Dácsia, Skoda léteztek még nálatok autót csak képen láttatok.