Regisztráció Blogot indítok
Adatok
zolbp76

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ki gondolta volna, hogy az igen nehezen lemondható nemzetközi társkereső szolgáltatás kilépés után is számláz? Nemsokára megtudjuk, mennyire hatékony a német behajtócégük, akik már fenyegetőztek, hogy átadják a 4 euróról 25-re hízott tartozását egy magyar…..
zolbp76 2013.09.07 11:38:24
vegyük végig:
I.van egy társkereső honlap (elittars) tőlünk nem messze edarling néven fut amely magyarországon is működtet társkeresőt, az ÁSZF -ben kiköti , hogy a német jog az irányadó -ezzel nincsen gond mivel EU-ban vagyunk- a gond csak azzal van, hogy az ÁSZF bármikor változtatható és nem találom az ÁSZF-en belül, hogy pl. követelés esetén a magyar félre nézve milyen könzekvenciával járhat pl.ha nem fizeti ki az amúgy lemondott szolgáltatást-bekezdést sem látok a német paragrafussal kapcsolatban-.
II. ha az ügyfél a reg.során nem rögzítette pontos lakcímét vagy tel.elérhetőségét abban az esetben a követeléskezelő -mint jelen esetben-csak e-mail útján tud kapcsolatba lépni az ügyféllel mivel jogilag és törvényileg a követeléskezelőnek Mon.csak bírósági határozat alapján vagy nyomozati szakaszban van joga a banknak és vagy internetszolgáltatónak az ügyfél személyes adatait kiadni--ab ovo jelen esetben ha az ügyfél nem adta meg lakcímét, telefonszámát akkor a követeléskezelőnek csak az e-mail címe, bankkártya száma és IP címe lehet meg a nevén kívül. Ebből adódóan csak törvénytelenül tud jogilag hozzájutni a fentiek nélkül a személyes adatokhoz.
III. érdekes továbbá, hogy a Medifinanz AG (amiről utána keresve sok panasz és érdekesség található német, olasz és spanyol fórumokon) megkeres egy magyar ügyfelet felszólítja a fizetésre irreális aránnyal- itt jelen esetben 4 EUR a követelésre amelyre 25EUR követel- spanyol fórumon olvastam , hogy egyes esetben 200x követelése van a tartozásra nézve-majd egy magyar követeléskezelő céggel fenyegeti a jelen követelés növekedés elkerülése véget(??). Hogy is van ez? Német jog az irányadó tehát először a német bíróságon kell a jogi folyamatot elindítani tájékoztatva természetesen magyar nyelven a magyar ügyfelet jogi egyezmény alapján az üggyel kapcsolatban -minden ezzel kapcsolatos dokumentációt magyar nyelvre le kell fordítani és eljuttatni az ügyfélhez-. Érdekes lenne, hogy ha egy magyar követeléskezelő német jog alapján a magyar bírósághoz fordulna. A magyar követeléskezelő max fizetési meghagyást küldhet közjegyzőn keresztül- ahhoz kell ismerni az ügyfél adatait- amely ellen ellentmondással élhet az ügyfél ekkor kerül bíróságra az ügy német jog alapján(?).
IV. meglepően olvastam az elittars reakcióját amelyben azt írja, hogy az ügyfelük figyelmét felhívták,kérdésem hogyan? elektronikusan? nem szabályos ha csak azt vesszük, hogy pl. közben megszüntettem a mail címemet. Felhívták a figyelmét arra is, hogy leterhelik a bankkártyáját..kétlem.
V. érdekes továbbá a 7 nappal előtte lévő felmondás esete is. Ha valaki nem kíván egy szolgáltatást igénybe venni, miért kellene előre 1 vagy 6 hónap azért kifizetnie mert nem tudta a szolgáltatót Affinitas GmbH írásban vagy német!!! telefonszámon szóban értesíteni. Az a legérdekesebb ebben, hogy kis hazánkban lehet így , ilyen módon honlapot üzemeltetni.
Összefoglalva: a követeléskezelő -és nem követelésbehajtó ahogyan a kvalifikált elittars kommentelője megfogalmazta- birtokában ha az ügyfél nem adott meg az Affinitas részére személyes adatokat (lakcím, tel.) semmi sincs , jogilag max e-mail cím, IP cím és bankkártya. IP, e-mail cím tulajdonosával (ha az IP nem változó) csak a netszolgáltató adhat ki személyes infót a bankkártyával kapcsolatban (paypal) csak a bank ezek is csak akkor ahogy fent vázoltam, ha jogi értelemben van bírósági határozat vagy nyomozás. Más kérdés, hogy ha magyar jog szerint vesszük akkor a 7 nap véleményem szerint nem érvényes, a 4EUR-ra 25EUR követelés kétlem, hogy magyar bíróságon átmenne mert aránytalan a követelés , az e-mailben tett felszólítás nem anyanyelven ugyancsak szabálytalan véleményem szerint hiszen ha egy Mo.működő honlapról van szó akkor pénzügyi vita esetén is szükséges lenne anyanyelven kommunikálni az ügyféllel.
Természetesen ez csak egy vélemény és nem szeretném ezzel befolyásolni a "pórul járt" emberkét.
Mindenesetre örvendetes lenne egy jogász véleménye is ebben az esetben.