Adatok
RAndris
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A Kommunista Ifjúsági Szövetség boldogan és reménytelien üdvözli az új tanévet, s a Pártot, mely elhozta nekünk a megújulást!
Mi, akik mindvégig hűek maradtunk az MSZMP szellemiségéhez megaláztatva és dühösen kényszerültünk hallgatásba 1989 tragikus eseményei után. Nem…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Én még a volt rendszerben nőttem fel, akkor is volt egész napos iskola (iskolaotthon néven és csak első és második osztályban), harmadiktól nem volt KÖTELEZŐ. Ilyen oktatási forma egyébként ma is működik (és működött a FIDESZ előtt is), ennek a lényege az, hogy az óvodából való átállást megkönnyíti ha a gyerkőcöt nem ültetik 6 órán keresztül, hanem a délelőtti 3 tanóra után futkározhat, majd ebéd után készségtárgyakon (rajz, technika stb.) vehet részt.
Egyébként a napközis foglalkozások eddig is működtek, ami miatt ez gyermekmegőrzővé vált az pont az, hogy költséghatékonyság miatt összevont osztályokban foglalkoztak a gyerekekkel. Sajnos ez a része ma sem változott, sőt a kötelező jelleg miatt még több gyerek van a napköziben (saját tapasztalatból tudom). A fiaméknál pl. két osztályra jut egy pedagógus. 50 gyerekkel milyen programot lehet végezni?
A kötelező délutáni foglalkozásokat, nálunk (állami iskola mielőtt bárki meggyanúsítana) közvetlen a tanórák után tartják, így a 4.-es gyereknek heti háromszor van 6 órája (egyszer lukas órája is van így a hetedik órában végez!) és kétszer 5.
Nem hiszem, hogy ez a jó megoldás.
A délutáni "csavargással" kapcsolatban meg annyit, hogy akinek eddig csavargott a gyereke az ezután is fog, mert majd a szülő ír egy kérvényt, akinek meg hazament vagy netán egyedül ment edzésre, azé meg nem e miatt marad az iskolában.
Véleményem szerint nem az erkölcstan órán fogja a gyerek megtanulni, hogy mi a jó és rossz, hanem a családban és a közösségekben ahol szocializálódik.
Aki pl. ezt írja: "Kettőnek-háromnak ki kéne lőni a fél-szemét gumigolyóval" az úgy látszik a családban nem tanulta meg mi a helyes konfliktuskezelés. Sajnálom érte, mert ezzel a mentalitással egyenes út vezet az agyvérzéshez.
Ha a család alkalmatlan a nevelésre és ebből problémák lesznek (iskolai verekedés, lopás stb.) akkor őket kell ebben segíteni és nem mindenkire érvényes szabályokat hozni. Aki még élt a volt rendszerben az tudja, hogy a felülről jött utasítás a legkevésbé sem hoz megoldást.
Egyébként az erkölcstanról csak annyit, hogy a jelenlegi szabályozással el is érték, hogy a gyerekeket hazugságra neveljük. Akinek a gyereke sportol (pl. nem egyesületben így igazolást nem tud hozni/ vagy eddig a nagymamához ment délután /netán a családi kapocs és szeretet miatt/ az most majd írat egy ál igazolást és egy ál kérvény benyújtásával /valamint a gyerkőc kiokosításával, hogy mit mondjon ha megkérdezik - azaz hazudjon/ szépen elkéri a gyereket. Gratulálok, így aztán tényleg erkölcsös lesz a következő nemzedék! Netán úgy kellene őket nevelni, hogy mindig egyre nagyobb felelősséget kapjanak és megbízzunk bennük, így nem hazudnak majd és ha elvégzik a középiskolát netán az egyetemet, nem a svindli világ felé, hanem az országot építő társadalom felé indulnak el.
Egyébként a HAHÁSOK-nak csak gratulálni tudok. Nem azért, ahogy véleményt formálnak és nem is azért, amit mondanak, hanem azért a tényért, hogy fel merik vállalni a véleményüket.
Ma sajnos a szitkozódáson túl nem igen tud vagy mer senki sem szót emelni vélt vagy valós sérelmeiért és hát a demokráciának ez lenne a lényege, nem az agresszió.
Mielőtt bárki ballibnek /komcsinak stb./ bélyegezne, előre leszögezem, hogy alapvetően konzervatívnak sőt hívőnek tartom magam, de a 'Bólintó Jánosok' országát nem szeretem!