Regisztráció Blogot indítok
Adatok
csata ha jó

0 bejegyzést írt és 24 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A szex erősen befolyásolja a jólétünket, hiszen ez az egyik legfontosabb fizikai szükségletünk, identitásunk és társadalmi életünk egyik alapvető eleme. De sok millió ember tölti felnőttkora legalább egy részét nélküle, ami sokaknál érzelmi zavart, szégyent és alacsony…..
csata ha jó 2018.05.08 07:43:19
@Sorrybori77: Menj orvoshoz, sűrgősen! De jobb, ha mindjárt a zártosztályra, örökre.
csata ha jó 2018.02.22 21:19:35
@xtlight: Ha lesz, de az még odébb van. Egyvalamit kifelejtesz: a felelősséget, ugyanis a buszvezetőnek van, nem kicsi, cserébe óriási és ez az amit meg kell(ene) fizetni. Tetszik vagy nem. Sohasem felejtem el: kb. 25 éve találkoztam egy volt általános iskolai osztálytársammal egy vidéki vasútállomáson. Ő éppen a szerelvény futóművét ellenőrizte azzal a hosszú nyelű kelapáccsal. Beszélgetni kezdtünk, aztán ahogy az lenni szokott a fizetésre került a sor. Mikor megmondta, hogy mennyit keres ledöbbentem, kb. 30%-kal többet mint akkor én. Kiakadtam, akkor voltam túl a második diplomámon, egy magyar viszonylatban közepesen fizető cégnél voltam csoportvezető mérnök. Szóvá tettem: ezt mégis hogyan? A választ sohasem felejtem el: Ő miután leellenőrizte a futóművet, aláírja a vonat bárcáját, ezzel teljes körű felelősséget vállal. Ezt pedig meg kell fizetni.A buszvezető is teljes körű felelősséget vállal, ergo meg kell fizetni. Ezen kellene elgondolkodni.
csata ha jó 2018.02.22 21:36:31
@tamarisk: Jó nagy marhaságot írt, már megbocsásson. A felelősségek mértéke, mélysége, nagy szóródást mutat. A LÉTREHOZOTT ÉRTÉK? Ez is sántít, nem lehet csak ez alapján számolni, vagy ha igen, akkor óriási a baj. Mert akkor hogyan számoljuk ki a rendőr, a ketona, az ápoló etc. etc. a fizetését, ugyanis ezekben a hivatásokban (direkt nem szakmát írtam) nehezen értelmezhető a hozzáadott érték fogalma, viszont midegyiknél markánsan megjelenik a felelősség. Gondolom valamilyen "fontos" fehérgalléros (közgazdász, jogász, stb.) foglalkozása, illetve pozíciója van. Ha elba...ront egy aktát, legfeljebb ledarálja, készít egy másikat. Megsúgom: egy csomó "szakmában" erre nincs lehetőség, ha hibázik az súlyos következményekkel jár.
Értesüléseink szerint már nem a Rába forgalmazza hazánkban a Lengyelországban készült Volvo buszokat, hanem ahogy a korábbi években is, a Volvo Hungária Kft. Újabb sikertörténetet könyvelhet el a…..
csata ha jó 2015.08.17 12:06:16
@HgGina: Meg a Diósgyőri Gépgyárat is. 92-93-ban teljes felértékelés után 3 vevő jelentkezett: egy amerikai aki az értékelt ár kb. 1,5- szeresét fizette volna + 800 M $ beruházást (a világszínvonalú csöves légvédelmi fegyverek miatt), de a létszámot ( akkot több mint 8000 fő) 5000 főre tervezte csökkenteni, egy német, aki keveset is fizetett volna, illetve nem adott konkrét terveket a jövőröl, valamint a t. Széles által vezetett magyar konzorcium. Szélesék az értékelt ár alá igértek, de azt vállalták, hogy a teljes dolgozói létszámot, illetve a gyártmánypalettát megtartják, sőt fejlesztik. Ezzel szemben szinte azonnal megkezdődött az "átszervezés" és "profiltisztítás", amelynek eredményeképp a dolgozók kb. felét mindenféle Kft-be rakták á,t ahonnan kevesebb mint 1 év alatt elküldték őket, s mivel ügyesen ki volt találva - ti. a Kft-k nem voltak jogutódjai a törzsgyárnak - mindenféle juttatás - végkielégítés, felmondás - nélkül sokszor 20- 30 év munkaviszonnyal a hátuk mögött. A nagy profiltisztítás közepette egyszer csak leálltak 1 hónapra, mindenkit kényszerszabadságra küldtek és mire a dolgozók visszatértek, a legmodernebb gyáregységekből (pl. G2, H, K szerelde, Mexikó) hogy-hogynem a teljes géppark eltünt, az Isten tudja (illetve vannak páran akik tudják) hová. Egyébként a "konzorcium" a vételárat sem fizette soha ki, viszont amit lehetett értékesített, ezt lehetne a dupla haszon gyakorlatának is nevezni. Röviden így végezték ki a magyar gép- és fegyvergyártás egyik meghatározó gyárát, tették tönkre családok tízezreit.
Belsőség Nézed vagy csinálod? 2015.05.16 12:39:13
A Totalcar galériája Sokan bele sem mernek kezdeni, hiszen még a csapból is a demagóg baromságok folynak: roncsautók országa vagyunk, nem lehet már autózni, drága szórakozás, veszélyes, be van tiltva, bajod eshet, stb. A falnak megyek tőlük és azoktól, akik ezen lovagolnak,…..
csata ha jó 2015.05.16 14:58:58
@Progi: Mivan köcsög, rövid a szerszám? Nem is gondolom, hogy felfogod az egybites agyaddal a minuszos IQ-dal, hogy miről szólt a hozzászólás, mert az mindenképpen meghaladja a szellemi képsségeidet. Szakemberre neked lenne szükséged, aki egyébként a pszichiáter, bár te azt sem tudod, hogy mi a különbség a kettő között. Azt, hogy valaki írhat a Totalcaron, nem jelenti azt, hogy mindenben igaza is van. Na viszlát, ha ezt tudod értelmezn, faszmarci.
csata ha jó 2015.05.16 15:24:00
@Progi: Nem csalódtam, ezt az egyszerű kifejezést sem tudtad értelmezni. A viszlát, azt jelenti, hogy vége, Te seggfej. Egyébként valakit mégis érdekelt a véleményem: Téged. Ezek szerint Te egy senki vagy? Az, egy szánalmas senki. Röhögök rajtad. VISZLÁT!
Belsőség Heti merítés 2015.03.15 08:28:06
Digó limó (Aki már olvasta az eddigieket, ugorjon benne az Elvtársak, elvtársnők bekezdéshez ;) Gyönyörűséget foltot sikerült csinálni rá, amikor lekerült a kocsi, a műszerfal elég vehemensen tiltakozott, olyan lámpák is elkezdtek világítani, amiről nem is tudtam, hogy…..
csata ha jó 2015.03.15 22:51:16
Az, hogy a BMW-s egy hülye a következő komment is bizonyítja. Adott ugye egy még talán a fostalicskájánál is kisebb piaci értékű (nem jelenti azt, hogy kevesebbet is ér, csak a torz magyar piac ugye), de attól fényévekkel jobb 300ZX, amit a tulaja teljesen helyén kezel. A BMW-s hülyegyerek a bükki szerpentinen talán észre sem venné, ahony a Nissanos elseper mellette, de mégis a propeller a non plus ultra. Szánalmas. Azt már nem is lehet minősíteni, hogy egy 2.0 D (bármilyen) a sportos szinonímája legyen, meg vezetési élmény, meg hátul kapar (bár ezeket a marhaságokat az autós újságírónak csúfolt - tisztelet a kivételnek - firkászok ültették be egy csomó, erre fogékony hibbantnak. A múltkor is - bár ott az elkövető a "becsületesnepper" volt (egyáltalán értelmezhető ez a szóösszetétel) - valamilyen BMW, ill. 156-os ALFA kapcsán ezt emlegette. Az persze nem zavarja, hogy ugyanazon a pályán (pl. a Ringen), ugyanolyan motorral, azonos gumikkal, az ALFA 1-2 másodperccel gyorsabb. Lehet, hogy nem kapar hátul, csak jobb a futóműve. Na mindegy.
Egyébként a kötekedők megnyugtatására: van nekem is dízel, 2.0-ás, napi járásra, 2.0 V6 turbo, ill. 3,2 V8 turbo, elég sportosak, de valahogy sosem jutott eszembe versenyezni velük, pedig önjelölt kihívó akad bőven. Agyhalottak. Ha mindenáron vezetési élményre vágyom, felakasztom az utánfutót a járós autóra, felteszem rá a kb. 400.000 Ft-ot érő kb. 22 lóerős gokartomat, elmegyek egy pályára, befizetem a használati díjat, aztán 2 óra alatt annyi vezetési élményt ad, hogy a fülemen jön ki az adrenalin (másnap meg a kezem szakad le az izomláztól). Ezért kérném a német "prémium" tulajokat, meg az újságíró és egyéb, média közelébe jutókat, fejezzék már be ezt a vezetési élmény nevű maszlagot.
csata ha jó 2015.03.15 23:13:14
@Buckethead: Igazad van, valóban nem volt még E 46 istenem, de talán egy 3 ágú szigonyos 2.0 V6 turbo coupe megüti azt a szintet. Szerintem igen, Te meg még nem is láttál olyat, bár szerinted a propellertől nincs feljebb. Nekem jó így, Neked meg hiába is magyaráznám. Egyébként nekem abban az autóban sem a "vezetési élmény" az elsődleges, hanem mondjuk a stílusa, a kifinomultsága.
csata ha jó 2015.03.15 23:29:41
@UdjanMineck: Igazad van, menthetetlenek, ez a Buckethead is "Az autó -alváz...", alváz!!!. Te jó Isten.
Ember nincs, aki magától kitalálja, hogyan sikerült ilyen nevet adni ennek a ki tudja, hányadszor megújított típusnak. De megoldották, sikerült. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
csata ha jó 2015.03.11 07:56:44
Sajnos igaza van a cikkírónak. Sajnos kétszeresen is. Mert egyrészt a gyártók megvezetik a fogyasztókat a marketing nevű hazugságdömpinggel, másrészt ehhez az ún. autós-újsáírók is jókat asszisztálnak.Ez a külső-belső formaterv dolog, megfejelve a a "minőségi"-nek hazudott utastérrel úgy 12-15 évvel ezelőtt kezdődött, az AUDI azóta méltán híressé vált "minőségérzet" című vakításával. Ezt nagyon megette a tömeg, élükön az újságírókkal, ez lett a trend, azóta - élükön az összes német gyártóval - szinte mindenki ebben szellemben gyárt autót, legalábbis ide Európába, mert szerencsére azért vannak normálisabb piacok. Ebben a filózófiában egy tökéletes dolog van, a marketing, amivel elhitetik a fogyasztóval, hogy az ócska is kiváló, az újságírók meg bizonyítják is ezt.Persze az AUDI nem hazudott, sosem beszéltek minőségről, csak érzetről, azaz valami, vagy valamik olyanok mintha, de a máz alatt nagyon nem.Pl. drága, hovatovább nemes anyagok a beltérben, nos ezek a valóságban műanyagok, alumínium, néha egy kis furnér, talán bőr. Ezzel szemben az igazi drága anyagok: nemesfémek (az alu nem az, a nemesacél igen), igazi mgmunkált nemesfa, drága bőr, ásványok (kő). Ebben a filozófiában persze a műanyagokat is meg lehet úgy csinálni mintha, de azért tudjuk hogy nem. Tudom a Subaru sem használ ilyen anyagokat, de ők legalább nem akarják elhitetni, hogy a szar az csokikrém. És ha a tisztelt újságíró urak legalábbis a Totalcar-osok, az orruknál tovább látnának, vagy legalább memóriájuk lenne akkor visszamennének az időben kb 10 évet. És ha visszaértek , akkor elővennék egy akkori mondjuk Passat és az akkori Legaci tesztjét, amiben akkor leírták, hogy a Passat milyen "minőségi", puha anyagokkal bélelt, milyen divatos és egyáltalán milyen fasza. Szegény Legaci: ódivatú, kopogós műanyaggal burkolt, egy szegényház. Ha ezzel megvannak visszajönnek és előveszik as saját maguk által tavaly írt 300000 km-t futott Legaci használttesztet, amiből kiolvashatják, hogy bár már megjelenésekor is ódivatú volt, de azota nem kopott, nem mállott, nem karcolódott, teljesen újszerű, minden működik. Aztán már csak annyi van hátra, hogy ezt végigcsinálják egy hasonló paraméterű Passat-tal. Az eredményt már most megmondhatom: a "minőségi" utastér, elkopott, elmállott, karcos, feslett, szakadt, stb., sok funkció nem működik. Teszem fel a kérdést: akkor melyik is a valós minőség? És a műszaki tartalomról még nem is beszéltem.
csata ha jó 2015.03.11 08:20:59
@Aranyba mártogatott étnyúl: Bunkóságodnál talán a tudatlanságod nagyobb. Volt AUDI-m is, "szar" ALFA-m is. Az ALFA volt a jobb. Subarum nem volt.
A szürke egy árnyalata az agyagos sáré. A dzsuváé, ami megfog és nem ereszt. Akkor sem, ha történetesen egy 21 tonnás, lánctalpas exkavátor vagy. Ez a tény - kombinálva azzal, hogy a legjobb filmek már régen nem Hollywoodban, hanem Észak-Európában készülnek - eredményezte ezt…..
Belsőség Heti merítés 2015.01.25 08:58:25
A kis rondaság, de imádnivaló :) Amikor hazahoztam, az ismerőseim nagy szemekkel néztek hogy "Ez meg mi?!". Kaptam olyan megjegyzéseket is, hogy "ilyen ronda kocsit ennyiért? Te hülye vagy..." Gyönyörű, de nem ide való Főleg vizes úton tud meglepetéseket okozni sima indulás…..
csata ha jó 2015.01.26 12:47:42
@Válasszunk: Alapvetően egyetértünk, de... Munkaügyi tanácsadással is foglalkozom, ebből kifolyólag jópár vállalkozással kapcsolatba kerültem és meg kell mondjam túlnyomórészt vérlázító a munkások -a akik végülis elvégzik a melót, eltartják a vállalkozást - nincs rá jobb kifejezés, kizsákmányolása. Csak egy példa: örzés-védelem, a vállalkozás rezsióradíja: 1800-1900 Ft./fő/óra. Az őrt alkalmazza egy munkaerő kölcsönző cég (tulajdonosa ugyanaz aki az őrző-védő vállalkozásé) aki az őrnek fizet 120-140000 Ft-ot havonta, amiben minden benne van, természetesen havi 180 óra munkaidőkeretre kiszámolva. Az őrnek viszont a valóságban 240 órát kell dolgozni, 400-600 Ft-os "nettó" órabérért, ezen felül nincs szabadsága, táppénze, stb. Annyit keres amennyit dolgozik, ha egy hónapban csak 100 órát akkor keres is vagy 40-60000 Ft-ot. Az már csak hab a tortán, hogy a kölcsönző cégek a legtöbb esetben nem fizetik meg a közterheket, 1-2 havonta megszünnek, majd újjáalakulnak, stb. Mocskos egy dolgok ezek na. Ezen felül még legalább 20 ágazatot fel tudok sorolni, ahol lényegében ugyanez történik, legfeljebb a módszerek, az eljárások másmilyenek. És igen, ezeknek a vállalkozásoknak a vezetői, tulajdonosai is sok 10 milliós házakban laknak, a gépjárműveik pedig jellemzően ML, X5, Q7, Cayenne, a méggazdagabbja: a fentiek. Ezért írtam az elején, hogy sokmindenben egyetértek, de Te, illetve azok akik Lézer főminiszter elvét valljátok "mindenki annyit ér amennyije van", azért tévedésben vagytok. Nem kell midenkit megvizsgálnia a NAV-nak, de a magyar vállalkozások-vállalkozók legalább 2/3-ánál lenne mit.
F6 / 5.473 cm3 / 168 PS / 504 Nm @ 2.000 / 0 - 100 km/h: 10,0 s / Vmax: 193 km/h (klikkelj a nagyobb képekért) ..
Annak idején, amikor a nyolcvanas évek über-Porschéja, a 959-es megjelent, már tudta a gyártó, hogy előbb utóbb-tovább kell majd lépni. Tudták jól, hogy egy olyan őrült fegyverkezési verseny veszi kezdetét, amely azóta is tart. Mert tény, hogy már a 959-F40 páros előtt is…..
Emlékeznek még Jan de Rooyra? Tudják, ő az az őrült, aki a 2000 lóerős, kétmotoros kamionjával még Vatanennek is tudott újat mutatni a Dakaron. Úgy látszik, a vér kötelez, és ahogy 1987-ban az apa, úgy most a fia, Gerard sem veszi el a gázt. A rajtra kész állapotban közel…..
csata ha jó 2014.02.19 19:00:22
@winyettyu.: Örülünk, hogy ennyire ért hozzá és ingyen osztja azt amiből talán nincs is olyan sok. Mert ha annyira értene hozzá akkor tudná, hogy az erőátviteli brendezéseket - mindet - elsősorban nyomatékra! méretezik. Pontosabban statikusan nyomatékra és csak másodsorban dinamikusan teljesítményre. Ahogy nagyon helyesen kiszámolta a nyomatékból és a fordulatszámból a teljesítményt, akkor azt is tudnia kell, hogy a szóban forgó 615 LE önmagában nem mond semmit. Az ugyanis keletkezhet! 1200 1/min, illetve 12000 1/min fordulaton is és ebből következőleg teljesen más lesz az alkatrészek terhelése. A fordulatszám (dinamika) tekintetében a csapágyak, támok terhelhetősége (tűrése) a meghatározó, de ez általában nem okoz problémát. Sokkal fontosabb a nyomaték (statika), ahol az erőátvivő alkatrészek, tengelyek, fogaskerekek, tárcsák, stb. terhelhetősége a döntő. A tengelyeket stb. ugyanis a nyomaték csavarja el, töri ropiként szét, nem a teljesítmény.
Mohó Hiénák, figyelem, a Michelintől származó ajándékaink megváltoztatják az életedet. Például, aki eddig nem viselt baseball-sapkát, az mostantól igen. Akinek eddig nem volt egérpadja, annak lesz. Akinek eddig csak akkor tűnt el a jég a szélvédőjéről, amikor leolvadt, annak…..
csata ha jó 2013.12.23 12:44:00
Most hétvégén kerül megrendezésre a Hungaroringen a WSR, azaz a World Series by Renault. Ez az esemény négy bajnokságot foglal magában: a Formula Renault 3.5 Seriest, a Eurocup Formula Renault 2.0-t, a Eurocup Megane Trophyt, és a Eurocup Cliot. A különböző bajnokságokban a…..
csata ha jó 2013.09.10 20:42:18
A mai kor Zsigulijai ezek. Még a mostani nyomott időkben is sokan megengedhetnek maguknak egy ilyet, és nem is kínszenvedés velük az élet. De a különbségek óriásiak. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
csata ha jó 2013.09.10 14:02:38
Az mondjuk eléggé vicces, hogy A Peugeot motorjáról leírják az újságíró urak, hogy gyenge, pörgetve hangos, aztán az egyik képalában képesek odaírni, hony motorikusan a Peugeot a legjobb. Vicc. Tudom, valaki a szerkesztőségből kitalálta, hogy milyen jó is ez az új 3R 1,2-es Pug motor és azóta az egész Totalcar ezt szajkózza, de ettől ez még nem igaz. A valóságban halálfos. A Renault kivételével mindhárom autót volt "szerencsém" vezetni, ha valamiben nem jó a Peugeot akkor az a motor. A Logan is jobb, a FIAT meg egy másik liga.
Na mindegy. Egyébként, ha valaki ebben a kategóriában gondolkodik - és új autóban - úgyis a saját preferenciái szerint fog választani (pl. aki útálja a Dáciát úgy sem fog azt venni, ha az ég leszakad sem). Egyébként, ha valaki minél olcsóbban akar venni és üzemanyagra keveset költeni, annak a Dacia a legjobb választás (vegyesben eljár LPG-ből 7 literrel, ez pedig verhetetlen). Aki ezek közül a legmegbízhatóbbat keresi és kis pénzből akarja üzemeltetni, az a FIAT-tal jár legjobban (nem vicc, a cégemnél ezen márkák közül messze a FIAT-ok a legstrapabíróbbak, üzembiztosabbak). Amúgy meg a Linea hátul nem olyan kicsi mint azt a cikk sugallja, 185 cm-ig jól el lehet férni. Szerintem egyébként is üléspróbát kell venni autóvásárlás előtt. Akinek nagy kell nagy fogyival, bosszantó hibákkal (bár ez utóbbiról csak hallomásból tudok) vegyen Fluence-t. A Peugeot? jobb mint a Renault, tágasabb mint a másik kettő, nem rossz, de ne higgyetek az újságíróknak, nem is olyan jó. Főleg nem ezzel a motorral. (Tudom, nagyobbal nem fért volna be az összeghatárba) Aki meg nem vágyik mindenáron újra az vehet ennyiért alig futott Hyundai i30-at pl., na az mindenben jobb mint a fentiek.
A World Series by Renault-versenysorozatot nem kell bemutatni a műértő közönségnek. Az, hogy a néhai spanyol Formula Renault-bajnokság utódjából időközben egy igazi Forma-1-es sztárnevelde lett, már csak a befektetett munka, pénz és a kőkemény bajnokság hírének köszönhető.…..
csata ha jó 2013.09.08 11:13:02