Regisztráció Blogot indítok
Adatok
én_is

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Education A poroszos iskola diadala 2014.04.10 22:45:42
A Közép- és Kelet-Európában mély gyökereket eresztett porosz (másképpen standard vagy mechanikus) tanuláselmélet diadalútja a XIX. század elején kezdődött, amikor Wilhelm von Hum­boldt (német kultuszminiszter, a róla elnevezett híres berlini egyetem megalapítója) meg akarta…..
Ez volt a nyár utolsó hétvégéje, a balatoni szezon vége. Nyilván sokakban felfrissült az élmény: a magyar tengerre tömegközlekedéssel lejutni rémálom. A vonat koszos, büdös, késik, meleg van, nincs rajta légkondi, se wifi. És persze rettenetesen lassú. Busz nincs. Autóval pedig 1,5 óra alatt lehet…..
én_is 2013.08.27 10:33:31
Tisztelt cikk író!

Van autópályán haladó expressz busz Siófokra (1:30) is és Balatonszentgyörgyre (2:05) is. (Illett volna utánanézzen mielőtt ilyet állít!)

A vasút esetében viszont önmagában a felújítás - miszerint 120 km/h-val, 160 km/h-val mehessen a vonat -, nem megoldás. Sem pl. Agárd belterületén sem pl. Balatonföldvár belterületén nem fogja elérni ezt a sebességet a szerelvény. Még a töredékét sem. (Legfeljebb teljesen zárt vonal esetén.)

A megoldás egyrészt a szintbeli kereszteződések csökkentése, amik egy részét kiváltották az új Bp-Fehérvári vonalon - ezt kell folytatni a Balaton mellett is (képzeljétek el, ahogy strandpapucsban gumicsónakot cipelve bukdácsolnak át a strandolók a 120 km/h-ás pályán).
A másik a párhuzamosítás, a dupla vonal kiépítése! Ugyanis a késések nagy része a váltó és előző vonatok megvárásából adódik és összegződik, halmozódik.
@ kvp 2013.08.26. 16:35:07-nek nincs igaza, hogy ne lenne hely! Emlékeim szerint ez a földvári platán sor és az aligai partfal kivételével mindenhol könnyen kivitelezhető lenne.
A harmadik pedig a teher-, a nemzetközi-, illetve a Keszthelytől távolabbi célállomás forgalmának külön pályára helyezése az M7-es autópálya "mellett", "alatt" Lepsény és Balatonszentgyörgy között. És csak a célforgalmat hagyni a párhuzamosított parti szakaszon! Ez kétségkívül sokkal nagyobb költség, de ebbe az irányba kell gondolkodni!

Még egy utolsó megjegyzés: Azért ne felejtsük el, hogy a 12 hónapból bő 2 hónapban csúcsra járatott szolgáltatást akarunk forint milliárdokért fejlesztgetni. Ha év közben nincs kihasználva, nem találnak neki egyéb funkciót, legalább félgőzös kihasználtságot, vajmi kevés esély van rá, hogy bármely kormány belevágjon.
Az M7 legalább egész évben használt "alternatív tranzit útvonal Sevilla és Volgográd" között!

P