Adatok
Robairto
29 bejegyzést írt és 18 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Óvatosan!
Hasznos tippek, hogy gyermeked még nagyobb biztonságban keljen át az úttesten
2015.09.05 09:59:51
Újra becsengettek a hosszú szünidő után, elindult az iskola, így újra sok gyermek egyedül közlekedik az iskolába menet. Elsősorban azt javasoljuk, hogy járjátok be együtt a gyermekkel az iskolába/edzésre/különórára vezető útvonalat, és beszéljétek meg a veszélyes…..
Több cikkben is foglalkoztunk már az új, szemkamerás vizsgálattal, ami a sofőrök biztonságosságát, egészen pontosan a vezetési szokásaik biztonságosságát képes vizsgálni.
Az eszköz működéséről szóló cikkünkben bemutattuk a szemüveget, ami két kamerát rejt magában. Az…..
Nagyvárosok sajátossága, hogy a járókelők egy része nem hajlandó megvárni a zebránál a zöld jelzést. Bár mindenki, aki nekivág a pirosnak maximálisan megbízik magában, de ez azért veszélyes játék.
Ezt ismerték fel Lisszabonban. A városi autókat gyártó Smart gondolata az…..
Végre itthon is megmozdult valami, és az Országos Mentőszolgálat Alapítvány csinálta egy figyelemfelkeltő videót, amivel az újraélesztés fontosságára hívja fel a figyelmet.
Figyelemfelhívásra tökéletes, de hozzáteszünk néhány fontos infót, amivel nőhet a bajbajutott…..
Robairto
2015.02.09 22:52:23
@Puby90: Igen, az utolsó lökést azt adta, hogy a helyszín biztonságosságának ellenőrzése általában elmarad (és a tájékoztatókból is kimarad), és ebből halálesetek is történnek szinte minden évben. :S
Ha jól olvasok a sorok között, akkor te ezen a területen dolgozol, így vitatkozni semmiképpen sem fogok azokkal amiket írtál. A cél pont az volt, hogy egy hétköznapi ember számára is érthető posztot írjunk, mert szerintem az ajánlások egyik nagy problémája, hogy a "laikus protokoll"-hoz is kellene csatoljanak egy latin szótárt. :)
Ha jól olvasok a sorok között, akkor te ezen a területen dolgozol, így vitatkozni semmiképpen sem fogok azokkal amiket írtál. A cél pont az volt, hogy egy hétköznapi ember számára is érthető posztot írjunk, mert szerintem az ajánlások egyik nagy problémája, hogy a "laikus protokoll"-hoz is kellene csatoljanak egy latin szótárt. :)
Karácsony előtt már írtunk az Autós Nagykoalíció innovációjáról, az eye-tracking szemüveggel végzett szemkamerás vizsgálatról. Most újra elővesszük a témát, mert megérkezett az előző cikk végén beharangozott videórészlet is.
Nem balesetezett még = jól vezet?
A héten…..
Robairto
2015.02.02 12:06:10
@NoOne: Minket is érdekelt a dolog, ezért a részletekről is megkérdeztük a kutatást végző ETresearch szakemberét. Ezt a választ kaptuk a kommenteddel kapcsolatban:
"Adott pillanatban a sofőr csak akkor lehet biztos, hogy mi van a táblán, ha
ránéz. Amennyiben nem néz rá, akkor két dolog történhet, hogy mégis érzékelje.
Az egyik, hogy aktiválódik a periférikus látás, de ez csak veszélyhelyzetben vagy az ott megjelenő mozgásra történik.
A másik, hogy egy régi emlékképpel egészíti ki az agy a hiányzó képet, amennyiben az adott útvonalon már sokszor jártunk. Ilyenkor az új táblák vagy változások maradnak figyelmen kívül. Új útvonal esetében pedig még ez sem áll fenn."
"Adott pillanatban a sofőr csak akkor lehet biztos, hogy mi van a táblán, ha
ránéz. Amennyiben nem néz rá, akkor két dolog történhet, hogy mégis érzékelje.
Az egyik, hogy aktiválódik a periférikus látás, de ez csak veszélyhelyzetben vagy az ott megjelenő mozgásra történik.
A másik, hogy egy régi emlékképpel egészíti ki az agy a hiányzó képet, amennyiben az adott útvonalon már sokszor jártunk. Ilyenkor az új táblák vagy változások maradnak figyelmen kívül. Új útvonal esetében pedig még ez sem áll fenn."
Az első Arany Pedál
Hat héten keresztül 8 sofőr küzdött egymással az ISDC (I-Cell Safe Drivers’ Competition) keretein belül az Arany Pedál-díjért. Nem kitalált szereplők, hanem valódi sofőrök, a legismertebb autós szakmák képviselői vettek részt, méghozzá saját…..
Robairto
2015.02.01 18:20:24
@Emmanuel Goldstein: Egy példa: követsz valakit teljesen korrekt követési távolsággal, de valaki úgy vált sávot, hogy közétek bejön. Ilyen simán előfordul a KRESZ szerint is engedélyezett "zavarás" formájában, de mivel a rendszer a sebességhez tartozó optimális követési távolságnál kisebbet érzékelt, így behúzott egy "strigulát" a sofőrnek. Rendőr senkit nem büntetne meg, mégis bukott a pontokból. Az is tény, hogy nem saját "hibájából".
De ahogy a cikkben is kiemeltük: "...a maximális pontszámot a legfigyelmesebb és legprofibb vezető is csak zárt úton, tesztkörülmények között érhetne el, hiszen a mindennapi közlekedésben elkerülhetetlenül adódnak konfliktushelyzetek, amelyeket a rendszer automatikusan regisztrál."
De ahogy a cikkben is kiemeltük: "...a maximális pontszámot a legfigyelmesebb és legprofibb vezető is csak zárt úton, tesztkörülmények között érhetne el, hiszen a mindennapi közlekedésben elkerülhetetlenül adódnak konfliktushelyzetek, amelyeket a rendszer automatikusan regisztrál."
Robairto
2015.02.01 19:11:56
@Emmanuel Goldstein: Ez valóban egy kezelhető probléma sofőr oldalról, de egy gép úgy gondolkozik, hogy kiszámolja a sebességből a biztonságos (nem a minimális!) követési távolságot és összeveti a ténylegessel.
És nem tesz különbséget aközött a 2 fennállás között, hogy ez az említett szitu eredménye, vagy pedig a sofőr mászott veszélyes közelségbe az előtte haladó autóra. Amire viszont tényleg jár a pontlevonás, de gondolom ebben egyet is értünk.
És nem tesz különbséget aközött a 2 fennállás között, hogy ez az említett szitu eredménye, vagy pedig a sofőr mászott veszélyes közelségbe az előtte haladó autóra. Amire viszont tényleg jár a pontlevonás, de gondolom ebben egyet is értünk.
Robairto
2015.02.01 19:36:26
@Emmanuel Goldstein: Valszeg pont ez az előrelátóbb gondolkodás/vezetés segítette 1. helyre a kamionost.
Hetek óta hangos a média a "Quo vadisznó" sztoritól, különösen az internet, hogy Budapest abszolút belvárosában 2-3 vaddisznó éli vidám életét, sőt sprintbemutatókat tartanak a Bajcsy-Zsilinszky úton, meg még egy csomó más helyen. Megmondjuk miért ne üsd el őket, ha meglátod…..
Robairto
2015.01.24 09:35:23
@Niebur: jogos a felvetés, felmerült a kérdés nálunk is. Tervezünk is egy cikket arról, hogy milyen esetekben mi növeli a MI (és nem az autó!) túlélési esélyünket. Ha engedi cserélni, akkor átírjuk erre: "Ne autóval vadássz vaddisznóra!"
Még október végén mutatta be legújabb innovációját az Autós Nagykoalíció, de mostanra sikerült összeszednünk a módszerrel kapcsolatos érdekes részleteket , ahol egy speciális szemüveg segítségével világítanak rá a sofőrök vezetési szokásaira, esetleges rossz…..
Egy hete küzd egymás ellen 8 sofőr, úgy, hogy csak a szokásos munkájukat végzik. Vezetnek. Sokat. A cél, hogy mindezt minél nagyobb biztonsággal tegyék.
De ki mondja meg, hogy ki a biztonságos és ki nem?
Azt már láttuk, hogy mi történik, ha a vezetési képességeiket maguk a…..
A Bridgestone-nál megfogták a dolog lényegét, amelyet mi is kifejtettünk már az ABS-ről szóló posztunkban, miszerint...
4 tenyérnyi felületen múlik az életed!
Mindent megcsináltattam a tél előtt!
Hiába jó minden az autón, ha pont a kapcsolatot biztosító gumi a…..
Mivel az elmúlt napokban több olyan eset is történt amikor az autópálya aszfaltján gázoltak halálra valakit, így újra elővesszük ezt a témát. Számos olyat tanácsot olvashatsz, amivel egy-egy emberélet megmenthető lett volna...
Mit tegyünk ha műszaki hiba jelei mutatkoznak az…..
Robairto
2014.08.04 14:06:00
@efi: Igen, tudjuk. Ennek ellenére nem javasoljuk. Ahogy @centepod is írta, 3 méterre az autótól kirakva nem sokat segít. Az értelmes távolság kb. 200-250 méter lenne. Ahhoz viszont összesen (kiteszed-visszajössz, a végén elmész érte-visszajössz) 800-1000 métert kell gyalogolj a cikkben részletezett, nem éppen biztonságos körülmények között. Ha hosszabb időre ott kell maradjon a jármű, akkor az autópálya kezelője/fenntartója szakszerűen körül fogja bójázni. Ha ezt be tudod jelenteni nekik megállás után, akkor hamarabb érnek oda, minthogy Te kisétálnál a háromszöggel megfelelő távolságba.
Persze ettől még kötelező (lenne) kitenni...
Persze ettől még kötelező (lenne) kitenni...
Robairto
2014.08.05 12:05:20
@clt: Köszi. Ezt hagytam ki az indoklásból, hogy az autópálya mellett a menetszél könnyen elviszi a háromszöget. Rosszabb esetben pont a pályára, ahol valaki széttapossa.
@ledo76: Nekem sem nagyon volt elképzelésem arról, hogy hogyan kerül ki ilyen sűrűn autó menet közben a leállósávra, de amikor arról hall sztorikat az ember, hogy hogyan mennek el tachográf nélküli járművel Barcelonába megállás nélkül, közben néhány sorozatot végignézve(!!) tableten, akkor már elhiszem, hogy van alvás nyitott szemmel is. :S
@ledo76: Nekem sem nagyon volt elképzelésem arról, hogy hogyan kerül ki ilyen sűrűn autó menet közben a leállósávra, de amikor arról hall sztorikat az ember, hogy hogyan mennek el tachográf nélküli járművel Barcelonába megállás nélkül, közben néhány sorozatot végignézve(!!) tableten, akkor már elhiszem, hogy van alvás nyitott szemmel is. :S
Bár nem olyan ötletes, mint a Volkswagen mozis verziója, de egy újabb szemléletes videó a vezetés közbeni alkoholfogyasztásról, mobilozásról, Facebookozásról.
Mobilozol vezetés közben?
Akkor ebben a cikkben fogsz még érdekességeket találni. Kattints!
Szóval csak…..
"Ön át merne menni ezen a zebrán?"
teszi fel a kérdést a vietnámi közlekedést bemutató videóposztjában a HVG.
http://hvg.hu/cegauto.kozlekedes/20140522_On_at_merne_menni_ezen_a_zebran
Megnézve a videót, a kérdést kiegészíteném egy másikkal: "És Európában is?"Mert szemmel…..
Az Autószektoron olvastuk, és mindenképpen itt a helye a blogon!
A nagy forgalmú utakon található jelzőlámpás gyalogátkelőhelyeknél a gyalogosok számára nagyon kellemetlen, esetenként veszélyes, amikor csak a középszigetig jutnak el, és ott kell várniuk a kétirányú forgalom…..
Narancsolajat a gumikba!
Első reakcióm a naptárlapozás volt. De nem, nem április 1-je van. Kíváncsian várjuk, hogy mikor kerül be a hétköznapi autózás során használt termékekbe.
..
Korábban saját kísérletünkről is olvashattatok cikket a vezetés közbeni mobilozás témájában.
Aki a száraz elméletet kevésbé kedveli, annak íme egy újabb ötletes reklám:
Szóval bármennyire unalmas, kerüljétek a Facebook, twitter, email, stb. olvasgatást vezetés közben.…..
Néhányszor mi is koptattuk már a billentyűzetet biztonsági öv témában, de itt olvashattok egy remek írást az autóbuszok biztonságáról és az öv fontosságáról:
Biztonságos a busz, de csak akkor igazán, ha becsatoljuk a biztonsági övet
Buszokon is csak óvatosan!..
Több hosszú nevű szervezet* együttműködésével sikerült összehozzunk novemberben egy szimulátoros kísérletet, ami a vezetés közbeni mobilozás hatásait vizsgálta.
A kísérlet
Az 5 perces országúti vezetést SMS-ben küldött feladattal nehezítettük a csoport felénél.…..
Robairto
2014.01.04 19:44:10
@Mityu "aljanép" MG: Semmiképpen nem telefonálásra akartunk ezzel buzdítani. De vannak olyan munkakörök, szituk ahol pont mi várjuk el a sofőrtől, hogy elérhető legyen. Pl. a futás hozza már fél órával később a cuccot, vagy merre jár az aki majd felvesz a megbeszélt helyen.
Hívjuk akkor felelős használatnak: hamár nagyon muszáj akkor a cikkben leírtak meggondolásával használjuk.
Hívjuk akkor felelős használatnak: hamár nagyon muszáj akkor a cikkben leírtak meggondolásával használjuk.
Robairto
2014.01.05 13:00:03
@odamondó: Ez csupán egy kísérlet volt - 20 fővel - arra vonatkozóan, hogy ebben a szimulátorban, ezzel a módszerrel hasznosítható eredményeket lehet-e produkálni. Erre igen a válasz, de a nagyon kis mintanagyság miatt nem volt értelme tovább bontani az eredményeket. Egy nagyobb volumenű kutatás esetén természetesen ezt lehet vizsgálni korcsoportok és más dimenziók szerint is.
És nem csak a mobilhasználat, hanem a fáradtság hatását (16, 24 ill. 36 óra "nemalvás" után) is tervezzük vizsgálni.
De kikerestem Neked: a 3,5mp-t produkáló alany egy 27 éves férfi volt, akinek 9 éve van jogsija és elmondása szerint 150.000 km-t vezetett eddig.
Mondjuk kirívó volt ez a 3,5mp. Átlagban hozták az 1mp-t az alanyok. De itt is meg kell jegyezni, hogy tudták, hogy a következő fél percben valami történni fog, szóval valamennyire fel voltak készülve a szitura.
És nem csak a mobilhasználat, hanem a fáradtság hatását (16, 24 ill. 36 óra "nemalvás" után) is tervezzük vizsgálni.
De kikerestem Neked: a 3,5mp-t produkáló alany egy 27 éves férfi volt, akinek 9 éve van jogsija és elmondása szerint 150.000 km-t vezetett eddig.
Mondjuk kirívó volt ez a 3,5mp. Átlagban hozták az 1mp-t az alanyok. De itt is meg kell jegyezni, hogy tudták, hogy a következő fél percben valami történni fog, szóval valamennyire fel voltak készülve a szitura.
Robairto
2014.01.04 19:35:39
@odamondó: Megtisztelő, hogy a brit tudósok szintjére "emelsz" minket! :) Gondolom sejted, hogy nem vagyunk olyan hülyék, hogy ne tudtuk volna megmondani látatlanban, hogy veszélyesebb valami mást is csinálni vezetés közben, mint csak az útra figyelni.
Pl. nekünk is sokkoló volt, hogy akár 3,5 mp-es reakció idő is lehet ilyenkor! 90km/h-val közel 90m "vakon".
Egy következő mérésben azt tervezzük vizsgálni, hogy telefonálva (ill. anélkül) a táblák hány %-ára néznek rá a sofőrök. Nem nehéz megmondani, hogy telefonálás mellett kevesebbre, de a számszerűsítésre csak a cikkben is említett módszer marad.
Pl. nekünk is sokkoló volt, hogy akár 3,5 mp-es reakció idő is lehet ilyenkor! 90km/h-val közel 90m "vakon".
Egy következő mérésben azt tervezzük vizsgálni, hogy telefonálva (ill. anélkül) a táblák hány %-ára néznek rá a sofőrök. Nem nehéz megmondani, hogy telefonálás mellett kevesebbre, de a számszerűsítésre csak a cikkben is említett módszer marad.
Még nyáron történt egy megbeszélésen, hogy szakmabeliek között is feljött témaként a közlekedési morál kérdése, ahol többen büszkén nyilatkozták ki, hogy "az Magyarországon nincs"...
Korábban is gondolkoztam már rajta, hogy a közlekedők nem hülyék, és saját…..
Elérkeztünk az akkumulátoros cikksorozatunk záró epizódjához. Most már villáskulcsot ragadunk és bepattintjuk az új aksit az autóba. Aki mindhárom cikknél figyelt, azt ebben a témában már nem sok meglepetés éri.
Az első részben az aksi fáradására utaló gyanús, árulkodó…..
Robairto
2013.12.29 16:02:03
@Lompos1948: Nyitottak vagyunk megvitatni, kifejted, hogy szerinted miért kell fordítva? Utánanézünk mi is (újra).
Úton van a sebességkorlátozásokról szóló következő cikkünk, az elhagyatott, kint felejtett táblákról és okairól. De emellett, nemhogy megállna egy szóra Vágópisti, hanem alexandriai Nagy Sándor is tanácstalanul nézné a görcsre kötött KRESZ-t.
Viszont jó ötletet adtak…..
A karácsonyi hangulat és az év végi lazítás előszele minket is magával ragadott múlthéten, amikor a győri Mobilis Központ meglátogatása előtt még tettünk egy győrújbaráti kitérőt.
Felvezetésként egy szakállas vicc a Szibériába szakadt amerikai kém esetéről,…..
Az első részben arról volt szó, hogy a sebességkorlátozás akár az útszakasz áteresztő képességének növelését is szolgálhatja. A kommentekben rávilágítottunk arra is, hogy a városi sebességhatárokhoz "szoktatás" is közrejátszik. Most is maradunk a városban, azt járjuk…..
Robairto
2013.12.12 18:12:09
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Igen, biztonság oldalról ez ilyen egyszerű lenne. :) De ahogy Te is próbáltál rávilágítani, vannak egyéb preferenciái is a közlekedőknek, mint pl. eljutási idő. Ezek összességéből pedig az 50 km/h jön ki optimális sebességnek, nem véletlenül alkalmazzák egész Európában.
A 60 és az 50 km/h között pedig van még egy jelentős különbség. Ha 50-nel gázolnak el, akkor nagyobb a valószínűsége, hogy túléled minthogy meghalsz! 60-nál ez még fordítva van.. :S
A 60 és az 50 km/h között pedig van még egy jelentős különbség. Ha 50-nel gázolnak el, akkor nagyobb a valószínűsége, hogy túléled minthogy meghalsz! 60-nál ez még fordítva van.. :S
Az akkumulátorok lelki világával foglalkozó cikksorozatunk első részében áttekintettük, hogy vannak már bizonyos, az akkumulátor öregedésére, fáradására utaló jelek, és azt, hogy hogyan kell "megbikázni" egy autót. Ezúttal jöjjenek a legfontosabb tudnivalók az akkumulátor…..
Nehéz szó nélkül elmenni emellett a rögtönzött tömegközlekedési rendszer mellett. Kulcsfontosságúnak érezzük, hogy időben érkezzen a csatlakozás! :)
Tetszett? Kövess minket a Facebook-on is!
..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Tapasztalatunk szerint inkább a vészhelyzetben való leblokkolás miatt nem (és sok helyen már a közömbösség miatt sem :S) segítenek másokon, mint a túl sok információ miatt.
De reméljük, hogy ettől a videótól már nagyobb százalékban mennek egyáltalán oda a fekvő emberhez mint korábban. (Aztán a mentők diszpécsere úgyis "fogja a kezüket" távolról.)