Adatok
relhist
0 bejegyzést írt és 35 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Tegnap hivatalosan is átadtuk a megújult Németvölgyi utat. A két közlekedő sáv mellé egy parkolósáv is épült, amely azért fontos, mert az ott lakók ezentúl nem a zöldterületen, hanem a parkolósávban állhatnak. A felújítás során közel 2300 négyzetméter földet…..

Ma levélben fordultam a villamospályák felújításáért felelős BKK-hoz. Azt kértem tőlük, hogy sürgősen szüntessék meg a napok óta tartó áldatlan állapotokat a Böszörményi úton. Annak ellenére, hogy az 59-es villamos augusztus 21-e óta már az átépített pályán, a teljes…..
relhist
2013.08.25 23:25:42
@relhist:
Eddig bírta: a Jagelló- Böszörményi csomóponti átjáróban ma reggel 7 órakkor már lógott a gumiágy a jobb (felfelé) pályából.
Eddig bírta: a Jagelló- Böszörményi csomóponti átjáróban ma reggel 7 órakkor már lógott a gumiágy a jobb (felfelé) pályából.

Már pont nem garanciális az autó, de azért ilyen hibának nem kellene előfordulnia. Kihez forduljak, keressek rögtön ügyvédet? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
relhist
2012.04.04 11:55:39
@pdw: hogy nem pecsételnek? mert nem az enyém volt az autó korábban. Mióta nálam van, mindig kérem a kasztni átvizsgálási lapot, de most sem pecsételnek.
Elvileg ha rendelkezésre állnak a korábbi kasztni lapok, akkor is él a garancia, de mivel a korábbi márkaszerviz a válság (és saját kóklerségük) áldozata lett, így nem beszerezhetők a munkalapok. :(
De a lényeg az, hogy kérik a korábbi kasztni átvizsgálások igazolását, miközben az a kötelező szervizekre vonatkozó gyártói előírás része, tehát ha márkaszervizben volt szervizelve az autó, és erről pecsét is van, akkor elvileg _el_kellett_végezniük_ a kasztnivizsgálatot is.
Elvileg ha rendelkezésre állnak a korábbi kasztni lapok, akkor is él a garancia, de mivel a korábbi márkaszerviz a válság (és saját kóklerségük) áldozata lett, így nem beszerezhetők a munkalapok. :(
De a lényeg az, hogy kérik a korábbi kasztni átvizsgálások igazolását, miközben az a kötelező szervizekre vonatkozó gyártói előírás része, tehát ha márkaszervizben volt szervizelve az autó, és erről pecsét is van, akkor elvileg _el_kellett_végezniük_ a kasztnivizsgálatot is.
relhist
2012.04.04 11:56:50
relhist
2012.04.04 14:09:05
@pdw: olvasni tudol-e? :)
Nem a ford szervizek kóklerek, hanem arra az egyre mondtam, ahol korábban szervizelték.
Értem, hogy marketingelve van a garancifüzetben, de kvázi b@szhatom, ha nem 0km-től nálam van a gép. Továbbá a külön kasztni pecsét csak azért kell, hogy legyen mire hivatkozni, ha nincs meg. Mondom még1x, a kasztni átvizsgálás a rendszeres kötelező szerviz része (külön ügyfélkérés nélkül is!), tehát ha megcsináltatod a rendszeres szervizt szakműhelyben, átnézik a kasztnit is (kötelező!). A kötelező szervizre vonatkozó szervizkönyv pecséttel pedig azt igazolják, hogy a gyári szerviztervnek megfelelő átvizsgálás, csere megtörtént. Tehát átvizsgálták a kasztni is.
Nem a ford szervizek kóklerek, hanem arra az egyre mondtam, ahol korábban szervizelték.
Értem, hogy marketingelve van a garancifüzetben, de kvázi b@szhatom, ha nem 0km-től nálam van a gép. Továbbá a külön kasztni pecsét csak azért kell, hogy legyen mire hivatkozni, ha nincs meg. Mondom még1x, a kasztni átvizsgálás a rendszeres kötelező szerviz része (külön ügyfélkérés nélkül is!), tehát ha megcsináltatod a rendszeres szervizt szakműhelyben, átnézik a kasztnit is (kötelező!). A kötelező szervizre vonatkozó szervizkönyv pecséttel pedig azt igazolják, hogy a gyári szerviztervnek megfelelő átvizsgálás, csere megtörtént. Tehát átvizsgálták a kasztni is.

Vagy inkább olasz teadélután? Egy biztos, jól esik néha szembesülnünk azzal, hogy a Totalcar nem a Seggen Ülő Némák Egyesülete, hanem egy ilyen folyamatosan pörgő izé.
Ilyen óriási vitát eddig semmi se generált a szerkesztőségben. Ennél talán egy hosszabb levélváltás volt,…..

Nem új keletű a Lágymányosi híd budai csomópontjának problémája. Lett is gyorsan új tábla, jöhet a mutogatás. Vélemények az azonos című írásunkról...

Pont Rácz Tamás aktuális rendőrös-büntetős kalandját olvastam Tibi levele előtt, úgy látszik, az ilyen problémák sem egyedül járnak. Több rendőrtől hallottam már vissza azt én is, hogy nincs kiadva kvóta, de az alapján nézik, hogy dolgoztak-e, hogy mennyi büntetést osztottak…..
relhist
2010.09.03 15:21:37
@soska71: Hát vazze...
ezért? akkor miért nem elég a helyzetjelző?
Mennyit spórolsz az izzócserén havonta? 300Ft-ot? 1000Ft-ot?
A hátsó zárófény (!) és az első ködlámpa használata is út- és látási viszonyoktól függ a kresz szerint. Azaz a néphiedelemmel ellentétben nem csak ködben lehet zárófényt használni, hanem pl. heves esőben is autópályán, amikor a normál hátsó helyzetjelző már nem elég. Ilyet láttál már, vagy csak a városban ködlámpázol, hogy kímled az izzódat?
ezért? akkor miért nem elég a helyzetjelző?
Mennyit spórolsz az izzócserén havonta? 300Ft-ot? 1000Ft-ot?
A hátsó zárófény (!) és az első ködlámpa használata is út- és látási viszonyoktól függ a kresz szerint. Azaz a néphiedelemmel ellentétben nem csak ködben lehet zárófényt használni, hanem pl. heves esőben is autópályán, amikor a normál hátsó helyzetjelző már nem elég. Ilyet láttál már, vagy csak a városban ködlámpázol, hogy kímled az izzódat?

A kerületi önkormányzat közel 600 millió forintot költött útfelújításra az elmúlt években, mégis Kőbánya egyes forgalmas útjain kritikán aluli az aszfalt minősége. Akad olyan szakasz, ahol az autósok kizárólag szlalomozva tudnak végiggurulni, hiszen 15 méteren belül…..

Örülök, amikor KRESZ kérdéses levelet kapok, mert akár a posztolónak van igaza, akár nem, vagy épp csak meg szeretne tudni valami, ami számára nem egyértelmű, gyakoribb, hogy mások is tanulhatnak belőle. Viasz Major arról érdeklődik, hogy gáz-e, ha a lenti képen látható…..
relhist
2010.04.03 19:33:57
@atompyka:
Most akkor te nem vágod, mi a szitu? Lelassítasz a kék nyomvonalon érkezve az elsőbbségadás kötelező táblánál a körforgalom előtt olyan mértékig, hogy meggyőződhess arról, hogy senki nem érkezik védett útvonalon.(mint ahogy azt ilyen jelzés esetén szokás). Elnézel balra, a Gitár felé, és észleled, hogy egy autóstárs hozzád hasonlóan megközelíti a körforgalmat, de még nem haladt be a körforgalomba, azaz még nincs a védett útvonalon. Hozzád hasonlóan egy elsőbbségadás kötelező tábla hatálya alatt áll éppen.
A KRESZ-nek megfelelően ilyenkor behajthatsz a védett útra. Ha már behajtottál, neked van elsőbbséged a kintről érkezőkkel szemben. A körforgalom esetében _nem_ kell elsőbbséget adni a körforgalomba vezető úton közeledő, de a körforgalomba még be nem lépett autónak. Még akkor sem, ha 200kmh-val jön. Persze ilyenkor megvárod, még elhalad a barom, mert nem akarsz csattanást, de ettől még nincs elsőbbsége.
Most akkor te nem vágod, mi a szitu? Lelassítasz a kék nyomvonalon érkezve az elsőbbségadás kötelező táblánál a körforgalom előtt olyan mértékig, hogy meggyőződhess arról, hogy senki nem érkezik védett útvonalon.(mint ahogy azt ilyen jelzés esetén szokás). Elnézel balra, a Gitár felé, és észleled, hogy egy autóstárs hozzád hasonlóan megközelíti a körforgalmat, de még nem haladt be a körforgalomba, azaz még nincs a védett útvonalon. Hozzád hasonlóan egy elsőbbségadás kötelező tábla hatálya alatt áll éppen.
A KRESZ-nek megfelelően ilyenkor behajthatsz a védett útra. Ha már behajtottál, neked van elsőbbséged a kintről érkezőkkel szemben. A körforgalom esetében _nem_ kell elsőbbséget adni a körforgalomba vezető úton közeledő, de a körforgalomba még be nem lépett autónak. Még akkor sem, ha 200kmh-val jön. Persze ilyenkor megvárod, még elhalad a barom, mert nem akarsz csattanást, de ettől még nincs elsőbbsége.

Vannak olyan dolgok, amiket mindenki tud, de soha senki nem tesz ellenük semmit, és nem is beszél róla szinte soha. Ilyen például az, hogy a magyar kéményseprők nem néznek bele a kéménybe, hanem csak elkérnek egy szerény összeget, és aláírnak. Azaz nyilván létezik olyan…..

A megértés nagykövete ismét hallat magáról, ezúttal egy ismerőse kálváriáját meséli el először csak füstölve leálló, majd javítás utáni próbaúton teljesen elhalálkozó autójáról. Márkaszerviz, mi, mazdmeg? A fenti mondatot természetesen nem azért írtam így, mert…..

Éppen elég baj az, amikor az embernek nekimegy valaki, úgy is, ha elismeri, hogy hibázott. Gábris családjának egyik tagja ma reggel szenvedett balesetet több másik szerencsétlennel egyetemben, amikor is egy idióta fékezés nélkül összetolta a sort. A felelőssége bár egyértelmű,…..

(fotó: HamPage) Magányos autósok, reszkessetek! Az elmúlt húsz év legradikálisabb közlekedési változása vár mindenkire nyáron Budapesten. Valami csodaszerből szippanthattak ezúttal a főpolgármesteri hivatalban, ugyanis HELYES irányban kezdtek el gondolkodni a fővárosi…..

A tapasztalatok szerint a kerékpárbalesetek felelősei szinte kizárólag a személygépjárművek és teherautók vezetői, akik nem figyelnek kellően a kanyarodás során - állítja a területen jártas ügyvédünk. Nagy Péter szerint az elmúlt hónapokban egyre gyakrabban keresték meg…..
relhist
2009.05.11 16:02:57
@Perillustris:
"Hahahahahahahha! Ez a nap vicce, köszi! Gondolom az első sorban üvöltöttél, amikor a zebrák maximum 30km/h-val történő megközelítése felmerült.a döntéshozók fejében."
Ja. Miért is kérdés ez? A gépjármű kontra zebra kérdés a KRESZ által tisztán szabályozott. A zebrás balesetek nagy része az abszolut gyorshajtás miatt következik be. Aki nem tartja az 50-et, meg a kresz gyalogátkelőre vonatkozó előírásait, azon nem segít a 30KMh, csak a jogsi bevonás, de arra így is lehetőség lenne.
Amúgy meg, ennél jobb ellenérved nincs?
A kerékpáros közlekedés egyszerűen szabályozatlan, avagy a kerékpáros a gyalogosokkal azonos megítélés alá esik, holott a már korábban említett manőverező képesség és sebesség egészen más.
A megközelítési sebesség korlátozása a gyalogosok szintje fölé kicsivel lehetővé tenné, hogy a kereszteződésbe kamikazeként beeső bringás felelőssé tehető legyen a motorháztetőn való átesésért.
"Hahahahahahahha! Ez a nap vicce, köszi! Gondolom az első sorban üvöltöttél, amikor a zebrák maximum 30km/h-val történő megközelítése felmerült.a döntéshozók fejében."
Ja. Miért is kérdés ez? A gépjármű kontra zebra kérdés a KRESZ által tisztán szabályozott. A zebrás balesetek nagy része az abszolut gyorshajtás miatt következik be. Aki nem tartja az 50-et, meg a kresz gyalogátkelőre vonatkozó előírásait, azon nem segít a 30KMh, csak a jogsi bevonás, de arra így is lehetőség lenne.
Amúgy meg, ennél jobb ellenérved nincs?
A kerékpáros közlekedés egyszerűen szabályozatlan, avagy a kerékpáros a gyalogosokkal azonos megítélés alá esik, holott a már korábban említett manőverező képesség és sebesség egészen más.
A megközelítési sebesség korlátozása a gyalogosok szintje fölé kicsivel lehetővé tenné, hogy a kereszteződésbe kamikazeként beeső bringás felelőssé tehető legyen a motorháztetőn való átesésért.
relhist
2009.05.11 17:57:44
@Perillustris:
"S mi lenne, ha a bekanyarodó autós sebességét lassítanánk le 5 km/h-ra? "
Semmi. Az elsőbbsége biztos tudatában, a gyalogosoknál jóval gyorsabban érkező biciklista nem a B oszlopnál csapódna be a gépjárműbe, hanem az A oszlop magasságában.
A lényeg az, hogy az autós kellő körültekintés esetén, a 2-3 kmh-val haladó gyalogosoknak elsőbbséget adva nehezen észlelheti a kanyarodás megkezdése után a kb 5-10x sebességgel érkező kerékpárost.
"S mi lenne, ha a bekanyarodó autós sebességét lassítanánk le 5 km/h-ra? "
Semmi. Az elsőbbsége biztos tudatában, a gyalogosoknál jóval gyorsabban érkező biciklista nem a B oszlopnál csapódna be a gépjárműbe, hanem az A oszlop magasságában.
A lényeg az, hogy az autós kellő körültekintés esetén, a 2-3 kmh-val haladó gyalogosoknak elsőbbséget adva nehezen észlelheti a kanyarodás megkezdése után a kb 5-10x sebességgel érkező kerékpárost.
relhist
2009.05.11 21:24:26
@Perillustris:
továbbra sem értem a következtetésedet. Arra próbálom felhívni a figyelmet, hogy az autósok által generált fél-anarchia keveredve a kerékpárosok teljes anarcihájával (köszönhetően az adekvát szabályozás hiányának és a kretén kerékpárút tervezésnek) súlyos következményekre vezet, melynek általában a kerékpáros látja kárát.
A videót köszönöm, pont alátámasztja a mondandóm lényegét: A védett, a kanyarodó sávval párhuzamosan haladó kerékpárúton közlekedő biciklisek a kanyarodáshoz készülő autóknál gyorsabban haladnak elsőbbségük biztos tudatában. Jól látszik, hogy csak egy részük néz annyira hátra, hogy lássa, megadják-e neki az elsőbbséget. A kerékpárút forgalmi sávtól való távolsága arra elegendő, hogy a párhuzamosan közlekedő biciklist a gépjármű jobb oldali holtterében tartsa. Természetesen a kerékpárutat keresztezni szándékozó autós korábban láthatja a vele azonos irányban haladó kerékpárost, ám a kanyarodás megkezdése előtt természetszerűleg kiesik a látómezőből, szemben a járdaszegélynél várakozó gyalogosokkal.
Értem én, hogy a szabályosan közlekedő autós a szabálytalan/nemkellően körültekintő kerékpáros hibáját képes kivédeni, ám a közlekedés a kölcsönös figyelemre kell, hogy épüljön.
kerékpárra ülve engem is elkapott már a "nekem van elsőbbségem azért is" feeling, de aztán gyorsan rá kellett jönnöm, hogy többet veszíthetek az elsőbbségtudattól vezérelt kereszteződésbe "zuhanás"nál, mint a körültekintésre fordított pár mp. És a másik oldala is igaz, javíttattam már motorháztetőt zsebből a balra kanyarodásnál a szemből érkező kerékpárosnak elsőbbséget megadó, álló autóba ütköző kerékpáros miatt.
továbbra sem értem a következtetésedet. Arra próbálom felhívni a figyelmet, hogy az autósok által generált fél-anarchia keveredve a kerékpárosok teljes anarcihájával (köszönhetően az adekvát szabályozás hiányának és a kretén kerékpárút tervezésnek) súlyos következményekre vezet, melynek általában a kerékpáros látja kárát.
A videót köszönöm, pont alátámasztja a mondandóm lényegét: A védett, a kanyarodó sávval párhuzamosan haladó kerékpárúton közlekedő biciklisek a kanyarodáshoz készülő autóknál gyorsabban haladnak elsőbbségük biztos tudatában. Jól látszik, hogy csak egy részük néz annyira hátra, hogy lássa, megadják-e neki az elsőbbséget. A kerékpárút forgalmi sávtól való távolsága arra elegendő, hogy a párhuzamosan közlekedő biciklist a gépjármű jobb oldali holtterében tartsa. Természetesen a kerékpárutat keresztezni szándékozó autós korábban láthatja a vele azonos irányban haladó kerékpárost, ám a kanyarodás megkezdése előtt természetszerűleg kiesik a látómezőből, szemben a járdaszegélynél várakozó gyalogosokkal.
Értem én, hogy a szabályosan közlekedő autós a szabálytalan/nemkellően körültekintő kerékpáros hibáját képes kivédeni, ám a közlekedés a kölcsönös figyelemre kell, hogy épüljön.
kerékpárra ülve engem is elkapott már a "nekem van elsőbbségem azért is" feeling, de aztán gyorsan rá kellett jönnöm, hogy többet veszíthetek az elsőbbségtudattól vezérelt kereszteződésbe "zuhanás"nál, mint a körültekintésre fordított pár mp. És a másik oldala is igaz, javíttattam már motorháztetőt zsebből a balra kanyarodásnál a szemből érkező kerékpárosnak elsőbbséget megadó, álló autóba ütköző kerékpáros miatt.

Miklós alábbi sztorija sokakat ráébreszthet arra, hogy milyen kiszolgáltatottá válhat az, aki nem a készpénzes fizetési módot választja amikor tankol. Történetünk főszereplője még szerencsésnek is mondhatja magát, hogy ilyen könnyen megúszta. Évek óta ugyanarra a…..

Ma reggeli sztorink esetében fokozottan érvényes az az elv, hogy a kevesebb több. Kicsigonzalez ugyanis elkövette azt a hibát, hogy új parkolójegye mellett kint hagyta a szélvédő mögött a régit is. Sejthetitek, nem kellett volna. Régóta olvasom a blogot, tetszik, hogy összefoglalja…..
relhist
2009.03.13 10:19:23
@Szalo:
Kanadai parkolást nem ismerem. De a módszert használhatónak tűnik. Amíg itthon nincs ilyen, addig nem bizonyítható a folytonosság.
Alaphelyzet az, hogy a jogszabályoknak érvényt kell szerezni. Viszont ma Budapesten a fizető parkoló övezetekben életszerűtlen a 3 órás korlát, ezért az erre vonatkozó jogszabály alkalmazhatósága kérdéses.
A szigorú parkolási/behajtási szabályoknak van létjogosultsága, de ezek alkalmazása csak úgy életszerű, ha biztosítjuk a betartásához szükséges infrastruktúrát is.
Azaz:
* legyen kellő számú, megfizethető parkolóház a fizetős övezetekben, ahol nincs 3 órás várakozás
* legyen kellő számú P+R parkoló a tömegközlekedési csomópontokon. Pl. az vicc, hogy az Örs Vezér terén 100 férőhelyes p+r parkoló van, főleg a korábbi, Árkád helyén lévő parkoló méretéhez viszonyítva. Az Árkád és IKEA/sugár garázsok nem biztosítják a P+R-t, mert óránként 150/300HUF-ért nem tekinthetők annak.
* legyen szigorú rokkantkártya rendszer
Ha ez mind megvan, akkor beszélhetünk arról, hogy ne menjen be a dolgozó az 5-6-7-8 kerületbe autóval, meg ne parkoljon 3 órán túl.
Kanadai parkolást nem ismerem. De a módszert használhatónak tűnik. Amíg itthon nincs ilyen, addig nem bizonyítható a folytonosság.
Alaphelyzet az, hogy a jogszabályoknak érvényt kell szerezni. Viszont ma Budapesten a fizető parkoló övezetekben életszerűtlen a 3 órás korlát, ezért az erre vonatkozó jogszabály alkalmazhatósága kérdéses.
A szigorú parkolási/behajtási szabályoknak van létjogosultsága, de ezek alkalmazása csak úgy életszerű, ha biztosítjuk a betartásához szükséges infrastruktúrát is.
Azaz:
* legyen kellő számú, megfizethető parkolóház a fizetős övezetekben, ahol nincs 3 órás várakozás
* legyen kellő számú P+R parkoló a tömegközlekedési csomópontokon. Pl. az vicc, hogy az Örs Vezér terén 100 férőhelyes p+r parkoló van, főleg a korábbi, Árkád helyén lévő parkoló méretéhez viszonyítva. Az Árkád és IKEA/sugár garázsok nem biztosítják a P+R-t, mert óránként 150/300HUF-ért nem tekinthetők annak.
* legyen szigorú rokkantkártya rendszer
Ha ez mind megvan, akkor beszélhetünk arról, hogy ne menjen be a dolgozó az 5-6-7-8 kerületbe autóval, meg ne parkoljon 3 órán túl.

Gábor nemrégiben izgalmas közlekedési szituáció résztvevője volt és úgy gondolja, a gyakorlat és az elmélet nem egészen fedte egymást ebben az estben. A mellékelt ábra mutatja a helyzetet. Levélírónk fel is teszi a kérdést, vajon mi a szabályos megoldás?
A héten történt a…..
relhist
2009.02.23 11:01:22
@Unter Bahn: ÁÁÁÁÁ. ülj le fiam, egyes!
Kanyarodási szabály csak egyenrangú utak kereszteződésénél létezik, de mivel itt a jobbra kis ívben kanyar le van táblázva, az az irányadó. Mi nem érthető ebben?
Nincs olyan, hogy működik-e a lámpa vagy nem. NEM MÉRLEGELÜNK, elsőbbséget adunk a
macisajtnál.
TFH nem működik a lámpa. Lámpa felett vélhetően a T irányából macisajt/stop tábla van. T elsőbbséget ad a nem működő lámpánál a védett útvonalon haladóknak, a szemből jövőknek és a szemből balra kanyarodóknak (kiv. ha egyezményes jellel megegyeznek, hogy nem keresztezik egymás útvonalát balra kanyarodás közben). De akkor sem ad elsőbbséget a macisajt alatt jobbra kanyarodónak, mert ott már más forgalmi szitu van.
Kanyarodási szabály csak egyenrangú utak kereszteződésénél létezik, de mivel itt a jobbra kis ívben kanyar le van táblázva, az az irányadó. Mi nem érthető ebben?
Nincs olyan, hogy működik-e a lámpa vagy nem. NEM MÉRLEGELÜNK, elsőbbséget adunk a
macisajtnál.
TFH nem működik a lámpa. Lámpa felett vélhetően a T irányából macisajt/stop tábla van. T elsőbbséget ad a nem működő lámpánál a védett útvonalon haladóknak, a szemből jövőknek és a szemből balra kanyarodóknak (kiv. ha egyezményes jellel megegyeznek, hogy nem keresztezik egymás útvonalát balra kanyarodás közben). De akkor sem ad elsőbbséget a macisajt alatt jobbra kanyarodónak, mert ott már más forgalmi szitu van.

Összehozza az autósokat a hó, én legalábbis ma reggel munkába indulás előtt egész jót beszélgettem hósöprés és jégkaparás közben valakivel, aki egy műanyag vakaróizével próbálta a tízcentis havat eltávolítani az autója tetejéről és felajánlottam neki a kefét. Vanek…..

Mire kel fel vasárnap délelőtt a budapesti ember? Arra, hogy megint faszkolódni akarnak az életével a buzi politikusok.http://index.hu/politika/belfold/budapest/szmog6446/Szmogriadó. Eddig azt sem tudtam, hogy van ilyen nálunk. Hasonló forgalomkorlátozás volt Pekingben az…..

Nagyon fölháborított tegnap a Heti hetesben elhangzó tömény kádárista, rövidlátó, populista szöveg, amit Gálvölgyi János, Hernádi Judit, de főleg Farkasházy Tivadar előadott a 13. havi nyugdíj és a hitelek kapcsán.Elfogadhatatlan az az oktondi agresszió,…..

Levélírónk, kinek nevét csak mi tudhatjuk, a lopakodó járművekkel kapcsolatban írt nekünk. Pontosabban azokról a vezetőkről, akik sötétben is stresszmentesen közlekednek, macskákat megszégyenítő éleslátással, csak arra nem gondolnak, hogy ezzel a többiekre hoznak szívbajt.…..

A Manyizga által megörökített kereszteződésben már csak a kínai nagy fal másolatának megépítése segíthetne, de amíg ez meg nem történik, nem csak David Copperfield fog itt keresztülmenni, szabályok ide vagy oda. A mellékelt videón jól látható, hogy a Thököly út - Mexikói…..
relhist
2008.09.15 13:36:47
Vazze, miért hír ez? Szerintem ha leállsz bármelyik kötelező haladási irányos kereszteződésbe, a reggeli csúcsban nem kell 5 percet várnod, hogy legyen egy ilyen idióta...
Nekem a kedvencem a Baross - József Krt kereszteződés a Horváth Mihály tér felől közelítve. Ott a Horváth M. tér után kint van, hogy a körútra jobbra a Rigó u-n keresztül lehet menni, de a sok észlény nem nézi a táblákat, hanem a József körúti zebrán (ami ugye a 4-6 megállóval jelenti a gyalogos kapcsolatot és ebből adódódan elég zsúfolt) keresztülgázolva fordul jobbra, feltartva ezzel a gyalogosokat meg a Baross utca Kálvin tér felé menő forgalmát. Tudom, nehéz dekódolni az analfabéta sofőröknek, hogy mit jelent a telizöldes villanyrendőr fölé kihelyezett kötelező haladási irány tábla + a burkolati jel.
OFF:
A ma reggeli közlekedési káosz miatt éljenek a későn besorolni akarók, a mindenkit beengedők, a dugóban 5 autónyi hellyel lemaradók, a kereszteződésbe belógók és minden egyéb balf@sz aki akadályozza a gördülékeny haladást.
ON
Nekem a kedvencem a Baross - József Krt kereszteződés a Horváth Mihály tér felől közelítve. Ott a Horváth M. tér után kint van, hogy a körútra jobbra a Rigó u-n keresztül lehet menni, de a sok észlény nem nézi a táblákat, hanem a József körúti zebrán (ami ugye a 4-6 megállóval jelenti a gyalogos kapcsolatot és ebből adódódan elég zsúfolt) keresztülgázolva fordul jobbra, feltartva ezzel a gyalogosokat meg a Baross utca Kálvin tér felé menő forgalmát. Tudom, nehéz dekódolni az analfabéta sofőröknek, hogy mit jelent a telizöldes villanyrendőr fölé kihelyezett kötelező haladási irány tábla + a burkolati jel.
OFF:
A ma reggeli közlekedési káosz miatt éljenek a későn besorolni akarók, a mindenkit beengedők, a dugóban 5 autónyi hellyel lemaradók, a kereszteződésbe belógók és minden egyéb balf@sz aki akadályozza a gördülékeny haladást.
ON

Méltatlanul keveset foglalkozunk a kéményseprőkkel, akik elképesztő tízezrekre veszik le az embert azért, hogy 2 perc alatt végigjárassák a tekintetüket egy kis aknanyíláson, amire csak kéményseprőszemmel látható vegytintával nyilván olyasmit írtak, hogy "Na, ezt a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Örömmel vettük, hogy felújításra került a Németvölgyi út ezen szakasza. A parkolósáv jó gondolat,mert rendezettebbé tette a szakasz parkolási helyzetét.
Olvasom a blogbejegyzésben a "két új, középszigetes gyalogosátjáró" megépültét. Ha jól veszem ki szavaiból, a Németvölgyi - Bürök csomópontban épült középsziget ezek szerint előbb-utóbb tényleg kijelölt gyalogosátjáróvá alakul, mivel jelenleg nem az, mert se tábla, sem pedig burkolati jel ("zebra") nem jelzi.
A másik új átjáró a Szalánci utca folytatásában levő, közlekedési lámpával védett átjáró lenne? Mert itt tényleg épült középsziget, de az átjáró maga nem új, és a közlekedési jelzőlámpa miatt sokat nem tesz hozzá a biztonsághoz.
Engedjen meg két további észrevételt, javaslatot.
* a 3 sáv miatt keskenyek lettek a sávok. A parkolósávban a ki- beszálláshoz nagy körültekintés kell, mert nagy a forgalom és fél-egy méteren belül 50-60kmh-val haladnak az autók. Hasonló funkciójú és terhelésű útszakaszokon (pl. Csörsz utca a MOMnál) szélesebbek a sávok. A helyzet sebességkorlátozással valamelyest javítható lenne.
* a páratlan oldalon kialakított vegyes (humusz+ murva) megoldás egyelőre nem válik be, mert növényzet nélkül az eső összemossa humusz a murvával, majd az egészet együtt lemossa az útra. Jó lenne ezen finomítani kicsit.