Regisztráció Blogot indítok
Adatok
relhist

0 bejegyzést írt és 35 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tegnap hivatalosan is átadtuk a megújult Németvölgyi utat. A két közlekedő sáv mellé egy parkolósáv is épült, amely azért fontos, mert az ott lakók ezentúl nem a zöldterületen, hanem a parkolósávban állhatnak. A felújítás során közel 2300 négyzetméter földet…..
Már pont nem garanciális az autó, de azért ilyen hibának nem kellene előfordulnia. Kihez forduljak, keressek rögtön ügyvédet? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
relhist 2012.04.04 11:55:39
@pdw: hogy nem pecsételnek? mert nem az enyém volt az autó korábban. Mióta nálam van, mindig kérem a kasztni átvizsgálási lapot, de most sem pecsételnek.
Elvileg ha rendelkezésre állnak a korábbi kasztni lapok, akkor is él a garancia, de mivel a korábbi márkaszerviz a válság (és saját kóklerségük) áldozata lett, így nem beszerezhetők a munkalapok. :(
De a lényeg az, hogy kérik a korábbi kasztni átvizsgálások igazolását, miközben az a kötelező szervizekre vonatkozó gyártói előírás része, tehát ha márkaszervizben volt szervizelve az autó, és erről pecsét is van, akkor elvileg _el_kellett_végezniük_ a kasztnivizsgálatot is.
relhist 2012.04.04 11:56:50
@misi107:
:)
relhist 2012.04.04 14:09:05
@pdw: olvasni tudol-e? :)
Nem a ford szervizek kóklerek, hanem arra az egyre mondtam, ahol korábban szervizelték.

Értem, hogy marketingelve van a garancifüzetben, de kvázi b@szhatom, ha nem 0km-től nálam van a gép. Továbbá a külön kasztni pecsét csak azért kell, hogy legyen mire hivatkozni, ha nincs meg. Mondom még1x, a kasztni átvizsgálás a rendszeres kötelező szerviz része (külön ügyfélkérés nélkül is!), tehát ha megcsináltatod a rendszeres szervizt szakműhelyben, átnézik a kasztnit is (kötelező!). A kötelező szervizre vonatkozó szervizkönyv pecséttel pedig azt igazolják, hogy a gyári szerviztervnek megfelelő átvizsgálás, csere megtörtént. Tehát átvizsgálták a kasztni is.
Belsőség Bazi nagy magyar lagzi 2010.11.24 06:40:00
Vagy inkább olasz teadélután? Egy biztos, jól esik néha szembesülnünk azzal, hogy a Totalcar nem a Seggen Ülő Némák Egyesülete, hanem egy ilyen folyamatosan pörgő izé. Ilyen óriási vitát eddig semmi se generált a szerkesztőségben. Ennél talán egy hosszabb levélváltás volt,…..
autózz! Anyukám, a gyorshajtó 2010.09.03 12:15:00
Pont Rácz Tamás aktuális rendőrös-büntetős kalandját olvastam Tibi levele előtt, úgy látszik, az ilyen problémák sem egyedül járnak. Több rendőrtől hallottam már vissza azt én is, hogy nincs kiadva kvóta, de az alapján nézik, hogy dolgoztak-e, hogy mennyi büntetést osztottak…..
relhist 2010.09.03 15:21:37
@soska71: Hát vazze...
ezért? akkor miért nem elég a helyzetjelző?
Mennyit spórolsz az izzócserén havonta? 300Ft-ot? 1000Ft-ot?
A hátsó zárófény (!) és az első ködlámpa használata is út- és látási viszonyoktól függ a kresz szerint. Azaz a néphiedelemmel ellentétben nem csak ködben lehet zárófényt használni, hanem pl. heves esőben is autópályán, amikor a normál hátsó helyzetjelző már nem elég. Ilyet láttál már, vagy csak a városban ködlámpázol, hogy kímled az izzódat?
Örülök, amikor KRESZ kérdéses levelet kapok, mert akár a posztolónak van igaza, akár nem, vagy épp csak meg szeretne tudni valami, ami számára nem egyértelmű, gyakoribb, hogy mások is tanulhatnak belőle. Viasz Major arról érdeklődik, hogy gáz-e, ha a lenti képen látható…..
relhist 2010.04.02 22:12:36
Kedves Viasz Major és a harmat-gitár gitár-mádi körforglomba kamikázeként érkező társai!

Javaslom, önnevelési célzattal közelítsétek meg gyakrabban a harmat ill. mádi utcákon haladva a körforgalmakat és tapasztaljátok meg, milyen "vicces" dolog a körfogalomba 50kmh-val berobbanó autóstárs.

Remélem azt felméritek a körfogralomba való 50kmh-val való megérkezés közben, hogy:
- a gitár utcán bármely irányban közlekedve a gitár utca mentén lévő kerítések takarásából érkeztek a körforgalomba;
- a kérdéses körforgalmak max 20m átmérőjűek (inkább 15m), így 50kmh-val kb 1,5-2 sec alatt átértek rajta, ami a reakcióidővel összemérhető időmennyiség;
- a Harmaton hasonlóan dinamikusan érkező autóstárs a takarás miatt későn észlel titeket, így mivel azt látja, hogy senki nincs a körforgalomban (ugye te akkor még nem vagy bent, mert különben láthatna...) behajt, te meg 50kmh-ról vészfékezve szépen oldalba vered (mennyi a fékút? 30 m?). Ekkor a rendőrök megmérik a fékutad hosszát, modellezik a szituációt, azaz azt, hogy amikor a harmat felől belépett az autóstárs, te már bent voltál-e vagy sem, és szépen kiszámítják, hogy te bizony a harmat felől érkező _után_ léptél be a körbe, így elsőbbséged sem volt vele szemben.
- vajon mi van akkor, ha a körforgalom nektek második kihajtójánál lévő zebrán valaki épp lelép elsőbbsége biztos tudatában (ld: fogadó úttesten közlekedő gyalogos elsőbbsége)

Értem én, hogy nagyon csábító a kvázi egyenes áthajtás lehetősége, de attól az még egy körforgalom, minden kihajtójánál zebrával és némelyiket kerékpárút keresztezi.
Csak nehogy egyszer meglepetést okozzon a gitáron haladva szintén nem belátható harmaton illetve mádin közlekedő 85-ös buszcsalád valamely tagja. :D

Ettől még jó sz@r az a két körforgalom, mert akkora helyre nem lehet értelmes méretű körforgalmat építeni. Mégis azért építették meg, mert korábban a stop táblával védett harmat ill. mádi utcákon szabályosan közlekedőket rendre keresztbeverték a gitár utcán száguldozó, a stop táblát figyelmen kívül hagyó autósok...
relhist 2010.04.03 19:33:57
@atompyka:
Most akkor te nem vágod, mi a szitu? Lelassítasz a kék nyomvonalon érkezve az elsőbbségadás kötelező táblánál a körforgalom előtt olyan mértékig, hogy meggyőződhess arról, hogy senki nem érkezik védett útvonalon.(mint ahogy azt ilyen jelzés esetén szokás). Elnézel balra, a Gitár felé, és észleled, hogy egy autóstárs hozzád hasonlóan megközelíti a körforgalmat, de még nem haladt be a körforgalomba, azaz még nincs a védett útvonalon. Hozzád hasonlóan egy elsőbbségadás kötelező tábla hatálya alatt áll éppen.
A KRESZ-nek megfelelően ilyenkor behajthatsz a védett útra. Ha már behajtottál, neked van elsőbbséged a kintről érkezőkkel szemben. A körforgalom esetében _nem_ kell elsőbbséget adni a körforgalomba vezető úton közeledő, de a körforgalomba még be nem lépett autónak. Még akkor sem, ha 200kmh-val jön. Persze ilyenkor megvárod, még elhalad a barom, mert nem akarsz csattanást, de ettől még nincs elsőbbsége.
Vannak olyan dolgok, amiket mindenki tud, de soha senki nem tesz ellenük semmit, és nem is beszél róla szinte soha. Ilyen például az, hogy a magyar kéményseprők nem néznek bele a kéménybe, hanem csak elkérnek egy szerény összeget, és aláírnak. Azaz nyilván létezik olyan…..
A megértés nagykövete ismét hallat magáról, ezúttal egy ismerőse kálváriáját meséli el először csak füstölve leálló, majd javítás utáni próbaúton teljesen elhalálkozó autójáról. Márkaszerviz, mi, mazdmeg? A fenti mondatot természetesen nem azért írtam így, mert…..
(fotó: HamPage)   Magányos autósok, reszkessetek! Az elmúlt húsz év legradikálisabb közlekedési változása vár mindenkire nyáron Budapesten. Valami csodaszerből szippanthattak ezúttal a főpolgármesteri hivatalban, ugyanis HELYES irányban kezdtek el gondolkodni a fővárosi…..
relhist 2009.05.20 11:03:17
Jó ötlet. Lenne, ha nem tipikusan olcsó közelítést alkalmazna a városvezetés. Bonyolult problémára egyszerű megoldást. Tipikus. Csináljunk látványos, de olcsó dolgokat. :(

Többen leírták már, hogy a forgalomcsillapítással párhuzamosan kellene fejleszteni a tömegközlekedési lehetőségeket.
Magam is BKV - autó vegyes használó vagyok. Fizetem a bérletet meg a kocsim adóit (vagyonszerzés, teljesítményadó, útalap).
Igen, általában tényleg jobb a belvárosba tömegközlekedéssel bejönni.
Értem, hogy európai minta, meg a dánoknál is mindenki biciklizik még -10fokban is.
Viszont szerintem a belváros nem valami piknik park, hanem belváros. A belvárosban általában dolgoznak az emberek.
Bp. belvárosában hány megfelelő minőségű kerékpárparkoló van?
A metró agglomerációs csomóponti állomásain hány db. megfelelő minőségű kerékpártároló van?
Az nem vicces, hogy pl. az Örs Vezér terén max 150db hivatalos, ingyenes P+R parkoló van? A határ útnál éppen most szűnik meg az ingyenes parkoló?
Az nem gond, hogy az agyatlan forgalomszervezés/pénzhiány miatti balfasz kivitelezés miatt a kötöttpályás járművekre ráhordó BKV járatok a dugóban állnak (nem a belvárosban)?
Az nem gond, hogy a zöldek akadályozzák az M0 északi szektorának kivitelezését, közben meg a belvárosi forgalomcsillapításról álmodoznak?

Aki meg a Nyugat-európai nagyvárosok tömegközlekedését citálja példának, kérem látogasson el oda, és végezzen összehasonlító tanulmányt a járatok sűrűségéről, a rendelkezésre álló p+r helyek számáról, a tarifálásról, az eszközök műszaki állapotáról, egyszóval a szolgáltatás színvonaláról. Utazom én bkv-val eleget, de kissé felháborító, hogy havi 9000HUF ellenében az ütemes menetrendben közlekedő busz rendre 5-6percet késik, gyakran CO mérgezést lehet kapni az utastérben, a buszokon a takarítás nyomai csak komoly kutatómunkával fedezhetők fel, a járművek műszaki állapota gyakran kritikán aluli, az utastájékoztató rendszerek nem működnek (hiányzó táblák, rossz kijelzők).
Bónuszként a jó bp-i úthálózat az utazóközönség összerázása mellett komoly érdemekkel rendelkezik a buszok műszaki állapotában is. Akkor most mi is van?
A tapasztalatok szerint a kerékpárbalesetek felelősei szinte kizárólag a személygépjárművek és teherautók vezetői, akik nem figyelnek kellően a kanyarodás során - állítja a területen jártas ügyvédünk. Nagy Péter szerint az elmúlt hónapokban egyre gyakrabban keresték meg…..
relhist 2009.05.11 16:02:57
@Perillustris:
"Hahahahahahahha! Ez a nap vicce, köszi! Gondolom az első sorban üvöltöttél, amikor a zebrák maximum 30km/h-val történő megközelítése felmerült.a döntéshozók fejében."
Ja. Miért is kérdés ez? A gépjármű kontra zebra kérdés a KRESZ által tisztán szabályozott. A zebrás balesetek nagy része az abszolut gyorshajtás miatt következik be. Aki nem tartja az 50-et, meg a kresz gyalogátkelőre vonatkozó előírásait, azon nem segít a 30KMh, csak a jogsi bevonás, de arra így is lehetőség lenne.
Amúgy meg, ennél jobb ellenérved nincs?

A kerékpáros közlekedés egyszerűen szabályozatlan, avagy a kerékpáros a gyalogosokkal azonos megítélés alá esik, holott a már korábban említett manőverező képesség és sebesség egészen más.

A megközelítési sebesség korlátozása a gyalogosok szintje fölé kicsivel lehetővé tenné, hogy a kereszteződésbe kamikazeként beeső bringás felelőssé tehető legyen a motorháztetőn való átesésért.

relhist 2009.05.11 17:57:44
@Perillustris:
"S mi lenne, ha a bekanyarodó autós sebességét lassítanánk le 5 km/h-ra? "
Semmi. Az elsőbbsége biztos tudatában, a gyalogosoknál jóval gyorsabban érkező biciklista nem a B oszlopnál csapódna be a gépjárműbe, hanem az A oszlop magasságában.

A lényeg az, hogy az autós kellő körültekintés esetén, a 2-3 kmh-val haladó gyalogosoknak elsőbbséget adva nehezen észlelheti a kanyarodás megkezdése után a kb 5-10x sebességgel érkező kerékpárost.
relhist 2009.05.11 21:24:26
@Perillustris:
továbbra sem értem a következtetésedet. Arra próbálom felhívni a figyelmet, hogy az autósok által generált fél-anarchia keveredve a kerékpárosok teljes anarcihájával (köszönhetően az adekvát szabályozás hiányának és a kretén kerékpárút tervezésnek) súlyos következményekre vezet, melynek általában a kerékpáros látja kárát.

A videót köszönöm, pont alátámasztja a mondandóm lényegét: A védett, a kanyarodó sávval párhuzamosan haladó kerékpárúton közlekedő biciklisek a kanyarodáshoz készülő autóknál gyorsabban haladnak elsőbbségük biztos tudatában. Jól látszik, hogy csak egy részük néz annyira hátra, hogy lássa, megadják-e neki az elsőbbséget. A kerékpárút forgalmi sávtól való távolsága arra elegendő, hogy a párhuzamosan közlekedő biciklist a gépjármű jobb oldali holtterében tartsa. Természetesen a kerékpárutat keresztezni szándékozó autós korábban láthatja a vele azonos irányban haladó kerékpárost, ám a kanyarodás megkezdése előtt természetszerűleg kiesik a látómezőből, szemben a járdaszegélynél várakozó gyalogosokkal.

Értem én, hogy a szabályosan közlekedő autós a szabálytalan/nemkellően körültekintő kerékpáros hibáját képes kivédeni, ám a közlekedés a kölcsönös figyelemre kell, hogy épüljön.
kerékpárra ülve engem is elkapott már a "nekem van elsőbbségem azért is" feeling, de aztán gyorsan rá kellett jönnöm, hogy többet veszíthetek az elsőbbségtudattól vezérelt kereszteződésbe "zuhanás"nál, mint a körültekintésre fordított pár mp. És a másik oldala is igaz, javíttattam már motorháztetőt zsebből a balra kanyarodásnál a szemből érkező kerékpárosnak elsőbbséget megadó, álló autóba ütköző kerékpáros miatt.
Ma reggeli sztorink esetében fokozottan érvényes az az elv, hogy a kevesebb több. Kicsigonzalez ugyanis elkövette azt a hibát, hogy új parkolójegye mellett kint hagyta a szélvédő mögött a régit is. Sejthetitek, nem kellett volna. Régóta olvasom a blogot, tetszik, hogy összefoglalja…..
relhist 2009.03.13 10:19:23
@Szalo:
Kanadai parkolást nem ismerem. De a módszert használhatónak tűnik. Amíg itthon nincs ilyen, addig nem bizonyítható a folytonosság.

Alaphelyzet az, hogy a jogszabályoknak érvényt kell szerezni. Viszont ma Budapesten a fizető parkoló övezetekben életszerűtlen a 3 órás korlát, ezért az erre vonatkozó jogszabály alkalmazhatósága kérdéses.
A szigorú parkolási/behajtási szabályoknak van létjogosultsága, de ezek alkalmazása csak úgy életszerű, ha biztosítjuk a betartásához szükséges infrastruktúrát is.
Azaz:
* legyen kellő számú, megfizethető parkolóház a fizetős övezetekben, ahol nincs 3 órás várakozás
* legyen kellő számú P+R parkoló a tömegközlekedési csomópontokon. Pl. az vicc, hogy az Örs Vezér terén 100 férőhelyes p+r parkoló van, főleg a korábbi, Árkád helyén lévő parkoló méretéhez viszonyítva. Az Árkád és IKEA/sugár garázsok nem biztosítják a P+R-t, mert óránként 150/300HUF-ért nem tekinthetők annak.
* legyen szigorú rokkantkártya rendszer

Ha ez mind megvan, akkor beszélhetünk arról, hogy ne menjen be a dolgozó az 5-6-7-8 kerületbe autóval, meg ne parkoljon 3 órán túl.
autózz! Ismered a KRESZ-t? 2009.02.23 07:44:00
Gábor nemrégiben izgalmas közlekedési szituáció résztvevője volt és úgy gondolja, a gyakorlat és az elmélet nem egészen fedte egymást ebben az estben. A mellékelt ábra mutatja a helyzetet. Levélírónk fel is teszi a kérdést, vajon mi a szabályos megoldás? A héten történt a…..
relhist 2009.02.23 11:01:22
@Unter Bahn: ÁÁÁÁÁ. ülj le fiam, egyes!
Kanyarodási szabály csak egyenrangú utak kereszteződésénél létezik, de mivel itt a jobbra kis ívben kanyar le van táblázva, az az irányadó. Mi nem érthető ebben?
Nincs olyan, hogy működik-e a lámpa vagy nem. NEM MÉRLEGELÜNK, elsőbbséget adunk a
macisajtnál.
TFH nem működik a lámpa. Lámpa felett vélhetően a T irányából macisajt/stop tábla van. T elsőbbséget ad a nem működő lámpánál a védett útvonalon haladóknak, a szemből jövőknek és a szemből balra kanyarodóknak (kiv. ha egyezményes jellel megegyeznek, hogy nem keresztezik egymás útvonalát balra kanyarodás közben). De akkor sem ad elsőbbséget a macisajt alatt jobbra kanyarodónak, mert ott már más forgalmi szitu van.
Összehozza az autósokat a hó, én legalábbis ma reggel munkába indulás előtt egész jót beszélgettem hósöprés és jégkaparás közben valakivel, aki egy műanyag vakaróizével próbálta a tízcentis havat eltávolítani az autója tetejéről és felajánlottam neki a kefét. Vanek…..
Reckl Amál blogja Egy kor-kép 2008.11.03 14:27:00
Nagyon fölháborított tegnap a Heti hetesben elhangzó tömény kádárista, rövidlátó, populista szöveg, amit Gálvölgyi János, Hernádi Judit, de főleg Farkasházy Tivadar előadott a 13. havi nyugdíj és a hitelek kapcsán.Elfogadhatatlan az az oktondi agresszió,…..
A Manyizga által megörökített kereszteződésben már csak a kínai nagy fal másolatának megépítése segíthetne, de amíg ez meg nem történik, nem csak David Copperfield fog itt keresztülmenni, szabályok ide vagy oda. A mellékelt videón jól látható, hogy a Thököly út - Mexikói…..