Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Vencel Tari

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
TComment Biciklizel? Megöllek! 2013.08.14 06:51:13
Miért utálja az autós a biciklistát? És fordítva? Hülye biciklisekről hülye autósoknak. És fordítva. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Vencel Tari 2013.08.14 11:01:21
Épp a napokban: police.hu/hirek-es-informaciok/legfrissebb-hireink/felhivasok/kerekparos-utott-el-gyalogost - Bizonyára nem vette észre, khm!

Ez egy közlekedési "cigányozás". Itt is egyedi esetek vannak. Csak sajna az ember tipizál. Ha 10-ből hét bringás/csőszerelő/balettmester ön/közveszélyes, akkor az összesre aként fogunk tekinteni.

Az átlagos forgalomban mindenki csak félig van jelen, mert a napi teendői is helyet kérnek a figyelméből. Ez tény.
Autóban a maradék (fél)figyelemmel kísérjük az autós forgalmat és ha ebbe bele akar lépni egy gyalogos, elhussanhatunk mellette (ha van hely), vagy marad némi korrekcióra idő. Meg anyázásra.
Kanyarodásnál, zebránál elég kiterjeszteni a figyelmünket a kereszteződés 15-20 m-es körzetére, mert mire a gyalogos távolabbról odaér, már nem is vagyunk ott.
Ebbe az "idillbe" toppan bele a bringás, akire a sebessége miatt már 50-100 m-ről kell felkészülni. Ez többlet figyelem-teher! Mert úgysem tolni fogja a bringáját a zebrán, holott... Az autós komfortérzetét erősen rongálja, hogy a bringás magabiztosan közel merészkedik hozzá, mivel neki sokkal kisebb térköz a megszokott.
Az úttesten gyakran lassabb, tehát láb alatt is van. A motoros (elvileg) legalább a sebességet tudja tartani. Szóval, csak a baj van a tekerő rakétásokkal.
Bringásként meg folyton ott a frász (gondolkodás-képes egyedet feltételezünk!), hogy csak ő húzhatja a rövidebbet egy nem kívánt fizikai kontaktus esetén. (A pumpával verekedő egyedeket meg kilövési engedélyt kellene kiadni!)
Gyalogosként meg az élő ágyúgolyót kell kikerülni, aki halk és gyors.

Konklúzió? A frusztráltság. Minden közlekedőben.
Criticall mass ide, biciklivel üzemanyag takarékoskodó oda; hirtelen túl sok, (a rá vonatkozó különös szabályokat be nem tartó) drótszamarazó szakadt a közlekedők nyakába és zavarja a forgalom szokásos menetét, amely egyébként is egyre zsúfoltabb és hektikusabb. Ráadásul még önérzeteskedik is. Sokszor-sokszor jogtalanul.

Sajnos még nem beszélhetünk kiforrott kerékpáros közlekedéskultúráról, de talán az idő és a kiépülő (nem az autók sávjából leválasztott!!!) kerékpárút hálózat lehűti a kedélyeket, fizikailag csökkentve a balesetveszélyes helyzetek kialakulásának lehetőségét.
Ám úgy érzem, addig sok-sok fék-, és fogcsikorgatásban lesz még részünk.
Vencel Tari 2013.08.14 11:11:59
@Mészáros Laci: Hát igen, a fizika. Nem véletlenül van a hajózásban a nagyobbnak előnye. De nekik is elő van írva a figyelem, és a veszélyhelyzet elkerülésének kötelezettsége.