Adatok
szellőszél
0 bejegyzést írt és 187 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
CN & Rammjaeger83
Az igazat megvallva itt a szerkesztőségben nem követtük lankadatlan figyelemmel a krími és kelet-ukrajnai eseményeket, illetve ezek visszhangját, de annyit így is bizonyosan el lehet mondani, hogy mindezt a véleményformáló nyugati média az orosz külpolitikában bekövetkezett…..
szellőszél
2014.06.26 12:40:17
@Mannlicher: Kösz a linket, nagyon tanulságos. Sok szempontból.
Könnyű lenne pálcát törni az észtek felett vagy helyeselni a politikájukat. Mondjuk én nem tudtam, hogy az ország lakosai 1/3-ának nem adtak állampolgárságot, csak nemzetiségi alapon... Ez gáz és a problémáik is ebből adódhatnak leginkább...
Viszont akárhogy nézem is, ez egy kicsi nemzet, aki szeretne valódi országot alapítani és ez szimpatikus.
Szóval én kedvelem az észteket ( baltiakat) és nem érzem hogy jogom lenne megítélni őket, legkevésbé egy mondatban. Ennyit OFF.
Ami ON (talán) :
A blog is megerősít abban amit írtam. EU és NATO állam, kis ország, minden támogatás kell neki !
Nem egyszerű ez...
@bz249: Igen szerintem is ez a legnagyobb probléma.... És (elvileg) hiába lesz egy nemzedék múlva kicserélődve az orosz nemzetiség, hiába lesznek állampolgárok, a tüske fájni fog még sokáig...
Könnyű lenne pálcát törni az észtek felett vagy helyeselni a politikájukat. Mondjuk én nem tudtam, hogy az ország lakosai 1/3-ának nem adtak állampolgárságot, csak nemzetiségi alapon... Ez gáz és a problémáik is ebből adódhatnak leginkább...
Viszont akárhogy nézem is, ez egy kicsi nemzet, aki szeretne valódi országot alapítani és ez szimpatikus.
Szóval én kedvelem az észteket ( baltiakat) és nem érzem hogy jogom lenne megítélni őket, legkevésbé egy mondatban. Ennyit OFF.
Ami ON (talán) :
A blog is megerősít abban amit írtam. EU és NATO állam, kis ország, minden támogatás kell neki !
Nem egyszerű ez...
@bz249: Igen szerintem is ez a legnagyobb probléma.... És (elvileg) hiába lesz egy nemzedék múlva kicserélődve az orosz nemzetiség, hiába lesznek állampolgárok, a tüske fájni fog még sokáig...
A hidegháború évtizedeiben a katonai nagyhatalmak közötti kapcsolatokra a rendszeres válságjelenségek dacára többé-kevésbé kiegyensúlyozottság, rendezettség volt jellemző, így a korábbi európai korszakokhoz képest a katonai vezetők is a történelem kevésbé ismert,…..
szellőszél
2014.05.30 10:18:50
@kewcheg: Egy korabeli mondás :" Nekünk kommunistából is a leghitványabbak jutottak." Ami amúgy igaz is meg nem is. A '70-es évek ( a Kádár-kor csúcsa ) valódi aranykor volt, már ami a társadalmat illeti . Az emberek jól éltek, volt munka, fejlődés, pezsgés stb. Egy korszakot az emberek fejében a saját életük tapasztalatai alapján ítélnek meg.
A lengyeleknek sokk lehetett a rendkívüli állapot bevezetése, de legalább elmaradt az "éhínség és fagyhalál" . Nálunk a politikai jogokat a viszonylagos jólét kompenzálta.
Az élet szürke.
A lengyeleknek sokk lehetett a rendkívüli állapot bevezetése, de legalább elmaradt az "éhínség és fagyhalál" . Nálunk a politikai jogokat a viszonylagos jólét kompenzálta.
Az élet szürke.
szellőszél
2014.06.02 11:28:56
@Minorkavidor: bocs, de kissé zavaros...
Az eredeti idézet G. B. Shaw mondása: "Aki húszévesen nem kommunista, annak nincs szíve, aki harmincévesen kommunista, annak nincs esze."
Talán az is baj, hogy nálunk szeretik összevonni a Rákosi fémjelezte korszakot a Kádár korral. Nem kompatibilis, 65-től pedig semmikép .
Tény , hogy a 70 évek aranykora 89-re leáldozott, amiben nagy szerepet játszott a marxi "forradalmi helyzet". Csak itt az "uralkodó osztály " nem akart a régi módon élni és uralkodni. A plebs meg nem számított....
Nem volt véletlen, hogy a rendszerváltás (privatizáció) legfontosabb kérdésére, ti. hogy "Ki legyen a Tulajdonos?" , egyedül a régi nomenklatúra tudott "helyes" választ adni . A válasz : Mi ! Nagyjából ez volt a gazdaságszervezés alapja, és ezért van ott az emgé ahol van.
Az emgé egyébként jó indikátor. A "bagir" által felhozott példa is jól mutatja, hogy mi felé halad(t?) az emgé és úgy általában a magyar gazdaság.
( Bocs, nem OFF akart lenni, nem aktuálpolitikát csempészek, ha annak érzed, töröld) (kivettem a "nem megengedhető kifejezést... DDD )
Az eredeti idézet G. B. Shaw mondása: "Aki húszévesen nem kommunista, annak nincs szíve, aki harmincévesen kommunista, annak nincs esze."
Talán az is baj, hogy nálunk szeretik összevonni a Rákosi fémjelezte korszakot a Kádár korral. Nem kompatibilis, 65-től pedig semmikép .
Tény , hogy a 70 évek aranykora 89-re leáldozott, amiben nagy szerepet játszott a marxi "forradalmi helyzet". Csak itt az "uralkodó osztály " nem akart a régi módon élni és uralkodni. A plebs meg nem számított....
Nem volt véletlen, hogy a rendszerváltás (privatizáció) legfontosabb kérdésére, ti. hogy "Ki legyen a Tulajdonos?" , egyedül a régi nomenklatúra tudott "helyes" választ adni . A válasz : Mi ! Nagyjából ez volt a gazdaságszervezés alapja, és ezért van ott az emgé ahol van.
Az emgé egyébként jó indikátor. A "bagir" által felhozott példa is jól mutatja, hogy mi felé halad(t?) az emgé és úgy általában a magyar gazdaság.
( Bocs, nem OFF akart lenni, nem aktuálpolitikát csempészek, ha annak érzed, töröld) (kivettem a "nem megengedhető kifejezést... DDD )
szellőszél
2014.06.03 14:49:20
@Minorkavidor:
"Csak a saját magam által hamisított statisztikáknak hiszek!"
A statisztikai adatokat mindig meg kell tisztítani ahhoz, hogy azonos bázisról tudjunk számolni. Nem mindenben összehasonlíthatóak az adatok.
Érdemes viszont a nyugati mezgé támogatási rendszert összevetni a korabeli hazaival. Míg a 19.századig ny. Európa országai erősen importra szorultak élelmiszerből, addig ( a fejlett ipar miatt ) a XX. század 2. felére ez megfordult. A magyar termőföldből és mezgé technológiákból származó komparatív előnyök eltüntek. Az Eu-ban sem véletlen, hogy a földalapú és egyéb támogatások messze alatta vannak a ny.eu-inak.
Persze ennek is megvan a politikai kötőfékje. Lásd pl. a kvótarendszer és a kapcsolódó növényolaj-, cukoripari ( feldolgozóipari) anomáliákat.
De ez már tényleg OFF .
"Csak a saját magam által hamisított statisztikáknak hiszek!"
A statisztikai adatokat mindig meg kell tisztítani ahhoz, hogy azonos bázisról tudjunk számolni. Nem mindenben összehasonlíthatóak az adatok.
Érdemes viszont a nyugati mezgé támogatási rendszert összevetni a korabeli hazaival. Míg a 19.századig ny. Európa országai erősen importra szorultak élelmiszerből, addig ( a fejlett ipar miatt ) a XX. század 2. felére ez megfordult. A magyar termőföldből és mezgé technológiákból származó komparatív előnyök eltüntek. Az Eu-ban sem véletlen, hogy a földalapú és egyéb támogatások messze alatta vannak a ny.eu-inak.
Persze ennek is megvan a politikai kötőfékje. Lásd pl. a kvótarendszer és a kapcsolódó növényolaj-, cukoripari ( feldolgozóipari) anomáliákat.
De ez már tényleg OFF .
Egyedi levegős napkollektor
Akkor mi is történt eddig? Az elmúlt két fűtési szezon tapasztalatai.
2014.05.20 16:42:55
A 2012. november végi kezdés miatt egy csonka és egy egész tél áll a rendszer háta mögött. Az építmény eddig kitűnően vizsgázott, de hogy ne legyek részlehajló és maradjunk tárgyilagosak beszéljenek a számok és a tények.
2012. november 22-én tehát beüzemelésre került…..
A minap Pável blogján rá lehetett bukkanni a Hadtörténelmi Közlemények 126. évfolyamának 2. számára, abban pedig (571-581. old.) Dr. Számvéber Norbert tollából azon - bizonyára igen csekély számú - szakmai igényű kritikák egyikére, melyek a 2. vh. keleti hadszínterén…..
szellőszél
2014.05.15 09:17:20
@Trónkövetelő: "Ebbe nem fért bele az, hogy valójában borzalmas háborús bűncselekményeket követtek el."
Ez egy karosszékben ülő laikus okoskodása.
A magyar megszálló csapatok semmivel nem voltak "borzalmasabbak" mint a szövetségesek , illetve sokkal kevésbé mint a "hős felszabadítók". Lehet kiemelni eseteket, amik leginkább azért lehetnek ismertek, mert a felsőbb parancsnokok kivizsgálták és a felelőst megbüntették.
Számvéber és Ungváry könyvei azért is figyelemre méltóak , mert tényeket, statisztikákat közölnek és ezekből vonnak le következtetéseket. Mindketten megállapítják, hogy a megszálló magyar csapatok és az ukrán partizánok között kialakult helyenként egyfajta együttműködés.
Náluk lehet (talán először) olvasni arról például, hogy a valóságban a munkaszolgálat nem egyfajta megsemmisítő folyamat része volt - még ha a "keret" sokszor kegyetlenül is bánt az emberekkel. A valóság ( a statisztika szerint ) az , hogy a munkaszolgálatos túlélési esélye a duplája volt a harcoló katonákkal szemben. Ezzel is megdőlt egy mítosz.
A háború az háború ! A végeláthatatlan orosz terület biztosítása nem volt egyszerű , a szigor, sokszor a kegyetlenség a túlélés ( a mieink túlélése) szempontjából érthető, még ha a szélsőséges és céltalan kegyetlenkedés nem is fogadható el.
Szerintem .
Ez egy karosszékben ülő laikus okoskodása.
A magyar megszálló csapatok semmivel nem voltak "borzalmasabbak" mint a szövetségesek , illetve sokkal kevésbé mint a "hős felszabadítók". Lehet kiemelni eseteket, amik leginkább azért lehetnek ismertek, mert a felsőbb parancsnokok kivizsgálták és a felelőst megbüntették.
Számvéber és Ungváry könyvei azért is figyelemre méltóak , mert tényeket, statisztikákat közölnek és ezekből vonnak le következtetéseket. Mindketten megállapítják, hogy a megszálló magyar csapatok és az ukrán partizánok között kialakult helyenként egyfajta együttműködés.
Náluk lehet (talán először) olvasni arról például, hogy a valóságban a munkaszolgálat nem egyfajta megsemmisítő folyamat része volt - még ha a "keret" sokszor kegyetlenül is bánt az emberekkel. A valóság ( a statisztika szerint ) az , hogy a munkaszolgálatos túlélési esélye a duplája volt a harcoló katonákkal szemben. Ezzel is megdőlt egy mítosz.
A háború az háború ! A végeláthatatlan orosz terület biztosítása nem volt egyszerű , a szigor, sokszor a kegyetlenség a túlélés ( a mieink túlélése) szempontjából érthető, még ha a szélsőséges és céltalan kegyetlenkedés nem is fogadható el.
Szerintem .
5.g & CSM & Rammjaeger83 & SchA
Amint azt olvasóink megszokhatták, a KatPol mindig a közhangulat ütőerén tartja kezét. Ezért napokkal a 2014-es parlamenti választások előtt blogunk sem engedheti meg magának, hogy figyelmen kívül hagyja a megcsömörlött tömegek esdeklő hangját, akik…..
szellőszél
2014.04.02 09:08:02
@sirdavegd: "Más kérdés, hogy a GDP és az adóbevételek is meredek csökkenést mutatnának ezzel az intézkedéssel, "
Lehet hogy a GDP csökkenne, viszontaz egyenleg valszeg javulna... A GDP nagyon nagy része ugyanis Budapestre vándorol.
Csak példa: a Szabadság téri szökőkút vagy 250 millióba került. Ebből egy kisváros teljes úthálózatát rendbe lehetne tenni !
Lehet hogy a GDP csökkenne, viszontaz egyenleg valszeg javulna... A GDP nagyon nagy része ugyanis Budapestre vándorol.
Csak példa: a Szabadság téri szökőkút vagy 250 millióba került. Ebből egy kisváros teljes úthálózatát rendbe lehetne tenni !
A 2. sikeres forradalom is végbement Kijevben, de a hurráoptimista páneurópéer ünneplésbe belerondított Oroszország, effektíve ellenőrzése alá vonva a Krím-félszigetet és további invázióval fenyegetve, ha a frissen hatalomba került kijevi kormány esetleg valami nagyon ostoba…..
szellőszél
2014.03.26 08:34:17
@petraeus:
"UKR ban viszont alakulnak a dolgok,."
Hát , igen...444.hu/2014/03/25/az-amerikai-titkosszolgalatok-szerint-termeszetesen-edward-snowden-tehet-ukrajna-megszallasarol/
444.hu/2014/03/25/az-uj-ukran-belugyminisztert-fenyegeti-a-jobboldali-szektor/
Alakulnak a dolgok.....
"UKR ban viszont alakulnak a dolgok,."
Hát , igen...444.hu/2014/03/25/az-amerikai-titkosszolgalatok-szerint-termeszetesen-edward-snowden-tehet-ukrajna-megszallasarol/
444.hu/2014/03/25/az-uj-ukran-belugyminisztert-fenyegeti-a-jobboldali-szektor/
Alakulnak a dolgok.....
szellőszél
2014.03.27 07:46:14
@Késes Szent Alia:
És nagyon is megfelel a kétpárti hatalmi elitnek.....
Az én demokrácia fogalmamat az USA egyáltalán nem elégíti ki, nem részletezem. Ez az elitista, a népet - nemzetet elbutító, minden ízében manipuláló agymosó rendszert demokráciának nem nevezném.
A valódi demokráciát talán Svájc testesíti meg, igaz, ők meg 1971-től adtak szavazati jogot a nőknek... DDD
És nagyon is megfelel a kétpárti hatalmi elitnek.....
Az én demokrácia fogalmamat az USA egyáltalán nem elégíti ki, nem részletezem. Ez az elitista, a népet - nemzetet elbutító, minden ízében manipuláló agymosó rendszert demokráciának nem nevezném.
A valódi demokráciát talán Svájc testesíti meg, igaz, ők meg 1971-től adtak szavazati jogot a nőknek... DDD
KatPol Blog
Szárnyaszegett sas - avagy Oroszország nagyhatalmisága és a védelmi reformok V.
2014.03.19 06:00:00
A grúziai háború utáni ésszerűsítési átalakítások egyszerre kívánták kezelni a haditechnikai és felszerelésbeli, a szervezeti, a harckészségi és a hadiipari lemaradást, helyenként több évtizedes tabukat döntve le. Az ambiciózus reformok a tábornoki kar heves ellenállása…..
szellőszél
2014.03.19 10:36:45
szellőszél
2014.03.20 07:38:24
@xxylon: "es vesznek dragan (korruptan) rosszminosegu orosz fegyvereket. "
Én nem így látom. A hadiipar a gazdaság mozgatórúgója is, az exporton keresztül. Rossz minőségű fegyvert sem az orosz állam, sem a külföldi nem vesz meg.
Amúgy ez egy érdekes dolog. Ha pl. az amerikai repülőgép fejlesztéseket nézzük, mára az új technika kifejlesztése csillagászati összegekbe kerül - gyakorlatilag teljesen feleslegesen, hiszen közepesen vagy gyengén fejlett országok ellen minek, ha meg nagyhatalmat támad meg, akkor úgyis az atomerő az ultima ratio.
Az oroszok felismerték, hogy a hadseregük relatíve(!) elavult és minden szinten léptek. Mára túljutottak a nehezén. Figyelemre méltónak tartom a posztban közölt táblázatból levonható következtetést. Főtiszti állomány jelentős csökkenése, fiatal hadnagyok, főhadnagyok száma jelentősen nőtt.
OFF: szeretnék az MH-ról is látni egy statisztikát..... :-(
Én nem így látom. A hadiipar a gazdaság mozgatórúgója is, az exporton keresztül. Rossz minőségű fegyvert sem az orosz állam, sem a külföldi nem vesz meg.
Amúgy ez egy érdekes dolog. Ha pl. az amerikai repülőgép fejlesztéseket nézzük, mára az új technika kifejlesztése csillagászati összegekbe kerül - gyakorlatilag teljesen feleslegesen, hiszen közepesen vagy gyengén fejlett országok ellen minek, ha meg nagyhatalmat támad meg, akkor úgyis az atomerő az ultima ratio.
Az oroszok felismerték, hogy a hadseregük relatíve(!) elavult és minden szinten léptek. Mára túljutottak a nehezén. Figyelemre méltónak tartom a posztban közölt táblázatból levonható következtetést. Főtiszti állomány jelentős csökkenése, fiatal hadnagyok, főhadnagyok száma jelentősen nőtt.
OFF: szeretnék az MH-ról is látni egy statisztikát..... :-(
KatPol Blog
Szárnyaszegett sas - avagy Oroszország nagyhatalmisága és a védelmi reformok IV.
2014.03.10 07:30:00
A 2007 elején a védelmi miniszteri posztra emelt Anatolij Szergyukov az első valódi civil hadügyér, egyúttal az első valódi katonai reformer volt az Oroszországi Föderáció történetében. Az adóhatóság éléről érkezett új védelmi miniszter működésének fő…..
szellőszél
2014.03.12 15:10:53
@JanaJ:
"Kb területvédelemre kell szorítkozniuk és ott is kisebbekkel szemben. De ezt sem sikerült megugrani."
Ezt nem igazán értem. Ezek szerint vannak kisebb országok akik területeket akarnak - tudnak lecsipkedni az oroszokról?
"Kb területvédelemre kell szorítkozniuk és ott is kisebbekkel szemben. De ezt sem sikerült megugrani."
Ezt nem igazán értem. Ezek szerint vannak kisebb országok akik területeket akarnak - tudnak lecsipkedni az oroszokról?
szellőszél
2014.03.13 09:32:32
@JanaJ: "Miközben a szarul felszerelt, nem feltöltött, elavult cuccokat használó seregben senki nem akar szolgálni, mert egy rohadt laktanyát nem kapnak. "
A kereteket akkor tölti fel minden hadsereg, ha harchelyzetre van kilátás. Addig meg minek?
"Szarul felszerelt " . Úgy gondolom a posztban is leírták, hogy 2008-tól ezen akarnak változtatni és elnézve a krími "önkéntesek" felszerelését a folyamat elindult. ( Persze ez a "szar" felszerelés is relatív, vö. MH ...)
Kíváncsian várom a poszt következő részét, abban talán megismerjük, hogy máig mire jutottak...
Talán annyit, hogy az atomütőerő fenntartása rengeteg pénzt visz el. Ha még emellett nagy részét el is lopják a fennmaradó összegnek, akkor bizony lerohad a sereg. Na ezt unták meg Putyinék és elindították a rendcsinálást.
Egy ország erejét alapvetően nem a politikai elismertség jelenti, hanem a hadseregének ereje. A többi csak duma. Az atompöröly az ultima ratió, a végső érv, nem véletlen hogy az atomhatalmak minden áron megpróbálják megakadályozni, hohgy mások atomfegyverhez jussanak - több kevesebb sikerrel .
Ha pedig háború van, egy valamirevaló vezetés a teljes palettán zongorázik, az más kérdés hogy él e vele.
Off:
A nyuszi beordít az ivóba: Aki verekedni akar jöjjön ki !
A róka kimegy , véresen jön vissza. A farkas is így jár. A többi meghúzza magát.
A nyuszi kiszól az ajtón: Gyere medve, most igyunk egy sört.....
A kereteket akkor tölti fel minden hadsereg, ha harchelyzetre van kilátás. Addig meg minek?
"Szarul felszerelt " . Úgy gondolom a posztban is leírták, hogy 2008-tól ezen akarnak változtatni és elnézve a krími "önkéntesek" felszerelését a folyamat elindult. ( Persze ez a "szar" felszerelés is relatív, vö. MH ...)
Kíváncsian várom a poszt következő részét, abban talán megismerjük, hogy máig mire jutottak...
Talán annyit, hogy az atomütőerő fenntartása rengeteg pénzt visz el. Ha még emellett nagy részét el is lopják a fennmaradó összegnek, akkor bizony lerohad a sereg. Na ezt unták meg Putyinék és elindították a rendcsinálást.
Egy ország erejét alapvetően nem a politikai elismertség jelenti, hanem a hadseregének ereje. A többi csak duma. Az atompöröly az ultima ratió, a végső érv, nem véletlen hogy az atomhatalmak minden áron megpróbálják megakadályozni, hohgy mások atomfegyverhez jussanak - több kevesebb sikerrel .
Ha pedig háború van, egy valamirevaló vezetés a teljes palettán zongorázik, az más kérdés hogy él e vele.
Off:
A nyuszi beordít az ivóba: Aki verekedni akar jöjjön ki !
A róka kimegy , véresen jön vissza. A farkas is így jár. A többi meghúzza magát.
A nyuszi kiszól az ajtón: Gyere medve, most igyunk egy sört.....
szellőszél
2014.03.14 11:10:24
@JanaJ: "a katonai vízfej akadályozza meg a fejlődés miközben dől a lé."
Egyetértek.
"Van kézi rádiójuk, meg pár szép teherautó és páncélozott teherautó. Ezek pont semmit nem érnek."
Énn inkább úgy fogalmaznék, hogy a feladattal arányos mértékű súlyt képeznek. Mi kellett volna más ? Atomcsapás??? DDD
Viszont kiemelném a fegyelmet. A hol nem sikerült pl. a laktanya elfoglalása a megfélemlítéssel, nem erőltették, nem lőttek szitává mindent, hanem csendesen blokkolták. És szinte minden fegyveres viseli a maszkot, keze a ravaszon, de maximális fegyelemmel vesz részt az akcióban.
Igaz ez nem csecsenföld vagy Afganisztán, de a taktikai fegyelem szembeötlő.
Egyetértek.
"Van kézi rádiójuk, meg pár szép teherautó és páncélozott teherautó. Ezek pont semmit nem érnek."
Énn inkább úgy fogalmaznék, hogy a feladattal arányos mértékű súlyt képeznek. Mi kellett volna más ? Atomcsapás??? DDD
Viszont kiemelném a fegyelmet. A hol nem sikerült pl. a laktanya elfoglalása a megfélemlítéssel, nem erőltették, nem lőttek szitává mindent, hanem csendesen blokkolták. És szinte minden fegyveres viseli a maszkot, keze a ravaszon, de maximális fegyelemmel vesz részt az akcióban.
Igaz ez nem csecsenföld vagy Afganisztán, de a taktikai fegyelem szembeötlő.
proletair & Rammjaeger83
„Oroszország sosem volt olyan erős, mint amilyen lenni szeretett volna, és sosem annyira gyenge, mint azt gondolják." – Vlagyimir Putyin
A viszonylagos jóléthez és nyugalmas állapotokhoz szokott laikus szemlélő evidenciaként kezeli a technológiai…..
szellőszél
2014.02.19 13:15:24
szellőszél
2014.02.24 10:17:17
@SchA: Több néven : Bocs.
A Wiki idézésről valaki azt írta hogy rulez.
Én ezt ajánlom ( kis hazai...): www.mhtt.eu/hadtudomany/2013_e_2_Deak_Janos.pdf
vagy ezt:
biztpol.corvinusembassy.com/?module=corvinak&module_id=4&cid=1
Viszont fentebb már elnézést kértem Rammjaeger83 -től az OFF-ért és szeretném magamat ahhoz tartani.
Ha már moderátor:
Témajavaslat : Ukrajna - mi várható most
A Wiki idézésről valaki azt írta hogy rulez.
Én ezt ajánlom ( kis hazai...): www.mhtt.eu/hadtudomany/2013_e_2_Deak_Janos.pdf
vagy ezt:
biztpol.corvinusembassy.com/?module=corvinak&module_id=4&cid=1
Viszont fentebb már elnézést kértem Rammjaeger83 -től az OFF-ért és szeretném magamat ahhoz tartani.
Ha már moderátor:
Témajavaslat : Ukrajna - mi várható most
szellőszél
2014.03.03 09:25:03
@SchA:
Hát soha nem állítottam hogy profi vagyok.
A konvencionális háború fogalommeghatározását innen idéztem:
www.eduport.hu/cikk.php?id=11421&PHPSESSID=2d3a60d027897c1a09
Ha az eduport is égeti magát... én nem tudom...
Többször is leírja, bizonyára idióták mint én : "Konvencionális háború a határozott kezdettel és befejezéssel – hadüzenet, békekötés – reguláris csapatok között, meghatározott frontvonalakon – tehát a hátországtól elválasztottan -, katonai eszközökkel, bevált stratégiákkal (döntő ütközet kicsikarása) megvívott háború."
Amúgy - az impresszum szerint -
Főszerkesztő:
Nógrádi Zoltán
zoltan.nogradi@gmail.com
Erről tehát ennyit.
Hát soha nem állítottam hogy profi vagyok.
A konvencionális háború fogalommeghatározását innen idéztem:
www.eduport.hu/cikk.php?id=11421&PHPSESSID=2d3a60d027897c1a09
Ha az eduport is égeti magát... én nem tudom...
Többször is leírja, bizonyára idióták mint én : "Konvencionális háború a határozott kezdettel és befejezéssel – hadüzenet, békekötés – reguláris csapatok között, meghatározott frontvonalakon – tehát a hátországtól elválasztottan -, katonai eszközökkel, bevált stratégiákkal (döntő ütközet kicsikarása) megvívott háború."
Amúgy - az impresszum szerint -
Főszerkesztő:
Nógrádi Zoltán
zoltan.nogradi@gmail.com
Erről tehát ennyit.
Hatvanhat éve, Khisas egy csendes falu volt a Hula-völgyben, Nyugat-Galileában. Lakosait pár száz muszlim, és körülbelül száz keresztény adta. 1947. december 18-án éjjel egy Palmach különítmény tört rá a mit sem sejtő lakosokra Yigal Allon vezetésével, és válogatás nélkül…..
szellőszél
2014.02.05 09:39:02
@SchA:
" a szájízének megfelelően tálalja az eseményeket," - írod. Aztán ilyen csúsztatásokkal operálsz:
"A Yeshuv ezrével nyomta ki saját műhelyeiben a Sten géppisztolyokat 1947-től, az USA-ból beszerzett gépeken"
Nem az a kérdés, hogy 1947-től mi volt. A kérdés, hogy 1933-1941-ig mi volt.
A legjellemzőbb a hozzáállásodra az a mondatod, amikor azt kérdezem, hogy az egyik legaktívabb zsidó terrorszervezetnek ( önvédelmi egységnek) -ahogy tetszik - milyen információi lehettek a nácikról. Azt írod malíciózusan: " hiányosak". És ez tégedet kielégít .... Engem pl, nem.
Aztán a fegyver kérdését egy laza csúsztatással próbálod elintézni - pedig nagyon lényeges. Csak utalok rá, hogy a 30-as években az angolok illegális fegyverszállítmányokat foglaltak le és a legkevésbé sem volt érdekük a zsidó bevándorlók felfegyverzése.
Azt írod :
"Haganah-SS collaboration even included secret deliveries of German weapons to Jewish settlers for use in clashes with Palestinian Arabs.
Ennyi. Pár apró, ámde lényeges kérdésre nem kap választ az ember"
Egyetértek. Ezek lényeges de korántsem apró kérdések azok, amik nem illenek a mainstream-be. Igen, szeretnék többet tudni erről a megállapodásról - Te nem ? .
A telepesek német ( náci) iképzése:
azt írod "Feketén-fehéren az van leírva, hogy a cionista mozgalom tartotta fent a táborokat, együttműködve a német hatóságokkal, nem a németek. " És ezen laza mozdulattal lépsz túl....
És mindez , a Haavara megállapodás a kiképző táborok, a szervezett hajóztatás , a gazdasági megállapodás, az SS és a Hagana közötti , fegyverszállításról szóló megállapodás szerinted illeszkedik a hivatalos kurzussal. Neked ezek a tények nem vetnek fel kérdéseket, , neked ezek könnyen átléphető dolgok.
Nos egyetértek veled abban amit a végén leírsz:
"az illető nem olvas utána különféle szakmai forrásokban az adott történelmi eseménynek, hanem talál egy weboldalt, ami a szájízének megfelelően tálalja az eseményeket, és onnantól kezdve azt szajkózza."
Bizony, ezt érzem mindazon amit leírtál.
A csúsztatások pedig arra utalnak, hogy szeretnéd fekete - fehérben látni a történelmet, politikai dogmákat szajkózol és nem a történelmi valóság talaján állsz.
Azon már csak mosolygok, ha eszembe jut hogy Izrael megalakulásának tényét is megkérdőjelezted fentebb.
Nos szerintem a zsidóknak teljes joguk van Izraelhez. Honfoglalást csináltak, ésszel, pénzzel, fegyverrel. És ameddig meg tudják védeni, joguk van hozzá. Ez ilyen egyszerű.
" a szájízének megfelelően tálalja az eseményeket," - írod. Aztán ilyen csúsztatásokkal operálsz:
"A Yeshuv ezrével nyomta ki saját műhelyeiben a Sten géppisztolyokat 1947-től, az USA-ból beszerzett gépeken"
Nem az a kérdés, hogy 1947-től mi volt. A kérdés, hogy 1933-1941-ig mi volt.
A legjellemzőbb a hozzáállásodra az a mondatod, amikor azt kérdezem, hogy az egyik legaktívabb zsidó terrorszervezetnek ( önvédelmi egységnek) -ahogy tetszik - milyen információi lehettek a nácikról. Azt írod malíciózusan: " hiányosak". És ez tégedet kielégít .... Engem pl, nem.
Aztán a fegyver kérdését egy laza csúsztatással próbálod elintézni - pedig nagyon lényeges. Csak utalok rá, hogy a 30-as években az angolok illegális fegyverszállítmányokat foglaltak le és a legkevésbé sem volt érdekük a zsidó bevándorlók felfegyverzése.
Azt írod :
"Haganah-SS collaboration even included secret deliveries of German weapons to Jewish settlers for use in clashes with Palestinian Arabs.
Ennyi. Pár apró, ámde lényeges kérdésre nem kap választ az ember"
Egyetértek. Ezek lényeges de korántsem apró kérdések azok, amik nem illenek a mainstream-be. Igen, szeretnék többet tudni erről a megállapodásról - Te nem ? .
A telepesek német ( náci) iképzése:
azt írod "Feketén-fehéren az van leírva, hogy a cionista mozgalom tartotta fent a táborokat, együttműködve a német hatóságokkal, nem a németek. " És ezen laza mozdulattal lépsz túl....
És mindez , a Haavara megállapodás a kiképző táborok, a szervezett hajóztatás , a gazdasági megállapodás, az SS és a Hagana közötti , fegyverszállításról szóló megállapodás szerinted illeszkedik a hivatalos kurzussal. Neked ezek a tények nem vetnek fel kérdéseket, , neked ezek könnyen átléphető dolgok.
Nos egyetértek veled abban amit a végén leírsz:
"az illető nem olvas utána különféle szakmai forrásokban az adott történelmi eseménynek, hanem talál egy weboldalt, ami a szájízének megfelelően tálalja az eseményeket, és onnantól kezdve azt szajkózza."
Bizony, ezt érzem mindazon amit leírtál.
A csúsztatások pedig arra utalnak, hogy szeretnéd fekete - fehérben látni a történelmet, politikai dogmákat szajkózol és nem a történelmi valóság talaján állsz.
Azon már csak mosolygok, ha eszembe jut hogy Izrael megalakulásának tényét is megkérdőjelezted fentebb.
Nos szerintem a zsidóknak teljes joguk van Izraelhez. Honfoglalást csináltak, ésszel, pénzzel, fegyverrel. És ameddig meg tudják védeni, joguk van hozzá. Ez ilyen egyszerű.
szellőszél
2014.02.07 11:38:20
Alapjában lusta vagyok, meg ez nem egy tudományos értekezés. De ha mindenképpen szeretnéd, máshonnan is idézek:
"A "Haavara" megállapodás lehetővé tette, hogy a zsidók kivándoroljanak Németországból és vagyonukat is magukkal vihessék. A megállapodás értelmében pénzé tett vagyonukat elhelyezhették Németországban működő, zsidó tulajdonban álló bankoknál, amelyeknek viszont kirendeltségei voltak Tel-Aviv-ban és Jeruzsálemben. Palesztinába érve hozzáférhettek vagyonukhoz. Ennek a két zsidó pénzintézetnek a vagyonát a német kormány is garantálta. Még a világháborút követően is azok rendelkezésére állt ez a vagyon, akik 1945 után vándoroltak ki Palesztinába."
Forrás: mek.niif.hu/06800/06897/html/1106.htm
Az "az arab felkelés alatt felfegyvereztek és ki is képeztek zsidó milicistákat. " Bizony, ez igaz. akiket az angol hadsereg felügyelt, illetve szervezetileg is hozzá tartoztak. De csak szólok, hogy nem az arabok elleni terrorakciókra képezték ki őket.....
" A Haganának már a harmincas években illegális fegyverműhelyei voltak" . Na most döntsd el, hogy az angolok fegyverezték fel vagy illegális fegyverműhelyek ( netalán 3D-s nyomtatókon nyomtattak... DDD )
"Röhej. Írsz valamit forrásnak, aztán amikor rámutatnak, hogy a megjelölt könyv megjelölt részeit te biza soha az életben nem olvastad, kijelented, hogy szeretnél róla többet megtudni. " Ezek szerint Te olvastad ? Én szimplán elfogadtam forrásnak. És Igen, szeretnék többet tudni erről a megállapodásról - Te nem ?
"ne próbálj ferdíteni, mit a "kiképző" táboroknál, meg az SS-Hagana egyezménynél, amiről - alátámasztás hiányában - kénytelen vagyok azt hinni, hogy csak a fejedben létezik." Ezt gondold át még egyszer. A táborok, a náci Németországban, kék-fehér zászló alatt léteztek és a cionisták működtették a német ( náci) szervek messze ható segítségével és támogatásával. Fentebb már elfogadtad most meggondoltad magadat... Nem baj, az ember változik, tanul...
Kicsit azért csodálkozok. Nem akarsz tudomást venni tényekről , illetve próbálsz átsiklani felettük. Gondosan megkerülöd Leopold von Mildenstein SS őrnagy szerepét, próbálod a Haavara megállapodás tényét elkenni , lenullázod az így Palesztínába kijuttatott , felkészített , kiképzett németországi zsidó tömegek harcát Izraelért.
Egy érdekes (rövid összefoglaló ) ( hogy ne mindig az ihr.org-on rugózzál...)
www.mult-kor.hu/20080729_cionistakkal_szovetkeztek_a_nacik
Szóval nem minden fehér és fekete.
És csak annyit: The total transfer amounted to LP 8,100,000 (Palestine Pounds; then $40,419,000) including LP 2,600,000 (then $13,774,000) provided by the German Reichsbank in coordination with Haavara.
Ez gondolom aprópénz volt az államalapítás előtt álló palesztínai zsidók számára. Szerinted ?
"A "Haavara" megállapodás lehetővé tette, hogy a zsidók kivándoroljanak Németországból és vagyonukat is magukkal vihessék. A megállapodás értelmében pénzé tett vagyonukat elhelyezhették Németországban működő, zsidó tulajdonban álló bankoknál, amelyeknek viszont kirendeltségei voltak Tel-Aviv-ban és Jeruzsálemben. Palesztinába érve hozzáférhettek vagyonukhoz. Ennek a két zsidó pénzintézetnek a vagyonát a német kormány is garantálta. Még a világháborút követően is azok rendelkezésére állt ez a vagyon, akik 1945 után vándoroltak ki Palesztinába."
Forrás: mek.niif.hu/06800/06897/html/1106.htm
Az "az arab felkelés alatt felfegyvereztek és ki is képeztek zsidó milicistákat. " Bizony, ez igaz. akiket az angol hadsereg felügyelt, illetve szervezetileg is hozzá tartoztak. De csak szólok, hogy nem az arabok elleni terrorakciókra képezték ki őket.....
" A Haganának már a harmincas években illegális fegyverműhelyei voltak" . Na most döntsd el, hogy az angolok fegyverezték fel vagy illegális fegyverműhelyek ( netalán 3D-s nyomtatókon nyomtattak... DDD )
"Röhej. Írsz valamit forrásnak, aztán amikor rámutatnak, hogy a megjelölt könyv megjelölt részeit te biza soha az életben nem olvastad, kijelented, hogy szeretnél róla többet megtudni. " Ezek szerint Te olvastad ? Én szimplán elfogadtam forrásnak. És Igen, szeretnék többet tudni erről a megállapodásról - Te nem ?
"ne próbálj ferdíteni, mit a "kiképző" táboroknál, meg az SS-Hagana egyezménynél, amiről - alátámasztás hiányában - kénytelen vagyok azt hinni, hogy csak a fejedben létezik." Ezt gondold át még egyszer. A táborok, a náci Németországban, kék-fehér zászló alatt léteztek és a cionisták működtették a német ( náci) szervek messze ható segítségével és támogatásával. Fentebb már elfogadtad most meggondoltad magadat... Nem baj, az ember változik, tanul...
Kicsit azért csodálkozok. Nem akarsz tudomást venni tényekről , illetve próbálsz átsiklani felettük. Gondosan megkerülöd Leopold von Mildenstein SS őrnagy szerepét, próbálod a Haavara megállapodás tényét elkenni , lenullázod az így Palesztínába kijuttatott , felkészített , kiképzett németországi zsidó tömegek harcát Izraelért.
Egy érdekes (rövid összefoglaló ) ( hogy ne mindig az ihr.org-on rugózzál...)
www.mult-kor.hu/20080729_cionistakkal_szovetkeztek_a_nacik
Szóval nem minden fehér és fekete.
És csak annyit: The total transfer amounted to LP 8,100,000 (Palestine Pounds; then $40,419,000) including LP 2,600,000 (then $13,774,000) provided by the German Reichsbank in coordination with Haavara.
Ez gondolom aprópénz volt az államalapítás előtt álló palesztínai zsidók számára. Szerinted ?
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Repültek még- a 2. világháború kevésbé ismert vadászgépei
2014.01.11 07:00:00
A második világháború 6 éve alatt a vadászrepülőgépek rendkívüli fejlődésen mentek keresztül. 1939-ben még sok országban -köztük a Magyar Királyságban is- rendszerben álltak kétfedelű, nyitott kabinos vadászgépek. 1945-re már sorozatban gyártottak sugárhajtású gépeket, de a robbanómotoros…..
szellőszél
2014.01.31 09:29:22
@Eladryel:
Valahol én is azt látom, hogy az egyensúlyt kell megtalálni.
@proletair:
A valóság meg a játékgépezés között apró különbségek vannak. Egy századnyi BT20-as sem tudott volna legyőzni egy Tigrist, legfeljebb a Tigris szarrá lövi őket amíg van lőzsre aztán visszaballag vételezni...Azok meg közben kopogtathattak volna... Ez egy kicsit más mint a War Factory...
@drazsé: alapvetően egyetértek. A hk gyártásban semmi új nincs a nap alatt, lánctalp, test , torony, löveg. Aztán ennek a variációi. Ami azért érdekes: mára a gyalogsági kézi elhárítófegyverek elleni védekezés rendkívül nagy szerepet kap . Az élőerő ( gyalogság) beásva vagy utcai/városi harcban már korántsem olyan kiszolgáltatott mint a WW2-ben volt...
@k.kovács géjza: "analfa béta Alekszij" ez méltatlan. És korántsem igaz. A szovjet iparosítás azért szakembereket is teremtett. Alekszíj gyártott még kiváló repülőket sőt csatahajókat is, amik pariban voltak a világtrenddel. Egyszerűen más volt a rendszer ( nagyon más ). Az oroszok máig azt tartják, a fegyver legyen olyan, amit minden körülmények között lehet használni, nem kell a csicsa, a harc megvívása nem kényelem kérdése. Ez egyébként abból adódik ( szerintem ) hogy a végtelen orosz területek miatt szárazföldi konfliktusaik voltak döntően mindig . ( Ugye Csuzima... )
Valahol én is azt látom, hogy az egyensúlyt kell megtalálni.
@proletair:
A valóság meg a játékgépezés között apró különbségek vannak. Egy századnyi BT20-as sem tudott volna legyőzni egy Tigrist, legfeljebb a Tigris szarrá lövi őket amíg van lőzsre aztán visszaballag vételezni...Azok meg közben kopogtathattak volna... Ez egy kicsit más mint a War Factory...
@drazsé: alapvetően egyetértek. A hk gyártásban semmi új nincs a nap alatt, lánctalp, test , torony, löveg. Aztán ennek a variációi. Ami azért érdekes: mára a gyalogsági kézi elhárítófegyverek elleni védekezés rendkívül nagy szerepet kap . Az élőerő ( gyalogság) beásva vagy utcai/városi harcban már korántsem olyan kiszolgáltatott mint a WW2-ben volt...
@k.kovács géjza: "analfa béta Alekszij" ez méltatlan. És korántsem igaz. A szovjet iparosítás azért szakembereket is teremtett. Alekszíj gyártott még kiváló repülőket sőt csatahajókat is, amik pariban voltak a világtrenddel. Egyszerűen más volt a rendszer ( nagyon más ). Az oroszok máig azt tartják, a fegyver legyen olyan, amit minden körülmények között lehet használni, nem kell a csicsa, a harc megvívása nem kényelem kérdése. Ez egyébként abból adódik ( szerintem ) hogy a végtelen orosz területek miatt szárazföldi konfliktusaik voltak döntően mindig . ( Ugye Csuzima... )
szellőszél
2014.02.03 11:48:01
@proletair:
Gaz 66 : piszokul kényelmetlen volt, de átment mindenen. Az oroszok vagy 35 évig gyártották, sokan szerették. Ergonómia ???? Ha ha ha ...Viszont igéyntelen volt mint a vadszamár... DDD
@molnibalage: A magányos Tigriseket az oroszok vontatták el.... Pl. Leningrád...
Gaz 66 : piszokul kényelmetlen volt, de átment mindenen. Az oroszok vagy 35 évig gyártották, sokan szerették. Ergonómia ???? Ha ha ha ...Viszont igéyntelen volt mint a vadszamár... DDD
@molnibalage: A magányos Tigriseket az oroszok vontatták el.... Pl. Leningrád...
szellőszél
2014.02.04 12:01:01
@proletair:
Hát igen. Az ergonómia a modern kor tudománya, a fegyverek terén érdekes helyzetek lehetnek.
Nyugaton egy kicsivel hamarabb jöttek erre rá, mint keleten. De nem csak az ergonómiai kialakítású eszközök tekintetében. Pl. az usákok már a WW2-ben is csokit majszoltak, rágóztak és szuper volt az ellátásuk, akár csak a németeknek az elején ( utóbb ugye már kevésbé...) Az oroszok ellátása sokkal hm... egyszerűbb volt. Mondjuk a magyar baka sem dúskált minden földi jóban.
Amúgy érdekes, hogy a modern harceszközöknél az egy feltöltéssel elérhető hatótáv ( magyarul hogy kevesebbet fogyasszon ) egyre inkább előtérbe kerül ( pl. a harckocsimotor lekapcsol pár hengert ha áll... ) A GAZ 66-nál még nem volt szempont a gazdaságosság... DDD
Hát igen. Az ergonómia a modern kor tudománya, a fegyverek terén érdekes helyzetek lehetnek.
Nyugaton egy kicsivel hamarabb jöttek erre rá, mint keleten. De nem csak az ergonómiai kialakítású eszközök tekintetében. Pl. az usákok már a WW2-ben is csokit majszoltak, rágóztak és szuper volt az ellátásuk, akár csak a németeknek az elején ( utóbb ugye már kevésbé...) Az oroszok ellátása sokkal hm... egyszerűbb volt. Mondjuk a magyar baka sem dúskált minden földi jóban.
Amúgy érdekes, hogy a modern harceszközöknél az egy feltöltéssel elérhető hatótáv ( magyarul hogy kevesebbet fogyasszon ) egyre inkább előtérbe kerül ( pl. a harckocsimotor lekapcsol pár hengert ha áll... ) A GAZ 66-nál még nem volt szempont a gazdaságosság... DDD
KatPol Blog
Szárnyaszegett sas - avagy Oroszország nagyhatalmisága és a védelmi reformok III.
2014.01.12 10:00:00
Az 1998-2000 közötti, egyre kuszábbá váló orosz politikai és gazdasági viszonyok komolyan megkérdőjelezték az orosz állam effektív működését, a gazdasági válság pedig Moszkva nagyhatalmi potenciálját és tekintélyét vonta kétségbe. A 2000-ben hatalomra került Putyin elnök egyik legfontosabb célja…..
szellőszél
2014.01.29 14:14:24
@Fredddy:
Nem volt értelme a jobb technikát bevetni. Meg kell nézni az ellenséget és annál egy kicsivel jobbat kell alkalmazni. Afganisztánban az oroszok két dolgot tettek: ellövöldözték az összes (?) még a WW2-ből maradt lőszert, bombát stb. Kipróbálták az újdonságokat,, persze csak korlátozottan.
A pakisztáni F16-osok nem játszottak, több eszük volt,. mint az orosz lán bajúszát húzgálni....
Amúgy érdemes összevetni az amerikai hozzáállást. Ugyan olyan kudarcos, mint az orosz megszállás, hiába a csúcstechnika ( ők már vietnámban meg az öbölben elhasználták a régi fegyverzetet...). Szóval a csúcstechnikával sem mentek semmire.
ps: Nagy sándor is csak úgy tudta legyőzni az afgánokat, hogy "benősült" az egyik helyi kiskirály családjába ( Roxana) . Az afgán körülmények sajátságosak. Csak Rambó tudott győzni ! DDD
Nem volt értelme a jobb technikát bevetni. Meg kell nézni az ellenséget és annál egy kicsivel jobbat kell alkalmazni. Afganisztánban az oroszok két dolgot tettek: ellövöldözték az összes (?) még a WW2-ből maradt lőszert, bombát stb. Kipróbálták az újdonságokat,, persze csak korlátozottan.
A pakisztáni F16-osok nem játszottak, több eszük volt,. mint az orosz lán bajúszát húzgálni....
Amúgy érdemes összevetni az amerikai hozzáállást. Ugyan olyan kudarcos, mint az orosz megszállás, hiába a csúcstechnika ( ők már vietnámban meg az öbölben elhasználták a régi fegyverzetet...). Szóval a csúcstechnikával sem mentek semmire.
ps: Nagy sándor is csak úgy tudta legyőzni az afgánokat, hogy "benősült" az egyik helyi kiskirály családjába ( Roxana) . Az afgán körülmények sajátságosak. Csak Rambó tudott győzni ! DDD
szellőszél
2014.01.29 14:21:26
@Rammjaeger83:
Az orosz történelmi tapasztalatok azt mutatják, hogy sorozott hadsereg kell, profi tisztikarral. Van egyfajta lebecsülés a hozzászólásokban, amit igazából nem érdemel meg az orosz hadsereg. Putyin katonai fejlesztései a hadsereg alapjait változatlanul hagyják, viszont egyértelmű a fejlesztések iránya. Haditengerészet ( tengeralattjárók) , kozmikus rakéta elhárítás bármely irányból ( lásd az Arktisz úra megszállása ) , a légierő fejlesztése.
Úgy tűnik - bár a harckocsifejlesztés hagyományosan jó náluk - a szárazföldi haderő kicsit háttérbe szorult, valszeg a rendkívüli költségigény miatt.
Az orosz történelmi tapasztalatok azt mutatják, hogy sorozott hadsereg kell, profi tisztikarral. Van egyfajta lebecsülés a hozzászólásokban, amit igazából nem érdemel meg az orosz hadsereg. Putyin katonai fejlesztései a hadsereg alapjait változatlanul hagyják, viszont egyértelmű a fejlesztések iránya. Haditengerészet ( tengeralattjárók) , kozmikus rakéta elhárítás bármely irányból ( lásd az Arktisz úra megszállása ) , a légierő fejlesztése.
Úgy tűnik - bár a harckocsifejlesztés hagyományosan jó náluk - a szárazföldi haderő kicsit háttérbe szorult, valszeg a rendkívüli költségigény miatt.
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Magyar keresztesek a Szentföldön, avagy Makó Jeruzsálemben
2014.01.23 06:00:00
A magyar keresztesek utazásainak előzményei egészen a XI. század közepéig nyúlnak vissza. A boszorkánytagadó Könyves Kálmán király uralkodása környékén a szerveződő nyugati keresztes hadak ötféle módon próbáltak átjutni az országon, az első kettő próbálkozó királyi…..
szellőszél
2014.01.27 11:17:55
@Titus Pullo Urbino:
"A fegyvertárs nyugati lovagok legnagyobb döbbenetére sok ízben előfordult, hogy a magyar sereg nem támadott a ”testvéri” csapatokra."
Ez nekem is birizgálja a fantáziámat. Link ? ( vagy hivatkozás?)
"A fegyvertárs nyugati lovagok legnagyobb döbbenetére sok ízben előfordult, hogy a magyar sereg nem támadott a ”testvéri” csapatokra."
Ez nekem is birizgálja a fantáziámat. Link ? ( vagy hivatkozás?)
szellőszél
2014.01.29 08:43:37
@teddybear01: aztán a középkorra ez is elfelejtődött, mint annyi más....
Az emlékezet napszámosai, királynője, hercegei és hercegnői.
..
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Plakát/propaganda - A gyermekkor vége
2013.12.15 13:36:47
Ha valaki tanulmányozza a Harmadik Birodalom történetét, óhatatlanul felmerül a kérdés:
"Hogy hihették el mindezt a németek? Hogy lehet hogy annk ellenére, amit maguk körül láttak, elfogadták az otromba hazugságokat?
A dolgok megértéséhez tudni kell, hogy a náci…..
szellőszél
2014.01.21 14:45:02
@proletair: Azzal kezdtem a hsz-t hogy a poszt jó. Most sem mondhatnám másként. A mellékelt (élet)képek is beszédesek a korról.
Ami miatt írtam az ez a mondat: " A propaganda átszőtte az emberek mindennapjait, és az agymosás már a gyermekkorban elkezdődött."
Mert ez a lényeg. A tömegmanipuláció korszaka az I. Vh. után kezdődött el, nagyipari szinten. A totális uralmi rendszerek ( USA, SZU, Németország) felhasználták mind az USA hazai kereskedelmi marketing tapasztalatait, a vevőbefolyásolás megannyi, a XIX. század végére kialakított eszköztárát, de felhasználták a Sztálini SzU kommunista tapasztalatait is.
A poszt akkor lenne kitűnő , ha panorámát ad, és nem "ragad le" a náci Németország propagandájánál.
A lényeg valahol ott ragadható meg, hogy VALAMENNYI nagyhatalom az egész társadalmat vertikálisan átszövő propagandahálót épített saját társadalmának felkészítésére az eljövendő háborúhoz.
Ha így nézzük, akkor valóban elmondhatjuk: a XX. században csupán egy háború volt, 20 éves szünettel.
Mindez semmit sem von le a poszt értékéből, viszont talán így teljesebb a kép....
Üdv.
Ami miatt írtam az ez a mondat: " A propaganda átszőtte az emberek mindennapjait, és az agymosás már a gyermekkorban elkezdődött."
Mert ez a lényeg. A tömegmanipuláció korszaka az I. Vh. után kezdődött el, nagyipari szinten. A totális uralmi rendszerek ( USA, SZU, Németország) felhasználták mind az USA hazai kereskedelmi marketing tapasztalatait, a vevőbefolyásolás megannyi, a XIX. század végére kialakított eszköztárát, de felhasználták a Sztálini SzU kommunista tapasztalatait is.
A poszt akkor lenne kitűnő , ha panorámát ad, és nem "ragad le" a náci Németország propagandájánál.
A lényeg valahol ott ragadható meg, hogy VALAMENNYI nagyhatalom az egész társadalmat vertikálisan átszövő propagandahálót épített saját társadalmának felkészítésére az eljövendő háborúhoz.
Ha így nézzük, akkor valóban elmondhatjuk: a XX. században csupán egy háború volt, 20 éves szünettel.
Mindez semmit sem von le a poszt értékéből, viszont talán így teljesebb a kép....
Üdv.
szellőszél
2014.01.21 14:46:14
A forradalmi év decembere gyászos napokat hozott a friss magyar honvéderőre, támad az ellenség, a kormány Debrecenig fut, főparancsnok nincsen, a politikai vezetés szélsőségek között mozog (Bécset kéne támadni, az olmützi udvart, vagy netán visszavonulni?), a középparancsnokok…..
szellőszél
2014.01.09 12:47:12
Cseppben a tenger
Indulatból elkövetett blogbejegyzés, avagy egy újabb érdekes történet Magyarországról: közbeszerzés, Gripenügy nagyon kicsiben..
..
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Az előretolt helyőrségek (Veled vagyunk Vietnam!)
2013.12.05 11:15:51
Gondolom emlékszünk még Rejtő Jenő regényeiből a végtelen sivatag mélyén lapuló erődöcskékre, ahol néhány légiós tengeti napjait?
Az ilyen kis helyőrségek mai is léteznek, a világ másik felén, a tenger közepén.
..
szellőszél
2014.01.04 18:28:27
@Super 64:" Kínát még ma sem tekintik komoly, mértékadó források szuperhatalomnak, so sorry"
Azt gondolom, ez egy 20 éve meghaladott álláspont.
Sokan 90 után az oroszokat is leírták. Tévedtek.
A cikk viszont nagyon tetszett. Hiánypótló, érdekes. Csak talán annyit: ma ezek a villongások csak arra jók, hogy belpolitikailag legyen propaganda fogás. Senki sem gondolhatja komolyan , hogy egy , a képeken mutatott, tákolmány akadályt jelenthet...
Viszont a Vietnámi haderő ( Szu 27, Szu 30 , Kamov helikopterek ) az komoly erő. Vietnám 1000-el fejlődik, nem csoda ha Kína "ferde szemmel" néz rá. DDD
"A kérdés: ki mellé állunk mi, fehér emberek." - Én a pult mellé állok és ha ott , a világ túlfelén lövöldöznek - iszom még egy sört.
Azt gondolom, ez egy 20 éve meghaladott álláspont.
Sokan 90 után az oroszokat is leírták. Tévedtek.
A cikk viszont nagyon tetszett. Hiánypótló, érdekes. Csak talán annyit: ma ezek a villongások csak arra jók, hogy belpolitikailag legyen propaganda fogás. Senki sem gondolhatja komolyan , hogy egy , a képeken mutatott, tákolmány akadályt jelenthet...
Viszont a Vietnámi haderő ( Szu 27, Szu 30 , Kamov helikopterek ) az komoly erő. Vietnám 1000-el fejlődik, nem csoda ha Kína "ferde szemmel" néz rá. DDD
"A kérdés: ki mellé állunk mi, fehér emberek." - Én a pult mellé állok és ha ott , a világ túlfelén lövöldöznek - iszom még egy sört.
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
A Piros Alma csatája - újítások a várostromtechnikában I. rész
2013.05.23 06:00:00
Mohács óta sokat fordult a világ, az 1660-as években a török sereg hadi sikerei elmúlóban, a diplomáciai eredmények viszont nem tükrözték a lófarkas csapatok vereségeit, ellenkezőleg, minden keresztény előretörés után a török üzletelés és területszerzés profitált, mintha…..
szellőszél
2014.01.04 17:57:31
@teddybear01: talán igazat is kellene adnom, ha az Oszmán Birodalomról lenne szó. Így viszont - bocs - nem érthetek egyet.
A török "törzsterület" megmaradt, sőt annál több is. Anatólia, a bizánci Rum nagyrésze, mind ott maradt. A többi hódítás volt, de a (nevezzük így ) történelmi Törökország megmaradt. A Történelmi Magyarország ....
A török "törzsterület" megmaradt, sőt annál több is. Anatólia, a bizánci Rum nagyrésze, mind ott maradt. A többi hódítás volt, de a (nevezzük így ) történelmi Törökország megmaradt. A Történelmi Magyarország ....
szellőszél
2014.01.04 17:59:56
@Titus Pullo Urbino:
Nem csak a haderő ! Nagyon úgy tűnik, hogy tudják hogy mit akarnak és a nép (nemzet) is tudja. Nem tűnik úgy , hogy külön vált volna a kettő, lásd. pl. a sikertelen "arab tavasz" felforgató hadművelet kudarcát.
Én kedvelem a törököket.
Nem csak a haderő ! Nagyon úgy tűnik, hogy tudják hogy mit akarnak és a nép (nemzet) is tudja. Nem tűnik úgy , hogy külön vált volna a kettő, lásd. pl. a sikertelen "arab tavasz" felforgató hadművelet kudarcát.
Én kedvelem a törököket.
szellőszél
2014.01.04 18:05:40
@Titus Pullo Urbino:
Nagy ország , van pénz, no meg USA támogatás is....
Meg valamit ne feledjünk el: Jó szomszédság török átok.
Szomszédok: Örményország ( őket is szeretjük, hiába fújnak most ránk...)
Irak ( Kurdisztán )( Farkasok völgye megvolt ?)
Szíria
Görögország ( NATO fegyverbarátság vs ősi ellentét , kvázi hadiállapot )
Szóval van helye a pénznek...
Nagy ország , van pénz, no meg USA támogatás is....
Meg valamit ne feledjünk el: Jó szomszédság török átok.
Szomszédok: Örményország ( őket is szeretjük, hiába fújnak most ránk...)
Irak ( Kurdisztán )( Farkasok völgye megvolt ?)
Szíria
Görögország ( NATO fegyverbarátság vs ősi ellentét , kvázi hadiállapot )
Szóval van helye a pénznek...
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Repülő öszvérek- a repülőgép-hordozók teherszállító gépei
2013.11.24 12:00:00
A modern kor leghatalmasabb haditechnikai eszközei a repülőgép-hordozók. Ezek az úszó repülőterek rettenetes pusztító erővel rendelkeznek, hiszen a rajtuk települt repülőszázadok a légi hadviselés minden fegyverével rendelkeznek. Ahogy viszont ezek az eszközök méretre nőttek,…..
szellőszél
2013.11.28 12:46:22
@proletair: Már a korai hordozók is nagyon életképesek voltak, a II. VH jó kiinduló pont.
szellőszél
2013.12.02 09:38:58
@Kis ember: Magyarország ellen esély sem lenne ! A Kalocsai fogatolt tüzérek , csatlakozva a Karácsondi honvéd regiment huszárjaival, már a Vaskapunál megelőző csapást mérnének a hordozóra és a kísérőkre ! A Dunai Flotillát már be sem kellene vetni, legfeljebb a miskolci bányamentők különleges búvárait, akik a radar számára láthatatlanul tudnák a Búvár Kund zászlóalj fúróit a helyszínen aktivizálva simán hatástalanítani őket. A légtérben a magyar sárkányrepülők és mg permetezők kivívnák a légifölényt és annyi DDD :)
szellőszél
2013.12.02 09:42:00
@savaz: Ha ez a forgatókönyv megy, akkor a veszteség másodlagos. Viszont egy nyílt tengeri, meglepetésszerű támadásnál , a hol - hangsúlyozom - nincs polgári áldozat - már marha nehéz lakott városra ellencsapást mérni..... Nem is a katonai, hanem a politikai következmény a súlyos !
KatPol Blog
Sas és vas a pusztában - Földi benyomások a 2013-as kecskeméti repülőnapról
2013.09.01 13:00:00
Kétszeri kihagyás után idén újra megrendezésre került a kecskeméti repülőnap, hazánk és nemzetünk egyetlen nyilvános, nemzetközi katonai bemutatója szárazföldön és égen. Mivel a Honvédségnek 2010 óta nem volt lehetősége nyilvános rendezvényen megosztani képességeit a…..
A mai írás kicsit kilóg a blog profiljából, de talán megbocsátjátok majd. Szerzője, Andor pár évvel ezelőtt töltött el némi időt Szíriában, most pedig elküldte története egy részét. Az írás aktualitását talán nem kell külön magyaráznom, ha igazak az előzetes hírek,…..
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Plakát és propaganda lengyel földön
2013.08.12 12:00:00
A lengyelek "vonzódása" a keleti szláv testvérek felé szinte legendás, akár ukrán, akár orosz nemzetiségre gondolunk, szinte érződik a taszítás, mint amikor azonos pólusú mágneseket közelít egymáshoz a játszós kedvű kis fizikus. Amióta létezik írott történelem, azóta hol…..
A sorkatonai szolgálaton alapuló Magyar Királyi Honvédséget az 1868. december 4-én elfogadott XL. törvénycikk alapján szervezték meg, ezután indulhattak a magyar bakák vígan (?) a sorozóbizottságok elé. A véres világháborúk kissé lecsillapították a bevonulási kedvet, de a…..
A méreggyűrűt a hatalomért folyó küzdelemben vetették be.
Bolgár régészek a Fekete-tenger partján, Kavarna város közelében, a Kaliakra-fokon álló középkori erőd feltárása közben egy nagyon jó állapotban megmaradt 14. századi méreggyűrűt találtak. Most…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Igazad van, át kell gondolni a lépéseket.
Én nem szeretném, ha megint le kellene hogy írja egy miniszterelnök: " Nagyméltóságú Uram ! Árulók lettünk, gyávaságból. ... "
Következetes, a nemzet érdekeit szolgáló politika kell és ebbe bele tartoznak az oroszok csakúgy mint az usákok. Még ha azt is mondják, hogy lesz@ptuk ... DDD
Észt ügyben pedig a véleményem változatlan.