Adatok
galaxiscsirke
0 bejegyzést írt és 231 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Végre megérkezett a mozikba a Zsivány Egyes - Egy Star Wars történet, amiben helyén van a látvány, a sztori és a színészi játék is, ugyanakkor a klasszikus Csillagok háborúja-hangulat mégis mintha hiányozna belőle. Ettől függetlenül kötelező mozis nézés, hiszen abszolút van…..
galaxiscsirke
2016.12.18 11:13:51
@Who111: Ez így van, a rendes sci-fi erősen gondolkodtató. Az Űrodüsszeia pedig eléggé magasan vezeti a listát, az más kérdés, hogy ha az ember szórakoztatást és nagy csavarokat vár tőle, megszívja. Kell hozzá annak a korszaknak az ismerete, amikor készült. Kell hozzá az, hogy a nagy részében folyamatosan gondolkodjunk, mert semmi olyan nincs benne, ami "megvilágosít" az adott ponton, azt a nézőnek kell hozzátenni. Tény, hogy nem való akárkinek. Viszont a listára tenném még a 2010-et, ugyan a könyvhöz képest kihagytak belőle pár lényeges mozzanatot, de az alapfelvetése eléggé jó, és bizony az is elgondolkodtató. A Contact is fölkerülhetett volna.
galaxiscsirke
2016.12.20 01:22:35
@Tristee: Csatlakozok ehhez, azzal, hogy lehet belekötni a 2001 történetébe, csak azt az apróságot nem szabad elfelejteni, amit Clarke bácsi írt a könyv előszavának a végén: "E könyv egyetlen esetleges válasz e nagyon is logikus kérdésre. De el ne felejtsük: ez kitalált történet. Az igazság, mint mindig, sokkal furcsább lesz." És innentől lehet elkezdeni erősen gondolkodni.
Tesco-rendelés, helyettesítő termék, 30 napra zárolt lóvé. Ezeket a kérdéseket már többször körbejártuk: a helyettesítés rendszerét az ÁSZF-ben rendesen jelzik, azt is, hogy ezeket nem muszáj átvenni, kérdésünkre részletesen elmesélték, milyen algoritmus alapján kerül…..
galaxiscsirke
2016.12.10 23:05:47
@nemma: Nem világos nekem ez a helyettesítő termékes akármi. Ha én rendelek vmit (akárkitől), akkor azt, pontosan azt, és csak azt kérem. Nem mást, nem többet, nem kevesebbet, hanem pont azt/annyit. Tehát NE küldjenek mást, ha a csomag összeállításakor kiderül, hogy nincs vmi, akkor a csomag indítása ELŐTT értesítsenek, hogy hoppá, vmi nincs. Természetesen fizetés sohasem előre, csak ha a kezemben van a cucc.
galaxiscsirke
2016.12.10 23:10:31
@Terézágyú: Lehet, de ott az ember helyben eldönti, hogy választ-e helyette mást, v. nem.
Az oktatás rendszere közel sem nevezhető ideálisnak ma Magyarországon. A felsőoktatással párhuzamosan a közoktatás is olyan átalakulásokon megy keresztül, amely nem a jövő nemzedék érdekeit tartja szem előtt. Az új reformok nem eredményeznek mást, mint az oktatás színvonalának rohamos visszaesését,…..
Szagértői vélemény
A telefonlopás 4 leggyakoribb módja és 3 fontos tennivaló a megelőzéshez
2016.10.29 10:45:58
Amióta a telefonok okosabbak, mint a gazdáik, és drágábbak, mint a gazdi havi fizetése, elég sokan gondolják úgy, hogy ennyit nem adnak érte.
Inkább elveszik mástól.
Kicsit összefoglalom a módszereket, hogy mindenki felkészülhessen, és könnyebben megvédhesse a telefonját.
Pénzt vagy…..
galaxiscsirke
2016.10.31 22:44:48
@Altaïr: Különbség van az áldozathibáztatás és a hülyeség között. Áldozathibáztatás lenne az,hogy "minek van telefonja,csak okot ad a lopásra", v. hasonló baromság. Hülyeség az, ha van az embernek,de nem tesz ésszerű lépéseket a lopás megelőzésére/megakadályozására. Pl. ha olyan helyre teszi,ahol nem lát rá, az hülyeség, mert az ellen kiválóan rálát,és 1 mp alatt már el is tünteti. Ha nem éppen finom környéken úgy hordja,hogy mindenki látja,mi van neki,akkor az szintén hülyeség, mert ugyan dögöljön meg mindenki,aki lop (ne azért ne lopjon,mert nem tud,hanem azért,mert helytelen, de ettől függetlenül vannak ilyen tetvek), de muszáj ezt a tényt figyelembe venni.
Pszicho életvezetés- A személyre szabott támogatás
Miért (nem) lehet az ex-szel találkozni?
2016.10.24 15:17:55
A minap az egyik férfi kliensem arról mesélt, hogy a barátnője nem nézi jó szemmel, hogy ő az exével tartja a kapcsolatot. Ezt az álláspontot már sokaktól hallottam, és bevallom őszintén, mindig elgondolkoztat a dolog, hogy vajon miért ilyen gyakori ez a jelenség, és mi lehet a hátterében.
A…..
A bicósok feketével írhatják 2016.10.13-át, ezen a napon ugyanis a magyar rendőrség hivatalosan is megállapította, hogy legális kerékpárt lopni. Jelmondatuk megváltoztatásán is gondolkodnak a következőre: Lophatsz és megvédünk.
Most megyek feltörök egy autót, nem ellopom, csak közlekedési céllal…..
galaxiscsirke
2016.10.22 00:20:59
@látjátok feleim szümtükkel: Ezért kéne alakítani a börtönökön: mindenkinek egy 2x2x2 m-es magáncella. Ablak nincs. "Kollegákkal" beszéd nincs. Kommunikáció a külvilággal max. havonta. Ha a delikvens nagyon nyavalyog az elhelyezés körülményei miatt, akkor puskatussal a pofájába egyet, és elvonni a következő havi kommunikációs lehetőséget. Egyrészt ez jóval olcsóbb lenne. Másrészt kevesebb büntetési idők is elegendők lennének, mert az első heti tartózkodás meggyőzné a delikvenst, hogy ne akarjon még1szer az életben visszakerülni. Az erőszakolóknak, fegyveres rablóknak, gyilkosoknak és hasonló barmoknak meg ugyanez, de egy hét kúttal indulna: eltörni legalább 1 lábát és bevágni egy 5 méteres kútba, mellig érő vízbe. Félidőnél ledobni neki egy fél kenyeret. Ha üvöltözve követelőzik, a fejére egy vödör jeget. Szabadulás után meg az utolsó forintig le kellene dolgozniuk az okozott kárt, minden nyomozási, rendőri költséget meg a börtönköltségeket, és csak utána lenne kitöltöttnek minősítve a büntetés. Asszem megszűnne a visszaeső bűnözés...
galaxiscsirke
2016.10.22 11:25:51
@lol7: Egyetértek. Az alkotmányban kellene annyi módosítást eszközölni, hogy "Minden embernek joga van az élethez, egészséghez, testi épséghez, személyi és vagyonbiztonsághoz, magántulajdonhoz, stbstb [és itt jön a lényeg:] MINDADDIG, amíg ugyanezen jogában másokat nem sért v. gyakorlását nem akadályozza". És mindjárt meglenne az, hogy amint megsérti a magántulajdonhoz való jogomat azzal, hogy lopja elfele a bringámat, azzal ÖNKÉNT lemond az összes fent emlegetett jogáról, ezáltal vagy én elverhetem, ahogy nekem tetszik, és úgy gondolom,hogy tanul belőle, vagy a börtönben olyan "ellátást" kap (lásd a néhánnyal fentebbi hsz.-omat az ideális börtönről), amit a rémálmában se kíván többször.
galaxiscsirke
2016.10.25 09:30:47
@A Tyne folyó déli partja: Az lenne az ilyen esetben a követendő hozzáállás, mint a T2-ben a csaposé az elején, amikor kijött a duplacsövűvel (bár tudom,hogy a londoni rendőröknél elvileg nincs lőfegyver, ha még jól emléxek): "Ne hidd fiam, hogy csak így elpályázhatsz. Leszállsz, vagy leszedjelek?" (Na jó, az más kérdés, hogy a filmben más lett a kimenetele, de asszem az első lábonlövés után gondolkodni kezdenének a tetvek)
Napok óta a burkini betiltásától hangos a média, erről beszél a politikusoktól kezdve a divatbloggerekig mindenki.
De mi is ez a ruhadarab, ami ekkora figyelmet kap, és ekkora felfordulást okoz?
A burkini
A burkini olyan strandruházat, amely nőknek készül, és az iszlám szabályainak megfelelően…..
Köszönjük, hogy kipróbálta helyettünk ezt az etanol mutatványt, azt meg pláne, hogy aztán közkinccsé is tette a tapasztalatait. Okuljunk, az Eni-Agip érintett munkatársai meg szégyelljék magukat.
Kedves Homár!
Először is engedd meg, hogy bemutatkozzam. János vagyok, egy hete az Agip balekja.…..
A mókusok spórolnak.
Így úszhatjuk meg a parkolási bírságot, ha már megbüntettek! [parkolóőr-tipp]
2016.08.04 17:25:14
Belvárosban lakom, így az autómmal ingyen parkolok a környéken. Ez tiszta sor. Míg mások parkolódíjaznak, addig én kiszállok a kocsiból és felmegyek a lakásba. Ám lehet, túlvagiztam az egészet, ugyanis... ...a költözéshez kölcsönkért kombival is ugyanilyen lazán leparkoltam és felmentem. Nem kellett…..
galaxiscsirke
2016.08.05 19:10:26
@FikkFakk: Azért van benne valami. 1x Bpn vártam kinn az autóban, apám ment be vmit adminisztrálni egy helyre, ahol előzőleg dolgoztunk. Történések: kiszáll, indul a dolgára. Nem egész 30 mp-n belül megjelenik egy kék ruhás, hajléktalanszerű fickó (igen, akkora koszos szakáll, igénytelen fej, stb.), és nézi az autókat. Aztán én néztem nagyot, hogy az embernél ott a sintérkütyü, odaér az autónkhoz, és úgy bámulja, mintha még nem látott volna autót. Nézi elölről, hátulról, nézi a kütyüt, néz rám, és el nem ment volna onnan. Ha csak a jobb kislábujjamat kilógattam volna az ajtón, szerintem azonnal körbefényképezett volna, és vödörrel szórta volna a mikuláscsomagot, de hogy benn ült vki, nyilván nem tehette meg. De el nem mozdult volna a világért se, egész addig, amíg feltűnően el nem kezdtem nézni, és úgy nem kezdtem csinálni, mint aki telefonál (közben többször ránézve), akkor érdekes módon hirtelen tovább tudott menni...
Mit érdemes tudni, mielőtt bevállalod, hogy ott leszel a gyereked születésénél? Érdemes egyáltalán bevállalni? Milyen érzés ott lenni?
Nem fogok hazudni: a szülés kegyetlen, véres és fájdalmas thriller, de az a fajta, amit érdemes végignézni...
galaxiscsirke
2016.07.14 19:01:37
@Lenina Huxley: Nem kell semmi extra dologgal megindokolni meg megmagyarázni, hogy miért is nem kell. Vannak hülyék, akiknek még nem való, de alapesetben elég egyszerű a dolog: ha már együtt vannak, a gyerek összehozásánál is együtt voltak (ideális esetben:) ), akkor mi indokolná, hogy pont a megszületésénél ne legyenek ott mindketten...? Pont semmi. A baba megérkezéséből meg miért zárnánk ki az apát? Neki nem járhat az a pillanat, amikor először napvilágra kerül a gyerekük? Én mindkettőnél ott voltam, vajúdásnál bármi kellett, adtam/vittem/szóltam, amúgy meg amíg még tudtunk, beszélgettünk. Amikor indult a dolog, akkor készen álltam arra, hogy ha ő v. a doki bármit kér (adjak, fogjam, segítsek, bárakármi), akkor kérdezés nélkül ugorjak. A köldökzsinórt én vágtam el, és még azt se mondom, hogy "nem hagytam volna ki", mivel ez nem olyan dolog, mint egy műsor, amire vagy elmegy az ember, vagy nem, hanem mivel a család életében az 1ik legjelentősebb esemény, akkor ott vagyok és kész, nincs kibúvó. Még csak az a paraméter se létezik, hogy "akár tetszik, akár nem". A kamerázás meg fölösleges, fényképező persze volt nálunk, de szigorúan kizárólag akkor lett az első fénykép, amikor a párom már összeszedte magát meg úgy-ahogy pihent vmennyit, és jelentette, hogy na MOST már lehet. És nem 5000 kép, hanem max. 2-3.
Nemrégiben akadtam rá egy nagyon érdekes cikkre, ami 7 olyan közkeletű “aranyszabályt” cáfol meg, amely a szótanulásra vonatkozik. Néhányat a saját tapasztalatom alapján én is tudtam, viszont volt amin konkrétan megdöbbentem. A legszebb az a dologban, hogy a cikk szerzője, Jan-Arjen Mondria nem egy…..
galaxiscsirke
2016.06.21 08:01:15
@tnsnames.ora: A COM a Core Of Meaning, a diplomamunkám tárgya, az vitt rá a kitalálására, hogy egyik előadáson az azonos alakú szavakról volt szó, és egyszerűen nem fogadtam el, hogy egy szó jelentéseinek esetleg nincs közük egymáshoz, és sok esetben találtam is közös pontot, és addig gyűjtögettem ezeket, amíg rájöttem, hogy ha van tanár, aki szóbaáll a témával, akkor ebből írom, és végül is sikerült. Ugyan mai fejjel, kb. 10 év távlatában újraolvasva lehetett volna részletesebb meg kidolgozottabb is, mindenesetre a bírálóknak tetszett.
galaxiscsirke
2016.06.21 09:48:57
@tnsnames.ora: Igen, vannak olyan szavak, amiknél valóban nincs kapcsolat, és erős erőltetés kellene közös pont találásához. Viszont sok olyan van, aminél található, és lehet, hogy az etimológia nem mindet támasztja alá, de ez nem akadályozza meg azt, hogy nyelvórán felhívjuk rá a diák figyelmét, ha másért nem, azért, hogy az idegződjön be neki, hogy ha adott kontextben ismeretlen szóval találkozik, akkor reflexből ne a szótárat kezdje keresgélni, hanem agyaljon, és ha végképp nem jut eredményre, akkor jöhet utolsó lehetőségként a szótár (akkor is lehetőleg 1nyelvű).
Ha amúgy ismert szóval találkozunk szövegben, aminek az addig ismert jelentései nem passzolnak oda, akkor kell agyalni azon, hogy az eddig ismert jelentéseknek mi az a "metszete", ami befér a kérdéses kontextbe. Mondjuk ilyenkor hasznos némi etimológia, esetleg régebbi dolgok ismerete, mivel sok esetben régebben vált el az adott szónak a kérdéses kontextben használt jelentése, viszont ilyenkor éppen ebben lehet megtalálni a COM-ot. Pl. a "score" az ugye jelent pontot (eredményt), karcolást (papírmodellek instrukciójában szokott előfordulni, hogy "score"-olni kell a hajtásvonalat) meg a pontozás műveletét ("The team scored a point"). Ha azt tekintjük COM-nak, hogy egy táblára/botra felkarcolunk 1 vonalat, ami jelenthet pontfelírást, akkor ebben benne van az "adatrögzítés", és a karcolás művelete is, tehát sport kontextben ebből a pontozás rész vehető ki, akkor ennek fordítjuk. Más kontextben (pl. "Someone scored my car at the parking lot") a karcolás rész fog passzolni.
Ha amúgy ismert szóval találkozunk szövegben, aminek az addig ismert jelentései nem passzolnak oda, akkor kell agyalni azon, hogy az eddig ismert jelentéseknek mi az a "metszete", ami befér a kérdéses kontextbe. Mondjuk ilyenkor hasznos némi etimológia, esetleg régebbi dolgok ismerete, mivel sok esetben régebben vált el az adott szónak a kérdéses kontextben használt jelentése, viszont ilyenkor éppen ebben lehet megtalálni a COM-ot. Pl. a "score" az ugye jelent pontot (eredményt), karcolást (papírmodellek instrukciójában szokott előfordulni, hogy "score"-olni kell a hajtásvonalat) meg a pontozás műveletét ("The team scored a point"). Ha azt tekintjük COM-nak, hogy egy táblára/botra felkarcolunk 1 vonalat, ami jelenthet pontfelírást, akkor ebben benne van az "adatrögzítés", és a karcolás művelete is, tehát sport kontextben ebből a pontozás rész vehető ki, akkor ennek fordítjuk. Más kontextben (pl. "Someone scored my car at the parking lot") a karcolás rész fog passzolni.
galaxiscsirke
2016.06.21 18:21:09
@tnsnames.ora: Ez a score csak 1 példa, de pl. amikor egy riasztó programozói leírásában ilyet láttam, hogy "streamline section programming", akkor ha nincs a COM, nem biztos, hogy rájövök a lényegére :)
Ha - itt és most - választ nem várva, felteszem a kérdést, hogy ártanak e a cigányság ügyének az olyan bűncselekmények, mint a két hete a tanítványai előtt összevert tanárnő esete vagy a szintén mostanában történt Baross téri erőszak, ahol egy életerős roma férfi puszta szórakozásból a nyílt utcán…..
galaxiscsirke
2016.06.14 19:41:16
@CoolKoon: Nem hinném, hogy tehetetlennek/kiszolgáltatottnak lehetne nevezni az olyan barmokat, akik után riasztót szereltünk egy idős (70 körül) orvosházaspárnál: 2 v. 3 méretes baromállat (az tipikus "bakcigány" fajta) rájuk rúgta az ajtót, földre verték őket, és amíg a vmelyik hordta ki a cuccot, a másik 2 meg már a földön fekvő öreg fejét rugdosta. Na, az ilyenekre találtam ki a kutat, ezeket 2 törött lábbal kellene belehajítani, és 1 7ig no kaja, 10 óránként meg a jegesvödör. És nem beszél senkivel, még a magánzárkás szakaszban sem (ha élve eljut odáig), és ha kinyitja a száját, akkor az őrtől kapna egyet puskatussal a pofájába. Tehetetlen/kiszolgáltatott. Na ja. Höhö.
galaxiscsirke
2016.06.14 20:10:54
@nyílméregbéka: OK, egye fene, olvasnivalót kaphassanak. De azt is szigorúan megválogatva. A fél óra séta helyett meg lehet akár 1 óra is, de az meló, és azzal (melótól függően) meg is van némi kondi. De a kaját úgy kell kimérni, hogy ne legyen miből brutál izomtömeget építeni. És ha a pár hsz.-sal ezelőtt taglalt börtönrendszer lenne, akkor kevesebb év is elég lenne, és a reintegrálódáspártiak is örülhetnének, hogy a delikvens kevesebb (ámde jóval húzósabb) időt tölt a társadalmon kívül.
galaxiscsirke
2016.06.14 20:19:31
@CoolKoon: A betörésnek alapban lenne egy bevezető tétele, amit akkor kapna a delikvens, ha 1általán betette a lábát illegálisan a házba Mondjuk abban az esetben nem kéne törni neki semmit, de 1 nap bevezető kút megjárna (utána mondjuk fél év magánzárka), hogy lássa, mire számíthat a jövőben, ha nem gondolja meg magát szabadulás után. Ez lenne az alap. Erre jönnének rá a pluszok okozott kárral arányosan és ha otthon talált tulajjal erőszakoskodik, akkor jönne a töréssel megfejelt verzió. Az erőszakolóknak meg alapban járna 1 lábtörés és 1 hét kút bevezetésnek. És "enyhítő" körülmény az lenne, ha békén marad, és nem ugrál. Az számítana jó magaviseletnek, és akkor kapná a megítélt alapot. Ha kötexik, akkor kapna némi plusz időt. A szélhámos tetveknek magánzárka járna, és természetesen az okozott kár ledolgozása. Akkor jöhet ki, ha ledolgozta. Ha az alapideje letelt, de még van tartozása, akkor bizony tovább marad. Azt persze még ki kell találni, hogy kinek milyen meló járna, de a ledolgozás lenne a lényeg.
Tékozló Homár
Pattogj tovább te nyomorult senkiházi féreg!!!! Ezt is posztold ki!!!!
2016.06.03 16:11:08
via GIPHY
Sokan tartják úgy, hogy egy pasik között zajló nézeteltérés soha nem képes még csak megközelíteni sem durvaságban azt, amikor csajok közt tör ki a háború. Amihez egyeseknek még csak ellenfél se nagyon kell. Az alábbi sztori Dorka nevű szereplője például pont ilyennek tűnik. Az általa…..
galaxiscsirke
2016.06.04 10:10:11
Néha, baráti összejöveteleken szóba kerülnek rég elfeledettnek hitt játékok, és gyermekkori emlékek. Az ember szívesen nosztalgiázik, és ahogy végig gondolja a régi szép időket, azonnal mosolyra szalad a szája. Fiúknak és lányoknak egyaránt megvolt a kedvencük. Néhány apróságot szedtem össze, a…..
galaxiscsirke
2016.05.28 13:16:31
@Evice: Ha úgy érted, hogy max. meddig lehet lépésenként egyenként hosszabbítani a nyilat, akkor nincs limit, annyit, amennyire föl "mersz" gyorsítani, ahogy az éppen aktuális pálya engedi. Aztán kitapasztaljátok, hogy meddig lehet gyorsítani az egyenesebb szakaszokon a kanyar előtt, falnakmenés nélkül :)
galaxiscsirke
2016.05.29 00:44:57
@Evice: Nincs mit, legalább nem hal ki, iskolás korom óta nem játszottam (akkor viszont agybafőbe), és akkor se,és most se tudom,hogy egyáltalán mennyire ismert amúgy,sehol nem hallottam róla más irányból.
galaxiscsirke
2016.06.02 22:23:38
@faPrime: Tényleg, a gombfoci! Mi 2 forintosokkal (a jó öreg bélásokkal) játszottunk (még a nagymama fiókjaiból se tudtunk összeszedni 11-11 1forma gombot:) ), a labda meg a 10 filléres volt. Viszont erről jut eszembe még a "potyogtatós" (nem,nem a wc): 10, 20 filléresekkel játszottunk, körbe állva (praktikusan szőnyegen), és annyi volt a lényege,hogy kb. mellmagasságból le kellett ejteni a pénzt. Akinek úgy sikerült ejtenie,hogy az övé rajta maradt akármilyen kis részben is egy már lent levőn, az vitte az egészet. Később módosítottuk,úgy, hogy ha egy eltalált pénz elpattant,és az esett rá egy másikra, az is találatnak számított.
A múlt héten 66 emberrel a fedélzetén eltűnt az EgyptAir Párizsból Kairóba tartó járata kapcsán még mindig folyik a találgatás arról, vajon mi történhetett. Ilyen esetek kapcsán érthető módon mindig felmerül a biztonság kérdése, most is csak az a biztos, hogy semmi sem…..
galaxiscsirke
2016.05.24 23:20:41
@Velszi bárdolatlan: Melyik részben mi a baromság, és miért? (csak hogy tanuljak)
A műholdas baromság csak műholdkapacitás kérdése (ahogy mobilhálózatokat is bővítik (eleinte elég volt neki a beszélgetéseket lekezelnie, most nagyságrendekkel több az eszköz és az adat,mégis működik)).
A pirotechnika szintén tervezés kérdése, ha a vadászgépbe bele merik tenni (amit szintén csak végveszélyben használnak, akkor, amikor a gépnek már kb. mindegy), akkor az utasgépbe is belemehet. Még nem hallottam olyanról, hogy katapultülés magától beindult volna. Az utasgépen meg csak pár kilót kéne kilőnie (szintén olyan állapotban,amikor a gép amúgyis le fog esni) a a katapultülés (pilótával 1ütt) kb. 200-nál is több kilójával szemben, tehát a töltet is kisebb lehet.
A műholdas baromság csak műholdkapacitás kérdése (ahogy mobilhálózatokat is bővítik (eleinte elég volt neki a beszélgetéseket lekezelnie, most nagyságrendekkel több az eszköz és az adat,mégis működik)).
A pirotechnika szintén tervezés kérdése, ha a vadászgépbe bele merik tenni (amit szintén csak végveszélyben használnak, akkor, amikor a gépnek már kb. mindegy), akkor az utasgépbe is belemehet. Még nem hallottam olyanról, hogy katapultülés magától beindult volna. Az utasgépen meg csak pár kilót kéne kilőnie (szintén olyan állapotban,amikor a gép amúgyis le fog esni) a a katapultülés (pilótával 1ütt) kb. 200-nál is több kilójával szemben, tehát a töltet is kisebb lehet.
galaxiscsirke
2016.05.25 01:30:09
@Velszi bárdolatlan:
Igen, de ha véletlenül elsül a katapult a vadászgépben, és a pilóta nincs rá felkészülve (mert igen, rá kell készülnie), akkor kampec. Az utasgépben kialakítható mondjuk hátul, a nem túlnyomásos részben egy vízsintes, kellőképpen vastagfalú cső,megfelelő rögzítéssel, konkrétan ágyúcső-szerűen, benne egy hengerben a doboz. Ha esetleg véletlenül robban, hátrafele kirepül a cucc, lesz a gépen egy luk hátul,ami áramlás szempontjából a legkevésbé zavaró, és az utastérhez semmi köze. Ha egy gép így le tudott szállni: hu.wikipedia.org/wiki/Az_Aloha_Airlines_243-as_j%C3%A1rat%C3%A1nak_katasztr%C3%B3f%C3%A1ja
, ami statikailag eléggé necces volt, akkor a fent emlegetett lukkal is le tud.
Jó, a műhold lehet,hogy nem a legpraktikusabb,de akár földi állomásra is adhat,elfér a gépen egy lefele sugárzó antenna.
Egy full HD kamerának elég egy 30x15x15-ös tér, tökéletesen besüllyeszthető a belépőélbe,ívelt ablakkal. Az A380-on elég nagydarab kamera van a függőleges vezérsíkon,és láthatólag nem zavarja különösképpen az áramlást. A törzs alján max. lenne egy fél szivar alakú kidomborodás,aminek a viszonylagos mérete senkit (még az áramlást sem) nem zavarna egy nagygépen. A műszerfalon az MFD-kre lehetne plusz funkcióként tenni a megjelenítést,és csak akkor nézné az épp jobban ráérő pilóta,ha helyzet van. A rögzítő éppen egy fél videomagnónyi helyet foglalna valamelyik szerviztérben, de ha körbepáncélozzák is,hogy kibírjon 1 lezuhanást,akkor se lesz nagyobb egy mezei videomagnónál. A költsége meg a gép árához viszonyítva elenyésző, és ha csak 1 balesetet is megelőz, soxorosan megtérül a beruházás.
Igen, de ha véletlenül elsül a katapult a vadászgépben, és a pilóta nincs rá felkészülve (mert igen, rá kell készülnie), akkor kampec. Az utasgépben kialakítható mondjuk hátul, a nem túlnyomásos részben egy vízsintes, kellőképpen vastagfalú cső,megfelelő rögzítéssel, konkrétan ágyúcső-szerűen, benne egy hengerben a doboz. Ha esetleg véletlenül robban, hátrafele kirepül a cucc, lesz a gépen egy luk hátul,ami áramlás szempontjából a legkevésbé zavaró, és az utastérhez semmi köze. Ha egy gép így le tudott szállni: hu.wikipedia.org/wiki/Az_Aloha_Airlines_243-as_j%C3%A1rat%C3%A1nak_katasztr%C3%B3f%C3%A1ja
, ami statikailag eléggé necces volt, akkor a fent emlegetett lukkal is le tud.
Jó, a műhold lehet,hogy nem a legpraktikusabb,de akár földi állomásra is adhat,elfér a gépen egy lefele sugárzó antenna.
Egy full HD kamerának elég egy 30x15x15-ös tér, tökéletesen besüllyeszthető a belépőélbe,ívelt ablakkal. Az A380-on elég nagydarab kamera van a függőleges vezérsíkon,és láthatólag nem zavarja különösképpen az áramlást. A törzs alján max. lenne egy fél szivar alakú kidomborodás,aminek a viszonylagos mérete senkit (még az áramlást sem) nem zavarna egy nagygépen. A műszerfalon az MFD-kre lehetne plusz funkcióként tenni a megjelenítést,és csak akkor nézné az épp jobban ráérő pilóta,ha helyzet van. A rögzítő éppen egy fél videomagnónyi helyet foglalna valamelyik szerviztérben, de ha körbepáncélozzák is,hogy kibírjon 1 lezuhanást,akkor se lesz nagyobb egy mezei videomagnónál. A költsége meg a gép árához viszonyítva elenyésző, és ha csak 1 balesetet is megelőz, soxorosan megtérül a beruházás.
galaxiscsirke
2016.05.25 20:27:38
@Velszi bárdolatlan:
Ha ekkora baromság a kilőhető fekete doboz, akkor még időben közöld a fejlesztőkkel, hogy mekkora barmok, mielőtt még túl sok pénzt ölnének bele (szerinted feleslegesen):
www.flightglobal.com/news/articles/farnborough-airbus-patent-details-ejectable-flight-374085/
Ki tudja, hátha örülnének neki, hogy nem kell barom ötletre költeniük, mert valaki már most tudja, mekkora hülyeség...:) (bár gyanítom, hogy ők több repülőt láttak/szereltek/fejlesztettek/gyártottak, mint bármelyikünk, úgyhogy nem minden alap nélkül jutott nekik is eszükbe...)
Kamera plusz tömeg: egy Boeing 737 max. felszállótömege kb. 50 tonna. Ha összeadom egy kb. 6 kamerás rendszer tömegét rögzítőstül, mindenestül, nincs egész 30 kg. De ha nagyobb a gép, akkor se kell rá több/nehezebb kamera, még kisebb lesz a relatív többlet. Az eszközök pedig nem vesznek el bőröndnyi helyet se az utastérből, se a raktérből.
Ha ekkora baromság a kilőhető fekete doboz, akkor még időben közöld a fejlesztőkkel, hogy mekkora barmok, mielőtt még túl sok pénzt ölnének bele (szerinted feleslegesen):
www.flightglobal.com/news/articles/farnborough-airbus-patent-details-ejectable-flight-374085/
Ki tudja, hátha örülnének neki, hogy nem kell barom ötletre költeniük, mert valaki már most tudja, mekkora hülyeség...:) (bár gyanítom, hogy ők több repülőt láttak/szereltek/fejlesztettek/gyártottak, mint bármelyikünk, úgyhogy nem minden alap nélkül jutott nekik is eszükbe...)
Kamera plusz tömeg: egy Boeing 737 max. felszállótömege kb. 50 tonna. Ha összeadom egy kb. 6 kamerás rendszer tömegét rögzítőstül, mindenestül, nincs egész 30 kg. De ha nagyobb a gép, akkor se kell rá több/nehezebb kamera, még kisebb lesz a relatív többlet. Az eszközök pedig nem vesznek el bőröndnyi helyet se az utastérből, se a raktérből.
Tékozló Homár
Felszámoltás alá került a hotel, csak a vendégeket elfelejtették értesíteni a dologról
2016.05.20 15:22:00
Nincs kész a szoba időre? A wifi csak a recepció falára tapadva él? Hajszál volt a levesben? Nem tiszta az ágynemű? Mik ezek a problémák ahhoz képest, ha az ember érkezéskor azzal szembesül, hogy bezárt a hotel, ahova nyaralni indult, annyira, hogy felszámolják, úgyhogy a befizetett pénze is ugrott!…..
galaxiscsirke
2016.05.21 12:02:30
@M. Péter: Nyilván elismert, jónevű szállodában lehet róla szó, olyanban,ami már csak a neve miatt sem engedheti meg magának, hogy ne elégedett vendégei legyenek. De akár azt is mondhatják, hogy előre fizetés nélkül csak kevés időre előre lehet foglalni, előre fizetve jóval előbbre. Rendes szálloda meg van annyira tőkeerős, hogy nem fogja földhöz vágni esetleg 1-1 töketlen vendég, akik miatt kiesik 1-1 jól fizető.
Heribert Illig azzal az elképesztő ötlettel – még inkább tudományos blöffel – állt elő, hogy mindaz, amit az európai történelem 614 augusztusa és 911 szeptembere közötti időszakáról tudunk valójában kitaláció, egy összeesküvés szüleménye. A kor történelmi eseményei valójában VII. (Bíborbanszületett)…..
Jó pár év poszterkedés után is tud még nagy hátasokat dobni az ember, pedig könnyű azt hinni, hogy vannak a világban egyértelmű dolgok. Az előző poszthoz érkezett hozzászólásokból nem csak az derült ki, hogy mennyien nem értékelik semmire se Vitézy Dávid tevékenységét, de az is, hogy milyen erős az…..
galaxiscsirke
2016.04.20 11:46:57
@igazi hős: Annyiból nem teljesen értek egyet vele, hogy ha vki konkrétan jelzett veszélyes helyzetbe megy bele tudatosan (lásd: piroson átmenő bringás), akkor ne szívasson meg az esetleges körülnemtekintésével egy autóst (aki mondjuk nem bennszülött pesti, és arra szocializálódott, hogy ha neki zöld van, akkor keresztben nemigen kell számítania senkire, kivéve a megkülönböztető jelzésűeket, azokat meg elég messziről hallani lehet), hanem vállalja föl azt a felelősséget, ami a plusz balesetveszély esetleges okozásával jár.
Ha megkérdeznénk száz embert, valószínűleg száz válaszolná azt, hogy aggódna az okosotthona biztonsági kockázatai miatt. Ez a tény sokak számára riasztó lehet.
De ha egy kicsit is belegondolunk, akkor hamar rájövünk, hogy nincs olyan rendszer, ami sebezhetetlen. A hagyományos riasztóknak éppúgy…..
14 gyakorlati tanács olyan pároknak, ahol az egyik partner autizmussal él.
Mumbaiból származó Eva A. Mendes autizmus szakember és párterapeuta. Párkapcsolati és életvezetési tanácsokat ad autizmus spektrum zavaros (ASD) személyeknek és társaiknak, akik nem autisták. Életkor nem számít, fiataltól az…..
galaxiscsirke
2016.03.23 17:47:45
@nagybalfasz: Miért?
galaxiscsirke
2016.03.23 19:10:39
@Shoyu: Nem igazán tünete, a megszokott "rendszerhez" ragaszkodik. Ha előzőleg azt szokta meg,hogy minden szanaszét van, de mindig megtalálta a dolgait, v. amit kellett, akkor neki ez funkcionálisan ugyanolyan rend, mintha rendezetten lenne minden, mert eligazodik benne. Az, hogy fizikailag összevissza vannak a dolgok, teljesen lényegtelen. Amúgy nem lett volna haszontalan elmesélni a terápián az összes tünetet, hiszen megfelelő info nélkül a terapeutának nemigen van miből dolgoznia, ezért finoman fogalmazva nem sok mindenre jó így. Amúgy a jelek jó része utalhat erre, viszont szakdiagnózis nélkül nem lehet 1értelműen rámondani, mindenképpen érdemes lenne kivizsgálni (www.autizmus.hu, itt felnőtteket is vizsgálnak).
galaxiscsirke
2016.03.23 19:52:17
@Shoyu: Nagyon helyes, mindenképpen menjen, hasznos, még akkor is, ha esetleg legnagyobb részt ismerős lesz,amit leírnak. Nekem pl. nem mondtak különösebben újat, de leírva látni érdekes volt,és megnyugodtam :)
A végtelen jele. A Magyarországon tényleges életfogytiglani szabadságvesztésre ítéltek között van olyan, akinek a lelkén öt gyilkosság szárad. A strasbourgi Emberi Jogok Európai Bíróságának 2014-es döntése értelmében ügyük 40 év elteltével felülvizsgálható, de akkor sem lesz kötelező szabadon…..
galaxiscsirke
2016.03.22 17:21:30
@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: Még ennyit se kellene finomkodni velük: eltörni 1 v. 2 lábukat, bevágni őket egy 5 méteres kútba, derékig érő 15 fokos vízbe, és eleinte 10 óránként megkérdezni tőlük, hogy van-e vmi mondanivalójuk. Ha olyat üvöltöznek, hogy "ártatlan vagyok", akkor 1 vödör jégkocka a fejükre, és 10 óra múlva újra kérdezni. Nem évekig etetni közpénzből őket... Ha mégis meggondolják magukat, és használható infot mondanak, akkor 1 7 után enyhíteni lehet az elhelyezésen, a luxuskörülmények megegyezhetnének az If várában kialakítottakkal, beleértve az évenkénti korbácsolást (esetleg a még kedvezményezettebbek számára lenne a cellában 1 kút, az alján hegyes karókkal, ha már nagyon elege van mindenből, oda leugorhat).
galaxiscsirke
2016.03.22 19:22:31
@Bobby Newmark: Nyilván bizonyított esetekben, vagy tettenérésnél, ez utóbbi esetben nincs mit bizonygatni, ha a rendőr szedi lefele a sértettről a barmot, akkor a művelet közben nemigen kéne finomkodnia vele. Amúgy vegyük annak a tetű Breiviknek az esetét, ott eléggé bizonyított a dolog, és még neki van pofája perelni a körülményeiért? Francokat, neki megjárna egy hónapnyi kút is a vödör jegekkel. Ami a lényeg: a gyilkosoknak, erőszakolóknak, ilyeneknek MEGVONNI az emberi, személyiségi, stb. jogait, mert ők vajon tiszteletben tartják a sértettét? Amikor a nő könyörög az életéért, és a féreg meg veri tovább? És még neki van pofája a saját jogaira hivatkozni utóbb...? Pár ilyennek ki kéne osztani 1-2 hétnyi kutas "kezelést", videora venni, és a soronkövetkező elkapott barmoknak levetíteni, és közölni velük, hogy az egyetlen lehetőségük ezt elkerülni, ha szépen bevallanak mindent, felsorolják (ha vannak) a bűntársaik nevét, megtalálási helyüket, esetleges további terveiket, mindent. Ha jónak bizonyulnak a válaszok, akkor megússzák az életfogytiglannal, ha nem, akkor minden rossz válaszért 2 nap kút. Asszem hamarabb rend lenne...
A Manchester melletti Worsleyban működik egy tipikus angol étterem, a Grenache. Körülbelül három hete vettek fel egy új pincért, Andyt.
Sajnos már az első hónapban belekötöttek a vendégek. Mike Jenningstől, a tulajtól kérték, hogy ne „ez az ember” szolgálja ki őket. Megkérdezték, miért vette őt…..
galaxiscsirke
2016.03.08 17:07:51
@gabroca: Nem a pincér kinézetéért megy az ember az étterembe, hanem enni. Amíg velem a pincér korrektül beszél, kihozza pontosan azt, amit rendelek, és nem kell túl sokat várni se (bár ez utóbbi nem feltétlenül a pincéren múlik), akkor hol kellene, hogy érdekeljen a kinézete (vagy bármi egyéb tulajdonsága)?
A napokban volt egy újabb hír arról, hogy a homeopátiás szerek nem gyógyítanak. Egész pontosan 68 betegségből pontosan nullát gyógyítanak.
Nem olyan nagy újdonság ez. Korábban Ausztráliában ugyanilyen állásfoglalást adott ki a hatóság. Később a britek is. Aztán a Svéd…..
galaxiscsirke
2016.02.23 12:10:14
@Kovacs Nocraft Jozsefne: Miért ne lehessen gyógyszertárban kapni? Legalább a beszerzés legyen kontrollált, mielőtt nekiállnak 1000en hamisítani, és minden szart belekeverni (és ezzel valós kárt okozni). És ha placebo, akkor mi van? Funkcionálisan kell gondolkodni: elég vad 5let, hogy 1 rakás különböző gondolkodású/hitű/stb. embert egyforma módon kezeljünk ha beteg (főleg annak az ismeretében, hogy a placebohatás tudományosan elfogadott dolog, különben nem használhatnák gyógyszertesztelésnél), tehát ha az illető a placebohatás miatt gyógyul meg, akkor amiatt gyógyul. Nem az a lényeg, hogy gyógyuljon?
E-mailt mindenki küld, jellemzően vagy az ingyenes, online Gmail felületről, vagy az előre beállított klienséből. De mi van akkor, ha valaki ezeknél többet szeretne és nem elégszik meg a gyári alkalmazásokkal? Mostani listánkban különböző platformokra próbálunk alternatívákat nyújtani, amelyek…..
galaxiscsirke
2016.02.21 13:04:05
@Alick: A Bat elég jó, annyira, hogy én kb. 15 éve használom, elment win98-tól xp-n keresztül win7-ig mindenen, ugyanaz a példány, úgyhogy asztali gépre simán merem javasolni, igen jól finombeállítható a levelek csoportosítása sok minden szerint.
Ki ne álmodozna arról, hogy megnyeri a lottóötöst és utána boldogan él, amíg meg nem hal? Szinte mindenki költött már el (legalábbis gondolatban) sok száz millió forintot, és valószínűleg nagyon kicsi azoknak a száma, akiknek az is az eszébe jutott, hogy egy ilyen nyeremény átok is lehet. Most olyan…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz