Regisztráció Blogot indítok
Adatok
cserepfalva

0 bejegyzést írt és 190 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Amikor 2014-ben először jöttem Pozsonyba villamosozni, a főpályaudvarhoz vezető vonal le volt zárva a pálya rossz állapota miatt, és egyetlen alacsonypadlós villamosuk se volt, mindent a különböző korú - magaspadlós - Tatrák vittek. Most viszont hétvégén a jelek szerint csak minimális számú régi…..
HamPLÓ Kompozni jó! 2025.06.04 06:00:00
Tudom, hogy nem mindenki tud annyira lelkesedni azért a nyolcperces útért, amit a Szántód és Tihany közti kompozás jelent, mint én, de szerintem megvan a maga varázsa. Kicsit mindig más az élmény: egyszer kibírhatatlan hőség van, máskor sötét fellegek előtt vonulnak a hajók, megint máskor meg pörög…..
Kaptam két képet Karl Holzingertől, melyekről azt gondolom, hogy megérnek egy rövid bejegyzést. A Budafoki elágazásnál vagyunk 1984. május 1-én: Jobbra egy "Ezrest" láthatunk, a budapesti villamostörténelem egyik legnagyobb klasszikusát, ráadásul egy olyan példányt, ami ma is megvan. Az 1049-es…..
Először 2001 szilveszterén pottyantak külföldi közlekedésbarát által készített régi képek a postafiókomba. A Tim Borictól akkor kapott fotók '76-ban és '79-ben készültek, tehát huszonegykéthá'négyöt évesek voltak. Egy eltűnt világot ábrázoltak: egy másik, kopottabb várost, és számos olyan…..
HamPLÓ I like trains 2025.03.09 06:00:00
Továbbra is lusta vagyok, úgyhogy a múltkori villamosok után most húzzuk az időt vonatokkal! A szöveget megint telepakoltam linkekkel, tessék szépen végigkattintgatni őket! A józsefvárosi pályaudvart 2005-ben zárták be, de már másodjára, mert először 1885-ben szüntették meg a személyforgalmát,…..
cserepfalva 2025.03.10 15:53:31
@Hamster:
A "BHV gettó" ami majd fél évszázadig uralta a vonalat és a végén oly lepusztulttá vált az egy más jelenséget is produkált.
A váci vonal jellegzetessége, hogy az ország talán megállókkal legsűrűbben ellátott vonala. A V43-as gyenge mint a harmat, a BHV meg rosszul fékezett.
Emiatt majd minden vonat késett és a Nyugatihoz való relatív közelség ellenére nagyon hosszú volt az eljutási idő. Relatíve!

-Mit csinált tehát a MÁV?
A kvázi soha meg nem álló, sík terepen mozgó 5-6 kocsis IC-k elé V63-ast rakott totál feleslegesen, az agyonterhelt igásló V43-akat meg befogta a "start-stop" vonalra...

Tudom, tudom. A V63-as nem volt alkalmas ingavonti közlekedésre de érzed a problémát ami a mai napig a MÉV sajátja? ;-)

***
Más.
Geoffrey Tribe-ot látom néha londoni metrós FB csoportokban, de több mint fél éve posztolt utoljára. A kinti metróról, ami olyan nekem mint egy kereszténynek Jeruzsálem, is gyöngyszemeket lőtt...

-Ő amúgy elküldött neked minden képet ami csak volt neki a pesti vilikről és egyebekről?
HamPLÓ Minden UV-ról egy kép 2025.03.07 06:00:00
Amikor 25 éve elkezdtem a(z akkor még csak) villamosos weboldalt csinálni, az egyik célkitűzésem az volt, hogy az összes akkor még közlekedő UV-ról legyen legalább egy képem. Ez drága szórakozás volt, hiszen filmre dolgoztam, az előhívás pénzbe került, a scannelés pedig macerás volt. Ennek ellenére…..
... úgyhogy ma is konzerv vért iszunk: itt van pár régi kép addig, amíg újra lesz ihletem blogot írni. Tettem sok linket is a szövegbe, remélem lesz, aki végigkattintgatja őket! A 18-as villamos Savoya Parki hosszabbításának bejárása 2005. január 25-én.  Érdekes volt végignézni, ahogy…..
Jártam már néhányszor télen a Balatonon, egyszer még a jégre is rámerészkedtem, ettől függetlenül minden téli látogatás furcsa, annyira más arcát mutatja a tó és környéke ilyenkor. Az, hogy a hideg évszakban (mondjuk amikor ezt írom, épp 10 fok van, ami ezt a jelzőt erősen idézőjelbe teszi)…..
2015-ben volt először év végi Nohab-hajtás, akkor hat svéd gép látogatott el Tapolcára, a rég bezárt fűtőházhoz. Egy évvel később már én is ott voltam, akkor nyolc masina tepert a különvonat elején. 2017-ben két vonat lett az egyből: az egyik négy mozdonnyal a déli, a másik négy mozdonnyal az északi…..
Életem első kilenc évét a Sas-hegy tövében töltöttem, a környék egyetlen tízemeletes lakóházában. Az erkély félig a hegy felé nézett, melynek oldalán egy függőleges sziklahasadékon áthaladó hídszerűség is látható volt. Azt hittem, hogy az valami belső használatú szolgálati útvonal (mindenféle…..
cserepfalva 2024.12.17 14:54:58
Valahogy így:

www.theschoolofphotography.com/tutorials/curves-in-photoshop

Fontos a 24 bites színmélyéggel indítani, mert a görbe "széthúzása" után értelemszerűen sűrű fésű kinézetű lesz az eredmény(sok sok kiesett színnel), de így is sokkal élethűbb lesz mintha egy 16 bites jpg-ből indul el ez ember.

Repülőről lőtt képeknél sokszor alkalmaztam a módszert mert a légkör miatt mindig ott a "fátyol", amit ezzel le tudok hámozni.
A kétezres évek elején azért jártam rendszeresen Szegedre, mert csak ott lehetett régi budapesti villamosokkal utazni, konkrétan acélvázas ikerkocsival és Bengálival. A világ azóta szerencsére jó irányba változott: Szegeden immár modern villamosok járnak, és Budapesten is lehet Bengálival…..
cserepfalva 2024.12.15 13:30:48
@Hamster: most maradt volna Ferihegy?! ;-)
Még novemberben vontatták ki ezt a jószágot a Deák térre. Nagy, színes, és állítólag (nem számoltam meg) kb. 1,8 millió LEGO kockából áll: Természetesen én is le akartam fotózni szállítás közben, de olyan izgatott voltam, hogy túl hamar kattintottam - még 2005-ben: A LEGO alatt ugyanis a…..
Az idei két alkalom után még egyszer mennem kellett a Keszthely vízibusszal, méghozzá utolsó 2024-es üzemnapján. Idén eléggé rákattantam az utolsó menetekre, melyeknek sajátos hangulata van, és melyek során induláskor helyben pörögnek a hajók, ami valamiért úgy szórakoztat, mintha ötéves lennék…..
A soroksárival ellentétben a Nagymaros - Visegrád kompra aligha mondhatjuk, hogy el van rejtve az átlagember elől, hiszen az ország turisztikailag egyik legismertebb helyén, a Dunakanyarban közlekedik. Nagymarosnak van egy, a város legszélén fekvő vasútállomása, plusz egy nagyon kellemes, a Rajna…..
Annak ellenére, hogy a nyár túlnyomó részében mindkét új komp közlekedett Szántód és Tihany közt, sokáig csak az egyiket sikerült elcsípnem, mert felváltva voltak kint: az egyik dolgozott, a másikon valamit építgettek, aztán cseréltek. És természetesen mindig a Tihany nevű mozgott, amikor épp…..
cserepfalva 2024.10.22 08:56:15
@Hamster:
Az hagyján, de Londonba a Piccadily vonalra is olyanokat vettek.
Nem tudom elképzelni hogy olyan nagy igénybevételre hogyan lehet alkalmas.
Nyilván kevesebb a forgóváz, meg aluminium a kocsiszekrény tehát könyebb, de az biztos hogy ezek az újak nem fognak 50 évet kibírni mint az elődje (=jelenlegi).
Tavaly elég jól sikerült a szegedi villamos elindulásának 115. évfordulója, úgyhogy szeptember utolsó hétvégéjén megint bepittyentettem egy menettérti jegyet a napfény városába a mávos appban. Aznap két régi jármű pörgött rendes forgalmi járműként, tehát nem feláras nosztalgiajáratként a 2-es…..
Gyerekkorom óta tudom, hogy működik valahol egy komp Csepel és Soroksár közt, és legalább egy évtizede minden évben eldöntöm, hogy a nyári szünetben végre ki is próbálom, de csak idén jutottam el oda, hogy eljussak oda: Az átkelő érdekessége, hogy a járműnek nincs saját hajtása: drótkötéllel…..
Budapesti villamosok helyett megint budapesti hajókról készítettem életképes oldalt. A vízen ugyan nincs akkora élet, mint a síneken, hiszen villamosból több száz szerelvény közlekedik, hajóból meg csak néhány tucat, viszont a felhozatal színesebb, hiszen elég nagy a választék a lapátkerekes…..
Idén is elindultam a szlovák fővárosba, hogy a napszúrással dacolva lássak egy csomó régi gőzöst és dízelt, és a rendezőpályaudvaráról egykor a Rendez nevet kapó városrészben megrendezett Rendez nevű rendezvény :) most is megérte a kétszer három órányi zötyögést! Ráadásul végre sikerült váltóáramú…..
HamPLÓ "Gévéem" 2024.09.21 06:00:00
Nem tudom, hogy miért, de a trolik sose mozgatták meg a fantáziámat. Jópofák a csápjaikkal, meg jó, hogy vannak, mert mégiscsak tisztábbak, mint a dízelek, de inkább csak akkor fotóztam őket, amikor valami más fotótémára vártam. Az itt látható képeket például a dízeles Ikarus 200-asok búcsúkörei…..
HamPLÓ Nosztalgia dosztig 2024.09.17 06:00:00
Már több weboldalt (lásd itt és itt) teleírtam azzal, hogy mennyire megváltozott a régi tömegközlekedési járművek kedvelőinek élete az elmúlt huszonegynéhány évben. A kétezres évek első felében nosztalgia villamost gyakorlatilag csak évfordulókon lehetett látni, vagy ha külföldi vasútbarátok…..