Adatok
cserepfalva
0 bejegyzést írt és 190 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Amikor 2014-ben először jöttem Pozsonyba villamosozni, a főpályaudvarhoz vezető vonal le volt zárva a pálya rossz állapota miatt, és egyetlen alacsonypadlós villamosuk se volt, mindent a különböző korú - magaspadlós - Tatrák vittek. Most viszont hétvégén a jelek szerint csak minimális számú régi…..

Nemrég amerikai autókat nézegettünk, most menjünk át a Vasfüggöny ismerősebbik oldalára, és nézzük meg a keleti felhozatalt!
Már amennyire a Zsigulik keletiek voltak az olasz pedigréjükkel! Ezek a kocsik szerintem abban a korban és kategóriában kimondottan szépek voltak, a taljánok jól…..

Tudom, hogy nem mindenki tud annyira lelkesedni azért a nyolcperces útért, amit a Szántód és Tihany közti kompozás jelent, mint én, de szerintem megvan a maga varázsa. Kicsit mindig más az élmény: egyszer kibírhatatlan hőség van, máskor sötét fellegek előtt vonulnak a hajók, megint máskor meg pörög…..

Kaptam két képet Karl Holzingertől, melyekről azt gondolom, hogy megérnek egy rövid bejegyzést. A Budafoki elágazásnál vagyunk 1984. május 1-én:
Jobbra egy "Ezrest" láthatunk, a budapesti villamostörténelem egyik legnagyobb klasszikusát, ráadásul egy olyan példányt, ami ma is megvan. Az 1049-es…..
cserepfalva
2025.03.24 10:47:04

Először 2001 szilveszterén pottyantak külföldi közlekedésbarát által készített régi képek a postafiókomba. A Tim Borictól akkor kapott fotók '76-ban és '79-ben készültek, tehát huszonegykéthá'négyöt évesek voltak. Egy eltűnt világot ábrázoltak: egy másik, kopottabb várost, és számos olyan…..
cserepfalva
2025.03.13 18:45:29

Továbbra is lusta vagyok, úgyhogy a múltkori villamosok után most húzzuk az időt vonatokkal! A szöveget megint telepakoltam linkekkel, tessék szépen végigkattintgatni őket!
A józsefvárosi pályaudvart 2005-ben zárták be, de már másodjára, mert először 1885-ben szüntették meg a személyforgalmát,…..
cserepfalva
2025.03.10 15:53:31
@Hamster:
A "BHV gettó" ami majd fél évszázadig uralta a vonalat és a végén oly lepusztulttá vált az egy más jelenséget is produkált.
A váci vonal jellegzetessége, hogy az ország talán megállókkal legsűrűbben ellátott vonala. A V43-as gyenge mint a harmat, a BHV meg rosszul fékezett.
Emiatt majd minden vonat késett és a Nyugatihoz való relatív közelség ellenére nagyon hosszú volt az eljutási idő. Relatíve!
-Mit csinált tehát a MÁV?
A kvázi soha meg nem álló, sík terepen mozgó 5-6 kocsis IC-k elé V63-ast rakott totál feleslegesen, az agyonterhelt igásló V43-akat meg befogta a "start-stop" vonalra...
Tudom, tudom. A V63-as nem volt alkalmas ingavonti közlekedésre de érzed a problémát ami a mai napig a MÉV sajátja? ;-)
***
Más.
Geoffrey Tribe-ot látom néha londoni metrós FB csoportokban, de több mint fél éve posztolt utoljára. A kinti metróról, ami olyan nekem mint egy kereszténynek Jeruzsálem, is gyöngyszemeket lőtt...
-Ő amúgy elküldött neked minden képet ami csak volt neki a pesti vilikről és egyebekről?
A "BHV gettó" ami majd fél évszázadig uralta a vonalat és a végén oly lepusztulttá vált az egy más jelenséget is produkált.
A váci vonal jellegzetessége, hogy az ország talán megállókkal legsűrűbben ellátott vonala. A V43-as gyenge mint a harmat, a BHV meg rosszul fékezett.
Emiatt majd minden vonat késett és a Nyugatihoz való relatív közelség ellenére nagyon hosszú volt az eljutási idő. Relatíve!
-Mit csinált tehát a MÁV?
A kvázi soha meg nem álló, sík terepen mozgó 5-6 kocsis IC-k elé V63-ast rakott totál feleslegesen, az agyonterhelt igásló V43-akat meg befogta a "start-stop" vonalra...
Tudom, tudom. A V63-as nem volt alkalmas ingavonti közlekedésre de érzed a problémát ami a mai napig a MÉV sajátja? ;-)
***
Más.
Geoffrey Tribe-ot látom néha londoni metrós FB csoportokban, de több mint fél éve posztolt utoljára. A kinti metróról, ami olyan nekem mint egy kereszténynek Jeruzsálem, is gyöngyszemeket lőtt...
-Ő amúgy elküldött neked minden képet ami csak volt neki a pesti vilikről és egyebekről?

Amikor 25 éve elkezdtem a(z akkor még csak) villamosos weboldalt csinálni, az egyik célkitűzésem az volt, hogy az összes akkor még közlekedő UV-ról legyen legalább egy képem. Ez drága szórakozás volt, hiszen filmre dolgoztam, az előhívás pénzbe került, a scannelés pedig macerás volt. Ennek ellenére…..
HamPLÓ
Még el se kezdődött igazából a tavasz, de máris tavaszi fáradtságom van, ...
2025.03.05 01:46:05

... úgyhogy ma is konzerv vért iszunk: itt van pár régi kép addig, amíg újra lesz ihletem blogot írni. Tettem sok linket is a szövegbe, remélem lesz, aki végigkattintgatja őket!
A 18-as villamos Savoya Parki hosszabbításának bejárása 2005. január 25-én. Érdekes volt végignézni, ahogy…..

Jártam már néhányszor télen a Balatonon, egyszer még a jégre is rámerészkedtem, ettől függetlenül minden téli látogatás furcsa, annyira más arcát mutatja a tó és környéke ilyenkor.
Az, hogy a hideg évszakban (mondjuk amikor ezt írom, épp 10 fok van, ami ezt a jelzőt erősen idézőjelbe teszi)…..

Idén 25 éves a közlekedési website-om (használják még ezt a szót?). Leírni is rossz ezt a számot, hiszen például a Bengálik ennél jelentősen kevesebb ideig dolgoztak Budapesten. Sajnos eleinte nem fotóztam, csak kunyeráltam, mondván, hogy a nálam profibb fotósok úgyis jobb képeket csinálnak, mint…..

2015-ben volt először év végi Nohab-hajtás, akkor hat svéd gép látogatott el Tapolcára, a rég bezárt fűtőházhoz. Egy évvel később már én is ott voltam, akkor nyolc masina tepert a különvonat elején. 2017-ben két vonat lett az egyből: az egyik négy mozdonnyal a déli, a másik négy mozdonnyal az északi…..

Életem első kilenc évét a Sas-hegy tövében töltöttem, a környék egyetlen tízemeletes lakóházában. Az erkély félig a hegy felé nézett, melynek oldalán egy függőleges sziklahasadékon áthaladó hídszerűség is látható volt. Azt hittem, hogy az valami belső használatú szolgálati útvonal (mindenféle…..
cserepfalva
2024.12.17 14:54:58
Valahogy így:
www.theschoolofphotography.com/tutorials/curves-in-photoshop
Fontos a 24 bites színmélyéggel indítani, mert a görbe "széthúzása" után értelemszerűen sűrű fésű kinézetű lesz az eredmény(sok sok kiesett színnel), de így is sokkal élethűbb lesz mintha egy 16 bites jpg-ből indul el ez ember.
Repülőről lőtt képeknél sokszor alkalmaztam a módszert mert a légkör miatt mindig ott a "fátyol", amit ezzel le tudok hámozni.
www.theschoolofphotography.com/tutorials/curves-in-photoshop
Fontos a 24 bites színmélyéggel indítani, mert a görbe "széthúzása" után értelemszerűen sűrű fésű kinézetű lesz az eredmény(sok sok kiesett színnel), de így is sokkal élethűbb lesz mintha egy 16 bites jpg-ből indul el ez ember.
Repülőről lőtt képeknél sokszor alkalmaztam a módszert mert a légkör miatt mindig ott a "fátyol", amit ezzel le tudok hámozni.

A kétezres évek elején azért jártam rendszeresen Szegedre, mert csak ott lehetett régi budapesti villamosokkal utazni, konkrétan acélvázas ikerkocsival és Bengálival. A világ azóta szerencsére jó irányba változott: Szegeden immár modern villamosok járnak, és Budapesten is lehet Bengálival…..
cserepfalva
2024.12.15 13:30:48
@Hamster: most maradt volna Ferihegy?! ;-)

Még novemberben vontatták ki ezt a jószágot a Deák térre. Nagy, színes, és állítólag (nem számoltam meg) kb. 1,8 millió LEGO kockából áll:
Természetesen én is le akartam fotózni szállítás közben, de olyan izgatott voltam, hogy túl hamar kattintottam - még 2005-ben:
A LEGO alatt ugyanis a…..

Az idei két alkalom után még egyszer mennem kellett a Keszthely vízibusszal, méghozzá utolsó 2024-es üzemnapján. Idén eléggé rákattantam az utolsó menetekre, melyeknek sajátos hangulata van, és melyek során induláskor helyben pörögnek a hajók, ami valamiért úgy szórakoztat, mintha ötéves lennék…..
cserepfalva
2024.11.15 08:11:05

A soroksárival ellentétben a Nagymaros - Visegrád kompra aligha mondhatjuk, hogy el van rejtve az átlagember elől, hiszen az ország turisztikailag egyik legismertebb helyén, a Dunakanyarban közlekedik.
Nagymarosnak van egy, a város legszélén fekvő vasútállomása, plusz egy nagyon kellemes, a Rajna…..

Annak ellenére, hogy a nyár túlnyomó részében mindkét új komp közlekedett Szántód és Tihany közt, sokáig csak az egyiket sikerült elcsípnem, mert felváltva voltak kint: az egyik dolgozott, a másikon valamit építgettek, aztán cseréltek. És természetesen mindig a Tihany nevű mozgott, amikor épp…..
cserepfalva
2024.10.22 08:56:15
@Hamster:
Az hagyján, de Londonba a Piccadily vonalra is olyanokat vettek.
Nem tudom elképzelni hogy olyan nagy igénybevételre hogyan lehet alkalmas.
Nyilván kevesebb a forgóváz, meg aluminium a kocsiszekrény tehát könyebb, de az biztos hogy ezek az újak nem fognak 50 évet kibírni mint az elődje (=jelenlegi).
Az hagyján, de Londonba a Piccadily vonalra is olyanokat vettek.
Nem tudom elképzelni hogy olyan nagy igénybevételre hogyan lehet alkalmas.
Nyilván kevesebb a forgóváz, meg aluminium a kocsiszekrény tehát könyebb, de az biztos hogy ezek az újak nem fognak 50 évet kibírni mint az elődje (=jelenlegi).

Tavaly elég jól sikerült a szegedi villamos elindulásának 115. évfordulója, úgyhogy szeptember utolsó hétvégéjén megint bepittyentettem egy menettérti jegyet a napfény városába a mávos appban.
Aznap két régi jármű pörgött rendes forgalmi járműként, tehát nem feláras nosztalgiajáratként a 2-es…..
cserepfalva
2024.10.19 09:38:18

Gyerekkorom óta tudom, hogy működik valahol egy komp Csepel és Soroksár közt, és legalább egy évtizede minden évben eldöntöm, hogy a nyári szünetben végre ki is próbálom, de csak idén jutottam el oda, hogy eljussak oda:
Az átkelő érdekessége, hogy a járműnek nincs saját hajtása: drótkötéllel…..

Budapesti villamosok helyett megint budapesti hajókról készítettem életképes oldalt. A vízen ugyan nincs akkora élet, mint a síneken, hiszen villamosból több száz szerelvény közlekedik, hajóból meg csak néhány tucat, viszont a felhozatal színesebb, hiszen elég nagy a választék a lapátkerekes…..
HamPLÓ
Szemesnek áll... a kijárati jelző (nem jutott értelmesebb cím az eszembe)
2024.10.04 06:00:00

A földvári vasúti megállóhelyről már többször megemlékeztem, most nézzük meg a kettővel nyugatabbra levő állomást is! Balatonszemes gyerekkorom fontos helyszíne volt: 1980-ban életem első vonatos utazása (legalábbis amire emlékszem) ide hozott! Nohab volt és fapados kocsi, nem ám Flirt, KISS, vagy…..

Idén is elindultam a szlovák fővárosba, hogy a napszúrással dacolva lássak egy csomó régi gőzöst és dízelt, és a rendezőpályaudvaráról egykor a Rendez nevet kapó városrészben megrendezett Rendez nevű rendezvény :) most is megérte a kétszer három órányi zötyögést! Ráadásul végre sikerült váltóáramú…..

Nem tudom, hogy miért, de a trolik sose mozgatták meg a fantáziámat. Jópofák a csápjaikkal, meg jó, hogy vannak, mert mégiscsak tisztábbak, mint a dízelek, de inkább csak akkor fotóztam őket, amikor valami más fotótémára vártam. Az itt látható képeket például a dízeles Ikarus 200-asok búcsúkörei…..

Már több weboldalt (lásd itt és itt) teleírtam azzal, hogy mennyire megváltozott a régi tömegközlekedési járművek kedvelőinek élete az elmúlt huszonegynéhány évben. A kétezres évek első felében nosztalgia villamost gyakorlatilag csak évfordulókon lehetett látni, vagy ha külföldi vasútbarátok…..

Tavaly elég nagy csinnadratta volt akörül, hogy a hatvanadik születésnapját ünneplő M61-es sorozat tagjai nem csak a retró hétvégéken (lásd itt és itt) bukkantak fel utolsó bevetési területükön, a Balaton északi partján, hanem minden hétvégén. A kezdeményezés sikeres lehetett, mert idén is minden…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Próbáltál-e már neki munkát adni a privát (hams.blog.hu) vagy munkahelyi témákban? Ha igen milyen eredménnyel?