Adatok
cserepfalva
0 bejegyzést írt és 187 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Kaptam két képet Karl Holzingertől, melyekről azt gondolom, hogy megérnek egy rövid bejegyzést. A Budafoki elágazásnál vagyunk 1984. május 1-én:
Jobbra egy "Ezrest" láthatunk, a budapesti villamostörténelem egyik legnagyobb klasszikusát, ráadásul egy olyan példányt, ami ma is megvan. Az 1049-es…..

Először 2001 szilveszterén pottyantak külföldi közlekedésbarát által készített régi képek a postafiókomba. A Tim Borictól akkor kapott fotók '76-ban és '79-ben készültek, tehát huszonegykéthá'négyöt évesek voltak. Egy eltűnt világot ábrázoltak: egy másik, kopottabb várost, és számos olyan…..
cserepfalva
2025.03.13 18:45:29

Továbbra is lusta vagyok, úgyhogy a múltkori villamosok után most húzzuk az időt vonatokkal! A szöveget megint telepakoltam linkekkel, tessék szépen végigkattintgatni őket!
A józsefvárosi pályaudvart 2005-ben zárták be, de már másodjára, mert először 1885-ben szüntették meg a személyforgalmát,…..
cserepfalva
2025.03.10 15:53:31
@Hamster:
A "BHV gettó" ami majd fél évszázadig uralta a vonalat és a végén oly lepusztulttá vált az egy más jelenséget is produkált.
A váci vonal jellegzetessége, hogy az ország talán megállókkal legsűrűbben ellátott vonala. A V43-as gyenge mint a harmat, a BHV meg rosszul fékezett.
Emiatt majd minden vonat késett és a Nyugatihoz való relatív közelség ellenére nagyon hosszú volt az eljutási idő. Relatíve!
-Mit csinált tehát a MÁV?
A kvázi soha meg nem álló, sík terepen mozgó 5-6 kocsis IC-k elé V63-ast rakott totál feleslegesen, az agyonterhelt igásló V43-akat meg befogta a "start-stop" vonalra...
Tudom, tudom. A V63-as nem volt alkalmas ingavonti közlekedésre de érzed a problémát ami a mai napig a MÉV sajátja? ;-)
***
Más.
Geoffrey Tribe-ot látom néha londoni metrós FB csoportokban, de több mint fél éve posztolt utoljára. A kinti metróról, ami olyan nekem mint egy kereszténynek Jeruzsálem, is gyöngyszemeket lőtt...
-Ő amúgy elküldött neked minden képet ami csak volt neki a pesti vilikről és egyebekről?
A "BHV gettó" ami majd fél évszázadig uralta a vonalat és a végén oly lepusztulttá vált az egy más jelenséget is produkált.
A váci vonal jellegzetessége, hogy az ország talán megállókkal legsűrűbben ellátott vonala. A V43-as gyenge mint a harmat, a BHV meg rosszul fékezett.
Emiatt majd minden vonat késett és a Nyugatihoz való relatív közelség ellenére nagyon hosszú volt az eljutási idő. Relatíve!
-Mit csinált tehát a MÁV?
A kvázi soha meg nem álló, sík terepen mozgó 5-6 kocsis IC-k elé V63-ast rakott totál feleslegesen, az agyonterhelt igásló V43-akat meg befogta a "start-stop" vonalra...
Tudom, tudom. A V63-as nem volt alkalmas ingavonti közlekedésre de érzed a problémát ami a mai napig a MÉV sajátja? ;-)
***
Más.
Geoffrey Tribe-ot látom néha londoni metrós FB csoportokban, de több mint fél éve posztolt utoljára. A kinti metróról, ami olyan nekem mint egy kereszténynek Jeruzsálem, is gyöngyszemeket lőtt...
-Ő amúgy elküldött neked minden képet ami csak volt neki a pesti vilikről és egyebekről?

Amikor 25 éve elkezdtem a(z akkor még csak) villamosos weboldalt csinálni, az egyik célkitűzésem az volt, hogy az összes akkor még közlekedő UV-ról legyen legalább egy képem. Ez drága szórakozás volt, hiszen filmre dolgoztam, az előhívás pénzbe került, a scannelés pedig macerás volt. Ennek ellenére…..
HamPLÓ
Még el se kezdődött igazából a tavasz, de máris tavaszi fáradtságom van, ...
2025.03.05 01:46:05

... úgyhogy ma is konzerv vért iszunk: itt van pár régi kép addig, amíg újra lesz ihletem blogot írni. Tettem sok linket is a szövegbe, remélem lesz, aki végigkattintgatja őket!
A 18-as villamos Savoya Parki hosszabbításának bejárása 2005. január 25-én. Érdekes volt végignézni, ahogy…..

Jártam már néhányszor télen a Balatonon, egyszer még a jégre is rámerészkedtem, ettől függetlenül minden téli látogatás furcsa, annyira más arcát mutatja a tó és környéke ilyenkor.
Az, hogy a hideg évszakban (mondjuk amikor ezt írom, épp 10 fok van, ami ezt a jelzőt erősen idézőjelbe teszi)…..

Idén 25 éves a közlekedési website-om (használják még ezt a szót?). Leírni is rossz ezt a számot, hiszen például a Bengálik ennél jelentősen kevesebb ideig dolgoztak Budapesten. Sajnos eleinte nem fotóztam, csak kunyeráltam, mondván, hogy a nálam profibb fotósok úgyis jobb képeket csinálnak, mint…..

2015-ben volt először év végi Nohab-hajtás, akkor hat svéd gép látogatott el Tapolcára, a rég bezárt fűtőházhoz. Egy évvel később már én is ott voltam, akkor nyolc masina tepert a különvonat elején. 2017-ben két vonat lett az egyből: az egyik négy mozdonnyal a déli, a másik négy mozdonnyal az északi…..

Életem első kilenc évét a Sas-hegy tövében töltöttem, a környék egyetlen tízemeletes lakóházában. Az erkély félig a hegy felé nézett, melynek oldalán egy függőleges sziklahasadékon áthaladó hídszerűség is látható volt. Azt hittem, hogy az valami belső használatú szolgálati útvonal (mindenféle…..
cserepfalva
2024.12.17 14:54:58
Valahogy így:
www.theschoolofphotography.com/tutorials/curves-in-photoshop
Fontos a 24 bites színmélyéggel indítani, mert a görbe "széthúzása" után értelemszerűen sűrű fésű kinézetű lesz az eredmény(sok sok kiesett színnel), de így is sokkal élethűbb lesz mintha egy 16 bites jpg-ből indul el ez ember.
Repülőről lőtt képeknél sokszor alkalmaztam a módszert mert a légkör miatt mindig ott a "fátyol", amit ezzel le tudok hámozni.
www.theschoolofphotography.com/tutorials/curves-in-photoshop
Fontos a 24 bites színmélyéggel indítani, mert a görbe "széthúzása" után értelemszerűen sűrű fésű kinézetű lesz az eredmény(sok sok kiesett színnel), de így is sokkal élethűbb lesz mintha egy 16 bites jpg-ből indul el ez ember.
Repülőről lőtt képeknél sokszor alkalmaztam a módszert mert a légkör miatt mindig ott a "fátyol", amit ezzel le tudok hámozni.

A kétezres évek elején azért jártam rendszeresen Szegedre, mert csak ott lehetett régi budapesti villamosokkal utazni, konkrétan acélvázas ikerkocsival és Bengálival. A világ azóta szerencsére jó irányba változott: Szegeden immár modern villamosok járnak, és Budapesten is lehet Bengálival…..
cserepfalva
2024.12.15 13:30:48
@Hamster: most maradt volna Ferihegy?! ;-)

Még novemberben vontatták ki ezt a jószágot a Deák térre. Nagy, színes, és állítólag (nem számoltam meg) kb. 1,8 millió LEGO kockából áll:
Természetesen én is le akartam fotózni szállítás közben, de olyan izgatott voltam, hogy túl hamar kattintottam - még 2005-ben:
A LEGO alatt ugyanis a…..

Az idei két alkalom után még egyszer mennem kellett a Keszthely vízibusszal, méghozzá utolsó 2024-es üzemnapján. Idén eléggé rákattantam az utolsó menetekre, melyeknek sajátos hangulata van, és melyek során induláskor helyben pörögnek a hajók, ami valamiért úgy szórakoztat, mintha ötéves lennék…..
cserepfalva
2024.11.15 08:11:05

A soroksárival ellentétben a Nagymaros - Visegrád kompra aligha mondhatjuk, hogy el van rejtve az átlagember elől, hiszen az ország turisztikailag egyik legismertebb helyén, a Dunakanyarban közlekedik.
Nagymarosnak van egy, a város legszélén fekvő vasútállomása, plusz egy nagyon kellemes, a Rajna…..

Annak ellenére, hogy a nyár túlnyomó részében mindkét új komp közlekedett Szántód és Tihany közt, sokáig csak az egyiket sikerült elcsípnem, mert felváltva voltak kint: az egyik dolgozott, a másikon valamit építgettek, aztán cseréltek. És természetesen mindig a Tihany nevű mozgott, amikor épp…..
cserepfalva
2024.10.22 08:56:15
@Hamster:
Az hagyján, de Londonba a Piccadily vonalra is olyanokat vettek.
Nem tudom elképzelni hogy olyan nagy igénybevételre hogyan lehet alkalmas.
Nyilván kevesebb a forgóváz, meg aluminium a kocsiszekrény tehát könyebb, de az biztos hogy ezek az újak nem fognak 50 évet kibírni mint az elődje (=jelenlegi).
Az hagyján, de Londonba a Piccadily vonalra is olyanokat vettek.
Nem tudom elképzelni hogy olyan nagy igénybevételre hogyan lehet alkalmas.
Nyilván kevesebb a forgóváz, meg aluminium a kocsiszekrény tehát könyebb, de az biztos hogy ezek az újak nem fognak 50 évet kibírni mint az elődje (=jelenlegi).

Tavaly elég jól sikerült a szegedi villamos elindulásának 115. évfordulója, úgyhogy szeptember utolsó hétvégéjén megint bepittyentettem egy menettérti jegyet a napfény városába a mávos appban.
Aznap két régi jármű pörgött rendes forgalmi járműként, tehát nem feláras nosztalgiajáratként a 2-es…..
cserepfalva
2024.10.19 09:38:18

Gyerekkorom óta tudom, hogy működik valahol egy komp Csepel és Soroksár közt, és legalább egy évtizede minden évben eldöntöm, hogy a nyári szünetben végre ki is próbálom, de csak idén jutottam el oda, hogy eljussak oda:
Az átkelő érdekessége, hogy a járműnek nincs saját hajtása: drótkötéllel…..

Budapesti villamosok helyett megint budapesti hajókról készítettem életképes oldalt. A vízen ugyan nincs akkora élet, mint a síneken, hiszen villamosból több száz szerelvény közlekedik, hajóból meg csak néhány tucat, viszont a felhozatal színesebb, hiszen elég nagy a választék a lapátkerekes…..
HamPLÓ
Szemesnek áll... a kijárati jelző (nem jutott értelmesebb cím az eszembe)
2024.10.04 06:00:00

A földvári vasúti megállóhelyről már többször megemlékeztem, most nézzük meg a kettővel nyugatabbra levő állomást is! Balatonszemes gyerekkorom fontos helyszíne volt: 1980-ban életem első vonatos utazása (legalábbis amire emlékszem) ide hozott! Nohab volt és fapados kocsi, nem ám Flirt, KISS, vagy…..

Idén is elindultam a szlovák fővárosba, hogy a napszúrással dacolva lássak egy csomó régi gőzöst és dízelt, és a rendezőpályaudvaráról egykor a Rendez nevet kapó városrészben megrendezett Rendez nevű rendezvény :) most is megérte a kétszer három órányi zötyögést! Ráadásul végre sikerült váltóáramú…..

Nem tudom, hogy miért, de a trolik sose mozgatták meg a fantáziámat. Jópofák a csápjaikkal, meg jó, hogy vannak, mert mégiscsak tisztábbak, mint a dízelek, de inkább csak akkor fotóztam őket, amikor valami más fotótémára vártam. Az itt látható képeket például a dízeles Ikarus 200-asok búcsúkörei…..

Már több weboldalt (lásd itt és itt) teleírtam azzal, hogy mennyire megváltozott a régi tömegközlekedési járművek kedvelőinek élete az elmúlt huszonegynéhány évben. A kétezres évek első felében nosztalgia villamost gyakorlatilag csak évfordulókon lehetett látni, vagy ha külföldi vasútbarátok…..

Tavaly elég nagy csinnadratta volt akörül, hogy a hatvanadik születésnapját ünneplő M61-es sorozat tagjai nem csak a retró hétvégéken (lásd itt és itt) bukkantak fel utolsó bevetési területükön, a Balaton északi partján, hanem minden hétvégén. A kezdeményezés sikeres lehetett, mert idén is minden…..

Mindig gondban vagyok, amikor szöveget kell írni a fogaskerekűs képek alá, hiszen szinte semmi se változik rajta: 1973 óta ugyanazok a járművek járnak ugyanazon a vonalon. Az apróbb felújítgatásokon, a viszonylatszám homlokfalra ragasztásán, és az átlagember számára nem látható…..
cserepfalva
2024.09.08 18:11:51
@Hamster: pont ma voltunk a Széchenyi hegyen, jöttünk volna le fogassal, de már bent ültünk mikor mondta a vezető hogy a Svábhegy után (felfelé) égett szagozott egy kocsi, igy nem megyünk sehová...
Végül Svábhegyig sétáltunk és onnan már busszal mentünk a belvárosba, pedig szívesen "daràltam" volna egyet a piros vason.
Du. 1 óra körül velünk együtt 10-en lettek volna lefelé utasok, szóval tényleg szellős ez a járat...
Végül Svábhegyig sétáltunk és onnan már busszal mentünk a belvárosba, pedig szívesen "daràltam" volna egyet a piros vason.
Du. 1 óra körül velünk együtt 10-en lettek volna lefelé utasok, szóval tényleg szellős ez a járat...

Az előző bejegyzésben azt írtam, hogy kicsit ráuntam a budapesti villamosokra, aztán másnap beestek ezek a képek a postafiókomba, és rájöttem, hogy mégis itt az ideje budapesti villamosokról írni :) A fotókat Karl Holzinger készítette 1977. augusztus 29-én, ami a jelek szerint egy enyhén felhős…..

Még mindig nincs vége a július eleji retró vonatozásnak! Mutatok még egy kis NDK hangulatot, 424-est, szovjet és magyar dízeleket, kék és zöld kocsikat, egy faros Ikarust, és életem legkényelmesebb balatoni utazásának pillanatait egy szó szerint fotelekkel berendezett volt kormányzati…..
cserepfalva
2024.08.12 16:51:25
@charlie: bármennyi pénzt költ az állam egy szerelvényre, vagy vesz újat, nem lesz tőle sokkal tobb utas.
Ha az IC és gyorsvonati vagonokat fillérekből beklímázták volna, és egy "fogkefés" precizitású és heti takarítás után küldték volna forgalomba, az is elég lett volna az emberek nagy részének pláne ha pontosan jön -megy.
Ha az IC és gyorsvonati vagonokat fillérekből beklímázták volna, és egy "fogkefés" precizitású és heti takarítás után küldték volna forgalomba, az is elég lett volna az emberek nagy részének pláne ha pontosan jön -megy.
cserepfalva
2024.08.12 19:28:49
@Hamster: Általában értem ezt, nem a nyári szezonra a Balatonnál.
Tiszta járművön (+nyáron hűvösben), pontosan utazni elég lenne a többségnek.
Tiszta járművön (+nyáron hűvösben), pontosan utazni elég lenne a többségnek.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Karl mennyi idős?
Van még neki bármi a fiókban?
Miután a közelében laksz, és mai időjárás kb pont olyan mint a képeken , nem volna kedved rekonstruálni ezt a két fotót? ;-)
Mondanám hogy meghívlak cserébe egy rétesre abban "büfében" de csak utalni tudok, távolról!