Regisztráció Blogot indítok
Adatok
cserepfalva

0 bejegyzést írt és 175 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az idei két alkalom után még egyszer mennem kellett a Keszthely vízibusszal, méghozzá utolsó 2024-es üzemnapján. Idén eléggé rákattantam az utolsó menetekre, melyeknek sajátos hangulata van, és melyek során induláskor helyben pörögnek a hajók, ami valamiért úgy szórakoztat, mintha ötéves lennék…..
A soroksárival ellentétben a Nagymaros - Visegrád kompra aligha mondhatjuk, hogy el van rejtve az átlagember elől, hiszen az ország turisztikailag egyik legismertebb helyén, a Dunakanyarban közlekedik. Nagymarosnak van egy, a város legszélén fekvő vasútállomása, plusz egy nagyon kellemes, a Rajna…..
Annak ellenére, hogy a nyár túlnyomó részében mindkét új komp közlekedett Szántód és Tihany közt, sokáig csak az egyiket sikerült elcsípnem, mert felváltva voltak kint: az egyik dolgozott, a másikon valamit építgettek, aztán cseréltek. És természetesen mindig a Tihany nevű mozgott, amikor épp…..
cserepfalva 2024.10.22 08:56:15
@Hamster:
Az hagyján, de Londonba a Piccadily vonalra is olyanokat vettek.
Nem tudom elképzelni hogy olyan nagy igénybevételre hogyan lehet alkalmas.
Nyilván kevesebb a forgóváz, meg aluminium a kocsiszekrény tehát könyebb, de az biztos hogy ezek az újak nem fognak 50 évet kibírni mint az elődje (=jelenlegi).
Tavaly elég jól sikerült a szegedi villamos elindulásának 115. évfordulója, úgyhogy szeptember utolsó hétvégéjén megint bepittyentettem egy menettérti jegyet a napfény városába a mávos appban. Aznap két régi jármű pörgött rendes forgalmi járműként, tehát nem feláras nosztalgiajáratként a 2-es…..
Gyerekkorom óta tudom, hogy működik valahol egy komp Csepel és Soroksár közt, és legalább egy évtizede minden évben eldöntöm, hogy a nyári szünetben végre ki is próbálom, de csak idén jutottam el oda, hogy eljussak oda: Az átkelő érdekessége, hogy a járműnek nincs saját hajtása: drótkötéllel…..
Budapesti villamosok helyett megint budapesti hajókról készítettem életképes oldalt. A vízen ugyan nincs akkora élet, mint a síneken, hiszen villamosból több száz szerelvény közlekedik, hajóból meg csak néhány tucat, viszont a felhozatal színesebb, hiszen elég nagy a választék a lapátkerekes…..
Idén is elindultam a szlovák fővárosba, hogy a napszúrással dacolva lássak egy csomó régi gőzöst és dízelt, és a rendezőpályaudvaráról egykor a Rendez nevet kapó városrészben megrendezett Rendez nevű rendezvény :) most is megérte a kétszer három órányi zötyögést! Ráadásul végre sikerült váltóáramú…..
HamPLÓ "Gévéem" 2024.09.21 06:00:00
Nem tudom, hogy miért, de a trolik sose mozgatták meg a fantáziámat. Jópofák a csápjaikkal, meg jó, hogy vannak, mert mégiscsak tisztábbak, mint a dízelek, de inkább csak akkor fotóztam őket, amikor valami más fotótémára vártam. Az itt látható képeket például a dízeles Ikarus 200-asok búcsúkörei…..
HamPLÓ Nosztalgia dosztig 2024.09.17 06:00:00
Már több weboldalt (lásd itt és itt) teleírtam azzal, hogy mennyire megváltozott a régi tömegközlekedési járművek kedvelőinek élete az elmúlt huszonegynéhány évben. A kétezres évek első felében nosztalgia villamost gyakorlatilag csak évfordulókon lehetett látni, vagy ha külföldi vasútbarátok…..
Mindig gondban vagyok, amikor szöveget kell írni a fogaskerekűs képek alá, hiszen szinte semmi se változik rajta: 1973 óta ugyanazok a járművek járnak ugyanazon a vonalon. Az apróbb felújítgatásokon, a viszonylatszám homlokfalra ragasztásán, és az átlagember számára nem látható…..
cserepfalva 2024.09.08 18:11:51
@Hamster: pont ma voltunk a Széchenyi hegyen, jöttünk volna le fogassal, de már bent ültünk mikor mondta a vezető hogy a Svábhegy után (felfelé) égett szagozott egy kocsi, igy nem megyünk sehová...
Végül Svábhegyig sétáltunk és onnan már busszal mentünk a belvárosba, pedig szívesen "daràltam" volna egyet a piros vason.
Du. 1 óra körül velünk együtt 10-en lettek volna lefelé utasok, szóval tényleg szellős ez a járat...
Még mindig nincs vége a július eleji retró vonatozásnak! Mutatok még egy kis NDK hangulatot, 424-est, szovjet és magyar dízeleket, kék és zöld kocsikat, egy faros Ikarust, és életem legkényelmesebb balatoni utazásának pillanatait egy szó szerint fotelekkel berendezett volt kormányzati…..
cserepfalva 2024.08.12 16:51:25
@charlie: bármennyi pénzt költ az állam egy szerelvényre, vagy vesz újat, nem lesz tőle sokkal tobb utas.
Ha az IC és gyorsvonati vagonokat fillérekből beklímázták volna, és egy "fogkefés" precizitású és heti takarítás után küldték volna forgalomba, az is elég lett volna az emberek nagy részének pláne ha pontosan jön -megy.
cserepfalva 2024.08.12 19:28:49
@Hamster: Általában értem ezt, nem a nyári szezonra a Balatonnál.
Tiszta járművön (+nyáron hűvösben), pontosan utazni elég lenne a többségnek.
Tavaly írtam valami olyasmit, hogy nyáron bárhol és bármikor bele lehet futni oldtimer találkozókba, és mivel ez tényleg így van, most is szembejött egy, a változatosság kedvéért Deggendorf főterén: A Vespáról nagyjából azt tudom, amit valami filmben láttam - egy olyanban, ami annyira mély nyomot…..
Gyerek- és ifjúkoromban sokszor megtettem családdal/ismerősökkel/iskolatársakkal (mikor épp kivel) a Köln - Budapest távot. Nem rögtön a legelső alkalommal, de valamikor feltűnt Bajorország közepén az A3-as autópályán robogva, hogy "jé, ott van a Parthenón a hegyoldalban!". A sokadik alkalommal…..
cserepfalva 2024.07.25 11:01:02
@nyelv-ész: Így van, ez egy nagyon fontos észrevétel.
Szinte minden mai "túristalátványosság" egy végtelenül felesleges és pazarló kivagyiság volt a maga korában.

Egy találó cikk erről:
kiszamolo.hu/minden-rossznak-a-gyokere/

(remélem a stadionok is inkább előbb mint utóbb de zúzottkő alapanyagként végzik egy mellékvonal felújításakor)
Miután két bejegyzésben is mutogattam különböző kéregjegyeket (itt és itt), az egyikben pedig egy reformjegyet is láthattunk, jöjjön néhány további fajta! A képek megmutatása előtt gyorsan megkérném, hogy senki ne keressen meg cserélgetési céllal, hogy neki van egy ilyenje, én meg adjam oda ezt meg…..
2024-ben a szokásos kettő helyett valamiért csak egyetlen hétvége erejéig foglalták el retró mozdonyok az északi partot Füred és Keszthely közt, úgyhogy mindenképpen be akartam illeszteni a programjaim közé július első szombatját. Aztán mivel a szombat egész jól sikerült, vasárnapját is :) A…..
cserepfalva 2024.07.16 09:25:01
@zord íjász: szép szép, de az EU helyében külön adóval súlytanék minden olyan járművet ami nem veri vissza az infravörös fény legalább 75%-át.
Biztos vagyok benne, hogy mérhető a klíma használat többletfogyasztása a fekete szín miatt egy pl fehérhez képest.
cserepfalva 2024.07.17 15:32:22
@Hamster: Persze!
Minden fekete vagy sötét járművet (külön-)adóztatni kéne vonaton kocsin, buszon át járműtől függetlenül.
HamPLÓ Földvár 2024.07.02 20:20:06
Nem, nem odafelé félúton, hanem teljesen ott: a vasútállomásról, pontosabban megállóhelyről szeretnék írni egy kicsit. Ez az első vasútállomás vasúti megállóhely az életemben, amire emlékszem, mert ide hozott ki nagyi hároméves koromban vonatokat nézegetni. Ma is csodálatos helynek látom, és…..
HamPLÓ Ingavonatok Dél-Budán 2024.06.13 06:00:00
2012/13-ban már rég itt voltak a piros festésű Flirtök, de még mindig elég sok V43 + vezérlőkocsis ingavonat járta a 40a és 30a vonalakat. Néhányat meg is örökítettem közülük várható eltűnésükre készülve. A videón szerintem látszik, hogy ezek a vonatok mennyivel kevésbé voltak dinamikusak, mint a…..
cserepfalva 2024.06.16 16:40:14
@Hamster: teljesen igazad van, nem sírom én vissza a BHV-t, pláne mikor MINDIG nyitva hagyták az ajtókat a jövők-menők...
Ugyanakkor jó pár körmöst kiosztanék annak aki megtervezte és jóvàhagyta a használhatatlanul kényelmetlen és zsiráf magasságra épített üléseket a Flirt -en.
Az sem mentség hogy ezek elővárosi...
Hat év után megint lejutottam a tapolcai Ikarus-találkozóra. Nem maradtam sokáig, de azért a fő "műsorszámot", a felvonulást megnéztem. A nap sütött, a Rába hátsó hidak pedig perceken át huhogtak, ahogy elhaladt a konvoj, mi kell még? :) A fő kedvencem egyébként nem busz volt, hanem a bulldog arcú…..
cserepfalva 2024.05.13 22:05:11
@KissGecihuszár:
a veterán járművek iránt mindenhol csökken az érdeklődés, pont Csikós írt róla a FB oldalán pár napja.
Öregszik az a generáció, akiknek jelentenek ezek a dolgok valamit.
Csökken a vásárlóerő (pl autók motorok), és bezárul a kör.
2023 májusa-júniusa még a Balatonra ráhangolódásról szólt, aztán elkapott a gépszíj: először csak mindegyik nosztalgiahajóval akartam utazni legalább egyet, aztán már minden motorhajóval is! Ez a mostani fejezet leginkább régi járművekről fog szólni - és naplementékről. Meg arról, amikor egy régi…..
HamPLÓ És ebben is van Nohab! 2024.04.26 17:00:00
A képválogatás második részében járunk néhány helyen a MOL-toronytól kezdve Nagymaroson át Esztergomig, de a végén persze megint a Balatonnál kötünk ki :) És ebben is van Nohab!A 2023-as év különböző peronokon Nagymarostól Komáromig, Kelenföldtől Révfülöpig..
cserepfalva 2024.04.27 18:09:38
Árnyalnám a képet. :-)

Az angliai "szintben szállunk be mindenbe ami a sínen megy" mellett az SK55 is nyomor.
Relatív persze, mert a "fődre, a salakba/sárba" ugrás helyet jobb lenne, de az SK 55 is csak vakok közt félszemű.
A válasszal alapvetően egyetértek, inkább arra gondoltam hogy Debrecen mellet többé kevésbé rendbe szedtek egy vonalat (Léta felé?) és megnőtt rajta a forgalom.
Az ötletem annyi volt, hogy a rengeteg f*asság mellett amire ebben az országbban költöttek, talán próba jelleggel megcsinálhatnának egy még élő, megyeközpontba futó vonalfelújítást "mit lehet kihozni belőle" jelleggel.
Oda elég lenne normális (=bontott anyagból) pálya, normális menetrend, "talpfákból" emelt "SK55" peron, és ha életképes az egész, akkor mehetne normális felújítás az álomásépületekkel bezárólag.

Nyilván az ország vasúthálózata kb úgy sz*r ahogy van.
De én messzebbről indulnék.

A kelei, ÉK.-i nagyvárosok ellopásával, a Kassától Aradig futó ("országkerülő"-)vasútvonallal az ország nem csak földet, sínt vesztett.
Ettől 10X fontosabb, hogy polgárságot is, vidéki nagyárosokat.
Attól kezdve a vízfejűség (=pest..) elindult és nem látom hogyan állna meg.
A déli összekötő 3 vágány is a vízfejűség miatt "kell":
-Trianon előtt az elsődleges bécsi vonal a mai 70-es volt a felvidék felé!
Az mai 1-es vonal agyonterheltsége, bővítéskényszere már ennek a torz következménye (ugye V0?). A háború előtt készen voltak a tervek az Északi pályaudvarhoz, ami a mai Pólus helyén lett volna! Mert ez lett volna az organikusan megfelelő hely, nem pedig a fővároson keresztül.
Ugye hogy más lenne súlyozása a vonalaknak ha máshogy alakulnak történelem és legalább etnikai alapon alakul ki az új határ?

Nyilván ez a múlt, a vasutat nagyrészt felváltotta busz, kocsi és repülő.

Az is tény, hogy a vidéki vasúthálózat gazdasági érdekű volt.
De mondjuk ki.
A fővonalakon is lézengenek az emberek a nap nagyrészében még az IC-n is...
2024 áprilisában öt éjszakán át méréseket végeztek a Szabadság hídon: a hídszerkezet villamosok általi terhelhetőségét vizsgálták. Ismert erdei körökben az az általános nézet, hogy csak a vágányok egymástól való távolsága problémás a hídon (amivel tényleg van némi gond, főleg a többi budapesti…..
cserepfalva 2024.04.13 07:14:56
@Hamster:
Az nem megoldás, hogy bizonyos megállókban nem nyílik az első és/vagy az utolsó ajtó mint Londonbam a metróban helyenként?

A Jászai térre az a megoldás hogy a híd alatt továbbvinni a villamost észak felé...
Tudom, pénz,stb..
Ha a berlini U5-ös hosszabbításához, pláne a kölni földalatti stadtbahn észak-déli vonalához hasonlítjuk, nem épült sokáig a budapesti négyes metró, mégis soknak tűnt átélni. De most nem ezen akarok lamentálni, inkább csak megmutatnám, milyen volt a megnyitó napja. Azóta eltelt tíz év - ki mit lát,…..
cserepfalva 2024.03.30 18:39:21
@Hamster: máshogy mondom.
A régi "Budapest ípusú" mélyállomások kicsit korszerűbben bőven megtették volna bárhol a 4-es vonalon.

A másik totál elQrt részlet pl. a Móricz és Újbuda megállók!
Hosszabb peronokkal, a két végén mozgólépcsővel egy állomás kiszolgálta volna a két teret sokkal olcsóbban.

Nem sorolom a hibákat, szinte mindenhol tele van velük az egész "vonal".

Londonra visszatérve, majd az összes metrómegálló a 3-as zónán kívül kertvárosi rész. Sőt.
Londonon kívüli városok voltak vonalak végállomásai a 30-as 40-es években mikor utoljára nagyot bővült a hálózat.
Nem volna az rossz ha Budaörstől Újpalotáig járna.