Regisztráció Blogot indítok
Adatok
cserepfalva

0 bejegyzést írt és 146 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
2024 áprilisában öt éjszakán át méréseket végeztek a Szabadság hídon: a hídszerkezet villamosok általi terhelhetőségét vizsgálták. Ismert erdei körökben az az általános nézet, hogy csak a vágányok egymástól való távolsága problémás a hídon (amivel tényleg van némi gond, főleg a többi budapesti…..
cserepfalva 2024.04.13 07:14:56
@Hamster:
Az nem megoldás, hogy bizonyos megállókban nem nyílik az első és/vagy az utolsó ajtó mint Londonbam a metróban helyenként?

A Jászai térre az a megoldás hogy a híd alatt továbbvinni a villamost észak felé...
Tudom, pénz,stb..
Ha a berlini U5-ös hosszabbításához, pláne a kölni földalatti stadtbahn észak-déli vonalához hasonlítjuk, nem épült sokáig a budapesti négyes metró, mégis soknak tűnt átélni. De most nem ezen akarok lamentálni, inkább csak megmutatnám, milyen volt a megnyitó napja. Azóta eltelt tíz év - ki mit lát,…..
cserepfalva 2024.03.30 18:39:21
@Hamster: máshogy mondom.
A régi "Budapest ípusú" mélyállomások kicsit korszerűbben bőven megtették volna bárhol a 4-es vonalon.

A másik totál elQrt részlet pl. a Móricz és Újbuda megállók!
Hosszabb peronokkal, a két végén mozgólépcsővel egy állomás kiszolgálta volna a két teret sokkal olcsóbban.

Nem sorolom a hibákat, szinte mindenhol tele van velük az egész "vonal".

Londonra visszatérve, majd az összes metrómegálló a 3-as zónán kívül kertvárosi rész. Sőt.
Londonon kívüli városok voltak vonalak végállomásai a 30-as 40-es években mikor utoljára nagyot bővült a hálózat.
Nem volna az rossz ha Budaörstől Újpalotáig járna.
HamPLÓ A villamosok zöld rokonai 2024.03.14 06:00:00
Az "Ezres" villamosok gyerekkorom óta nagy kedvenceim, bár én már csak acélvázas kocsiszekrénnyel modernizálva ismerhettem a típust a hetvenes-nyolcvanas évek fordulóján. Aztán a kilencvenes években visszaalakítottak egyet építéskori, azaz fa szekrényvázas kivitelére, azóta ez a kocsi a…..
cserepfalva 2024.03.15 21:17:15
@Hamster: A Gödöllő HÉV esetén a metrónak kéne Cinkotáig mennie, nem a HÉV -nek. Annak elég lenne az Örsről indulva csak Cinkotán megállnia, és attól kifelé. (Elnagyolva).
A belső szakaszon metró.
Sokat gyorsulna az egész, Pestről kifelé.
Nyilván, olyan menetrend kellene de ez megoldható.
Eleve nem kéne minden metrónak Cinkotáig mennie csak kb minden 3-iknak.

A műszaki kérdések a legegyszerűbb dolgok. A Flirt moduláris, minimális lenne a többletköltség...
Inkább az elqrt padló magasság lenne a gond.

(Londonban fordítva : a mély metró az alacsonypadlos, minden más kb padlószintű beszállást ad...)
cserepfalva 2024.03.16 17:29:52
@nyelv-ész:
Hams. logikusan érvel, tényleg jobb lenne Pesten belül metró a HÉV helyett.

A "válasszal" a metró mint olyan keletkezésének idejére kell visszamenni.
A választ egyszerű: az első vonal kéreg alá vitt vasút volt, gőzhajtással.
Miért?
Mert nem volt más!
Tehát ha így vesszük, a metró egy kényszermegoldás!
Lásd a londoni crossrail ami 150 éve is ideális lett volna a holmi szűk alagutas, girbegurba "tube" helyett!

Valóban, az ideális egy olyan vasútvonal lenne pl a gödöllői HÉV helyett, ami Cinkotán, az Örsön és a Keletiben all meg. Örs es Cinkota között metró...

Nézd meg , 100+ éve is temérdek HÉV/villamos öszvér kocsifajtát termelt ki a "kompatibilitás" kényszere.
Nem csak a nagy eseményeket - átadásokat és első üzemnapokat - kell megörökíteni, hanem a sima pillanatokat is: tereléseket, a véletlenül elkapott nosztalgiavillamost, vagy éppen a Vár kupolájából fényképezett 2-est. Meg a fényvillamosokat, mert 2023 csúcsa számomra a fényvillamosok kirajzása volt.…..
Az utóbbi bő egy évben azt vettem észre, hogy kedvenc csatornáim egyre ritkábban publikálnak videókat, vagy legalábbis olyan videókat, amilyenekkel eredetileg megfogtak. Például saját tartalom helyett gyorsan összedobható reagálós videókat csináltak ("kibírod-e nevetés nélkül", "guitarist reacts to…..
HamPLÓ A 2023-as nosztalgiaözön 2024.01.18 06:00:00
Tavaly is kapkodhatták a fejüket a közlekedésbarátok (meg a kisgyerekes szülők:), hogy májustól októberig mindenfelé régi villamosok és buszok szaladgáltak a fővárosban. A tényleg régitől a közelmúltban eltűntig mindenki találhatott valami neki valót a sárga különböző árnyalataiban - meg még pár…..
Legutóbb mutattam egy sor '79/80 körüli fotót Balt Korthals Altestől, most pedig folytatnám a témát, egyszerűen azért, mert tetszik a fekete-fehér képek hangulata.  A címben írt "változások" szó nem konkrét dátumokra utal, hanem egy kb. nyolc éven át tartó folyamat eredményére: elkezdték átadni a…..
Valamiért nagyon szíven ütött, hogy 2023 októberében szétvágták a négy dunai 400-as egyikét, ráadásul a szerintem legjobb kinézetű példányt (bár a plusz "emeletet" kár volt rárakni 2016-ban). Kíváncsiságból megnéztem a felvételeimet, és az derült ki, hogy 2010/11-ben ez a hajó úszott be a legtöbbet…..
A múltkori színes bejegyzés után most ismét kicsit fekete-fehérbe váltunk. Balt Korthals Altes ezen képei nem egyszerre készültek, de a típusok és végállomások alapján arra tippelek, hogy 1979-80-ban járunk. Gyerekkoromat idézi a Ganz csuklós látványa a 61-esen. 1980 márciusában váltották le őket…..
HamPLÓ Fénytátra 2023.12.28 06:00:00
Az idei fényközlekedésieszköz szezonban a Fényfogas a kedvencem, de a kivilágított Tatrák is jól néznek ki. Három kocsit ragasztottak tele LED-csíkokkal, de úgy csak az 1-esen és 14-esen tudnak közlekedni, egyéb vonalakon kettesével járnak: Tavalyelőtt az aktuális Fénytatra szerelvényen a csíkok…..
HamPLÓ Fényfogas 2023.12.14 01:13:47
Az utóbbi pár évben újra felfedeztem magamnak a fogaskerekűt, de a 2021-ben fénnyel feldíszített karácsonyi verzió kimaradt. Tavaly meg az egész vasút téli álmot aludt, úgyhogy sima fogas se volt, nem hogy feldíszített. Most viszont nemcsak hogy újraindult a vonal, de az első délutánon rögtön a…..
Azt hiszem, hogy így november végén már lezárhatom az idei balatoni hajózási szezonomat: unalmamban, hogy már nem rohangászok a tóra, csináltam pár statisztikát. És mivel ez a blog tulajdonképpen egy személyes napló, most iderakom őket: Május 21. és november 4. közt......  21 alkalommal jártam…..
cserepfalva 2023.11.29 20:22:00
2021-ben nagyon bejött a ferihegyi Ikarus találkozó, aztán 2022-ben valamiért nem mentem ki. Oké, nem "valamiért", hanem mert lusta voltam. De talán nem is baj, ha nem buszrajongóként nem szaturáltam túl magam Ikarusokkal, mert így annál jobb volt látni a sok öreg vasat: Két évvel korábban egy…..
2023 nyarán kivételesen nem csak az északi parti vasút miatt jártam a Balatonnál, de két hajózás közben általában így is vonattal mozogtam. Ez különösen hálás tevékenység volt hétvégéken, hiszen akkor egy Nohab is járkált fel-alá Balatonfüred és Tapolca közt, normál vonatokkal. Ennek ellenére ez a…..
cserepfalva 2023.10.07 22:43:04
@Pályamágus, a sínész: komentelhetnél rendszeresen!
Tényleg, Rákospalota Újpestről tudsz valamit?
Voltak tervek a felújításra...

Újpesttől Vácig felújították az egész vonalat 95' körül.
Azota kb egy csavart nem húztak meg...
Lassan rostálni kéne az ágyazatot is .
HamPLÓ CAF-ok Hűvösvölgyben 2023.10.07 06:00:00
Megint nem nagyon figyeltem a villamosos történéseket, főleg, mert általában nem is túl érdekfeszítőek. Az viszont talán megér egy rövid említést, hogy a hűvösvölgyi vonalon megjelentek a rövid CAF-ok: Nem volt épp egyszerű ügy, a hűvösvölgyi végállomáson ugyanis túl kevés hely volt a váltók és a…..
Ez már az 56. tömegközlekedési életképes oldalam, pontosabban annak első része. Abból már kiöregedtem, hogy mindig elrohanjak mindent megörökíteni, de azért a fontosabb dolgokat igyekeztem elkapni 2022-ben is. Ezen az oldalon főleg villamosokat láthatunk, némi vasúti témával megspékelve, a…..
Relatíve gyakran szerepelnek kedvenc svéd mozdonyaim a blogban, de bevallom, nem mindegyiket szeretem egyformán, egy ideje ugyanis ő a kedvencem: Amit itt fentebb Tapolca előtt látunk, az ugyan nem teljesen a 2000-ig használt festési séma, de nekem akkor is ez a szín tartozik a típushoz.…..
cserepfalva 2023.08.10 19:16:53
@gigabursch:
Tapolcát egy az egyben ki kell hagyni, pár km sínt kéne csak lerakni hogy végig a partközelben mehessen a vonal Keszthelyig.
Erre az elmúlt 33 évben képtelen volt az ország...
Ennek az oldalnak az elkészítésével kicsit megcsúsztam, de azért még sikerült az egyéves jubileum előtt megcsinálnom :) Már biztosan leírtam korábban, hogy "már biztosan leírtam korábban"... meg azt is, hogy a HÉV messze nem foglalkoztat annyira, mint a villamosok vagy a nagyvasút. Nem tudom, miért…..
Valamikor nyár elején nekifutottunk Mariannal egy Siófok - Tihany - Földvár - Szemes hajóútnak, hogy némi cikkcakkozás után megnézhessem gyerekkorom kedvenc nyaralóhelyét, de Földváron azzal szembesültünk, hogy nincs Szemesre továbbvivő hajó. Végül vonattal mentünk át, amiért őszintén szólva kár…..
cserepfalva 2023.07.25 21:20:44
@geegee: És a wc tartalma megy tóba...! :-)
cserepfalva 2023.07.26 20:35:18
@Hamster: Hajós berkekben járatos ismerősömet megkérdezem, hogy foglaljon állást!
Ha lesz válasz, jelzem!
A Balatonban az a jó, hogy a cápák és működő vulkánok rajongóin kívül körülbelül mindenki megtalálja a számítását. Például van kisvasút is, Balatonfenyvesnél: A tóról leválasztódott, egykor mocsaras területen már korábban is épült lóvasút, de a mai, gépi vontatású üzem az ötvenes években jött…..
Már többször írtam a szlovák vasút többszekciós tehervonati mozdonyairól, ezen belül a 131-es sorozatról, melyhez hasonló egész egyszerűen nincs itthon: Ezek a jószágok a szlovák-ukrán határ és Csehország/Lengyelország közt tolnak-húznak tehervonatokat - azért írom, hogy tolnak, mert néha a…..
Negyvenvalahány év kihagyás után valamiért nagyon rákattantam a balatoni hajózásra, így júniusban már másodszor mentem le kifejezetten emiatt a magyar tengerhez. A múltkor egy Siófok - Füred - Földvár út volt terítéken, ezúttal a nyugati végeken szálltunk vízre. Balatonmáriafürdőről indultunk.…..
2022-ben csodálatos nosztalgiaszezonunk volt, és egyelőre úgy tűnik, idén is lesz mivel utazni, idén is lesz mit fotózni! Az idény május első hétvégéjén kezdődött, de akkor más dolgom volt, úgyhogy először 13-án álltam ki a sínek mellé, géppel a kezemben. Ezen a napon a szokásos N2-es járat…..
cserepfalva 2023.06.07 21:56:46
@Sam. Joe: Bármilyen hihetetlen de a londoni metrón rendszeresen "traffipaxoztak"! Gyorshajtásért kisebb nagyobb retorzió is volt, nem egyszer!
Vonatozás előtti, utáni és közbeni felvételek: Samu Kelenföldön, baleset miatti fennforgás okán hármas Flirttel közlekedő IC húz át Pusztaszabolcson (amire alig ismertem rá, mert amikor legutóbb itt jártam, még a síneken át kellett botorkálni), valami gyors robog el Traxxszal a fonyódi sorompónál,…..