Adatok
poltergeist11
0 bejegyzést írt és 40 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Saját kastélyt, minden luxussal ellátott jachtot, toszkán farmházat vagy ultramodern kaliforniai villát is bérelhetnek azok, akiknek az ár nem számít.
A többségnek persze igenis számít: a több, mint 150 millió szálláskereső felhasználó közül csak pár százan engedhetik meg maguknak, hogy ilyen…..
poltergeist11
2017.11.23 14:32:14
Az a toszkán villa a Villa Mangiacane (="kutyaevő villa"). Michelangelo tervezte és a Machiavelli család tulajdona volt.
Egészen az elmúlt napokig tudomásom sem volt róla, hogy ebből a filmből is készült egy rendezői verzió, viszont ahogy értesültem erről, azon nyomban siettem pótolni e szégyenteljes mulasztást. Az eredeti mozis verziót pár éve láttam, annak idején az egyöntetűen rossz kritikák miatt nem néztem meg…..
poltergeist11
2015.08.28 11:14:21
@scal: Akkor patkó ügyben mégiscsak egyetértünk. Használták bizony, kellett. A rómaiak lekövezték a fontosabb országutakat, s ezeket a X-XII. századig lehetett használni. Peter Spufford "Hatalom és haszon" c kiváló munkájában ír erről a témáról.
Az a tény, hogy Párizs utcái porosak-sárosak voltak, más kérdés. A városi utcáknak nem volt hadászati és kereskedelmi jelentősége.
Kovács-ügyben is szerintem egyetértünk. A fegyverkészítés annyira elkülönülő mesterség volt, hogy angolul még a neve is más volt: smith - blacksmith.
Richárd 1189-ben lépett trónra. Ekkor készült a pecsét a fazéksisakos képpel (valamelyik Osprey könyv részletesen ír a témáról). Valaki tehát ekkor már gyártotta. Az ominózus jelenet - ha jól emlékszem, már régen láttam a filmet - a cselekmény szerint valamivel az 1187. évi hattini csata előtt zajlott, tehát csak néhány év különbségről lehet szó. Ezért írtam azt, hogy nem anakronisztikus az 1180-as években fazéksisakot húzni egy lovagot alakító színészre.
Az a tény, hogy Párizs utcái porosak-sárosak voltak, más kérdés. A városi utcáknak nem volt hadászati és kereskedelmi jelentősége.
Kovács-ügyben is szerintem egyetértünk. A fegyverkészítés annyira elkülönülő mesterség volt, hogy angolul még a neve is más volt: smith - blacksmith.
Richárd 1189-ben lépett trónra. Ekkor készült a pecsét a fazéksisakos képpel (valamelyik Osprey könyv részletesen ír a témáról). Valaki tehát ekkor már gyártotta. Az ominózus jelenet - ha jól emlékszem, már régen láttam a filmet - a cselekmény szerint valamivel az 1187. évi hattini csata előtt zajlott, tehát csak néhány év különbségről lehet szó. Ezért írtam azt, hogy nem anakronisztikus az 1180-as években fazéksisakot húzni egy lovagot alakító színészre.
McDonald's, Paul McCartney, viszont Douglas MacArthur és Andie MacDowell - mekkora a kavar e fránya mekkes előtag körül... Oké, aki egyáltalán foglalkozott fenti néggyel írásban, azért tudja, hogyan kell legalább azokat leírni, de a McPherson-MacPherson zűrzavar a magyar…..
poltergeist11
2015.01.29 10:04:54
@halor: Ez a "son" nem az a "son". A "pherson" a régi skótban az, ami a mai angolban a "parson", azaz "plébános". Ez pedig a latin "personából" ered.
www.houseofnames.com/pherson-family-crest
www.houseofnames.com/pherson-family-crest
Az Áltengerészekhez hasonlóan ezt a filmet is rengetegszer láttam a 90-es évek elején, azonban ez egy sokkal minőségibb darab. A francia–olasz koprodukció legnagyobb erénye – azon túl, hogy eszméletlenül vicces –, hogy az egyik legrealisztikusabb történelmi alkotás,…..
poltergeist11
2015.01.14 09:48:24
@scal: Ez az írás-olvasás érdekes történet. Szent István kézjegye fennmaradt a Pannonhalmi Apátság alapítólevelén, amely egy rajzolt betűkombináció (ligatúra). Ez alapján valószínűleg nem tudott írni-olvasni. Könyves Kálmán papi nevelést kapott, ő valószínűleg tudott olvasni. Mátyás nevelője Vitéz János érsek volt, ő biztosan tudott olvasni. Ugyanakkor II. Ulászló idejéből fennmaradt egy feljegyzés a királyi tanács üléséről. Megállapították, hogy a jelenlévő tisztviselők közül egyedül Bakócz Tamás érsek tudott írni-olvasni.
A IV. lateráni zsinaton (1215) még az is napirenden volt, hogy tiltsák be az írás-olvasást az egyházon kívülieknek. Azonban ez ellen a királyok az adóösszeírások, a kereskedők pedig a szerződéskötések ellehetetlenítése miatt tiltakoztak.
A Merovingokat elűző Kis Pippin király sem tudott írni, egy fennmaradt oklevelet egyetlen kereszttel írt alá. Nagy Frigyes porosz király rendelte el az első porosz népszámlálást 1752-ben, amikor feljegyezték, hogy több kérdezőbiztost meg akartak verni a köznemesek (junkerek), mert sértőnek találták a kérdést, hogy tudnak-e olvasni. Szerintük nemesember nem ír, nem olvas. :)
Bocs az offtopicért, a cikk nagyon jó :)
A IV. lateráni zsinaton (1215) még az is napirenden volt, hogy tiltsák be az írás-olvasást az egyházon kívülieknek. Azonban ez ellen a királyok az adóösszeírások, a kereskedők pedig a szerződéskötések ellehetetlenítése miatt tiltakoztak.
A Merovingokat elűző Kis Pippin király sem tudott írni, egy fennmaradt oklevelet egyetlen kereszttel írt alá. Nagy Frigyes porosz király rendelte el az első porosz népszámlálást 1752-ben, amikor feljegyezték, hogy több kérdezőbiztost meg akartak verni a köznemesek (junkerek), mert sértőnek találták a kérdést, hogy tudnak-e olvasni. Szerintük nemesember nem ír, nem olvas. :)
Bocs az offtopicért, a cikk nagyon jó :)
Komolyan azt hiszitek, hogy a Disney-rajzfilmek bájosak és ártalmatlanok? Az alábbi listával szeretném eloszlatni ezt a tévhitet, így hát következnek a legelvetemültebb, legalávalóbb, legaljasabb, legfélelmetesebb, legmocskosabb, legkegyetlenebb, leggonoszabb gonoszak, akiket az egeres…..
poltergeist11
2015.01.12 13:20:43
Ahogy történelmi áttekintésem során közelítek a középkor leghomályosabb korszaka felé, – úgy válik egyre fontosabbá, hogy egy kicsit bemutassam a kor örökségeként ránk hagyott dokumentumait: a…..
„Nem szép dolog kinevetni a másikat. Az öszvérem nem szereti a nevetést. A végén még azt hiszi, hogy rajta nevettek. De ha bocsánatot kértek tőle, merthogy fogtok, talán meggyőzöm, hogy nem is gondoltátok komolyan."..
poltergeist11
2014.09.15 15:23:13
@scal: Természetesen a bíróság azonnal plágiumnak minősítené. Arra utaltam, hogy nincs ilyen 30 százalékos szabály.
poltergeist11
2014.09.16 08:41:54
@scal: még egy megjegyzés, bocs.
Goldoni darabjának magyar címe: "Két úr szolgája" Magyar színházakban sokszor játszották, remek darab.
Miért az angol címét emeled ki? Olaszul készült (Arlecchino, servitore di due padroni), de van több magyar fordítása. Miért írod, hogy valójában 1753-ban készült? Az olasz wiki szerint 1746-ban Velencében mutatták be.
it.wikipedia.org/wiki/Il_servitore_di_due_padroni
Amúgy tetszett a poszt, szinte mindennel egyetértek.
Goldoni darabjának magyar címe: "Két úr szolgája" Magyar színházakban sokszor játszották, remek darab.
Miért az angol címét emeled ki? Olaszul készült (Arlecchino, servitore di due padroni), de van több magyar fordítása. Miért írod, hogy valójában 1753-ban készült? Az olasz wiki szerint 1746-ban Velencében mutatták be.
it.wikipedia.org/wiki/Il_servitore_di_due_padroni
Amúgy tetszett a poszt, szinte mindennel egyetértek.
poltergeist11
2014.09.16 16:00:12
@scal: Jónak tűnik az angol szöveg, mivel a wikin forrást is hivatkoznak. Én reflexből az olaszt néztem, bocs.
Az augusztus 20-i ünnepnapon megjelenő cikket mindig különös gondossággal választom ki, hogy azt be lehessen illeszteni az egész napi ünnepségek hosszú sorába. Azonban idén úgy voltam vele, hogy az István, a király, Honfoglalás, meg a szorosan mögötte igyekvő Sacra…..
poltergeist11
2014.08.21 09:20:32
"Arizonáról egyébként tudni kell, hogy az USA kormánya szarráatomozta, mivel az ország belsejében van, meg különben is sivatag a 90%-a, és a legtöbb hazai, kísérleti robbantás itt zajlott a 40-es, 50-es, de még a 60-as években is."
Az nem Arizona volt, ott éppen nem volt egy sem. A felszíni nukleáris (sivatagi) robbantások Nevadában, Coloradóban és New-Mexicóban zajlottak; illetve néhány föld alatti robbantás Mississippiben.
hu.wikipedia.org/wiki/Az_Amerikai_Egyes%C3%BClt_%C3%81llamok_nukle%C3%A1ris_k%C3%ADs%C3%A9rleti_robbant%C3%A1sainak_list%C3%A1ja
A cikk amúgy nagyon jó, tetszett. Hozzátenném még azt is, hogy Zórád Ernő a Füles c. lapba rajzolt az eredeti regény alapján egy nagyon jó képregényt. Természetesen a Kádár-kor gyakorlatának megfelelően Boulle hozzájárulása nélkül :)
Az nem Arizona volt, ott éppen nem volt egy sem. A felszíni nukleáris (sivatagi) robbantások Nevadában, Coloradóban és New-Mexicóban zajlottak; illetve néhány föld alatti robbantás Mississippiben.
hu.wikipedia.org/wiki/Az_Amerikai_Egyes%C3%BClt_%C3%81llamok_nukle%C3%A1ris_k%C3%ADs%C3%A9rleti_robbant%C3%A1sainak_list%C3%A1ja
A cikk amúgy nagyon jó, tetszett. Hozzátenném még azt is, hogy Zórád Ernő a Füles c. lapba rajzolt az eredeti regény alapján egy nagyon jó képregényt. Természetesen a Kádár-kor gyakorlatának megfelelően Boulle hozzájárulása nélkül :)
poltergeist11
2014.08.21 10:55:14
@field 64: "Magunk portáján maradva: nézzük már meg például azt, milyen szellemi színvonalú művek zúdulnak ránk a tévéből és a mozikban, meg azt, hogy olvasunk-e manapság, és ha igen, akkor miket!"
Olvasunk-e? Persze, soha nem olvastunk ennyien. Magyarországon a dualizmus idején még 70 % volt az analfabéták aránya, Horthy idején 7 %. Most 1 % alatt van.
Hogy mit olvasunk? Ami van, amit elénk tesznek, vagy jobb esetben, amit kiválasztunk magunknak. Az emberiség többsége mindig is primitív, igénytelen ösztönlény volt, aki vagy semmit, vagy szemetet olvas.
A szellemi színvonal nagyjából konstans: az 50-es-60-as években is született szemét (akár könyv, akár TV-műsor, akár film), ahogyan most. Sőt, a többség akkor is szemét volt. Ma is születnek remekművek, ahogyan pld. az 50-es-60-es években.
Olvasunk-e? Persze, soha nem olvastunk ennyien. Magyarországon a dualizmus idején még 70 % volt az analfabéták aránya, Horthy idején 7 %. Most 1 % alatt van.
Hogy mit olvasunk? Ami van, amit elénk tesznek, vagy jobb esetben, amit kiválasztunk magunknak. Az emberiség többsége mindig is primitív, igénytelen ösztönlény volt, aki vagy semmit, vagy szemetet olvas.
A szellemi színvonal nagyjából konstans: az 50-es-60-as években is született szemét (akár könyv, akár TV-műsor, akár film), ahogyan most. Sőt, a többség akkor is szemét volt. Ma is születnek remekművek, ahogyan pld. az 50-es-60-es években.
poltergeist11
2014.08.21 13:41:59
@field 64: "Úgy gondolom, soha olyan széles választék nem volt könyvekből, mint mostanság, ám soha ilyen alacsony példányszámok nem voltak. Hol vannak már a kommunista rendszer százezres példányszámai! A mai kiadványok egy része teljesen felesleges, jelentős része divatos bóvli, és csak egy csekély hányad van, ami miatt valóban érdemes volt feltalálni a könyvnyomtatást. SZERINTEM."
Szerintem is :)
Én is gyakrabban veszek könyvet a Vateráról, vagy antikváriumokból, mint új könyveket a boltokból. Nagyon sok a könyv. Én a történelmi tárgyú kiadványokat szoktam keresni, de a legújabbak többnyire a régebbiek hitvány utánzatai (amit én olvasok, az soha nem volt bestseller, nem is lesz :) ). Hegel óta tudjuk, hogy a mennyiségi változások átcsapnak minőségi változásokba. Ez a könyvek esetében a múlt század végén történt meg, a minőség kárára. Mivel az analfabétizmus alacsony, ezért igyekeznek kiszolgálni az igénytelenebb közönséget is, akik a gyengébb színvonalat szívesebben vásárolják.
A Kádár-korszakban kevesebb volt a könyv, ezért azt vette mindenki, ami van. Ez egyik oka, hogy az akkori eladott példányszámok magasabbak voltak. Természetesen az okok között az is kiemelendő, hogy nem voltak kereskedelmi tv-k, nem volt nonstop adásidő, sőt, hétfőn egyáltalán nem volt adás.
Én ugyanakkor nem érzem problémának ezt a "szellemi inflációt". Sőt, most tisztul a kép. Aki igazán szeret olvasni, az most is olvas. Aki vágyik a színvonalra, az most is kikeresi a gyöngyöt a trágyából. Régen a marxizmus ötven árnyalata volt a trágya, most meg a szürke ötven árnyalata :)
Egy kicsit eltértünk a tárgytól, de szerintem egy posztapokaliptikus film kritikájába még ez is beleférhet :)
Szerintem is :)
Én is gyakrabban veszek könyvet a Vateráról, vagy antikváriumokból, mint új könyveket a boltokból. Nagyon sok a könyv. Én a történelmi tárgyú kiadványokat szoktam keresni, de a legújabbak többnyire a régebbiek hitvány utánzatai (amit én olvasok, az soha nem volt bestseller, nem is lesz :) ). Hegel óta tudjuk, hogy a mennyiségi változások átcsapnak minőségi változásokba. Ez a könyvek esetében a múlt század végén történt meg, a minőség kárára. Mivel az analfabétizmus alacsony, ezért igyekeznek kiszolgálni az igénytelenebb közönséget is, akik a gyengébb színvonalat szívesebben vásárolják.
A Kádár-korszakban kevesebb volt a könyv, ezért azt vette mindenki, ami van. Ez egyik oka, hogy az akkori eladott példányszámok magasabbak voltak. Természetesen az okok között az is kiemelendő, hogy nem voltak kereskedelmi tv-k, nem volt nonstop adásidő, sőt, hétfőn egyáltalán nem volt adás.
Én ugyanakkor nem érzem problémának ezt a "szellemi inflációt". Sőt, most tisztul a kép. Aki igazán szeret olvasni, az most is olvas. Aki vágyik a színvonalra, az most is kikeresi a gyöngyöt a trágyából. Régen a marxizmus ötven árnyalata volt a trágya, most meg a szürke ötven árnyalata :)
Egy kicsit eltértünk a tárgytól, de szerintem egy posztapokaliptikus film kritikájába még ez is beleférhet :)
1980. Karambol a Blaha Lujza téren...
poltergeist11
2014.08.21 11:11:23
@solozzo: Nem tartom valószínűnek. Zöld Sándor szőke volt, és mindig szódásüveg szemüveget hordott. Ő Rajk lesz, sötét haj, szemüveg nélkül.
poltergeist11
2014.08.21 11:16:47
@solozzo: Most látom, Zöld Sándor balról a harmadik, a két egyenruhás mellett ül. Rajk beszél.
comment:com
A nagyhercegségből jelentjük: Tchéky Karyót nem érdeklik a Nikita-remake-ek
2014.06.10 10:30:00
Tchéky Karyót nálunk mindenki a Nikita című zseniális Luc Besson-film egyik főszerepével azonosítja, ő volt ugye Bob, a Nikitát kiképző és megtörő lelketlen ügynök, akit úgyis imádtunk, hogy borzasztó dolgokat művelt Anne Parillaud karakterével.
Tényleg ennyire kedveltek?…..
poltergeist11
2014.06.11 13:28:04
Minden évben fordítok annyi figyelmet a legrangosabb filmes díjkiosztóra, hogy legalább a főkategória jelöltjeit megnézem. Nem mindegy, kinek szurkol az ember, kit kell utálni, vagy kiátkozni a filmes kánonból a díjátadó után. És nem árulok el különösebben nagy titkot, minden…..
poltergeist11
2014.03.04 08:51:12
@Santino89: Szia! A cikked hatására megnéztem a 12 év rabszolgaságot. Engem nem fogott meg. :)
A film lényegében az Isaura-story (a főhős olyan rabszolga, akinek nem is kellene rabszolgának lenni stb.) interpretációja művészieskedő formában, unalmas, vontatott, egyszer nézhető. McQueen azt a receptet követte, ami már többször bejött: "ripacskodjunk 2 órát valami polkorrekt témában, a drogos demokraták az akadémiában majd megjutalmazzák". A 47-es Gentlemans Agreement óta ez már sokszor bevált.
Kár összehasonlítani Tarantinóval, ott más volt a cél. De ha mégis összehasonlítjuk, a Django akkor is sokkal jobb film. Az legalább nem arról szól 2 órán keresztül, hogy mekkora szívás rabszolgának lenni.
A kamu kanadai akcentussal nyöszörgő Brad Pitt pedig szánalmas.
Ha jó filmet akarsz nézni rabszolga-témában, akkor ott van a Roots/Gyökerek c minisorozat 1977-ből. Azóta sem tudta senki felülmúlni.
A film lényegében az Isaura-story (a főhős olyan rabszolga, akinek nem is kellene rabszolgának lenni stb.) interpretációja művészieskedő formában, unalmas, vontatott, egyszer nézhető. McQueen azt a receptet követte, ami már többször bejött: "ripacskodjunk 2 órát valami polkorrekt témában, a drogos demokraták az akadémiában majd megjutalmazzák". A 47-es Gentlemans Agreement óta ez már sokszor bevált.
Kár összehasonlítani Tarantinóval, ott más volt a cél. De ha mégis összehasonlítjuk, a Django akkor is sokkal jobb film. Az legalább nem arról szól 2 órán keresztül, hogy mekkora szívás rabszolgának lenni.
A kamu kanadai akcentussal nyöszörgő Brad Pitt pedig szánalmas.
Ha jó filmet akarsz nézni rabszolga-témában, akkor ott van a Roots/Gyökerek c minisorozat 1977-ből. Azóta sem tudta senki felülmúlni.
poltergeist11
2014.03.04 13:10:05
@Santino89: Az Isaurát nem tartom rossz sorozatnak. Gyerekkoromban láttam, akkor nagyon tetszett. Össze sem lehet hasonlítani a későbbi latin-amerikai szappanoperákkal. Érződik rajta, hogy egy tisztességesen megírt brazil regény adaptációja. Azért ne nézd meg, nálunk 30x30 perces verzióban ment :)
Hangsúlyozom, rabszolga-témában számomra a Roots az etalon, a 12 év ezt meg sem közelíti (elég nagy Gyökér vagyok hozzá - bocs az olcsó szójátékért :) ).
Született a témában más jó regény is, a Tamás bátya kunyhója (Uncle Tom's Cabin), amit Hollywoodban soha nem mertek adaptálni, politikai és dramaturgiai okok miatt sem. 1987-ben Samuel L Jacksonnal készült belőle egy TV-film, az mondjuk nem lett rossz. A Huckleberry Finn kalandjai (Mark Twain) is érinti a rabszolga-témát, de azt nem sikerült eddig igazán jól vászonra átrakni.
Persze, elismerem (már beszéltük is többször), a Django minden szempontból valószerűtlen. Azonban számomra az a jó film, ami magával ragad és elvarázsol :)
Hangsúlyozom, rabszolga-témában számomra a Roots az etalon, a 12 év ezt meg sem közelíti (elég nagy Gyökér vagyok hozzá - bocs az olcsó szójátékért :) ).
Született a témában más jó regény is, a Tamás bátya kunyhója (Uncle Tom's Cabin), amit Hollywoodban soha nem mertek adaptálni, politikai és dramaturgiai okok miatt sem. 1987-ben Samuel L Jacksonnal készült belőle egy TV-film, az mondjuk nem lett rossz. A Huckleberry Finn kalandjai (Mark Twain) is érinti a rabszolga-témát, de azt nem sikerült eddig igazán jól vászonra átrakni.
Persze, elismerem (már beszéltük is többször), a Django minden szempontból valószerűtlen. Azonban számomra az a jó film, ami magával ragad és elvarázsol :)
poltergeist11
2014.02.20 15:05:02
@JTom: a kommersz alkatrészek beépítését mindenki gyakorolja, ott spórolnak, ahol tudnak.
Az Aston Martin DB7-esnél Mazda 323F a hátsó lámpa, Citroen CX a külső visszapillantó, Mazda MX5 belső kilincsek, Ford műszerek és elektronika stb. Mégis magas áron el tudták adni, a gyár image-ét sem csorbították vele. A márka most is keresett luxusbrandnek számít.
De tudnék más példákat is mondani: a Maseratit most jobban és drágábban veszik, mint amikor nem voltak benne Fiat alkatrészek.
Az Aston Martin DB7-esnél Mazda 323F a hátsó lámpa, Citroen CX a külső visszapillantó, Mazda MX5 belső kilincsek, Ford műszerek és elektronika stb. Mégis magas áron el tudták adni, a gyár image-ét sem csorbították vele. A márka most is keresett luxusbrandnek számít.
De tudnék más példákat is mondani: a Maseratit most jobban és drágábban veszik, mint amikor nem voltak benne Fiat alkatrészek.
poltergeist11
2014.02.20 15:19:56
@Egy Hun Hunniából: "Inkább ilyenekre gondoltam:Simca, Talbot, Rover (gyakorlatilag a teljes brit autógyártás)"
A SIMCA francia volt, nekik is a 73-as olajválság tett be.
A Talbot története kacifántosabb, valójában 3 Talbot volt. Az ős-Talbot (UK), a Talbot-Lago (francia) és a 70-es években újraélesztett Talbot. Utóbbit a Chrysler vette meg a SIMCÁ-val együtt, majd továbbadta a PSA-nak. A PSA egy időben átcímkézett Peugeot-kat árult Talbot néven, azonban gyenge volt az image (és a kereslet), ezért a márkát megszüntette ugyan, de a régi üzemben most Peugeot-k készülnek.
A Rover és a kommersz vonalas többi brit minősége változó volt. Az volt velük a baj, hogy 1. szinte csak belföldre gyártottak, 2. azt hitték, hogy a brit kormány türelme végtelen, jól meglesznek az állami támogatásokkal, ezért elhanyagolták a marketinget, a brand-építést. Nem a minőség miatt szűntek meg.
Attól, hogy valaki szemetet árul, még mehet neki a business. Ott van a Fiat, amelyik a 80-as években kritikán aluli minőséget produkált, mégis létezik.
A SIMCA francia volt, nekik is a 73-as olajválság tett be.
A Talbot története kacifántosabb, valójában 3 Talbot volt. Az ős-Talbot (UK), a Talbot-Lago (francia) és a 70-es években újraélesztett Talbot. Utóbbit a Chrysler vette meg a SIMCÁ-val együtt, majd továbbadta a PSA-nak. A PSA egy időben átcímkézett Peugeot-kat árult Talbot néven, azonban gyenge volt az image (és a kereslet), ezért a márkát megszüntette ugyan, de a régi üzemben most Peugeot-k készülnek.
A Rover és a kommersz vonalas többi brit minősége változó volt. Az volt velük a baj, hogy 1. szinte csak belföldre gyártottak, 2. azt hitték, hogy a brit kormány türelme végtelen, jól meglesznek az állami támogatásokkal, ezért elhanyagolták a marketinget, a brand-építést. Nem a minőség miatt szűntek meg.
Attól, hogy valaki szemetet árul, még mehet neki a business. Ott van a Fiat, amelyik a 80-as években kritikán aluli minőséget produkált, mégis létezik.
poltergeist11
2014.02.20 17:38:54
@JTom: Igen, átjött. Nem akartam tiszteletlen lenni, de ebben a kérdésben nem teljesen értünk egyet.
Jogos, a padlólemez az előbbi példámból kimaradt. Az Aston DB7-esnél egy 70-es évekbeli Jaguar XJS padlólemezről van szó.
Igazad van, valóban mások a prioritások kis- és nagyszériás gyártásnál, talán nem ez volt a legjobb példa. De a SAAB bukásának szerintem nem ez - vagy nemcsak ez - volt az oka. Pár km-rel arrébb a Ford és a Volvo ugyanazt csinálta, mint amit a GM/Opel/SAAB, de a Volvo mégis megmaradt.
Jogos, a padlólemez az előbbi példámból kimaradt. Az Aston DB7-esnél egy 70-es évekbeli Jaguar XJS padlólemezről van szó.
Igazad van, valóban mások a prioritások kis- és nagyszériás gyártásnál, talán nem ez volt a legjobb példa. De a SAAB bukásának szerintem nem ez - vagy nemcsak ez - volt az oka. Pár km-rel arrébb a Ford és a Volvo ugyanazt csinálta, mint amit a GM/Opel/SAAB, de a Volvo mégis megmaradt.
A keleti blokkban az autóellátás folyamatosan akadozott. A befizetett autóra akár 10-15 évet is várni kellett, sőt volt, ahol még ennél is rosszabb volt a helyzet. Hiánygazdaság volt a javából, ahol sosem tudtak annyi négykerekűt gyártani, amennyit a kereslet megkívánt volna.
Azért tervek, álmok…..
poltergeist11
2014.02.20 12:18:16
Néhány autótípussal a szocialista gyártók már az ötvenes évek elejétől megjelentek a tőkés országokban. A kétségbeesett erőlködés a konvertibilis valutáért néha egészen nevetséges mai szemmel. Jó lenne tudni mennyire ríttak ki ezek a "szocialista műszaki csodák" a nyugati autóforgalomból, vagy az…..
poltergeist11
2014.02.20 10:47:39
@GodSeth: "Egyébként szó szerinti jelentése az, hogy évjárat."
Nem nyert. Eredetileg szüretet, vagy borászatot jelentett.
en.wikipedia.org/wiki/Vintage
Nem nyert. Eredetileg szüretet, vagy borászatot jelentett.
en.wikipedia.org/wiki/Vintage
poltergeist11
2014.02.20 10:49:44
poltergeist11
2014.02.20 10:40:22
Amatőr bérgyilkosok, angol, fekete humor, sok káromkodás és egy egyedi, nem mindennapi story. Az Erőszakik a 21. század egyik legnagyobb durranása. A VOX Mozimagazin 25-ös listájának élén áll. Nem véletlen!
A város
Bruges egy belga kisváros, amely főleg így télen ilyen…..
poltergeist11
2014.01.30 18:15:30
Audrey Hepburn a filmtörténelem egyik legnagyobb, leginkább meghatározó ikonja. Nevét azok is ismerik a mai napig, akik egyetlen filmet sem láttak tőle soha. Pedig már húsz éve itt hagyott minket, mégsem lehet elfelejteni. Mi volt a titka? Ő volt a NŐ. Így, csupa nagybetűvel. Minden,…..
poltergeist11
2014.01.20 13:51:25
@Santino89: igen, jogos, rákerestem.
Trumbót valóban a "Kongresszus megsértése" miatt ítélték el. De ezt nem a bizottság döntötte el, ők csak a feljelentést tették. A Legfelső Bíróság jogerősen helybenhagyta az ítéletet:
law.jrank.org/pages/3010/Hollywood-Ten-Trials-1948-50-Supreme-Court-Refuses-Review.html
Kémkedésért tényleg többet kapott volna. Ennek ellenére a McCarthy-bizottságot nem tartom boszorkányüldözőnek. Természetesen nem a Római vakációra és társaira gondoltak, amikor megvádolták őket. :)
Trumbót valóban a "Kongresszus megsértése" miatt ítélték el. De ezt nem a bizottság döntötte el, ők csak a feljelentést tették. A Legfelső Bíróság jogerősen helybenhagyta az ítéletet:
law.jrank.org/pages/3010/Hollywood-Ten-Trials-1948-50-Supreme-Court-Refuses-Review.html
Kémkedésért tényleg többet kapott volna. Ennek ellenére a McCarthy-bizottságot nem tartom boszorkányüldözőnek. Természetesen nem a Római vakációra és társaira gondoltak, amikor megvádolták őket. :)
poltergeist11
2014.01.20 14:21:39
@Santino89: érdekes értelmezés :)
Amikor felnőtt fejjel láttam a filmet, nekem inkább Buddha jutott eszembe. Buddha is jólétben én, de unatkozik, nem találja önmagát, ezért kiszökik az egyszerű emberek világába.
Peck is tipikus buddhista, a pénzt sem akarja, zsarolni sem akar, de nem is akarja megszexuálni a hercegnőt.
Azért nem érzem kommunistának, mert nincs benne szó sem elnyomásról, sem osztályharcról.
Amikor felnőtt fejjel láttam a filmet, nekem inkább Buddha jutott eszembe. Buddha is jólétben én, de unatkozik, nem találja önmagát, ezért kiszökik az egyszerű emberek világába.
Peck is tipikus buddhista, a pénzt sem akarja, zsarolni sem akar, de nem is akarja megszexuálni a hercegnőt.
Azért nem érzem kommunistának, mert nincs benne szó sem elnyomásról, sem osztályharcról.
poltergeist11
2014.01.20 14:46:38
@Santino89: :)
Várjuk a további interpretációkat a Roman Holiday-témában :)
Nem akarok nagyon offtopic lenni, de ha Trumbo életművében kőkemény kommunizmust keresünk, akkor ott van Kubrick-féle Spartacus. Jóval a pere után készült. Jó film, de nagyon vörösre sikeredett :)
Várjuk a további interpretációkat a Roman Holiday-témában :)
Nem akarok nagyon offtopic lenni, de ha Trumbo életművében kőkemény kommunizmust keresünk, akkor ott van Kubrick-féle Spartacus. Jóval a pere után készült. Jó film, de nagyon vörösre sikeredett :)
1955-ben a le mans-i 24 órás verseny rendkívül izgalmasnak ígérkezett. A kor legnagyobbjai készültek összecsapni. A Mercedes, a Porsche, az Aston Martin, vagy a Jaguar mind nagy névnek számítottak már az autósportban. A televíziózás még gyerekcípőben járt, közvetítések híján a nézők igen nagy…..
Az űrben játszódó mozgóképek világában az egykori „szovjet blokk” filmjei mindig is kuriózumnak számítottak, a kelet-német NDK mozijai pedig végképp, miután egy meglehetősen elzárkózó társadalomban készültek és, leginkább belső használatra tervezett világképet mutattak. (Talán csak az „indiános…..
Inspector Clouseau/Clouseau felügyelő (1968)
Igazából nem értem, hogy ennek a résznek miért kellett elkészülnie.
A felügyelő karakterén kívül semmi nem maradt meg az előző részekből. Nem Edwards rendezte, nem Sellers játssza a felügyelőt, nem Mancini szerezte a zenét, nincs…..
poltergeist11
2013.08.06 17:57:11
@scal: Köszönöm ezeket az információkat, a jövendőmondós sztoriról nem hallottam. Sellers egy kicsit naiv volt, ha azt hitte, hogy 10 év BBC-kabaré után komoly szerepet fog kapni. A legjobb szerepei szerintem a vígjáték-alakításai voltak, mindenki ezekre emlékszik: Casino Royale, Estély habfürdővel, Mi újság, cicamica? Puha ágyak, kemény csaták stb.
Spoiler
Nekem nagyon tetszett az első RP-film is, lehet, hogy infantilis vagyok, de a Ferrariban száguldó gorillán hülyére röhögtem magam :)
Spoiler
Nekem nagyon tetszett az első RP-film is, lehet, hogy infantilis vagyok, de a Ferrariban száguldó gorillán hülyére röhögtem magam :)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz