Adatok
MisiV
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az ügyészség letöltendő börtönbüntetést javasol a Pillangó utcai metró-ütközésben érintett, hátulról érkezett metró járművezetőjével és a szolgálatban lévő KFM diszpécserrel szemben. A javaslat alapja a közlekedési szakértő azon megállapítása, hogyha az alkalmazott sebességnél jóval lassabban, 28…..
Nálunk még talán nem volt róla szó - lévén a blog csapatának rendszeres utazásai nem esnek eme szakaszra - hogyan is halad vajon jelenleg az immár 7 hónapja vágányzár alatt álló 30-as vonal átépítése. Bár a munkákat Siófoktól nyugatra már tavaly szeptemberben elkezdték,…..
MisiV
2015.04.29 11:24:43
MisiV
2015.04.29 11:45:59
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Az, hogy csúszós sinen nem lehet szabályozottan fékezni, már nem állja meg a helyét.
A vizsgálati jelentés is mutatta, hogy a középső kocsi, ami csak légfékezéssel fékez, az nem laposodott meg, a csúszásgátlója működött. (meg-megcsúszott a kerék (ez üzemszerű, ha ennyire kicsi a tapadás), de nem blokkolt).
Ill az is szabályozva van, hogy (lagalábbis nagyvasúton) hogy fékezésnél a csúszásgátló a tapadás maximális határára úgy szabályoz, hogy mikorcsúszások lehessenek, ezáltal érdesíti a futófelületet, s így növeli a tapadási tényezőt.
Nemzetközi szabvány írja elő (tán UIC 515-4), hogy hogyan kell vizsgálni egy jármű csúszásgátlóját.
A nagyvasúton -új tárcsafékes kocsik beszerzésekor- voltak ilyen tesztek (szappanos lé a kerék elé juttatásával, s így tesztelni a csúszásgátlót) vagy kenőszappannal kent vágány stb. Valószínű e szabványnak nem felel meg a vonat.
S még tán a közlekedsi hatóság se ismeri, mert a balesetvizsgálat utáni ismételt kísérletekben nem is hivatkoztak rá, csak valahogy próbálták modellezni a dolgot