Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Business4All

13 bejegyzést írt és 47 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A HR-es állásinterjús szokásokat sokszor éri az a kritika, hogy színház az egész, és nincs is értelme. Leginkább az alábbi kérdések miatt gondolja ezt sok álláskereső – és ezek esetében egyet is kell értenem velük. Állásinterjú-stratégiákkal azt tanítom nekik, hogy ezekből hogyan lehet kimozdítani…..
Business4All 2018.07.16 11:44:43
@Papírzsepi: Igen. Ez LENNE a feladata a HR-nek. Sajnos a HR-esek 98%-a nem így dolgozik. És ez a vezetők hibája is. Ha a vezetők megértenék, hogy ez stratégiai fontosságú feladatkör, olyan, ami döntően befolyásolja a cég jövőjét, eredményességét, és ezért topmenedzsment szintet jelent, akkor nem aktatologatókat és adminisztrátorokat keresnének HR-esnek. De azt keresnek, és ezért van a rengeteg rettenetes kérdés az interjúkon, ezért nem jutnak el a tehetséges jelöltek a döntéshozóhoz, és ezért van számos munkáltatónak nagyon rossz híre.
A HR marketingeszköz is. Mit fogok gondolni ugyanis arról a cégről, amely a teljesen releváns pályázatra annyit sem ír vissza, hogy "Kedves Jelölt, Bár nem olvastuk anyagát, meg vagyunk róla győződve, hogy nem felel meg számunkra, ezért több hasonlóan felkészült... bla-bla-bla"? Nem volt pénz arra, hogy az összes címet betöltsék a levelezőprogramba? Fokozottan súlyos a helyzet, ha több kör után nem kap visszajelzést az ember. Megtörtént eset: "fejvadász tevékenység" során akadtak rá a jelöltre, aki nem jelentkezett volna az állásra, de ha már így megkeresték, elment interjúra, hogy megnézze, mi a helyzet. Az interjú nagyon jól sikerült, emberünk bizonyította, hogy kiválóan megfelel a pozícióra. Két hét múlva felhívta a "fejvadászt", hogy mi a helyzet. Ő azt válaszolta: "Ne haragudj, most nem emlékszem, ki is vagy te, melyik pozícióra jelentkeztél?" Á, semmi, hagyjuk. Többször ne keressetek.
És sajnos ez nem egyedi eset.
Nagyon nehéz lenne megérteni végre, hogy nem csak a jelöltet vizsgáztatják a cégek, hanem a jelölt is vizsgáztatja a céget? És a tapasztalatait el is fogja mondani...
Business4All 2018.07.16 12:16:00
@Victoorius: Mindenkit megvádolsz azzal, hogy fogalmuk sincsen a "nagy képről", és arról, hogy milyen komoly munkát végeznek, milyen fontos szakemberek a HR-esek. Valójában azonban itt a legtöbb hozzászóló személyes vagy közvetlen ismeretségi köréből származó tapasztalatait írja le, és ezek alapján a "nagy kép" pont az, hogy csapnivaló, a szakma alapjaiban is súlyos hiányosságokat mutat a magyarországi HR-esek többsége (tapasztalatom szerint 99%-a).
Nagyon örülök neki, ha nálatok tényleg ennyire szakmai, megalapozott és modern eszközöket használó munka folyik, és szívemből kívánom, hogy sok ilyen legyen még, de azon ne sértődj meg, ha a horrorisztikus tapasztalatok miatt a többség véleménye lesújtó a szakmáról. Ha szerinted alaptalan a kritika, akkor ne vedd magadra, attól még a szakma túlnyomó részére igaz.
Több horrorsztoriról, kemény utasszívatásról írtunk az elmúlt hetekben, örömmel nyugtázzuk, hogy vannak üdítő kivételek, íme egy szívmelengető eset a Ryanairtől. Átszállásos szervezésnél ha az egyik járat időpontját módosítja a légitársaság, kinyírva a saját szervezésű csatlakozást, az nagy cumi,…..
Business4All 2017.08.07 11:02:49
@dan72: Igen. Nyilván kitaláltam az egészet, és nem így történt.

És annak semmi köze sincs ahhoz, hogy mennyi pénzem van, hogy fapadossal utazom-e vagy nem. Egyik alkalommal Bajnai Gordonnal utaztam menetrend szerinti WizzAir járattal. Hát ő aztán tényleg nem a Mekiben dolgozik.

De most, hogy ilyen kamu sztorit kitaláltam, már nem akarok többet utazni a RyanAir-rel, mert akár megtörtént, akár nem, egy ilyen légitársaság nem játszik nálam.

(Amúgy pontosan úgy történt minden, ahogy leírtam, akár elhiszed, akár nem.)
Business4All 2017.08.07 14:15:29
@Facelessbook: Rendben van, látom, hogy mindenkinek a RyanAir a kedvence, még annak is, aki nem utazik vele, ezért teljes arzenállal támad nekem mindenki, és kiderül, hogy én voltam a hibás az egész esetben. Sajnálom, hogy ilyesmi történt velem, én kérek elnézést.

Azt azért szerintem te sem tartod életszerűnek, hogy a légiutas-kísérők egy pohár vizet (főleg olcsó teát) sem ihatnak meg a repülőgép fedélzetén. Én erre gondoltam, amikor szolgálati készletet írtam. Igen. Félrevezető szót használtam.

Nem egy légiutas-kísérő miatt ítélem meg az egész légitársaságot, hanem amiatt, hogy nem tudtam kifizetni az ásványvizet és amiatt, hogy többe kerül módosítani egy jegyet, mint a legdrágább jegyük és amiatt, hogy milyen állapotok uralkodnak a saját repülőterükön. De amiatt is megítélhetném, hogy milyen körülmények között kell a személyzetüknek dolgozni, hiszen tudhatnák, hogy pont az ő személyzetük az, aki a céget az ügyfelek felé képviseli, így nagyon nem mindegy, hogy mi sugárzik róluk.

Én sem szoktam a repülőgépen vásárolni semmit, de akkor voltam először (és utoljára) a Stansteden, ezért elképzelni sem tudtam, hogy egy átlagos hétköznap délután (nem pénteken) nem elég a gép indulása előtt közel két órával kint lenni, mert csak egyetlen ellenőrzőponton engedik be az embereket, és utána több mint egy kilométert kell még megtenni a legutolsó kapuig, ahonnan a gépünk indult. A bejáratnál elvették a magunkkal vitt innivalót, amiben nincs semmi meglepő, tudtuk jól, hogy nem vihetünk fel semmilyen folyadékot, de a terhes feleségem sajnos nem tudott egy kilométeren át rohanni, hogy tudjunk még venni valamit a kapunál a büfében. Ezért mondjuk egyáltalán nem hibáztatom a RyanAir-t, de az azért mégiscsak furcsa, hogy egyetlen ellenőrzőponton (ahol csak két poggyászátvilágító van) kell bemenni mind a félszáz kapuhoz.

Biztos az angol tudásom is nagyon rossz volt akkor még, és nem értettem, hogy a budapesti járaton a "No, sir, we only (!) accept Euros or British Pounds." azt jelenti, hogy forintot is elfogadnak.

Még egyszer bocsánatot kérek azért, hogy megsértettem a Nagy RyanAir-t, de nekem akkor sem fog megfelelni, hogy öt fizetési módból egyet sem fogadnak el. És erről nem a légiutas-kísérő tehet.
Business4All 2017.08.08 08:35:19
@tompus: Bocs, de én nem szoktam lefikázni embereket úgy, hogy nem ismerem őket, sem a körülményeket – ezeket egyébként szépen leírtam. Bocs, hogy nem olvastad el.

De teljesen mindegy egyébként, hogy miért akartam a repülőgépen vásárolni, mert ha ez egy fontos bevételi forrás számukra, akkor nem normális, hogy öt fizetési módból egyet sem fogadtak el.

És bocs, de én teljesen kulturált módon beszéltem a légiutas-kísérővel, mert erről az esetről elsősorban nem ő tehet. Nyilván megint magadból indultál ki, hogy te mit csináltál volna ebben a helyzetben, és valószínűleg azt, amit odaírtál, hogy szerinted én mit csináltam vele.
Burger Blog Balkán Bistro, Érd 2016.04.20 06:01:27
Mindig nagy izgalommal tölt el, ha ki tudok mozdulni Budapestről, és vidéken keresni valami jó kis kajás helyet. Nos, Érd inkább agglomerációnak számít, és bár sokan mondják, hogy egy alvó város, az biztos, hogy ha ébren vagyunk, egy helyen bizony nagyon jókat lehet enni...
Sokszor találgatunk, mi lehet az oka, hogy nem bennünket választottak. Pedig jól ment minden: az állásinterjún jó volt a hangulat, a fizetési igényedet úgy tűnt, hogy elfogadták, a szakmai teszten jó eredményt értél el, az utolsó körös interjú után azonban vagy a szomorú hírt közölték egy rövid…..
Business4All 2016.04.12 15:31:06
@Online Távmunkás: Igen. Ez egy nagyon fontos indok, ami viszont esetenként fordítva is elsülhet, mert van olyan eset is, amikor az "első számú jelölt" mégis nemet mond, így előfordul, hogy azért kell sokáig várni a válaszra, mert az előttünk levő jelölt nemet mondott. Velem előfordult már ilyen, de olyan is volt többször, hogy nyíltan megmondták: én vagyok a legjobb jelölt, mégis nemet mondtam, így másvalaki jutott lehetőséghez, és biztos nagyon örült is.

De amúgy a szokásos indokok is közrejátszhatnak, mert attól még, hogy a bérigényed "benne van a szórásban", ha két hasonló kvalitású jelölt közül kell választani, akkor inkább választják a kicsit gyengébbet, ha 10%-kal kevesebbet kér. (Amúgy az is lehet baj, ha valaki jóval kevesebbet kér, mint a többi jelölt.) De lehet olyan is, mikor a szakmai tapasztalatod nagyon megfelel (és pont ezért tartottak benn az utolsó körig), de van valaki más, akié még inkább. Sokszor tényleg csak arról van szó, hogy több kiváló jelölt közül csak egyet tudnak felvenni, és emiatt szívják is a fogukat rendesen. Ilyen esetben viszont előfordul, hogy felveszik a korábbi jelölttel a kapcsolatot.

Mondjuk olyan is van, amikor a korábban már felvételizett jelölt semmilyen módon nem pályázhat, már a "name check"-en kiszórják, akkor is, ha a jelenlegi felhozatal sokkal gyengébb. "Ez a policy!" - Persze tudjuk, hogy ez hülyeség, de hát nem mi döntünk, hanem ők.

Nekem számos helyen megmondták a teszteredményeket, de volt olyan is, ahol hiába kérdeztem, tehát ez is esetenként változó. Tudok egyébként olyat is, hogy valahol "az volt a policy", hogy aki túl jól teljesített, azt nem volt szabad (!) felvenni, mert úgyse marad sokáig. Ehhez is csak gratulálni tudok. Minek is dolgozna az ember a legjobbakkal, ha kevésbé jó jelölteket is felvehet?

@Rókica25: Ne keseredj el, számos oka lehet, hogy nem vesznek fel, melyek közül sok nem a te tehetségeden, adottságaidon, tapasztalataidon vagy az életkorodon múlik. Sajnos sok olyan is van, hogy teljesen végigvisznek egy pályáztatást, pedig már a kiírás előtt tudják, hogy kit akarnak felvenni. És hát ha közben kiderül, hogy "a Gizike fia" is munkát keres, akkor nagyon tehetségesnek kell lenned ahhoz, hogy mégis téged válasszanak. Ha meg nagyon tehetséges vagy, akkor meg azért nem vesznek fel. (Mert "Úgyis hamar továbblépne, ha lenne lehetősége rá." vagy félnek tőle, hogy kiderül, mennyire tehetségtelenek, vagy bólogatójánosokat akarnak, nem tehetségeket, de azért legyen jó a teszteredménye, stb.)
Nem túlzás kijelenteni, hogy az elküldött álláspályázatok válasz nélkül hagyása szüli a legtöbb ellentétet álláskereső és álláshirdető között. Más országokban van egy egyszerű, nálunk ritkán látott megoldás. Jópár éve olvastam erről először egy fórumon, és hasznosnak tartom, ha erről is szó esik e…..
Ahogyan korábban már említettem, egyik kollégám tükörfordításban agyviharnak fordította a brainstormingot, ami nagyon vicces, de tényleg fontos kérdés, hogy hogyan lehet elkerülni az értelmetlen értekezleteket olyan helyzetben, amikor a brainstorming nagyon hasznos lehet. Mikor van…..
Legalábbis csak sejtem, hogy kezdő, mert profi ilyet nem csinál. De kezdem az elején: Mint sokan, akik állásportálokra regisztráltak egykor, sokszor kapok levelet mindenféle álláslehetőséggel, nyilván ritkán aktuális az ilyen ajánlat. Ezért mindig visszaírok, hogy köszönöm,…..
Egyik reggel kivételesen úgy döntöttem, hogy egy kávézóban reggelizem, ahol az asztalokra ki voltak készítve a legnépszerűbb ingyenes napilap aznapi számai. Mivel többnyire online médiát fogyasztok, ezért ezt a sajtóorgánumot is a végénél nyitottam ki, ahol is szembeköszönt…..
Amikor egy cégnél a rendszeresen használt rövidítéseket ismertették a friss belépőkkel, az egyik kolléga így foglalta össze a hallottakat: „Mondj három betűt, azt’ minden el van intézve!” – sokszor valóban a tudományosság és a hozzáértés látszatát adja az embernek, ha…..
Business4All 2014.02.27 07:31:01
@in Tyler we trust: Köszi. Árnyalatnyi - IMHO, de három lehetőség is van a magyarázatára, ld. feljebb. :-)
Business4All 2014.02.27 09:39:27
@flea: Ez a WOMBAT zseniális. Több cégnél is honosítani kellene. ROFL
Business4All 2014.02.27 10:46:05
@Piszkos Freud: RTFM a support részlegünk kedvenc rövidítése. (De azért nem írnám le...)
A szlengekkel Dunát lehet rekeszteni, így abból csak egy-kettőt írtam le, ami üzletileg is elfogadott. Illetve nem akartam olyanokra kitérni, amik már önmagukban is viccesek. Mindenesetre a valóságos lista végtelen.
Nagyon sokszor hallhatjuk azt, hogy valaki azzal kérkedik, mennyit dolgozik. Egyik munkatársam (aki egyébként tényleg sokat és hatékonyan dolgozott) mindig azt mondogatta: „Tudjátok, nem itt dolgozom, csak bejárok ide.” – a munkavégzés tehát nem egyenlő az irodában töltött…..
Business4All 2013.10.31 16:28:45
@Aha, persze: Én elsősorban multiknál, ahol "magadnak kell rendszerezned és beosztani az idődet, már jobban fizetnek és általában mivel nagyobb a felelősség" láttam ezeket a magatartásokat, mivel ilyen körökben mozgok. Alapvetően (ahogyan nemorino is írja) sokan csak azért nem hatékonyak, mert nem veszik észre, hogy mennyi idő megy el azzal, ami nem munka. A bejegyzés ezekre irányítja rá a figyelmet.
Business4All 2014.02.27 07:23:01
@hrgy: Szerintem nagyon hasznos a hozzászólásod, de teljesen más szempontból közelíti meg a kérdést. Az egész bejegyzés arról szól, hogy ne számoljuk bele a munkaidőnkbe azt, amikor nem dolgozunk. Nagyjából az se gond, ha valaki elmegy napközben két órára a magánügyeit intézni, ha amúgy a teljesítménye rendben van, és "lecsúsztatja" az így kiesett időt. Az sem baj, ha valaki rendszeresen egy órás ebédszünetet tart. De az már igen, ha minden ilyen kiesést beszámít, amikor azzal kérkedik, hogy ő mennyit dolgozik. A fentiek erről az esetről szólnak.
„Gondolkodj másként! Törj ki a saját korlátaid közül! Újulj meg! Villanyozódj fel!” – halljuk nap mint nap. Igen, de hogyan? Hogy tudnék kitörni a saját korlátaimból? Hogyan tudok az lenni, aki nem vagyok? Ezekre a kérdésekre keresem a választ, és néhány ötletet is…..
Business4All 2014.01.30 23:07:50
@TBit: Köszönöm, hogy sokan jeleztétek: várjátok már újabb írásaimat. Tényleg volt egy hosszabb szünet, mivel más dolgokra (személyes, munkahelyi) kellett koncentrálnom, de továbbra is úgy tervezem, hogy minimum havonta jelentkezem új írással. Van már pár ötletem is...
Business4All 2014.02.24 17:00:21
@Bachelor9: Pár napon belül aktiválom. Majd meglátod... :-)

(Készítettem közben Facebook oldalt is.)
Állj a tükör elé, és gyakorold: „Nem. Nem. Nem. Nem. Nem. Nem. Nem. Nem.” – és mosolyogj. „Csináld meg, légy szíves ezt a kimutatást a főnöknek helyettem!” – „Nem.” – „Szaladj le a kisboltba nekem egy csokiért!” – „Nem.” – „Hozd el a fiam csomagját a…..
Business4All 2013.10.09 14:50:16
@élhetetlen: Szerintem túl sokat vársz tőlem. Ez egy blog. De ha egy könyvben írnám le az ide vonatkozó gondolataimat, akkor is lehet más a véleményed, és akkor is tarthatod hülyeségnek, amit írtam.
Nagyon sok hétköznapi szituációt tudok én is felsorolni a témakörben, és elsősorban ilyeneket szem előtt tartva írtam meg az "okoskodásomat".
A tükör előtt mondogatott nemet pedig túlsúlyoztad. Ez így hangzik jól, de lényegi tartalma annyi, hogy ezt gyakorolni kell.
Business4All 2013.10.09 15:03:53
@Mária: Köszönöm a megjegyzést. Valóban több témát is feszeget az írás, de egy bizonyos szempontot szem előtt tartva.
Delegálásról korábban volt szó, időgazdálkodásról pedig több későbbi írást tervezek.
Business4All 2013.10.09 15:17:42
@230e: Köszönöm. Erről szól a bejegyzés.
„Ha a menedzserek nem akarnak delegálni, akkor csinálják ők örökre!” – vagyis ha nem akarjuk kiosztani azokat a feladatokat, melyeket más is megcsinálhat, különösen, ha azt más dolga elvégezni, akkor kizárólag magunknak okozunk többletfeladatokat. Mindenkinek akad bőven dolga…..
Business4All 2013.09.04 08:57:25
Kínzó kérdés. Az egyik így megy fel, a másik úgy görbül. És a család? Kösz, jól van. – Ebben az írásban csupán a motivációval foglalkozom, ha valaki számára nem tiszta, hogy miben különbözik a másik kettőtől, és ezért látogatta meg a blogot, akkor  elnézését…..
Business4All 2013.07.31 13:30:39
@Bellagio: Köszönöm a megjegyzésedet, sokkal pontosabbá teszi a leírtakat.
Business4All 2013.08.19 08:13:46
@Newborn: Köszönöm a bátorítást és a dicsérő szavakat.
Nem hagyom abba, még sok téma foglalkoztat, amit szeretnék feldolgozni.
Ami a tippjeidet illeti: az írásokból nagyjából arra lehet következtetni, amit leírtál, és talált is. :-)
Business4All 2013.08.21 11:33:39
Ne vegyünk részt rajtuk. De ha mégsem tudjuk elkerülni? „Már megint egy hülye meetingre kell mennem, és nem tudok dolgozni!” - halljuk sokszor. Egy értekezlet (meeting) azonban nem mindig értelmetlen. Vannak nagyon hasznos és értelmes meetingek is. Akkor mitől lesz hasznos…..
Business4All 2013.08.17 20:13:52
@különvélemény: Ez jó. Ezt ismerem. :-)
Köszönöm, hogy eszembe juttattad. Volt, hogy kipróbáltuk, de a kolléga, akinek kijött a bingo, papírkutya volt...
Business4All 2013.08.18 08:05:25
@Warlimont: Ezért érdemes írásban rögzíteni. Akkor nem lesz szubjektív... :-)
Amúgy több olyan problémát is említesz, amiről szó van a posztban. Nehéz egy ennyire "bevált" rendszert megváltoztatni.
Nagyon sok írás született már abban a témakörben, hogy milyen kérdéseket tesznek fel a felvételiztető, interjúztató HR-esek, fejvadászok, magas beosztásban lévő, és onnan a „tutit jól megmondó” vezetők. Szeretnék egy kicsit „out of the box” gondolkodni ezekről a…..
Business4All 2013.07.29 16:41:20
@doggfather: Jó a kérdés, de szerintem ezt "a monológot" el lehet mondani kulturáltan is, úgy, hogy ne legyen benne sértő él.
Nagyon sok írás született már abban a témakörben, hogy milyen kérdéseket tesznek fel a felvételiztető, interjúztató HR-esek, fejvadászok, magas beosztásban lévő, és onnan a „tutit jól megmondó” vezetők. Nagyon sokszor adnak jó illetve kevésbé jó tippeket is a kedves…..
Business4All 2013.07.27 15:28:54
@jobangel: Igen. Pont erről szól az a rész, hogy stratégiai jellegű váltásra van szükség. Persze ez nagyon nehéz, de ha végre valaki megértené, hogy mitől megy előre a cég, és ennek hogyan lehet alárendelni a kiválasztást, akkor megérné. De igazad van, ez management szintű döntés.
A jelenlegi trend mégis az (elsősorban Amerikában, és ott is csak nagyon kevés helyen van még így), hogy pont emiatt alárendelik a hr-t is a stratégiai céloknak.
Ehhez azonban azért kellenek stratégiai célok is. Tehát nem csak a "jövőre 20%-kal fogunk többet eladni".
Business4All 2013.07.27 15:52:01
@doggfather: Ez egy három részes "mini-sorozat" mind a három része elérhető már. Azért bontottam három részre, mert így nem túl hosszú egy-egy poszt (amúgy egyszerre írtam meg, csak időzítettem három egymás utáni napra).
Tudom, hogy ez nagyon-nagyon "a teljesség igénye nélkül" született írás, de most csak ennyit dolgoztam fel. Nem akartam minden kérdést "boncolni".
A blog amúgy egy "üzleti jellegű" agymenés, így nemcsak HR-kérdéseket akarok feldolgozni. A legelső poszt pont nem is ilyen.
Nagyon sok írás született már abban a témakörben, hogy milyen kérdéseket tesznek fel a felvételiztető, interjúztató HR-esek, fejvadászok, magas beosztásban lévő, és onnan a „tutit jól megmondó” vezetők. Szeretnék egy kicsit „out of the box” gondolkodni ezekről a…..
Business4All 2013.07.27 15:33:34
@smithjohn: Hát igen. Tehát pontosan az a kérdés, hogy hol a stratégia. Ha van már stratégia, akkor pedig annak kellene alárendelni a kiválasztást is. De hát ez még messze van. Sajnos még külföldön is.
Az egyébként tényleg fontos, hogy maga a munkavállaló milyen hozzáadott értéket tud adni, hogyan tudja előrevinni a cég ügyét, hogyan tudja megtermelni nemcsak a munkabérét, hanem még hasznot is. Ez azonban az esetek többségében sajnos sem a munkavállalót, sem az interjúztatót nem érdekli.
A dolog ott kezdődött, hogy elmentünk a családdal a strandra, és úgy gondoltam, hogy egy kicsit kitörök a lángosos, a fagyi és a büfé bűvköréből, és olyat teszek, amit már régen nem: úszom egy számomra nagyobb távot. Persze nem kilométeres távolságra kell gondolni, hiszen…..