Adatok
Bonaparte
0 bejegyzést írt és 156 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Igen. Mutatjuk, mit kell tenni.
Rég elfeledett tartozások a múltból, vitatott adósságok, óriási késedelmi kamatokkal terhelt, teljesíthetetlen összegű követelések. Különféle követeléskezelők felszólító levelei kíséretében jelennek meg manapság a felzaklató tartalmú megkeresések a gyanútlan…..
Az atomerőművek meglehetősen ritkán robbannak fel - nyugtat meg minket az atomenergetikai szakember. Néha azért mégis megtörténik - vágjuk rá mi. Megtörtént Cseljabinszkban, Csernobilban, Fukusimában, és van még tucatnyi hely a világon, ahol bármikor történhet atomkatasztrófa. A…..
Na egy újabb rákfenéjéhez érkeztünk a magyar autósoknak, majd a kommentekben ti elmondjátok, hogy külföldön is ennyire hülyék az autóvezetők? A követési távolság számomra olyan dolog, amit pont a legkönnyebb betartani. Oké, néha elbambulsz, és közelebb mész egy autóshoz, de amúgy miért nehéz…..
Bonaparte
2019.01.29 21:48:16
@Emmett Brown: 130 km/h=36,11 m/s. Ebből vissza lehet számolni: 45 m kb. 1,25 s-nak felel meg.
Bonaparte
2019.01.29 22:06:17
@csárlszbrunzol: Azok a jelenségek, amiket említesz, még rátesznek egy lapáttal... Egyébként nagyon szemléletesen írtad le a fantom-dugó kialakulását, ezt minden autósnak el kellene olvasnia.
A fékhatás kialakulásának ideje eléggé nagy szórásban van, pl. egy vészfék-asszisztenssel felszerelt személykocsinál ez 0,1 s alatti is lehet, a légfékes Ifánál pedig 2 s körüli. De az utóbbiból eléggé kevés előzget az autópályán.
A fantom-dugók kialakulásának csak egyik oka a féktáv be nem tartása. Kb. 40-45 km/h alatt törvényszerűen kialakul, ehhez pedig elég egy péntek délutáni forgalom az M3-ason a határ felé. A Hatvan-Kerekharaszt előtti egyenesben szinte törvényszerű a fantom-dugó, de csak az első koccanásig fantom...
Szomorú, ha valaki nem képes elég erősen fékezni. Addig kell nyomni a féket, míg dolgozni kezd az ABS, azt pedig hallani is lehet, és a fékpedálon érezni is. Túlfékezni nem lehet, pontosan erre van az ABS.
A fékhatás kialakulásának ideje eléggé nagy szórásban van, pl. egy vészfék-asszisztenssel felszerelt személykocsinál ez 0,1 s alatti is lehet, a légfékes Ifánál pedig 2 s körüli. De az utóbbiból eléggé kevés előzget az autópályán.
A fantom-dugók kialakulásának csak egyik oka a féktáv be nem tartása. Kb. 40-45 km/h alatt törvényszerűen kialakul, ehhez pedig elég egy péntek délutáni forgalom az M3-ason a határ felé. A Hatvan-Kerekharaszt előtti egyenesben szinte törvényszerű a fantom-dugó, de csak az első koccanásig fantom...
Szomorú, ha valaki nem képes elég erősen fékezni. Addig kell nyomni a féket, míg dolgozni kezd az ABS, azt pedig hallani is lehet, és a fékpedálon érezni is. Túlfékezni nem lehet, pontosan erre van az ABS.
Az elmúlt időszakban többször is írtunk a Budapest-Hatvan vasútvonalon várható idei közlekedési káoszról, azonban magáról a rekonstrukciós projektről eddig kevés szó esett. Pedig volna miről beszélni, hiszen van baj, és nem csak az, hogy helyben felújítás történik érdemi hasznok nélkül (ahogy…..
Bonaparte
2019.01.24 08:14:33
@Sir Gombóc: Csak egy kis kiegészítés: A Keleti-Kő-felső 3. vágány tervei decemberben már hatósági engedélyezés alatt voltak, mostanra bizonyára meg is kapták a létesítési engedélyt.
Atomcsapda
Paksi para, avagy Buhera Mátrix élesben, Magyarország legnagyobb nukleáris létesítményében
2018.06.19 20:27:01
Volt már üzemzavar karbantartás közben, elszivárgott egy úszómedencényi hűtőfolyadék, szinte az összes valamirevaló hűtéscső szétrohadt, de ez még mind semmi ahhoz képest, ami akkor lesz, ha a reaktortartály egyszer csak bemondja az unalmast...
A világ mind a 329 atomerőműve potenciálisan magában hordozza a katasztrófa lehetőségét. Vannak azonban olyanok, ahol a balesetek valószínűsége jelentősen nagyobb, mint máshol. A geológiai törésvonalak közelében épült erőműveket bármikor lerombolhatja egy földrengés, akkor pedig egy újabb Fukusimára…..
Napok óta zajlik az ellenzéki összefogás/visszalépés körüli felhajtás, annak minden drámájával. Megy a matekozás, apró eredmények vannak, de valójában túl későn, túl kevés az, ami zajlik. Persze minden pártnak meg van a maga érdeke, meg a rendszernek is van egy logikája,…..
Bonaparte
2017.04.25 19:12:39
@Danny Ten: Véleményem szerint túl kockázatos a kockázati tőke 50%-át a kereskedési számlán tartani. Ha rosszul alakulnak a dolgok, szükség lehet a kereskedési tőke duplázására, és akkor már nincs tartalékod. Ha még rosszabbul mennek a dolgok, akkor elbukod a tőkédet, és nincs miből újrakezdeni. Én 20-25%-nál többet sosem tartok kereskedési számlán, kevésbé gyakorlottaknak még ennél is kevesebbet javasolnék.
A tőzsde olyan, hogy az első 2 évben mindenki veszít valamennyit. Ha ennek tudatában óvatosan kezdünk bele, akkor úgy tudjuk túlélni a tanuló időszakot, hogy nem megy el a kedvünk tőle.
A tőzsde olyan, hogy az első 2 évben mindenki veszít valamennyit. Ha ennek tudatában óvatosan kezdünk bele, akkor úgy tudjuk túlélni a tanuló időszakot, hogy nem megy el a kedvünk tőle.
Bonaparte
2017.04.25 19:43:15
@Danny Ten: Nagyrészt egyetértek, mindenkinek meg kell találnia azt a kockázat-kezelési stratégiát, amelyet nem érez stresszesnek. Nyilván, ha a te tőkéd már egy korábbi időszak nyeresége, akkor azt bátrabban lehet kezelni. Nem ismerem a kereskedési stratégiádat, lehet, hogy azzal én is mernék 50%-ot a számlára tenni. Az én logikám a következő: Ha 25% a kezdő tőke, baj esetén meg tudom duplázni. Ha még így is elbuknám, a maradéknak a feléből újra tudok indulni úgy, hogy még van ugyanannyi tartalékban.
A tanítómesterem átadott néhány fontos alapelvet, például hogy tőzsdézni csak olyan pénzzel szabad, ami nem hiányzik sehonnan. Ez a pénzügyi racionalitáson túl a tőzsde-pszichológiában is sokat számít.
A tanítómesterem átadott néhány fontos alapelvet, például hogy tőzsdézni csak olyan pénzzel szabad, ami nem hiányzik sehonnan. Ez a pénzügyi racionalitáson túl a tőzsde-pszichológiában is sokat számít.
A felújítottnak mondott, valójában 99.99 százalékban új orosz metrószerelvényeknek 15.000 kilométert kell futniuk meghibásodás nélkül, hogy forgalomba állhassanak. Ennyi idő és ekkora távolság elegendő ahhoz, hogy kijöjjenek a hibák. A hibákat pedig értelemszerűen még azelőtt ki kell javítani, hogy…..
Bonaparte
2017.03.24 18:32:34
@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Ki lehetett volna zárni az emberi tényezőt, mint ahogy azóta ki is zárják már az oroszok is. A korábban említett féltucatnyi hibás lépésből ez volt az első kettő, hogy tudottan benne hagytak kockázatokat a rendszerben, és az önműködő védelmeket kikapcsolhatóra alakították ki. Az összes többi hülyeség erre épült rá.
Ki lehetett volna zárni az emberi tényezőt, mint ahogy azóta ki is zárják már az oroszok is. A korábban említett féltucatnyi hibás lépésből ez volt az első kettő, hogy tudottan benne hagytak kockázatokat a rendszerben, és az önműködő védelmeket kikapcsolhatóra alakították ki. Az összes többi hülyeség erre épült rá.
Bonaparte
2017.03.24 18:43:46
@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Einstein is a világegyetem és az emberi ostobaság végtelen. Bár az előbbiben nem volt biztos.
Biztonságtechnikával foglalkozom, bár nem atomerőmű-technikában. Lehet olyan rendszert építeni, ami kivéd minden tévedésből eredő veszélyhelyzetet. A szándékos rosszindulat elé csak akadályokat lehet építeni, azt teljesen kivédeni nem lehet. De ez csak a technikai sík. Léteznek ezen túli védelmek is.
A mostani és a tervezett paksi erőmű pl. olyan, hogy ha szerdán délben mindenki otthagy csapot-papot és hazamegy, az erőmű biztonságosan leáll. Nem biztonsági elektronika révén, hanem a reaktor aktív zónája úgy van kialakítva. Azt nem lehet kiiktatni, átkötni, vagy más módon meghackelni.
Einstein is a világegyetem és az emberi ostobaság végtelen. Bár az előbbiben nem volt biztos.
Biztonságtechnikával foglalkozom, bár nem atomerőmű-technikában. Lehet olyan rendszert építeni, ami kivéd minden tévedésből eredő veszélyhelyzetet. A szándékos rosszindulat elé csak akadályokat lehet építeni, azt teljesen kivédeni nem lehet. De ez csak a technikai sík. Léteznek ezen túli védelmek is.
A mostani és a tervezett paksi erőmű pl. olyan, hogy ha szerdán délben mindenki otthagy csapot-papot és hazamegy, az erőmű biztonságosan leáll. Nem biztonsági elektronika révén, hanem a reaktor aktív zónája úgy van kialakítva. Azt nem lehet kiiktatni, átkötni, vagy más módon meghackelni.
Bonaparte
2017.03.24 18:46:20
@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Aki aznap éjjel ott volt Csernobilban, annak nem kellett főbe lőnie magát. Jócskán többet kaptak a halálos sugár-dózisnál.
Aki aznap éjjel ott volt Csernobilban, annak nem kellett főbe lőnie magát. Jócskán többet kaptak a halálos sugár-dózisnál.
Nemrég jelentette be Tarlós István, Budapest főpolgármestere, hogy 10 ezer fát ültetnek Budapesten. Az utóbbi évek tömeges fapusztulása és fakivágásai után ez új fordulatot jelenthet a szmogos levegőjű fővárosban. A terv azonban nem pótolja azokat az egészséges 100- 200 éves…..
Ma élesedett az un. VÉDA rendszer, a közúti szabálytalanságokat figyelő-rögzítő-büntető rendszer. Szép dolog egyébként a normális közlekedésre szoktatása a jónépnek, mi itt kis hazánkban amúgy is hadilábon állunk a szabályok betartásával, és akik annyira leszólják hazánk állapotát, nem veszik észre,…..
Általában az emberek utólag okosak, utólag tudják, hogy mit kellett volna tenni, de előre az ismeretlnbe nem mernek cselekedni. Valószínűleg így vagyunk a nyugdíjjal kapcsolatban is annak ellenére, hogy egyre több ember fogja fel ennek a sürgösségét és jelentőségét. A legtöbben…..
Bonaparte
2015.07.30 22:40:37
@desw: Teljesen igaz. Viszont a mostani alkotmány akkor sem kötelezi az államot a nyugdíjasok megélhetésének garantálására, ha ki tudná gazdálkodni. Ha nem tudja kigazdálkodni (és itt lesz a baj eléggé hamar), az csak egyel több ok arra, hogy ne fizessen.
Kábé két hete van még Vitézy Dávidnak, hogy letegye az asztalra a saját maga által készített koncepciót a közösségi közlekedés átalakításáról. Elvileg július 31-ig tart a féléves miniszteri biztosi megbízatása, így bizonyára gőzerővel dolgozik az anyagon, úgy, mint…..
Bonaparte
2015.07.19 15:47:46
@Hakapeszi Miki:
A személyszállítás jogszabályi szinten ugyanúgy liberalizálva van, mint a teherszállítás (az erre vonatkozó törvény nem tesz különbséget a kettő között), csak gazdaságossági okból nem olyan sok a vállalkozó. De elég kimenned a Keletibe, hogy lásd: az ÖBB és a CFR is közlekedtet személyszállító vonatokat, sőt a GYSEV is, MÁV területen. Magán-társaságoknak a személyszállítás nem éri meg, akkor miért vágnának bele?
A személyszállítás jogszabályi szinten ugyanúgy liberalizálva van, mint a teherszállítás (az erre vonatkozó törvény nem tesz különbséget a kettő között), csak gazdaságossági okból nem olyan sok a vállalkozó. De elég kimenned a Keletibe, hogy lásd: az ÖBB és a CFR is közlekedtet személyszállító vonatokat, sőt a GYSEV is, MÁV területen. Magán-társaságoknak a személyszállítás nem éri meg, akkor miért vágnának bele?
Bonaparte
2015.07.19 17:53:35
@Hakapeszi Miki: Igen, kocsik voltak. Magyar vonatba sorozva, magyar mozdonnyal. Most már nem csak a kocsi román vagy osztrák, hanem a mozdony, sőt a mozdonyvezető is. Ez a lényege a vasúti rendszerek átjárhatóságáról szóló EU jogszabálynak.
Az egész ország nem érti, hogy miért csak tegnap, 17 nappal az ál-öncsőd után tartóztatták le Tarsoly Csabát. Azt még érteni véltük, hogy mi okból próbálta meg közben átadni a milliárdos cége vezetését egy senki által nem ismert, börtönviselt embernek, bizonyos Orgován…..
Bonaparte
2015.03.27 19:38:14
@Rwindx: Bántó szándék nélkül, nem tudsz vagy nem akarsz a bűnözők logikájával gondolkodni. Képzeld el az alábbiakat: T. Csaba és O. Béla ülnek az ügyvédnél, a cég vezetői pozíciójának átírása ügyében. Sok papírt alá kell itt írni, ezek közül csak egy az átadott céges iratok jegyzéke, egy több száz oldalas dokumentum. T. Csaba átad egy tömött aktatáskát, mondván, ebben vannak a listán szereplő iratok. O. Bélának zavarában eszébe sem jut egyeztetni a listát a táska tartalmával. Honnan is tudná, hogy ő ebben a percben lett csúnyán átverve, hiszen még traktort sem vezetett életében, nemhogy pénzügyi cégcsoportot. Közben a cég _valóban_ teljes iratanyagát tartalmazó négy kamion éppen elhagyja az országot. Pár nappal később, amikor T. Csaba visszaveszi a céget / a rendőrség számon kéri az új cégvezetőt (nem kívánt rész törlendő), az iratjegyzék alapján követeli a négy kamionnyi iratot, amit O. Béla nem tud átadni.
Így már látszik, mire volt jó ez az értelmetlennek tűnő pingpongozás a cég vezetői tisztségével?
Így már látszik, mire volt jó ez az értelmetlennek tűnő pingpongozás a cég vezetői tisztségével?
Bonaparte
2015.03.27 22:13:05
@Rwindx: Nem akartam mentegetni senkit sem. Aki eltünteti a jóhiszemű befektetők pénzét, az kerüljön rács mögé. Ez persze a befektetőkön nem sokat segít, ha az eltűnt pénzt nem lehet más vagyonból visszafizetni. Márpedig a manipuláció éppen erre megy ki.
A papírok eltűnése azért nagy baj, mert egy dolog tudni, hogy mi történt, és egy másik dolog bizonyítani. A bíróság előtt pedig csak a bizonyított tények számítanak. Úgy értem, egy normális bíróság előtt.
Azzal a 130 milliárdnyi kötvénnyel nem az a baj, hogy fiktív. Az csak attól fiktív, hogy engedély nélkül bocsátották ki. így is lehetett volna valami nyereséges beruházás mögötte (pl.találtak egy olajmezőt, és annak a kitermelését indítják be), és ebből vissza is fizethették volna, akkor a kutyát nem érdekelte volna, hogy fiktív. A baj az, hogy a kötvények mögött nem hogy nyereséges beruházás, de semmi sincs. A "legális" kötvények mögött sem. A különbség csak annyi, hogy míg egy "legális" vállalati kötvény értékének lenullázódása normál üzleti kockázat, a "fiktív" kötvény kibocsátása viszont csalás, ezért az utóbbiaknál esetleg lehet BEVA kártérítés.
A papírok eltűnése azért nagy baj, mert egy dolog tudni, hogy mi történt, és egy másik dolog bizonyítani. A bíróság előtt pedig csak a bizonyított tények számítanak. Úgy értem, egy normális bíróság előtt.
Azzal a 130 milliárdnyi kötvénnyel nem az a baj, hogy fiktív. Az csak attól fiktív, hogy engedély nélkül bocsátották ki. így is lehetett volna valami nyereséges beruházás mögötte (pl.találtak egy olajmezőt, és annak a kitermelését indítják be), és ebből vissza is fizethették volna, akkor a kutyát nem érdekelte volna, hogy fiktív. A baj az, hogy a kötvények mögött nem hogy nyereséges beruházás, de semmi sincs. A "legális" kötvények mögött sem. A különbség csak annyi, hogy míg egy "legális" vállalati kötvény értékének lenullázódása normál üzleti kockázat, a "fiktív" kötvény kibocsátása viszont csalás, ezért az utóbbiaknál esetleg lehet BEVA kártérítés.
Hajlamosak vagyunk úgy gondolni, hogy a legnagyobb zenészeknek biztosan nem volt sem ideje, sem szüksége arra, hogy egyetemi végzettséget szerezzenek. Pedig ez nem így van, ráadásul többen is a művészetektől egészen távol álló szakokra jártak. Persze nem a tanulás az egyetlen út,…..
Az úgy volt, hogy a gyerekcsatornáról nem kapcsoltunk el, és beleszaladtunk az MTVA gyár Híradójába. Csordogált az egész, ahogy szokott, olyan hírekkel, mint az export hajtja a növekedést, aradi vértanúkra emlékezett az egész Kárpát-medence. De volt két kisebb és egy orbitális…..
Ugribugri fitneszcelebből nagy üzletember akart lenni, de elliptikus tréner helyett fallikus szopórollerre pattant a nemzet Norbija a héten. Valamit borzasztóan benézett a kiscsávó: azt hitte, hogy a gazdasági szakértőket ugyanazzal a svunggal tudja átkúrni a palánkon, mint az…..
Ezt a hírt ma reggel hallottam a Tv-ben, ahol két hölgy arról a kimutatásról beszélt amit 13 fővárosi és 12 vidéki helyszínen készítettek, közel 100 nő megkérdezésével, akik abortuszra vártak. Állítólag többen beszámoltak arról, hogy még a második tanácsadáson is…..
Szabolcs vonatjegyét elhagyta a német posta, ezért arra kérte a MÁV-ot, hogy engedélyezzék a jegye újranyomtatását, vagy QR-kódos online jeggyel tegyék lehetővé az utazását. A MÁV természetesen az összes kommunikációs csatornán elhajtotta, de együttéreznek vele:
Furcsa és…..
CIVILHETES
"Nem szokványos dolog" - mondják vasutas szakemberek az esztergomi vonalra
2014.03.08 18:33:08
Korábbi vasutas írásunkra nagyon sok kommentet kaptunk. Ezért ma délután a CIVILHETES szerkesztőségének két munkatársa kiment a helyszínre, amelyet fényképekkel dokumentálunk.
Ezt az utat bár ne tettük volna meg, mert a csalódás és a sokkolódás közötti állapotban úgy…..
Bonaparte
2014.03.09 23:16:36
@Albu: A betonból készült talpfa. :-) Betonaljnak szokták nevezni vasutas berkekben.
Van úgy, hogy az ember nem vesz észre egy KRESZ-táblát, vagy figyelmetlen, türelmetlen. Tilosban parkol, gyorsan hajt, vagy más szabálytalanságot követ el. Ha valaki véletlenül, vagy szándékosan sérti meg a szabályokat, okkal számíthat büntetésre. De mi van akkor, ha a hatóság…..
Bonaparte
2014.01.24 21:36:36
@OkoskaTo:rp:
Miért, vannak? :-) A jogszabály szerint így lenne, egy bírósági eljárásban van is rá halvány esély. A gyakorlatban néha ott is "van" terelővonal, ahol az aszfalton kívül semmit sem látok...
Miért, vannak? :-) A jogszabály szerint így lenne, egy bírósági eljárásban van is rá halvány esély. A gyakorlatban néha ott is "van" terelővonal, ahol az aszfalton kívül semmit sem látok...
Az év talán legbotrányosabb hírével örvendeztette meg a nagyközönséget Karácsony első napján a Magyar Távirati Iroda. Ráadásul szinte sikerjelentésként tálalva az információt.A hír arról szól, hogy január 1-jétől a jövő év végéig honvédségi lajtos kocsikból kapja az…..
Bonaparte
2012.12.26 19:57:06
@Foxtrotty: A Langerhans szigeteket ne Óceániában keresd, hanem a Pancreas tengeren! :-)
Szerda este a szervezett megmozdulás lezárultával a tömeg nem oszlott fel, hanem spontán tüntetés jelleggel a Lánchídra ment (1986. március 15, megvan?). Az eddig a tüntetőkkel, még a spontán szakaszban is együttműködő rendőrség innen több fiatalt bekasztlizott, bevitték őket…..
Bonaparte
2012.12.19 23:09:33
Az, hogy most, miközben ezeket a sorokat írom, a középiskolások és egyetemisták, tanárok és szülők ezrei újra az utcán vannak, azt bizonyítja, hogy van remény. Nem lehetett leszerelni ezeket a polgárokat a felsőoktatás ingyenességének populista ígéretével. A kormány bajban…..
Bonaparte
2012.12.19 19:25:33
Bonaparte
2012.12.19 19:29:15
Bonaparte
2012.12.19 19:46:54
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Az elévülési idő alatt sok cselekmény megszakítja (újraindítja) az elévülést, kivéve a telekommunikációs szolgáltatásból eredő tartozásokat. Azonban a leketyegett elévülési idő végén beállt elévülést egy tértivevényes felszólító levél már nem szakítja meg: már nincs mit megszakítani. Az más téma, ha a balga adós bármilyen módon elismeri a tartozását: részletfizetési, vagy részleges tartozás-elengedési egyezséget köt, vagy akár csak ilyenről tárgyal, mivel ezzel elismerte a tartozást.
Beállt elévülésnél ezért a célravezető eljárás, ha az adós SEMMIT nem tesz, nem reagál az esetleges felszólításokra, részletfizetési ajánlatra, stb. Az elévülésre hivatkozni bíróság előtt lehet (mert az a jogi út, amit az elévülés kizár), de a követelés-kezelők is jól tudják, ha az adott tartozás elévült, és nem mennek vele a bíróságra. A követelés-kezelő felé felesleges jelezni a beállt elévülést, őt ez nem akadályozza abban, hogy újult erővel bombázza megkeresésekkel az adóst, hátha egy gyenge pillanatában hibázik, és akkor újra behajthatóvá válik a követelés.