Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Zoltan Csorosz

0 bejegyzést írt és 22 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
És ki tudja ezt rajtad kívül? Mert ha tényleg az, akkor bizony ott volt az idei szezonnyitó Parkoló Parádén május kilencedikén és nagyon-nagyon sokan látták. Fantasztikus sleeper-Mitsubishi, kanzdsikkal teli, japán belpiacos Supra Mk.4, a sárga földig ültetett cult-klasszikusok,…..
Zöld, világít és előtted gyalogol, mi az? Valeós hosztesz. Aztán amikor a hosztesz megfordul, és erőnek erejével a standra invitál, nem teheted meg, hogy lelépsz, kézbe veszel egy kitett tárgyat és profizmust imitálsz. Hopp, de mi is ez a tárgy? Turbó? Dehogyis. Az a…..
Zoltan Csorosz 2014.10.05 14:40:28
  Szánalmas, hogy ezt a cikket már meg akartam írni, és most már konkrét apropója is lett a baráti körömből. A motorosokkal szemben sok dolog jobb, mint régen, de mindig akad egy-két súlyos homályökör és nagyon bajt tudnak csinálni. Sajnos az utóbbi időben divat lett a "ez…..
Belsőség Óda egy öreg Golfhoz 2014.07.21 17:36:03
Azt hiszem rossz dolog, ha az ember tárgyakhoz kezd kötődni, de sajnos hajlamos vagyok rá. Van, amikor egy különleges dologról van szó, például egy sportkocsiról, ott érthető az izgalom, de én a világ talán legunalmasabb autója iránt érzek így. Adott az öreg hármas Golf, amit…..
Zoltan Csorosz 2014.07.22 08:37:24
@DrSzoke: Az tényleg tuti, ha szervizbe viszed, fel tudja pezsditeni a véred. :)
Mire ezeket a sorokat olvassák, mi már feltehetőleg az M7-esen vánszorgunk olyan bő nyolcvanas tempóban Trieszt felé a 49 éves Autobianchival, hátunk mögött a tableten filmbe bambuló két gyerekkel, az ő hátuk mögött azzal a szerény cókmókkal, amit egyáltalán vihetünk…..
Zoltan Csorosz 2014.07.20 14:01:11
@Nem Penny hajója:

Pont erre gondoltam én is. Pár hete jártuk meg mi is a terhes párommal és kisfiammal Cres szigetét egy 21 éves Opellel. Nekünk 115 Le és majd 4,8m összhossz adatott meg, de azért kellően meg voltam illetődve az út előtt. (az öreg technika azonban nem hagyott cserben)
Bele sem merek gondolni, hogyan volt nekik ekkora bátorságuk elindulni. :)
Belsőség Ó, anyám! Ó, anyám! 2014.07.16 15:01:45
Ma kiment Csikósék Enstall-cikke és lám, mi jött szembe? A Petrolicious ismét csodálatosan megkomponált filmje az EGYETLEN eredeti P4-ről. Sok hanggal, nyélgázon. Csöppen ettől a férfiember. Négyliteres V12, szívómotor, 450 lóerő és minden más. Gyönyörű.…..
Zoltan Csorosz 2014.07.16 18:40:23
Belsőség London, jövünk! 2014.06.15 18:16:23
Majd' két héten át Londonban és környékén portyázunk, gyűjtjük az anyagot, tapasztalatot, interjúkat csinálunk. Bende Tibbyvel tíz napon át együtt szívjuk szűk szállodai szobák, a bérautó és lepukkant útszéli etetők levegőjét. És egymás idegeire megyünk, kihullik a…..
Zoltan Csorosz 2014.06.16 11:08:09
@bigpond:
Ismerősök és barátok elbeszélései alapján csak rendezett egzisztenciával rendelkező magyarokat engednék be a házamba külföldön, illetve közgáz szlenggel élve a 3F-et. (Friends/fools/family)
De témát lezárva, tényleg kiváncsi vagyok, mit sikerül a srácoknak összehozni 2 hét alatt.
Remélem azért lesz min csodálkozni. :)
Mint mindig! :)
Turbófeltöltőt vásárolna, motort csapágyaztatna, vagy inkább elmenne tíz napra a Balatonhoz a családjával? Érdemes az autó karbantartására odafigyelni, sok pénz múlhat rajta. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Zoltan Csorosz 2014.05.10 05:19:46
@novothauto:
Szia.

Itt nem arról van szó, hogy rossz amit irsz, hanem arról, hogy nem biztos, hogy minden apsektusban pontosan igaz. :)
Lnézést, hogy pontosan fedi a valóságot. :)
Konkretizálok.
Odaadó, körültekintő gazdája vagyok egy PSA 1,6 dizel motorral szerelt autónak. 2010 óta mentem vele 130e km-t. A gyári húszezres szerzizeket revizáltam, és megállapodtam 10-12e km-es csereintevallumokban. Go szűrőt minden 3. olajcserekor cserélek. 60e kilóméterenként kap egy Protec ua rendszertisztitót a gép.
Első 3e km után után olajcsere, majd 10e -nél is. De ott már azért mert ki is fingott a turbó. Gariban cserélték. NC.
Olajat felváltva használtam, mindig a gyártónak megfelelől minőségüt, általában Castrolt és Ford gyári 5W40-et.
Mivel a forgalmazó elfelejtette közölni, hogy a kocsi majd két éve a szalonban áll forgalomba helyezve (nem tudták eladni) és alig van rá gyártó garancia, a turbócsere után minden szerviztevékenységet én vagy megbizható barát (van ilyen, higgyétek el :) ) csinált. Aztán persze tönkre is ment a forgalmazó márkaképviselet, hogy ne lehessen őket perbe fogni, de ez egy másik történet.

Akkor tehát a lényeg: Az eredmény?
113e km-nél minden előjel nélkül ( se olajnyomás hiba, se rendellenes hangok) nekem is a cikkben emlitett módon állt meg a turbó, kokszolódott el az olajszűrő, mnet el az alapjárati olajnyomás.
2006 óta hajtunk családdal egy Mondeo kombit, most már 400e felett van benne. Mindig gyári Ford A1-es olajjal gyári turbó van rajta, megy mint a veszedelem, nem füstöl, pedig egy szakajtónyi csúcsból szereltünk hozzá össze 4 darabot (na jó vettünk pár kapcsolószelepet hozzá, de ez is más sztori...)
Szóval csak azt akarom mondani, hogy az 1.6 PSA dizleket inkább nem kell megvenni. Tök nyolc, milyen olajat használsz, mikor cserélsz, kokszolni fogja, szopni fogsz, csak idő kérdése a dolog.
Nekem már nincs benne a motorban az előszűrő...
És ezt már nem saját felelőségemre tettem,a hiba feltárását, a turbócserét, bevizsgálást, a teljes szakszerű szerivizt egy bp-i márkaszervizben végeztettem el.
Szóval nem minden a maximális törődés, és odafigyelés sajnos.
Minden egyéb dologban maximálisan egyetértek veled.
Zoltan Csorosz 2014.05.10 23:38:26
@vasgyuszi: Javoll! :)
Látványos válogatás Ogier Montéjéről. Ebben azért benne volt pár perec lehetősége, nagyon vigyáztak rá az égiek. ..
Zoltan Csorosz 2014.01.22 21:42:31
@pedaz:
Finoman megmondva Pacihimtagot.
Az az ALS (szerintem)
De javitsatok ki.
Rendszeres olvasóink közül talán sokan emlékeznek még Aoki Kunio történetére. A japán világutazó kettőötvenes Suzuki Djebeljével átmotorozott többek közt Szibérián, Ukrajnán és Románián is. Magyarországra érve a Király utcai hostelben szállt meg, ám motorját reggelre…..
Zoltan Csorosz 2014.01.21 21:37:20
@Csizirájder: +1
El kéne innen húzni ... vagy tekerni, amig van mivel. :)
Ja, nekem is megfújták mindkét bringámat egy füst alatt. Az egész tárolóban von vagy harminc, de az én (mi) kettőnk kellett neki.
Ez van, de legalább pár éhes száj/heroinfüggő kar megtelt anyaggal.
Ez a dolog ad csak erőt, elviselni hiányukat.
Nem sokkal kisautós posztunk után láttuk meg ezt a perecet, ami egyáltalán nem mondható kicsinek.  A sofőr egyébként nem véletlenül R2-es Fiestával megy, hisz tavaly már jól kiismerhette a JWRC mezőnyben. Ja igen, elég fiatal a srác - ma, január 13-án töltötte be 21.…..
Ahogy a frissen megvett Fiat Ulysse-t vittük Szentendréről az M0-on, pár dolog kiderült. Például, hogy nem rosszabb, mint amilyennek elsőre tűnt. A mosatásnál kiderült, hogy sehol sem ázik be, és hogy a kilencvenes évekből, franciáktól származó, sötét színű autókkal…..
Zoltan Csorosz 2014.01.11 22:31:10
Van itt egy két komment ami a társadalmunk állapotátelemzik, rendkivül találóak és ha álltalánositanak is, akkor is nagy igazság van bennük. :)
Egyik ismerősömnek árult egy nepper egy 2001-es TDCI Mondeót.
87e km, frissen behozott autó.
Saját bevallása szerint azonnal beleszeretett, és kell neki.
Az ára, (üljetek le) 1,2 m Ft.
Gondoltam megnézem magamnak azt a kocsit, elvégre lassan tiz éve hajtok egyet magam is, van tapasztalat bőven.
Onnan indultam ki, hogy ezt az évjáratot tekintve bőven millió alatt kellene lenni az árnak. Kb 600-800e Ft között.
Esetleg, ha minden kétséget kizáróan bizonyitható a 87e km, akkor érhet egy misit. 1,5-ért 2,2-es fullos 2007-es Mondit vettem nyáron egy ismerősnek, Pesten, az autópiacon.
Besétálok tehát a kereskedésbe. Meglátom a verdát. Már mosolygok is. A fényszórókon láthatóan megvan bőven a 200e km. Az vezető ülés oladala szétülve, ami nagy szó egy mondiban.
Mondjuk azt tudni érdemes, hogy a Mondeók belseje példásan nyúzható, nemigen látszik meg rajta a használat, nagyon tudni kell, hol keresd a nyomokat.
A felnik láthatóan nem az övék, ez ki is derül a nepperrel lefolytatott rövid beszélgetésből.
Kinyitja a motorteret: "tessék, enni lehet belőle"
Ja, mondom szépen le van takaritva. És a motorfedél, toronyfedelek, aksi fedél?
"Azok nincsennek meg"
Hirtelen szemberöhög velem egy adagoló. Kérdezem, ezt 130 lovasnak árulja? TDCI-nek? A válasz egy persze, hiszen ez az.
Nem részletezem, sikerült meggyőzni 3 perc alatt, hogy egy TDDI-t árul.
Kérdezem, szervizkönyv? Számlák? Mert egy ilyan alacsony futású autónál ezek aranyat érnek.
"Sajnos egyik sincs, de a fékfolyadék kiegyenlitő tartályon van egy cetlli, amin rajta van hogy 2012 -ben hetvenvalamenyiezer kilóméternél kicserélték a folyadékot.
És ezt bátran le lehet informálni! (?)
Megkérdezte, beinditsa -e.
Mondtam, ne, köszönöm, eleget láttam.

A dolgokat vázoltam ismerősnek, (nem barátom!) aki meghallgatott.

Egy hétre rá láttam az autóban ülni a belvárosban.

Konklúzió: amig ilyen ösztönlény szintű emberek (potens vásárlók) élnek ebben az országban, addig szükség lesz ezekre a "nem találok jelzőt" nepperekre is.
Zoltan Csorosz 2014.01.12 10:45:30
@peta33: :)
Ja. A nem ajánlott 2001-es TDCI-m van 2.0 -ás, 130 lovas.
Érdekes módon nekem 400e felett kellett csak a csúcsokat cserélnem, illetve a magasnyomásút is vele egyetemben, mert sajnos spénesedett. Gyakorlatilag a magasnyomású cseszett ela a csúcsokkal, mert csupán kapcsolószelep cserével életre lehetett kelteni őket, ami azt jelenti, hogy még mindeig 3 darab majdnem eredeti csúcs van a "szar" common rail motoromban.
És igen, 15e volt a bontott nagynyomású szivattyú.
Sokan annyira fosnak ezektől a TDCI motoroktól. Pedig nem a rendszerrel van a gond, hanem a (l)user-rel.
Egyébként jól látod, valóban értek hozzá, mindent magam csinálok az autón. Még IDS kábel, és szoftver is áll rendelkezésre a programozáshoz.
:)
Index címlapon láttam valami trollozós irományt, belenéztem. Kár volt. A szerző, ahogy elnézem, a saját komplexusait próbálja másokra kivetíteni. Ennek legfőbb jele a címlapon látható fotó (kíváncsi lennék, a rajta látható srác mit szólt, hogy trollosítva lett, vajon tud-e…..
Zoltan Csorosz 2013.12.26 19:28:44
@Abihal: Te hülye vagy b+
;)
Bár a nyarat idén már abszolváltuk, álmodozni vízpartról télen lehet igazán, pláne hogy mindenkinek vannak álom vízparti úticéljai, pl. Maldív-szigetek, St. Tropez, a New York-i Hamptons vagy éppen Horvátország. Na, de mi van Törökországgal? Van egy félsziget, ami hasonló élményt nyújt az…..
Rendkívüli jelentőségű sajtóközleményt adott ki ma a Gépjármű Márkakereskedők Országos szövetsége: 2013. július 2-án a GÉMOSZ és az NGM  egy sajtótájékoztató keretében közös megállapodást írt alá, amely a foglalkoztatás bővülését és a feketegazdaság…..