Adatok
Bonjour
0 bejegyzést írt és 869 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A mai poszt akár születhetett volna a Magyarország és én pályázatra is (részben az is inspirálta), ám végül mégis azon kívül indul. Pedig Melinda írása nagyon érdekes kérdéseket feszeget, már a kiindulópontja is az, a kérdéssel, hogy vajon táguló világunkban mennyire…..
Bonjour
2015.05.07 17:03:08
@Zoole[uk]: így van :)
Bonjour
2015.05.07 17:11:02
@mojyo: hű, nekem ennek megemésztésére kell egy fél nap. Nagyon összetett, amit írtál, komolyan gomolyan benned ez a dolog.
Amúgy igen, szerintem ez a romkocsma kultúra is ilyen, én mondjuk nem értem, mi jó ezeken a kocsmákon pl., elviekben/logikailag értem, csak fel nem fogom. Mondjuk ilyen kocsma máshol is van.
De ritka példa. És mivel két ellentétes dologról van szó, a negatívságot kellene eladni, de utóbbit csak pozitív szemlélettel lehet űzni (mármint az eladást). A depis nem fogja tudni eladni a depijét. De majd lesznek élelmesek, akik igen.
Csakhogy attól megmarad a depi, ugyanúgy szenvedsz tőle, mert ha nem, mit adsz el?
Amúgy művészet is van erre, a sok nézhetetlen magyar művészfilm, meg a balsors költők.
Amúgy igen, szerintem ez a romkocsma kultúra is ilyen, én mondjuk nem értem, mi jó ezeken a kocsmákon pl., elviekben/logikailag értem, csak fel nem fogom. Mondjuk ilyen kocsma máshol is van.
De ritka példa. És mivel két ellentétes dologról van szó, a negatívságot kellene eladni, de utóbbit csak pozitív szemlélettel lehet űzni (mármint az eladást). A depis nem fogja tudni eladni a depijét. De majd lesznek élelmesek, akik igen.
Csakhogy attól megmarad a depi, ugyanúgy szenvedsz tőle, mert ha nem, mit adsz el?
Amúgy művészet is van erre, a sok nézhetetlen magyar művészfilm, meg a balsors költők.
Bonjour
2015.05.07 22:45:59
Miközben a kormány nagy csinnadrattával újabb programot indít a külföldön élők hazacsábítására, a kép finoman szólva sem ilyen egyszerű. A mai írás szerzője, Tomeepapa 9 év franciaországi élet után érezte úgy családjával, hogy talán érdemes lenne megpróbálni ismét…..
Bonjour
2015.05.02 01:14:28
@kardio1: vörösboros kérésedet túl sokára olvastam. Kedvenc... Fajták vannak meg helyek, ennyi. Merlot és déli részek, meg a rajna. Túlzottan nem értek hozzá, de jó helyen járva bevásárolok, ahol èrtenek is hozzá, azok a kedvencek. Ez nem olcsó mulatság. Persze az egyszerű bolt is tele van remek sok jó átlagon felüli borral, csak sajnos nekem a gyümölcsös könnyedség nem jön be, ott 10ből 9x ilyen van (mert a francia borok többsége ilyen ugyanis, normálisan). Ha te sem a gyümölcsöst szereted, erre terem másfajta is pl, itt van kedvenc: www.domaine-labaume.com/fr/home.html , de máshol is tartanak egy-egy nem annyira bogyós-gyümölcsöset, hanem "érett tanninban gazdagot" :))), talán főleg a déli borvidékeken.
Nem vagyok szakértő!
Nem vagyok szakértő!
Bonjour
2015.05.02 01:20:49
No, nem feltétlenül véglegesen, de akár csak átmenetileg is elég sok macera tud lenni, pláne gyerek(ek)kel: a pakolás, az utazás, aztán az otthoni menetek, és még sorolhatnánk. Erről szól a mai első poszt, aztán megnézzük, hogyan érzi magát az, aki már egy hónapja megint…..
Bonjour
2015.04.26 18:08:28
@Der echte Weihnachtsmann: ha utánajártál, szólj, mert ez viccnek is durva :)
Továbbra is szépen gyűlnek az írások a „Magyarország és én” pályázatra (ne feledjétek, a határidő május elseje éjfél, szóval bőven írhattok még, bátorítok is mindenkit!). A mai írás szerzője, fhdgy rendszeres kommentelő, és inkább érzéseket fogalmazott meg. Szavazni…..
Bonjour
2015.04.26 17:54:44
@Cascabel: :)
Bonjour
2015.04.26 17:56:11
@Cascabel: ez is jó. Tudom, hogy így van. Meg azt is, hogy én egy elferdült ízlésű városi gyerek vagyok.
Bonjour
2015.04.26 18:02:16
@charlieharper: du-i pihiben rávettem magam ennek a Szendi cikknek az elolvasására. A helyzet az, hogy néha lólépésben ugrottam benn, kicsit fárasztó volt a stílus, bár ő ilyen humoros igyekszik lenni (életben nem az). De azon meglepődtem, hogy azt írta, amit én fentebb, vagy legalábbis hasonlót, csak kicsit, hmm, szektás, kicsit vádoló hangnemben. Én ismertem Szendit, mint klinikiai pszichológust, bírtam is, bár öntörvényű....de nem volt ilyen. Kicsit tényleg elgurult nála valami. Amit ír az jó, csak ahogy írja.
De azt leszűrtem, hogy ugyanazokat olvasgatja ő is, mint én. Nem sarlatánságot ír, csak sarlatánul, sajnos. Amúgy eredendően egy okos, és erősen rebellikus ember.
De azt leszűrtem, hogy ugyanazokat olvasgatja ő is, mint én. Nem sarlatánságot ír, csak sarlatánul, sajnos. Amúgy eredendően egy okos, és erősen rebellikus ember.
Minga egy éve él Münchenben, ahová egy ingázó bécsi időszak után költözött. Tapasztalatai egyelőre inkább pozitívak, persze ő is tesz érte, hogy azok legyenek.
„Már terveztem, hogy én is megírom a történetemet, és most így az újév nagyon jó apropó egy kis…..
Bonjour
2015.01.30 23:57:35
@Zka: ez a kelta húszas számrendszer, a franciába a bretonból jött át, persze ma màr bretonok is franciák, bár ezt ők nagyon kikérik maguknak. Nagyon szeretem őket, mármint a bretonokat, az eredetieket. Néha olyanok, mint az asterix és gall, persze kisebb helyeken.
Csak hatvan és 100 között érvényesül ez, vagyis nem 2x20 a negyven, ellenben a 80 az 4x20. Csak a 70, 80, 90 tér el, a 20-as számrendszer logikájának megfelelően. Dánoknák is létezik.
Meg most megugliztam neked és én is meglepődtem, a dánokon kívül a walesiben (beszéli még valaki :)), ez hagyján, de ... Kapaszkodj meg... Állítólag, a grúzban, az albánban és a baszkban is.
A tízes szerintem azért terjedhetett el, mert 2x5=10 ujjunk van. De állítólag voltak 5-ös számrendszerek... Ezt is most olvastam. Persze egy kezük volt.
Na de kinek volt 20 ujja? :))))
Csak hatvan és 100 között érvényesül ez, vagyis nem 2x20 a negyven, ellenben a 80 az 4x20. Csak a 70, 80, 90 tér el, a 20-as számrendszer logikájának megfelelően. Dánoknák is létezik.
Meg most megugliztam neked és én is meglepődtem, a dánokon kívül a walesiben (beszéli még valaki :)), ez hagyján, de ... Kapaszkodj meg... Állítólag, a grúzban, az albánban és a baszkban is.
A tízes szerintem azért terjedhetett el, mert 2x5=10 ujjunk van. De állítólag voltak 5-ös számrendszerek... Ezt is most olvastam. Persze egy kezük volt.
Na de kinek volt 20 ujja? :))))
Bonjour
2015.01.30 23:58:36
Röviden: sokat. Kicsit bővebben, az Eurostat adataival alátámasztva majd magában a posztban, elöljáróban csak annyit, hogy a magyar gazdaságot 343 millió euróval (ez közel 110 milliárd forint) dobták meg a határátkelők.
Az év elején adta közre az Eurostat szokásos…..
Bonjour
2015.01.16 22:44:36
@Zoole[uk]: nem neked szólt ez a tirpák dolog, ne vedd magadra.
Remélem nem gondoltad komolyan az oldal hanyagolását. Önmagában tömör vicceket mondasz, nekem tetszik, a tieidet mindig elolvasom. Én ritkán írok ide és reagálok bármire, de sokszor belefutok. Azokra válaszolnak, akik valakikra reagálnak, vagy újszerűt dob be, vagy kèrdez, de mindenki "olvasódik". Nehogy ilyenek miatt rossz kegyen a kedved.
Amúgy az a te hátad az avataron? Nekem van tattoo-s ismerősöm, de sosem értettem, hogy lehet ezt kibírni. Én egy tű láttán is rosszul leszek.
Remélem nem gondoltad komolyan az oldal hanyagolását. Önmagában tömör vicceket mondasz, nekem tetszik, a tieidet mindig elolvasom. Én ritkán írok ide és reagálok bármire, de sokszor belefutok. Azokra válaszolnak, akik valakikra reagálnak, vagy újszerűt dob be, vagy kèrdez, de mindenki "olvasódik". Nehogy ilyenek miatt rossz kegyen a kedved.
Amúgy az a te hátad az avataron? Nekem van tattoo-s ismerősöm, de sosem értettem, hogy lehet ezt kibírni. Én egy tű láttán is rosszul leszek.
Bonjour
2015.01.16 22:48:43
@diggerdriver: ezt most olvasom. Micsoda dolog ez már :).
Ja, a haggyad az nem jó. HagyJad, úgy lesz a jó.
A higgyed, azzal kevered, de az a hisz-jed, az olvad össze. Ah előzőnél a hagy az alapszó, nincs összeolvadás, csak úgy hallod.
Ha már autó :))). Sorry, meg ne bántódj.
Ja, a haggyad az nem jó. HagyJad, úgy lesz a jó.
A higgyed, azzal kevered, de az a hisz-jed, az olvad össze. Ah előzőnél a hagy az alapszó, nincs összeolvadás, csak úgy hallod.
Ha már autó :))). Sorry, meg ne bántódj.
Bonjour
2015.01.16 22:51:07
A mai poszt kifejezetten vitaindító írás, méghozzá egyenesen Franciaországból, az elmúlt egy hétben ott történtekre reflektálva. Nyilván sokféle vélemény van (ez az elmúlt napokban a különböző posztok alatt folytatott beszélgetésekben, vitákban világosan ki is derült), ez…..
Bonjour
2015.01.16 13:40:18
@Muscari: előbb belinkeltem, belinkelem neked még1x, szerintem alapos, jó. Magyarul van.
dinamo.blog.hu/2015/01/15/vicces-e_a_charlie_hebdo
dinamo.blog.hu/2015/01/15/vicces-e_a_charlie_hebdo
Bonjour
2015.01.16 13:41:18
@Muscari: de a jelenség összetettebb.
Na mennem kell, majd visszanézek, @charlieharper: kösz a cikket, kinyomtattam, elviszem magammal.
Na mennem kell, majd visszanézek, @charlieharper: kösz a cikket, kinyomtattam, elviszem magammal.
Bonjour
2015.01.16 13:41:58
Múlt héten kezdődött egy minisorozat, amely a Tárki egy nagyon érdekes elemzését dolgozza fel három részben. Az első részben arról volt szó, vajon mennyien is vannak a határátkelők, ma azt vesszük górcső alá, kik is azok, akik külföldön képzelik el a…..
Bonjour
2015.01.13 17:47:10
@Mirjam2: @flash.gordon:
A magánvélemény nem összetévesztendő a választók által megválasztott közszereplővel, akinek a választók sokszínűségét kell megjelentetnie, magyarul árnyaltabban beszélnie. Akkor is, ha a magyarok xenofóbiája erős. És semmilyen más esetben (állami megbízott, igazgatósági tag, stb) nem lehet egyenőségjelet tenni a magánvélemény és a képviselt vélemény közé.
A magánvélemény nem összetévesztendő a választók által megválasztott közszereplővel, akinek a választók sokszínűségét kell megjelentetnie, magyarul árnyaltabban beszélnie. Akkor is, ha a magyarok xenofóbiája erős. És semmilyen más esetben (állami megbízott, igazgatósági tag, stb) nem lehet egyenőségjelet tenni a magánvélemény és a képviselt vélemény közé.
Bonjour
2015.01.13 17:48:23
@Mr Long (UK): ez egy korábbi beszélgetés folytatása. Keresd ki, a kamionos poszt alatt.
Bonjour
2015.01.13 18:08:02
@Saman: na ez egy szívből jövő komment volt, szívesen olvastam. A "NEM" kommented is érdekes, jó meglátás, mégha keretalkottál egy kicsit suttyomban a végén. :)
Na, léptem.
Na, léptem.
Egy igazi világvándor története következik, hiszen László dolgozott már osztrák cégnél, aztán élt közel egy évtizedet Írországban, két éve pedig már Kanadában kamionozik. És lehet, hogy még nincs vége…
„A motivációk miatt vissza kell mennünk egy kicsit az időben.…..
Bonjour
2015.01.10 23:35:11
@charlieharper: én úgy tudom, nincs most algériai szál. Vagyis igen, a származásuk algériai, de felbújtásuk, kiképzésük, a szervezés nem onnan van. Valami más szál is van?
Bonjour
2015.01.11 00:22:20
@kardio1: én olyan politikai elemzést olvastam, ami megerősített abban az általam összerakott képben, hogy itt a palackból kiengedett fundamentalizmus és a mérsékelt iszlám mögött megbújó hatalmi harcok ezek. Nyugat és főleg usa bűne, hogy belenyúlt ezekbe anno. Hogy a fundamentalista palackból ki engedte ki ennyire a szellemet a közel-keleten az nagy kérdés, pontosabban egy nagyon bonyolult és összetett. Fogalmam sincs! nincs ismeretem, de meggyőzhető vagyok abban, hogy e tekintetben bizony hibázott a nyugat is.
A kóser boltban a merénylő véletlen (?) félretette a telefont, majd két óráig nyomta a dumát a túszoknak. Még nem hallgattam, de meg akarom hallgatni, fent van a neten.
Húhh, muszáj aludnom, majd folytatjuk a többit.
A kóser boltban a merénylő véletlen (?) félretette a telefont, majd két óráig nyomta a dumát a túszoknak. Még nem hallgattam, de meg akarom hallgatni, fent van a neten.
Húhh, muszáj aludnom, majd folytatjuk a többit.
Bonjour
2015.01.11 18:42:13
Politikai támogatással vasárnapra összejött, amit (majdnem) mindenki akart: ez már nem csak megemlékezés, hanem tüntetés is egyben. 14-én pedig el fogják kapkodni az összes charlie hebdot (cinikusoknak: kiváló bevétel).
Most visszakérdezek, Birca. Többen vannak, mint 5000 ember? (Én sajnos nem tudtam volna ott lenni.)
Ja tudom, Soros küldte őket, ahogy írtad.
index.hu/kulfold/2015/01/11/parizs/
Most visszakérdezek, Birca. Többen vannak, mint 5000 ember? (Én sajnos nem tudtam volna ott lenni.)
Ja tudom, Soros küldte őket, ahogy írtad.
index.hu/kulfold/2015/01/11/parizs/
Mindig érdekes, amikor valaki hosszabb távollét után látogat vissza Magyarországra. Ez történt Diggerrel, aki két év Anglia után töltötte az év végi ünnepek idejét Magyarországon. Tapasztalatairól (melyek között akadt ilyen is, olyan is) az alábbiakban számol be.
„Ez az…..
Bonjour
2015.01.08 11:40:03
@Réka : jó az írásod a blogodon, olvastam. Egyre többen vannak ezzel így. Olvastam egy másik blogot is, angolul volt, hasonlót ír, mint te, és jót derültem, hogy a kirakott képen két moderaternas csaj kampányolt a muszlim szavazatokért. Emiatt mindig megvilágosodom, hogy ami nálatok a konzervatív az Mo. nagyjából a kétfarkú kemény konzervativizmusával egyenlő.
Bonjour
2015.01.08 18:10:48
@kardio1: igen, el fogom olvasni én is. Ugyanakkor némileg óvatosan közelítek hozzá, nem tudom megmagyarázni miért, megérzésből. A francia irodalmi kritikusok utálják, ugyanakkor - ez az én mániám - a felszín alatt ott van valami, amit ez a pasas megszólított.
Amúgy ha nincs ez az izé (mert ugye a Charli Hebdo fel is karolta a könyvet), akkor lehet, hogy nem olvasnám el. Akkor (2000 évek eleje) eljárás volt ellene, rasszista gyűlöletkeltés miatt, nem tudom mi lett a vége, talán felmentették, nem tudok sokat erről a fickóról. Azóta sokat változott a világ, kétlem, hogy eljárás indulna ellene. Azok a pc idők elmúltak, a terrorcselekmény előtt is már.
Amúgy ha nincs ez az izé (mert ugye a Charli Hebdo fel is karolta a könyvet), akkor lehet, hogy nem olvasnám el. Akkor (2000 évek eleje) eljárás volt ellene, rasszista gyűlöletkeltés miatt, nem tudom mi lett a vége, talán felmentették, nem tudok sokat erről a fickóról. Azóta sokat változott a világ, kétlem, hogy eljárás indulna ellene. Azok a pc idők elmúltak, a terrorcselekmény előtt is már.
Bonjour
2015.01.08 18:17:14
@kardio1: @Babette .: @**mimi**: @Hari Seldon 2: Köszönöm a felvilágosítást. Kár... :)
Hari, a legtöbben ezt gondolják :).
Hari, a legtöbben ezt gondolják :).
Nemrégiben találtam egy nagyon érdekes Tárki-tanulmányt a határátkelésről, melyben részletesen elemzik a migrációs folyamatokat, adatokat, azaz megpróbálnak rendet vágni a nehezen átlátható káoszban. Egy minisorozatot tervezek a kérdésről, ennek mai, első részében a…..
Bonjour
2015.01.07 23:17:53
@charlieharper: ma is az. Állítólag aki önként vagy a maga hibájából lesz az, azoknak a hivatalos megnevezése. De itt könnyen lehet, hogy a szégyenkező szülők nyilatkoztak így. Lehet papírok nélküli. Mindenesetre nem egyenlő a szerencsétlen elesettel, mondjuk egy lakásdevizahiteles utcára kerülése nem sdf. Itt arra utalhatnak talán, hogy nem ismeretes az állandó tartózkodási helye... Ahogy az a rövidítésben is van :)
Bonjour
2015.01.07 23:19:54
Több mint 3 év és 1100 poszt, valamint jó pár áttöprengett óra után eljött az idő, hogy megosszam veletek egy nagy álmom, ami remélhetőleg a Ti segítségetekkel is hamarosan valósággá válik: a Határátkelő újabb lépést tesz a nagykorúság felé és saját oldallal lép a…..
Bonjour
2014.10.21 21:50:01
@Határátkelő: lehet, hogy nem volt egyértelmű a kérdésem, de ez anonim, ha indiegogo-n keresztül megy? Azt értem, hogy látod az emailt, de a többi adatot is?
Amúgy nekem angolul jelent meg, szóval nem értem. Persze lehet, hogy nem a internetszolgáltatón múlik, hanem máson (itunes melyik régióba kérte magát az ember? Stb.)
Amúgy nekem angolul jelent meg, szóval nem értem. Persze lehet, hogy nem a internetszolgáltatón múlik, hanem máson (itunes melyik régióba kérte magát az ember? Stb.)
Bonjour
2014.10.21 22:17:03
@Határátkelő: oké, köszönöm! Még egy kérdés, meg lehet adni más emailcímet, mint amit a blog.hu-n megadtam? Az igazság az, hogy írtam nekem hari doktornő, be akartam lépni és nem sikerült, nem jöttem rá miért. Lehet, hogy sikerül majd, voltak már meghekkelve a gmail-es címeink a családban többünknek.
Több kérdésem nem lesz ígérem.
Több kérdésem nem lesz ígérem.
Bonjour
2014.10.21 22:17:40
Van az úgy, hogy az embert már egészen fiatalon megérinti egy ország, egy életstílus. Így történt ez mai posztunk szerzőjével, Évával is, aki Angliába szeretett bele már egyetemistaként. Aztán úgy hozta az élet (persze ő is tett érte), hogy immár több mint három éve ott is…..
Bonjour
2014.10.20 10:18:09
@Bonjour: na láttam visszatekerve, van képaláírás, úgyhogy viszajelentkeztem, hogy visszavonom a kérdést.
Ki kellene pihenni magam. Jó mulatást mára.
Ki kellene pihenni magam. Jó mulatást mára.
Örömmel jelentem, hogy ma két új blogot is módomban áll a figyelmetekbe ajánlani (egyébként aki ír vagy csak olvasott valamilyen érdekes posztot, lát egy jó blogot, nyugodtan jelezze!), ám az első poszt Bandi Republicé, egy nagyon izgalmas, és ellentmondásos témáról.
(A kép…..
Bonjour
2014.10.20 00:53:28
Nemrégiben egy Magyarországon élő orvos ismerősöm kapott egy levelet, melyben az iránt érdeklődtek nála, hogy nem lenne-e kedve külföldön dolgozni tovább, mindent intéznek neki, és a magyar viszonyokhoz képest természetesen kiemelkedő fizetés várja. Ez jutott eszembe, amikor…..
Bonjour
2014.10.14 23:37:26
@kardio1: ahh, csak délen, meg svájcban van esélyed elérni azt az r-t, hogy meg tudd téveszteni őket. Szerintem. Pedig fiatalon, gyerekként tanultam meg, eredeti francia kiejtést hallottam. Persze, lehet, hogy antitalentum vagyok, de én meghallom egyből, ha valaki nem anyatejjel szívta magába. Azért ez nem okoz álmatlan éjszakákat :).
Pl most is megyek aludni.
Örülök, hogy még szót váltottunk, meg megdícsérhettem a posztodat.
Pl most is megyek aludni.
Örülök, hogy még szót váltottunk, meg megdícsérhettem a posztodat.
Bonjour
2014.10.14 23:43:14
@kardio1: ja igen, én sem úgy mondom, mint a magyart. Csak a hangképzés rendszere kialakul szájban/fejben hamar (hú de áltudományosan fogalmaztam, de sajnos nem értek hozzá) és az nem teszi lehetővé. Meg voltam győződve, hogy nincs akcentusom, amíg rá nem ébresztett valaki, hogy dehogynem. Jó, enyhe, de mégis. Rengeteg külföldön felnőtt magyart ismerek, mindnek akcentusa van, ha magyarul beszél, kivétel nélkül. Néha persze csak azt hiszed, vidéki, de aztán gyanús.
Na ez visszafele is igaz.
Na jó éjszakát tényleg.
Na ez visszafele is igaz.
Na jó éjszakát tényleg.
Bonjour
2014.10.14 23:50:48
@kardio1: na jó, még egy kommentet engedek magamnak. Sz'al igen, röviden egyetértek, (hosszabban meg túl hosszú volna). Amúgy a Science Po a másik politikusképző, kicsit másabb a szellemiség. Ezt néhány politikus nem támasztja alá :).
Alighanem sokan vannak úgy, mint mai szerzőnk, aki komolyan fontolgatja a határátkelést, pedig Magyarországon is elég jól megél. József kételyei elsősorban nem a politikának szólnak, hanem a saját és a gyerekei jövőjével kapcsolatosak. Nem nagyon szoktam ilyet írni, de most…..
Bonjour
2014.10.07 13:05:42
@charlieharper: már nem UK? Kicsit alaposabban elolvastam a kommented. Biztos lemaradtam valamiről.
Bonjour
2014.10.07 13:08:55
@charlieharper: na a válaszom után megnéztem az órát is...hát amúgy simán bent lehetsz egy NYC-beli irodában. Kérdés, hogy merre vagy, és 12 órát dolgozol-e.
Bonjour
2014.10.07 13:10:35
@charlieharper: na beletrafáltam, NYC.
OKÉ. Én éltem egy rövid ideig ott, nekem nem kell bebizonyítanod. Amerika jó hely, szociálpolitika nem az erősségük, de ez csak EU-ból nézve fura csak
OKÉ. Én éltem egy rövid ideig ott, nekem nem kell bebizonyítanod. Amerika jó hely, szociálpolitika nem az erősségük, de ez csak EU-ból nézve fura csak
A mai egy igazán rendhagyó poszt lesz, ugyanakkor nem sokat gondolkodtam azon, helye van-e a blogon, hiszen beszippantott a történet, ami 1968-ban kezdődik és végigvisz minket több évtizeden. Szerzője, Móni tavaly már jelentkezett egyszer, most pedig úgy döntött, hogy a felemás…..
Bonjour
2014.09.30 09:55:49
@Bonjour: meg persze a rokonokhoz mentek ki, ha lehetett. De ha jól értem Morgó, nálad ez nem jön szóba.
Bonjour
2014.09.30 18:19:39
@Hari Seldon 2: itt vagy még? Válaszoljak a reggeli kérdésedre?
Bonjour
2014.09.30 20:03:06
@Hari Seldon 2: @kardio1:
Dehogy gond, én is csak kávézáskor nézek ide, és vagy fél éve (1 éve?) csak "passzívan".
Sz'al a helyzet az, hogy az én lakhelyem egy darabig Ady kedvenc városa volt, ahova beszökött az ősz, de ez megváltozott, és azóta második otthonom lett csak (mert továbbra is gyakran vagyok ott), de nem mentem őrülten messzire.
Gyakorlatilag négylaki vagyok, jelenleg a legtöbb időt itt (na ez most inkognito), második legtöbb időt Párizsban, majd sokat Vallóniában, és keveset Bp-n, de szoktam családi okokon kívül is odamenni.
Mivel Párizsban folytatom továbbra is részben a munkám, ezért elég kompetensnek és párizsinak érzem magam, ki tudja hogy lesz, de biztos, hogy Fro. életemben mindig központi szerepet fog játszani. Mindenestre, ha kérdésed van, talán (nem biztos) tudok segíteni, mert nagyon régóta ezer szállal kötődöm Fr.o-hoz, főleg Párizshoz és Bretagne-hoz, gyerekkorom óta beszélem is a nyelvet, szerintem a mai napig eléggé hibásan, persze mások szerint nem, de biztos csak udvariasak. Előadást mindenesetre szoktam franciául tartani, néha délfro-inak gondolnak, az a kiejtés közelibb a magyar akcentushoz. Az anyanyelvem teljes mértékben magyar! és "magyar nemzetiségű európainak" érzem magam, vagyis magyarnak, de nem turbónak, az csak az autómban van :). (Tavaly valaki megvádolt azzal, hogy külföldi módjára beszélek magyarul, de szerintem nem vétek hibát, és ma már ezt a tapi billentyűzetet is tudom használni :). )
Párizs megérne egy posztot, csak nem bírom rávenni magam, nagyon kevés az időm. De ha írna valaki, biztos állandóan visszanéznék aznap és sokat kommentelnék.
Amúgy csak a HA-ra írok Mo-n, mert az egyetlen értelmes hangnemet itt találtam, meg visszatérő embereket, ez jó, kikapcsol. Pedig vannak jó magyar blogok. Ami fura, hogy nincsen sok szakmai blog. Külföldi blogokat azonban (relatíve) sokat nézek, főleg politikait vagy szakmait (nem feltétlenül a saját szakmámban). Szerintem ez is idő meg pénz kérdése. Egyszerűen mo-i munkahely mellett nem marad valószínűleg sok embernek kedve/ideje a blogoláshoz. Másra nem tudok gondolni.
Na ennyi kitárulkozás elég erre a blogra. :)
Üdv mára, mert holnap hajnalban kelek (igen, megyek egyik helyemre :)))).
Dehogy gond, én is csak kávézáskor nézek ide, és vagy fél éve (1 éve?) csak "passzívan".
Sz'al a helyzet az, hogy az én lakhelyem egy darabig Ady kedvenc városa volt, ahova beszökött az ősz, de ez megváltozott, és azóta második otthonom lett csak (mert továbbra is gyakran vagyok ott), de nem mentem őrülten messzire.
Gyakorlatilag négylaki vagyok, jelenleg a legtöbb időt itt (na ez most inkognito), második legtöbb időt Párizsban, majd sokat Vallóniában, és keveset Bp-n, de szoktam családi okokon kívül is odamenni.
Mivel Párizsban folytatom továbbra is részben a munkám, ezért elég kompetensnek és párizsinak érzem magam, ki tudja hogy lesz, de biztos, hogy Fro. életemben mindig központi szerepet fog játszani. Mindenestre, ha kérdésed van, talán (nem biztos) tudok segíteni, mert nagyon régóta ezer szállal kötődöm Fr.o-hoz, főleg Párizshoz és Bretagne-hoz, gyerekkorom óta beszélem is a nyelvet, szerintem a mai napig eléggé hibásan, persze mások szerint nem, de biztos csak udvariasak. Előadást mindenesetre szoktam franciául tartani, néha délfro-inak gondolnak, az a kiejtés közelibb a magyar akcentushoz. Az anyanyelvem teljes mértékben magyar! és "magyar nemzetiségű európainak" érzem magam, vagyis magyarnak, de nem turbónak, az csak az autómban van :). (Tavaly valaki megvádolt azzal, hogy külföldi módjára beszélek magyarul, de szerintem nem vétek hibát, és ma már ezt a tapi billentyűzetet is tudom használni :). )
Párizs megérne egy posztot, csak nem bírom rávenni magam, nagyon kevés az időm. De ha írna valaki, biztos állandóan visszanéznék aznap és sokat kommentelnék.
Amúgy csak a HA-ra írok Mo-n, mert az egyetlen értelmes hangnemet itt találtam, meg visszatérő embereket, ez jó, kikapcsol. Pedig vannak jó magyar blogok. Ami fura, hogy nincsen sok szakmai blog. Külföldi blogokat azonban (relatíve) sokat nézek, főleg politikait vagy szakmait (nem feltétlenül a saját szakmámban). Szerintem ez is idő meg pénz kérdése. Egyszerűen mo-i munkahely mellett nem marad valószínűleg sok embernek kedve/ideje a blogoláshoz. Másra nem tudok gondolni.
Na ennyi kitárulkozás elég erre a blogra. :)
Üdv mára, mert holnap hajnalban kelek (igen, megyek egyik helyemre :)))).
Noha az iskolakezdéssel kapcsolatos sorozat már véget ért, Digger írása azért fér bőven ide, mert szerintem az iskola és az oktatás örvén egészen másról, gondolkodásmódról, világlátásról, kultúrás különbözőségéről is szól. Ráadásul azt gondolom, hogy sok igazság…..
Bonjour
2014.09.29 12:40:26
@Réka : igen, csak sajnos ez az impulzus a magyar iskolák jelentős részében pl. nem éri el a gyereket. Mert nincs pénz, gondolom főleg vidéken van ez így, nem tudom sajna, nincs közvetlen értesülésem. Ebben Diggerrel meg A.kutyával értenék egyet. Állítólag túlterhelt tanárok másodállásban plusz pénzt keresnek. Szerinted mire marad ereje? Persze lehet, hogy túloznak a hírek, nem is így van ez otthon. Én az ismerős gyerekeit boldognak látom, de mindig van egy idióta tanerő. Nekünk is volt már peches évünk, pedig nyugat, de van ilyen. Nyilván az arányok, az a kérdés.
Ugyanakkor egyetértek veled, az impulzusok kellenek, emiatt kell egy jó arány az adat és a témának csak feldobása között.
Ugyanakkor egyetértek veled, az impulzusok kellenek, emiatt kell egy jó arány az adat és a témának csak feldobása között.
Bonjour
2014.09.29 12:42:33
@andaluzkutya: +1!
Bonjour
2014.09.29 13:21:20
@Evain: pontosan erről van szó! Ez a lényege. Hogy mikor , miért és mit dicsérünk és ehhez képest milyen kihívások elé állítják a gyereket.
Nyilván tíz sorban nehéz lett volna a lényegét összefoglalnom.
Nyilván tíz sorban nehéz lett volna a lényegét összefoglalnom.
Tegnapelőtt jelent meg Borbolya posztja az Egyesült Államokból (ha valaki nem olvasta volna, akkor ide kattintva pótolhatja), aminek kapcsán rengeteg kérdés felmerült, aminek hangot is adtatok a kommentekben. Nos, a szerző elég részletesen válaszolt is ezekre egy levélben, ma ez…..
Bonjour
2014.07.18 00:23:43
Ma egy országelemző összehasonlítást olvashattok Iván tollából, aki maga is határátkelő. Egyébként nem ez az első írása a blogon, (aki a korábbiakat olvasná, az itt és itt teheti meg), egy biztos, hogy meglátásai korábban is élénk vitát generáltak, vitatkozni (ha kérhetem…..
Bonjour
2014.07.16 09:11:24
@diggerdriver: :)
Én egy is "dezertôr" vagyok, ennek ellenére nem lennék ma népszerü a nézeteimmel, úgyhogy megyek is. A liberalizmus (nem az, amit ma Mo-n annak hívnak) és a demokrácia alapja a tájékozottság és a vita. Az utóbbinak megfelelt a poszt. A kommentelés pedig majd meghozza az elsô feltételt.
Jó kommentelést.
Én egy is "dezertôr" vagyok, ennek ellenére nem lennék ma népszerü a nézeteimmel, úgyhogy megyek is. A liberalizmus (nem az, amit ma Mo-n annak hívnak) és a demokrácia alapja a tájékozottság és a vita. Az utóbbinak megfelelt a poszt. A kommentelés pedig majd meghozza az elsô feltételt.
Jó kommentelést.
Bonjour
2014.07.16 09:14:20
@fhdgy: na ez jó, ezzel egyetértek. Azt leszámítva, hogy egy filmkritikus is hoz példákat és nagyon sokat tanul, sôt filmezésben jártas, mikor kritikát ír.
Bonjour
2014.07.16 09:16:12
@pappito: itt:
@Bonjour: mármint ez elméleti kritika, de megvalósítható ötletek vannak (pl. Stiglitz).
Semmi nem fekete-fehér.
Nem egy nagy válasz. De téma nem komment méretû.
Bocsánat, tényleg mennem kell.
Amúgy örültem ennek a posztnak. De más okból.
@Bonjour: mármint ez elméleti kritika, de megvalósítható ötletek vannak (pl. Stiglitz).
Semmi nem fekete-fehér.
Nem egy nagy válasz. De téma nem komment méretû.
Bocsánat, tényleg mennem kell.
Amúgy örültem ennek a posztnak. De más okból.
Anna 20 évesen gondolt egyet, és saját határait feszegetve, és egy szerelmi csalódás elől menekülve költözött Londonba. Most, nem egészen egy évvel később a korábbi tervek ellenére még mindig a brit fővárosban él, talált munkát, sikeresen eltartja magát és már az egyetemen…..
Bonjour
2014.07.10 12:44:24
Bonjour
2014.07.10 13:07:38
@zöldeketbeszélek: oké, de a cikk nem errôl szól, hanme arról, hogy ha megveszel egy polót, azzal a rabszolgaság intézményét támogatod. Ez nyilván kicsit demagóg, ezért maga a cikk itt se lenne népszerû. Viszont a jelentéshez van link benne, szóval közkívánatra :) :
hvg.hu/plazs/20140707_Rabszolgatartok_vagyunk_mi_mind#utm_source=hvg_top&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter2014.07.09&utm_content=top1&type-id=HvgTopHvg&user-id=%7B@(%22@%22)sid%7D
hvg.hu/plazs/20140707_Rabszolgatartok_vagyunk_mi_mind#utm_source=hvg_top&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter2014.07.09&utm_content=top1&type-id=HvgTopHvg&user-id=%7B@(%22@%22)sid%7D
Bonjour
2014.07.10 13:09:27
@Bonjour: ... pólót...
Valamivel több, mint egy hete jelent meg Bea történetének első része (aki nem olvasta volna, ide kattintva pótolhatja), akkor Svájcban és Ausztriában jártunk. Ma következzen a második felvonás, melyben a svédországi életbe, a svédek mentalitásában nyerhetünk betekintést…..
Bonjour
2014.04.09 11:26:18
@charlieharper [home, sweet home]: igen, értettem. Azért címeztelek, mert te voltál a párbeszédben benne. Maximálisan egyetértettem azzal, amit mondtál.
Bonjour
2014.04.09 11:31:30
@Jess G: tényleg sok a patkánykísérlet. Ugye ami az izgalmas, ha emberre is vonatkoztatható etológiai kérdések merülnek fel. Legalábbis egy jogásznak biztosan ;-).
Sajnos mennem kell. Ha nem úgy jelentkeznék be, ahogy ma, kérlek jelezzétek, ha észreveszitek. Valaki betört a tabletembe, pl. Like-olt a nevemben. :(
Köszönöm, további jó beszélgetést.
Sajnos mennem kell. Ha nem úgy jelentkeznék be, ahogy ma, kérlek jelezzétek, ha észreveszitek. Valaki betört a tabletembe, pl. Like-olt a nevemben. :(
Köszönöm, további jó beszélgetést.
Bonjour
2014.04.09 11:32:47
Ma ismét egy olyan szerző története következik, aki már jó pár éve külföldön él. Berni anno azért vágott neki, mert a magyarországi egyetemen nem ment neki a holland nyelv, és gondolta, a helyszínen könnyebb megtanulni. Igaza lett, más kérdés, hogy az előzetesen eltervezett…..
Bonjour
2014.03.27 15:00:13
Bonjour
2014.03.27 18:54:59
@charlieharper: tout va bien, merci.
Köszönöm az érdeklődést. Hát most jövök-megyek, és dolgozom valamin pluszban. Csak hektikusan van szabadidőm. Mindig megnézem itt a történést, átlag hetente, de akkor már nincs értelme hozzászólni, utólag. Majd nyáron jövök kicsit, viccelődni. :)
És akkor visszakérdezek: ca va?
Köszönöm az érdeklődést. Hát most jövök-megyek, és dolgozom valamin pluszban. Csak hektikusan van szabadidőm. Mindig megnézem itt a történést, átlag hetente, de akkor már nincs értelme hozzászólni, utólag. Majd nyáron jövök kicsit, viccelődni. :)
És akkor visszakérdezek: ca va?
Ma olyan helyre megyünk, ahová elég ritkán jut el a blog: az úti cél Finnország, kalauzunk pedig Feri, aki családjával már három éve él. Sok minden kiderül ma, amellett, hogy mennyire veszíti el az ember Magyarországgal a kapcsolatot ennyi idő után, egészen addig, hogy mit reagál…..
Bonjour
2013.10.10 11:39:34
Bonjour
2013.10.10 11:42:29
@bpetya75: aki nem tud menni, annak javaslok egy konnyu bojtot, eddig akit ravettem, mindenkinel elmult.
Gyogyszert soha allergiara, csak ha a rokonnal 80 macska el a lakasban es a vasarnapi ebedet tul kell elni, nincs ido mashogyan.
Gyogyszert soha allergiara, csak ha a rokonnal 80 macska el a lakasban es a vasarnapi ebedet tul kell elni, nincs ido mashogyan.
Bonjour
2013.10.10 12:52:14
@Gábor Lantos: most, hogy mondod, tenyleg. Tobb mint husz ev eltelt, el kene menni. Ennyi ido utan is milyen elenken el bennem. Talan eszak nem valtozott annyit, hogy ne ugyanazt talaljam hangulataban. Persze en ismerosoknel laktam, ugy konnyu volt integralodni ket hetre.
Ennek a tobblakisagnak a hatranya, hogy ilyesmire nincs ido, mert minden letezo szabadido a csalade, hiszen epp elegszer megyek maskor.
De egy csaladias Joulupukki latogatason mar tavaly is elgondolkoztam. Most hogy mondod, en is megnezem a repjegy arakat. :)
Ennek a tobblakisagnak a hatranya, hogy ilyesmire nincs ido, mert minden letezo szabadido a csalade, hiszen epp elegszer megyek maskor.
De egy csaladias Joulupukki latogatason mar tavaly is elgondolkoztam. Most hogy mondod, en is megnezem a repjegy arakat. :)
Ma tovább boncolgatjuk a nyelv és határátkelés kérdéskörét (a sorozatot Max kezdte a minap, posztját itt olvashatjátok el), ezúttal Tilmir svájci tapasztalatait olvashatjátok. Ami nekem külön tetszett, hogy sok saját példát hozott, folytassuk tehát innen a…..
Bonjour
2013.10.08 09:33:40
@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: @Eino81: @Babette_:
Ahogy megneztem ezt a kepregenyt, nekem az ugrott be, hogy kozelebb all ez a franciahoz mint az olaszhoz (kicsiket beszelek olaszul, de csak intuitive) de nem mertem irni. Nos, a tablazat visszaigazolja raerzesem.
Kosz Maxval. Eino, te pedig ugyes vagy.
Ahogy megneztem ezt a kepregenyt, nekem az ugrott be, hogy kozelebb all ez a franciahoz mint az olaszhoz (kicsiket beszelek olaszul, de csak intuitive) de nem mertem irni. Nos, a tablazat visszaigazolja raerzesem.
Kosz Maxval. Eino, te pedig ugyes vagy.
Bonjour
2013.10.08 09:38:23
@tilmir: szerintem is nehez a nemet. Pontosabban túl mechanikus. Szerintem legalabbis, pedig en latin utan alltam neki. Persze a latinbol nem tudnek mar egy osszetett mondatot szerkeszteni ragozasi tablazatok nelkul :)))).
Amikor a nemetek fejlesztettek a nyelvuket, a latinhoz nyultak vissza. Kar volt. Most jobban versenghetne az angollal.
Amikor a nemetek fejlesztettek a nyelvuket, a latinhoz nyultak vissza. Kar volt. Most jobban versenghetne az angollal.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz