Adatok
mákosi rátyás
0 bejegyzést írt és 26 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Nagyon sok cikk foglalkozott a mai tesztben bemutatott két készülékkel, amelyeket nem szeretnék ismételni. Jelen cikket a kíváncsiság hívta életre, tudjátok az a fajta kíváncsiság, amire ha a tapasztaltabbak mondják előre a végeredményt, te akkor is magadnak akarod kitapasztalni, hogy hogy is volt…..
mákosi rátyás
2022.01.05 19:55:43
Nemrég szereztem be egy NAD 5120-at, hozzá pedig én is az Ortofon OM5E-t választottam. Viszont én nem tudom a tűnyomást a kívánt 1,75 mN közelébe sem állítani. A legmagasabb érték. ami megy az 0,8 a tárcsán leolvasva. Csőkaros, teljesen gyári állapotú minden. Az ellensúly ugyanígy van felszerelve, mint itt a képeken. Ötletek?
Moped blog
Útelágazódáshoz érkeztem - Ismét a Honda CB 125 X-ről, remélhetőleg utoljára
2018.06.18 15:24:53
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
Az okos ember mások kárán tanul, szokták mondani, ami tényleg nem hülyeség, de az a helyzet, hogy ha csak elmondás alapján ismerném a CB-m felkavaró történetét, egy szót se hinnék el belőle.…..
Az egyik személyes kedvencem a vaskos népi ostobaságok közül. A mai, fiatal városlakók - szerencsére - már szinte azt sem tudják, miről van szó, ám sokan - elsősorban vidéken és az idősebbek körében - még mindig komoly nosztalgiát táplálnak a sorkatonai szolgálat iránt. Ez persze túlmutat a…..
Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok tudják, illetve a nagyon öregek emlékeznek rá, hogy régen minden erősen pörgött, ha a pályatempót valaki tartani akarta vele, még a nagy V8-asok, sorhatosok is, a kisebb…..
mákosi rátyás
2015.07.19 19:30:58
mákosi rátyás
2015.07.19 19:36:49
Örvénycsappantyú, lambdaszonda, változó szelepvezérlés: szinte kedvet kap az ember egy jó kis dízelhez.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
mákosi rátyás
2015.06.16 15:03:25
Sírunk a krómozott lökhárító és a kézifékkar után, majd beülünk a klímába és bekapcsoljuk a navit. Ki van nyalva a fenekünk, csak nem ismerjük be.
Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
mákosi rátyás
2014.09.10 14:02:09
Gyenge cikk,tele ugyanúgy újságírói túlzásokkal,mint a veterános cikkek is...igazi trollcsemege.
Azért pár megjegyzés.
Régen a króm nem csak esztétikai jelleggel volt az autón,hanem korrozióvédelmi okokból is.
Drága,ezért valódi króm ma már tömegautón nincs.
Az 1200-es Lada mai megfelelője (Ft-árfolyam,átlagfizetés alapján) inkább egy 6-7 milliós autó,semmiképp sem fapad-Suzuki.
Ma a szolgáltatások adják el az autókat: légzsák,klíma, elektromos ablak stb. Ezek ugyanolyan selling pointok az átlagember szemében,mint a full hd az okostelefonban. Attól az autó még lehet egy szarkupac. Hogy kell-e és főleg,hogy jó-e,meddig jó, már más kérdés.
Egy használt újabb vs. egy használt régi autó összevetésben az egyszerűség és a szerelhetőség, a fenntarthatóság igenis szempont. Egy mai csúcstechnikás autót évek múlva is drága lesz javítani,hiába éri majd egykori árának töredékét.Pár éve Csikós írt egy cikket:
totalcar.hu/magazin/kozelet/2tulaj1/
Azért pár megjegyzés.
Régen a króm nem csak esztétikai jelleggel volt az autón,hanem korrozióvédelmi okokból is.
Drága,ezért valódi króm ma már tömegautón nincs.
Az 1200-es Lada mai megfelelője (Ft-árfolyam,átlagfizetés alapján) inkább egy 6-7 milliós autó,semmiképp sem fapad-Suzuki.
Ma a szolgáltatások adják el az autókat: légzsák,klíma, elektromos ablak stb. Ezek ugyanolyan selling pointok az átlagember szemében,mint a full hd az okostelefonban. Attól az autó még lehet egy szarkupac. Hogy kell-e és főleg,hogy jó-e,meddig jó, már más kérdés.
Egy használt újabb vs. egy használt régi autó összevetésben az egyszerűség és a szerelhetőség, a fenntarthatóság igenis szempont. Egy mai csúcstechnikás autót évek múlva is drága lesz javítani,hiába éri majd egykori árának töredékét.Pár éve Csikós írt egy cikket:
totalcar.hu/magazin/kozelet/2tulaj1/
A matrica 20 forintot dob mindegy autópálya-kilométerem költségén. Hol lehet ebből visszanyerni valamennyit? Hát a benzinen.
Azonos című írásunk kommentposztja...
mákosi rátyás
2014.04.02 08:37:10
@Altaïr:
"akik nem képesek autópálya-sebességgel közlekedni"
A Kresz szerint 60 km/h a minimális autópálya sebesség (ha a látási és az útviszonyok lehetővé teszik).
"akik nem képesek autópálya-sebességgel közlekedni"
A Kresz szerint 60 km/h a minimális autópálya sebesség (ha a látási és az útviszonyok lehetővé teszik).
Létezik egy dolog, ami ha nincs, akkor bunkó vagy, ellenben ha túlzásba viszed, akkor is bunkó vagy. Előzékenységnek hívják és így irtják ki a kezdőkből.
Azonos című írásunk kommentposztja...
Fantáziátlanság? Tiszteletadás? Kétségbeesés? Ezer oka lehet annak, hogy egy gyártó elővesz valami régi nevet a tarsolyból, és egy új modell fenekére akasztja. Ritkán sül el jól.
Azonos című írásunk kommentposztja...
Keresik őket, adják-veszik őket, mennek, amíg van vizsga, aztán bontó. A Halál Völgye tele van romokkal, de vajon akadnak túlélők?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
mákosi rátyás
2014.02.26 09:18:54
@vargham:
Egy kisautó tényleg elfért volna a tesztben,főleg,hogy ránéztem,és több is áll a kereskedőnél. De szerintem azok sincsenek különb állapotban, a neppertelepen ennyiért csak trágya van.A vételárukhoz képest azok is pénztemetők.Magánszemélytől kell ennyiért venni szerintem is.
Mondjuk a 99.999 Ft-os Pony-t a poén kedvéért nem hagytam volna ki.
www.hasznaltauto.hu/partner/he-mu-szi_bt.-1666/page1
Egy kisautó tényleg elfért volna a tesztben,főleg,hogy ránéztem,és több is áll a kereskedőnél. De szerintem azok sincsenek különb állapotban, a neppertelepen ennyiért csak trágya van.A vételárukhoz képest azok is pénztemetők.Magánszemélytől kell ennyiért venni szerintem is.
Mondjuk a 99.999 Ft-os Pony-t a poén kedvéért nem hagytam volna ki.
www.hasznaltauto.hu/partner/he-mu-szi_bt.-1666/page1
A Chevrolet eltűnik Magyarországról, most érdemes figyelni a hirdetéseket. Vajon tartja az árát használtan? És honnan lesz alkatrész?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
mákosi rátyás
2014.02.18 10:56:37
Nem sokat gondolkodnék, ha új autóba motort kellene választanom. Elfogytak az érvek a benzinesek mellett.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
mákosi rátyás
2014.02.04 09:02:50
Két cikk,ami egyből beugrott:
totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/1/
totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/
Utóbbi a jó kis alacsony fordulaton max. nyomatékot adó turbósokról jutott eszembe.Hogy az mennyire jó,mennyire sportos,nem kell taposni,nem kell visszaváltani előzéskor, elbírja az ötödiket városban,hegymenetben stb. baromságok minden turbós újautó-cikkben demagóg módon szajkózva.
totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/1/
totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/
Utóbbi a jó kis alacsony fordulaton max. nyomatékot adó turbósokról jutott eszembe.Hogy az mennyire jó,mennyire sportos,nem kell taposni,nem kell visszaváltani előzéskor, elbírja az ötödiket városban,hegymenetben stb. baromságok minden turbós újautó-cikkben demagóg módon szajkózva.
2006. március 5-e, szakadó hóesés, végtelenbe nyúló tél, nyakig ülünk egy romos ház felújításában, Norbi három hónapja beteg, inog az Autó Magazinnál a szerkesztői állásom, csupa derű és vidámság az élet. Mit tesz ilyenkor az ember? Naná, autót vesz.
Törött volt az…..
mákosi rátyás
2014.01.20 08:16:51
Én úgy tudom,hogy a w201, w124-eseken a befecskendezős M102-es négyhengeresek mind KE-Jet-ek voltak. Itt lehet utánanézni:
wiki.mercedes-benz-classic.com/index.php/Hauptseite/en
Csak a W123 230E és a G-osztály 230E-je volt sima K-Jet.
wiki.mercedes-benz-classic.com/index.php/Hauptseite/en
Csak a W123 230E és a G-osztály 230E-je volt sima K-Jet.
Az a reggel is elég szarul indult. Elindultam a hűséges 190-es Mercinkkel Tatára, a Totalcar éves naggyűlésére, ahová együtt mentünk volna Drágasiposurral. De késett, ezért megtankoltam, hogy ezzel se teljen az idő. Elindultunk szép nyugodtan, hogy a Totalcarmagazine és a Totalbike…..
Szívesen locsolna fél liter vizet az autóban? Nagyjából ennyi párát gyűjtöttünk össze két hét alatt.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.
..
Van belőlük mindenféle: kicsi, nagy, olcsó, drága, elsőkerekes és összkerekes, a vásárlók feje zsong a sok rövidítéstől: SUV, SAV, crossover és miegymás, de valójában mindegyik ugyanabba a kategóriába tartozik. Telekjárók ezek, melyek korlátozott mértékben, de el tudnak…..
Ismét nyakig elmerültünk a posványban, kis fogyasztású, városi autót vettünk. Soha többet.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
mákosi rátyás
2013.09.30 09:19:03
@Nyiri: Nekem is pont ez jutott eszembe. Az Égéstérben kiröhögnek minden ötletet,fikáznak típusokat és most itt ez a cikk,amiben ellentmondanak saját elveiknek. És mi van a nem típust veszel,hanem állapotot mondókával? A Twingo rohadós,ez közismert,és van ennyiért kevésbé rohadós,nagyobb darabszámban található kisautó is...Nincs két egyforma Twingo? 400-ért olyan autót kell venni,amiből Dunát lehetne rekeszteni...Nem igaz?
Elmondom,mi van. A TC-csapatban csupa elfogult ember van,és ugyanúgy leragadnak egy-egy típusnál,mint akárki más. Érzelmi alapon döntenek. Mert XY-nak volt már K11-es Micrája és az milyen jó volt 10 éve...XY-nak most egy Peugeot-ja van és akkor már a francia nem is fos...Kigyullad a Toyota Camry,tehát japán szar...A Fordokat is azóta istenítik,mióta XY azt használ (Fiesta),mert az csak jó lehet...
Elmondom,mi van. A TC-csapatban csupa elfogult ember van,és ugyanúgy leragadnak egy-egy típusnál,mint akárki más. Érzelmi alapon döntenek. Mert XY-nak volt már K11-es Micrája és az milyen jó volt 10 éve...XY-nak most egy Peugeot-ja van és akkor már a francia nem is fos...Kigyullad a Toyota Camry,tehát japán szar...A Fordokat is azóta istenítik,mióta XY azt használ (Fiesta),mert az csak jó lehet...
Odasétálok, bemondom a rendszámot, lekérdezi a számítógépből, hogy az elmúlt öt évben összesen kicsit több, mint 950.000 forintot hordtam ide időszakos szerviz címén. Megérte?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
mákosi rátyás
2013.09.16 09:19:26
@mmjr: Annyiban változott meg a hozzáállás,hogy még inkább mindenki a kis kiadás-nagy haszon elv mentén gondolkodik,hisz az elmúlt évek sem az új,sem a használtautó-kereskedőknek nem volt kánaán. Mégis,miért változott volna pozitív irányba?
Egy ujjmutatás tízezer, három ujj harmincezer forint kenőpénzt jelent. Öt éve létezik eszköz a korrupció ellen, de az állam nem támogatja.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
mákosi rátyás
2013.08.23 19:57:10
@Flaggx: Igen,de motoroknál is ugyanez áll fenn. Elvileg 90-nel mehetnél csak stb. Én a menetdinamikára gondolok elsősorban.Képzeld el,hogy valaki friss jogsival, - amit tegyük fel egy 100LE-s átlagos kisautón megtanulva szerzett - megkapja apuci új 5-ös BMW-jét,mert az van otthon.Azzal más érzés lesz a kanyarvételi sebesség - bátrabbá teszi,hisz beveszi az gyorsabban is, az előzési rugalmasság - belemegy olyan előzésekbe,amikbe gyengébb autóval soha (lehet,hogy addig nem is előzött), nem tudja,hogy a fékek meg nem annyival hatékonyabbak,mint amennyivel gyorsabban megy.Tehát ez mind-mind érvényes a motoroknál,akkor itt miért nem jelent kockázatot? Csak mint elv nem értem....
mákosi rátyás
2013.08.23 20:11:30
@olcso: Lehúzás ez mindenhogy!
Motoroknál viszont mindegy a tömeg a jogsi szempontjából!
Pl. 600ccm feletti motor kategória (ami ugye már korlátlan A) nézem,hogy van 600ccm 184kg 120LE Honda CBR600RR és van - márkán belül - Honda Gold Wing 1800 ccm 119LE 420kg.Ezek nem egy kategóriás motorok! Mégis ugyanaz a jogsi kell rá!
Aztán vannak 125ccm-es robogók 110-160kg tömegben.Az 50kg sem mindegy ilyen kis tömegnél!Tehát,ha a LE/tömeg arányt nézzük,ami megadja a jármű rugalmasságát, nem sok következetsség van az egészben.
Motoroknál viszont mindegy a tömeg a jogsi szempontjából!
Pl. 600ccm feletti motor kategória (ami ugye már korlátlan A) nézem,hogy van 600ccm 184kg 120LE Honda CBR600RR és van - márkán belül - Honda Gold Wing 1800 ccm 119LE 420kg.Ezek nem egy kategóriás motorok! Mégis ugyanaz a jogsi kell rá!
Aztán vannak 125ccm-es robogók 110-160kg tömegben.Az 50kg sem mindegy ilyen kis tömegnél!Tehát,ha a LE/tömeg arányt nézzük,ami megadja a jármű rugalmasságát, nem sok következetsség van az egészben.
Ha már kétszer fizetem az átírást, igyekszem nehezen adni magamat. Igenis küzdjön meg az adóhatóság a pénzemért.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
A hatóság hirtelen azt kéri, hogy mutasd be az öt éve befizetett illetékről a csekkszelvényt. Ha nem, fizesd be újra.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Van egy toplistám, akiknek még a közeléből is menekülök. Lehet, hogy ez a hosszú élet titka?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
mákosi rátyás
2013.06.27 09:47:35
@De gustibusaut bene, aut nihil:
Költői volt a kérdés! :)
De ki ne lett volna már egyik-másik szerepben élete során? És nyilván csak az adott pillanat alapján ítélkezünk:lehet,hogy holnap a ma 70-nel szüttyögő swiftes (mint magánautós) a cégautós ámokfutó!
Költői volt a kérdés! :)
De ki ne lett volna már egyik-másik szerepben élete során? És nyilván csak az adott pillanat alapján ítélkezünk:lehet,hogy holnap a ma 70-nel szüttyögő swiftes (mint magánautós) a cégautós ámokfutó!
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz