Adatok
ISZOSZ
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Kezdődik a nyári szezon, ami egyet jelent azzal, hogy a diákok beszabadulnak a munkaerőpiacra. Készül erre a NAV, az iskolaszövetkezetek, de nemrégiben Hoffmann Rózsa is tartott egy sajtótájékoztatót arról, hogy milyen szép és jó, hogy a fiatalok dolgoznak, és az…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Szomorúan olvasom írásod, ami nem megfelelő tájékozottságod, vagy körültekintésed miatt olyan információkat tartalmaz, ami általánosságban sem felel meg a valóságnak, nélkülöz minden objektivitást és téves megállapításokra enged következtetni.
Egy kicsit szeretném Neked bemutatni a valóságot, a tényeket, a statisztikák néhány adatát.
A Diákmunka gyűjtőfogalom, (munka)jogi szempontból sem egységesen kezelhető, így nem lehet sajnos szabályozott, negatív kicsengését a diákok nyári foglalkoztatása során "szerzett" botrányok, bér ki nem fizetések beárnyékolják.
Azonban a Diákmunkának vannak olyan, jogilag megfelelően szabályozott részei, mint az iskolaszövetkezetek, ahol az ott dolgozó fiatalok jogait törvények védik és garantálják!
A diákoknak meghatározott, legális, adózott bért fizetnek, amit még akkor is megkapnak, ha a Megrendelő az iskolaszövetkezetnek nem fizet, hisz a csődtörvény védi ezeket a sajátos magyar "hungarikum" vállalkozások tagjait.
Talán el lehet képzelni, milyen boldogok lennének a Munkaadók, ha az iskolaszövetkezetben dolgozó évente kb. 130,000 diák egyesével keresné meg őket, és őket senki nem koordinálná, szervezne. Ezt most országosan közel 100 iskolaszövetkezet teszi meg.
A diákok szigorú szabályok szerint, megfelelő adminisztráció mellett vállalnak munkát, legálisan, s a bevételének kb. 85% át az iskolaszövetkezet a munkatársainak, tagjainak bérére költi.
Az Iskolaszövetkezetek érdekvédelmi szervezetekkel rendelkeznek, hogy az ekkora létszámnál ki nem zárható esetleges hibákat mielőbb rendezni tudják.
Ha érdekli a téma,a sajtóban elég sok beszámolót és adatot talál arról, hogy lehet kiszámíthatóan és legálisan dolgozni, vagy látogasson el a www.iszosz.hu weboldalra.
A közelmúltban végeztünk egy komplex felmérést a témában, és talán Önnek is meglepő, hogy az Ön által kritizált vállalkozások végzett tagjai között csupán 15,5% a munkanélküliség, szemben az országos átlag közel 30%-kal.
Az is érdekes információ talán Önnek is, hogy a tagjaink közel 14%-a ott talál magának főállású munkahelyet, ahol diákként dolgozik.
Kérem Önt, ha komolyan érdekli a téma, és valós körülményekre kíváncsi, ne tegyen olyan megállapításokat, ami azon fiatalok szabad döntését minősíti, akik az iskolaszövetkezeten kívül sehol nem találnak maguknak munkalehetőséget.
Mi azért dolgozunk, hogy minél többen munkatapasztalatot szerezzenek, mert 55%-a fiataloknak egy papírral a zsebében indul útnak nélkülünk a munkanélküliek világába. Mert munkatapasztalat nélkül zárva van számukra a legtöbb ajtó...
Kérem, gondolkodjon el rajta, hogy tud-e hatékonyabb, biztonságosabb megoldást, mint az iskolaszövetkezetek?
Engedje meg, hogy a figyelmébe ajánljak egy olyan problémát, amire még mi sem találunk választ...
Miért nem dolgozhatnak diákként Ön szerint a passzív félévesek, a végzős középiskolások?
Ezzel a témával rajtunk kívül senki nem foglalkozik, pedig csak ezen a nyáron több 10,000 diák nem tud ezért munkát vállalni. Ön mit javasolna nekik?
Kérdéseire készséggel válaszolok.
Az Iskolaszövetkezetek Országos Szövetségének elnöke.