Adatok
tükrös reflex
8 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Tirol a legjobb példa arra, hogy nem a hálózatsűrűség tesz egy régiót vasútilag érdekessé - de még a pár vonalból álló hálózat is olyan változatos, hogy noha már nem először jártunk arra, néha a szomszéd tartományba is átlátogatva, de újra és újra elbűvöl minket. És még mindig nem láttunk mindent...…..
Hova megy ez a vonat?
Vajon a környezetünk ismételheti önmagát? Tájelemzés vasútbarát szemmel.
2018.12.18 07:00:00
„Alföld. Rohan a gép velem. Zöld és virágos végtelen. Torony. Túl rajta: tóvidék. Őrház körül arany csibék. Most faluvég. Pár puszta sír. Most nyáj. Mocsári gólyahír. A sás közt karcsú gólya lép: verőfényes Petőfi-kép. Tört szárnyú, furcsa szélmalom. Négy csorba házfal. Csárdarom? Kertek közül…..
Így év végére túl egyszerű és túl elcsépelt lenne havas képekből - mikor is láttunk utoljára itthon rendes havat karácsonykor? - és a különféle mikulásvonatokból, fényvillamosokról készült fotókból összeállítással szolgálnunk. Talán enélkül is túl sokszor érezzük, még akkor is, ha nem vagyunk…..
Ausztriában vonatozni, kirándulni, várost nézni és úgy általában szinte bármit csinálni jó, ezt már tudjuk. A nyugati csücsökbe azonban talán kevesebben jutnak el, főleg vonattal, ezért…..
„Szép napot! Igazán jó időnk van a kiránduláshoz! Mondja, jön is a megfelelő vonat?” – kérdezi egy idős néni a sínek mellett fényképezőgéppel a kezében ácsorgó idegentől, egy apró falu határában. Természetes jelenet Ausztriában, szájtátásra okot adó egyedi…..
Bátran állíthatjuk, hogy az itthon szinte teljesen ismeretlen Sylt a világ legizgalmasabb helyei közé tartozik. Ahhoz persze, hogy ezt belássuk, szükséges némi extrém érdeklődés a különleges földrajzi adottságok és a szinte lehetetlen vasúti megoldások iránt. Máskülönben…..
Hova megy ez a vonat?
Változó hazai menetrendek a bécsi főpályaudvar hatására - bővebben
2014.03.18 07:00:00
A bécsi főpályaudvarral, mint az egyik legnagyobb volumenű közép-európai beruházással, már hetek óta foglalatoskodunk. Eleinte magát a projektet elemeztük, aztán néztünk képeket a régi Südbahnhofról és az új pályaudvar építéséről, majd megnéztük, hogy mi történhet a…..
tükrös reflex
2014.03.19 23:16:27
@tükrös reflex: Bocsánat, Attnang-Puchheim zavar volt a rendszerben (IC áll meg, Rj nem...). Helyette az Arlberg ilyen-olyan "tal"-jait akartam írni - mint Ötztal, Imst-Pitztal :-)
A közelmúltban két szerzőtárs értekezett már erről a közelünkben folyó gigaberuházásról. Volt szó a tartalmáról, valamint a múltjáról és jövőjéről is. Nekünk, magyarországi vasútbarátoknak, vagy akár csak közlekedés iránt érdeklődőknek (sőt, tulajdonképpen…..
tükrös reflex
2014.03.19 22:44:54
@milliliteratura: Az említett tartományok (a pontosság kedvéért Alsó-, illetve Felső-Ausztria és Bajorország) kisebb városai is ki vannak szolgálva a Rj-hez egészen hasonló színvonalú ÖBB IC-kkel. A Westbahn-on Slazburgig pl. az IC többlet megállást ad Amstetten, St.Valentin, Wels, Attnang-Puchheim állomásoknak. A többség nem nagyváros, és azért utóbbiak már elég messze vannak Bécstől.
Fontos hozzátenni, hogy az ÖBB számára ugyan a Rj "prémium" vonat (ex ÖBB-EC?), de igazság szerint sógoréknál is téma, hogy egy átlag utasnak a Rj vagy az IC kényelmesebb-e, illetve a két kategórián elérhető és garantált szolgáltatások közül melyik felel meg jobban az egyedi igényeknek - függetlenül attól, hogy valóban elérhető a "prémium" Rj-en és a "mezei" IC-n is...
A másik meg, hogy azért Rj és Rj között is van különbség, még egy adott vonalon is, lásd Südbahn. Itt ugye a grazi kirohanós Rj a villachival szemben megáll (oké, turisztikai szerep: Semmeringen), Mürzzuschlag-ban és Kapfenbergben - utóbbi pár km-el Graz előtt. Pedig mindkét "termék" ugyanazt tudja.
Fontos hozzátenni, hogy az ÖBB számára ugyan a Rj "prémium" vonat (ex ÖBB-EC?), de igazság szerint sógoréknál is téma, hogy egy átlag utasnak a Rj vagy az IC kényelmesebb-e, illetve a két kategórián elérhető és garantált szolgáltatások közül melyik felel meg jobban az egyedi igényeknek - függetlenül attól, hogy valóban elérhető a "prémium" Rj-en és a "mezei" IC-n is...
A másik meg, hogy azért Rj és Rj között is van különbség, még egy adott vonalon is, lásd Südbahn. Itt ugye a grazi kirohanós Rj a villachival szemben megáll (oké, turisztikai szerep: Semmeringen), Mürzzuschlag-ban és Kapfenbergben - utóbbi pár km-el Graz előtt. Pedig mindkét "termék" ugyanazt tudja.
LÁEV. A mozaikszó jelentése sokak számára talán ismeretlen, de aki járt már Miskolcon, vagy a Bükkben, annak valószínűleg eszébe jut róla egy családi kirándulás emléke, az őszi erdő illata, vagy az Mk48-as mozdony jellegzetes sziluettje.
A LÁEV fontos jellemzője, hogy nem…..
tükrös reflex
2013.08.27 09:30:41
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
A terv lényege abban áll, hogy az új felső-majláti villamos végállomást mini intermodális csomóponttá fejlesztik. Ez részben már megtörtént, innen indulnak a külső városrészeket érintő, korábban Diósgyőrben végállomásozó buszáratok (5, 15, 69).
A városi tervekben szerepelt, hogy a LÁEV végállomásává is váljon ez egyben (nem hiszem, hogy ez közvetlenül része a Zöld Nyíl villamosprojektnek). Anno láttam látványtervet, amin szerepelt valami olyan villamos-kisvasút peron, ahol egymás mellett állt meg a két jármű.
Nem tudom, hogy végül mindebből mi lesz, mivel a Zöld Nyíl projekt egyelőre megállt ott, hogy a villamos és a buszok végállomását ideiglenesen kialakították. A tervezett közös végállomás épülethez (régi épület romokban) sem nyúltak még.
Ez az egyetlen hivatalos kommunikáció, ez is már jó régi:
zoldnyil.hu/a-projekt-leirasa/felso-majlath.html
Helyszínrajz megtekinthető a hivatalos honlapon, de ez csak a Zöld Nyíl projekthez szükséges műszaki terv, lényegében csak a villamospályát mutatja.
A terv lényege abban áll, hogy az új felső-majláti villamos végállomást mini intermodális csomóponttá fejlesztik. Ez részben már megtörtént, innen indulnak a külső városrészeket érintő, korábban Diósgyőrben végállomásozó buszáratok (5, 15, 69).
A városi tervekben szerepelt, hogy a LÁEV végállomásává is váljon ez egyben (nem hiszem, hogy ez közvetlenül része a Zöld Nyíl villamosprojektnek). Anno láttam látványtervet, amin szerepelt valami olyan villamos-kisvasút peron, ahol egymás mellett állt meg a két jármű.
Nem tudom, hogy végül mindebből mi lesz, mivel a Zöld Nyíl projekt egyelőre megállt ott, hogy a villamos és a buszok végállomását ideiglenesen kialakították. A tervezett közös végállomás épülethez (régi épület romokban) sem nyúltak még.
Ez az egyetlen hivatalos kommunikáció, ez is már jó régi:
zoldnyil.hu/a-projekt-leirasa/felso-majlath.html
Helyszínrajz megtekinthető a hivatalos honlapon, de ez csak a Zöld Nyíl projekthez szükséges műszaki terv, lényegében csak a villamospályát mutatja.
Közhelyes a megállapítás, de igaz: a vasút zárt világ. Szintén általánosan elfogadott nézet, hogy a (félreértések elkerülése végett: magyar) vasútban nincs semmi szerethető. Ez utóbbival persze mi, vasútbarátok (ugyancsak meglehetősen zárt világunkból) szeretünk vitába…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Nyilván, a megállások rendjét szabja meg az ütemes menetrend adta lehetőség és a fizető utasigény!
Feltételezem, a szomszédban alapvetően így működik, mégis megáll Rj Kapfenbergben, Attnang-Puchheimben, Mürzzuschlagban, Knittelfeldben, Frisesachban, Judenburgban... (lakosságszám kb: 21500, 9000, 8500, 11500, 5000, 9000) Meg még mittudomén hol, csak meguntam keresgélni a lakosságszámokat :-)
Bocsánat, mindez nem kötekedés persze