Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Balázs Kiss

0 bejegyzést írt és 32 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Külföldön is előfordul, hogy a főnök megpróbál visszaélni hatalmával és ellenszolgáltatást vár azért, hogy „jóban legyenek". Nem könnyű ezeket a helyzeteket kezelni, miként az Edina mai írásából is kiderül. Már csak az a kérdés, hogy jön ide a szakáll? A kép…..
Néhány hete, még július közepén, a „nagy Határátkelős nyári szünet" előtt volt egy FOGADÓ, ahol Zsolt hajós tapasztalatait osztotta meg az érdeklődőkkel. Aki azonban nyaralás vagy egyéb bokros teendők miatt lemaradt róla (vagy éppen nincs fent a Facebookon), és érdekli a…..
Balázs Kiss 2013.08.09 15:42:01
@Kovermadar: Gondolom viccnek szántad de azért választ érdemel a kérdésed mert eddig senki nem említette. Ismertem embereket akik használtak drogokat a hajón,de 20 USD + szobafiú variáció katasztrófális véget érne. Nem árt tudni ,hogy ha bárkit bármiért elkapnak, a hajó átadja őket a helyi rendőrségnek és abban az országban ítélik el őket ahol épp a hajó volt. Véletlenszerű drogtesztet szoktak csinálni időnként. Ha megtagadod akkor azonnali elbocsátás. Ha bármire pozitív akkor azonnali elbocsátás. Ha bárkinél drogot találnak... akkor azonnal átadják a helyieknek és elbocsájtás.
@Munchausen: Amikor hajózni kezdtem anno még csak napi egy emailt kaphattál amit a Comms Center kinyomtatott és 5 USD-ért átvehetted. De idővel változtak a technikai feltételek. Amikor eljöttem akkor már a crew office-ban lehetett venni internet kártyát. Azzal lesétáltál az internet coffe-ba beütötted a kódot és relatíve elviselhető sebességű internet hozzáférésed volt. Az utak hossza az benne van a hajók útvonal tervében. A 4-5 napos mini cruise-októl a 21-24 napos hosszú cruise-okig változó. Azt mondanám ,hogy a 7-10 nap a leggyakoribb. A kaja attól függ melyik 'kasztba' tartozol. A crew a crew mess-ben kajál a nekik készített kaját ami az ehetetlentől az egész jóig változik. A staff ehet az utas büfében ami lényegesen jobb mint a crew mess. Az officerek pedig az utas menüről rendelnek az Officers Mess-ben de ehetnek a specializált éttermekben és az utas büfében is. Egyedül az utas étteremben nem ehetnek, csak ha egy utas külön meghívná őket az asztalukhoz. Mi volt még? Én voltam wet dock-ban Southamptonban és amúgy is többször megfordultam Southamptonban különböző hajókkal. Szóval a válasz : Igen. :D
@Len.Mag: Bocsáss meg de jót mosolyogtam a kérdéseden. A hajón NINCS szabadnap. Tehát egy héten 7 napot dolgozol. Elvileg 11 óra az amit dolgozni kell. Feladatoktól és beosztásoktól függően változik ,hogy hány óra az amit ténylegesen dolgozol. Saját tapasztalat ,hogy a szakácsok és a pincérek simán ledolgoznak 14 órát is naponta. Azért 16 óráról nem nagyon hallottam. Én tisztként napi 9-11 órát dolgoztam.
Balázs Kiss 2013.08.09 17:07:17
@Kovermadar: A válasz igen is meg nem is. :D Nem hajózom mert már pár éve magam mögött hagytam a luxushajókat. Hajózom mert valójában hajón dolgozom most is de már ROV pilóta vagyok és nem szállítunk utasokat. :D :D
Néha egészen furcsa dolgokba fut bele az ember, szembe jönnek vele olyan mondatok, amelyekkel nehéz mit kezdeni. Legutóbb például a foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkár mondott egy érdekeset, kíváncsi vagyok, mit gondoltok róla, hogyan látjátok ti (akár otthon, akár…..
Nem ez az első hajós poszt a Határátkelő történetében (remélhetőleg nem is az utolsó), de én mindig érdeklődéssel olvasom őket, mert sok újat lehet megtudni egy olyan életről, amit (valljuk be) többségünk egyáltalán nem ismer. Zsolt írásából ráadásul kiderül, milyen…..
Balázs Kiss 2013.07.16 16:44:22
@NIKI LAURA: Hát akkor néhány példa arra ,hogy egy Hotel tiszt hibázik. Például a hajó nem kapja meg a Clearance-et a vámosoktól és senki nem teheti a partra a lábát. Vagy egy másik példa... egy Hotel tiszt hibázik és a Coast Guard nem engedi a hajót amerikai vizeken hajózni. Egy Food and Beverage-ben dolgozó tiszt hibázik és a USPH (United States Public Health authority) megtiltja a hajón az étel felszolgálást.
Annyiban igazad van ,hogy ha a Hotel tisztek hibáznak akkor nem kerül emberélet veszélybe de ne nézd le a munkájukat. Hatalmasat bukhat egy cég reputációban és anyagiakban is ha valamit elszúrnak.
Balázs Kiss 2013.07.16 22:17:45
@KanáriHajni: Az a 'kasztod'-tól és a származási helyedtől is függ. A navigációs tisztek általában 4 hónapos szerződéseket csinálnak. A hotel tisztek és a Staff 6 hónap. Az európai uniós crew 8 hónap, míg az ázsiaiak 10 hónap. minden leírt idő csak hozzávetőleges. Néha hosszabítanak ,néha rövidítenek és a dolgozók is kérhetnek hosszabbítást/ rövidítést.
A kikötőkben nagyon változó a kint tölthető idő. A crew általában 3-4 órát tud kint tölteni. A staff ennél többet. Kikötőben a kaszinó meg a shop nincs nyitva... szóval ők szinte egész nap kint lehetnek. Tiszti rangoknál pedig beosztás és főnök függő a kint töltött idő. Én például amikor Front Desk supervisor voltam, ha előre szóltak a srácaim h valahol hosszabban akarnak kimenni akkor úgy csináltam meg a beosztásukat ,hogy 6-7 órájuk legyen kint.
Balázs Kiss 2013.07.16 22:31:29
@Igényes: Dehogynem... az éjszakásoknak. :) Azok előtt ott állt az egész nap.
De komolyabban kicsit. Sajnos a nappalosoknak ennél nemigen lehetett többet. A 7 óra már így is feszegette a határokat mert addig ugye valaki másnak kellett a recepción lennie a csapatból. Ennél többet csak akkor tudtam adni ha leboltolták maguk között ,hogy valaki marad még 2 órát és a másik majd visszaadja. (Én pedig bölcsen úgy tettem mintha nem tudnék róla... Merthogy az ILO kimondja , hogy mennyit lehet egyhuzamban dolgozni... mennyi pihenőnek kell minimálisan lenni két műszak között meg hasonlók) ILO : International Labor Organisation.
Ma hajóra szállunk, és kicsit bepillantunk az ottani életbe, igaz, Tibor írása annak elsősorban pozitív oldalát emeli ki. Mottója szerint „a bátrak néha nagyobb utat járnak be egy pillanat alatt, mint mások egy életen át". Nyilván sokan egyoldalúnak találjátok majd a…..
Balázs Kiss 2013.06.29 11:54:52
@kutya vacsorája: A hajók környezet szennyezéséről pár szót engedj meg. A luxushajókról tudok némi információval szolgálni. A luxus hajókon van Waste Disposal Management ami azt jelenti ,hogy az utolsó papírszalvéta is újra lesz hasznosítva. Az Incenerator room-ban van néhány ,szerintem piszkosul alulfizetett Philipino, Indonéz akik a hajón keletkező szemetet szelektálják és tárolják a következő kikötőig. Alu italos doboz présgépbe és kockát nyomnak belőle. Az üvegeket apró kavics méretűre töri egy gép és konténerbe rakják. A hajón keletkező szennyvíz kétféle lehet. Szürke és fekete. A fekete átmegy egy szűrési folyamaton és csak a ... khmm... sűrűje marad ott. A többi szürke lesz. A szürke vizet is tisztítják és az Environmental Officer ha mintát vett és megfelelően tiszta akkor minimum 12 mérföldnyire a parttól a vízbe lehet engedni.
A légszennyezésről. Nos akár hiszed akár nem, ott is komoly előrelépések vannak és az égéstermékekből a legveszélyesebb anyagokat kiszűrik. Az ételmaradékokat egy daráló pépesíti és kivonják belőle az olajat. Ezek után azt is a tengerbe lehet engedni minimum 12 mérföldnyire a parttól. Nem mondanám ,hogy öko turizmusnak számít a luxushajózás mint nyaralási forma, de tény ,hogy a nagy hajós cégek a környezetszennyezés minimalizálását ma már az üzletstratégiájuk részének tekintik és igyekeznek egymásra licitálni.
Balázs Kiss 2013.06.29 12:12:08
@charlieharper: Dehogynem. De a környezetszennyezés nem csak a dízel generátorokból származik. Minden lehetséges szennyezést igyekeznek minimalizálni. Ha egy 4000 férőhelyes hotel és egy 4000 férőhelyes hajó (mindenre kiterjedő)környezetszennyezését vizsgálnánk akkor a hajó magasan nyerne. Mármint kevésbé szennyezi a környezetet.
Igazán kalandos történet a mai, szó lesz benne egy szcientológussá tévedt tini dániai kalandjairól, aki visszatérve hajón kezdett dolgozni, majd kis magyarországi kitérőkkel most Skóciában él. Balázs története következik. „Először is 37 éves vagyok és már 16 éves…..
Balázs Kiss 2013.06.20 17:21:08
@Kovermadar: Nézd... 37 éves fejjel sem értem miért rajongtam érte annyira. Soha nem pécézett ki senki és soha nem bántottak (190 centis vagyok... soha nem kötött belém senki). Nem volt szükségem menekülésre. Értem én h mit szeretnél mondani, de akkor sincs rá magyarázat. Lehet ,hogy egyszerűén hinni AKARTAM és ezért szippantottam magamba az egészet. 22 év távlatából pedig már nemigen tudok felidézni részleteket.
Viszont sohasem bántam meg h belevágtam. Ott "nőttem fel" és tanultam meg angolul.
Balázs Kiss 2013.06.20 17:33:06
@mirx: A mai napig áldom a szerencsémet a szüleim... illetve főleg Anyum bölcsességéért. Ha akkor megpróbálnak erőből kézivezérelni... akkor biztos ,hogy dafke tovább csináltam volna. Talán még ma is tolnám. Amikor hazaértem csak örültek h visszatértem és soha nem említették. Soha nem vágták a fejemhez a történteket. Sok évvel később tudtam csak meg h Anyu majdnem minden éjjel úgy sírta álomba magát... Hazudnék ha azt mondanám ,hogy nincs bennem bűntudat azért ami fájdalmat okoztam.
A barátaimmal nem volt gond. Néhányan ugyancsak szcientológusok voltak. A többiek meg nem konfrontálódtak ez miatt.
Balázs Kiss 2013.06.26 00:49:34
@pamut: Szia! A 7 hétből 4 hét elektronika és 3 hét gyakorlat + karbantartás. Ahol én csináltam a tanfolyamot ott volt szálláslehetőség + étkezés. A tanfolyam 12e font volt és a szállás+étkezés kb 2e a 7 hétre. Minden nap 8 óra tanulás és eléggé intenzív az egész de nem lehetetlen. FONTOS ,hogy a tanfolyamon túl még be kell szerezni néhány egyéb papírt is ami nélkül nem teheted fel a lábad egy offshore hajóra. BOSIET, MIST és UKOOA approved Offshore Medical. Ezeket néha lehet akciósan egy csomagban csinálni és 7-800 font + kb egy hét.

Ha olyan szerencséd van... akkor kb. 2 út alatt visszajön a pénz. 2 út = 2x4hét. Ha szeretnél többet megtudni akkor szólj és
PM-ben elküldöm az elérhetőségemet.