Adatok
ikke i drift
0 bejegyzést írt és 418 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Volt több is, de nagy sorozatban csak egy készült. A Rába-MAN motornak jelentős része volt az Ikarus sikerében. Az Ikarusszal együtt már csak a magyar járműgyártás múltjának része. Miért volt szükség licensz motorra és mi vezetett a felemás utódláshoz?..
ikke i drift
2023.08.25 11:10:20
Régóta járok vissza egy-egy inputért, szuper és hiánypótló írás!
A PwC friss tanulmánya szerint 3 év múlva az EU szégyenszemre már nem export nagyhatalom lesz autóipari szempontból, hanem megfordul a mérlege, és több autót fognak ide hozni, mint amit mi innen viszünk a világba. Így rogyik térdre egy évtized alatt a világ legerősebb, legversenyképesebb, legjobb…..
ikke i drift
2022.11.06 09:30:46
Elképesztő, ami zajlik, ebben az a legszomorúbb, hogy semmilyen atomfizikusi képesítés nem szükséges ahhoz, hogy ezt a jól bemutatott folyamatláncolatot az ember megértse. Én még mindig bízom abban, hogy lesz valamiféle részleges hátraarc (mint ahogy apró lépésecskék történnek), de ebben az esetben is lesz egy elvesztegetett (minimum) 5-6 év, amikor teljes gőzzel haladt a szektor egy fals irányba.
Most megpróbálják a buszoknál is ugyanezt.
magyarbusz.info/2022/10/26/a-nullemisszios-buszok-vasarlasanak-kotelezove-tetelet-keri-11-europai-varos-az-eu-tol/
Most megpróbálják a buszoknál is ugyanezt.
magyarbusz.info/2022/10/26/a-nullemisszios-buszok-vasarlasanak-kotelezove-tetelet-keri-11-europai-varos-az-eu-tol/
A magyar Ikarus a a görög Ikarus pályáját követte. Magasra szárnyalt és a mélybe zuhant. Amikor a legismertebb világmárkák közé tartozott, egy évben tizegynehány ezer új buszra került fel a szárnyas logó. Ma ötszáz buszt gyártanak az országban egy évben, azok többsége sem Ikarus.
A blog logója is…..
Ha úgy vesszük, negyven éve ismerem ezt az autót. És most már az enyém. De ez még semmi, van egy ok, ami miatt végtelenül sokat jelent nekem.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
ikke i drift
2017.06.12 23:43:28
ikke i drift
2022.06.13 14:06:23
A tej az egyik legalapvetőbb élelmiszerünk. Felhasználása széleskörű: isszuk magában, kakaót készítünk belőle, tejszín helyett a kávéba is beletesszük, pudingot fűzünk vele, ráöntjük a reggeli müzlinkre és még sorolhatnánk. Mi arra voltunk kíváncsiak, hogy melyik tej most a legízesebb az országosan…..
Ausztráliától-Angliáig egy kis Fiattal
Az első részt ITT nézhetitek meg. Az ausztrál Bruce Thomas és Stuart Harper nem mindennapi utazása folytatódik. 1969 tavaszán járunk, a két kalandor Iránba érkezett:..
ikke i drift
2021.01.23 19:43:45
Egy hete a Moszkva téren mutattam pár ezres villamost, de lássuk be, ezek az öreg tuják nem ott mutatták legjobb formájukat, hanem a hegyvidéki vonalakon, ...
... ahol Pascal Pontremoli 1976 januárjában minden jel szerint több órát eltöltött a megörökítésükkel. Itt például Nagyhíd megállónál…..
ikke i drift
2020.04.27 13:45:44
@Hamster: a Nagyajtai és a János kórház között van a legszűkebb ív, ahol mindig lassújel volt (van?), annak a közelében a beton támfalra egyszer valaki kifestett egy jó nagy LÍVIA feliratot (bőven méternél magasabb betűkkel), aztán később valaki eléfestett egy "BO" tagot majdnem ugyanakkora betűkkel és majdnem ugyanolyan fehér színnel, de azért jól látszott, hogy eltérő a két szerző.
Fogalmam sincs, hogy meddig volt ez a felirat, de az biztos, hogy hosszú-hosszú évekig, nem lennék meglepve, ha megérte volna az évtizedes kort is.
Fogalmam sincs, hogy meddig volt ez a felirat, de az biztos, hogy hosszú-hosszú évekig, nem lennék meglepve, ha megérte volna az évtizedes kort is.
ikke i drift
2020.04.27 22:01:53
@sako: király :) mikor történt a festés, jól emlékszem, hogy talán '79 körül lehetett?
ikke i drift
2020.04.28 11:21:46
@Gabesz9: Az lehet, hogy a 90-es években került ki az állandó lassújel, de én azért nem tudom erre alapozni a véleményemet, mert jellemzően az azt megelőző időszakban (kb. 1981-től) jártam napi szinten arra suliba.
Tisztán emlékszem arra, hogy mindig fel voltam háborodva, hogy a felújítások után milyen rövid ideig volt csak rendes sebességgel használható az az ív, amit azért gondoltam volna akkor gyerekfejjel fontosnak, mivel az volt a leghosszabb megállóköz, tehát dinamikailag ott jelentett a legtöbbet a fékezés.
Tisztán emlékszem arra, hogy mindig fel voltam háborodva, hogy a felújítások után milyen rövid ideig volt csak rendes sebességgel használható az az ív, amit azért gondoltam volna akkor gyerekfejjel fontosnak, mivel az volt a leghosszabb megállóköz, tehát dinamikailag ott jelentett a legtöbbet a fékezés.
Meglepetés jelleggel ismét eljutott hozzám egy adag "leesik az állam" típusú régi kép, ezúttal az Electric Railroaders' Association archívumából. A készítők, Joseph és Richard Braun 1967-ben látogattak el a még modern metróvonalak nélküli Budapestre, ahol még a villamosok voltak a legfontosabb…..
ikke i drift
2020.04.21 20:06:38
Hogy mi a válasz a levél végén feltett kérdésre, hogy érdemes e foglalkozni az üggyel, ha otthagy a buszod a nulla fokban egy pulcsiban? Hát egy óriási kövér igen. Persze ha bizonyítható, hogy a sofőr 15 perces megállót ígért, majd a 12. percben elindult, ugyanis a FlixBus ÁSZF-ben a a következőt…..
ikke i drift
2020.01.17 08:28:18
@ptspts: a mostantól 15 perc az mindenkinek az óráján pontosan 15 perc, nem csak a buszon lévőn.
ikke i drift
2020.01.19 23:47:06
@Terézágyú: ha 10-ből 8 nem tudná kezelni a kérdést, akkor 100 induló utasból két megállás után 4 maradna. Nincs hivatalos statisztikám, de ennél valószínűleg jobb az arány.
ikke i drift
2020.01.19 23:49:20
@Terézágyú: ha 10-ből 8 nem tudná kezelni a kérdést, akkor 100 induló utasból két megállás után 4 maradna. Nincs hivatalos statisztikám, de ennél valószínűleg jobb az arány.
Lazítsunk egy kicsit a kajakóma és az alkoholmérgezés közti rövid időszakban és nézzük meg, mi van akkor, ha ellopják a kukát a ház elől. Béla törvénytisztelő állampolgár: szelektíven gyűjti a szemetet és a tájékoztató szerinti időpontban helyezi ki az edényeket a közterületre. Jött is a tolvaj, az…..
ikke i drift
2019.12.31 18:48:58
Nem vált be, de legalább valóban megpróbáltuk. Ráadásul Fertődön még egy kamu szüretet is összehoztak Rákosi Elvtársnak.
..
ikke i drift
2019.12.13 04:13:34
@kugi: Magyarország speciális elhelyezkedése miatt hiába nő az átlaghőmérséklet, egy-egy keményebb sarki hidegbetörés ellen nem leszünk jobban védve, lásd pl. tavaly március 1. A mediterrán növényeket meg ez öli meg.
Tékozló Homár
Most tényleg az én ráutaló magatartásom a lényeg, nem az, hogy a UPC nem szólt, hogy csak 3G-t tud a rendszer?
2019.10.02 09:58:00
2019. augusztustól a Vodafone a UPC tulajdonosa, és ennek egy csomó hozadéka van az előfizetőik számára, például az, hogy vége a UPC Mobilnak, viszont a UPC ügyfelek kedvezményes Voda-tarifákat kapnak. Ez eddig jól hangzik. A gyakorlatban viszont úgy tűnik, vannak érdekes részletek emögött, és még…..
Szászavinc nevét 1825-ben említette először oklevél Válye-Vintz néven. 1835-ben Szasza Lupsii, 1854-ben Szásza-Lupsa-Vincze, 1888-ban Sászavincza, 1913-ban Szászavinc néven írták. A trianoni békeszerződés előtt Magyarországhoz, Torda-Aranyos vármegye Torockói járásához…..
ikke i drift
2019.10.02 19:46:09
Az alábbi képen egy olyan szerelvényt láthatunk, amilyen legutóbb a nyolcvanas évek első felében közlekedett Budapesten: kéttengelyes motorkocsi vontat kéttengelyes pótkocsit!
Az önálló hajtás nélküli járművek a fővárosi villamosközlekedés igencsak jellemző résztvevői voltak, a nagykörúti…..
ikke i drift
2019.07.17 12:10:26
Egészen szokatlan ügyet dobott ki mára a Homár postaládája, aminek kapcsán megtudhatjuk, hogy tényleg létezik örökrózsa, nem csak a minden családban létező Karcsi bácsi viccel ezzel minden egyes alkalommal a mama nippes vitrinjében kiállított porcelánrózsa-gyűjteményre bökve.…..
Az egyik legtöbbet fogyasztott italunk, a gyerekek kedvenc italának, a reggeli kakaónak a fő összetevője. Puding, madártej, tejbegríz, turmixok elképzelhetetlen lennének tej nélkül. Tudtad, hogy az egyetlen élőlény a Földön, aki a gyerekkorban elfogyasztott anyatejen túl, felnőtt korában is iszik…..
ikke i drift
2019.03.22 08:29:51
@Helló Leó!:
így van, a Garabonciás teje nagyon finom, ráadásul gyönyörűen megalszik, tehát tényleg élő tejről van szó.
így van, a Garabonciás teje nagyon finom, ráadásul gyönyörűen megalszik, tehát tényleg élő tejről van szó.
A 45-60 év körüli olvasóinknak talán megdobban a szíve a mai téma hallatán, hiszen a "legendás" magnókazettáról szól a mai mese. Ezen korosztály tagjainak szinte kivétel nélkül van valamilyen sztorija ami összefügg a kazettával azaz hivatalos nevén a compact-cassette-tel. Ki ne tekerte volna…..
Fapados tippek, trükkök, élmények
Aki ezt a 11 képet megnézi, már veszi is a jegyet Norvégiába
2017.05.11 17:21:33
Nem szeretjük az "ezt látni kell" típusú szövegeket, mert ez olyan, mintha mi fújnánk a passzát szelet, de van egy ország, amelynek természeti szépségeit egyszerűen csak szuperlatívuszokban lehet mérni. Teljesen bejárni egy kisebb vagyon, de egy kisebb csodakörre mi is beneveztünk.
A helyszín:…..
ikke i drift
2019.02.17 22:01:59
Olvastam tavaly év végén egy cikket, ami arról szólt, hogy mi az a 14 gasztro trend, amelynek távoznia kell most már az életünkből 2019-ben. A cikk úgy kezdődik, hogy "ő ugyan a szeretet és a kedvesség nagykövete" - mondjuk itt engem elvesztett, és kritikai szemlélettel folytattam tovább az olvasást…..
ikke i drift
2019.01.06 22:57:19
Néha már felbukkant Balt Korthals Altes neve régi képek kapcsán itt a blogban, most viszont csak az ő felvételeiből válogattam össze néhányat. Balt néhány társával - többek közt Tim Borickal - együtt egyfajta "felfedezője" volt a városnak '76 nyarán, Ab van Donselaar már az ő…..
Egy díjnyertes chilei építész betonkockákból tervezett házat, amelyet most 1,15 millió fontért kínálnak eladásra. Elsőre elég furcsán néz ki őszintén szólva, de jobban megnézve nekünk egyre jobban tetszik...
ikke i drift
2018.11.10 11:03:10
Fapados tippek, trükkök, élmények
Kupleráj a Wizznél: új, kötelező sorállás a kézicsomagosoknak
2018.08.23 15:12:00
Megint új szabály a Wizznél, de még a reptéren se tudnak róla, újra kész kupleráj. Nem vesződnek többet azzal, hogy a beszállításkor a kapunál szedegetik el az utasoktól a normál méretű kézipoggyászt, ehelyett azt már az utasfelvételi pultnál le kell adni. A kézipoggyászt már pár hónapja nem lehet…..
ikke i drift
2018.08.25 15:46:54
@Töhötöm Kolompos: köszönöm, körülnézek ha aktuális, a 100 eur annyira nem kevés, de meglátjuk jeggyel együtt hogyan jön ki.
ikke i drift
2018.08.26 10:16:48
@PPP50: köszi, ez is egy opció, gondolom nem egy József Attila ltp. a környék ebből a szempontból.
ikke i drift
2018.08.26 10:18:33
@Before: "aminek semmiféle gazdasági alapja nincs, csakis az utasok basztatása és lehúzása a cél."
Ez ellentmondás, ha az utast lehúzzák, az a másik oldalon bevétel.
Ez ellentmondás, ha az utast lehúzzák, az a másik oldalon bevétel.
HamPLÓ
Az 56-os villamos kálváriája a hetvenes-nyolcvanas évek fordulóján, régi fotókkal
2018.08.10 07:00:00
Az 56-os (illetve egy ideje a 61-es) villamos a főváros számos tömegközlekedési folyosójához képest minőségi szolgáltatást jelent. Persze nem egy maglev, de elviselhető sűrűségben közlekedő, normális minőségű járművekkel juttatja el az utasokat Hűvösvölgyből a Kalefra, illetve onnan vissza. Nem…..
Fapados tippek, trükkök, élmények
Átveszi a Wizz Air is a Ryanair legszemetebb húzását
2018.04.26 19:39:40
Úgy tűnik, nem bírt a Wizz Air sem ellenállni annak az utaskopasztásnak, amit eddig csak a Ryanair mert meglépni: egyre több levelet kapunk arról, hogy ők is átprogramozták a helyosztó algoritmust, külön fizetni kell azért, hogy egymás mellett ülhessünk a velünk azonos foglaláson levő…..
ikke i drift
2018.04.27 21:10:09
@Vírusbácsi: az elv a g#ci, nem az ár. Olyan mint az étteremben a felszolgálási díj, meg az utazási irodánál a "kötelezően fizetendő egyéb költség", meg a banknál (anno) a hitel rendelkezésre tartási díj meg minden szirszar, ami ha benne lenne a kihirdetett árban akkor senkit nem zavarna, de így átcs€szve érzi magát az ember.
Fapados tippek, trükkök, élmények
Borzasztóan túltolja a kézicsomagtalanítást a Ryanair
2018.02.16 10:05:43
Egyik extremitásból a másikba sikerül esnie a Ryanairnek. Mi sem akartunk elhinni, hogy lényegében üresen reptetik fedélzeti csomagtartókat, de valóban ez a helyzet.
Meglepődtünk, amikor első tapasztalatainkkal ellentétes utasélmények is érkeztek kommentben, de a legutóbbi két ryanaires utunk…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz