Adatok
Columba
64 bejegyzést írt és 1030 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Bűnös tisztánlátók, hűséges tévelygők
Jehova Tanúi semlegességét kardinális kérdésnek próbálja beállítani a vezetőtestület, az igaz vallás, így az Isten előtti helyeselt állapot feltételeként. Pedig a mai napig nem azok Jehova Tanúi és soha nem is voltak. Csak meg kell nézni a jw.org…..
Jehova Tanúi nyilvános kijelentéseinek áttekintése a gyermekvédelem kérdésében
A szerkesztő megjegyzése: A cikk áttekintése után az alábbi linkek segítségével közvetlenül áttérhetsz az egyes bekezdések megtekintésére. [Az eredeti angol cikkben. - a ford.]
“JEHOVA ISTEN a gonoszság minden formáját…..
A cikk címe James Sire A Szentírás kicsavarása: Hogyan olvassák félre a szekták 20-féle módon Bibliát című könyvéből származik.
Ebben a rövid, de hasznos könyvben, Sire azt tárgyalja, hogy a kereszténység szektái (1) hogyan értelmezik félre és élnek vissza a Bibliával, hogy azután olyan tanításokat…..
Columba
2021.07.02 19:03:44
@Igazság Kereső: Vártam már ezt a választ, és meg is értem. Ennek ellenére ezek nagyon komoly és a hithez kapcsolódó témák, a hozzájuk kötődő rendkívül érzékeny kérdésekkel. Ez talán a világ legnehezebb vitatémája! Csak annyit szeretnék megemlíteni, hogy a viták ellenére érdemes utánaolvasni ennek az ügynek, mert ebben több van, mint csupán "felsőbbrendű önigazságok szajkózása", ebben én egészen biztos vagyok. Pár gyökeresen eltérő nézőpont megismerése után te is érezni fogod. Itt pontosan a lényegről van szó, vagyis hogy senki sem különb másoknál, akár zsidó, akár magyar, akár prozelita, akár kazár vagy bármi más is legyen. De fontos megkülönböztetések mégis, ennek ellenére lehetnek, és igen, ezek a zsidók számára éppenséggel nehezebbé tették az Istenük helyes megismerését...
A baj ugye nem a Bibliával van, hanem az emberekkel, akik hozzá fordulnak, megismernek dolgokat belőle, jogosan meg is tetszik nekik, talán meg is változik az életük, de utána sok esetben nem sokkal már azt hiszik, ők taníthatnak másokat, és tele van a fejük ismerettel, miközben a szeretet és a szolgálat terén talán még erősen le lehetnek maradva. Ezzel én is éppen így voltam, pedig soha nem voltam Tanú!
A baj ugye nem a Bibliával van, hanem az emberekkel, akik hozzá fordulnak, megismernek dolgokat belőle, jogosan meg is tetszik nekik, talán meg is változik az életük, de utána sok esetben nem sokkal már azt hiszik, ők taníthatnak másokat, és tele van a fejük ismerettel, miközben a szeretet és a szolgálat terén talán még erősen le lehetnek maradva. Ezzel én is éppen így voltam, pedig soha nem voltam Tanú!
Columba
2021.07.03 15:19:42
@Egy_nick: Szerinted történhet bármi is a világegyetem teremtő Istenének tudtán és akaratán kívül?
Jól ismerem azt a gondolatmenetet, amit képviselsz, de szerintem talán még te is érezheted, hogy meglehetősen egyoldalú.
Az igazság az, ami szinte feloldhatatlan ellentmondásokkal terhelt (lásd például a szenvedő Messiás és a dicsőséges Messiás képét, de rengeteg van még, a sokak által megvetett Izrael népe is ilyen), és az emberek gyakran csak az egyik oldalát választják a történetnek, ezért ilyen nehéz a teljes képet megalkotni. Emberileg lehetetlen is, de azért vannak biztos pontok, ha az ember kitartóan keresi.
Jól ismerem azt a gondolatmenetet, amit képviselsz, de szerintem talán még te is érezheted, hogy meglehetősen egyoldalú.
Az igazság az, ami szinte feloldhatatlan ellentmondásokkal terhelt (lásd például a szenvedő Messiás és a dicsőséges Messiás képét, de rengeteg van még, a sokak által megvetett Izrael népe is ilyen), és az emberek gyakran csak az egyik oldalát választják a történetnek, ezért ilyen nehéz a teljes képet megalkotni. Emberileg lehetetlen is, de azért vannak biztos pontok, ha az ember kitartóan keresi.
Columba
2021.07.04 12:10:31
@Egy_nick: Azért vajon dicsérhetjük-e Istent, ahogyan József testvéreinek lelkét gondjaiba vette? Még mielőtt a gonosz fáraó egyáltalán megjelentetett volna...?
Te is tudod, hogy az egész Ószövetség szó szerint tele van az Izrael helyreállítására vonatkozó nagyon komoly, hosszasan részletezett ígéretekkel, miután a jogos ítéletek is részletesen ki lettek mérve rájuk. Ezek közül József története csak egy különleges példa, ami nagyon szépen mutat előre a későbbi szó szerinti, részletes próféciákra. Te hogyan tudod ezeket összeegyeztetni?
Te valamiért eleve rossznak, gonosznak tudod csak látni Izraelt. Igen, lehet, hogy azok is. De mi talán jobbak vagyunk náluk?
Lehet-e Isten hűséges egy gonosz néphez? Megtarthatja-e feltétel nélküli szövetségi ígéreteit?
Szabad-e Istennek megbocsátania a saját népének bűneit...? Miért tenné? Ingyen? Kegyelemből?
József Jézus Krisztus egyik leghatalmasabb előképe. Érdemes elmélyedni a történet gyökeres fordulataiban. József sír, amikor a kiengesztelődésük és apjuk halála után a többi testvér ismételten bocsánatot kér tőle. Hatalmas munkát végzett Isten a szívükben!
Amikor Isten később Izrael helyreállításáról szól, akkor a fizikai, testi helyreállítás többnyire megelőzi a szellemi helyreállítást... Két példát engedj meg kérlek, hogy idézzek:
"Annak ellenére, hogy szégyent hoztatok nevemre a nemzetek között, akik között laktok, a nemzetek meg fogják tudni, és elismerik, hogy én vagyok az Örökkévaló! Igen, amikor ti majd igazán tiszteltek engem, én pedig azzal, ahogyan veletek bánok, bebizonyítom, hogy szent vagyok — és mindezt a népek szeme láttára teszem —, s akkor fogom helyreállítani nevem megbecsülését!” — ezt mondja Uram, az Örökkévaló.
24 „Fölveszlek a nemzetek közül, összegyűjtelek minden országból, és hazaviszlek titeket a saját országotokba. 25 Azután tiszta vizet hintek rátok, tisztára mosdatlak minden tisztátalanságotokból, összes bálványaitoktól megtisztítalak. 26 Új szívet adok nektek, új szellemet öntök belétek, kőszívetek helyére hús-szívet helyezek. 27 Saját Szellemem lakik bennetek, s megteszem, hogy parancsaim szerint éljetek, és törvényeimnek engedelmeskedjetek." (Ezékiel 36:23-27, EFO)
"Valóban, Izráel népének botlása milyen bőséges áldást hozott az egész világnak! Amit ők elveszítettek, azzal a többi nép lett gazdagabb. De ha ez így van, akkor képzeljétek el, milyen hatalmas nyereséget fog jelenteni a világnak az, amikor Izráel népét Isten teljes egészében helyreállítja!" (Róma 11:12, EFO)
Te is tudod, hogy az egész Ószövetség szó szerint tele van az Izrael helyreállítására vonatkozó nagyon komoly, hosszasan részletezett ígéretekkel, miután a jogos ítéletek is részletesen ki lettek mérve rájuk. Ezek közül József története csak egy különleges példa, ami nagyon szépen mutat előre a későbbi szó szerinti, részletes próféciákra. Te hogyan tudod ezeket összeegyeztetni?
Te valamiért eleve rossznak, gonosznak tudod csak látni Izraelt. Igen, lehet, hogy azok is. De mi talán jobbak vagyunk náluk?
Lehet-e Isten hűséges egy gonosz néphez? Megtarthatja-e feltétel nélküli szövetségi ígéreteit?
Szabad-e Istennek megbocsátania a saját népének bűneit...? Miért tenné? Ingyen? Kegyelemből?
József Jézus Krisztus egyik leghatalmasabb előképe. Érdemes elmélyedni a történet gyökeres fordulataiban. József sír, amikor a kiengesztelődésük és apjuk halála után a többi testvér ismételten bocsánatot kér tőle. Hatalmas munkát végzett Isten a szívükben!
Amikor Isten később Izrael helyreállításáról szól, akkor a fizikai, testi helyreállítás többnyire megelőzi a szellemi helyreállítást... Két példát engedj meg kérlek, hogy idézzek:
"Annak ellenére, hogy szégyent hoztatok nevemre a nemzetek között, akik között laktok, a nemzetek meg fogják tudni, és elismerik, hogy én vagyok az Örökkévaló! Igen, amikor ti majd igazán tiszteltek engem, én pedig azzal, ahogyan veletek bánok, bebizonyítom, hogy szent vagyok — és mindezt a népek szeme láttára teszem —, s akkor fogom helyreállítani nevem megbecsülését!” — ezt mondja Uram, az Örökkévaló.
24 „Fölveszlek a nemzetek közül, összegyűjtelek minden országból, és hazaviszlek titeket a saját országotokba. 25 Azután tiszta vizet hintek rátok, tisztára mosdatlak minden tisztátalanságotokból, összes bálványaitoktól megtisztítalak. 26 Új szívet adok nektek, új szellemet öntök belétek, kőszívetek helyére hús-szívet helyezek. 27 Saját Szellemem lakik bennetek, s megteszem, hogy parancsaim szerint éljetek, és törvényeimnek engedelmeskedjetek." (Ezékiel 36:23-27, EFO)
"Valóban, Izráel népének botlása milyen bőséges áldást hozott az egész világnak! Amit ők elveszítettek, azzal a többi nép lett gazdagabb. De ha ez így van, akkor képzeljétek el, milyen hatalmas nyereséget fog jelenteni a világnak az, amikor Izráel népét Isten teljes egészében helyreállítja!" (Róma 11:12, EFO)
Az alábbi cikk magyar fordítása a JW.org weboldaláról származik, 1976-ból (Ébredjetek! 1976. 9/8). A magyarítás apropója egy, a napokban megjelent norvég egykori Jehova Tanújának videója, aki Jehova Tanúi társkeresési problémáiról is megosztja a gondolatait.
Vajon legyen zsebszámológép a…..
Columba
2021.04.28 16:38:45
@t.csilla: Igen, a mindennapi alkalmazási lehetőségeknél, valahogy el tudom képzelni, ahogy a férfi Tanú számológéppel a kezében "felügyeli a kiadásokat"... Már manapság ilyesmi már erősen valószínűtlen, esetleg telefonnal a kezében számolgathat valaki, de a lényeg a konszenzus lenne a döntéseknél, ez pedig gondolom Tanúknál döntően most is inkább férfi kézben lehet.
Columba
2021.04.28 19:21:05
@Ihletett: Szia! Általában szívesen olvasom a gondolataidat, de a legutóbbi komment most azért komolyan túllőtt a célon. Jól tetted, hogy újra megírtad, amit gondoltál, mivel a kommenteket nem lehetséges szerkeszteni, csak egyben törölhetők.
Columba
2021.04.29 23:20:24
@Ihletett: Szia! A moderálási elveink több, mint 7 éve kint vannak a blogon, a főoldal Etikett fülén olvashatók. Ha dühöt érzel az Őrtorony iránt, akkor a trágár beszéd helyett - ha elfogadod tőlem - egy tudatosabb, konstruktívabb megközelítést részesítenék előnyben az ilyen érzésekkel szemben, erről több helyen is volt szó már nálunk és a többi blogon is.
Mindenkinek Jehova Tanúiról
A szeretet koncepciójának újratanulása az Őrtorony után - avagy, hogyan törhetünk ki az érzelmi zsarolás ördögi köréből
2021.03.05 17:33:01
A nárcisztikus szervezetek és egyének hasonló technikákat alkalmaznak azon igyekezetükben, hogy mások felett hatalmat nyerjenek
Nemrég az a megtiszteltetés ért, hogy csatlakozhattam egy női ex-Jehova Tanúiból álló csoporthoz. Ahogy végigolvastam a bejegyzéseket, észrevettem két érdekes…..
Columba
2021.03.10 19:22:23
@t.csilla: Azt hiszem, értem, amit mondasz, a hívő közösségek részleges vakságának oka a jelenség elutasítása, maguktól való eltávolítása, illetve részleges tagadása. "Ilyen nem történhet(ett) meg köztünk, de ha mégis, akkor jobb félre nézni és szolgálni tovább, mintha "mise történt volna" és nem piszkálni az áldozatok történetét... Borzasztó, hogy sajnos a nagyon közelmúltban is hallottam ilyen magyarországi történetet. Ez alapvető rendszerhibának tűnik a vallásos világban. Én személy szerint ezt a rendszerhibát még nem tapasztaltam meg hála Istennek (mást viszont igen, de az hosszú történet lenne), mindenesetre az biztos, hogy gyökeres változásokra lenne szükség, és ehhez még a szándék sem igen látszódik sok esetben, pedig szavak szintjén sok elismerés történt már. Szavakkal viszont enyhén szólva nem sokra megyünk.
A bűnbakkal és Jézus áldozatával kapcsolatban talán csak annyit mondanék, hogy a kősziklára, illetve a homokra épült ház példázata mindent bemutat. Ha meg is tenné a hívő ember, amit Jézus mond konkrét helyzetekben, (és mondjuk nem az ellenkezőjét csinálná), sokkal több lehetne az eredmény és a gyümölcs. Szóval én itt nem a Szentírást, hanem az emberi gyakorlatot hibáztatom. (Jól emlékszem a Biblia erkölcsi kérdéseivel foglalkozó cikkeidre, bár akkor éppen nagyon nem voltam a helyzet "magaslatán" több szempontból sem. Itt, noha eltérő véleményen vagyunk, tiszteletben tartom és megértem az álláspontodat. Vannak valóban nehezen kezelhető történetek, jó pár, de a lényeg azért mégsem ott található.)
Gyökössy Endrével kapcsolatban annyit írnék, hogy én is olvastam néhány művét és még tervezek is olvasni tőle. Nem minden dologban értek vele egyet, de nagyon is tisztelem a munkásságát. Egyházi körökben is többnyire ezt tapasztaltam, de egész biztosan voltak vele szemben állók is. Tudnál még erről a témáról írni többet?
Sajnos valóban könnyen ki lehet forgatni a Biblia mondanivalóját, és ez a bennünk lévő lelkülettől függ alapvetően. Igazából számtalan példát lehetne erre hozni akár az egyháztörténetből is. Péter és Pál apostolok is figyelmeztetnek minket, hogy ez fog történni, de ez mindenkinek a személyes felelőssége is, hogy milyen lelkülettel olvas és alkalmaz bibliai igeszakaszokat. (Akkor van igazán nagy baj, ha az értelmezést teljesen kiveszik az egyes hívő kezéből, mint pl. a középkori katolikus egyházban, vagy a Tanúknál is, a ma létező nagyobb felekezeteknél legalább elvben egy jóval liberálisabb szellem kellene, hogy érvényesüljön. Aztán persze sok ellenpélda is felmerült, ahogy azt az előbbi esetek is mutatják.)
A bántalmazott nőkkel kapcsolatban, igen, emlékszem néhány kirívó esetre, vitára, ahol nagyon nem az történt, mint aminek történnie kellett volna. Én sem értettelek meg téged úgy, ahogy szükséges lett volna, bár igyekeztem akkor is lehűteni az eseményeket a magam részéről, amennyire emlékszem. Nyilvánvalóan többet kellett volna tennem, ezért bocsánatot is kérek. Valószínűleg te sokkal több fájó részletre emlékezhetsz, de azért sok mindent elolvastam az első blogod írásaiból, egy pár nevezetes vitát végigkövettem. Nagyon sajnálom a történteket, de ami talán előremutatóbb lehet, igyekeztünk levonni mi is a megfelelő következtetéseket, és változtatni pl. a blog moderálási elvein és gyakorlatán, de még a tartalmain is. Szeretném, ha nem ismétlődnének meg hasonlók sem itt, sem a szűkebb blogos környezetünkben!
A bűnbakkal és Jézus áldozatával kapcsolatban talán csak annyit mondanék, hogy a kősziklára, illetve a homokra épült ház példázata mindent bemutat. Ha meg is tenné a hívő ember, amit Jézus mond konkrét helyzetekben, (és mondjuk nem az ellenkezőjét csinálná), sokkal több lehetne az eredmény és a gyümölcs. Szóval én itt nem a Szentírást, hanem az emberi gyakorlatot hibáztatom. (Jól emlékszem a Biblia erkölcsi kérdéseivel foglalkozó cikkeidre, bár akkor éppen nagyon nem voltam a helyzet "magaslatán" több szempontból sem. Itt, noha eltérő véleményen vagyunk, tiszteletben tartom és megértem az álláspontodat. Vannak valóban nehezen kezelhető történetek, jó pár, de a lényeg azért mégsem ott található.)
Gyökössy Endrével kapcsolatban annyit írnék, hogy én is olvastam néhány művét és még tervezek is olvasni tőle. Nem minden dologban értek vele egyet, de nagyon is tisztelem a munkásságát. Egyházi körökben is többnyire ezt tapasztaltam, de egész biztosan voltak vele szemben állók is. Tudnál még erről a témáról írni többet?
Sajnos valóban könnyen ki lehet forgatni a Biblia mondanivalóját, és ez a bennünk lévő lelkülettől függ alapvetően. Igazából számtalan példát lehetne erre hozni akár az egyháztörténetből is. Péter és Pál apostolok is figyelmeztetnek minket, hogy ez fog történni, de ez mindenkinek a személyes felelőssége is, hogy milyen lelkülettel olvas és alkalmaz bibliai igeszakaszokat. (Akkor van igazán nagy baj, ha az értelmezést teljesen kiveszik az egyes hívő kezéből, mint pl. a középkori katolikus egyházban, vagy a Tanúknál is, a ma létező nagyobb felekezeteknél legalább elvben egy jóval liberálisabb szellem kellene, hogy érvényesüljön. Aztán persze sok ellenpélda is felmerült, ahogy azt az előbbi esetek is mutatják.)
A bántalmazott nőkkel kapcsolatban, igen, emlékszem néhány kirívó esetre, vitára, ahol nagyon nem az történt, mint aminek történnie kellett volna. Én sem értettelek meg téged úgy, ahogy szükséges lett volna, bár igyekeztem akkor is lehűteni az eseményeket a magam részéről, amennyire emlékszem. Nyilvánvalóan többet kellett volna tennem, ezért bocsánatot is kérek. Valószínűleg te sokkal több fájó részletre emlékezhetsz, de azért sok mindent elolvastam az első blogod írásaiból, egy pár nevezetes vitát végigkövettem. Nagyon sajnálom a történteket, de ami talán előremutatóbb lehet, igyekeztünk levonni mi is a megfelelő következtetéseket, és változtatni pl. a blog moderálási elvein és gyakorlatán, de még a tartalmain is. Szeretném, ha nem ismétlődnének meg hasonlók sem itt, sem a szűkebb blogos környezetünkben!
Columba
2021.03.10 21:29:54
@nyunyimunyimonyo: Biztos, hogy ezt akartad elmondani? Éppen ezzel a trágár, nőket lealacsonyító módon jöttél elmélkedni? Így nem hinném, hogy tudnál segíteni akár csak "neki" is.
Columba
2021.04.28 19:00:31
@t.csilla: Kedves Csilla!
Elnézésed szeretném kérni a rendkívüli kései válasz miatt. Igazából többször is belefogtam, írtam valamit, aztán elhalasztottam, félretettem a dolgot és kerestem a jó kérdéseket és válaszokat. Végül is csak egy rövid vázlatot sikerült összeraknom, sok kevésbé fontos dolgot most kihagytam.
Nem szeretnék a sokat időzni ennél a cikknél a bibliakritika témájánál, ahogyan azt már más is írta, ez ma egy láthatóan népszerű megközelítés, részben úgy tűnik, jó okkal. Ugyanakkor sok itt a félreértés, információ hiány is, én hiszem, hogy a kritikával illetett szövegek többségében is sokkal több mondanivaló rejlik. Persze lehetne itt még sok mindent felhozni, vannak valóban keményen hangzó, meg látszólag ellentmondó tanítások, amiket nem lehet egyszerű megérteni és elfogadni még a hit iránt érdeklődőként sem. Ha lesz erre erőm, a gondolataimat majd azoknál a cikkeknél egyszer remélem, megírom. Ez mondjuk nem lesz egyszerű, mivel amikor néhányan a kommentelők közül komolyabban elkezdtek írni az ilyen témákról, többször is én próbáltam lebeszélni őket. Szóval ez egy kicsit újfent ellentmondásos lehet, de bízom benne, hogy egyszer ez az idő is eljön majd. :)
Ami sokkal fontosabb lenne, az a blog működési elveiről felhozott jogos kérdés. Ez a blog számos vallásos témát hozott az olvasói elé a szekuláris kritikai megközelítések mellett. Hiszem, hogy mindkettőnek van létjogosultsága, és ez amennyire tudom, mindig is így volt, már az érkezésem előtt is. A két vonal sokáig úgy tűnt, egész jól meg is fért egy helyen, és rengeteg jó, építő beszélgetés alakult ki, többnek én is a részese lehetettem, amiért igazán hálás vagyok. Ugyanakkor az is igaz, hogy később volt számos vita, és súlyos kijelentések, ítélkezés is megjelent kommentben, több alkalommal is, amik erősen rombolták a blog közösségének életét. Nyilván ez nagy mértében hozzájárult az új blogközösség megszervezéséhez, és az ottani alapelvek megalkotásához. Én ezt a folyamatot külső szemlélőként követtem végig, úgy, hogy ahol tudtam, igyekeztem segíteni nektek is. Tiszteletben tartom azt az irányt, amit ott képviselsz, illetve képviseltek, és azt is örömmel láttam, hogy voltak vallási kérdésekhez köthető témák nálatok is, sőt még az utóbbi időben is jelentek meg vallási kérdésekhez köthető ajánlott hivatkozások.
Mivel nálunk a vallásos jellegű témák mindig is nagyobb súllyal voltak jelen, ezért a blog "szűrője" nálunk másként lett kialakítva, kezdetben tágabb keretek között igyekeztünk mozogni. Ez sokáig nagyjából az "élni és élni hagyni" elv mentén mozgott (legalábbis részemről mindenképpen, kezdettől fogva), talán így tudnám legrövidebben megfogalmazni, egészen addig, amíg erre reális lehetőség van. Ahol nem volt, ott végül is megtettük, amit kellett, és időközben elkészült a mi moderálási szabályzatunk is.
Nem kívánom kritizálni az általad követett irányvonalat, mert nagyon is megértem, talán csak annyit kérdeznék meg, hogy a vallási kérdésekről szóló normális, egyenrangú hangvételű beszélgetés is feltétlenül aktív tagtoborzás? Miért ne lehetne valakinek akár ilyen jellegű kérdése, gondolata is? Hiszen mindenkinek lehetősége van arra, hogy eldöntse, mihez kezd a kapott válaszokkal, információkkal. A blogos felületekről viszonylag ritkán alakulnak ki személyes ismeretségek, és, még amikor ilyen meg is történik, akkor is egy hitnézetekkel vagy gyülekezetekkel kapcsolatos döntés szigorúan az adott személy döntési jogkörébe tartozik elejétől a végéig. Így aztán bármilyen vallásos eszmecserének önkéntesnek és kétoldalúnak kell lennie. Ahol ez nincs meg, ott a vallásos témákról szóló beszélgetés nem, hogy véget ér, hanem el sem kezdődhet. Másképpen megfogalmazva, biztosan minden vallással kapcsolatos blogos eszmecsere feltétlenül egy nárcisztikus istenkép elültetésére kell, hogy irányuljon?
Természetesen ennek a blognak sem célja az evangélizálás. Nem is lehet az, erre vannak más felületek, az erőszakos hittérítés és nyomulás pedig abszolút nem kívánatos, ennek számtalan borzasztó végeredményét láthattuk. A blogolás egyébként sem az evangélizáció egy különösebben hatékony formája. Ugyanakkor - ha szabad nekem ezt említeni - éppen ezért is készítettük el Athownnal pl. "Az evangélizáció etikáka" című fordításunkat annak idején, hogy ez is egy kis segítséget nyújthasson, ha valaki ez iránt érdeklődik. Úgy gondolom a beszélgetések során lehetőség van egymás megalázása helyett pl. azzal a lelkülettel szólni, hogy másokat különbnek tartunk önmagunknál. Tisztában vagyok vele, hogy én is követtem el nem is egy hibát a blogokon, ugyanakkor a szellemi erőszak minden formájától határozottan elzárkózom. Sokat tanultam tőled és másoktól is. Igyekeztem mindig, minden vitás helyzetet békésen lezárni, és szeretném, ha a blog élete ebben a mostanában is látható mederben, nyugalomban folyhatna tovább mindannyiunk örömére és megelégedésére. :)
(A válaszom végén mellékelem az említett linket is.)
jehovatanui.blog.hu/2016/06/02/az_evangelizacio_etikaja
Elnézésed szeretném kérni a rendkívüli kései válasz miatt. Igazából többször is belefogtam, írtam valamit, aztán elhalasztottam, félretettem a dolgot és kerestem a jó kérdéseket és válaszokat. Végül is csak egy rövid vázlatot sikerült összeraknom, sok kevésbé fontos dolgot most kihagytam.
Nem szeretnék a sokat időzni ennél a cikknél a bibliakritika témájánál, ahogyan azt már más is írta, ez ma egy láthatóan népszerű megközelítés, részben úgy tűnik, jó okkal. Ugyanakkor sok itt a félreértés, információ hiány is, én hiszem, hogy a kritikával illetett szövegek többségében is sokkal több mondanivaló rejlik. Persze lehetne itt még sok mindent felhozni, vannak valóban keményen hangzó, meg látszólag ellentmondó tanítások, amiket nem lehet egyszerű megérteni és elfogadni még a hit iránt érdeklődőként sem. Ha lesz erre erőm, a gondolataimat majd azoknál a cikkeknél egyszer remélem, megírom. Ez mondjuk nem lesz egyszerű, mivel amikor néhányan a kommentelők közül komolyabban elkezdtek írni az ilyen témákról, többször is én próbáltam lebeszélni őket. Szóval ez egy kicsit újfent ellentmondásos lehet, de bízom benne, hogy egyszer ez az idő is eljön majd. :)
Ami sokkal fontosabb lenne, az a blog működési elveiről felhozott jogos kérdés. Ez a blog számos vallásos témát hozott az olvasói elé a szekuláris kritikai megközelítések mellett. Hiszem, hogy mindkettőnek van létjogosultsága, és ez amennyire tudom, mindig is így volt, már az érkezésem előtt is. A két vonal sokáig úgy tűnt, egész jól meg is fért egy helyen, és rengeteg jó, építő beszélgetés alakult ki, többnek én is a részese lehetettem, amiért igazán hálás vagyok. Ugyanakkor az is igaz, hogy később volt számos vita, és súlyos kijelentések, ítélkezés is megjelent kommentben, több alkalommal is, amik erősen rombolták a blog közösségének életét. Nyilván ez nagy mértében hozzájárult az új blogközösség megszervezéséhez, és az ottani alapelvek megalkotásához. Én ezt a folyamatot külső szemlélőként követtem végig, úgy, hogy ahol tudtam, igyekeztem segíteni nektek is. Tiszteletben tartom azt az irányt, amit ott képviselsz, illetve képviseltek, és azt is örömmel láttam, hogy voltak vallási kérdésekhez köthető témák nálatok is, sőt még az utóbbi időben is jelentek meg vallási kérdésekhez köthető ajánlott hivatkozások.
Mivel nálunk a vallásos jellegű témák mindig is nagyobb súllyal voltak jelen, ezért a blog "szűrője" nálunk másként lett kialakítva, kezdetben tágabb keretek között igyekeztünk mozogni. Ez sokáig nagyjából az "élni és élni hagyni" elv mentén mozgott (legalábbis részemről mindenképpen, kezdettől fogva), talán így tudnám legrövidebben megfogalmazni, egészen addig, amíg erre reális lehetőség van. Ahol nem volt, ott végül is megtettük, amit kellett, és időközben elkészült a mi moderálási szabályzatunk is.
Nem kívánom kritizálni az általad követett irányvonalat, mert nagyon is megértem, talán csak annyit kérdeznék meg, hogy a vallási kérdésekről szóló normális, egyenrangú hangvételű beszélgetés is feltétlenül aktív tagtoborzás? Miért ne lehetne valakinek akár ilyen jellegű kérdése, gondolata is? Hiszen mindenkinek lehetősége van arra, hogy eldöntse, mihez kezd a kapott válaszokkal, információkkal. A blogos felületekről viszonylag ritkán alakulnak ki személyes ismeretségek, és, még amikor ilyen meg is történik, akkor is egy hitnézetekkel vagy gyülekezetekkel kapcsolatos döntés szigorúan az adott személy döntési jogkörébe tartozik elejétől a végéig. Így aztán bármilyen vallásos eszmecserének önkéntesnek és kétoldalúnak kell lennie. Ahol ez nincs meg, ott a vallásos témákról szóló beszélgetés nem, hogy véget ér, hanem el sem kezdődhet. Másképpen megfogalmazva, biztosan minden vallással kapcsolatos blogos eszmecsere feltétlenül egy nárcisztikus istenkép elültetésére kell, hogy irányuljon?
Természetesen ennek a blognak sem célja az evangélizálás. Nem is lehet az, erre vannak más felületek, az erőszakos hittérítés és nyomulás pedig abszolút nem kívánatos, ennek számtalan borzasztó végeredményét láthattuk. A blogolás egyébként sem az evangélizáció egy különösebben hatékony formája. Ugyanakkor - ha szabad nekem ezt említeni - éppen ezért is készítettük el Athownnal pl. "Az evangélizáció etikáka" című fordításunkat annak idején, hogy ez is egy kis segítséget nyújthasson, ha valaki ez iránt érdeklődik. Úgy gondolom a beszélgetések során lehetőség van egymás megalázása helyett pl. azzal a lelkülettel szólni, hogy másokat különbnek tartunk önmagunknál. Tisztában vagyok vele, hogy én is követtem el nem is egy hibát a blogokon, ugyanakkor a szellemi erőszak minden formájától határozottan elzárkózom. Sokat tanultam tőled és másoktól is. Igyekeztem mindig, minden vitás helyzetet békésen lezárni, és szeretném, ha a blog élete ebben a mostanában is látható mederben, nyugalomban folyhatna tovább mindannyiunk örömére és megelégedésére. :)
(A válaszom végén mellékelem az említett linket is.)
jehovatanui.blog.hu/2016/06/02/az_evangelizacio_etikaja
Mindenkinek Jehova Tanúiról
Megtagadják Jehova Tanúi számára a vérplazma kezelést a világjárvány közepén
2021.04.06 20:25:40
Jehova Tanút arra utasítják, hogy számukra tilos elfogadni a konvaleszcens plazma terápiát (a gyógyultak vérplazmáját), egy új kezelési módszert, amely úgy tűnik, reményt ad a koronavírusban megbetegedettek számára.
Egy Jehova Tanúja körzetfelvigyázótól kiszivárgott emlékeztető úgy oktatja a…..
Columba
2021.04.07 19:34:30
A harmadik általam ismert, ehhez a témához kapcsolódó cikket egyelőre csak kommentben szeretném könnyen elérhetővé tenni a magyar olvasók számára az AJWRB oldaláról. Ennek az angol cikknek a harmadik kommentjét "Anthonytól" viszont lefordítottam az olvasóknak, mert azt hiszem, elég pontosan mutatja meg az Őrtorony jelenlegi eljárásmódjának alapvető ellentmondásait...
www.ajwrb.org/treating-jehovahs-witness-covid-19-patients-with-convalescent-blood-products
"Egy JT nem fogadhatja el a plazmát. Elfogadhatja az összes különböző frakciót, ami abból származik, mint pl. a véralvadási faktorokat, globulinokat és így tovább. A plazma víz, mindezekkel az elfogadható frakciókkal. Mindaddig, amíg a vizet eltávolítják, minden rendben van. Így tehát a víz az a fő rész, amellyel szemben Istennek ellenvetése van, nem pedig a hasznos frakciók. Hát nem őrület?"
www.ajwrb.org/treating-jehovahs-witness-covid-19-patients-with-convalescent-blood-products
"Egy JT nem fogadhatja el a plazmát. Elfogadhatja az összes különböző frakciót, ami abból származik, mint pl. a véralvadási faktorokat, globulinokat és így tovább. A plazma víz, mindezekkel az elfogadható frakciókkal. Mindaddig, amíg a vizet eltávolítják, minden rendben van. Így tehát a víz az a fő rész, amellyel szemben Istennek ellenvetése van, nem pedig a hasznos frakciók. Hát nem őrület?"
A vezetőtestület nem adott előzetes tájékoztatást a Covid-19 járvány kitöréséről, és az elkerülésére sem írt elő különleges útmutatásokat. A tanácsuk csupán a helyi törvények követése, így nem nyújtanak külön védelmet, mint, amilyet a körülöttük lévő emberek kapnak. Ennek eredményeként a halálozási…..
Mindenkinek Jehova Tanúiról
Az Őrtorony: egy olyan szervezet, amely nem képes bocsánatot kérni
2021.02.19 20:57:37
Öt év vizsgálódás, sok kemény munka, és a bátor áldozatok tanúskodása után az Ausztrál Parlamenti Vizsgálóbizottság gyermekmolesztálással kapcsolatos intézményi eredményei megérkeztek. Az egyik legfontosabb a Nemzeti Jogorvoslati Rendszer, amelyet nem másra terveztek, mint, ahogyan azt a weboldaluk…..
Columba
2021.02.20 21:31:17
@ORION: Sokak áldott reménysége ez. Csak arra figyeljünk nagyon, hogy nem tudjuk, mikor volt pontosan a teremtés, (kár erőltetni, attól csak rosszabb lesz) így aztán ilyen jellegű számítgatásokba sem érdemes belebonyolódni, mint ahogyan azt a Tanúk tették. Nem tudjuk, mennyi idő van még hátra. Attól, hogy siettetjük, csak sokkal rosszabb lehet. A fontos jeleket mindenki látja, aki figyel.
LÁBNYOMOM...
Nagy valószínűség szerint, hozzám közel álló emberek úgy fognak meghalni, hogy nem fogják megismerni azokat az eseményeket, amik a saját döntéseik és az én álláspontom mögött állnak. Ennek igencsak összetett, messze nyúló okai vannak. Férfiak kis csoportja hetente zárt ajtók mögött…..
Columba
2020.06.16 18:29:16
@HanSolo2020: A 19. századtól kezdve egyre sűrűbben megjelenő világvége dátumok az Isten Szavával való felelőtlen és súlyosan engedetlen magatartás következményei, de hogy ez fog majd történni, azt valóban előrejelezte a Szentírás elég sok alkalommal.
Attól, hogy nincsenek meg az eredeti példányok, a Szentírás szövege hiteles, ezt még teljesen világi kutatók is simán elismerik. A szövegből levont következtetések azok, amik rengeteg válaszlehetőséget kínálnak.
Attól, hogy nincsenek meg az eredeti példányok, a Szentírás szövege hiteles, ezt még teljesen világi kutatók is simán elismerik. A szövegből levont következtetések azok, amik rengeteg válaszlehetőséget kínálnak.
Columba
2020.06.17 18:59:23
@HanSolo2020: Jó ideje látom már a Társulat tevékenységének elképesztő hatásait azoknál, akik kapcsolatba kerültek velük, beleértve ebbe még engem is, noha én sosem voltam Tanú. Valóban az istenképek próbája is ez a folyamat.
Nyilván nekem nem volt lehetőségem belülről megtapasztalni a Tanú létet, és a továbblépést, de a hit oldalán valóban ennyire szükségszerű minden Bibliával kapcsolatos gondolat kifordulása? Talán láthattad korábban, hogy voltak azért elég pozitív példák egy a hithez ragaszkodó megközelítésre is, ami azonban messze nem foglal magában olyan kemény ítélkezést, mint amit a Társulat erőltet. Találkoztál esetleg konzervatív bibliakommentárokkal, mint például William MacDonaldé?
Jónás története számomra éppen nem tűnik olyan hihetetlennek, a kutatások alapján igenis létezik egy olyan időszak, amikor ez a történet a valóságban is megvalósulhatott és ez az elfogadott időrendhez illeszthető. Ami pedig még sokkal fontosabb: Jézus is történetinek tartotta Ninive egykori ideiglenes megtérését. Számomra legalábbis ez sokat jelent. :)
Nyilván nekem nem volt lehetőségem belülről megtapasztalni a Tanú létet, és a továbblépést, de a hit oldalán valóban ennyire szükségszerű minden Bibliával kapcsolatos gondolat kifordulása? Talán láthattad korábban, hogy voltak azért elég pozitív példák egy a hithez ragaszkodó megközelítésre is, ami azonban messze nem foglal magában olyan kemény ítélkezést, mint amit a Társulat erőltet. Találkoztál esetleg konzervatív bibliakommentárokkal, mint például William MacDonaldé?
Jónás története számomra éppen nem tűnik olyan hihetetlennek, a kutatások alapján igenis létezik egy olyan időszak, amikor ez a történet a valóságban is megvalósulhatott és ez az elfogadott időrendhez illeszthető. Ami pedig még sokkal fontosabb: Jézus is történetinek tartotta Ninive egykori ideiglenes megtérését. Számomra legalábbis ez sokat jelent. :)
Columba
2020.06.17 19:15:33
@Igazság Kereső: Én így látom: az ember az Istennel való közösségben élt, élő szeretetkapcsolata volt a teremtőjével, Istennel. Nem tudott vétkezni. Most vajon mi a helyzet? Isten a jelek szerint azt szerette volna, ha Ő lehetne a jó és a rossz meghatározója Ádám és Éva számára továbbra is, ellenben az első emberpár úgy gondolta, ezt ők maguk szeretnék meghatározni. Arra nem gondoltak, hogy a döntésükkel egy másik, számukra hatalmas lény szolgálata alá kényszerülnek majd!
A válaszlevél néhány dolgot tisztázott, volt, amit továbbra is homály fedett és több új kérdést vetett fel! Eltartott egy darabig mire minden hivatkozást átnéztem, némelyik magyarul nem is létezik/létezett (fordításokhoz segítséget kellett igényelnem), vagy magyarul más dátummal jelent…..
Lloyd Evans a virusrol, a horvat foldrengesrol es Jehova Tanui Vezeto Testuletenek panikkelteserol..
Columba
2020.04.20 00:18:58
@Egy_nick: Szia! Ezt írtad:
"Amúgy az első keresztények is azt hitték, hogy az elragadtatás meg a "világvége" az ő generációjuk alatt fog végbemenni. Ebből a csalódásból épült lényegében ki a Katolikus Egyház, amely ezekről a dolgokról vagy nem beszélt, vagy pedig szimbolikusnak vette azokat. Pedig ez a "szédítés" volt az a motor, ami beindította a kereszténységet!! "
Egyáltalán nem értek egyet ezzel! Az a "motor", ami beindította a kereszténységet, az Jézus Krisztus, a mi Megváltó Urunk és Üdvözítőnk feltámadása volt, nem pedig valamiféle szédítés!
Amit viszont ezek után írtál, az nekem nagyon úgy tűnik, minden korszakban igazolható, nagyon kevés időszak van a történelemben, amikor ilyen vagy olyan válság ne sújtotta volna a Föld lakosságát. (Egy ilyen békésebb rövid időszak pl. az Augustus-féle "római béke" időszaka, amit a Biblia több helyütt az "idők teljessége" néven említ.) Legfeljebb ezen válságos idők hossza, kiterjedése, intenzitása változó. De erre a jelenségre pszichózis helyett jobb lenne a józanság (lásd pl. 2Tessz 2:1-3), hiszen ezekről valóban sokat beszél a Szentírás, kár lenne ezt tagadni, csak az nem mindegy, hogy mi ezt hogyan fordítjuk le a saját nyelvünkre, mit teszünk és milyen információkat gyűjtünk, adunk oda másoknak. Tehát szerintem a jelenség agnosztikus tagadása és a kultikus túlhajtása is egyaránt rendkívül káros mindenki számára. Sajnos ez utóbbi esetben egyelőre sokkal több igazolható felelős található, de ez nem ok arra, hogy "a fürdővízzel együtt a gyereket is kiöntsük". A visszaélés nem szünteti meg a rendeltetésszerű felhasználást.
"Amúgy az első keresztények is azt hitték, hogy az elragadtatás meg a "világvége" az ő generációjuk alatt fog végbemenni. Ebből a csalódásból épült lényegében ki a Katolikus Egyház, amely ezekről a dolgokról vagy nem beszélt, vagy pedig szimbolikusnak vette azokat. Pedig ez a "szédítés" volt az a motor, ami beindította a kereszténységet!! "
Egyáltalán nem értek egyet ezzel! Az a "motor", ami beindította a kereszténységet, az Jézus Krisztus, a mi Megváltó Urunk és Üdvözítőnk feltámadása volt, nem pedig valamiféle szédítés!
Amit viszont ezek után írtál, az nekem nagyon úgy tűnik, minden korszakban igazolható, nagyon kevés időszak van a történelemben, amikor ilyen vagy olyan válság ne sújtotta volna a Föld lakosságát. (Egy ilyen békésebb rövid időszak pl. az Augustus-féle "római béke" időszaka, amit a Biblia több helyütt az "idők teljessége" néven említ.) Legfeljebb ezen válságos idők hossza, kiterjedése, intenzitása változó. De erre a jelenségre pszichózis helyett jobb lenne a józanság (lásd pl. 2Tessz 2:1-3), hiszen ezekről valóban sokat beszél a Szentírás, kár lenne ezt tagadni, csak az nem mindegy, hogy mi ezt hogyan fordítjuk le a saját nyelvünkre, mit teszünk és milyen információkat gyűjtünk, adunk oda másoknak. Tehát szerintem a jelenség agnosztikus tagadása és a kultikus túlhajtása is egyaránt rendkívül káros mindenki számára. Sajnos ez utóbbi esetben egyelőre sokkal több igazolható felelős található, de ez nem ok arra, hogy "a fürdővízzel együtt a gyereket is kiöntsük". A visszaélés nem szünteti meg a rendeltetésszerű felhasználást.
Ha jól értem a Bibliában az Újszövetségben a többek közt legfontosabb tanítás: "Szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes elmédből. A második hasonló ehhez: Szeresd felebarátodat, mint magadat.
E két parancsolattól függ az egész törvény és a próféták.Ha valaki azt…..
Columba
2020.02.21 18:35:07
@ORION: Vannak írások, amik néha nem igényelnek túl sok kommentárt, talán ez is egy ilyen lehet. Szerintem szándékosan nem teljes az okfejtés, mert az túlmutat az emberi szándékokon - ez már a hit világa. Számomra is egy örömteli olvasmány ez, sokféle gondolat van benne.
Mindenkinek Jehova Tanúiról
A “máig is harcoló japán alakulatok” és Jehova Tanúi!
2019.10.31 20:00:00
Érdekes módon A "Kincs, ami nincs" c. Bud Spencer és Terence Hill filmben Kamasuka karaktere (a japán katona) szerepét valós személy, Hiroo Onoda ihlette. A II. világháború idején került a Fülöp-szigetekre, ahol nem szerezhetett tudomást a háború végéről. Egészen 1974-ig nem adta meg magát. Ekkor…..
Columba
2020.02.05 20:55:43
@Ta0066: Igen, Orion is hasonlóan ír, és ez egy csodálatos üzenet. Krisztus átvette az emberi faj képviseletét Ádámtól és így láthatjuk meg minden emberben Isten képmását, akihez felebaráti szeretettel fordulhatunk. Ez azonban szerintem nem jelenti azt, hogy mindenki automatikusan "rendben van". Hiszen akkor még a keresztség szentségének sem lenne különösebb jelentősége. Az Isten szavának megismerése, a személyes elhatározás, Istenhez fordulás úgy vélem mindenki számára szükséges továbbra is (Jn 1:12-13). Isten hívja az embereket, hogy jöjjenek Őhozzá, a királyi menyegző készen áll (Máté 22:1-14), és ez a lehetőség mindenki számára nyitva, mégis amikor valaki meghozza ezt a döntést, a másik oldalon azt fogják mondani neki, "Isten hozott" (Ef 1:5-14)... :) Szóval ez Isten sokféle titka közül az egyik legnagyobb a számomra.
Abban viszont feltétlenül egyetértek, hogy a szentség egyedüli forrása Isten, és ezért övé a dicsőség és a hálaadás, hiszen "nálam nélkül semmit sem cselekedhettek" (Jn 15:5b).
Persze, rengeteg különböző nézőpont van, ami érthető, sokszor zavarba ejtő is, ezeknek ebben a testben sose fogunk a végére jutni egészen. A sátánnal kapcsolatban viszont óriási a kontraszt szerintem Ádámhoz és Évához képest. Gondolod, hogy számára is van menekvés végül? Vannak, akik ezt tanítják különböző formában, de őket ebben én nem tudom követni. "Mert nyilván nem angyalokat karol fel" mondja a Zsidókhoz írt levél (2:16a), az angyalok szerintem le vannak pecsételve a jelenlegi állapotukban (Mt 25:41).
Abban viszont feltétlenül egyetértek, hogy a szentség egyedüli forrása Isten, és ezért övé a dicsőség és a hálaadás, hiszen "nálam nélkül semmit sem cselekedhettek" (Jn 15:5b).
Persze, rengeteg különböző nézőpont van, ami érthető, sokszor zavarba ejtő is, ezeknek ebben a testben sose fogunk a végére jutni egészen. A sátánnal kapcsolatban viszont óriási a kontraszt szerintem Ádámhoz és Évához képest. Gondolod, hogy számára is van menekvés végül? Vannak, akik ezt tanítják különböző formában, de őket ebben én nem tudom követni. "Mert nyilván nem angyalokat karol fel" mondja a Zsidókhoz írt levél (2:16a), az angyalok szerintem le vannak pecsételve a jelenlegi állapotukban (Mt 25:41).
Columba
2020.02.07 12:21:53
@keresemazutam: Ebben az esetben mi maradhat meg egy magát hívőnek valló embernek? Van egyáltalán bármilyen mozgásterünk?
Columba
2020.02.08 19:35:08
@Kutató77: Nagyon egyszerűnek tűnik ez a dolog valóban, de annál inkább fájdalmas a másik oldalon, amikor oly sokan "ráébrednek az igazságra az igazságról", ahogyan azt a volt Tanúk emlegetik. Mennyire ismered Jehova Tanúi történetét és tanításait? Ez a vallási mozgalom is látszólag egész jól indult, elvben mindent Isten nevében kívántak csinálni, csupa jó szándékkal. Aztán az évtizedek múlásával szépen lassan valami egészen mássá váltak, miközben rengeteg hívő ember jó okkal csalódott bennük. De nem csak róluk van szó, hanem egy egész jelenségről, amikor Isten nevében sokan "illetéktelen befolyásolást" valósítottak meg a rájuk bízott hívő közösségben ilyen vagy olyan módon. Mivel pedig sokan élnek át ilyen egész életüket átformáló tapasztalatot, utána már nem szívesen beszélnek vallási kérdésekről. De ezt az ily módon érintett emberek jobban el tudják mondani, hiszen én ezen a tapasztalaton nem mentem át. Nézd meg például a "Megrendülés" című írást a blog "Rólunk" menüponjában, de sok más élettapasztalatot is találhatsz még ezen kívül.
Számomra ebben a kérdésben összefér a bizonyosság és a bizonytalanság egyfajta paradoxona, ahol vannak biztos hitbeli pontok, miközben sok részletkérdés nyitott marad. De megértem, hogy a keresztyén hitben (és egyháztörténetben) sok ellentmondás (és szeretetlenség) található, amivel akár akaratlanul is vissza lehet élni, látszólag nagyon is biblikus érvelések mentén, és ezért sokan sokféle módon állnak ezek után a hit kérdéseihez.
Ez az írás egy lehetséges megközelítést mutat be:
www.hivo.hu/egyseg.htm
Számomra ebben a kérdésben összefér a bizonyosság és a bizonytalanság egyfajta paradoxona, ahol vannak biztos hitbeli pontok, miközben sok részletkérdés nyitott marad. De megértem, hogy a keresztyén hitben (és egyháztörténetben) sok ellentmondás (és szeretetlenség) található, amivel akár akaratlanul is vissza lehet élni, látszólag nagyon is biblikus érvelések mentén, és ezért sokan sokféle módon állnak ezek után a hit kérdéseihez.
Ez az írás egy lehetséges megközelítést mutat be:
www.hivo.hu/egyseg.htm
Mielőtt valaki bulvárhírnek vélné a cím alapján, mindjárt az elején tisztázom, hogy az Őrtorony állítja ezt, "tehát igaz" :)
Miért is kellett Jézusnak börtönbe vonulnia az Őrtorony szerint? Egy kis előzményként a szervezet karácsonnyal kapcsolatos történelmét idézném fel.
Jelenleg Jehova tanúi nem…..
Columba
2020.02.07 20:51:45
@N.Gabi: Készítettem egy gyors fordítást a Google translate alapján, hát ha ez használható lesz. Ez nem egy tökéletes változat, lehetne rajta szépítgetni meg pontosítani, de ha kell, később ez is megoldható. :)
A bemerítkezésre készülő jelöltek fogadásakor Charles Taze Russell, az Őrtorony Biblia és Traktátus Társulat (1884–1916) első elnöke a következő kérdéseket tette fel ezeknek a jelölteknek:
„(1) Megbánta-e a bűneit olyan elhatározással, ahogyan csak képes, és bízik-e Krisztus áldozatának érdemében a bűnei megbocsátása valamint a megigazulás érdekében?"
"(2) Teljesen odaszentelte magát minden erejével - tehetségével, pénzével, idejével, befolyásával - az Úrnak, hogy hűséges módon szolgálhassa egészen a halálig?"
Miután a jelöltek igenlő választ adtak, azt mondta: „Ezen vallomások alapján elismerünk téged a hit háznépének tagjaként, és mint ilyennek, neked adjuk a közösség segítő kezét, nem egy szekta, csoport vagy hitvallás, hanem a Megváltó, a megdicsõített Urunk és hűséges követõi nevében.”- Lásd az Őr Torony és Krisztus jelenlétének hírnöke 1913. május 15-i számát, 159. oldal, 2. oszlop, a „Felekezettől független általános kérdések” címe alatt.”
Más keresztelő előadók ezt a mintát követnék a bemerítés jelöltjeivel.
A bemerítkezésre készülő jelöltek fogadásakor Charles Taze Russell, az Őrtorony Biblia és Traktátus Társulat (1884–1916) első elnöke a következő kérdéseket tette fel ezeknek a jelölteknek:
„(1) Megbánta-e a bűneit olyan elhatározással, ahogyan csak képes, és bízik-e Krisztus áldozatának érdemében a bűnei megbocsátása valamint a megigazulás érdekében?"
"(2) Teljesen odaszentelte magát minden erejével - tehetségével, pénzével, idejével, befolyásával - az Úrnak, hogy hűséges módon szolgálhassa egészen a halálig?"
Miután a jelöltek igenlő választ adtak, azt mondta: „Ezen vallomások alapján elismerünk téged a hit háznépének tagjaként, és mint ilyennek, neked adjuk a közösség segítő kezét, nem egy szekta, csoport vagy hitvallás, hanem a Megváltó, a megdicsõített Urunk és hűséges követõi nevében.”- Lásd az Őr Torony és Krisztus jelenlétének hírnöke 1913. május 15-i számát, 159. oldal, 2. oszlop, a „Felekezettől független általános kérdések” címe alatt.”
Más keresztelő előadók ezt a mintát követnék a bemerítés jelöltjeivel.
Mindenkinek Jehova Tanúiról
A "világiak" démonizálásában a vezetőtestület nem ismer határokat
2019.03.30 09:00:00
Akinek kételyei lennének afelől, hogy Jehova Tanúinál szélsőséges tanítások vannak forgalomban, melyekkel nyomás alatt tartják és megfélemlítik a tagságot, annak a vezetőtestület újabb és újabb bizonyítékokkal szolgál. A szervezeti propaganda (tanítás) a legelképesztőbb érveléssel képes bibliai…..
Columba
2019.04.02 17:00:08
@Egy_nick: Ezt az elméletedet egy párszor már kifejtetted itt. Azt hiszem sokan örülnének, ha ilyen egyszerű válaszok elegendőek lennének.
Mindenkinek Jehova Tanúiról
Személyes interjúk egykori Jehova Tanúival - negyedik rész / 2
2019.03.11 17:00:00
Beszélnél kicsit bővebben az "áldásokról, lehetőségekről"?
Még a JT közösségben voltam, de már kezdtem legyőzni a „félelmet” a más közösségekben élő, tevékenykedő keresztényektől. Ebben feleségem előbbre tartott, bennem még erősen dolgozott a „hajszál” szindróma.
Egy galyatetői nyaralás során…..
Columba
2019.03.23 16:05:27
@sefatias: @t.csilla: @Igazság Kereső: Számomra nem várt fordulatot hozott ez a kommentbeszélgetés a végére, de nekem is idő kellett, hogy írni merjek valami rövidet. Szóval, csupán a saját szemszögemből, én szerettem Csillával dolgozni, amíg aktív voltam a blogokon. Kétségtelenül sok erőteljes, határozott üzenetet vagy véleményt fogalmaz meg, amelyek egy komoly részével én nem tudok egyetérteni, de sokat is tudtam tőle tanulni, mint ahogyan másoktól is, amiért hálás vagyok. Az elmúlt időszak blogos fejleményeivel inkább csak hellyel-közzel vagyok tisztában, sok minden kimaradt, de úgy vélem azért itt mégis vannak közös céljaink és értékeink a sok különbség mellett, amiért érdemes továbbra is jó kapcsolatban maradnunk. :)
A Leslie-ről még egy pár szót engedjetek meg. Ő sokáig nem hivatalosan amolyan "védett státuszban" volt a blogon, de azért többeknek volt vele elég súlyos problémánk. A kommentekben ez persze csak itt-ott volt jobban látható, mivel inkább elkerültük a vele való "konfrontációt". Amikor úgy két éve lehetőség nyílt arra, hogy komolyabb lépéseket tegyünk, akkor ez elég hamar a Leslie kitiltásához vezetett, de ennek ő is aktív részese volt azzal, hogy meg sem próbált egy másféle hangot megütni a többiekkel.
A Leslie-ről még egy pár szót engedjetek meg. Ő sokáig nem hivatalosan amolyan "védett státuszban" volt a blogon, de azért többeknek volt vele elég súlyos problémánk. A kommentekben ez persze csak itt-ott volt jobban látható, mivel inkább elkerültük a vele való "konfrontációt". Amikor úgy két éve lehetőség nyílt arra, hogy komolyabb lépéseket tegyünk, akkor ez elég hamar a Leslie kitiltásához vezetett, de ennek ő is aktív részese volt azzal, hogy meg sem próbált egy másféle hangot megütni a többiekkel.
Columba
2019.03.23 22:54:44
@t.csilla: Lassan, de azért csak eszembe jutnak a régi emlékek, látszik, hogyan éltük meg akkor őket. Emlékszem az első blogodra is kitetted azt a vitát, de sok hasonló volt nálunk is az akkori sok komment között. Őszintén, nagyon sajnálom, ami akkoriban veled is történt Leslie sértegetései révén. Bár tettem volna többet akkoriban. De utólag már nehéz pontosan összerakni az eseményeket, viszont a tanulságokat jó megőrizni mindenkorra.
Mindenkinek Jehova Tanúiról
Személyes interjúk egykori Jehova Tanúival - negyedik rész / 1
2019.03.11 14:00:00
–—Néhány olyan személy történetét szeretném megmutatni, akikkel személyesen is volt szerencsém találkozni. Bár elmondható, hogy nincs két teljesen egyforma eset, ez a bepillantás a "hitehagyottak" világába nagyban árnyalhatja a róluk festett képet. – Keresemazutam(1Teszalonika 5:21)
Györgynek…..
Mindenkinek Jehova Tanúiról
Jehova Tanúi elutasítják a független vizsgálatot a szexuális visszaélések terén
2018.05.24 21:05:36
Jehova Tanúi közössége Hollandiában nem tart független vizsgálatot a tagok szexuális visszaélései miatt, noha ezt Sander Dekker igazságügyi miniszter sürgette. A múlt hónapig 267 jelentés érkezett szexuális visszaélésekről, amelyekben Jehova Tanúi érintettek voltak, arra a forró drótra, amit a…..
Kedves Gabi!
Sajnálom, hogy íly módon ért véget a közös munkánk. Kérésednek eleget téve adminságod ezen a blogon és az itt megjelent cikkeid törölve lettek.
„4. A megtisztulás érdekében töröltem az összes írásom. Szeretném kérni, hogy máshonnan is kerüljenek törlésre az írásaim, ahova nem férek…..
Sziasztok!
Régóta nem szólaltam már meg extanús témában. Már évek óta nem foglalkozok semmilyen Jehova Tanúit érintő témával. Szerencsére kigyógyultam már belőle és nincs semmi, ami odakötne. Most mégis úgy döntöttem, hogy írok egyet. Azért kell ezen a blogon kiraknom, mert a saját blogomat már…..
Columba
2018.03.11 18:49:32
@a századik juh: Ilyet nálam nem csinál az oldal, és ahogy látom máshol sem!
Columba
2018.03.11 18:50:42
@mikor_ebredjetek: Egyébként ennyi rengeteg komment már egy kissé fura tényleg egy ismeretlen új hozzászólótól, még akkor is, ha ilyen nehezen értékelhető dolgok történtek az elmúlt időszakban.
Columba
2018.03.12 18:26:25
Illusztrációk a “Segédeszköz a biblia tanulmányozásához” kiadványban.
2. rész
“Isten neve a Keresztény Görög Iratokban”
Az adott rész írói szerint “meggyőző bizonyítékok szólnak amellett, hogy a tetragram szerepelt az eredeti görög kéziratokban”.
Az Őrtorony Társulat - saját állítása…..
Mindenkinek Jehova Tanúiról
Személyes interjúk egykori Jehova Tanúival - harmadik rész
2018.01.19 20:00:00
Néhány olyan személy történetét szeretném megmutatni, akikkel személyesen is volt szerencsém találkozni. Bár elmondható, hogy nincs két teljesen egyforma eset, ez a bepillantás a "hitehagyottak" világába nagyban árnyalhatja a róluk festett képet.(1Teszalonika 5:21)
Név: Sefatias (Kovács István),19…..
„…amikor apaként elmegyek az óvodába, hogy elhozzam a kisfiamat, akkor milyen alapon választom ki, hogy kit viszek haza? Talán megkérdezem az óvónőtől, hogy melyik gyerek viselkedett a legjobban? Vagy körülnézek, hogy melyik kölyök a legszebb? És ha az óvónő azzal fogad, hogy az én gyerekem…..
Mindenkinek Jehova Tanúiról
Személyes interjúk egykori Jehova Tanúival - második rész
2018.01.05 06:00:00
Néhány olyan személy történetét szeretném megmutatni, akikkel személyesen is volt szerencsém találkozni. Bár elmondható, hogy nincs két teljesen egyforma eset, ez a bepillantás a hitehagyottak világába, nagyban árnyalhatja a róluk festett képet. - Keresemazutam(1Teszalonika 5:21)
Név: -…..
Mindenkinek Jehova Tanúiról
Elmondható-e, hogy a Biblia a szeretetről szól és egy felsőbbrendű erkölcsöt képvisel?
2017.12.27 18:00:00
A kritikus gondolkodásmód kiterjedhet-e a Bibliára? Ezzel talán sokan vitatkoznának, de nekem nem célom az, hogy bárkit is meggyőzzek arról, hogy miben higgyen vagy miben nem. Ha valóban szabad akaratunk van (nos, legalábbis ebben a dologban), akkor igenis megtehetjük, hogy a kritikus…..
Columba
2018.01.01 20:35:28
@t.csilla: Boldog Új Évet kívánok! :) Csilla, megnéztem az újjászületésről szóló cikkedet nálatok, de meglepetésemre azt találtam, hogy nem elérhető a cikked. Nem tudom, ennek mi lehet az oka. Én annak idején olvastam ezt az írásod, de nem kapcsolódtam be a beszélgetésbe, ha jól emlékszem. Most újraolvastam volna, de nem sikerült. Tudom, hogy voltak abban olyan dolgok, amiket én másként közelítettem volna meg. (Nyilván nem meglepő módon. :)
Az jutott eszembe most, hogy ugyan sok mindenben egyetértünk, és tisztelem az álláspontodat, azért a a kettőnk által megfogalmazott gondolatok között vannak lényeges eltérések is. Így például az ember "ősvalójával" kapcsolatban nekem azért fenntartásaim vannak (ez talán át is jött a korábbi kommentekből), és Jungot ugyan mélységében nem tanulmányoztam, de azért azonosulni nem mernék a megállapításaival, az alapján, amennyit ezidáig olvastam tőle.
Ez a gondolatod viszont ismét csak szimpatikus a számomra:
"Nekem semmi bajom nincsen az őszinte vallásos hittel, de mivel ez az oldal a szekták módszereivel és áldozatival foglalkozik, ezért nagyon élésen kell látnunk a lényegi különbséget az álvallásosság és a valódi hit között. Nem azért, hogy bárkit is le akarnánk leplezni, hanem saját magunk végett."
Az jutott eszembe most, hogy ugyan sok mindenben egyetértünk, és tisztelem az álláspontodat, azért a a kettőnk által megfogalmazott gondolatok között vannak lényeges eltérések is. Így például az ember "ősvalójával" kapcsolatban nekem azért fenntartásaim vannak (ez talán át is jött a korábbi kommentekből), és Jungot ugyan mélységében nem tanulmányoztam, de azért azonosulni nem mernék a megállapításaival, az alapján, amennyit ezidáig olvastam tőle.
Ez a gondolatod viszont ismét csak szimpatikus a számomra:
"Nekem semmi bajom nincsen az őszinte vallásos hittel, de mivel ez az oldal a szekták módszereivel és áldozatival foglalkozik, ezért nagyon élésen kell látnunk a lényegi különbséget az álvallásosság és a valódi hit között. Nem azért, hogy bárkit is le akarnánk leplezni, hanem saját magunk végett."
Columba
2018.01.01 20:40:14
@t.csilla: Megtaláltam! Valami gond lehetett a linkkel...
blogjt.blog.hu/2016/08/23/az_ujjaszuletesrol_166
blogjt.blog.hu/2016/08/23/az_ujjaszuletesrol_166
Columba
2018.01.01 21:11:01
@tikikus55: Abban bízok, hogy az olvasók kezdetnek talán elegendő forrást kaptak a konzervatív oldal álláspontjáról is, amit többen is képviseltünk itt. Sefatiasnak igaza van abban, hogy ez az összeállítás elég hosszú lett, a tételes elemzések is igen hosszúra nyúlnának. De még Sefa is elismerte, hogy lenne itt jó néhány dolog, amiről lehetne beszélni. Mindazonáltal azt hiszem, hogy az itteni lista nem is valamiféle bibliamagyarázatokat kívánna előadni, hanem olyan emberek reflexióit bibliai szövegekre, akik éppen ezen (és más) bibliai idézetek alapján szenvedtek el visszaéléseket olyan személyektől, akiket valószínűleg egyikünk sem tartana jó példának.
Például egy hiányos idézet visszavezethető lehet talán arra is, hogy a hiányzó szakasz tartalma soha nem került a figyelem középpontjába azokban a hívő közösségekben, ahol a cikk szerzői éltek, így azok bibliai igazságtartalmát valószínűleg soha nem is tapasztalhatták meg az írók, és így azzal a résszel kapcsolatban nem is sok mondanivalójuk lenne.
Például egy hiányos idézet visszavezethető lehet talán arra is, hogy a hiányzó szakasz tartalma soha nem került a figyelem középpontjába azokban a hívő közösségekben, ahol a cikk szerzői éltek, így azok bibliai igazságtartalmát valószínűleg soha nem is tapasztalhatták meg az írók, és így azzal a résszel kapcsolatban nem is sok mondanivalójuk lenne.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
"Mivel az mRNS nem integrálódhat a gazda genomjába, ez a tény minimalizálja a génterápiával összefüggő kiszámíthatatlan eredmények kockázatát."
"Az mRNS természeténél fogva biztonságos hordozómolekula (vektor), mivel az egyetlen átmeneti információhordozó, amely nem lép kölcsönhatásba a genommal."
hu.wikipedia.org/wiki/MRNS_vakcina
Az oltásokról és a jelen világhelyzetről pedig ezt a videót eléggé kiegyensúlyozottnak találtam. Ha nem is feltétlenül mindenben, de a legtöbb dologban szerintem jó irányvonalat ajánl.
www.youtube.com/watch?v=B3BtLoTcEu4