Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Csalfa Romeo

0 bejegyzést írt és 210 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Heti merítés 2015.07.19 07:41:54
Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy csepp ítélőképessége (nekem nem volt)az nyugodtan számoljon utána, hogy az év 365 napjából hány napon tudja ezt igénybe venni, a többin viszont marad a plusz egy liter,…..
Csalfa Romeo 2015.07.19 13:59:13
@Takumi Fujiwara: Igazad van, a Volvo talán még nem "kurvult el", de az sem olyan jó már, mint régen. De mondhatjuk, hogy a kezdetek óta nagyjából egyenletesen jó minőségűek a kocsijaik, nem tudni nagy mélyrepülésekről, mint pl. a Mercinél kb. '95 és 2005 között, amikor az A-Klassétól kezdve a S-Klassén át a kocka Vitóig minden kocsijuk imádott lyukasra rohadni.
Csalfa Romeo 2015.07.19 22:05:05
@Blogger Géza: Ezt hívják sznobizmusnak. De eljön majd az az idő, amikor a Kia-sofőrök lesznek a sznobok...
Belsőség Heti merítés 2015.07.12 10:39:01
A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve. A majdnem személyautó Vállalkozáshoz kellett egy autó, ami jó az adók miatt, és lehet cuccolni is vele. Mivel Fordokat nyúzunk már vagy öt éve, és a közel 1,5…..
Csalfa Romeo 2015.07.13 09:47:42
@idegen a földön: Akkor egyedi eset lehetett a cikk, amit belinkeltem? Biztos Te is olvastad, már jó pár éves írás.
Igazából nem szimpatizálok a VW-Gruppe termékeivel(csak a Skodával), és előbb vennék egy Ssangyong Actyon Sports-ot vagy egy Tata Xenont az Amarok helyett, mert a '90-es évekbeli VW Taro-n(az akkori Hilux átemblémázva) kívül sose gyártottak pick-upot, és nekem ne jöjjenek azzal, hogy most hirtelen megcsinálták az etalont.
A Ssangyong-nak sincs nagy múltja, de koreai(távol-keleti párti vagyok), a Tata meg marha jó ár-érték arányú, ütős-vágós, nem kímélős sárdagasztó, az autóiaparban bizonyítani akaró, elismerésre vágyó Indiából.
A nagy neveknél(Nissan, Mazda/Ford, Toyota, Mitsu, lassan az Isuzu is) pedig nem is gondolkoznék ilyesmin. Csak azon, hogy ezek közül melyiket:) A Navara az egyetlen, amit az Amarok lehet, hogy ver, mert a Renault rendesen besározta a nevét. Kár érte, pedig az elődei, azok királyak voltak...
Kösz az infót, úgy tűnik, azért Volkswagenék jól megtanulták a leckét, és bár írtál hibákat, majd az utódnál ezeket biztos kijavítják(lassan érkeznie is kell az utódnak).
Csalfa Romeo 2015.07.13 12:43:21
@idegen a földön: Talán egy autó-kategória létezik, amit ha venni akarnál, a VW-csoport márkái között sehol nem találsz.(Már tényleg mindent, de mindent lefednek, de azért akadnak rések). A vérbeli terepjárók - pl. Toyota Land Cruiser, LR Discovery, Pajero, Grand Cherokee, Nissan Pathfinder stb. Soha nem volt nekik. Valószínűleg koncepció lehetett náluk, hogy feltűnően személyautósra tervezték az Amarokot, így leplezve a terepjárógyártási tapasztalat hiányát. De lehet az is, hogy így akarták elszipkázni a nagy múltú ázsiai gyártóktól a vevőket(a nagyfokú belső térbeli igényességgel).
Azért egy pickupra rásüthetjük, hogy terepjáró. Legalábbis elvárjuk tőle. Az Amaroktól is.
Ha valaki abszolút nem használja terepen a vasat, lehet akár, hogy a legjobb az Amarok. De ezekkel azért zömében melóznak keményen, ide nem elég a Haldex, meg a hajszálvékony illesztések. Ide tradíció kell. Ettől függetlenül nem lepődnék meg, ha pár éven belül piacvezető lenne az Amarok Mo.-on(majd az új, ha megjön), az itt burjánzó VW-buzéria miatt.
Kicsi lett a Micra. Amikor vettem, ingázásra egyedülálló szülőként, egy-két gyerek szállítására ideális választás volt. 850 kilós testét szépen viszi az 1,3 literes benzinmotorja. Magyar papírokkal nem is kaptam volna ennyire jól felszerelt példányt, klímával, légzsákkal,…..
Csalfa Romeo 2015.07.13 11:56:13
@Weiss Manfréd FC: A Carnival szerintem is jó lehetne, tolóajtó van(azt írta, az fontos), a TC szerkesztőség meg azért húzhatta le, merthogy a "műszerfal anyagai, meg a váltóban a kapcsolási érzet, meg a billegős futómű" stb. A megbízhatóság kérdéskörében ők is a Népítéletre hagyatkoznak szinte mindig. Nem sok Carnivalos írás van, de szeretik a tulajok.
Az Opel Sintra meg a Merci Vaneo is tolóajtósak és nagyok. A Hiace persze, hogy jó, még ma is mentőznek velük, ha valamelyik csoda-Crafter bedöglik:)
Belsőség Pillanatok a sivatagból 2015.07.09 18:35:47
Ahmed burnuszban térdel a Land Cruiser mellett, a szeleppel babrál. A levegő halk sziszegéssel távozik az úszóguminyi kerékből, hogy aztán az palacsintaként terüljön szét. Közben egyre erősebben fúj a szél, a finom, aranybarna homok konok állhatatossággal lep el mindent, nekünk…..
Belsőség Heti merítés 2015.06.14 08:56:08
Rob Úr, az erdei utak elnyűhetetlen lovagja Neki csak ukrán gázolaj jutott, de szerette. Legtöbb gond a párhuzamkapcsoló meghibásodása és a gyakori rugótörések jelentették, ezeket már rutinszerűen javítottuk. (rugólapcsere 45 perc) . Második otthonom (a kép csak…..
Csalfa Romeo 2015.06.14 14:50:30
@Nyiri: Mostanra jól elfogytak, nagy részüket csettegővé alakították - tüzépeknél lehet hébe-hóba látni piros rendszámos tákolt változatokat. Fehér rendszámos platós már nem nagyon van, buszból meg tényleg alig-alig lehet már. Pedig Istenem, az a dízelhang, azt nem lehet feledni:)Hasonló, mint a csőrös Csepeleké. Érdekes egyébként, hogy az Ifák tartják magukat, pedig a gyártási országuk ugyanaz...
Belsőség Heti merítés 2015.06.07 08:15:13
Motorozz négy keréken! A legőszintébb, legjobb visszajelzést egy kisgyerek reakciójából látjuk. Ott nincs irigység, se mérlegelés, hogy most ennek szabad-e örülni, vagy le kell-e nézni a másikat, netalán utálni kell-e az illetőt. Kisgyerek nem tetteti, mint egy szomszéd a…..
Csalfa Romeo 2015.06.07 22:20:44
@vasutasrendőr: Az ugyanaz a Marea Weekend, ami a másik két képen van - azt törték össze. A színe és a felnije ugyanaz, a tetősín első fele is látszik a törött kocsin(szedánokon nincs tetősín), és igazából az ötödik ajtó is kivehető. Sanyarú sors jutott neki.
Belsőség Heti merítés 2015.05.03 07:48:27
Mi más, ha nem MX-5? A szempontjaim utolsó sora, hogy ne legyen tömegdarab. Itt Münchenben és környékén ahol élünk, a többség az egyforma BMW-k és Audik autóit hajtja. Miért nem hallgattam a közmondásra? Utána felkerestem a létező összes jó szerelőt, autodidakta…..
Ha valóban érdekelné őket, mivel járnak, a vásárlás előtt okosították volna ki magukat, és valószínűleg másképp döntöttek volna. Legközelebb örüljön, ha leszarozzuk a szarát. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Csalfa Romeo 2015.03.26 09:42:15
@Yaesu: Thesis és C6-os? Végre valaki túllát az AudiBMWMerci hármason. Írtad, hogy már megvan a C6-os, irigyellek érte, szép kocsi. Gondolom, ezt azért jól összerakták a francik. A Chrysler 300C, Caddy CTS/STS, vagy a Jag S-Type is ott lett volna, mint alternatíva, esetleg valami koreai nagykocsi, pl. Hyundai Grandeur, Chevrolet Epica, Kia Opirus. Vagy valamilyen Saab. Ezeket nem nézted? Vagy nem tetszenek? Ez komolyan érdekelne. De további sok problémamentes km-t a C6-ossal.
Belsőség Heti merítés 2015.03.22 07:55:38
Kommunizmus a XXI. században A történet ott kezdődik, hogy barátaimmal (19-23 éves kori intervallumba esünk mindnyájan) egy együttest alapítottunk idén (2007) tavasszal, és nagy örömünkre bejutottunk a veszprémi utcazene fesztiválra. Tetoválásom ihletője A kiszemelt…..
Csalfa Romeo 2015.03.22 10:01:47
@Aranyba mártogatott étnyúl: Fiatal vagyok én most is(32), és igenis, a szoci gépek hiányoznak. A kortárs nyugatiak, pl. Opel Ascona, Ford Sierra, Fiat Regatta stb., amelyekből szintén nincs túl sok, nem hiányoznak(pár kivételtől eltekintve). A szoci autó az szoci autó, ezt a feelinget vagy érzi az ember(akkor imádja őket) vagy nem(ekkor meg szar/ótvar/hulladék stb.) Az itt szereplő Moszkvics 2140-esnek is van egy olyan csodás hangja, mint semmilyen más kocsinak. A Barkács-érzés is egyedülálló. És még sorolhatnám.

Nem irigyellek, hogy a mai műanyagdobozokért rajongasz. Mind egyforma. Én is szeretem őket, mert alapjában véve kocsimániás vagyok, de nagyrészt mint közlekedőedényekre tekintek rájuk.
Szégyenérzettel kevert izgatottsággal jártuk be japán újdonsült szellemvárosait a monitor elől. A helyszín a Fukusima prefektúra, egy nagyjából két Békés-megye nagyságú közigazgatási terület, amelynek nevét Japán történelmének legnagyobb földrengése óta ismeri a világ.…..
Csalfa Romeo 2015.03.12 14:18:24
@Carlos13: Ilyen szarokat arrafelé nemigen vesz senki, azért nem láthattál. Ahol Infiniti, Lexus meg Acura van, oda ilyen szemetek nem kellenek. Ennyi.
Csalfa Romeo 2015.03.14 08:57:46
@Carlos13: Soha nem volt Alfám, nem is lesz, sőt különösebben nem is rajongok a márkáért - ez csak egy nicknév. Szerintem Te a japó belpiacos autók formáját kifogásolhattad - és ebben némileg egyet is kell, hogy értsek, mert európai szemnek tényleg kissé fura szerzet egyik-másik. Ezekhez képest az Audi-BMW tényleg "normálisabb" autó, de csak design terén. Nézd végig a galériát - komolyan meg kell lepődni Japánban, ha egy ház előtt áll egy nyomorult Polo? Vagy egy régi Merci? Akkor vajon mennyi Renault vagy Fiat lehet? Tudják ők ott, hogy a hazai cucc a legjobb, semmi nem kelhet versenyre vele - csak külső terén khm...kihívásokkal küszködik némelyik.
Végre közeleg március eleje, nem kell tovább tűkön ülniük, rövidesen megtudjuk, mi lett a 2015. Év Autója, 2-án, a Genfi Autószalon előtti este mindannyian tudni fogjuk. Én mindenesetre még nem is sejtem, melyikre szavazok, ahhoz ülök majd egy napot, táblázatokat készítek,…..
Csalfa Romeo 2015.02.20 12:48:24
@gabec26: Akárhogy csűröd-csavarod, odaát sosem volt Opel és nem is lesz. Ha az Opel eladási számait összesítik, abba nem számítják bele a Buick LaCrosse-t meg a Saturn Astrát(ami már nincs is), hiába 90-akárhány százalékuk Opel, de mégis amerikai emblémát viselnek. Szerinted az Opel Omegát megvette volna bárki is ott? Viszont Cadillac-ként vették, még ha nem is volt nagy siker. Tök mindegy, hogy "német Caddy", de attól még Caddy. Az a lényeg, hogy a gyárban milyen emblémát raknak rá. Az más, amit itthon is csináltak sokan - Daewookra Chevy jeleket kezdtek felrakni, mikor a Daewoo Chevrolet-re változott 2005 környékén, de avatott szem rögtön észrevette, hogy az csak kamu.
Csalfa Romeo 2015.02.20 15:58:45
@szabi1983: Érdekes, amit írsz. Ezek szerint az "autó" szó magában kell, hogy foglalja azt, hogy tartós és hibamentes? Szerintem nem. A világ változik, az autók is, szinte minden eldobható, miért a négykerekűek lennének a kivételek? Régen egy életre tervezték őket, ma pedig pár évre, mert mindent pár évre veszünk. De attól még autó marad, csak rövidebb az élettartama.

Egyébként a Renault-t is sokan betiltanák, hidd el, bár nálatok beváltak, azért szép nagy ellentábor is van ám. Főleg, hogy Opelként, Nissanként, Merciként is árulják a haszonjárműveiket. A Transit tényleg rendesen elkurvult, de a Mustang-hűtőrácsos vadiúj változat is rossz? Mert akkor nagy a baj Fordéknál.
Belsőség Heti merítés 2015.02.15 08:40:11
Zivány vadállat Elkezdte vizsgálgatni, nézi a motort, de sztem még életében nem látott ilyet :D Erre azt a következtetést vonta le h a jobb első lengéscsillapító cserélve volt :D Na mondom ok, nem Ő fogja szerelni a verdát ha megveszem az tuti :D Jó, jó de meddig? Amit…..
Csalfa Romeo 2015.02.15 11:21:51
@Seca81: A Lexusoknál mindig a hibrid akkucsomag élettartama miatt aggódnak, meg IS-ből volt dízel is, de az elég nagy mellényúlás volt, hagyták is az egészet a Toyotánál. A német prémiumgyártók modelljeinél szerintem léteznek nagyobb pénznyelők is, pl. a nagy franciák(607, Vel Satis, stb., bár az újabbak lehet, hogy már jobbak), a brit járgányok(Jag, Landy) meg a Chryslerek, Jeep-ek, esetleg a Saab-ok, nagyobb Alfák, Lanciák. A Volvo valahol a német szinten lehet.
Csalfa Romeo 2015.02.15 11:47:37
@nick papagiorgo: Szerintem a hibridautó-birtoklás a környezet védelméről szól elsősorban, ami Amerikában, Japánban, Ny-Eu-ban az embereknek fontos szempont, errefelé nem igazán, csak egy szűkebb réteg számára. Mi csak, ahogy írtad is, a fogyasztást nézzük. A franciák ezzel forradalmat akartak indítani(mert tényleg ők voltak az elsők ebben), de azóta már a Land Rover is dízel hibridesítette a kínálatát. Biztos hallottál már róla, hogy Párizs belvárosából ki akarják tiltani az öreg dízel autókat - furcsa ez egy közismerten óriási dízel-nagyhatalomként ismert országtól. A dízel-hibrid dolgot többek között ez hívhatta életre.
Csalfa Romeo 2015.02.15 12:02:15
@szandhokan: Van már Prius-taxikból álló flotta Pesten, azt hiszem, a TC-n is volt róla cikk. De amúgy nem túl gyakori madár az utakon, részben szerintem a külseje miatt. Az első Prius meg ritkább itthon, mint a Ferrari. De alakul ez majd, mint púpos gyerek a prés alatt.:)
Belsőség Heti merítés 2015.02.01 08:20:55
Ennyi pénzért nincs jobb Ha azt nézzük, hogy az autót vészmegoldásként vettem, a lehető legkevesebb pénzből (200 000 Ft), majd autóztam vele 30 000 km-t nem túl sok hibával akkor kijelenthetem, hogy nagyon megérte az a két év amit együtt töltöttünk. Saab - Född från…..
Csalfa Romeo 2015.02.01 13:08:45
@sandrew: Műszakilag a Pride azért biztos nem volt rossz, hiszen Mazda-lincensz volt, olcsó fenntartás, városban futkározni szerintem kiváló, csak elég rohadós kocsi volt. Akkor inkább a kortárs Sephia, Clarus vagy Shuma. Persze, ma már letagadná a Kia, hogy valaha is létezett a Pride, főleg a Cee'd vagy az új Sportage, Sorento tükrében.
Csalfa Romeo 2015.02.01 14:08:30
@sandrew: Az az érdekes, hogy az akkori Kia-palettán ott volt a Sephia, a Shuma, a Clarus, az első Sportage, a Carens, a Carnival, meg haszonjármű fronton a Besta, a Pregio meg a K-sorozat. Egy semmiből jött, új autógyár esetében ezek nem rossz kezdő próbálkozások, ezek mind egész tűrhető járgányok voltak. Ezek szerint a Pride kilógott a sorból - nem értem, hogy szúrhatták el a Mazda 121-est(vagy Ford Festivát) ennyire, hiszen volt egy jó alapjuk.
Nyilván akkor senki se gondolta volna, hogy a Hyundai-Kia konszern majd a legnagyobb autógyárak között fog ékeskedni. Többen arra fogadtak volna, hogy csődbe megy pár év után.
Csalfa Romeo 2015.02.01 14:19:17
@The Good Boy !: A Hyundai-t nem írtad, 200 körül lett volna tojás Accent is. Mitsu-technika, bár attól tartok, akkori japán autókéhoz hasonló rozdsásodási hajlammal.
Bálint fiammal autóztunk hazafelé a szokásos szombati gimnáziumi felvételi előkészítőjéről, álltunk a Rákóczi úti dugóban, amikoris figyelmes lettem egy ma már mind ritkábban látható, csodás jelenségre. „Odanézz, az a szörnyűség a legérdekesebb autó, amit látsz,…..
Belsőség Heti merítés 2014.12.21 10:10:55
"De szépet álmodtam" avagy a veres hadsereg (fing)szaga A jó terepjáró tulajdonság szerintem abból is adódik, hogy az ember általában nem sajnálja, és fel van vértezve az orosz haditechnikába vetett töretlen, és törhetetlen hittel. Gázt ad amikor gázt kell adni, ha horpad hát…..
Mit tudnak ezek az életről a sok lógó kormány mögül, dobfékeken ülve és ócska V8-motorokat etetve? Elismerték, hogy semmit és sírva mentek haza. Ez itt a csoda!..
Csalfa Romeo 2014.12.19 10:58:39
@8jk8: Ezt én se nagyon értem. Pl. a VW Karmann Ghia vagy a VW 1600 nemcsak hogy ismert modellek odaát, hanem szerintem kultautónak is számítanak. A farmotoros autó forgalmát főleg a VW régi autóin keresztül ismerték meg Amerikában, de volt néhány amerikai próbálkozás is(pl. Chevy Corvair).
Belsőség Heti merítés 2014.12.14 09:22:43
Néhány GTV-ből leszűrt tapasztalataim laza halmaza Hitemre mondom, hogy NINCS SOK MŰSZAKI PROBLÉMA AZ AUTÓVAL!!! Akkor se, ha régi Alfánál ez sok szakértő kollega számára abszolút hihetetlen. Na persze én is csak a hatodik ilyen autómra mondok ilyet, az elsővel (másodikkal,…..
Belsőség Heti merítés 2014.12.07 08:51:48
Z-ke Átíratás után egyből szervizbe mentünk, első körben a BMW-hez, melyet azóta is nagy ívben elkerülünk, mivel egy vétel utáni, alap átvizsgálásra is sikeresen kikalkuláltak egy 50 ezer forintos árat. Malac Passat 0km-rel. Csak szeretni lehet Az autót ajándékba…..
Csalfa Romeo 2014.12.07 11:35:43
@Teshow: Jó kis lavinát indítottam el, pedig tényleg csak kíváncsi voltam, hány ilyen név létezik még. Úgy látszik, sok ilyen van a köztudatban.