Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Forest (törölt)

0 bejegyzést írt és 424 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
„Ugye, nem ugathatom le, meg nem oszthatom ki, mert a főnököm. Meg nem is lépi át azt a határt, hogy leteperjen vagy ilyesmi” – ha az ötvenes kövér főnöknő rád mászik, jobb ha becsukod a szemed és tűrsz. De akár ki is találhatsz magadnak egy okos kis…..
Vasárnap feltörték a Népstadion melletti kerékpárpálya bringaraktárát, az ott található mintegy ötven bicikli és motor közül egyetlen egyet vittek el. Az eltulajdonított gép Nagy György sebességrekord-vadász egyedi kerékpárja volt. A Schwinn-Csepel támogatásával készült…..
Kumin szerint Csomagra várva 2011.05.26 16:26:52
Előre szeretném jelezni, hogy a devizahitelesek megmentésével kapcsolatban nem vagyok érdek nélküli külső szemlélő. Mi is így vettünk lakást svájci frank hitelre, mi is buktunk az árfolyamon. Innen nézve nagyon drukkolok, hogy az 1982-es árfolyamot sikerüljön rögzíteni, és a…..
Forest (törölt) 2011.05.26 23:10:43
@Feca: ott a pont. Vegyük pl a Svájci frank 2006-os árfolyamát: 167 (mondjuk 170) Ft. Most mennyi is az anyi? kb 210 Ft. A különbözet kb 23%.
Nézzük a havi törlesztőt, anno volt 67e (mondjuk 70e Ft) Ft. A fentiek értelmében kb 86e Ft törlesztőt kellene fizetnünk.
Ezzel szemben elvárják, hogy havi 108-at toljunk be. Vagyis _NEM_ az árfolyammal van baj, hanem a bank harácsoló politikájával, és uzsorakamataival.
Amikor annyira szeretünk "magyarkodni" akkor miért fogadja el a P.Sz.Á.F. hogy a "magyar emberek" "Magyarországon" az árfolyam-különbözet (23%) helyett 54%-al fizetnek többet mint a felvételkor? Ilyenkor hol van a nagy jobbközép hazafiasság, amikor a külföldiek is el vannak hűlve azon hogy mekkora kamatokat vetnek ki a bankok Európában szinte egyedülálló módon a magyar ügyfelekre?
Nem az árfolyammal van baj, hanem a büntetlen uzsorakamattal.
Aztán az is érdekes, hogy Európa boldogabb felében a lakáshitel törlesztés levonható az adóalapból (amire egyébként jóval kisebb kamatot vetnek ki bankok.)
Akkor most kezdjük elölről. Ki a fekete seggű? Azok akik értékteremtésre és lakhatásra felvették anno a devizahitelt, vagy azok akik gátlástalan módon megemelték a kamatot, miközben mindvégig a devizaárfolyamra hivatkoztak?
A tücsök és a hangya meg elég rossz példa. Mert nem azok a tücskök, akik felvették a hitelt, és az utolsó erejükig tisztességesen próbálják törleszteni, miközben adott esetben már a gyereket is a vateráról öltöztetik, sokkal inkább azok a tücskök, akik "trendi" "cuccokra" és kütyükre basszák el a pénzt, miközben élnek mint Marci hevesen (aztán ha gond van a munkahellyel, akkor mennek segélyért kuncsorogni)
Lehet itt demagóg szövegeket nyomni, de nincs túl sok értelme.
Vegyük észre hogy nem a lakáshiteleseket kell basztatni, hanem a telhetetlen pénzintézetek kamatkivetési szokásait kellene megregulázni és okafogyottá válna az egész kurva mentőakciós játék.
Elkészült Budapest első tökéletes biciklis útja, ahol egy dolgot rontottak csak el, de azt is kijavítják. A sávért évek óta küzdenek a civilek, mondván, az ott elhaladó napi közel kétezer biciklista már megérdemli, hogy ne az autók közt vagy a járdán kelljen szlalomoznia. ..
Forest (törölt) 2011.05.25 22:04:58
@jardel: Nincs fizikai elválasztás, ami jó, ha van elég hely, elég széles út. Ha van fizikai elválasztás a bringások is nehezebben kerülik ki egymást, így meg ha éppen nincs ott autó kikerülheti a másikat, még ha egy picit ráhajt az autók részére fenntartott pályaszakaszra. És vica versa. (Ezt ésszel használva lehet dinamikusabbá tenni a rendelkezésre álló terület kihasználtságát.)
Fizikai elválasztás ott jó, ahol egy teljes autósávnyi terület áll a bringások rendelkezésére, miközben az autósok részére fenntartott terület nem csökken tragikusan. (Mert az sem jó a városnak, ha dugóban állnak az autók haladás helyet) Hány erre alkalmas helyet lehet fellelni Budapesten, háztömbök bontása nélkül? (Költői kérdés, nem kell válaszolni)
Amúgy is örök probléma ha a kerékpárút erősen izolált, kerékpáros szemszögből is (szegélyek, kereszteződések, lámpák, korlátozások)
Ha te vagy a szabad világ vezetője, nem guríthatsz szarral. Jól tudják ezt a nagy víz másik oldalán is, nem is játszottak sokat amikor Obamából elnök lett. Az új kocsi nagyobb ablakokat kapott Bushénál, meg hülye nevet is: Cadillac Elnöki Limuzin. Persze nem a név a lényeg, hanem…..
hogyvolt Alekosz - 1x12 és 1x13 2011.05.23 14:00:00
Alig tértem magamhoz a görög érzékiesség randi után, máris két újabb ökölcsapást kaptam, mindkettőt gyomorba. Sigismundus Sokol rádiós képén azóta röhögök, mióta átküldte, és elhatároztam, ezentúl én is beöltözök tévézéshez, téma szerint. Az Alekosz feleséget…..
Michael Knight Száznyolcvan 2011.05.20 22:40:00
Nem elég, hogy nyakig el van adósodva a devizahiteles, vegyen fel még hosszú távú hitelt az árfolyamkülönbségre is... Ez aztán a logikus!Előre is elnézést szeretnék kérni a Nemzeti Együttműködés Rendszerétől, de már megint a gondolatbűn csapdájába estem. Valamiért azt…..
Forest (törölt) 2011.05.21 16:02:00
Nem az árfolyammal van baj, hanem azzal, hogy egy (havi)hiteltörlesztés a következő tételekből áll össze
(Átlagértékek az utóbbi 5 évből:
Összes törlesztés: 82734 HUF
Tőke: 32.022 HUF,
Kamat: 30.103 HUF,
Kez.ktg: 14.785 HUF,
Biztosítás: 5.823 HUF)
Mi látszik ebből? Ha összeadjuk a kamatot és a kezelési ktg-et, (44.888 HUF) akkor több mint a töke 140%-át (32.022) veszi le a bank plusszban havonta a tőkén felül.
Miről beszélünk? Milyen 8, 10, 20, 30, 40%-os kamatokról? És mindezt teszi Európában egyedülálló módon velünk Magyarországi ügyfelekkel a bank, a P.Sz.Á.F. teljes és totális jóváhagyása mellett.
Nem látszatmegoldásokkal kellene foglalkozni, hanem odab@szni a bankoknak, hogy a 140%-os uzsorakamat egy picit törvényellenesnek tűnik, és szíveskedjenek visszamenőleges hatállyal (ez most úgy is nagy divat) az elfogadható 30% -az sem kevés- kamaton felül jóváírni az eddig levont sápot a tőkerészen.
Amúgy ez a kezelési költség is szép duma. Mi lenne, ha a taxis a tarifán felül felszámolna még hivatalosan + 20% taxaméter kezelési költséget, vagy a fodrász hajszárító kezelési költséget, vagy az autószerelő villáskulcs kezelési költséget? Mi a f@szra van a kamat, ha nem a nyereség és a működési költségek biztosítására?
De ez a 140%-os havi plusz apanázs a bankoknál (gondolom szociális alapon csak náluk) teljesen rendben van, ezzel nem kell foglalkozni, a hitelesek majd kifizetik. 10 milla hitelre 20 év alatt 26 millát törlesztenek a jelenlegi lendülettel (mellesleg nem bárokban, diszkókban, divatcikkekre b@szva el a pénzt, hanem értéket teremtenek belőle)
Gratulálok az illetékes elvtársaknak.
A Hajdú Online cikkében igazi alföldi westernre bukkantunk. Jó, nem marhákat hajtottak el, hanem disznókat loptak, de a férfias bosszú nem marad el. Hajdúsámson a magyar Tombstone! Hajdúsámsoni disznótolvajokat vertek meg Debrecenben. Ketten súlyos, egy ember pedig könnyű…..
Forest (törölt) 2011.05.14 23:10:26
@MTFUN: Hát, pedig mégis csak az állam dolga lenne a rend fenntartása.
Vegyük pl az egyik sztorit, amit egy utas mesélt: a XVI. ker.-be törtek be. Szuper kégli, agyonbiztosítva, védve kamerázva. Ez volt a baj, utólag azt mondták, bár ne lett volna. A háziak az emeleten aludtak békésen, szerencséjükre. Lent a tolvajok kirámolták a kéglit (kb huszonvalahány perc alatt) Aztán visszanézték a felvételeket.
Amíg lent pakolta a csapat egyik fele az értékeket, addig jól látható volt, hogy az emeleten a hálószobai kamerákon, hogy három tagbaszakadt "bézbólsapkás" állt az alvó család ágya felett ütésre készen. Ha bármelyik megmozdul, felébred, azonnal leütötték volna az egész családot. Így, hogy békésen alkudtak, megúszták élve. Utólag elég hátborzongató élmény volt.
Ennyit a kameráról.
Most hogy már nem csak a miniszterelnök, de az RTL Klub is szurkol Wolf Katinak, kimondhatjuk, hogy egy emberként mögötte az ország. De legalábbis a kétharmad, és a közönségarány nagy része. Az álmok Düsseldorfban teljesülhetnek be szombaton, a nemzet szíve popritmusban dobban már…..
Ha imádja a nagy feltűnést, és szeretné megélni egyszer az életben, hogy a pesti belváros főutcáin felé forduljon minden tekintet, a járókelők megálljanak néhány pillanatra, és az autóvezetők miatta fogassák a fejüket, akkor ne érdemes Porsche cabrióra spórolni. Üljön fel…..
Egy Andrássy úti üzletbe kis túlzással még egy virágot sem rakhatnak ki az asztalra a tulajdonosok a luxusmárkákkal való előzetes egyeztetés nélkül. Még a franchise üzletek esetében sem. A divatmárkák arculata ugyanis a legapróbb részletekig kitalált, amibe a boltok…..
Forest (törölt) 2011.05.12 21:24:47
Az RTL Klub nagylelkű, ezért a Csillag születik szombaton elhátrál az Eurovíziós dalfesztivál elől, ahol ugye Wolf Kati, az X-Factor hatodik helyezettje egészen a döntőig jutott. Éppen ezért szombaton elmarad a Fókusz Plusz, és a Csillag születik este hétkor kezdődik majd fél…..
Forest (törölt) 2011.05.12 01:16:05
@Clermont: Amit írtál, arra had reagáljak egy klasszikussal:

"Keresztrejtvény-megfejtésből
szerezted a műveltséget
Annyit tudok ajánlani:
képezd magad, olvass többet!
Könyvet, könyvet, könyvet, könyvet!

Mit csináltál, Miklós?
Azt, mi téged minősít
Ha eszedbe jut valami,
próbáld magad visszafogni!"

Ez a szöveg is elég régóta forog megfelelő körökben, kb mint Wolf Kati neve.
A Blikk-el egy lapon említeni Katit, hááát.. ..tudod, ő _nem_ egy popsztár hátán (hasán) lovagolt be a "celebvilágba". Google a barátos, érdemes kutatni pár percet.
Ferenc testvér beindult. A maga módján. Azt hiszi, hogy nem emlékszünk arra, mit csinált néhány évvel ezelőtt.Nem változik a stílus. Sőt kifinomultabb sem lett. A pártelnöki kinevezést, sőt még a kormányprogramot is hasonló stílussal verte át a pártján. Egyszerű…..
Minden bizonnyal nem friss a videó, böngészés közben akadtunk rá a leghasználtabb videómegosztón. Miután kiderült, hogy idehaza készült (talán a Rábaringen?) máris érdekes volt. Aztán végignéztük, tényleg idehaza készült és szemmel láthatóan nem egészen úgy sikerült,…..
Forest (törölt) 2011.05.04 22:22:47
@bervas: Azok nem csak elvileg vannak ott, a hátsó kerekekre hatnak oldalanként 500kN erővel.
Többek között azért nem mehettek nyugatra anno pótos Zillel, mert ott a kézifék kimerül egy kardántengelyre szerelt dobfékben, a Rábáknál pedig ott volt a rúgóerőtárolós fékmunkahenger, ami azért nem volt haszontalan amikor az alpokban kellett lepányvázni egy 20T rakománnyal terhelt kamiont.
Namármost. Az Ikarusokban Rába hátsó futóművek voltak, tehát ott volt ilyesmi szerkezet, amiben nem vagyok biztos, hogy ez valóban Ikarus volt. Bár végül is majdnem mindegy, mert a környező országok vagy tőlünk vásároltak buszokba alkatrészt a KGST-n belül, vagy egyszerűen lekoppintották az Ikarust (mint Brassóban a szó szerint fapados/faszékes klónok a 80-as években.
De talán még azokban is Rába futómű volt (legalábbis nagyon hasonlított rá :)
Változik a világ, halad a maga folyamában előre.- a google megvette a bloggert - a delicious-t megvette a Yahootól a YouTube brigád - a google docs folyamatosan újul- a google docs for mobilba bekerült számos okosság ( OCR, pic upload )- a 1960-as évek kuponvilága…..
Őrület! Hölgyeim és uraim, ez egyre csodálatosabb lesz. Kérem, olvassák el, de ne puskázzanak, ne nézzék meg az aláírást, csak próbálják kitalálni, mely szervezet nevéhez fűződik az alábbi eszement kiáltvány. A kiáltványt ebben az esetben szó szerint kell érteni, annyi…..
Forest (törölt) 2011.04.28 21:10:36
Én sokáig azon a véleményen voltam, hogy legyen jó sok, elkülönített, biztonságos bringaút, ezért érdemes tüntetni. Aztán egyre több bringástól hallottam, hogy lóf@szt, akkor sem megyek bringaúton, ha van, mert,... és itt jöttek az érvek (mindenki ismeri őket).
Mindig az a vége ezeken a blogokon, hogy mennyire szar a bringaút, és mennyivel jobb közúton tekerni.
Pont ma beszélgettem az főpolgármester úr egyik tanácsadójával, és megosztottam ezeket az információkat. A konklúzió az lett, hogy ezek szerint nem bringaút kell, hanem közút, de jó széles, hogy elférjenek rajta autósok bringások egymás zavarása nélkül. Így aztán mindenki boldog lesz. Akkor már csak annyi van hátra, hogy a bringások lehetőség szerint húzódjanak jobbra, az autósok meg balra a felezővonal felé, és akkor mindenkinek jó lesz.
Teljesen felesleges akár az úttestről, akár a járdásról elkeríteni bringasávot, mert ezer indokkal azonnal meg lesz magyarázva a tudatlanoknak, hogy miért használhatatlan.
Akkor már nem jobb ha jó széles közutat építenek?
Elhangzott az is, hogy az elmúlt X évben Budapestnek bringaőrült főépítésze volt, de ennek az időnek "hál' Istennek vége".
Majd meglátjuk mi lesz a jövőben.
Hollandia mindenesetre nem mérvadó, mert ott a vízügy kezelésében vannak az utak (mivel jórészt a gátakon futnak) így annyi pénzt igényelhetnek útkarbantartásra az államtól, (lévén egyben védművek is) amennyit akarnak. Na itt kicsit más a helyzet, köszönhetően - többek között - a Budapest minden pénzügyi tartalékát rendszeresen felemésztő kritikán aluli BKV-ról is.
Érdekes beszélgetés volt.
Forest (törölt) 2011.04.28 21:18:18
@anyadmajma: hát, rendszám talán nem lesz mindegyiken, de valamiféle kamerázható azonosító mindenképpen, főképpen azokon, amikkel rendszeresen szolgáltatnak (értsd jövedelmet termelnek, így hatványozottan vannak jelen a forgalomban a nap 24 órájában, pl: futárcégek, ételfutárok, ccm-től függetlenül stbstbstb)
                      Dajcstomi a maga szeleburdi módján elismeri yamm.hu-s bejegyzésében, hogy az új alaptörvény, amit ráerőltettek az országra, alapvetően megosztja a nemzetet. Arra hivatkozik, hogy az állítólagos fél ország,…..
Gyakori megállapítás, hogy az autósok kevésbé figyelnek oda a  gyalogosokra és a kerékpárosokra, ami részben sajnos igaz.  Én is azt mondom, hogy nekünk autósoknak jobban oda kell figyelni a gyalogosokra, kerékpárosokra. Viszont közülük sokan nem tudják az alapvető…..
Forest (törölt) 2011.04.24 15:49:04
@Con Storm: Ezt a hozzászólást tökéletesen lehetne alkalmazni ha a gyalogosokat kerékpárosokra, a kerékpárosokat autósokra cseréljük. Ugyanez.
Na és pont emiatt nem környezetbarát szűk sávokon kerékpározni az úttesten. Mivel hogy a kerékpárosok sokkal lassabbak, az autósok nem férnek el mellettük, így jelentősen több környezetkárosító emisszió kerül ki ugyanannyi autóból, mint normál esetben, egyenletes 50-es haladásnál. Igen, pont a hiperzöld kerékpáros öntudatmikulások miatt, akik nem szennyeznek, hanem ily módon szennyeztetnek a saját képzeletbeli autójuk helyett is.
Amennyire cross-platform és web-fejlesztő barát rendszer az OSX annyira vicces, hogy az Apple mindig meg tudja lepni a nagyérdeműt azzal, hogy ha nem azt az utat választod amit ő kijelölt akkor bizony coki neked. Nos, ez most akkor is így történt, amikor az ő útját akarod járni, csak…..