Adatok
Melissa Officinalis
167 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Érdemes olvasni a Pagony hírlevelét, mert nagyon sok könyvvel ott találkoztam először. Így volt ez Bagossy László a Sötétben Látó Tündér című kötetével is. Színházi előadás alapján készült a köny, Takács Mari gyönyörű képeivel illusztrálva. Mivel az előadást…..
Melissa Officinalis
2009.12.13 19:31:55
Attól függ, hány éves a lány. Az én lányom negyedikes volt, amikor egy népmese nagyon tetszett a lányoknak az osztályban. Én pedig harmadik-negyedikben elolvastam az összes fellelhetö népmesegyüjteményt.
Jonas Hassen Khemiri Jonas Hassen Khemiri kétségkívül az egyik legtehetségesebb fiatal svéd író. Rendkívül olvasott és intelligens és szimpatikus.2003-ban az Ett öga rött (Egy veres szem) címü regényével robbant be a svéd irodalmi életbe. A könyvböl 2007-ben egy jó film…..
Melissa Officinalis
2009.11.01 20:15:37
Kedves János!
Ezt a blogot már nem használom. De a másik blogomon www.melissaofficinalis.blogspot.com szívesen ajánlom a Gondolat Kiadó honlapját és blogját.
Ha van ideje, írjon nekem a melissaofficinalis@hotmail.com címre.
Üdvözlettel:
Melissa
Ezt a blogot már nem használom. De a másik blogomon www.melissaofficinalis.blogspot.com szívesen ajánlom a Gondolat Kiadó honlapját és blogját.
Ha van ideje, írjon nekem a melissaofficinalis@hotmail.com címre.
Üdvözlettel:
Melissa
Ha olvasni szeretnéd, amit írok, azt ITT teheted meg...
A nyáron Pozsonyban hiába kerestem az ismert szlovák írónő, Gabriela Futová könyveit a könyvesboltokban. Így hát írtam Gabrielának, és megkérdeztem, miért nem kapni a műveit. A válasznak igen megörültem; ugyanis elkapkodják őket. Talán akkor érdemes lenne több példányban…..
Jóideje vállalkozással kapcsolatos könyveket tanulmányozok. Szerencsére van belőlük bőven, s igen jó tanácsokkal szolgálnak. Mindegyik azt írja, hogy vágj bele és valósítsd meg az álmodat.Ilyen álom Szegedi Katalin Álomcirkusz című könyvének a témája is. A történet…..
Ma egy ismert svéd gyerekkönyvsorozatról szeretnék írni, ami a legkisebbeknek szól. A szerzőpáros Lena Landström és Olof Landström, több sikeres képeskönyvet és készített együtt. Bu és Bä díjat is nyert Amerikában. Ez ellen a sorozat ellen még a konzervatív magyar szülőknek…..
A bejegyzés dátuma: 2008. december 13.Tegnap az összes svéd újság címlapon közölte a hírt, hogy a svéd kormány megmenti a Volvo gyárat. Gondolom, tudod, hogy mind a Volvo, mind az Ericsson vezetősége Göteborgban található.Hónapok óta érdeklődéssel figyeltük, vajon hány…..
Tudtad Te azt, hogy Meseország lakói egy bérházban laknak, ahol kaputelefon is van? Hát, ha nem, akkor elárulom, hogy így van. Méghozzá Tótfalusi István könyvében, amit Takács Mari illusztrációi tesznek színessé.A képek engem elbűvölnek. A kedvenceim a pöttyös sárkány, a…..
Bármennyire is lehetetlen, a kezemben tartom a könyvet. Köszönet érte a General Press Kiadónak. Az igazság az, hogy a történetet csak filmből ismerem. Most itt a lehetőség, hogy el is olvassam.Szegedi Katalin illusztrációi csodálatosak. Ahogy azt Katalin blogján olvastam, imádja a…..
Ez itt most megint a reklám helye!Mademoiselle blogján olvasom, hogy megjelent az egyik fordítása, méghozzá a Könyvmolyképzö gondozásábana "Csíkos lányszoba-sorozatban". Majd megpróbálom megszerezni, hogy elolvassam Mazsolának. Most éppen egy mai lányregényt olvasunk Meg…..
Végre egy újabb magyar gyerekkönyv svédül!A stockholmi Sivart Kiadó szeptemberben jelentette meg Molnár Ferenc meséjét Ängeln och Skyltdockan címen. Az utószóból megtudom, hogy ez a történet magyarul íródott, de angolul jelent meg az USÁ-ban 1952-ben. Magyarul először 1957-ben…..
Így karácsony közeledtével talán érdemes egy pillantást vetni a két legnagyobb svéd internetes könyvhálózat eladási sikerlistájára. A Bokus listája novemberi, az AdLibrisé még októberi. Talán nem véletlen, hogy egy karácsonyi képeskönyv áll a lista élén. A második pedig…..
Szegedi Katalin munkásságát az általa festett tarot kártyák révén ismertem meg, már akkor nagyon tetszett finom, romantikus képi világa. Amikor kiderült, hogy fő tevékenysége a gyerekkönyv illusztráció, szabályosan elkezdtem hajtani a könyveit, rengeteg…..
Melissa Officinalis
2008.12.20 19:40:08
(Folytatás)
A svéd oktatás csaknem minden területét javítani kell ezután a csaknem 40 évnyi sikertelen és téves oktatáspolitika után.
Már jövőre életbe lép az új oktatási törvény , megújul majd a tanárképzés és a gimnáziumi oktatás, új bizonyítvány rendszert vezetünk…..
Melissa Officinalis
2008.12.14 11:32:15
Szia Ildikó!
Régen nem jártam már itt, de október óta egy általános iskolában dolgozom, és most engem is nagyon érdekel ez a téma. Tegnap az egyik magyar barátnöm kinyomtatta nekem ezt a cikkedet, így értesültem róla.
Látom, már Ti is kezditek kapisgálni, hogyan is müködik a svéd iskola.
Amikor 12 éve ide költöztem, a keletközép-európai anyuka ismeröseimtöl azt hallottam, hogy a svéd iskola nagyon laza az általunk megszokott képzéshez képest. Nincs házi feladat, például. Hát, meg kell hagyni, nagyon kevés.
Talán egy kisvárosban jobb a helyzet, mint itt nálunk a nagyvárosban.
Nos, sokat mesélhetnék a lányom iskolájáról. Hál istennek, fog az esze, és mivel itthon sokat foglalkoztam vele kiskorában, már úgy ment iskolába, hogy tudott olvasni. Az iskoláról nem sokat beszélt, a tanárnö meg volt vele elégedve. A rémtörténeteket mindig csak a szomszéd szülöktöl hallottam. Mármint, hogy mekkora rendetlenség van a tanítási órán. Az órák fele ugyanis fegyelmezéssel ment el, mondanom sem kell, hogy a tanulás rovására. Az osztály legjobb tanulóját a szülei kivették az iskolából, mert nem tudott koncentrálni az órán. Az én lányom szerencsére így is tudott dolgozni.
Ötödikben például nem jutott idö Svédország földrajzának az elsajátítására. Néhány szülö ezt nehezményezte. Eredmény nélkül.
Hatodikban új, nagyobb iskolába kerültek a gyerekek. Amikor az egyik szülö azt kérdezte, hogy itt esetleg lesz-e rá mód, hogy bepótolják Svédország földrajzát, az igazgatónö azt felelte, hogy bizonyos diákok iskolába járás nélkül is ugyanolyan szinten lennének, mint az iskolába járó társaik. No komment. Mármint részemröl. Csak az a szerencse, hogy a lányomnak vannak jó és értelmes tanárai is. Meg hogy úgy lehetett bejutni az iskolában lévö három párhuzamos osztály egyikébe, hogy kultúra, mozgás és környezetvédelmi különóra közül lehetett választani. Mint késöbb a lányomtól megtudtam, azok a gyerekek, akik nem szeretnek tanulni, messze elkerülték a kultúrát. Hál istennek!
Szóval egy jó osztály lett. Az elsö szülöi értekezleten ugyan az egyik anyuka kétségeit fejezte ki, vajon az ö fia ide való-e, mivel úgy véli, hogy az iskolának szórakoztatónak kell lenni.
Itt jegyzem meg, épp most jelent meg egy könyv, most éppen nem jut eszembe a címe, mi szerint a svéd iskola egy szállodához hasonlít, aminek a szórakoztatás a célja. Mintha ebben lenne valami.
Olvasgatom az iskoláról folyó vitát az újságokban, és néha felforr a vérem, mert mindenféle zagyva nézeteket hangoztatnak, csak éppen a lényeget hagyják ki. Miszerint nem lehet hatékony munkát folytatni fegyelem nélkül.
Épp pénteken olvastam egy cikket a GP-ben, ahol a cikk szerzöje azt írja, hogy van olyan tanár, aki már a megjelenésével is rendet teremt az osztályban. Ugye most halálra röhöghetem magam?
A föiskolát végzett tanárok nagy része messze elkerüli az általános iskolát, ha csak teheti. A gimnáziumokban talán valamivel jobb a helyzet, ezért oda szeretnének bekerülni. Az egyik barátnöm friss diplomás, egyébként egy más országból van már egyetemi végzettsége, most nem ecsetelem, mi volt a véleménye a két képzés között. Augusztusban kezdett tanítani egy általános iskolában, és egy gimnáziumban. Az általános iskolában már fel is mondott, mert nem viselte el, hogy van egy hiperaktív gyerek, itt úgy mondják AHDH, aki lehetetlenné tett bármiféle érdemi munkát az osztályban. De nem lehet onnan eltávolítani, mert az negatív diszkrimináció.
Az iskolában, ahol dolgozom, úgy néznek rám, mintha egy UFÓ lennék a marsról, amikor elmondom, hogy szerintem egy iskolának úgy kellene müködni, ahogy az az én országomban az én idömben volt. Komolyan. Ja, ja, mondják, te nem érted a mi svéd rendszerünket. Dehogyisnem. Pontosan értem én azt.
Személy szerint a hibát abban látom, hogy a hetvenes években volt egy olyan nézet, mi szerint a gyereknek mindent szabad.´A családok többségében így is nevelték a gyerekeket. A mai jelszó az, hogy határokat kell szabni.
Az iskolában a "demokrácia" olyan fokon van, hogy a gyerekek határozzák meg, mi történjen. Amikor egyszer a lányom tanító nénije egy olyan pénteki levelet küldött haza, amiben elmesélte, hogy megtárgyalta a gyerekekkel, hogyan kellene rendet teremteni az osztályban, röhögögörcsöt kaptam. Tényleg lehetséget, hogy józan ésszel megáldott felnött pedagógusok nem látják be, hogy egy gyereknek irányításra van szüksége, és hogy a felnött az, akinek a rendszabályokat meg kell határoznia? Lehet, hogy hihetetlen, de a tanárok többsége így gondolkodik. A gyerekek egyébként azt javasolták, hogy a tanító néni telefonáljon haza a rendetlen gyerekek szüleinek, csak éppen a 10 percenkénti telefonálás valahogy megvalósíthatatlannak tünt.
Amikor viták során azt hallom svéd pedagógusoktól, hogy a szülök azt hiszik, hogy az iskola feladata tudást átadni a gyerekek, akkor azt hiszem, rosszul hallok. "Mi a jó ég akkor az iskola feladata?" - kérdem én. "Jó állampolgárokat nevelni és helyet biztosítani a gyerekeknek addig, amíg a szülök dolgoznak." - hangzik a válasz. No komment. Részemröl.
Bármennyire is büszkék a svédek az iskolájukra, tudniuk kellene, hogy a szintet a közepes képességü gyerekek mércéjére állították fel. A svéd iskolarendszer vesztesei a jó képességü gyerekek. Az uralkodó nézet szerint ugyanis, a gyenge képességü gyerekek nem érzhetik, hogy ök gyengébb teljesítményre képesek, mint a társaik. Ráadául, mivel a tanároknak semmiféle olyan módszer nincs a kezében, amivel meg lehetne rendszabályozni a rendetlenkedöket, a tanulni akaró diákoknak még a zürzavart is el kell viselniük.
A svéd diákok roppantul tudatában vannak jogaiknak, a kötelességeiket azonban annál inkább szeretik elfelejteni. A diákok szemtelenek, nem tisztelik a felnötteket, azt csinálnak, amit akarnak, viszont a tanár még a kezét sem teheti rá egy diák vállára, mert azonnal fenyegetözni kezd, hogy feljelenti a tanárt. És ezt a felnöttek akceptálják. Ez nem vicc!
Amikor a diákok bejönnek az iskolai könyvtárba, és a koszos csizmáikat felrakják a szövettel bevont székekre, finoman felszólítom öket, hogy tegyék le a lábukat. Erre a szemembe röhögnek. Ugye, nem kell magyaráznom, hogy felszökik a vércukorszintem.
Látta már valaki ugyanezt a göteborgi villamoson? Ugye igen? És látott már valaki egy felnöttet is, aki azt mondta volna: "Most azonnal vedd le a mocskos patádat az ülésröl?" Ugye, nem? Hát ez az, ami a legjobban felháborít. Hogy a felnöttek szó nélkül türik azt, amit a fiatalok müvelnek.
A múltkor az egyik továbbképzésen egy idösebb hölgy ült mellettem, aki egy mozgalmat szeretne indítani, ami rendre tanítja a fiatalokat. Ott a helyem.
A svéd iskoláról kitünö írás található a következö könyvben:
David Eberhard:
I trygghetsnarkomanernas land
Sverige och det nationella paniksyndromet
www.panorstedt.se/templates/Prisma/Book.aspx?id=42804
David Eberhard är överläkare på psykakuten på S:t Görans sjukhus och kontroversiell debatör. Han uppmärksammades stort när han i sin förra bok, I trygghetsnarkomanernas land, hävdade att vi i Sverige har ett överdrivet behov av trygghet och kontroll av alla möjliga och omöjliga faror. I sin kommande bok försöker han förstå hur vi, trots att vi lever i världens kanske mest rättvisa land, känner oss alltmer och allt oftare kränkta.
Föleg a svéd iskoláról szóló fejezetet ajánlom a figyelmedbe. Azzal teljes mértékben egyetértek.
Mostmár csak abban reménykedem, hogy ez a kormány valóban belátja, hogy a tudásról folytatott vita helyett, szigorúbb rendszabályokat kellene bevezetni, hogy a tudáshoz való jog ne csak egy szük réteg joga legyen, hanem mindenkié. Sok szülö ugyanis kiveszi a gyerekét az állami iskolából, és privát iskolát választ, ahol reményei szerint jobb a helyzet.
Most látom, hogy David Eberhardnak újabb könyve jelenik meg jövöre.
Régen nem jártam már itt, de október óta egy általános iskolában dolgozom, és most engem is nagyon érdekel ez a téma. Tegnap az egyik magyar barátnöm kinyomtatta nekem ezt a cikkedet, így értesültem róla.
Látom, már Ti is kezditek kapisgálni, hogyan is müködik a svéd iskola.
Amikor 12 éve ide költöztem, a keletközép-európai anyuka ismeröseimtöl azt hallottam, hogy a svéd iskola nagyon laza az általunk megszokott képzéshez képest. Nincs házi feladat, például. Hát, meg kell hagyni, nagyon kevés.
Talán egy kisvárosban jobb a helyzet, mint itt nálunk a nagyvárosban.
Nos, sokat mesélhetnék a lányom iskolájáról. Hál istennek, fog az esze, és mivel itthon sokat foglalkoztam vele kiskorában, már úgy ment iskolába, hogy tudott olvasni. Az iskoláról nem sokat beszélt, a tanárnö meg volt vele elégedve. A rémtörténeteket mindig csak a szomszéd szülöktöl hallottam. Mármint, hogy mekkora rendetlenség van a tanítási órán. Az órák fele ugyanis fegyelmezéssel ment el, mondanom sem kell, hogy a tanulás rovására. Az osztály legjobb tanulóját a szülei kivették az iskolából, mert nem tudott koncentrálni az órán. Az én lányom szerencsére így is tudott dolgozni.
Ötödikben például nem jutott idö Svédország földrajzának az elsajátítására. Néhány szülö ezt nehezményezte. Eredmény nélkül.
Hatodikban új, nagyobb iskolába kerültek a gyerekek. Amikor az egyik szülö azt kérdezte, hogy itt esetleg lesz-e rá mód, hogy bepótolják Svédország földrajzát, az igazgatónö azt felelte, hogy bizonyos diákok iskolába járás nélkül is ugyanolyan szinten lennének, mint az iskolába járó társaik. No komment. Mármint részemröl. Csak az a szerencse, hogy a lányomnak vannak jó és értelmes tanárai is. Meg hogy úgy lehetett bejutni az iskolában lévö három párhuzamos osztály egyikébe, hogy kultúra, mozgás és környezetvédelmi különóra közül lehetett választani. Mint késöbb a lányomtól megtudtam, azok a gyerekek, akik nem szeretnek tanulni, messze elkerülték a kultúrát. Hál istennek!
Szóval egy jó osztály lett. Az elsö szülöi értekezleten ugyan az egyik anyuka kétségeit fejezte ki, vajon az ö fia ide való-e, mivel úgy véli, hogy az iskolának szórakoztatónak kell lenni.
Itt jegyzem meg, épp most jelent meg egy könyv, most éppen nem jut eszembe a címe, mi szerint a svéd iskola egy szállodához hasonlít, aminek a szórakoztatás a célja. Mintha ebben lenne valami.
Olvasgatom az iskoláról folyó vitát az újságokban, és néha felforr a vérem, mert mindenféle zagyva nézeteket hangoztatnak, csak éppen a lényeget hagyják ki. Miszerint nem lehet hatékony munkát folytatni fegyelem nélkül.
Épp pénteken olvastam egy cikket a GP-ben, ahol a cikk szerzöje azt írja, hogy van olyan tanár, aki már a megjelenésével is rendet teremt az osztályban. Ugye most halálra röhöghetem magam?
A föiskolát végzett tanárok nagy része messze elkerüli az általános iskolát, ha csak teheti. A gimnáziumokban talán valamivel jobb a helyzet, ezért oda szeretnének bekerülni. Az egyik barátnöm friss diplomás, egyébként egy más országból van már egyetemi végzettsége, most nem ecsetelem, mi volt a véleménye a két képzés között. Augusztusban kezdett tanítani egy általános iskolában, és egy gimnáziumban. Az általános iskolában már fel is mondott, mert nem viselte el, hogy van egy hiperaktív gyerek, itt úgy mondják AHDH, aki lehetetlenné tett bármiféle érdemi munkát az osztályban. De nem lehet onnan eltávolítani, mert az negatív diszkrimináció.
Az iskolában, ahol dolgozom, úgy néznek rám, mintha egy UFÓ lennék a marsról, amikor elmondom, hogy szerintem egy iskolának úgy kellene müködni, ahogy az az én országomban az én idömben volt. Komolyan. Ja, ja, mondják, te nem érted a mi svéd rendszerünket. Dehogyisnem. Pontosan értem én azt.
Személy szerint a hibát abban látom, hogy a hetvenes években volt egy olyan nézet, mi szerint a gyereknek mindent szabad.´A családok többségében így is nevelték a gyerekeket. A mai jelszó az, hogy határokat kell szabni.
Az iskolában a "demokrácia" olyan fokon van, hogy a gyerekek határozzák meg, mi történjen. Amikor egyszer a lányom tanító nénije egy olyan pénteki levelet küldött haza, amiben elmesélte, hogy megtárgyalta a gyerekekkel, hogyan kellene rendet teremteni az osztályban, röhögögörcsöt kaptam. Tényleg lehetséget, hogy józan ésszel megáldott felnött pedagógusok nem látják be, hogy egy gyereknek irányításra van szüksége, és hogy a felnött az, akinek a rendszabályokat meg kell határoznia? Lehet, hogy hihetetlen, de a tanárok többsége így gondolkodik. A gyerekek egyébként azt javasolták, hogy a tanító néni telefonáljon haza a rendetlen gyerekek szüleinek, csak éppen a 10 percenkénti telefonálás valahogy megvalósíthatatlannak tünt.
Amikor viták során azt hallom svéd pedagógusoktól, hogy a szülök azt hiszik, hogy az iskola feladata tudást átadni a gyerekek, akkor azt hiszem, rosszul hallok. "Mi a jó ég akkor az iskola feladata?" - kérdem én. "Jó állampolgárokat nevelni és helyet biztosítani a gyerekeknek addig, amíg a szülök dolgoznak." - hangzik a válasz. No komment. Részemröl.
Bármennyire is büszkék a svédek az iskolájukra, tudniuk kellene, hogy a szintet a közepes képességü gyerekek mércéjére állították fel. A svéd iskolarendszer vesztesei a jó képességü gyerekek. Az uralkodó nézet szerint ugyanis, a gyenge képességü gyerekek nem érzhetik, hogy ök gyengébb teljesítményre képesek, mint a társaik. Ráadául, mivel a tanároknak semmiféle olyan módszer nincs a kezében, amivel meg lehetne rendszabályozni a rendetlenkedöket, a tanulni akaró diákoknak még a zürzavart is el kell viselniük.
A svéd diákok roppantul tudatában vannak jogaiknak, a kötelességeiket azonban annál inkább szeretik elfelejteni. A diákok szemtelenek, nem tisztelik a felnötteket, azt csinálnak, amit akarnak, viszont a tanár még a kezét sem teheti rá egy diák vállára, mert azonnal fenyegetözni kezd, hogy feljelenti a tanárt. És ezt a felnöttek akceptálják. Ez nem vicc!
Amikor a diákok bejönnek az iskolai könyvtárba, és a koszos csizmáikat felrakják a szövettel bevont székekre, finoman felszólítom öket, hogy tegyék le a lábukat. Erre a szemembe röhögnek. Ugye, nem kell magyaráznom, hogy felszökik a vércukorszintem.
Látta már valaki ugyanezt a göteborgi villamoson? Ugye igen? És látott már valaki egy felnöttet is, aki azt mondta volna: "Most azonnal vedd le a mocskos patádat az ülésröl?" Ugye, nem? Hát ez az, ami a legjobban felháborít. Hogy a felnöttek szó nélkül türik azt, amit a fiatalok müvelnek.
A múltkor az egyik továbbképzésen egy idösebb hölgy ült mellettem, aki egy mozgalmat szeretne indítani, ami rendre tanítja a fiatalokat. Ott a helyem.
A svéd iskoláról kitünö írás található a következö könyvben:
David Eberhard:
I trygghetsnarkomanernas land
Sverige och det nationella paniksyndromet
www.panorstedt.se/templates/Prisma/Book.aspx?id=42804
David Eberhard är överläkare på psykakuten på S:t Görans sjukhus och kontroversiell debatör. Han uppmärksammades stort när han i sin förra bok, I trygghetsnarkomanernas land, hävdade att vi i Sverige har ett överdrivet behov av trygghet och kontroll av alla möjliga och omöjliga faror. I sin kommande bok försöker han förstå hur vi, trots att vi lever i världens kanske mest rättvisa land, känner oss alltmer och allt oftare kränkta.
Föleg a svéd iskoláról szóló fejezetet ajánlom a figyelmedbe. Azzal teljes mértékben egyetértek.
Mostmár csak abban reménykedem, hogy ez a kormány valóban belátja, hogy a tudásról folytatott vita helyett, szigorúbb rendszabályokat kellene bevezetni, hogy a tudáshoz való jog ne csak egy szük réteg joga legyen, hanem mindenkié. Sok szülö ugyanis kiveszi a gyerekét az állami iskolából, és privát iskolát választ, ahol reményei szerint jobb a helyzet.
Most látom, hogy David Eberhardnak újabb könyve jelenik meg jövöre.
Melissa Officinalis
2008.12.14 11:33:54
Könyvtáros Svédországban
Jean-Marie Gustav Le Clézio Az afrikai - számodra, aki siet
2008.11.08 21:29:46
Jean-Marie Gustave Le Clézio Az afrikai - számodra, aki siet Henrik Lange 80 romaner för dig som har bråttom című sikerkönyvéről már korábban írtam. ITT olvashatod el újra. A képregény most megjelenik amerikában 90 Classic Books for People in a Hurry címen.A Svensk Bokhandel…..
A Rabénförlagen több kiadót is tömörít. A következő kiadók társultak: Rabén & Sjögren, Gammafon, Tiden, Eriksson & Lindgren.Közülük a Gammafon hangoskönyveket, zene CD-t, kisfilmeket, számítógépes játékokat ad ki gyerekek számára svéd gyerekkönyvfigurákat…..
Azt hiszem, hogy újabban a vudubaba kifejezés Peperóniában sem ismeretlen. Kíváncsian vettem a kezembe Martin Widmark Nelly Rapp-sorozatának a 7. kötetét, amelynek a címe Häxdoktorn (Boszorkánydoktor). Mondanom sem kell, hogy ez a sorozat is a kedvenceim közé tartozik.Nelly Rapp egy…..
Per Gustavsson - Helena Willis: Kaninkostymen (Nyuszikosztüm) Ha két jó illusztrátor összefog és együtt ír és rajzol egy könyvet, abból csak jó sülhet ki. Így volt ez a Kaninkostym (Nyuszikosztüm) című könyv esetében. Per Gustavsson képei kissé enyhítik Helena Willis…..
Klasszikusok újramesélve Azt mondod, hogy a lányaid és a diákjaid nem szívesen olvassák a hosszú, kissé régies nyelvezetű kötelező olvasmányokat? Hát, nem csodálkozom rajta, amikor annyi jó új könyv jelenik meg mostanában.Szerencsére több regényt is átírtak a…..
A bejegyzés idöpontja: 2008. október 27.Tegnap egész nap svéd könyvkiadók elöadásait hallgattam az ösz könyveiröl. Néhány szerzöt is magukkal hoztak. A legérdekesebb elöadót, nem véletlenül a legvégére hagyták.Fredrik Härén több ezer könyvet adott már el az interneten…..
A bejegyzés dátuma: 2008. október 25.Szeptember óta vetítik a svéd mozik a Mamma Mu & Kråkan (Mu Mama & a Holló) című rajzfilmet. A film animációs munkálatai Budapesten készültek. A történet alapjául pedig a magyar gyerekek előtt sem ismeretlen Mú Mamáról szóló…..
A bejegyzés dátuma: 2008. október 20.Szombaton vettem egy Happy Mealt a McDonald´sban, és kaptam hozzá egy kedves képeskönyvet, aminek a címe Castor syr (Castor varr). Lars Klinting Castor-sorozata rendkívül népszerű Szendvicsországban és Európa más országaiban is, hiszen sok…..
A bejegyzés dátuma: 2008. októberEz itt most a reklám helye. Nemrég fedeztem fel a Csodaceruza honlapján, hogy Szegedi Katalin blogírásra adta a fejét. Nagyon megörültem, hiszen tudod, hogy nagy csodálója vagyok a képeinek. Alice-t időről-időre újra és újra előveszem, hogy…..
A bejegyzés dátuma: 2008. október 17.Francia gyerekkönyvet ígértem. Susie Morgenstern Hemliga brev (Titkos levelek) című könyve egy éve várja, hogy felkerüljön a blogra. Amikor tavaly ősszel megjelent Szendvicsországban, a szakma örömújjongásban tört ki, hogy végre egy francia…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz