Regisztráció Blogot indítok
Adatok
refuse/resist!

20 bejegyzést írt és 722 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mielőtt irtózatos költségekbe verjük magunkat azért, hogy a jövő generációkat ne fosszuk meg a tiszta környezettől, gondoljuk meg, hogy ők tízszer olyan gazdagok lesznek, mint mi most. Lehet, hogy nekik több forrásuk lesz e probléma megoldására...
refuse/resist! 2009.09.16 22:36:34
@eltecon: pl. a fejlődés-hitből, GDP extrapolációjából.
Meg abból, hogy ebben a cikkben egy kukkot sem szóltak arról, hogy a CO2-korlátozás egyben erőforrás-korlátozás, valószínűleg a kormányok erre használják elsősorban (és pont emiatt még nincsenek drasztikus csökkentések ott, ahol fájnának, hisz ha nagyon lecsökkentik a saját felhasználást, felhasználja más olcsóbban - reálpolitika).
A hasraütésre bemondott 300 $-nál meg nem tudtam, sírja-e vagy nevessek...
  Kövér László, a Fidesz választmányi elnöke Deutsch Tamás EP-képviselő társaságában moralizált ma Békéscsabán, a Kisgazda Polgári Egyesület országos gyűlésén. A NOL tudósítása szerint Kövér így beszélt: „Ha az a kétmillió ember, aki hosszú évek óta a…..
refuse/resist! 2009.09.14 23:43:53
@Oli bácsi: Akkor eme kalandos keresés keretében elmondhatnátok, hogy ezt így hogy?!
Ha aszondjátok, hogy valami kódolt üzenet van benne, amit viccesnek találtatok publikálni, akkor oké, nem szóltam.
Hogy az új magyar konzervativizmus a szellemi standard meghatározását sikerre vigye, az kell, hogy előbb a tevékenységének természetes területét jelentő jobboldalét formálja (talán nem is) kicsit át. Nem arról van szó, hogy teljesen demitologizálni vagy racionalizálni kellene…..
refuse/resist! 2009.09.14 01:17:41
@rosta: Nem hinném, hogy teljes körű válaszut kapsz :)))))
No, addig is ajánlom ezt:
mises.org/Books/mysteryofbanking.pdf
Ez a zsidó csóka elég lelkesen gyepálja a bankvilágot :)
Az egymáshoz közeledő „nemzeti radikális” párt és a szélsőjobboldal szervezetei nem jobboldaliak a szó semmilyen értelmében sem és a konzervativizmussal semmilyen szinten nem állnak kapcsolatban. A szélsőjobboldallal, a „jobboldali” Marat-kkal szembeni…..
refuse/resist! 2009.08.26 12:55:08
@TaTa86.: Ott a pont.
Nem ellenradikális ideológiai fingfűrészelésre van szükség, hanem erkölcsös, jó kormányzásra.
A pénzügyi válság miatt a kapitalizmus végéről értekeznek kárörvendő módon a fősodorhoz tartozó és a jelentéktelen szélsőbalos gondolkodók, eközben pedig már a magyar jobboldal is azon sajnálkozik, hogy a magyar baloldali pártok nem is igazán baloldaliak. Sőt a jobboldal…..
refuse/resist! 2009.08.14 18:17:55
@VIII. Nagyapó: "Amire én utaltam, hogy a politikai elit esetében semmivel sem nyilvánvalóbb a motiváció a nagybetűs Közjó szolgálatára a döntései meghozatalakor, mint egy vállalat vezetői esetében."
Ezzel nem értek egyet - hisz per definitionem a politikusoknak a közszolgálat a munkájuk, a vállalat vezetésének meg a részvényesek gazdagítása.
Ugyanakkor a gyakorlat már nem ilyen egyszerű, van egy jó adag baki:
- az általad említett képesség-korlát
- populizmus
- egalitarizmus - ideológia tiszta erkölcsi alapok és valódi, önzetlenséget (pozitív externáliát) is bevállaló közösségek helyett
stb.

Ergo simán kijöhet az, hogy a vállalatvezetők az önérdeküket követve jobban hozzájárulnak a közjóhoz.
Ugyanakkor a 20 sz. 2. felében elértünk azt a pontot, hogy erőst telítetté vált e bolygó.
Innentől kezve egyre fontosabb a negatív externáliák korlátozása, melyre egyedül az államnak van (inkább lenne) elég ereje.
Mégis, miért nem működik a dolog?
Az ilyesmik miatt:
blogs.reuters.com/rolfe-winkler/2009/08/04/buffetts-betrayal
(ez megérne egy posztot - nem csak a hülyemagyarok szívják az állami csecset)

"Erősen kérdéses tehát, hogy egy (akár kicsi, de) erős állam esetén a meghozott szabályozások a jó irányba mozdítják-e a dolgokat."
Nyilván. Az viszont biztos igaz, hogy közjó és erkölcs szempontjából nem a legjobb rendszer alakul ki spontán módon.
A jó politikáért és a jó gazdaságért meg kell dolgozni, energiát kell befektetni a fenntartásába.
A törvények betartatása is szabályozás, nem csak az eszetlen szociális osztogatás.

A politikai rendszer számít a bűnre való kísértés szempontjából. Nyilván az Isten Országát nem nagyon tolja odébb egy politikai váltás, a megvalósult, manifesztálódott bűnmennyiségre igenis hat.
Azt egyébként tényleg komolyan gondolja valaki, hogy csupán a kommunizmus, a feudalizmus, a törzsi berendezkedés hajlamosíthat bizonyos bűnökre és a kapitalizmus nem?
Az egy korrekt állítás szvsz, hogy a mostani kapitalizmus kevesebb bűnre ösztönöz, mint a kommunizmus.
De ez nem tölt el engem elégedettséggel.
refuse/resist! 2009.08.24 17:12:44
@VIII. Nagyapó: erre írtam ezt, csak a gép megkavarta:
Persze :) Épp emiatt van az a sejtésem, hogy egy bizonyos szinten túl tulajdonképpen nem is romlott jelentősen ez a világ a korábbihoz képest.
IT Guru A bicikli jövője 2009.08.17 14:20:00
Régebben biciklivel jártam dolgozni, de sajnos Magyarországon egy bizonyos pozíció elérése után ez cikinek számít. Bármit is gondolok erről, és hiába látta a munkatársaim többsége az angol cégvezéreket a legótvarosabb utcai cangával tőzsdére járni, itthon még mindig nem…..
refuse/resist! 2009.08.18 11:29:48
Ilyen bicaj is csak papíron létezik.
Nem véletlenül nem árulnak ilyet Boardman cégénél se ilyet:
www.boardmanbikes.com/
"itthon még mindig nem menő cégvezérként biciklivel járni."
wtf?!!??
Idióta divatokkal szembemenni mindig is piszok MENŐ volt.
Aki erre:
www.biker-boarder.de/shopware/Scott-Sportster-P1-Men-Anthracite-Black-Gold-2009_detail_3699.html
vagy erre:
www.bike-alm.de/images/product_images/popup_images/40663_0.jpg
aszondja, hogy nem menő, az elmerokkant.
Pánczél Hegedűs János írása      Hazajőve a családi nyaralásról az a hír fogadott, hogy "támadás ért engem". Gondoltam, hogy talán a baloldalon prüszkölni fognak néhány dolog miatt, de sajnos a támadás jobbról jött és egy régi kedves ismerős tette…..
…egyetlen személyes hangvételű, bátor önfeltárulkozó posztba sűrítve. Mégiscsak zseniális ez a Marci gyerek! Szomorú történet ez, kedves magyar testvéreim, nagyon szomorú...
Vastagbőr Mobilt a szegényeknek! 2009.07.17 09:01:00
Az áramvisszakapcsolós és villanykörteosztós hírek után majdnem lefordultam a székről, mikor a Hírszerző-cikk címét olvastam: Mobilt adna a kormány a szegényeknek Nem, ilyen már tényleg nincs..... Napszúrást kaptak ezek? Vagy a 9 % -tól lettek hirtelen ilyen érzékenyek…..
refuse/resist! 2009.07.17 09:40:52
@Jim Raynor: Ne viccelj már!
www.mobilcontrol.hu/index.php?menu=24
52 200 Ft.
4000-ért meg kapsz mobilt.
Amit ha beprogramozol, akkor 2 kattintással hívja a 112-t.
De ha valaki nagyon technológiai analfabéta, az is be tudja írni a 112-t és megnyomni a zöld gombot.
A pénzt normális rendőrségre kéne költeni.
Hiába van bármilyen segélyhívó kütyüd, ha nem ér ki a sündőrség...
refuse/resist! 2009.07.17 09:57:51
@Agyalap: @Jim Raynor:
Itt a pont. _Erre_ kéne költeni, és nem arra, hogy olyan fasza készülékeket osztogatunk, melynek a hívására nem válaszolnak (és a sündőrség se jön ki időben).
Index-es főcikk, sőt, egyenesen egy interjú Vona Gáborral?! Mi történik itt? Csak nem úgy kelt fel a kedves Index-es szerkesztő, hogy ma van a Kiegyensúlyozott Objektív Újságírás Napja? Az interjút elolvasva látszott, hogy a riporter próbálja szorongatni Vonát. Ami…..
refuse/resist! 2009.06.30 13:28:07
Nono, a Sváby-Orbán mellett erről se feledkezzünk meg:
www.youtube.com/watch?v=6HTKhm7rlKs&feature=PlayList&p=201F75A23C6FFAA0&playnext=1&playnext_from=PL&index=13
Örök klasszikus.

Egyébként Miklósi kb. felerészben jogosan gyepálta az inkonziszteciákat Vona mondandójában.
Az igaz, hogy minimum ennyire kéne _minden_ politikussal keménykedni, ha normális interjúkat szeretnének csinálni.
A fenti jelszót az elmúlt EP választások idején több induló párt is zászlajára tűzte bizonyítást sem igénylő tényként kezelve azt, hogy a hazai tulajdonú vállalatok adószempontból hátrányos megkülönböztetést szenvednek a multikkal szemben. Ilyen állítások más országok…..
Kevés a sportértéke a kapánycsend kritizálásának, nem csoda, hisz ez az intézmény díszes példánya a józan ésszel bátran és büszkén szembemenő szabályozásainknak.Ezért most csak a törvény legabszurdabb részét emelem ki, nem is tudom, sírjunk-e vagy nevessünk:A…..
refuse/resist! 2009.06.09 15:11:04
@Molnargoreny: Hát, pedig ezek sokkal inkább megfelelnek a "választói akarat befolyásolására alkalmas információk" meghatározásnak, mint bármelyik kampányszlogen. Biztos, hogy jó ez a megfogalmazása a törvénynek?
refuse/resist! 2009.06.10 14:59:30
@Molnargoreny: Megérne egy törvénymódosítást ez az ügy. A jelenlegi helyzetben csak álszent kontraproduktív szarrágást eredményez.
A Jobbik kampányszlogenje nekem nem nagyon tetszik, de az OVB döntése ettől függetlenül piszok nagy böszmeség.
A gazdasági válság közepette, a kormányozatlanság és az amorális vezetés érájának végén, egy hagyomány-, család- és vállalkozáspárti korszak kezdetén olyan erényekre van szüksége a társadalomnak, amelyet csak és kizárólag a konzervativizmus biztosíthat számára, a…..
refuse/resist! 2009.06.02 10:49:08
@BékésMárton: http://www.audi.co.uk/audi/uk/en2/about_audi_ag/history/technical_highlights/front_wheel_drive.html
És eleve, hogy néz már ki?
Rakd mellé ezt:
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(E21)
vagy ezt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W111
No, ez eléggé mellékvágány, de én is szeretem az autókat, végülis mehet ez a téma is :)
Hamvas "bukott angyalok tudása"-szövege viszont tényleg érdekelne.
refuse/resist! 2009.06.02 11:12:52
@BékésMárton: Gratulálok.
Egyébként vicces, hogy a kritikám legkevésbé érdemi részére reagáltál.
refuse/resist! 2009.06.02 17:18:51
@Vendéen (dszg):
Mi a helyzet a feudalizmus előtti időkkel?
Pl. törzsi társadalom?
Erről asszem a mai korszellemmel átitattott eszünkkel még kevesebb fogalmunk van. Olvasgattam erről egy kicsit és elég érdekesnek tűnik.
@BékésMárton:
Szerintem érdekesebb lenne (ez egy visszajelzés a sokból - nyilván arról írsz, amiről akarsz), ha a feudalizmusról, az azelőtti időkről és Hamvasról írnál, ahelyett, hogy megideologizálod a fidesz melletti kampányodat :)
Amit a legtöbben egy mondattal elintézünk:
-Az alternatívák közül mi másra szavazna az ember? - oszt jónapot.
Az aránytévesztésről pedig:
a tiedhez hasonló csípősségű kiszólásokkal megtűzdelt kritikát adtam.
És Te pontosan a leglényegtelenebb részekre reagáltál. Míg én jeleztem, hogy nagy vonalakban - a piacgazdaságot és a zöldfikát leszámítva - nagy vonalakban egyetértek a cikkeddel. Igaz, jobban belegondolva kerub elég fontosat mondott a burokban levésről.
  Különleges megtiszteltetés érte a Nemzetközi Összefüggéskutató Intézet kutatási igazgatóját, illetve annak vezető elemzőjét, Spanyolt. Néhány nappal ezelőtt ugyanis az Amerikai Egyesült Államok elnöke, Barack Obama egy közvetlen hangvételű levélben, személyesen…..
Ha volt valami értelme annak, hogy két és fél évig Angliában éltem, annyi mindenképpen, hogy megtanultam felismerni a posztkádári mémeket: egyszerűen vannak olyan nézetek, amelyek csak diktatúrákban alakulnak ki, jogállamban nem, még akkor sem, ha az adott jogállamban durván erős…..
refuse/resist! 2009.05.27 16:59:17
@Lord_Valdez: "a pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve. "
Ezt szvsz arra mondják, ha valaki _egy_ jó szempontot kiszúr, és mindenképpen azt akarja megvalósítani. A politikában ezt asszem ideológiának hívják.
C. S. Lewis írja (meg biztos más is), hogy a bűn tulajdonképpen a kisebbik jó.
Erre?Hááááát, nem állunk nagyon jól. A konjunktúraciklusok reálelmélete (real business cycle, RBC) a kilengéseket mindenekelőtt a széles értelemben vett termelékenységi sokkoknak tulajdonítja. Recesszióban ezért a termelékenység mérőszáma, a Solow-maradék csökkenni szokott,…..
refuse/resist! 2009.05.19 10:22:25
@óriás: Ez így hibás érvelés.
Ennyi erővel azt is lehetne mondani, hogy az atomfizikus nem volt még atommag körül keringő elektron.

A közgáz egy nagyon fiatal "tudomány", kb. ott van a fejlődésben, mint az alkímia a 18. század végén. Sokkal inkább számít a józan ész és a tapasztalat.

Ha egzakt tudomány lenne, akkor még megállna ez a gondolat, hisz az elméleti fizikusnak tényleg nem szükséges jó ponthegesztőnek lennie. Elméleti közgazdaságtan viszont nincs (na, jó, van, de nem működik ;))
A Jézusról alkotott baloldali kép általában úgy jelenik meg, mint a szegények mellett és a gazdagokkal, az adott társadalom vezetőivel szemben fellépő Krisztus képe. Csakhogy a baloldal számára a lényeg a társadalom megváltoztatása, s ez teljesen ellentétben áll Jézussal és…..
refuse/resist! 2009.05.18 10:45:32
"Az igazságosság a baloldalon a javak kikényszerített egyenlő elosztását jelenti, míg a keresztény (és az ókori) felfogásban azt, hogy mindenki azt kapja, ami jár neki."
Ezzel vitatkoznék két szempontból is. Azzal egyetértek, hogy a zsidó megközelítés ezt támogatta.
Azonban:
1. a józanparaszt is látja, hogy ez a lineáris modell ("mindenki azt kapja, ami jár neki") csupán ideál, megközelíteni lehet,
2. A csökött eszünk és lelkiismeretünk miatt szorulunk rá a linearitásra. Ez nem isteni, nem ez a legjobb megoldás. Pont erről szól a szőlőmunkások példabeszéde (ami szvsz pont az eszkatológiai síkon elég felszínes, triviális). Ha Istenről szóló metafóraként vizsgáljuk, akkor meglepő eredménnyel szolgálhat. Segíthet megérteni, hogy ez a (fentebbi kommentekben baptistaként emlegetett) lineáris, "Isten megadja mindenkinek, ami neki jár" szabály nem működik (ezt persze látja a józanparaszt is), de ez nem is baj, sőt. Egyébként ha Isten mindig proporcionálisan adna akkor értenénk Őt, márpedig nem ez a helyzet.
Ettől függetlenül azért ökölszabálynak kiváló dolog a linearitás a romlott világunkban, a legtöbb esetben elég jól működik.
_Abszolutizálni_viszont_ideológia_.

"A korai keresztény gyakorlat sem "kommunista", hanem inkább kommunitárius, de a lényeg: nem külső kényszer miatt mondtak le javaikról."
Annyiban nem, amennyiben a közösségből való kizárás nem jelent külső kényszert.

A többi résszel egyetértek. (mondjuk, ha baloldalinak vallanám magam, akkor én is megsértődnék ;))
refuse/resist! 2009.05.19 10:10:58
@Vendéan (dszg):
"A beszéd arra vonatkozik, hogy az egész életében hívő és az utolsó pillanatban is megtérő ugyanabba a paradicsomba jut be."
Ez az egyik síkja a beszédnek.
A másik pedig az, hogy az irgalom nem proporcionális, és szvsz nekünk sem kell mindig az arányos igazságosságra törekedni, ha irgalomról van szó.

"Nem zártak ki senkit nem lemondás miatt a közösségből."
Én úgy emlékszem, hogy a vagyonát visszatartó házaspárt az Istennyila csapta agyon... (igaz, ők hazudtak is - akkor elsősorban azért volt?)
Rózsa György Eduardó élete kezdetétől végéig annak a vörösbarna tengelynek a tagja maradt, mely a kommunistáktól a radikális jobboldalig és az iszlamistákig terjed.        Az írás a Konzervatórium.hu-n olvasható. ..
refuse/resist! 2009.04.22 12:04:07
@Benei_Peter: Te is megérdemelnél egy villáminterjút :)
   Bede Márton megmondta, mi NEM MENŐ ezen a világon. Nagyon sok problémám van Bede Rózsa-Flores Eduardóról írott cikkével, de mivel kár túl sok szót vesztegetni az egészre, csak a legnagyobbakat emelem ki. Bede a következőket írja:  „Ha jól értelmezem…..
refuse/resist! 2009.04.21 15:03:18
@vero: sokszor igaza van, és akkor ez menő dolog. :)
Csak az a kurvaciki, amikor a mostani esethez hasonlóan mellémegy a dolog...
refuse/resist! 2009.04.21 15:29:07
@Őrnagy Őrnagy: :DDDDDDDDDDDDD
@flamer: Ha azt állítod, hogy Eduardo hároméves szerb kislányokat mészárolt, akkor valami bizonyítékot le kéne tenni az asztalra.
Refuse/Resist!: Márton, szerinted is rohadt ciki öt perc utánaolvasást is megspórolva egy semmi újat nem mutató, böszme cikket írni? Bede Márton: Igen. Refuse/Resist!: Köszönöm az interjút!  ..
Az nem kérdés, hogy a magyar közélet leggyűlöltebb figurája a miniszterelnök. És ugyan igaz lehet az, hogy néhányan minden földi gonosz eredőjének tekintik Gyurcsány Ferencet, azért az a „mainstream” vélemény erős eltorzítása, hogy ez általában is így volna. És miközben…..
refuse/resist! 2009.03.20 09:08:20
Piszok jó cikk!
@peetmaster: le van írva, hogy mi a különbség Orbánék és Gyurcsányék hazugsága közt. Ettől függetlenül nyilván a fideszt is az erkölcsösebb ivselkedés irányába kell rúgdosni, pláne, hogy most nagyon :)
jut eszembe, nem csak az elvakult jobboldali pártsajtó kritizálta Gyurcsány személyét:
matula.hu/index.php?section=article&rel=12&id=149 :)
refuse/resist! 2009.03.20 12:47:36
@peetmaster:
nem akarom nagyon védeni Orbánt, de egyet mondok:
külső körülmény - tömegdemokrácia
(tölgy is mondogat valami ilyesmit itt egy ideje, asszem)
Másrészt össze lehet hasonlítani 1998-2002-őt és 2004-2008-at. És akkor is voltak válságok a világban: orosz, K-Ázsia és dotcom.
Meg ott voltak Torgyánék is.
Körkérdésünkben a közélet aktuális történéseiről kérdezzük az EP-választások előtt egyre aktívabb parlamenten kívüli pártokat, melyeknek véleménye, álláspontja sokszor alig jut el a szélesebb nyilvánossághoz. Először a Humanista Párt álláspontját ismerhetik meg, mely…..
refuse/resist! 2009.03.20 09:52:37
@tölgy: nekem azért az az érzésem, hogy néhány eset kivételével kénytelen lesz szerénytelen kriptoprotestáns (büszkén vállalom!) alföldi földművelő szemlyémmel együtt ásni azt az árkot :)
Vagy legalábbis a hallgatólagos támogatásommal.
Az árokbetemetés egyébként is csak egy ócska modernista nyikhajság.
Habár, vannak olyan területek, ahol elismerem a hasznosságát. Pl. az asszonkámal határozottan jó dolog :D

Egyébként meg nem értem, hogy Ön szerint miért jelentett problémát Jézusnak a szexuális vágy. Nekem annyiban tér el a véleményem Cypriánusétól, hogy szrintem lehettek testi vágyai egyes nők iránt. De ez magasabb rendű lelkiállapot mellett nem jelent problémát. Ld. pl. a közhelyes megállapítás az éhező költőkről. Vagy tapasztalható ez erős szerelmes állapotban is: meglát az ember egy jó nőt, van valamiféle testi vágy, de simán továbblép, nem érdekli.
refuse/resist! 2009.03.20 11:31:22
@tölgy:
""simán továbblép, nem érdekli. " - na , ez a modern elidegenedés :)"
Nem is tudtam, hogy Ön ennyire tradi, hogy visszatérne az ősi poligámiához :D:D:D

"A magyarországi elit féltudású - szarni rá."
Tölgy, Ön büszkén nemelitnek vallja magát? :)
"A földkerekségen most milliárdok sóhajtottak fel, hiszen Durbanben kimondták azt, amit naponta látnak a képernyőn. (...) Az izraeli lapok fájlalják, hogy Izrael egyedül és elszigetelve áll a világban. A magyarországi antiszemitázók éppúgy elszigetelődve állnak. Durban…..
Gyurcsány Ferencet és kormányát sok mindenért lehet nem szeretni. Személyét tarthatjuk problémásnak, válságkezelő programjait nem megfelelőnek, sőt kevésnek, pártját igen problémásnak, sőt még ennél is szigorúbban ítélhetünk politikai pályájáról, miniszterelnöki…..