Adatok
n53 (törölt)
0 bejegyzést írt és 351 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Lehet, hogy nevetséges, lehet, hogy drága, de az egyetlen értelmes hely a rendes zenének akkor is az autó.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
n53 (törölt)
2013.10.04 11:42:38
@Winston Wolfe: "A FLAC csak az autóhifik terén inkompatibilis, a házimozi erősítők pl. szinte mind tudják a flac-eket kezelni."
A gond csak az, hogy 2013-ban a hifistakon kivul senki de senki nem ul le otthon, hogy meghallgasson egy CD-t. Az autoban, a telefonon, az MP3 lejatszon es a szamitogepen hallgatnak zenet az emberek. A mobil eszkozokben meg nincs hardveres FLAC vagy OGG tamogatas, es mar nem is nagyon lesz, mert az MPEG4 kitoltotte a piaci rest. Az opensource formatumok fejlesztoi sajnos tokeletesen forditva ulnek a lovon, es nem ismertek fel idoben azt a tenyt, hogy egy formatum elterjesztesehez elsosorban nem felhasznaloi bazis kell, hanem hardveres dekoder. Most duplan nehez dolguk van, mert pitizhetnek egy szoftveres implementacioert az eszkozgyartoknal, ami raadasul dupla annyi energiafogyasztassal jar, mint a hardveres. Sakk-matt.
"Legfeljebb, ha több ezer zeneszámról van szó."
Marpedig a bittorrent es az online zeneboltok koraban mindenkinek annyi van. Nekem 6000 szam van a librarymban, es nem vagyok egy nagy gyujtogeto/torrentezo vagy zenei guru.
A gond csak az, hogy 2013-ban a hifistakon kivul senki de senki nem ul le otthon, hogy meghallgasson egy CD-t. Az autoban, a telefonon, az MP3 lejatszon es a szamitogepen hallgatnak zenet az emberek. A mobil eszkozokben meg nincs hardveres FLAC vagy OGG tamogatas, es mar nem is nagyon lesz, mert az MPEG4 kitoltotte a piaci rest. Az opensource formatumok fejlesztoi sajnos tokeletesen forditva ulnek a lovon, es nem ismertek fel idoben azt a tenyt, hogy egy formatum elterjesztesehez elsosorban nem felhasznaloi bazis kell, hanem hardveres dekoder. Most duplan nehez dolguk van, mert pitizhetnek egy szoftveres implementacioert az eszkozgyartoknal, ami raadasul dupla annyi energiafogyasztassal jar, mint a hardveres. Sakk-matt.
"Legfeljebb, ha több ezer zeneszámról van szó."
Marpedig a bittorrent es az online zeneboltok koraban mindenkinek annyi van. Nekem 6000 szam van a librarymban, es nem vagyok egy nagy gyujtogeto/torrentezo vagy zenei guru.
n53 (törölt)
2013.10.04 17:08:24
@Udo von Raumschiff: Akkor a gyengebbek kedveert most harmadszor is: a premiumok hifirendszereiben NEM tortenik a fejegysegben digitalis-> analog konverzio, mert a digitalis mediumot (MP3/DAB/CD) digitalis formaban tovabbitja a fejegyseg az erositonek optikai szalon keresztul, digitalis streamkent. A konverziot egy kulso vezerlo, az erosito vegzi, es o kuldi ki a 10-14 hangszorora - es termeszetesen hifi-minosegu DAC-vel rendelkezik. Ennyit arrol az altalanosito hulyesegrol, hogy minden gyari fejegysegben szar a DAC (egyebkent ez meg akkor sem igaz, ha a fejegysegben tortenik a konverzio).
Befejeztem, nem fogok fogyatekosokkal vitatkozni, akik nagy hangon fenyezik magukat, egyszeru kerdesekre viszont nem tudnak valaszolni, mert meg fenykepen sem lattak ilyen rendszert, es lovesuk nincs sem a hangzasukrol, sem a felepitesukrol.
Befejeztem, nem fogok fogyatekosokkal vitatkozni, akik nagy hangon fenyezik magukat, egyszeru kerdesekre viszont nem tudnak valaszolni, mert meg fenykepen sem lattak ilyen rendszert, es lovesuk nincs sem a hangzasukrol, sem a felepitesukrol.
A Becsületesnepper a minap beküldött négy képet a szerkesztőségi levlistára ezzel a három mondattal:
304 ezret futott 1.8-as Honda motor mosás nélkül. Nagybátyám mindig szívja a vérem, hogy miért futtatom a rizsrakétákat. Ezért.
Sok-sok év tapasztalatát olvasták,…..
n53 (törölt)
2013.10.02 15:31:09
@Shadowbull: De hat a Becsuletesnepper ott gubbasztott 304 ezer kilometeren at a motorterben, es *latta*, hogy nem mostak!
n53 (törölt)
2013.10.03 13:27:58
@Rohadjmegorban: Szerintem a 300at futott, pormentes Honda-motort ki kene allitani a lourdes-i Szuz Maria-barlangban, hogy a zarandokok a csodajara jarhassanak es megerinthessek. (Allitolag aki hozzaer, annak a motorjarol leveszi a rontast es a kokszot, es egyenletes lesz az alapjarata.)
Na, már megint irány Dánia, a Tannistest. Igen, Csikós már ilyen rég zsűritag, és mint ilyennek, lehetősége van elugrani az Tannisbyben tartott nagy összeröffenésre, ahol a sok jury member körberöfögheti az Év Autója- jelölt járműveket. Sőt, ki is próbálhatja.
Tavaly…..
n53 (törölt)
2013.10.02 15:38:34
@whale: Hogy a funkciok toredeket tudod csak a kormanyrol iranyitani, minden mashoz a kepernyot kell buzeralni. Sajnalom, hogy nem sikerult elolvasnod a belinkelt manualt.
n53 (törölt)
2013.10.02 19:52:35
@whale: "Ahová az IT betette a lábát, ott a diagnosztika nem drágább és bonyolultabb, hanem olcsóbb és -a felhasználó szempontjából-egyszerűbb lett."
Meg ahogy azt moricka elkepzeli. Sajnalom, de halvany fingod nincs, mibe kerul egy diagnosztikai rendszer (egy mezei PC-vel kitorolheted, azzal nem tudsz mereseket vegezni). Az IT-rol csak annyit, hogy a mai, 20-30 vezerlot felvonultato, flashelheto autok szoftverlogisztikaja joval komplexebb, mint amilyennek az a fotelbol tunik, raadasul evente tobbszor is valtozik bennuk a szoftver, azaz egy elofizetesre is szukseged lesz, hogy mindig megkapd az aktualis diagnosztikai leiroadatbazisokat, kulonben a legujabb gyartasu autokhoz (vagy amiket felflasheltek) hozza sem tudsz szagolni.
A logfileos hulyesegeden meg leginkabb sirni kene, lovesed nincs, hogyan mukodik a diagnosztika. Maradjuk annyiban, hogy a logfileokkal kitorolheted, amikor eloadatot kene nezned, stimulalnod kene a rendszert, vagy olyan mereseket elvegezni, amire az autoban egyszeruen nincs szenzor. Sajnalom, de messzirol ordit rolad, hogy te gepjarmudiagnosztikat legfeljebb fenykepen lattal, ugyhogy kar lenne ekkora arccal osztanod az eszt ebben a temakorben.
Meg ahogy azt moricka elkepzeli. Sajnalom, de halvany fingod nincs, mibe kerul egy diagnosztikai rendszer (egy mezei PC-vel kitorolheted, azzal nem tudsz mereseket vegezni). Az IT-rol csak annyit, hogy a mai, 20-30 vezerlot felvonultato, flashelheto autok szoftverlogisztikaja joval komplexebb, mint amilyennek az a fotelbol tunik, raadasul evente tobbszor is valtozik bennuk a szoftver, azaz egy elofizetesre is szukseged lesz, hogy mindig megkapd az aktualis diagnosztikai leiroadatbazisokat, kulonben a legujabb gyartasu autokhoz (vagy amiket felflasheltek) hozza sem tudsz szagolni.
A logfileos hulyesegeden meg leginkabb sirni kene, lovesed nincs, hogyan mukodik a diagnosztika. Maradjuk annyiban, hogy a logfileokkal kitorolheted, amikor eloadatot kene nezned, stimulalnod kene a rendszert, vagy olyan mereseket elvegezni, amire az autoban egyszeruen nincs szenzor. Sajnalom, de messzirol ordit rolad, hogy te gepjarmudiagnosztikat legfeljebb fenykepen lattal, ugyhogy kar lenne ekkora arccal osztanod az eszt ebben a temakorben.
n53 (törölt)
2013.10.02 19:55:35
@whale: "Gondolom amihez a képernyőt kell buzerálni azok jó része nem napi beállítást igényel"
Rosszul gondolod. Masodszor kerdezem: miert nem sikerult atnezned a fent belinkelt manualt? Nem megy az olvasas?
Rosszul gondolod. Masodszor kerdezem: miert nem sikerult atnezned a fent belinkelt manualt? Nem megy az olvasas?
Magyar tervezésű , német cirkáló ,megállja a helyét
A legjobb fogyasztási értékem Shell 100-as benga, plusz fél doboz oktánszám növelő a teli tankhoz és irány Croacia. ha jól emlékszem 4,5,5 literre jött ki, 120-130 normál autópályás tempónál, de az…..
n53 (törölt)
2013.09.29 22:38:01
@fda: A gyarto szerint 180-ra. Uj koraban.
box.motorline.cc/autowelt/pdf/opel_tigra_twintop.pdf
Szolj, ha erdekel meg valami.
box.motorline.cc/autowelt/pdf/opel_tigra_twintop.pdf
Szolj, ha erdekel meg valami.
n53 (törölt)
2013.09.30 22:05:56
@fda: 90 lovas autoval 210-et menni? Te most tenyleg ennyire hulye vagy?
n53 (törölt)
2013.10.01 21:47:24
@becseit: Annak, hogy a vonatokat atlagosan meddig hasznaljak, semmi koze a tervezett avultatashoz - sokkal inkabb ahhoz, hogy megeri-e oket felujittatni es uzemeltetni, megfelelnek-e a kor kenyelmi, biztonsagi es muszaki kovetelmenyeinek. Svajcban 23 ev (!) a vonatok atlageletkora, azaz 30 ev felettiek is vannak koztuk szep szammal - barmilyen hihehetlen, de nem esnek szet.
Megint olvastal valamit, a felet megjegyezted, de megertened azt sem sikerult.
Megint olvastal valamit, a felet megjegyezted, de megertened azt sem sikerult.
Ismét nyakig elmerültünk a posványban, kis fogyasztású, városi autót vettünk. Soha többet.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
n53 (törölt)
2013.09.30 20:21:57
.Bizony kell, kirakat nélkül nincs bolt. Az erősebb kutya szerepből pedig nem lehet engedni. Még akkor sem, ha már lassan nincs kit fedezni. Európa elfogy.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
n53 (törölt)
2013.09.28 00:31:05
@ColT: Ember, te mar a huszadik iteracioban beszelsz melle, holott nekem mar az elso allitasodnal is nyilvanvalo volt, hogy te ilyen gepeket max fenykepen lattal (de meg a PC-ken belul sem vilagosak szamodra a kulonbsegek, azt hiszed, mindenki ugyanazt teszi mas hazba).
Nekem nem tudod eljatszani a szakertot, max magadbol csinalsz hulyet azzal, ha azt hazudod magadnak, hogy olyan dolgokhoz ertesz, amely teruleteken a tudasod gyakorlatilag a nullaval egyenlo. Mi ertelme ennek?
Nekem nem tudod eljatszani a szakertot, max magadbol csinalsz hulyet azzal, ha azt hazudod magadnak, hogy olyan dolgokhoz ertesz, amely teruleteken a tudasod gyakorlatilag a nullaval egyenlo. Mi ertelme ennek?
n53 (törölt)
2013.09.28 00:56:52
@ColT: Megveszed a legolcsobb, legocskabb gagyikat, aztan amikor azok menetrend szerint beadjak a kulcsot, jossz az internetre sirni, hogy a gyartok manapsag mar direkt szart gyartanak.
Vegyel Lenovo, Sony, Apple, Dell gepeket, fizesd meg a minoseget, es akkor majd egyaltalan nem lesz kuriozum a 11-13 eves laptop. Nekem soha, egyetlen egy sem ment tonkre ezek kozul (egyebkent HP sem), mindet nyugdijazni kellett, mert elavult.
Vegyel Lenovo, Sony, Apple, Dell gepeket, fizesd meg a minoseget, es akkor majd egyaltalan nem lesz kuriozum a 11-13 eves laptop. Nekem soha, egyetlen egy sem ment tonkre ezek kozul (egyebkent HP sem), mindet nyugdijazni kellett, mert elavult.
n53 (törölt)
2013.09.30 09:34:37
@ColT: "De ezek üzleti gépek, és nem konzumerek."
Mert te elkepzelted? Guglizz egy kicsit, mekkora a fent emlitett gyartok piaci reszesedese, aztan gondolkozz el azon, lehetseges-e ez tulnyomoreszt uzleti ugyfelek vasarlasaibol. Segitek: nem. (Hogy mast ne mondjak, a nemet piacon a Dell a masodik legnagyobb gyarto.)
Egyebkent irrelevans, hogy milyen kategoriaju gepeknek tartod ezeket, a lenyeg, hogy a minoseg ott van, kaphato, elerheto, maganszemelyeknek is. Csak meg kene fizetni.
"Különben az üzleti gépeik tényleg jók, de az más kategória, mint a konzumer. jó reggelt kívánok."
Nincsenek uzleti meg consumer gepek, professzor ur. Neked meg tenyleg nem tunt fel, hogy a Dell tokugyanazokat a modelleket arulja a maganszemelyeknek szant shopjaban, mint az uzletiben? (Raadasul az igenyeik is tok ugyanazok: robusztus gepeket akarnak, minel olcsobban.)
"200x végi HP-kat nagyon sokan rühellik, talán nem véletlen."
Hangzatos sztorik a kocsmabol? Nyilvan azert a HP a legnagyobb gyarto a nemet piacon, mert szar. Majd annak is guglizz utana, mely nagykonszernek valasztottak HP-t.
"Max. azt írtam, hogy ez nekik kedvez, mert pörgeti a piacot."
Meg ahogy azt moricka elkepzeli. Ha tonkremegy a termeked az ugyfelnel, ugy otthagynak, mint eb a szarat, es mennek a konkurenciahoz. Tudod, igy mukodik a piaci verseny.
Egyszeruen idopazarlas a butasagaidra reagalni, lovesed nincs a vilagrol, csak elkepzeled a fotelbol.
Mert te elkepzelted? Guglizz egy kicsit, mekkora a fent emlitett gyartok piaci reszesedese, aztan gondolkozz el azon, lehetseges-e ez tulnyomoreszt uzleti ugyfelek vasarlasaibol. Segitek: nem. (Hogy mast ne mondjak, a nemet piacon a Dell a masodik legnagyobb gyarto.)
Egyebkent irrelevans, hogy milyen kategoriaju gepeknek tartod ezeket, a lenyeg, hogy a minoseg ott van, kaphato, elerheto, maganszemelyeknek is. Csak meg kene fizetni.
"Különben az üzleti gépeik tényleg jók, de az más kategória, mint a konzumer. jó reggelt kívánok."
Nincsenek uzleti meg consumer gepek, professzor ur. Neked meg tenyleg nem tunt fel, hogy a Dell tokugyanazokat a modelleket arulja a maganszemelyeknek szant shopjaban, mint az uzletiben? (Raadasul az igenyeik is tok ugyanazok: robusztus gepeket akarnak, minel olcsobban.)
"200x végi HP-kat nagyon sokan rühellik, talán nem véletlen."
Hangzatos sztorik a kocsmabol? Nyilvan azert a HP a legnagyobb gyarto a nemet piacon, mert szar. Majd annak is guglizz utana, mely nagykonszernek valasztottak HP-t.
"Max. azt írtam, hogy ez nekik kedvez, mert pörgeti a piacot."
Meg ahogy azt moricka elkepzeli. Ha tonkremegy a termeked az ugyfelnel, ugy otthagynak, mint eb a szarat, es mennek a konkurenciahoz. Tudod, igy mukodik a piaci verseny.
Egyszeruen idopazarlas a butasagaidra reagalni, lovesed nincs a vilagrol, csak elkepzeled a fotelbol.
Az Égéstér 86. adásának kommentposztja.Direktlink a letöltéshez...
n53 (törölt)
2013.09.20 12:50:50
@Make Valamit: Meg a hatso kodlampa es xenonnal a fenyszoromoso es az automata szintallito hianyara is.
n53 (törölt)
2013.09.23 15:09:53
@Zeppeliner: "Nincs olyan folyamat amit ne lehetne automatizálni, pláne nagy darabszámnál."
Kapaszkodj meg, rengeteg folyamat van, amit nem lehet automatizalni. Pl a kabelkorbacsok gyartasa is ilyen.
Kapaszkodj meg, rengeteg folyamat van, amit nem lehet automatizalni. Pl a kabelkorbacsok gyartasa is ilyen.
A kis Ékszerdoboz
A fényezés után jött a motor. A szervizesek nem találtak rajta semmit, nem is mertek hozzányúlni. Elég ritka darabról van szó, Magyarországon nem is tudok kettőnél többet ezen kívül. Mivel az autó eredetileg angol, csak Olaszországban szerelték össze, ezért…..
n53 (törölt)
2013.09.22 23:57:42
@Én is itt vagyok: Ezt valszeg a jerevani radioban hallotta :)
Bar hasonlitott az M10-re, voltak azert elteresek, az oroszok pl alublokkot hasznaltak, cserelheto hengerperselyekkel, es a hengergeometria is mas volt. Az M10-bol modositott turbomotor, az M12 meg jo 20 evvel kesobb jott. Igazsagtartalma nem sok, viszont baromi jol hangzik, hogy a 412-esben BMW F1 motor (koppintasa) van :)
Bar hasonlitott az M10-re, voltak azert elteresek, az oroszok pl alublokkot hasznaltak, cserelheto hengerperselyekkel, es a hengergeometria is mas volt. Az M10-bol modositott turbomotor, az M12 meg jo 20 evvel kesobb jott. Igazsagtartalma nem sok, viszont baromi jol hangzik, hogy a 412-esben BMW F1 motor (koppintasa) van :)
Tanárúrkérem, nem rajtam múlt. Gömbvillám csapott a garázsba és megette a kanyarfúró-készletemet, nem tudtam kitakarítani a dűznit. És kifogyott a benzin, nemcsak az autóból, de a kannából, sőt, a környező kutakból is, becsületszavamra. És leeresztett a gumi is, nem találtam…..
n53 (törölt)
2013.09.22 17:23:38
@Csikós Zsolt: Inkabb maganhangzo, nem? :)
Amugy egyszerubb lett volna ha azt mondod, hogy akkor "cs", ha "e" vagy "i" kovetkezik utana (es nincs kozbeszurva egy "h", pl "vecchio"), mert a tobbi magas hangrendu maganhangzo ugye nem letezik az olaszban.
Amugy egyszerubb lett volna ha azt mondod, hogy akkor "cs", ha "e" vagy "i" kovetkezik utana (es nincs kozbeszurva egy "h", pl "vecchio"), mert a tobbi magas hangrendu maganhangzo ugye nem letezik az olaszban.
Jelentkezzen az, aki nem örülne annak, ha akár pár tucat sör után is kocsiba ülhetne, mert az autója hazavinné. Na ugye.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
n53 (törölt)
2013.09.20 19:53:23
@Boston2: "Nem, lefagyott motorvezérlőt még nem."
Es lefagyott ACC-t? Lefagyott DSCt? Vagy lefagyott valtovezerlest?
"De más szint egy motorvezérlés és egy folyamatos, többirányú alakfelismerés, forgalmi szituáció érzékelés, stb. Nagyságrenddel."
Hat, akkor ajanlom, nezz meg egy modern motormenedzsmentet, meglepetes fog erni. Mintegy 1200 szoftvermodul fut egyidejuleg, es messze nem csak a befecskendezesnek van jellegmezoje. DSC (es persze az ESP is) szinten hasonlo komplexitassal bir. Pl egy savfelsimero automatika ezekhez kepest pofonegyszeru.
"Ebbe beletartozik az is, amikor például fals jelzéseket küld a számítógépes rendszer vagy valamilyen szükséges funkciója nem aktiválható, mivel a tervezés során nem vették figyelembe megfelelően, milyen körülmények közt legyen az."
Mondj erre par peldat. (Egy befagyott Pitot-csorol vagy emberi mulasztasokrol vajmi keveset tehet a szoftver, ugyebar.)
"De ne menjünk ilyen messzire, kötöttpályás közlekedésben többször is volt számítógépes autamatizált irányítású rendszernél baleset rendszerhiba miatt."
Rendszerhiba vagy szoftverhiba miatt?
"majd olvasgass egy kicsit arról, hogy még a katonai rendszerekben, ahol azért elég rendes pénzek és fejlesztési kapacitás van, alighanem több, mint az ilyen autókhoz"
Sajnalom, de a katonai cuccoknak semmi kozuk a sorozatgyartasu autokhoz. Az altalad emlitett 22 evvel ezelotti esetet amugy puffertulcsordulas okozta, ma mar statikus es dinamikus kodanalizis is zaljik, szinten automatizaltan.
Viszont azt latni kene, hogy az ilyen anekdotalis bizonyitekok pont azt jelzik, hogy az ilyen esetek baromi ritkak: ha ilyen tortenik, vezeto hir lesz belole, es tudni fog rola az egesz vilag. (Persze a repulobaleseteken is lehet lovagolni, de ettol az meg a vilag legbiztonsagosabb kozlekedesi eszkoze marad.)
"A komponensek megléte és önálló működőképességük még nem jelent működőképes, komplex, összekapcsolt rendszert."
Akkor majd nezz meg egy modern ACC-t, ahol neked mar gyakorlatilag csak kormanyozni kell. Gazt ad, fekez, valt, tavolsagot tart, teljesen automatikusan. Siman megolhetne, ha hiba lenne benne. Mint ahogy egy mezei tempomat is.
"Mintha nem is olyan régen lett volna elég nagy botrány a Toyota beragadós gázpedáljai miatt..."
Ami pont nem szoftverhiba volt, hanem mechanikai, ugyebar.
Es lefagyott ACC-t? Lefagyott DSCt? Vagy lefagyott valtovezerlest?
"De más szint egy motorvezérlés és egy folyamatos, többirányú alakfelismerés, forgalmi szituáció érzékelés, stb. Nagyságrenddel."
Hat, akkor ajanlom, nezz meg egy modern motormenedzsmentet, meglepetes fog erni. Mintegy 1200 szoftvermodul fut egyidejuleg, es messze nem csak a befecskendezesnek van jellegmezoje. DSC (es persze az ESP is) szinten hasonlo komplexitassal bir. Pl egy savfelsimero automatika ezekhez kepest pofonegyszeru.
"Ebbe beletartozik az is, amikor például fals jelzéseket küld a számítógépes rendszer vagy valamilyen szükséges funkciója nem aktiválható, mivel a tervezés során nem vették figyelembe megfelelően, milyen körülmények közt legyen az."
Mondj erre par peldat. (Egy befagyott Pitot-csorol vagy emberi mulasztasokrol vajmi keveset tehet a szoftver, ugyebar.)
"De ne menjünk ilyen messzire, kötöttpályás közlekedésben többször is volt számítógépes autamatizált irányítású rendszernél baleset rendszerhiba miatt."
Rendszerhiba vagy szoftverhiba miatt?
"majd olvasgass egy kicsit arról, hogy még a katonai rendszerekben, ahol azért elég rendes pénzek és fejlesztési kapacitás van, alighanem több, mint az ilyen autókhoz"
Sajnalom, de a katonai cuccoknak semmi kozuk a sorozatgyartasu autokhoz. Az altalad emlitett 22 evvel ezelotti esetet amugy puffertulcsordulas okozta, ma mar statikus es dinamikus kodanalizis is zaljik, szinten automatizaltan.
Viszont azt latni kene, hogy az ilyen anekdotalis bizonyitekok pont azt jelzik, hogy az ilyen esetek baromi ritkak: ha ilyen tortenik, vezeto hir lesz belole, es tudni fog rola az egesz vilag. (Persze a repulobaleseteken is lehet lovagolni, de ettol az meg a vilag legbiztonsagosabb kozlekedesi eszkoze marad.)
"A komponensek megléte és önálló működőképességük még nem jelent működőképes, komplex, összekapcsolt rendszert."
Akkor majd nezz meg egy modern ACC-t, ahol neked mar gyakorlatilag csak kormanyozni kell. Gazt ad, fekez, valt, tavolsagot tart, teljesen automatikusan. Siman megolhetne, ha hiba lenne benne. Mint ahogy egy mezei tempomat is.
"Mintha nem is olyan régen lett volna elég nagy botrány a Toyota beragadós gázpedáljai miatt..."
Ami pont nem szoftverhiba volt, hanem mechanikai, ugyebar.
n53 (törölt)
2013.09.20 21:59:37
@Szabványok: "És kézzel kódolt szoftvernél 100hiba/10000 sornál jobbat nem várhatsz el. Verifikációkkal ezt tizedére csökkentheted."
Akkor ti sajnos nagyon szar kodot irtok, a hibaaranyotok tizszerese az iparagi atlagnak:
www.coverity.com/company/press-releases/read/annual-coverity-scan-report-finds-open-source-and-proprietary-software-quality-better-than-industry-average-for-second-consecutive-year
1/1000 alatt vannak mind a nyilt, mind a zart forraskodu projektek. Es akkor ez meg csak "asztali" szoftver, beagyazott rendszerekrol szo sem esett.
Akkor ti sajnos nagyon szar kodot irtok, a hibaaranyotok tizszerese az iparagi atlagnak:
www.coverity.com/company/press-releases/read/annual-coverity-scan-report-finds-open-source-and-proprietary-software-quality-better-than-industry-average-for-second-consecutive-year
1/1000 alatt vannak mind a nyilt, mind a zart forraskodu projektek. Es akkor ez meg csak "asztali" szoftver, beagyazott rendszerekrol szo sem esett.
n53 (törölt)
2013.09.22 11:18:59
@Jubal Harshaw: Nem kell sokaig varnod, a Daimler mar jovore szeriaba akarja vinni az autonom rendszereket, pl a C-osztalyban:
www.welt.de/wirtschaft/article120195859/Daimler-verspricht-autonomes-Fahren-fuer-3000-Euro.html
Autopalyan automata, orszaguton felautomata uzemmodot fog tudni.
www.welt.de/wirtschaft/article120195859/Daimler-verspricht-autonomes-Fahren-fuer-3000-Euro.html
Autopalyan automata, orszaguton felautomata uzemmodot fog tudni.
Azt már megállapítottam az elején, hogy az autós lábpumpa, mint műfaj, szinte teljesen halott. Járkáltam egyik barkácsáruházról a másikra, gyakorlatilag mindenhol ugyanazokat a pár ezer forintos, 12 voltról üzemeltethető kompresszorokat árulták. Nem mintha valamiféle…..
n53 (törölt)
2013.09.20 11:07:05
@becseit: Nem az volt a kerdes, hogy mit hasznalnak, hanem hogy miert van kulonbseg. Segitsek ertelmezni a kerdest esetleg? :)
n53 (törölt)
2013.09.20 12:10:38
@becseit: Nem a kupplung mukodesi elvevel van a gond, hanem hogy teljesen hulye vagy a temahoz, es azt hiszed, hogy a ZMS altal csillapitani hivatott lengesek *kivulrol* jonnek:
"Egy fixen egymáshoz rögzített motor forgattyúsház-nyomatékváltó együttesben, amely egy egységként rezgéscsillapító elemekkel van rögzítve egy segédkerethez, amely segédkeret szintén rezgéscsillapító elemekkel van rögzítve az önhordó karosszériához milyen rezgések átadását gátolja meg a kocsiszekrény felé, a kéttömegű lendkerék?"
Eleve okorsegeket kerdezel, geza.
Aztan amikor ez kiderul, eloldalazol valamerre. Es most kernek egy focistas hasonlatot, vagy valami hasonlo irrelevans hulyeseget :)
"Egy fixen egymáshoz rögzített motor forgattyúsház-nyomatékváltó együttesben, amely egy egységként rezgéscsillapító elemekkel van rögzítve egy segédkerethez, amely segédkeret szintén rezgéscsillapító elemekkel van rögzítve az önhordó karosszériához milyen rezgések átadását gátolja meg a kocsiszekrény felé, a kéttömegű lendkerék?"
Eleve okorsegeket kerdezel, geza.
Aztan amikor ez kiderul, eloldalazol valamerre. Es most kernek egy focistas hasonlatot, vagy valami hasonlo irrelevans hulyeseget :)
n53 (törölt)
2013.09.20 13:54:54
@becseit: Mar megint forditva ulsz a lovon. Honnan veszed, hogy a regi motorok megegyeznek a mai DI motorokkal? Honnan veszed, hogy tokeletesen megoldottak a problemat? Elkepzelted?
Odasétálok, bemondom a rendszámot, lekérdezi a számítógépből, hogy az elmúlt öt évben összesen kicsit több, mint 950.000 forintot hordtam ide időszakos szerviz címén. Megérte?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
n53 (törölt)
2013.09.17 07:43:15
@Rocko-: Mar miert kene keszpenznek venni egy sorozos anekdotat? Ezeknek a sztoriknak az szokott lenni a vege, hogy amikor az ember rakerdez, hogy nevezze meg a konkret parametereket es ertekeket amiben elteres van az OEM es az aftermarket kozott, akkor jon a hummoges meg a "nem emlekszem", mert az illeto hallott valahol valamit, a masik felet meg hozzagondolta.
n53 (törölt)
2013.09.17 20:47:04
@Rocko-: "mert nem láttam rá cáfolatot, így kénytelen vagyok elhinni, hogy ez az igaz."
Ha te mindent elhiszel, amig valaki meg nem cafolja, joparszor at fognak baszni az eletben.
Szerintem szokj at arra, hogy azt hiszed el, amit valaki konkret adatokkal es forrasokkal ala tud tamasztani, es kontextusba tudja helyezni.
Ha te mindent elhiszel, amig valaki meg nem cafolja, joparszor at fognak baszni az eletben.
Szerintem szokj at arra, hogy azt hiszed el, amit valaki konkret adatokkal es forrasokkal ala tud tamasztani, es kontextusba tudja helyezni.
n53 (törölt)
2013.09.19 23:05:42
@AUTÓNEPPER: Facelift elotti RS5? Felnit te zuztad le? :)
Ó, azok a hetvenes évek: a telefon nem volt okos, a mosópor sem volt intelligens. Ellenben még a kórterem is dohányzó helyiség volt, az autóversenyzők két üveg whiskey között lezavartak pár kört a Zöld Pokolban, a tervezők pedig nagyon optimistán képzelték el a jövőt, és…..
n53 (törölt)
2013.09.14 14:52:02
"Ilyen volt például Sydney „Syd” Jay Mead."
Kar lenne eltemetni az oreget, mielott meghalt volna.
A regi ujsagok amugy tele vannak ilyenekkel, soknak a teljes archivuma is fent van a neten.
Popular Science 1872-ig visszamenoleg:
books.google.com/books?id=2CgDAAAAMBAJ&source=gbs_all_issues_r&atm_aiy=1920&redir_esc=y#all_issues_anchor
Popular Mechanics 1905-ig visszamenoleg:
books.google.com/books?id=49gDAAAAMBAJ&source=gbs_all_issues_r&atm_aiy=1920&redir_esc=y#all_issues_anchor
Aki elkezdi olvasni, 3 napi hideg elelmet keszitsen be.
Kar lenne eltemetni az oreget, mielott meghalt volna.
A regi ujsagok amugy tele vannak ilyenekkel, soknak a teljes archivuma is fent van a neten.
Popular Science 1872-ig visszamenoleg:
books.google.com/books?id=2CgDAAAAMBAJ&source=gbs_all_issues_r&atm_aiy=1920&redir_esc=y#all_issues_anchor
Popular Mechanics 1905-ig visszamenoleg:
books.google.com/books?id=49gDAAAAMBAJ&source=gbs_all_issues_r&atm_aiy=1920&redir_esc=y#all_issues_anchor
Aki elkezdi olvasni, 3 napi hideg elelmet keszitsen be.
n53 (törölt)
2013.09.15 18:46:04
@I3aldrick: Ez ilyen :)
Ha kevesebb idot akarsz elcseszni, ok szinten az archivumokat turjak, es kozlik az erdekesebb cikkeket:
blog.modernmechanix.com/
Ha kevesebb idot akarsz elcseszni, ok szinten az archivumokat turjak, es kozlik az erdekesebb cikkeket:
blog.modernmechanix.com/
A hajnali járattal érkeztünk haza Budapestre és mitagadást, ahogy kitántorogtunk a reptéri váróból, nem úgy néztünk ki, mint a nyertes sereg, amelyik végigtolta az egészet percről-percre. De azért lelkünk mélyén valahol büszkék voltunk arra, hogy ismét megoldottunk minden…..
n53 (törölt)
2013.09.15 18:38:51
@the illusion of choice: Ez egy asztali uvegdisz, semmi koze ahhoz, ami az autokba kerul. A hegyikristaly amugy szinten nem nyert, a belulrol kivilagithato valtozat polikarbonatbol keszul. Egeszen pontosan ebbol:
www.plastics.bayer.com/Products/Makrolon.aspx
www.plastics.bayer.com/Products/Makrolon.aspx
Pista és Bandi fejből nyomja, de egy hozzám hasonló, memória nélküli ember elveszett lenne Frankfurtban puska nélkül, amit hébe-hóba előhúz a zsebéből, megnézni, hogy a stand, ami mellett épp elhalad kissé kómásan, tartalmaz-e újdonságot. Én már otthon, vasárnap megírtam a…..
n53 (törölt)
2013.09.12 20:34:54
@Csikós Zsolt: Az X100 lapkaja joval nagyobb, APS-C formatumu. A tiedben egy CX van, ami teruletre harmadakkora.
Még mindig ér nevetni rajta, de azért ha megnézzük, mekkora erőfeszítéssel propagálja és nyomja a FIA a jövőre induló Formula E világbajnokságot, lassan illik észrevenni, hogy a károsanyag-kibocsátás mumusa lassan, de biztosan túrja ki Európából nem csak a szívómotoros…..
n53 (törölt)
2013.09.10 22:56:37
@Sandor Pall: "A történet 1997-es vagy még korábbi, már akkor majdnem olyan szinten volt a GM EV1-es mint ma a Tesla."
Olom-savas akksival, 60 merfoldes hatotavval? Meg ahogy azt moricka elkepzeli. Nezz mar meg egy Teslat, legyszives.
A film amugy Chris Paine muve, aki az EV1 1117 vasarlojanak egyikekent nem birta felfogni agyilag, hogy 3 ev alatt mindossze 1117 autot eladni (pontosabban: berbe adni) massziv anyagi bukas, ezert filmbe ontotte a seggfajasat es az osszeeskuveselmeleteit. Azt sajnos azota sem sikerult megmagyaraznia, hogy a jelenlegi elektromos autok piacra dobasat miert nem akadalyozta meg az allitolagos olajlobbi.
Olom-savas akksival, 60 merfoldes hatotavval? Meg ahogy azt moricka elkepzeli. Nezz mar meg egy Teslat, legyszives.
A film amugy Chris Paine muve, aki az EV1 1117 vasarlojanak egyikekent nem birta felfogni agyilag, hogy 3 ev alatt mindossze 1117 autot eladni (pontosabban: berbe adni) massziv anyagi bukas, ezert filmbe ontotte a seggfajasat es az osszeeskuveselmeleteit. Azt sajnos azota sem sikerult megmagyaraznia, hogy a jelenlegi elektromos autok piacra dobasat miert nem akadalyozta meg az allitolagos olajlobbi.
n53 (törölt)
2013.09.10 23:07:48
en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1#Costs
"Bob Lutz, GM Vice Chairman responsible for the Chevrolet Volt, in November 2011 stated the EV1 cost $250,000 each and leased for just $300 per month. GM stated the cost of the EV1 program at slightly less than $500 million before marketing and sales costs, and over $1 billion in total, although a portion of this cost was defrayed by the Clinton Administration's $1.25 billion Partnership for a New Generation of Vehicles (PNGV) program."
Lehet persze dajkamesekben is hinni, vagy meg lehet tanulni szamolni.
"Bob Lutz, GM Vice Chairman responsible for the Chevrolet Volt, in November 2011 stated the EV1 cost $250,000 each and leased for just $300 per month. GM stated the cost of the EV1 program at slightly less than $500 million before marketing and sales costs, and over $1 billion in total, although a portion of this cost was defrayed by the Clinton Administration's $1.25 billion Partnership for a New Generation of Vehicles (PNGV) program."
Lehet persze dajkamesekben is hinni, vagy meg lehet tanulni szamolni.
n53 (törölt)
2013.09.11 21:08:15
@Sandor Pall: "Nem, ólom savas aksi csak az első szériában volt."
Ez pedig a legyartott autok tobbseget jelenti. Amugy a NiMH akksi is csak 30-40% pluszt hozott.
"Fentebb írtam hogy a komolyabb aksit eltűnttették."
Ne farassz mar, az Ovonics a GM tulajdona volt. Miutan eladtak a Chevronnak, ok meg tovabbi 180 millio dollart oltek bele mielott becsodolt. Tenyleg ilyen nehez felfogni, hogy a korabeli NiMH akksik egyszeruen szarok voltak? Volt neked mobiltelefonod a 90-es evekben, geza?
(Raadasul NiMH akksit kismillio ceg gyart, barhonnan mashonnan is vehettek volna.)
"A bérlők meg akarták venni az autót de inkább bezúzta mindet."
Egeszen addig, mig meg nem kaptak volna a szamlat a valos gyartasi koltsegekrol, a fent emlitett 250.000 dollarrol.
"Mutass egy olyan gyártót aki ellensége a saját termékének."
Mutatok egyet: Porsche. Ok az osszes, altaluk gyartott repulogepmotort (PFM3200) visszavasaroltak es bezuztak, ugyanazert, mint a GM. Sot, a vegen mar odaig mentek, hogy ingyen kaptak toluk a tulajok egy mas gyartmanyu, vadonatuj repulogepmotort.
Latom nem sikerult megertened, hogy egy tobbszaz millio dollaros veszteseget okozo termek minden gyarto ellensege.
"Az elmúlt 10-15 év alkalmas volt arra hogy a nem " létező " olaj lobby fel vásárolja vagy létrehozza azokat a cégeket amelyek akár már jelenleg is szállít a hibridekhez vagy tisztán elektromos járművekhez."
Sorolj fel nehanyat.
Ez pedig a legyartott autok tobbseget jelenti. Amugy a NiMH akksi is csak 30-40% pluszt hozott.
"Fentebb írtam hogy a komolyabb aksit eltűnttették."
Ne farassz mar, az Ovonics a GM tulajdona volt. Miutan eladtak a Chevronnak, ok meg tovabbi 180 millio dollart oltek bele mielott becsodolt. Tenyleg ilyen nehez felfogni, hogy a korabeli NiMH akksik egyszeruen szarok voltak? Volt neked mobiltelefonod a 90-es evekben, geza?
(Raadasul NiMH akksit kismillio ceg gyart, barhonnan mashonnan is vehettek volna.)
"A bérlők meg akarták venni az autót de inkább bezúzta mindet."
Egeszen addig, mig meg nem kaptak volna a szamlat a valos gyartasi koltsegekrol, a fent emlitett 250.000 dollarrol.
"Mutass egy olyan gyártót aki ellensége a saját termékének."
Mutatok egyet: Porsche. Ok az osszes, altaluk gyartott repulogepmotort (PFM3200) visszavasaroltak es bezuztak, ugyanazert, mint a GM. Sot, a vegen mar odaig mentek, hogy ingyen kaptak toluk a tulajok egy mas gyartmanyu, vadonatuj repulogepmotort.
Latom nem sikerult megertened, hogy egy tobbszaz millio dollaros veszteseget okozo termek minden gyarto ellensege.
"Az elmúlt 10-15 év alkalmas volt arra hogy a nem " létező " olaj lobby fel vásárolja vagy létrehozza azokat a cégeket amelyek akár már jelenleg is szállít a hibridekhez vagy tisztán elektromos járművekhez."
Sorolj fel nehanyat.
Az autódiagnoszta elmondja, mit tud az új Skyactive rendszer, amit persze rég feltalált már a BMW, megemlékezünk egy most elhunyt magyar motorversenyzőről, végül összeveszünk, hogy Micra, Fiesta vagy Panda.
Az Égéstér 84. adásának kommentposztja.Direktlink a letöltéshez...
n53 (törölt)
2013.09.07 15:15:30
@1kutya: Nincs benne propeller. Azok a bajor zaszlo szinei:
www.logodesignlove.com/bmw-logo-evolution
A kerdeses repulogepmotor-reklam megjelenesekor (1929) mar 12 eve (1917) letezett a kek-feher logo.
www.logodesignlove.com/bmw-logo-evolution
A kerdeses repulogepmotor-reklam megjelenesekor (1929) mar 12 eve (1917) letezett a kek-feher logo.
Novgorodi szállodánk, melynek pikantériája, hogy ha akarjuk, Lenin épp ezt ajánlja, bár a wifiért ő is hiába kezeskedett. Az igazi pikantéria persze, hogy ha akarjuk, Vlagyimir Iljics nem is a szállodára mutat, hanem az aljában található szupermarketre, melynek neve mi más lehetne,…..
n53 (törölt)
2013.09.03 20:30:32
Ablakemelo kapcsan azert fel lehetett volna vetni nekik, hogy ha nem is 4, de azert legalabb egy anyosoldali automata ablak kijott volna ennek a homasitas gagyi hulladeknak a gyartasi koltsegeibol:
www.rad-ab.com/wp-content/uploads/2013/08/neuer-mazda3-hud-head-up-display.jpg
(Ezt HUDot nem gondolhatjak komolyan.)
www.rad-ab.com/wp-content/uploads/2013/08/neuer-mazda3-hud-head-up-display.jpg
(Ezt HUDot nem gondolhatjak komolyan.)
De dízel legyen vagy benzines? És miért kacag mindenki, főleg a Becsületesnepper?
Az Égéstér 83. adásának kommentposztja.Direktlink a letöltéshez...
n53 (törölt)
2013.08.31 12:28:47
@cso zsi: Olyannyira elkeszultek vele, hogy a telefonpiac profitjainak 70%-a az o zsebukben landol annak ellenere, hogy darabszamra kevesebbet adnak el a Samsungnal:
www.visionmobile.com/wp-content/uploads/2012/12/Profit-share-in-handset-market.png
De az Apple, mint pelda irrelevans, mert ok 30 ev hardvertervezesi tapasztalattal a hatuk mogott kezdtek a telefongyartasba, es addigra a szamitogeptol a jatekkonzolon es a digitalkameran at a lezernyomtatoig eleg sok mindent csinaltak mar. Nem a sarki zoldseges talalta ki, hogy o holnaptol exkavatort gyart.
www.visionmobile.com/wp-content/uploads/2012/12/Profit-share-in-handset-market.png
De az Apple, mint pelda irrelevans, mert ok 30 ev hardvertervezesi tapasztalattal a hatuk mogott kezdtek a telefongyartasba, es addigra a szamitogeptol a jatekkonzolon es a digitalkameran at a lezernyomtatoig eleg sok mindent csinaltak mar. Nem a sarki zoldseges talalta ki, hogy o holnaptol exkavatort gyart.
Megvolt az első városnézés, plusz este elmentem futni egy órát Tyumenyben. Ezek alapján a következő dolgokat állapítottam meg.
Még választék is van!
Az orosz csajok, legalábbis ami Szibériát illeti, tényleg elképesztően jók. Főleg a jócsajság modelli értelmében.…..
n53 (törölt)
2013.08.29 12:58:13
@shelby: Az nem lehet, hogy az alkoholtol neznek ki ugy az orosz nok 50 eves korukra, mint Ernest Borgnine?
Indulás után nagyon gyorsan kiderült, hogy itt nincs autópálya, és az út elég rossz. Konkrétan amolyan román-magyar átmenet, kilométere válogatja. Nekem furcsa volt, hogy épp itt, ahol az orosz földgáz 90%-a, ami sok lóvé, és marha sok kőolaj van, ami az útépítés alapanyaga,…..
n53 (törölt)
2013.08.29 12:55:39
@hüjehalyó: A vizjelezes hagyjan, de a helyesiras, kozpontozas es a stilus egy altalanos iskolai fogalmazas szintjen mozog. A PR-os nem lehet annyira hulye, hogy egy ilyen alakkal egeti magat, ezert csak arra tudok gondolni, hogy ot egy, a szellemileg visszamaradottak tarsadalmi integraciojaert kuzdo szervezet delegalta a csapatba.
Ha nem ismerjük a szabályokat, jelek helyett használjunk szöveget? Legyen Magyarország Amerika?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
n53 (törölt)
2013.08.28 12:54:27
@qwertzu: Azt a bemutatot egy fembol keszult hangarban tartottak - harmat talalhatsz, milyen hatassal volt a radarra.
Nem csak az autos bulvarsajtot kene olvasni.
Nem csak az autos bulvarsajtot kene olvasni.
n53 (törölt)
2013.08.28 13:20:59
@qwertzu: Ez megint egy masik eset, ahol egy allo babuba hajtottak bele, ami nem igazan tudja szimulalni egy gyalogos mozgasat.
Neked tenyleg nem tunt fel, hogy ezek a rendszerek azota szeriaba mentek, es nincs tele az ujsag az altaluk okozott balesetekkel es az ebbol eredo karteritesi perekkel?
Neked tenyleg nem tunt fel, hogy ezek a rendszerek azota szeriaba mentek, es nincs tele az ujsag az altaluk okozott balesetekkel es az ebbol eredo karteritesi perekkel?
n53 (törölt)
2013.08.28 14:03:34
@qwertzu: Mobilrol leginkabb semmilyet. Ha a teherautos Volvo-videora gondolsz, ott a tapfeszultseg esese miatt kikapcsolt a rendszer. A problema az aramellatassal volt, amit javitottak azota.
Meg egyszer: nyugodtan keress olyan eseteket, ahol ADAS okozott embernek serulest.
Meg egyszer: nyugodtan keress olyan eseteket, ahol ADAS okozott embernek serulest.
Amerikai ikon
Hogy mitől tud olcsó lenni, arra nem nehéz rájönni: csak azt kapsz, ami fontos, tehát egy eltalált kasztnit, egy méretes motort, és hátsókerékhajtást. Belül csupa műanyag, minden faék egyszerűségű, kapaszkodó nincs, az ülés előrehajtáskor nem jegyzi meg a…..
n53 (törölt)
2013.08.26 11:13:11
@Shadowbull: Teszteles nuku? Ticketeket nem irtok?
n53 (törölt)
2013.08.26 13:22:12
@Shadowbull: Erdekes. Nalunk ha egy atvezetett hetvege utan nem tudsz 3-8 (dokumentalt) hibajelentest produkalni, legkozelebb nem kell jelentkezned, mert setaautozasra nem adnak ki autot. Az uzleti ut persze mas teszta.
n53 (törölt)
2013.08.26 23:21:02
@Shadowbull: Kerdoivet meg sosem toltottem. Viszont rosszul vagyok, ha nincs mibe belekotni, mert valamit mindig lehet javitani. Ha a teljesitmeny, stabilitas es funkcionalitas rendben vannak, akkor a kezelesi koncepcioban keresek valamit. Szerintem meg eletemben nem adtam vissza flottas autot ugy, hogy ne irtam volna melle legalabb egy QC ticketet :)
Pár hete unottan böngésztem a címlap programajánlóját, amikor belefutottam egy Skoda Találkozó hirdetésébe. Egy pillanatra eltöprengtem, hogy mégis mikor láttam utoljára faros Skodát a forgalomban. Eltűntek. Nekem pedig hiányoznak. Családunk első autója egy Skoda S100 volt. 50…..
n53 (törölt)
2013.08.25 19:04:48
@krisz__001: "Lényegében a VW kiveszi a tudást és be teszi a más néven futó Nyugatibb autókba. Nem mondanám, hogy jót tesz a skodának a VW."
LOL, meg ahogy azt moricka elkepzeli. Itt a Skoda az, aki kemenyen profital az anyakonszern legosdobozabol.
(FYI, tanulmanyautokhoz nem fejlesztenek sajat motort, eleg draga mulatsag lenne. Biztos lehetsz benne, hogy a Joyster es a Tudor hajtaslancat is keszen vettek le a polcrol.)
LOL, meg ahogy azt moricka elkepzeli. Itt a Skoda az, aki kemenyen profital az anyakonszern legosdobozabol.
(FYI, tanulmanyautokhoz nem fejlesztenek sajat motort, eleg draga mulatsag lenne. Biztos lehetsz benne, hogy a Joyster es a Tudor hajtaslancat is keszen vettek le a polcrol.)
Egy kereskedő, aki nem ad el rossz autót. Egy tréfás Golf, ami naponta csak egy percig rossz. Egy elhúzódó hibakeresés, amitől égnek áll a technikus haja. Egy próbaidős, aki vizsgamunkát végez.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
n53 (törölt)
2013.08.24 11:04:47
@visszakettopadlogaz: "egy egy lehet elmegy, de annyi szazalekban mint amennyi - maradjunk a peldanal - egy hetvenes nyolcvanas evekbeli v8-bol annyi egesszen biztos hogy nem."
Maradjunk annyiban, hogy ezt hasrautesszeruen allapitottad meg, nulla uzemeltetesi tapasztalattal. Eleve a mai motorok a fejlettebb anyagtechnologia miatt sokkal kevesbe kopnak, mint a 80as evekbeli szarok.
Maradjunk annyiban, hogy ezt hasrautesszeruen allapitottad meg, nulla uzemeltetesi tapasztalattal. Eleve a mai motorok a fejlettebb anyagtechnologia miatt sokkal kevesbe kopnak, mint a 80as evekbeli szarok.
n53 (törölt)
2013.08.24 17:27:08
@novothauto: Ne vegyel ra merget, mert maga a gep nem draga, 6-700 euro. Az is lehet, hogy az ugyfel utasitotta vissza a tisztitast, mert nem tudtak garantalni neki, hogy ez megoldja a problemat, vagy egyszeruen nem gondoltak ra.
n53 (törölt)
2013.08.24 20:07:46
@visszakettopadlogaz: Szoval a focizo szerelohaverjaid meseltek, tehat teny :D
Ez lenne a nagy erv? Tisztaban vagy te a mai motorokban felhasznalt technologiakkal egyaltalan? Edes istenem, de sotet van.
@butschq: Na de bela, attol, hogy ki kell tisztitani a hengerfejet, vagy leterdel egy mellekaggregat, nem megy tonkre a motor - mig a regi szarokat csak korlatozott alkalommal lehet felfurni. Tetszik erteni?
(Az eredeti allitas meg ugye az volt, hogy az ebbenmegvotanyag-generacio mennyivel magasabb futasteljesitmenyre kepes, mint a maiak.)
Ez lenne a nagy erv? Tisztaban vagy te a mai motorokban felhasznalt technologiakkal egyaltalan? Edes istenem, de sotet van.
@butschq: Na de bela, attol, hogy ki kell tisztitani a hengerfejet, vagy leterdel egy mellekaggregat, nem megy tonkre a motor - mig a regi szarokat csak korlatozott alkalommal lehet felfurni. Tetszik erteni?
(Az eredeti allitas meg ugye az volt, hogy az ebbenmegvotanyag-generacio mennyivel magasabb futasteljesitmenyre kepes, mint a maiak.)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Pedig pontosan errol van szo, mert mindenki szamara tokeletes rendszer nincs, es nem is lesz soha. A jelenseget leginkabb az f(x)=1/x fuggvennyel tudnam jellemezni, ahol az y tengelyen latod, hany ember elegedetlen az adott rendszerrel, es az x tengelyen azt, hogy mennyit koltottel ra. Lathato, hogy az elejen relativ keves osszegbol hatalmas javulast lehet kihozni, az elegedetlenek szama rohamosan csokken. Aztan egy ido utan az latszik, hogy vegtelen mennyiseget elkolthetsz, es az elegedetlenek szama a nullahoz konvergal lassan-lassan, de nulla sosem lesz.
Ugyhogy egy tomeggyartonak pontosan ez a feladata, hogy megtalalja a sweet spotot, ahol az esszeru koltsegek es a celcsoport 99.99%-anak az elvarasai talalkoznak. Minden plusz elkoltott filler irracionalis penzkidobas.