Regisztráció Blogot indítok
Adatok
V43 1157

0 bejegyzést írt és 18 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
2017. június 11. 2017. július 31. A hirdetményen szereplő vonatok módosított menetrend szerint közlekednek. Illetve Kazincbarcika – Ózd állomások között vonatpótló autóbuszok közlekednek. Forrás: www.mavcsoport.hu Az alibivágányzár azt jelenti, hogy olyan pályafenntartási munkák miatt…..
V43 1157 2017.06.07 08:58:58
@Benbe: Az elmúlt években többnyire ugyanúgy Istvántelken volt a katicára forgó desirok vizsgálata.
Tavasszal egyszer érintettük már ezt a témakört, akkor nyilvánosságra került egy projektlista, amelyben a döntéshozók megjelölték a 2020-ig megvalósítani tervezett fővárosi fejlesztéseket. A tapasztalatok azt mutatják, hogy egy ilyen szituációban ami kimarad, az garantáltan nem épül meg meg/át az…..
Subba Mozdonnyal a telefonra 2014.10.05 11:45:51
A masiniszta úr valamiért megharagudott a telójára, ezért végzett vele. De amúgy semmi különös V43LOVE!  ..
V43 1157 2014.10.08 18:59:22
@sulcus: Ettől kicsit (kicsit sokkal) több kéne egy sikláshoz...
V43 1157 2014.10.08 19:02:09
@Ezténírtam: Gratulálok n Ennyire sötét nem lehetsz. Először is nem a céges telefonja, azok jóval egyszerűbbek. Másodszor semmi veszélyeztetés nem történt. Ez telephelyi mozgás, nem közlekedő vonat. A rosszindulatú kívánalmaid pedig legyenek a legnagyobb örömöd.
V43 1157 2014.10.08 19:07:32
@V43 1157: @Ezténírtam: Mondja ezt egy rettentően okos emberke, akinek kilóg a kapa a száján... Aki ezeket a kategorizálásokat kitalálja, az óvoda szinttől is lejjebb van. Igazából olyan szinten árad a sötétség a szavaidból, hogy nincs értelme reagálni senkinek, semmilyen megnyilvánulásodra. Üdv: egy mozdonyvezető
A helyenként ütemes, helyenként kínálati jelleget mutató magyar vasúti menetrenddel kapcsolatban készek vagyunk elismerni, hogy több részletében elég jól sikerült. Az „elég jól” két dolgot jelent: egyrészt valószínűleg lehet jobbat is, másrészt a jó menetrend próbája a…..
HamPLÓ Első benyomások 2014.03.30 07:00:00
Figyelem! A következő bekezdések - nem csak nyomokban - véleményt tartalmaznak. Aki nem képes elviselni, hogy másnak is van olyanja, ráadásul alkalmasint más, mint az övé, az most kattintson a vissza gombra :) Mielőtt valaki azt hiszi, hogy a négyes metró rajongója lennék, el kell…..
V43 1157 2014.04.05 13:55:56
@Hamster:
Nem voltam rendszeres utas azokon a buszokon, de többször tapasztaltam ezt (mint sajnos azt is, hogy a villamos kényszerül megállni a síneken ácsorgó autósoktól).

Villamos is elég lett volna a 4-es metró helyett, csak azzal nem lehetett volna így felvágni, stb.
A Balaton északi partjának nyári menetrendjéről júniusban kétrészes írásunk jelent meg, némi múltidézéssel, statisztikázással, és óvatos jóslatokkal az idei változat működését illetően. A nyári menetrendi időszak az elmúlt hétvégén lezárult: megpróbálkozunk…..
V43 1157 2013.09.03 11:37:56
@Gabesz9:
A mozdonycsere Fehérváron hivatalosan 12 perc.
Ami most a téli menetrendben van, az a hülye és erőltetett ütemes menetrend szentsége miatt van. Ezért akad akár több, mint 20 perces gépcsere is. Mert "a személyvonat megy előtte, megelőztetni meg nem mutat szépen, stb."
Az esti gyors megszüntetése is 8decembertől) azért lesz, mert "nem fér be", illetve "a 958 nem viheti le közvetlen kocsikkal, mert sietnie kell tovább". Ezekre mit reagáljunk mégis?
Fel sem merült télen ezek mellett a gépcsere elhagyása egyébként, de röhejes az egész.
V43 1157 2013.08.30 11:40:32
Újat biztosan sikerült alkotni, de jót - véleményem szerint nem.
Maga a rendszer a túlkínálat ellenére is jópofa lehetne.
A Bmx kocsik átcsoportosítása sikeres, és tetszetős, maradhatnának egész évben is akár, a 70-esen úgyis csak szétbarmolják őket.
Annyi biztos, hogy másik két sebesre nem hagyományost, hanem szolnoki csíkos Bhv-t tettem volna.
A desirok pedig még kifogástalan műszaki állapotban sem lehetnek alkalmasak, de erről nem tehetnek. Kis kapacitású csuklósbuszok. Egy Bz-s vonalnak biztosan jót tennének, de nem egy nagyobb forgalmú tomboló fővonalon.
Valóban hiányzik a menetrend széleítése, azaz az első közvetlen balatonfüredi indulás (9719) tavaly még adott volt, idén már nem. Mivel nem közvetlen vonat volt, sokan szerencsére kerülték is, akik még is ezt a "vonatot" választották, azok nyomoroghattak a két mellékkocsis tyúkólban. Sajnos a Startot nem érdekelte, ha nem fértek fel, és nem érdekli őket most sem. egy panaszmániás, és bírósággal fenyegetőző "emberke" miatt még a plusz szerelvénymenet költségét is vállalták, és a hosszú hajnali szerelvény helyett inkább ismét a tyúkól mellé esett a választás. Ez pedig felháborító!
A téli menetrend a legszebb szóval élve is hányinger. A közvetlen vonatok száma csekély, ami van, azok közül az egyik a ütemes menetrend szentsége miatt 30 percet gépcserézik!
A tervekben további közvetlen vonatok elvétele is szerepel sajnos, illetve egyes gyorsvonatok sebesvonattá alakítása mellett desirossá tétele is. Nem képesek felfogni, hogy ezek a desirok nem távolsági járművek. Bz-nek ezen a vonalon helye egyáltalán nincs, miért nem ezeket a tyúkólakat váltják ki velük??
Véget ért a főszezoni menetrend, most csomó Bz, és 2 Bhv a csörgő mögött, noha ennek értelme, és spórolási eredménye nincs, és nem lehet.
Télire a déli parthoz hasonlóan gyorsvonatozás kellene, az lenne gázolajspórolás. A hivatásforgalomnak néhány személyvonat.
A gépcsere elhagyásával azért nem értettem soha egyet (mint mozdonyvezető), mert véleményem szerint helytelen, hogy a 30a erős erős emelkedőiben a drót alatt miért izzasztjuk a dízelt? Ilyenkor nem számít a gázolajspórolás? A gépcsere Fehérvárnak hivatalosan 12 perc, ettől egy perccel sem szabad többnek lenni! Nem fogadok el semmi olyan indokot, hogy a személyvonatot megelőzni nem lehet, ert borítja az ütemet, stb.
Sok a vonalon a fantomkereszt, azaz a vonat 2,5 hónap miatt 10,5 hónapon át várakozik a nem közlekedő nyári vonatra itt-ott. A további lazítás felvetése is elfogadhatatlan. Egyszer sikerült a 45 perces késést nullára csökkentenem csak azzal, hogy az előírt sebességgel haladt a vonat...
A villamosításnak értelme nincs, a pálya szinten van tartva, mozdony van, és szépen szerepeltek a nyáron is. Ki kéne végre használni a lehetőségeket, és megpróbálni szolgáltatni, télen is!
Érdemes még megemlíteni, hogy a 19722-19713 szezonsebes páros a 6+1pakli összeállítás helyett ezen az őszön desiro... Első nap 200 utas maradt le, a zsúfoltság pedig állandó. MIért nem lehet gondolkodni kicsit??
Ez volt a nyár utolsó hétvégéje, a balatoni szezon vége. Nyilván sokakban felfrissült az élmény: a magyar tengerre tömegközlekedéssel lejutni rémálom. A vonat koszos, büdös, késik, meleg van, nincs rajta légkondi, se wifi. És persze rettenetesen lassú. Busz nincs. Autóval pedig 1,5 óra alatt lehet…..
V43 1157 2013.08.26 20:44:09
@rowi: Ettől függeltlenül a 30a-ra is ráfért jócskán a felújítás, mert 40-60-40-60 lassújelek váltogatták egymást... és okkal.

Az Érd-elág - Tárnok szakasz nagyon is villamosított...
V43 1157 2013.08.26 20:48:01
@230e: Sajnos valóban kevés a közvetlen vonat, de mániája a menetrendeseknek, hogy nem kell az északi partra. Ezt a pár db. közvetlen vonatot is el akarják venni :(

A szezonálisan közlekedő 19722 sebesvonat tavasszal 6-7 kocsis szerelvény volt, kerékpárszállító kocsival. Mától desiro lett rá téve, lemaradt 200 utas egyből. Nem képesek gondolkodni... A desiro kis kapacitású, de modernebb, és tetszetősebb a tyúkól feelingű Bz motorkocsikáknál, nem értem, miért nem ezeknek a helyére lettek betéve így ősszel...
V43 1157 2013.08.26 20:59:33
Az egész cikk egyébként nyafka, és nevetséges. Szakmaiság nagy nulla, és undorító módon próbál a buszra terelni, miközben az sem jobb, sőt, egészen másképp képes szivatni az embereket...

A déli parton nem igazán költöttek a pályára sosem, ezért elhasználódott, és be van lassítva.
Az északi parton a pályát immár 50 éve ugyanazon a szinten tartják, és gyorsabban menni sosem lehet, mivel a vonalvezetés ennyit tesz lehetővé. A 30a által még mozdonycserével is tartható lenne a Budapest-Balatonfüred táv kb. 2 óra alatt, csak akarni kellene. Sajnos ez nem így van...
Ezen a nyáron igenis volt színvonal emelkedés az északi parton is: bár sokszor lerohadtak, és kicsi volt a kapacitásuk, de jártak desirok, és a sebesek nagyobb részén a Nyugatiból átcsoportosított, IC színvonalhoz közelítő Bmx kocsik jártak, elejükön egy InterCity kocsival. Ezeknek volt a menetideje kicsit több, mint 2 óra, ami szerintem jó.
A dízelmozdonyok környezetre gyakorolt hatásáról írt dolgok még röhejesebbek. Ilyet hogy lehet leírni? Az emberiség amit művel a Földdel, amennyi autó van... egy dízelmozdony, ami a sokszorosát szállítja töredék szennyezéssel, mennyire is bántja a környezetet??
Az északi partot villamosítani értelme nincs, a teherforgalma alacsony, és a főszezon kivételével a személyforgalom sem fővonali. Ettől függetlenül télen is több közvetlen vonat kellene, és a máv-Startnak színvonalasabb kocsikat kellene a gépek mögé akasztani. Emellé kellene a normális menetrend, és a nyomorék Bz motorkocsik elfelejtése...
A mai poszt akár képzeletünkben is játszódhatna, azonban 2013. május 12.-én vasárnap történik. Érdekes, eklatáns példája a magyar vasút működési zavarainak, mindennapjainak, és sok utaselégedetlenség forrásának. A sok ki nem védhető műszaki hiba, időjárási körülmény,…..