Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Feregabor

0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
 Válasz Jakab Andor blogjának "Tőlem ezért nem kapsz munkát" bejegyzésére.12 embernek adok munkát, majd 120-nak is akár. Lesz, aki szép irodában fog dolgozni, lesz, aki kint terepen. De ez mindegy is. Hogy miért tudok munkát adni képzett, lojális, dolgozni…..
Tudom, nem kapcsolódik közvetlenül a térhez, ám mivel igen közel történt (alig 250 méternyire), úgy gondolom, hogy a téren lakók és a környékről figyelők számára is érdekes lehet a történet. A sztorit magát egyébként már többen megírták, én magam öt éve a Zuglói Lapokban olvastam először, de az…..
Gigantikus felhőkarcolók, víz alatti városok, 3D-s nyomtatóval alkotott otthonok. 100 év múlva ez lesz a valóság – derül ki egy jövővel foglalkozó új kutatásból...
Feregabor 2016.02.16 08:38:35
Miután 66 éves vagyok, közgazda, annak idején vizsgatantárgy volt a "Jövőkutatás". Még megvan a tankönyvem is, úgyhogy efféle előrelátásokról van fogalmam. Amikor belenéztem ebbe a könyvbe, nomeg eme tanulmányban, ugyanazt látom. A jövőt kizárólag a jelen extrapolálásával magyarázza, azaz a ma is meglévő ismeretek, eszközök továbbfejlődésével számol, teljesen új tudással nem.
A 40 évvel ezelőtti könyv például az internet jelen létével nem számol - nyilván. Képtelefonokról, repülő személyszállító járművekről, falra akasztott óriási televíziókról ír, de földrészek közötti azonnali, online kapcsolatokról személyek és ami még fontosabb, bonyolult eszközrendszerek (pl. tudományos kutató eszközök együttműködéséről) nem.
Ugyanakkor folyamatos Föld-Mars utazásokat jósolt már a a 2000-es évek kezdetére.
Nekem meggyőződésem, hogy 4-5 évtizeden belül lesz olyan fölfedezés, ami gyökeresen megváltoztatja majd a világ folyását. Amivel például nem számolnak a jóslatok, pedig ma már minden eleme rendelkezésre áll, az online kapcsolatokkal támogatott tudomány-fejlődési mechanizmus. Mielőtt megírom, mire gondolok, azt pötyögöm be, mi volt régebben, mi ma egy tudományos felfedezés sorsa.
Pár évtizede jellemzően magányos tudósok dolgoztak ki új elméleteket, ez pl. még Einsteinre is igaz volt. Eredményeiket publikálták, pár év kellett, mire a nyomdából kijött a fölfedezés. Ezek után pár év kellett, mire más tudósok elolvasták, megvitatták az új ismereteket, és további évek kellettek, mire az új ismeret elfogadott elmélet lett, hacsak nem cáfolták meg a vita során.
Mára már minden olyan ismeretnek birtokába jutott az emberiség, amit egy-egy ember képes fölfedezni, a mai eredményeket egy munkahelyen dolgozó munkacsoportok alkotják meg. (Nem elsősorban egy alkalmazotti körre gondolok, hanem arra, hogy egy új gondolat kimunkálása érdekében összeáll egy többféle szakterület, tudomány képviselőiből álló csoport: informatikus, fizikus, vegyész, esetleg ezekből több specialista). Az eszközöknek viszont egy helyen kell lenniök. A fölfedezés sorsa viszont alig rövidült: hónapokban, években kell mérni, mire az új eredmények megjelennek, és további évekbe, mire a vitatásuk lezárul.
Nos, ez a folyamat fog rövid időn belül drasztikusan lerövidülni. A felfedezéshez szükséges szakértőket, és eszközeiket már ma sem kell egy fizikai helyre összehozni, azokat néhány nap alatt össze lehet "trombitálni". A föld átellenes pontjain, vagy akár az űrben működő eszközök, és kezelőik online kapcsolata révén lehet a megoldásokat kutatni. Az eredményeket a kutatások lezárása után azonnal lehet publikálni (persze ehhez kell egy olyan szeglet az internetből, amiből ki lehet zárni a receptcserélő, pornózó, hackerkedéssel játszadozó, megcsaló házastársak után kutakodó, stb. elemeket). És persze a vita folyamata is online, és az eredmények megismétléséhez szükséges eszközök installálása az elsődleges kutatásokhoz hasonló tempóval megtörténhet.
Sokan nagy reményekkel várták a fonódó villamos elindulását, az első hétvégén tele volt lelkes és kíváncsi utazgatókkal az összes járat. Aztán jött a hétfő, az első arcra esés, majd a kedd és a további szivattyúk. Három hét után szinte mindenkinek tele van vele a töke,…..
Feregabor 2016.02.07 11:11:48
@miertvanmocskosszad?: Tulajdonképpen igazad van, de a világ és vele a nyelvhasználat változik, egyes szavak jelentése is szelídül. Tudtad például, hogy a szép, finom "huncut" szavunk a német "Hunds Fotze", azaz "kutyapina" szóbol jött?
Feregabor 2016.02.07 11:24:19
Szerintem az alapvető baj a hosszú, bonyolult járatokkal az, hogy nem vizsgálták annak a lehetőségét, pontosabban nagy valószínűséggel bekövetkező esélyét, hogy az időben és térben hosszú szakaszokon mindig bekövetkezik valamilyen zavar. Elég egy kis koccanás a villamos előtt, egy elromlott autó a síneken, és máris kiesik a menetrendből a forgalom.
Közismert tény, hogy a járműforgalom hasonló a csövekben folyó folyadékok viselkedéséhez. A folyadék áramlásának két esete van: lassú áramlás esetén "lamináris", gyors áramlás esetén "turbulens" az áramlás. (Tessék megfigyelni egy csapból kifolyó vízsugarat: kezdetben a sugár áttetsző, egyszer csak zavarossá válik. És ebben a pillanatban le is lassul az áramlás). Ugyanez érvényes a járművekre is: ha kevés jármű fut egy adott szakaszon, azok szépen, simán tudnak haladni, de egy ponton az egész turbulenssé válik, és a haladás nagyon lelassul.
Persze lenne megoldás: egy közlekedési központban GPS rendszerrel és a járművezetőkkel való folyamatos kommunikációval figyelni kellene az összes jármű forgalmát, és ha valahol zavar támad (jelzi a GPS, vagy az egyik jármű vezetője értesíti a központot, hogy zavart észlelt), a központ számítógép segítségével módosítja a menetrendet, és azonnal utasítja a többi járművezetőt, hogy hol, és mennyivel haladjanak lassabban, hogy a lamináris áramlás fennmaradjon.
(Pl. egy villamosvezető bejelenti, hogy előtte elromlott jármű zavarja az ő haladását, 5 percre becsli a zavar megszüntetését, erre azonnal szólnak a később oda becsatlakozó járművezetőknek, hogy hagyjanak ki egy lámpaváltást valahol, vagy az egyik megállóban időzzenek egy plusz percet; ahogy az útvonal átszámoló terv azt előírja.)
Nem kétséges, hogy a mostani pénzpiaci fejlemények úgy fognak bevonulni a magyar történelembe, mint a Nagy Fideszes Brókerbotrány. Ami ráadásul meg is fogja ingatni a mostanra már úgyis megtépázott Fidesz társadalmi támogatottságát, mert átüti az emberek ingerküszöbét és…..
Feregabor 2015.04.02 16:59:05
Csányi Sándor itt: www.napi.hu/magyar_vallalatok/csanyi_indokolatlan_hogy_beva-tagok_fizessek_meg_a_quaestor-hianyt.595862.html úgy nyilatkozik, hogy a "a szabályosan kibocsátott kötvények nem biztosítottak, hiszen a kibocsátók kockázatára nem terjed ki a Beva-biztosítás. ". Azaz, akinek érvényes kötvény jutott, annak semmi nem jár. Csakhogy aki a Questrornál vásárolt bármit, semmiféle ráhatása nem volt arra, hogy valódi, vagy hamisított kötvényt kapott-e. Azt nem tudom megítélni, hogy hamis kötvények forgalmazására vonatkozik-e a BEVA. Szerintem a helyes megoldás, hogy a BEVA minden befektetőnek fizessen kártalanítást, de a valódi és a hamisított kötvények súlyszámával arányosan. Azaz, ha a hamis és valódi kötvények aránya pl. 1:4, és a BEVA alapján az 1 millió forintomra járna kártérítés, akkor 750 ezer forintot utaljanak ki nekem is, akire hamis kötvényt sóztak rá, és annak is, akinek balsorsára valódi kötvény jutott.
Abban az esetben viszont, ha a BEVA csalásra nem fizet szabályzata szerint, a felügyeleti hatóság feleljen.
 Sewell egy lakatlan bányaváros, ami Chile középső részén, Machalí in Cachapoal tartományban, az Andokban hegyein fekszik. A világ egyik legnagyobb földalatti rézbányájának tengerszint feletti magassága több mint 2000 méter. Manapság már csak egy működő épülete van, a…..