Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kristof9094

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Először három alacsonypadlós szóló kocsit készítenének kísérleti jelleggel. Ha ez beválik, akkor újabb tizenötöt építene a BKV. A minap jelent meg a közbeszerzési értesítőben (TED) a BKV legfrissebb tendere, amely szerint PKD (Partly knocked down azaz részben összeszerelt)…..
Kristof9094 2013.05.12 21:58:29
@kristoof:
Semmiféle politikai húrt nem kívántam megpengetni, csak céloztam arra, hogy az EURO VI-os motorok beépítésére igen komoly előírások vonatkoznak, amiket egy gyakorlatilag nem működő gyártó sem pedig a bkv nem fog tudni teljesíteni (mint írtam ezek az engedélyeztetési eljárásoknak igen komoly költségvonzata van!).
Az hogy a bkv szeretne maga összeszerelni, egy dolog. A kérdés annyi, hogy kitől fog EURO VI-os buszt venni? Ki ilyen tőkeerős, és rendelkezik a megfelelő szakértelemmel?
Kristof9094 2013.05.13 10:20:50
@kristoof:
Magyar gyártó maximum egy lehet, mivel a NABI-nak alacsonypadlós autóbusza sincs, az Ikarusnak pedig szerintem nincs kerete EURO VI beépítésre, prototípus gyártásra, majd annak a motorgyártóval való teszteltetésére és minősítésére.
Az egyetlen esélyes a Credo. De mivel a nemzeti autóbusz nem Ő, hanem a Volvo, így sanszos, hogy ezek Volvok lesznek félkészen.
Hazánkban szinte mindenki tudja azt, hogy az Ikarus nemcsak tízezresével ontotta magából az autóbuszokat, de igen sok olyan fejlesztést és világszabadalmat is köszönhetünk a tíz éve bezárt gyártónak, amelyek gyökeresen változtatták meg a világ buszgyártását. E szomorú évforduló alkalmából…..