Adatok
Kristof9094
0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
… kocsiteste, azaz a hajtás még nem került bele az Ikarus-Škoda Tr 187.2-esbe, ugyanis azt Csehországban, a plzeňi Škoda gyárban fogják beépíteni.
Ahogy korábban beszámoltunk róla, gőzerővel készül a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) tizenhárom trolibusza. Az első busz…..
Először három alacsonypadlós szóló kocsit készítenének kísérleti jelleggel. Ha ez beválik, akkor újabb tizenötöt építene a BKV.
A minap jelent meg a közbeszerzési értesítőben (TED) a BKV legfrissebb tendere, amely szerint PKD (Partly knocked down azaz részben összeszerelt)…..
Kristof9094
2013.05.12 21:58:29
@kristoof:
Semmiféle politikai húrt nem kívántam megpengetni, csak céloztam arra, hogy az EURO VI-os motorok beépítésére igen komoly előírások vonatkoznak, amiket egy gyakorlatilag nem működő gyártó sem pedig a bkv nem fog tudni teljesíteni (mint írtam ezek az engedélyeztetési eljárásoknak igen komoly költségvonzata van!).
Az hogy a bkv szeretne maga összeszerelni, egy dolog. A kérdés annyi, hogy kitől fog EURO VI-os buszt venni? Ki ilyen tőkeerős, és rendelkezik a megfelelő szakértelemmel?
Semmiféle politikai húrt nem kívántam megpengetni, csak céloztam arra, hogy az EURO VI-os motorok beépítésére igen komoly előírások vonatkoznak, amiket egy gyakorlatilag nem működő gyártó sem pedig a bkv nem fog tudni teljesíteni (mint írtam ezek az engedélyeztetési eljárásoknak igen komoly költségvonzata van!).
Az hogy a bkv szeretne maga összeszerelni, egy dolog. A kérdés annyi, hogy kitől fog EURO VI-os buszt venni? Ki ilyen tőkeerős, és rendelkezik a megfelelő szakértelemmel?
Kristof9094
2013.05.13 10:20:50
@kristoof:
Magyar gyártó maximum egy lehet, mivel a NABI-nak alacsonypadlós autóbusza sincs, az Ikarusnak pedig szerintem nincs kerete EURO VI beépítésre, prototípus gyártásra, majd annak a motorgyártóval való teszteltetésére és minősítésére.
Az egyetlen esélyes a Credo. De mivel a nemzeti autóbusz nem Ő, hanem a Volvo, így sanszos, hogy ezek Volvok lesznek félkészen.
Magyar gyártó maximum egy lehet, mivel a NABI-nak alacsonypadlós autóbusza sincs, az Ikarusnak pedig szerintem nincs kerete EURO VI beépítésre, prototípus gyártásra, majd annak a motorgyártóval való teszteltetésére és minősítésére.
Az egyetlen esélyes a Credo. De mivel a nemzeti autóbusz nem Ő, hanem a Volvo, így sanszos, hogy ezek Volvok lesznek félkészen.
Hazánkban szinte mindenki tudja azt, hogy az Ikarus nemcsak tízezresével ontotta magából az autóbuszokat, de igen sok olyan fejlesztést és világszabadalmat is köszönhetünk a tíz éve bezárt gyártónak, amelyek gyökeresen változtatták meg a világ buszgyártását. E szomorú évforduló alkalmából…..
Kristof9094
2013.05.07 22:47:34
Az első teljes hosszában alacsonypadlós csuklós a Neoplan N421 SG volt 1987-ben:
www.konrad-auwaerter.de/auwaerter_2010/veranstaltung_retro-classics/retro-classics_2004/04-busse/1988_neoplan_421sg-3n_muenchen/bus.html
Az Ikarus 242 pedig egészen 1976-ig volt csak világelső, ekkor jelent meg a Neoplan N814.
www.konrad-auwaerter.de/auwaerter_2010/veranstaltung_retro-classics/retro-classics_2004/04-busse/1988_neoplan_421sg-3n_muenchen/bus.html
Az Ikarus 242 pedig egészen 1976-ig volt csak világelső, ekkor jelent meg a Neoplan N814.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
1, Viseontól lopott formaterv miatt?
2, A hátrafelé néző ülések miatt?
3, A 2013-ban feltalált sínes kapaszkodó rendszer és levegőcsatornák miatt?
"A vázszerkezet tervezett élettartama 30 év, amit számítással alá is támasztanak, ez manapság kuriózum."
Értem. És mindezt milyen körülmények között garantálják? (Egyáltalán, hogy lehet ilyet garantálni?) Mert a vasi volános ARC-k egyike sem jár helyi forgalomban, valamint a csuklósoknál igen komoly vázszerkezeti problémák léptek fel.
Miben is jobb ez mint a Citadell?