Regisztráció Blogot indítok
Adatok
nyjozsi

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem véletlenül találták ki az okosok, hogy autópályán csak a legalább hatvannal közlekedni képes járművek közlekedhessenek (megmondonak köszi a korrekciót). Én azt sem értem igazán, hogy aki nem mer kettes fölé váltani, az miért közlekedik autópályán. Vagy úgy egyáltalán…..
autózz! Hullapelyhes... 2007.12.18 18:12:00
Három és fél napig nincs poszt, a függők meg már kétségbe is vannak esve (fene gondolta volna, hogy vannak ilyen fanatikus autózz!blog függők is). Több email is beesett ma hozzánk, hogy miért nem írunk semmit. Hétvégén azért nem írtunk, mert máskor sem szoktunk, van élet a…..
nyjozsi 2007.12.19 12:46:43
Smart
automata vagy félautomata, motor hátul, és hátul is hajt. Ha egyszer megcsúszott havon nyári gumival, akkor
- ha gázt nyom a hátsó kerék túlpörög, segge előzi az elejét
- leugrik a gázról, nem fékez: az autó súlypontja előre lendül (magas építés miatt ez jelentős), felületi terhelés lekerül a hátsó tengelyre elöl meg megnő, ergo hátul könnyebbeb csúszik, elöl picit jobban tapadna, a segge előzi az elejét
- fékez: tökmindegy, négy satuzott kerékkel...

Minimális járműfizikát előírnék a jogsihoz. Milyen beavatkozásra milyen reakció várható az autótól.

10 évvel ezelőtt az akkor 13 éves BX-emre tetettem fel próbaképpen, azon a télen 3x álltam meg akadály előtt centikre, 3x úsztam meg az eleje lebontását

6 éve rallyezom, száraz, vizes és téli időre is számtalan különféle mintázat és keverék van a versenygumik között. Hőmérséklet, vizmennyiség, gyorsasági hossza és még jónéhány dolog befolyásolja, hogy még azonos minták közül is milyen keménységet tegyünk fel. A vizes és hideg időre jó gumik olyan lágyak, hogy benne marad az ujjlenyomatom. Nyilván nem véletlenül ilyenek.

Téli gumi - hó belemegy. Ránézésre tényleg, de nem ott dolgozik. A felületen mikor elkezd érintekzni az úttal, a lamellák a gumi puhasága miatt szétnyílnak, így kapaszkodnak. Mikor elhagyja az út felületét, akkor természetesen összezáródnak, benne maradhat a hó is, de a következő fordulatnál ugyan úgy szétnyílik és ismét dolgozik. A nyáriban nincs lamella, nincs mi szétnyíljon, nincs mi kapaszkodjon.

Tréning. 3x volt alkalmam rá, kötelezővé tenném.