Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Lapajszerint1

1 bejegyzést írt és 17 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
         Egy a Puskásról szóló rádióműsorban hangzott el az a mondat, amelynek egy része valahogy így szólt: „…és Puskásnak volt valami Kása nevű embere…”, és ez megütötte a fülemet. A beszélgetés azután könnyedén átsiklott a témán, egy halk igenlés után, ami Hegyi Iván kollégámtól és barátomtól…..
Lapaj szerint Senna Magyarországon 2014.05.07 12:28:19
Majdnem azzal kezdtem ezt a megemlékezést, hogy annyiszor, és annyi mindent írtam már az elmúlt harminc év alatt Ayrton Sennáról, hogy abból akár könyvet is írhattam volna…, de még idejében eszembe jutott, hogy hát könyvet is írtam. Méghozzá kettőt is, igaz, az egyik csak…..
Lapajszerint1 2014.05.07 19:38:12
@csakazértistotalcar: mea culpa. Egy kerületet tévedtem. Hiába, vidéki vagyok.
@Imi36: Én meg igyekszem magam visszafogni a terjedelmet illetően, nehogy olvashatatlanul hosszú legyek. Köszönöm.
@SCHUMI1988: a címére sajnos nem emlékszem. De ha az a temetői és temetési kép, amely ebben a blogomban is szerepel benne vn, akkor az az a film. Illetve: a tavalyi Adeus Ayrtonban a teljes szövege jelent meg. Előre is köszönöm.
@schawo2: Illetve Frankl Andrishoz mindenkinek. Akár Frankl, akár Frenkl, akár András, akár Andrew, akár Endru. És mindegyik nevén természetesen magyar származású gyerek, akit a szülei vittek ki Angliába 56-után. Az egyetemet már ott végezte, talán Nottinghamban, ahol Robin Hood is járhatott volna, de ezt majd ő maga megírja, ha elolvassa ezt a blogot. Kint előbb fotózott, közel az autósporthoz, majd egy kiadóban dolgozott, végül a nagy olajválság idején kollégájával megvett két folyóiratott, a CAR-t, és a TRACK címűt, amelyeken később nagy pénzt keresett. Amikor még fiatal suhanc volt, akkor fényképeket küldözgetett az Autó-Motor című újságnak és aláírásokat írt hozzá. Ez még Liener György idejében, sőt előtte volt. Később aztán megismerkedett Vitray Tamással és Gyulai Pistával Londonban a tenisz, és főleg unokanővére kapcsán, aki évtizedekig Vitray főgyártásvezetője volt. Innen már csak egy lépés volt, hogy amikor az MTV elkezdte közvetíteni a Forma-1-et, időnként beüljön mellém néhány versenyen. Ahhoz, hogy a Magyar Nagydíjak megszülessenek az ég világon semmi köze sem volt, akárcsak nekem. Az egy másik magyar úrnak köszönhető egyedül, akit Rohonyi Tamásnak hívnak, Sao Paolóban él, egykor Londonban dolgozott, és testi-lelki jóbarátja Bernie Ecclestone -nak. Az ő ötlete volt, hogy Bernie ide hozza versenyt. Frankl Andris közreműködött az első Magyar Nagydíj közvetítésében is: Knézi Jenő és én közvetítettem a versenyt, Gyulai István készítette a verseny előtti interjút Sennával (a végén pedig én), Andris pedig egy operatőrrel a boxutcából jelentett. Mindezt persze részletesen megírtam a Magyar Forma című E-könyvemben is. (Most jövök rá, hogy talán külön kellett volna választanom a válaszokat. Elnézést. Majd beletanulok.)
Lapajszerint1 2014.05.08 14:08:00
@Nesebar: Kösz., hogy figyelmeztettél erre a súlyos hibára. Hiszen nem tudhattam, mivel csak harminc évig dolgoztunk együtt.
Jean Todt FIA elnök levelét megírta, de nem szerelmes könnyével sírta tele, hanem kemény szavakkal utasította rendre renitenskedő versenyzőjét, a négyszeres világbajnok Sebastian Vettelt, mondván: „Túlságosan kemény szavakkal bírálta nagy nyilvánosság előtt az új motorokat,…..
Lapajszerint1 2014.04.26 14:52:24
@SzJ1982: De még mennyire túlbonyolították ezt az egészet! Már ott tartunk, hogy a versenyzők, (mint olvasom), a boxban tanulmányozzák a telemetriát, hogy melyik kanyarban melyik íven kell menniük, hogy a leggyorsabbak legyenek, illetve, hogy ezekkel a zsenge hibridekkel a legjobban tudjanak gyorsulni. Ez van tehát ma. Senna, a maga idejében, amikor egy-egy kör után lejött a pályáról, akkor fejből elsorolta, hogy melyik kanyarban mennyit vesztett, mennyi maradt még benne. Merthogy tökéles kört menni nem lehet. Hol itt veszít az ember, hol ott, de a vége attól még jó lehet. Ez az alapvető különbség közte és a maiak között. Meg az, hogy a mai versenyzők, akaratuk ellenére már közelebb állnak egy kívülről irányított robothoz, mint a klasszikus versenyzői modellhez. Még néhány év, és DRÓN-ok lesznek helyettük. Vadászrepülőben ez már bevált.
Én évek óta tépem a számat, hogy: azonnal eltiltani a rádiózást, a sok felesleges kütyüt, a versenyző legyen köteles csak a saját feje után versenyezni, ha hülye és nem veszi észre, hogy kopott a gumija, akkor essen ki, ha elfogy a benzinje, akkor detto, és így tovább. És akkor még csak a felsorolás elején tartok...egyébként mindez "pusztába kiáltott szó", mert a világot egyetlen vastörvény irányítja: "Az erősebb (itt gazdagabb) kutya...azért sem írom ki..." - ha hiszik, ha nem.
Bernie Ecclestone, aki köztudottan nem lelkesedik különösebben az új motorokért, és az egész felfordulásért, amely napjainkban áthatja az egész Forma-1 Cirkuszt, a kudarcba fulladt idei első, Jerez-i teszt után kijelentette, hogy ő megmondta előre, ezekkel az új motorokkal a…..
Lapajszerint1 2014.03.16 12:23:55
@uarempty: Ha semmi szép nincs benne, akkor miért nézi?... Én nem azt írtam, hogy a nagy zaj az szép, hanem azt, hogy Berninek igaza van abban, hogy a dögös hang hozzátartozik az autósporthoz. És leírtam a saját első találkozásomat ezzel a bőgéssel. Amitől még én is jobban szeretem például a hegedűszót. Csak a kettőnek semmi köze egymáshoz. Mindenki azt néz, amit akar, szeret satöbbi. Ezért szép a világ.
Lapajszerint1 2014.03.16 13:15:04
@bungee: Akkor vegyük sorra a hülyeségeimet. Amit a polgármesterről írtam az nem legenda, hanem valóság. Ott voltam ugyanis, és leírhattam volna a polgármester nevét is, h megkérdeztem volna, hogy beleegyezik-e. A történetnek egyébként nem én voltam a főszereplője természetesen, hanem Móczár Péter, Cserkuti József és a többiek, fordulj hozzájuk bizalommal. Az meg, hogy az a sok autó másutt úgyis elment, persze, hogy világos. De nem ott, és nem akkor, tehát ott nem szennyezte a környezetet.
Én egyébként sokkal zöldebb vagyok, mint amilyennek látszom, csak egy kicsit realistább, mint az egészen zöldek.
Annyira sem vagyok hülye, hogy azt gondoljam, hogy a versenyautók szennyezik a környezetet, és éppen ezért egész életemben, és most is éppen ezt próbáltam megértetni Veled is. Azt meg szinte szó szerint is leírtam, olvasd el, hogy Jean Todt azért vállalta fel az egész bizniszt a Forma-1 számára, hogy ország világ előtt triumfálhasson, hogy ő szabta feg a fejlődés irányát!
Amit persze elkezdtem már mások is korábban. De nem azzal a céllal, amire te gondolsz. Ezekben a hibrid autókban semmi új sincs, csak összeboronálták a benzin, meg a villanymotort, plusz a lendkereket. Korábban már, másutt leírtam, hogy a múlt század eleji villamos motorkocsik kapcsoló karja alá a fedélbe bele volt öntve, hogy: Ez a kocsi rekuperációval lassítandó le! - Ez pedig a modern idők KERS-e.Amennyivel a hibrid kevesebbet fogyaszt annyival többet fizet az autóért, és a mennyivel több bisz-basz van rajta, annyival több a hibalehetőség is. Az az energiát pedig, amit nem helyben a benzinből kapod, azt elektromos áram formájában gáz, víz, vagy szélerőművekből kapod, vagy szénből.
Végül: igenis komolyan gondolom, hogy a fosszilis energia tekintetében, meg az egyéb energiák ügyében folyamatosan az emberek hülyítése folyik, már évtizedek óta. Ma például, már csak Paks miatt is, mindenki az alternatív energiákról beszél, de csak a száját tépi. Mert: Magyarországon nem fúl eleget és elég erősen szél, meg különben is megállapították (nem én,hanem a zöld tudósok), hogy a szélkerék sipító zaja zavarja az őshonos ürgéket, és emiatt nem lehet telepíteni. (Engem még fiatalabb koromban az ürgeöntésre vittek ki a mezőre, hogy írtsuk a sokat zabáló gazfickókat a hörcsögökkel együtt. De ebből is látszik milyen sokat változott a világ.), Ami a kötelezően használt biodízelt illeti, az előállítása még soha nem érte el a null-szaldót, többe kerül a leves, mint a hús. Az alattunk lévő termálvíznek, és nekünk is jobb (bár a koreaiak már tíz évvel ezelőtt fölhozták volna), amíg lenn van, mert eddig megvan. Mert a följönne, akkor kiderülne, hogy nem tudunk mit kezdeni vele.
A megkutatott fosszilis energiák olyan helyen vannak, ahová te, és egyetlen normális ember se tenné be a lábát, kivéve ha szénbányász, vagy olajbányát. Nincs két hete, hogy a sárga kalickás csatornán láttam egy, az amerikai (!) geológusok által készített filmet Szibériáról. Ott világosan mutattak egy a hegyoldalban jól látható, több száz kilométer hosszú és baromi vastag szénréteget, olyat, amely valamikor úgy keletkezett, hogy egy darab földrész bukfencet vetett. Ehhez még hozzá se nyúltak. De ez csak példa. És ha elkezdik bányászni, nyilván te sem fogsz odamenni, hogy bánya mellett élj.
De tovább megyek! Velünk, magyarokkal az a baj, hogy csak azt szeretjük, amit kapunk, de azt már nem, ha adnunk is kell cserébe valamit. Nyilván emlékszel még, amikor évekig nem lehetett olyan települést találni, amely mellett szeméttelemet lehet kialakítani.De olyat se, amely mellett külszíni fejtésű bányát, és erőművet lehetne csinálni. Szerencs mellett szalma tüzelésű!!! erőművet se lehetett, de villanyt azért mindenki használ. Nem kell Paks, mert koszos és drága, tehát a használt fűtőelemeket vigyék csak el a ruszkik és ne is hozzák vissza! És mi most megmondjuk, hogy amikorra kész lesz addigra dupla olyan drága lesz, mint a mostani. És ebben az se izgat senkit, hogy most a régi Paks dolgozik már harminc, vagy hány éve,csont nélkül és a legolcsóbb áramat adva. Illetve:miközbe ma Paks ellen, vagy mellette mindenki az olcsó, megújuló energiáról papol, előhoz tücsköt-bogarat, amit majd ezután kellene még valahogy összehozni,tehát csak vágyálom,addig már huszonöt éve ott folyik a talpunk alatt a mi megújuló, ingyenes, és tiszta energiánk: a DUNA!
Lapajszerint1 2014.03.16 13:24:13
@bungee: Arról senki egy szót sem mer kijelenteni, mert Bős-Nagymaros az tabu! Arról a megromló látvány miatt szavaztak olyan milliók, akik még életükben nem látták a Duna-kanyart. Rendben van, negyed századdal ezelőtt jó volt arra, hogy megbuktassuk az Gorbacsov által már megbuktatott Kádár rendszert. (A Szovjetunióval együtt.)Egyébként maga Kádár sem szerette ezt az objektumot, de bölcs ember volt, ezért azt mondta: "Mi annak idején bevonultunk Prágába, most a csehszlovákok ezt kérik cserébe. Ezét kell megadnunk nekik."
Nyilván emlékszel ezekre a hősi napokra, sőt évekbe. Megépítettük a gátat, aztán elbontottuk a gátat ugyanannyiért, amibe az építés került, a cechet pedig, elektromos energiában azóta is fizetjük (ebben nem vagyok biztos). De abban igen, hogy kifizettünk vagy kétszer annyit a nemlétező vízierőművűnkért, mint amennyit most sokallunk az új Paksért.
És emlékezned kell, ha éltél egyáltalán, azokra a nagy dumájú zöld férfiakra is, akik minden józan érvet, amely a komoly vízügyesektől jöt elhessegettek azzal, hogy majd elmegyünk ehhez a bíróság, meg ahhoz a bírósághoz, és vissza szerezzük a Dunát...
El is mentünk. A szlovákok meg azóta is élvezik az eőművük hasznát, ők uralják a Dunát a szerződés szerint gondolom jogosan, a Duna miattunk gyakorlatilag nem hajóható, amin megint veszítünk, viszont nézhetjük a háborítatlan látképet, amennyiben a Bősi erőművet kitakarjuk belőle.
Ennyit a fosszilis erőművekről. Meg rólunk.
Felipe Massa nemrég meglátogatta Michael Schumachert a kórházban. Ebben a kegyben csak nagyon kevesen részesülhetnek, ám ha valaki igen, akkor Felipe biztosan. Elsősorban persze a barátság, a csapattárs jogán. De azért is, mert egy cipőben járnak, illetve Felipe már csak járt,…..
Lapajszerint1 2014.03.05 14:50:13
@implacabile: Valóban nem egy kijelölt pályán történt a baleset, hanem "a senki" földjén. Ez azonban elsősorban a pálya tulajdonosa számára fontos, mert a pályán történt balesetekért ő is felelős, pláne, ha az valamilyen mulasztás miatt következett volna be. Egyébként a hegyoldalakon mindenki mehet amerre lát. Egyébként az, hogy nem a pályán voltak, az is jelzi, hogy nem komoly lesiklásban, vagy versenyben voltak egymással, hanem csak "kalandoztak". Sajnos.
Lapajszerint1 2014.03.05 15:16:50
@kisörDög: Uram!
Én azzal kezdtem, hogy Önnek joga van kritizálni, és elmondani a véleményét. És amíg ezt tette, egy szavam sem volt Önhöz. Csak amikor a fiamat is behozta a képbe, meg a régi sérelmeit, akkor gondoltam, hogy néhány mondatot én is hozzáfűzök a tévedéséhez.Ez megtörtént.
Kritika örvén azonban nem szeretném ha olyasmit magyarázna bele az írásomba, azzal, hogy én azt gondolom amit Ön gondol erről, mert az gondolom...Amit én gondolok, és gondoltam, az beleírtam ebbe a dolgozatba. És a jelek szerint legalább tízszer annyian vannak, akik megértették amit írtam, és van, aki nem: Ön. Ennyi. Ötvenhét éve vagyok újságíró, s mi több, ebből harminc évig tévés, tehát pontosan tudom, hogy még a legszebb szépségkirálynő sem tetszik mindenkinek, nemhogy az amit én írok.Ettől függetlenül, Ön ugyanúgy hozzá tartozik az "életemhez", mint bárki más, az olvasóim közül.Még csak azt sem mondom, hogyha annyira bántja a csőrét, amit írok, akkor ne olvasson! De nem mondom, mert úgysem bírná ki a napi adrenalin adagja nélkül!
Hogy mennyire nem, bár nem volt szándékomban, de elmondom egyik kedvenc esetemet.Egy időben én voltam a tévétorna szerkesztője, és mindíg igyekeztünk valami újat hozni.Egyszer a Testnevelési Főiskola tanári karával karöltve és szereplésével elkészítettünk egy csoportos torna felvételt, a legnagyobb szakszerűséggel.Amikor először ment adásba, leégtek a telefonvonalak a kritikus betelefonálók tömegétől. Én pedig kaptam egy levelezőlapot egy idősebb házaspártól, (ma is őrzöm őket), amelyben súlyos testi sértésekkel fenyegettek, ha nem vesszük le a műsorból ezt a "szemetet". Nagy Ricsi, az elnök persze azonnal le is vetette. És akkor kaptam ugyanettől a pártól egy másik lapot, azzal a szöveggel, hogy: Szerkesztő úr, a múltkor mi tiltakoztunk, de most azt szeretnénk, ha mégis visszatennék a műsorba, mert hiányzik. Ha megint nem tetszik, akkor majd kikapcsoljuk a tévét!" Egyszerű. Találja meg a kapcsolót!
Változatlan tisztelettel: Dávid Sándor.
Lapajszerint1 2014.03.05 15:45:24
@kisörDög: Egyre jobban érzem magam, bár a fiam, éppen ma várom, hogy meglátogasson, majd jól letol, mert a lelkemre kötötte, hogy én csak hallgassak, és a válaszaimat majd mindenkinek rajta keresztül küldjem el.
De mivel tök véletlenül leültem a gép elé, megnézni mi van a világban, beleakadtam Önbe,és végre van mit csinálnom. (Addig se kell írnom egyik könyvemet sem.)
A jelek szerint Önnek is van bőven ideje, de sajnos kapkod, és megint összezavar, összeír tücsköt-bogarat. Ezért aztán megint szólnom kell. Írja, hogy végre megtalálta a neten azt a bizonyos könyvemet, és "nem biztos, hogy egy sikerkönyv jó is", ami igaz. Csak egy baj van, hogy én a fiam Schumacher könyvéről írtam, hogy sikerkönyv volt, az enyém nem volt az, vagy legalábbis nem írtam róla egy szót sem.Állítólag írt is róla 11 éve a szerzőnek egy hosszú levelet - a baj csak az, hogy én vagyok a szerző, 77 éve ugyanaz a lakcímem és én nem kaptam Öntől semmilyen levelet. Pedig biztosan nagyon élveztem volna. És megtisztelne, ha most elküldené ezt a levelet.
Már csak azért is, mert az a könyv, sajnos, a benne lévő fontos tartalommal ellentétben (amelyért én felelek), méltatlan külsőben, formában jelent meg (amihez semmi közöm). Higgye el, hogy amikor a hátsó borítón a vajon-t el-ipszilonnal valyon-ként olvastam, kis híján elsírtam magamat. És akkor még nem szóltam a Shakespeare-től vett egyik belső fejezetcímről, amely Ház az egész világ-ként jelent meg ahelyett, hogy Színház az egész világ, satöbbi.
Máig sír a lelkem, ha erre a könyvemre gondolok a mintegy negyven közül. És ha azzal kezdi, amivel (remélem) befejezte, látja, még egyet is érthetnénk. Még akkor is, ha olyasmiket szeretne a nyakamba varrni, amihez semmi közöm. De azért csak olvasson. Olyanokat, akiket szeret. Én meg megleszek azokkal, akik engem kedvelnek.Ilyen az élet.Még mindig: Dávid Sándor.