Adatok
poteka
0 bejegyzést írt és 65 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Nem sok oka lehet az embernek arra, hogy Lexus LS400-at vegyen. Nekem volt, méghozzá három is:
- Szeretem a régi Toyotákat, ez a Lexus pedig egy legendás Toyota- Elmaradt a Norvég kirándulás, a pénz pedig lángra kapott a zsebemben- V8
Örültem, hogy sikerült találnom egyáltalán eladó, ráadásul első…..
poteka
2020.07.09 21:48:13
Annyira örülök, amikor ezeket olvasom. Egyrészt szimplán szórakoztató. Másrészt én is az öreg japánokra vagyok ráindulva és komplett idiótaként hibátlan 20+ éves autót akarok csinálni az átlagosnál csak kicsit jobb állapotú, tipikus magyar használtautóból, de te ráteszel még bö két lapáttal - így a környezetem számára még normálisnak is fel tudom tüntetni magam, elég csak megmutatni nekik egy-két cikkedet.
Valamiért elfeledkeztem februárban arról, hogy gyerekkorom "új villamosa", a csehszlovák ipar remeke, a Tatra T5C5 típus akkor 40 éve állt forgalomba. Most Gerhard Haschke 1980 májusi képei segítségével pótlom ezt.
T5C5 minden mennyiségben! Természetesen nem arról van szó, hogy akkoriban…..
A Ki mit tud?-okat milliók nézték a Magyar Televízióban és több tízezer fiatal indult minden szériában...
poteka
2019.08.07 17:04:39
Vajon finomabb volt-e a zöld üveges sör vagy az egri cigaretta, és volt-e arany a 73-as kétforintosban? Utánajártunk a szóbeszédeknek...
Megint eltelt egy év, és újra eljött a visszatekintés pillanata. Nemcsak a blogon, hanem Facebookon is aktívak voltunk, igyekeztünk sok érdekes tartalmat megosztani veletek. Számos gondolatébresztő és ritkán látott fénykép került ki az idővonalra a 12 hónap alatt. idén már ez a negyedik szériája a…..
A nyaralókkal és a hatóságokkal is kukoricáztak a balatoni zugárusok, akik közül a kis halak is megkerestek tízévnyi átlagbért egy szezon alatt...
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
A legtöbb rutinos motorgyűjtőnek és roncshalmozónak megvannak a maga teóriái, hogy melyik motorját miért nem adja el, és hogy időről időre miért kell mégis újabb és újabb motorokkal és…..
Ahogy a kocsik esetében is, az első telefonunkra mindig emlékezni fogunk. Sokszor egy alapvetően fapados vagy leharcolt darab volt: sokan egy rokon levetett készülékével indították el a mobilozós pályafutásukat, mások hónapokig gyűjtöttek egy akciós darabra. Régebben meggyűlt a bajunk az antennával,…..
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért kövesd a Moped blog Facebook-oldalát.
‹⊗›
Na valahogy így kellett volna kezdenem a simsonos karrieremet, mármint, hogy ezzel vagy egy hasonló állapotú motorral. Persze amikor 2011 tavaszán 38.000 forintért megvettem a spenótzöld…..
Budapesten számtalan izgalmas dolog van amiért a külföldi turistáknak érdemes hazánkba látogatni. A múzeumok és építészeti remekművek mellett, egy egész iparág épült a gyanútlan turisták kiszolgálására, a taxisoktól kezdve a külföldieknek fentartott külön árlistával operáló éttermeken keresztül, a…..
A Berényiek tették fel a térképre a kispesti Wekerletelepet. Legalábbis annak a generációnak, amelyik a kereskedelmi tévékből ismeri a világot. A hangulatos lakótelep értékeire egyre többen figyelnek fel, sőt, az odaköltözni vágyók száma is növekszik...
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért érdemes a Moped blog Facebook-oldalát is lájkolni.
‹⊗›
Amikor Zách Dani és Csikós 2012 októberében felpattant egy 110-es Honda Wave és egy 125-ös Vespa nyergébe, hogy bebizonyítsák, messzire menni nem csak 1000 köbcentis vasakkal lehet,…..
A Moped blogon eddig zömmel a nyugati típusokra helyeztük a hangsúlyt, ezért külön megörültem, amikor Kiss Péter, a Magyar Riga Motoros Klub elnöke lehetővé tette számomra, hogy igen nagy becsben tartott Riga 3-as mopedjét megtekintsem és kipróbáljam.
Bevallom, némi előítélettel érkeztem a…..
Urbanista
Ma is szedi áldozatait a szellembuszmegálló: évek óta nem működik, hetekkel ezelőtt eltüntették, de ma is büntetnek a helyén
2013.04.22 09:03:25
A fenti kép elsőre akár az Indafotó szégyenfalgyűjteményében is szerepelhetne, ahol a legbunkóbb módon parkoló autósokat gyűjtik. Ám erről szó sincs. Ez ugyanis a látszattal ellentétben nem egy buszmegálló.
A képet Király Márta küldte az ittlakunk.hu oldalra, és egy furcsa…..
Aki az árokból vesz motort, ne csodálkozzon, ha felül a szopórollerre. Az viszont kicsit így is meglepett, hogy a felújított blokkal, egy hónapnyi állás után képtelen vagyok beindítani a Simsont. Másnap mégis felvitt Bánkútra.
Bár a blokk rendbetételével már júniusban…..
poteka
2012.08.24 12:32:53
@HOLIDAY: Ha Fekete-Afrikából hozol be autót, akkor azt forgalomba kell itthon helyeztetni. Ha egy fekete-afrikai eljön vele ide, akkor az teljesen más. Előfordulhat, hogy kiegészítő biztosítást kell rá kötnie, de simán használhatja itt az autóját.
Ha egy amerikai autón nincs első rendszám, nem lőnek fejbe itthon pusztán azért, mert itt kötelező. Olyan dolognak a beszerzésére nem kötelezhetnek, amit nem tudsz beszerezni (pl mentőládát, mellényt, hóláncot, hullazsákot igen, rendszámot-forgalmit nem).
A fekete-afrikai példa és az egyébként uniós országokat rendszám nélküli, itthon törvényesen közlekedő segédmotorral meglátogató között óriási különbség van ráadásul, mert az unión belül biztosított, hogy elfogadják egymás jogi megoldásait. Például a jogsid és a forgalmid is érvényes kint is, a kinti is érvényes itthon.
Egyik klubtagunk Rigáig hatolt segédmotoros kerékpárral. Egyetlen alkalommal egy lengyel rendőr meszelte le és firtatta a rendszámot, de miután elmesélte (és átadta a papírokat), hogy magyar és itthon nem kell rá rendszám, békében elbúcsúztak.
Ha egy amerikai autón nincs első rendszám, nem lőnek fejbe itthon pusztán azért, mert itt kötelező. Olyan dolognak a beszerzésére nem kötelezhetnek, amit nem tudsz beszerezni (pl mentőládát, mellényt, hóláncot, hullazsákot igen, rendszámot-forgalmit nem).
A fekete-afrikai példa és az egyébként uniós országokat rendszám nélküli, itthon törvényesen közlekedő segédmotorral meglátogató között óriási különbség van ráadásul, mert az unión belül biztosított, hogy elfogadják egymás jogi megoldásait. Például a jogsid és a forgalmid is érvényes kint is, a kinti is érvényes itthon.
Egyik klubtagunk Rigáig hatolt segédmotoros kerékpárral. Egyetlen alkalommal egy lengyel rendőr meszelte le és firtatta a rendszámot, de miután elmesélte (és átadta a papírokat), hogy magyar és itthon nem kell rá rendszám, békében elbúcsúztak.
poteka
2012.08.27 10:53:53
@HOLIDAY: A lengyel rendőr nem kötekedett, csupán nem Magyarországról legálisan érkező túrázót, hanem helyi törvényszegőt vélelmezett, ezért megállította igazoltatásra. Nyilván utóbbi gyakoribb jelenség, mint hogy valaki többezer kilométeres túrára induljon segédmotoron. Amint tisztázódott a helyzet, jó utat kívánva továbbengedte.
Fenntartom, hogy semmilyen szabályt nem szegsz meg, ha itthon legálisan forgalomban lévő segédmotorral veszel részt a közlekedésben külföldön. A tulajdonjogot adásvételivel igazolod, az Unió egyik hivatalos nyelve a magyar, a zöldkártya pedig kétnyelvű szokott lenni, a forgalomképességet (műszaki) meg nem kell igazolni (ahogy pl. Belgiumban sem). Súrlódások persze lehetnek, ahogy nálunk is könnyen falhoz állítanak külföldi rendszámmal akár ok nélkül is.
Valószínűleg azért sincsenek sok helyen tisztában a magyar segédmotorok rendszámnélküliségével, mert viszonylag ritkábban találkoznak nagy túrára induló 50-es gépekkel. Ha nem mehetnél vele külföldre, akkor nem engednének át a határon segédmotorral, márpedig gond nélkül átengednek (és átengedtek az osztrákok és a szlovákok is, amíg volt határ). A különbség azok a határőrök tisztában vannak a mi idevonatkozó jogszabályainkkal, míg máshol, távolabb már nem feltétlenül. Ettől még nem lesz tilos külföldön itthon forgalomban lévő, rendszám nélküli segédmotorral közlekedni.
Fenntartom, hogy semmilyen szabályt nem szegsz meg, ha itthon legálisan forgalomban lévő segédmotorral veszel részt a közlekedésben külföldön. A tulajdonjogot adásvételivel igazolod, az Unió egyik hivatalos nyelve a magyar, a zöldkártya pedig kétnyelvű szokott lenni, a forgalomképességet (műszaki) meg nem kell igazolni (ahogy pl. Belgiumban sem). Súrlódások persze lehetnek, ahogy nálunk is könnyen falhoz állítanak külföldi rendszámmal akár ok nélkül is.
Valószínűleg azért sincsenek sok helyen tisztában a magyar segédmotorok rendszámnélküliségével, mert viszonylag ritkábban találkoznak nagy túrára induló 50-es gépekkel. Ha nem mehetnél vele külföldre, akkor nem engednének át a határon segédmotorral, márpedig gond nélkül átengednek (és átengedtek az osztrákok és a szlovákok is, amíg volt határ). A különbség azok a határőrök tisztában vannak a mi idevonatkozó jogszabályainkkal, míg máshol, távolabb már nem feltétlenül. Ettől még nem lesz tilos külföldön itthon forgalomban lévő, rendszám nélküli segédmotorral közlekedni.
poteka
2012.08.27 13:28:03
@Lendvai Zsolt: Ez a gyakorlatban lehet, hogy megoldja a problémát, elméletben viszont hatósági jelzést hamisítasz. Ami adott esetben jóval nagyobb vétség, mintha legálisan rendszám nélkül közlekednél segédmotorral.
A rendszámnak pont az a lényege, hogy egyfajta kódot tartalmaz, ami alapján visszakereshető vagy a nyilvántartásban. Kint nem hiszem, hogy ezzel a 'SMKP' rövidítéssel és a vázszámmal bármit is tudnak kezdeni.
Értem én a szándékot, de biztosan nem barkácsolnék rendszámot, mert a rendszám hiányát SMKP-n meg tudom magyarázni ha kell, de ezt már aligha.
A rendszámnak pont az a lényege, hogy egyfajta kódot tartalmaz, ami alapján visszakereshető vagy a nyilvántartásban. Kint nem hiszem, hogy ezzel a 'SMKP' rövidítéssel és a vázszámmal bármit is tudnak kezdeni.
Értem én a szándékot, de biztosan nem barkácsolnék rendszámot, mert a rendszám hiányát SMKP-n meg tudom magyarázni ha kell, de ezt már aligha.
Kalandra vágysz? Vegyél Babettát, és menekülj egy kuvasz elől! A veteránozás legártalmatlanabb formája a kismotor-felújítás, ezen belül is a keleti blokkos csettegők. Presztízsben, hangulatban talán meg sem közelítik a Vespát, de legalább pénzünk is…..
A 190000 lakosú Groningenben közlekednek a világon (arányaiban) a legtöbben biciklivel: a megtett utak 57%-a történik kerékpáron. Amszterdam után átmentünk a szintén holland Groningenbe, hogy megnézzük…..
Az Örülünk, Vincent blog nem szűnt meg, csak kissé átalakul. A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság NER/201204-1 sz. határozata alapján jogsértő tartalom ismételt közlése miatt ideiglenesen felfüggesztette a médiaszolgáltatás továbbítását, azaz magát a blogot. Az…..
A robogós világnak nem csak napsütötte, szélfútta seggbefagyós, szórakozás és praktikum oldalai vannak, hanem árnyoldalai is. Persze itt nem rettenetes maffiatörténetekre kell gondolni, hanem piti bűnöző köcsögökre, akik kihasználják a könnyű kezelhetőséget és a…..
poteka
2012.02.14 16:12:09
@rsg: Nekem néhány éve Nagytétényben a Camponánál a közterületes tett bírságot a 250-es ETZ-mre, mert tiltott helyen (a járda szélén egy táblához lakatolva) "várakoztam".
A cetlit a földön találtam meg véletlenül és csak a ráírt rendszám alapján derült ki, hogy az én motorom kaphatta (több motor is volt ott) - gondolom rátették a tankra...
A cetlit a földön találtam meg véletlenül és csak a ráírt rendszám alapján derült ki, hogy az én motorom kaphatta (több motor is volt ott) - gondolom rátették a tankra...
Mire van szüksége a magyar autósnak 2012-ben? Területi alapú rendszámra. A véletlenre sem bíztuk: megkérdeztük a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Kommunikációs Főosztályát, hogy akkor most, Tornóczky Anita szava járásával élve, ezt most így hogy? A válasz…..
A halogén izzó a múlté, a xenon HÍD égő zsákutca volt, aki trendi akar lenni, az leddel világít. Pár év múlva a xenon még ritkább lesz, mint a halogén izzó. ..
poteka
2012.01.19 11:28:10
@EzVan:): Na most eddig összesen 3 autóm volt, mind H4-es, összesen mentem velük néhány százezer km-t. Fogalmam sincs, hogy melyikbe milyen márka volt, nem is emlékszem, hogy magamnak fényszóróizzót cseréltem volna - azaz azzal adtam el őket, amivel vettem.
Ehhez képest a H7, ahogy írod, már többször kiég, nem mindegy, mit teszel bele, a xenon és társaihoz pedig a felhasználó már hozzá sem tud szólni.
Értem, hogy a biztonságra mennek (látni és látszani), de én a H4-essel egy métert sem mentem kiégett izzóval, míg te (és még sokan) a H7-tel már biztosan megtettél néhány km-t félvakon, a műhelyt igénylő megoldásokról nem is beszélve.
Mi lesz, ha két kilóba fáj majd, hogy működjön újra a világítás és ez az autó élettartama alatt többször előjön? Hányan fogják halogatni a javítást?
Ehhez képest a H7, ahogy írod, már többször kiég, nem mindegy, mit teszel bele, a xenon és társaihoz pedig a felhasználó már hozzá sem tud szólni.
Értem, hogy a biztonságra mennek (látni és látszani), de én a H4-essel egy métert sem mentem kiégett izzóval, míg te (és még sokan) a H7-tel már biztosan megtettél néhány km-t félvakon, a műhelyt igénylő megoldásokról nem is beszélve.
Mi lesz, ha két kilóba fáj majd, hogy működjön újra a világítás és ez az autó élettartama alatt többször előjön? Hányan fogják halogatni a javítást?
Újra közös poszt nosferatóval, tudjátok... köszönjük neki.
Kalapból húzás, karácsonyi ajándékozás, Christkindl, Secret Santa. Istenem, de utáltuk. Az egész egy merő kellemetlenség volt mindig, de sokan ezt az idejétmúlt és felesleges, kényszeredett ajándékozást még…..
A tegnap nyereményként meghirdetett, mindenen szóló Tunebug-hangszórót nem adjuk olcsón, dolgozni kell érte. Mivel a hangszóró és a zene szervesen összekapcsolódik, a zene pedig művészet, így a feladat is művészettel és alkotással kapcsolatos lesz.Minden hétfőn összeül a…..
poteka
2011.11.09 14:52:53
Sokan nem tudják, vagy elfelejtik, hogy a robogók, vagy bármilyen segédmotorkerékpárok használata kötelez bizonyos szabályok betartására. Nem csak a sisakról és az SMKP (újabban M) vagy B kategóriás jogosítványról van szó, hanem arról, hogy ez a járműkategória maximum…..
Ahhoz képest, milyen jól indult a Tv2 reality-je, a 12 csajt, hat faszit és hat anyukát felvonultató Összeesküvők, olyan nagyot zuhant a nézettsége az első összefoglalóra, ami valahol meglepetés, bár az adást látva korántsem érthetetlen. A hétfői adást az azzal párhuzamosan…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz