Regisztráció Blogot indítok
Adatok
psuba

39 bejegyzést írt és 54 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Amennyiben van olyan történeted, amit szívesen megosztanál másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt részed, akkor írd meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!   Kedves Mt olvasók!   Az emberi aljasság nem ismer…..
psuba 2011.07.12 22:51:10
@¿Qué tapas hay?: Ne haragudj, de akkor nem jól csináltad mint munkaadó. Ha tanulmányi szerződést kötöttél volna, akkor pl. visszafizettethetted volna vele a képzése árát, ha túl hamar akar elmenni. Az úgy korrekt lehet.
Megfogadtam, hogy ezen a blogon márpedig nem fogok politizálni. Az egyik aktuális gumicsont, amire az otthoni média egy része és jó néhány blog mostanában rákattant, mélyen érint, ezért nem tudom megállni, hogy ne szedjek össze 1-2 gondolatot a témában.A fenti linken olvasható, de…..
balansz Levél Murphyhez 2011.01.14 21:04:00
Kedves Murphy! Remélem nem bánod, hogy ezúton juttatom el Hozzád levelem. Sajnos nem hagytál elérhetőséget, s a központi tudakozók sem igazán tudtak segíteni a levélcímedben. Mi több, még az Interneten sem találtam meg az elérhetőségedet, ami a mai világban felettébb furcsa,…..
balansz Közlekedünk 2010.01.06 10:20:00
Így a karácsony-újévi szabadságolási időszakban az utóbbi pár évben lassan már megszokott az évente megtett zarándok utam Bournemouth-Budapest viszonylatban, autóval. Ez uszkve 1800 km, megspékelve a Csatornán való valamilyen átkeléssel és hangulattól-elérhetőségtől…..
balansz Ördögi kör 2008.10.01 18:25:46
Vigyázat, nehéz olvasmány!Megjött a proof a jövő héten a BCS 2009 kiadványban megjelenő, IT Service Management-tel, azon belül a szolgáltatásmenedzsment megtérülés számításával foglalkozó cikkemről. Érdeklődők letölthetik és elolvashatják (angolul)…..
psuba 2009.12.10 14:05:48
Áron, jól látod, ez nem egyszerű :)

Van módszer, de a siker nem garantált. Az esélyeidet mindenesetre növelheted vele.

Az egésznek a kulcsa, hogy a menedzsment elhiggye, hogy érted az ő céljaikat (nem a sajátodét), valamint elfogadja azt, hogy a javasolt befektetésed egyrészt indokolt, másrészt működőképes (mendkettő külön-külön fontos). Ja és persze ha alapvetően nincs pénzük a befektetéshez akkor teljesen mindegy mit csinálsz.

1.) A probléma elfogadtatása a menedzsmenttel. Mivel nincs igazolható konkrét adatod, a legfontosabb, hogy legyenek olyan adataid, amik elég jó közelítéssel meg tudják mutatni a problémát: itt a legfontosabb, hogy elfogadtasd velük az alapadatokat és a következtetésed menetét, jogosságát. Ez jellemzően csak úgy megy, ha nem elmeséled nekik, hanem bevonod őket az elemzésbe (persze erre nekik időt kell szánni, neked pedig türelmet, hogy együtt jöjjön ki az eredmény, nem pedig megelőlegezni, hiszen te úgyis tudod). Sokáig fog tartani, de másképp úgy látom nincs esélyed meggyőzni őket.

Így első lépésben lesz egyetértésetek abban, hogy van probléma, és annak mi az alapvető oka (nem tudom, nálatok mi az, de emberi hibákra és költségelemekre utalsz), és legfőképpen: mennyi kárt okoz ez a cégnek pénzben.

Itt találkozni fogsz egy zsigeri reakcióval: lecsesszük az embereket, esetleg kézbe vesszük az irányítást és onnantól minden jó lesz. Van rá némi esélyed, hogy nem ez lesz, de ha igen, ki kell várni, amíg kiderül, hogy ez nem működik és szárazon tartani a puskaport.

A második menet az lesz, hogy meggyőzd a menedzsmentet: a beruházás amit akarsz, működőképes. Itt több utad van: leginkább az szokott működni, ha vannak olyan példák amiket elfogad a menedzsment, és lehet először "kicsiben" kipróbálni a dolgot, aminek fel lehet mutatni az eredményeit (persze ehhez meg kell állapodni, hogy milyen eredményt vártok). Utána lényegesen könnyebben nyílik a pénztárca a nagyobb beruházásra.

Ez még így mindíg csak nagyon vázlatos de hátha segít valamit... Sok sikert!
balansz Mobil nélkül... 2009.12.04 20:44:00
Röviden azért idézzük fel a számunkra fontosabb történéseket, aminek apropóján rászántam magam, hogy még az idén folytassam a blogot.A mai napon éjjel 2 óra előtt valamivel a T-Mobile szolgáltatásainak egy része gyakorlatilag gajra ment, és a szolgáltató szerint ezt kb.…..
psuba 2009.12.04 23:18:12
@SzZ: Ja, ami a hibát illeti - hát igen, ilyen jellegű hiba esete az, amikor a következményekkkel nehezebb megbírkózni, mint az eredeti hibával.
Az más kérdés, hogy vajon nem kellene-e felkészülni hasonló esetekre, pl. tartalék eszközzel, ami túlterhelés esetén ideiglenesen beállítható. Ez persze pénz kérdés, így kívülről nem megítélhető, hogy indokolható költés lenne-e ez.
(ha mindenképpen ITIL terminológiához kell nyúlnom, akkor ez Kapacitás Menedzsment ill. V3 környezetben PBA (Patterns of Business Activity) témakör)
psuba 2009.12.07 12:43:18
@SzZ: Nem először találkozom azzal a hozzáállással, hogy elvileg működik együtt, de gyakorlatilag nem. Bármit olvasok azt látom, hogy igenis tud működni együtt a gyakorlatban is - csak M.o.-n még senki nem látott ilyet, ezért a szkepticizmus. Ez most már kezd bosszantani, úgyhogy el fogok mélyedni a dologban, kollegáknak van nagy mennyiségű eTOM anyaguk, úgyhogy remélhetőleg komolyabb érvekkel is fogok tudni majd szolgálni, mint hogy "de működik".

Alapvetően azt gondolom, hogy a világ nem abba az irányba megy, ahol külön lehet tartani hosszú távon a telecom és az IT világot. Vannak persze alapvető különbségek az alacsony szintű technológiában, és az ebből adódó reakciók és dolgok sokszor különböznek. Ennek ellenére a telecom és az IT egyre inkább összefolyik - mind az eszközök, de legfőképp a menedzsment rendszerek és módszertanok, valamint a szervezet szintjén.
A menedzsment szempontjából pedig teljesen érthető - az üzletet támogató technológiáról van szó, egyre nehezebb megindokolni, hogy miért más az egyik kütyü mint a másik. Ráadásul ugyanolyan magas szintű kontroll elvárások vannak (lásd CoBIT), így szerintem hosszú távon nehezen indokolható, hogy miért kell a szervezet két részében két különböző frameworköt kvázi egymástól elválasztó falként használni.
Véleményem szerint amúgy sem ITILt vagy eTOM-ot kell "bevezetni" valahol, hanem az üzletet megfelelően támogató ITSM kultórát kialakítani - és ez azt jelenti, hogy a legfontosabb területeken megfelelő, az adott cégre szabott folyamat- eszköz- információ- stb. rendszert kell kialakítani. Amit az összes vonatkozó fontosabb keretrendszert figyelembe véve célszerű (de nem kötelező) csinálni.
Eddigi pályafutásom sok általam hallott emlékezetes kijelentése közül talán a leghajmeresztőbb számomra az volt, mikor egy (egyébként nagyon korrekt és normális) cégvezető akivel dolgoztam, közölte a jelenlétemben egy beosztottjával, hogy márpedig "nekem kell az ITIL"... ez volt az a pont amikortól tudtam, hogy rá nem számíthatok a megvalósításban...
psuba 2009.12.07 13:35:20
@SzZ: Na a nagy lélegzetben kimaradt a tartalékeszközökre szánt válaszom. A gyakorlatban tudom, hogy a legegyszerűbb spórolni az üzemeltetésen. Azt gondolom, hogy nincsen semmi probléma azzal, ha a vezetés úgy dönt, hogy bizonyos dologokra (pl. ilyen jellegű kapacitásra) nem ad pénzt - de csak akkor, ha ez a döntés a rizikók felmérése alapján, a potenciális következmények ismeretében történik meg. A mérnökök szintjén ez persze frusztráló, ilyenkor jön az "Én ugye megmondtam" és az átkozódás amiért sokáig bennt kell maradni tüzet oltani. (Én is voltam már ilyen pozícióban).
Ahogy az angol mondja "sh*t happens", nem lehet mindenre felkészülni, mert ahhoz semmi pénz nem elég. De az fontos, hogy a vezetőség tudatosan hozza meg a döntést, hogy mire készül fel és mire nem (vagy másképp készül).
Amit nem lehet kívülről megítélni, hogy ez a spórolás tudatos, átgondolt kockázatvállalás volt-e ("nem kötök CASCOt"), vagy pedig könnyelmű költségtakarékosság.
Normális országokban kárpótolják az utasokat a vonatkésés miatt, nálunk lehúznak róluk még egy bőrt, innen látszik, hogy mi egy beteg országban élünk. Olvasónk a vonat késése miatt lemondott az utazásról, inkább autóval ment. Később szerette volna visszaváltani a jegyet, de…..
psuba 2009.08.06 10:20:53
@tiborc2008: Most erre mit mondjak? A Te hited a Te dolgod, a tények meg tények. Nem hasraütésből mondtam az árakat, hanem napi tapasztalatból. De nem muszáj nekem hinni, nézz utána a www.nationalrail.co.uk oldalon. Sajnos az árak ott ugranak meg, hogy 1. Londonba bemész és 2. munka céljából (azaz 10 előtt érsz oda). A londoni közlekedési helyzet miatt az emberek nagy része vonattal utazik be, Magyarországgal ellentétben itt tipikusan ingáznak be 50-100 km-ről és ilyen árak mellett is tele vannak a vonatok (igaz a munkába járók jó részt bérlettel utaznak, úgy azért olcsóbb).
És bár persze az angolok rendszeresen panaszkodnak a vonataikra, és nem Japán vagy svájci szinvonal, de azért fényévekkel jobb minőségű a magyarnál, egyébként nem használnák ennyien.
psuba 2009.08.06 10:40:24
@vonat blog: a visszaélésekre lehetőséget adó szabállyal kapcsolatban: szerintem a legnagyobb gond M.o.-n az, hogy mindenkiről mindíg azt feltételezik, hogy vissza fog élni, és ezzel párhuzamban sokan (de nem mindenki) azt mondja, hogy hát ha úgyis feltételezik rólam, akkor próbálkozom. Ez tyúk és tojás esete, de valahol szerintem el kéne kezdeni a változtatást, akár pl. azzal, hogy NEM feltételezzük alapvetően, hogy mindenki csalni akar majd. Akiről meg kiderül, akkora büntetést kell a nyakába varrni, hogy az legyen a hír az újságokban. Így ugyanis nem büntetnék azokat, akik tisztességesek, csak valamiért mondjuk akadályoztatva vannak. És ez tényleg utas/ügyfélbarát lenne.
Na jó, veszem ki a kezem a biliből...
psuba 2009.08.06 10:53:11
@DragonZ: Egyetértünk azzal, hogy kellene egy tisztességes, jól működő informatikai rendszer, bankkártyás fizetéssel stb.

De azért ennek a nehézségeivel és költségeivel kapcsolatban nagyon el vagy tévedve, ha azt hiszed, hogy ez egy egyetemi évközi feladat szintű dolog, meg hogy elég hozzá egy szerver, egy kliens és "egy felhasználói felület" (megjegyzem utolsó állítás kb. annyira pontos megfogalmazás, mint hogy "az űrutazáshoz csak egy rakéta kell").

Maradjunk annyiban, hogy ez a rendszer M.o. legbonyolultabb rendszerei közé tartozna. (foglalkoztam pár ilyen méretű rendszerrel, és pl. a szakmámban a kiadáskezelési példáknál mindíg a MÁV-os példán szoktam csámcsogni: egy menetrend/jegyár változtatást egy szűkös kiadási időablak alatt kell lerendezni az egész országban, több ezer gépen úgy, hogy nincs egységes PC park, hálózati kapcsolatok, sok helyre CD-n kell vinni az új szoftvert stb. - miközben mindíg szem előtt kell tartani, hogy be kell fejezni az egészet a rendszer újraindulása előtt (mert mi az, hogy nem lehet jegyet venni karbantartás miatt...), és nem lehet olyan pillanat, amikor Nyíregyházán más összegért adják el ugyanazt a jegyet, mint Kiskunborzasztón)

Egyszóval: Nem egyszerű. De ettől még egy ilyen cégtől elvárható.
killtheradical Államfelügyelet 2009.04.30 06:33:00
Egy jól működő országnak elengedhetetlen feltétele az állam ellenőrzése, az állam nevében eljárók számon kérhetősége, felelősségre vonhatósága, hasonlók. Hogy a legkevésbé azok állnak a törvény felett, akik azt képviselik. Példamutatás, vagy mifene. Van itt minálunk…..
psuba 2009.05.07 11:56:05
Az ilyen felügyeletek MENŐK, de csak akkor, ha jól működnek. Mondjuk az említettek szimpatikus megjegyzéseket tettek (működésükbe nem látok bele így többet nem merek mondani se pro, se kontra).
De azért a fő pénzelvezető nem a tanulmányok ám. Jó, tudom, azt könnyű kiszúrni, meg cikizni, és ott is van pénzelvezetés, de az igazi pénzkidobás a látszólag teljesen korrekt nagy összegű beszerzéseknél van. Amiből nem egy egyszerűen teljesen felesleges úgy, ahogy van, csak muszáj valamire pénzt költeni (ne részletezzük).
Van sajnos nem egy ilyen. Alapvetően pedig ezzel az a gond, hogy azt, hogy egy ilyen beszerzés szükséges és értékarányos-e, nem azzal lehet eldönteni, hogy tetszűleges sajtóorgánoim megszagolja és botrányt csinál belőle, hanem abból, hogy szolgáltatás központúvá alakítom az adott cégeket/ágazatokat. Ja, de nem a marketinganyagokra gondolok, hanem a belső szervezésére a dolognak. Hogy t.i. pontosan milyen szolgáltatást adok, kinek, mi van benne, és innentől kezdve mi szükséges hozzá és azt szépen felgöngyölíteni az alap költségelemekig.
Csak ez szokatlan, kevesen értenek hozzá, nagy belső ellenállást vált ki, sokáig tart, és úgy általában hosszabb távú gondolkodást és kitartást igényel.
A mai társadalom pedig instant gyógyulást akar mindenben, a politikust rövid időre választják, a vállalatvezetőt az éves/negyedéves eredmények alapján rugdossák kifele, szóval nem tudom, hogy lehet ebből valami. Na mindegy.
balansz eMagyarorszag bullshit 2009.02.19 12:12:00
Egyik legjobb barátom szerint amivel én foglalkozom arra a legjobb elnevezés a "Management bullshit". Ezzel azt akarja mondani, hogy földi halandó által érthetetlen kifejezéseket használunk és olyan dolgokkal (IT Szolgáltatás Menedzsment) töltünk egy csomó időt, illetve…..
balansz Hójelentés 2009.02.14 20:06:00
Igaz, nem vagyok a legaktuálisabb, de ezt most nézzétek el nekem.A múlt héten attól volt hangos a brit sajtó, hogy 18 éve a legkeményebb havazás bénította az ország közlekedését.Ez nagyjából így is volt, konkrétan leállt rendszeresen pár repülőtér - mint az alábbi kép is…..
balansz Gargalizáld 2009.01.14 11:19:00
Korábban voltam olyan merész és kritizáltam például "A" londoni magyar éttermet azzal, hogy alig van náluk magyar bor, miközben milyen sok jó bor van Magyarországon. Az a helyzet, hogy hippolit (vagy hippodrom? valami ilyesmi...) lennék, ha nem használnám ki magyarországi…..
Az alábbi történet szépen bemutatja a szcientológusok által közkedvelt, kapcsolatmegszakításnak nevezett intézményt. Ehhez - állítólag - csak akkor folyamodnak, ha már semmilyen más megoldás nincs egy konfliktus kezelésére. Saját tapasztalatom viszont az, hogy elég könnyen…..
psuba 2009.01.12 19:03:11
Szomorú.

Az idézett honlapokra sok időt nem vesztegettem (szánalmas), de mint mérnökember, kíváncsi lettem, hogy szerinte hogyan is tervezek?
otletgazda-bt.5mp.eu/web.php?a=otletgazda-bt&o=mrVLBOf3YM

Háááát... nem is tudom hol kéne kezdeni a problémák sorolását.

Nekem annó egyszer egy barátnőmnek sikerült tudatlanul elkezdeni dolgozni valamelyik "fedőszervezetnél". Ment vagy 2 hónapig, de a dolog egyre jobban bűzlött mint munkahely (mindenki nagyon kedves volt hozzá, csak éppen pénzt nem lehetett keresni vele), végül meggyőztem, hogy hagyja ott. Utólag derült ki mindkettőnknek, miből is menekült meg... szerencsénk volt.
balansz Sztrájkmentes karácsony 2008.12.31 19:38:00
Igen, nem tévedés, hosszas hallgatás után újabb bejegyzés. A szünet okait nem firtatva (mondom NEM firtatva! Na jó, lusta voltam... illetve nem, de a többi az kifogás vagy senkit nem érdekel) maradjunk annyiban, hogy az újévi fogadalmam viszonylag egyszerűen kitalálható.... lenne, ha…..
psuba 2009.01.12 12:18:18
Na tessék...
index.hu/politika/belfold/budapest/bkv7424/
Nem akarok hosszan elmélkedni, mert a cikkben idézett számok összefüggéseit nem ismerem, de az egyértelműen látszik, hogy egy ilyen bonyolult átalakításról ennyiből nem lehet megállapítani, hogy vajon jó ötlet-e. Azt mondjuk kifejezetten idegesítőnek tartom, hogy látszólag sokat mondanak (sok-sok szám), csak azért, hogy az állításukat ("ettől majd jobb lesz!") látszólag alátámasszák. Mert mi más értelme lenne a számok közlésének? Csakhogy a számok éppen ezt nem teszik meg, mert összefüggéstelenek, és főleg az alapállítást nem igazolják (igaz, cáfolni sem cáfolják)... Lásd még a korábbi cikkem a tánc és olimpia kapcsolatáról és az olasz szövetségről.
Ezért sztrájkoltak a BKV-nál? Hogyan fogják ezt eldönteni?
balansz Back to the... 2009.01.12 12:08:00
... (ide NAGYON kívánkozik vagy a Future, vagy a USSR, de sem a film, sem a zeneszám nem bír semmilyen relevanciával, úgyhogy...) UK.3 hét után ismét Angolföldön, és a legfontosabb mondandóm: jó volt Veletek! Mindegyikőtökkel akivel találkoztam, jó volt és többet szerettem volna.…..
Hölgyeim és uraim! Szenzáció! Csak most, csak itt, csak Önöknek! A világhírű, a csodálatos, eddig soha nem látott... most itthon! Igen, London után és Párizs, Peking, New York előtt önöknek is lehetősgük van meghallgatni, hogy hogyan segíthet az IT szolgáltatásmenedzsment a…..
killtheradical Út a gazdagságba 2008.10.03 06:24:00
A recept viszonylag egyszerű. Hazudni kell. Először is hazudunk a hitelbírálatnál. Nem is kell oda annyi papír, meg kötelezvény, meg biztosíték, vagy fedezet. A lényeg az, hogy pénz legyen. Jutalék, tudniillik. Aztán hazudunk a hitelminősítésénél. Megkenjük a…..
psuba 2008.10.04 20:05:08
Hmmm nem tudom.
Az a baj, hogy akárhogy nézzük, végül minden szereplő ember (akár tetszik, akár nem) a saját érdekét nézi. Nyilván ha minden cég olyan prémiumokat ígér a jü pénzügyi vezetőknek, ami nem életjáradékhoz kötött, hanem konkrét cash, akkor a jobb vezetők ide fognak menni. Állam bácsi meg hogy merne olyan mélyen beavatkozni a juttatásokba, hogy ne adhasson valaki cash-t a vezetőnek?

Mármost én nem értek igazán a pénzügyi világhoz, de pillaatnyilag egy pénzintézetnél dolgozom (már területen). Igyekszem megérteni, hogy milyen termékekkel is dolgoznak, és komolyan időnként forog körülöttem a világ, mire megértem, hogy egy-egy termék hány lépésen keresztül kapcsolódik valami emberileg megfogható dologhoz (mint pl. egy áruhitel). Na azt hiszem, erről beszélnek szakemberek, hogy től van bonyolítva a derivatívák világa. Innentől Jonas-R logikus, hogy még a bankot sem érdekli, hogy rosz hitelt ad: sebaj, 1 év múlva továbbadja egyben a teljes hitelállományt, senki nem vizsgálja egyenként az adósok helyzetét, csomagban vesznek mindent. Így aztán senkinek nem érdeke, hogy "jó" hitelt adjon: sem a hitelfelvevőnek, sem a hitelt adónak: hát persze, hogy bedől az egész előbb-utóbb. Pedig az ember azt hinné, hogy a hitelt nyújtó bank saját magát védi azzal, hogy csak "jó" adósnak ad hitelt.

Szóval hogyan motiválod a hitelvizsgálót? A hitelfelvevőt? Vagy a bankvezetőt, hogy mindezt elkerülje? Hiszen ő eladott gy nagy csomó pénzt X-ért, eladta X+1-ért, kész. A kockázat meg rajta? Ja, ahogy bs mondja: hát hazudunk egyet. Vagy nem tudtuk. Vagy rosszul mértük fel, bocs.

Mindebből csak azt tudom levonni, amit korábban írtam: nem értek a pénzügyi világhoz. De erőteljes a gyanúm, hogy ha eddig a felismerésig többen jutnának el, akkor nem lenne ez a mostani válság.
balansz Top 10 - 3. rész 2008.10.04 01:25:21
Közkívánatra!Jön! Jön! Jön!Itt van!Elment... Vasárnap Imperial Championships, jövő héten kedd-szerda-csütörtökön International Championships. Előbbi inkább bemelegítés (minde nekem, mind a pároknak) az utóbbira, amely (táncvilágban nem járatos ismerőseim kedvéért)…..
balansz A meleg huszár 2008.09.26 00:22:00
 A helyzet az, hogy tudtam én, hogy mekkor fába vágom a fejszémet. A multkor már emlegettem, hogy a heti két, Londonban töltött éjszaka lehetőséget ad arra, hogy kirpóbáljak minél több éttermet. Már akkor tudtam, hogy előbb-utóbb el kell jönnie a mai estének. A múlt heti…..
balansz Dilemmák 2008.08.23 00:19:20
Nagy dilemma. Valaki ad neked egy feladatot, amilyet eddig még nem kaptál az illetőtől. Mihez kezdesz? Megérteted vele, hogy ezt nem szeretnéd csinálni? Megcsinálod, mert muszáj? Vagy őrült maximalista módjára teljes erődből arra koncentrálsz, hogy a lehető legjobb eredményt hozd…..
... azok mind Ti vagytok. Illetve legyetek. A Mechanic Turk az Amazon egy szolgáltatása, bővebben ott - de a lényeg mégiscsak az, hogy amit nem tud a gép elvégezni, azt végezzék el emberek az Interneten keresztül. Itt most képzeljetek el körülbelül 2 bekezdésnyi részletes…..
balansz Ötből öt 2008.09.27 22:30:00
Őrült maximalizmusom következtében a múlkori szörnytettem (amikor az egyetlen angol magyar étteremnek 5-ből 3 pontot szavaztam meg) után felmerülhet a kérdés, hogy akkor vajon mi az öt pont? Hát nem kellett sokat várni, mert ez az.Ma az egész világon az angol időjárás…..
balansz Charlie hangos volt 2008.09.03 00:26:00
Nos amint azt már korábban beharangoztam, a hét végén Venyerin barátom meglátogatott frissen sült nejével, a Bournemouth Air Show alkalmából. Amint a szöveget körülölelő képek mutatják, ki is használtuk az alkalmat, hogy régi-régi közös szenvedélyünknek hódoljunk, azaz volt…..