Adatok
Parentheses
0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
![](https://m.blog.hu/ke/kerekagy/image/.external/.thumbs/f1fa64e1380c39581537e1efee1ad55e_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Szerdán elkezdődött a budapesti bérbringa-hálózat állomásainak építése. A dokkolótelepítés több helyen indult egyszerre. A VI. kerületben, az Andrássy út és a Körönd környékén, valamint a Nagykörúton is szerelnek.
A munkákat nehezíti, hogy - bár előre kiplakátolták -…..
Parentheses
2014.03.05 14:05:19
Én nagyon örülök neki, hogy lesz ilyen, és ha májusra működni fog, az pont elég. Az egyetlen, ami nem tetszik, hogy a városliget már nincs benne a rendszerben, szerintem lehetett volna állomást tenni a kisföldalatti végállomásához, végig az Ajtósin, és a Stadionok felé is.
Parentheses
2014.03.05 14:31:42
@sanche: A bérbringa egy tömegközlekedési eszköz, ami szinte mindenhol, ahol működik, veszteséges, mint a tömegközlekedés általában. Csak a legsikeresebb rendszereket tudják kihozni nullszaldósra.
Ezért kellenek a szponzorok (mint a MOL a Bubinál), a reklámbevételek (ezért van sárvédő a hátsó keréken) és természetesen nem elhanyagolható az önkormányzat hozzájárulása sem. Ha egy rendszer az évek során sikeressé válik, az előbbiek szerepe megnő, az utóbbié lecsökken.
Használati oldalról jellemzően két lábon állnak, egyrészről a helyi lakosokból, akik sokat használják, ezzel tehermentesítik az egyéb tömegkzlekedési eszközöket és az utakat, mellette mozognak egy kicsit, a másik lába az alkalmi használók.
A két elem egyformán fontos, mert a helyi lakosok adják a rendszer létjogosultságát és a hosszú távú hasznát, de kevesebb bevételt termelnek (a bérletek ugye diszkontáltak), a másik láb az alkalmi használókat jelenti, a turistákat, akik kevesebbet használják, de többet fizetnek érte (mert az alkalmi használat relatíve drága és a rendszer nem ismerete miatt gyakran kicsúsznak az ingyenes használati periódusból).
A tapasztalat egyébként azt mutatja, hogy a nyugateurópából és a távol-keleti turisták keresik az ilyen rendszereket, látványosságtól látványosságig mennek, lerakják, megnézik, újat vesznek ki, stb.
Ezért kellenek a szponzorok (mint a MOL a Bubinál), a reklámbevételek (ezért van sárvédő a hátsó keréken) és természetesen nem elhanyagolható az önkormányzat hozzájárulása sem. Ha egy rendszer az évek során sikeressé válik, az előbbiek szerepe megnő, az utóbbié lecsökken.
Használati oldalról jellemzően két lábon állnak, egyrészről a helyi lakosokból, akik sokat használják, ezzel tehermentesítik az egyéb tömegkzlekedési eszközöket és az utakat, mellette mozognak egy kicsit, a másik lába az alkalmi használók.
A két elem egyformán fontos, mert a helyi lakosok adják a rendszer létjogosultságát és a hosszú távú hasznát, de kevesebb bevételt termelnek (a bérletek ugye diszkontáltak), a másik láb az alkalmi használókat jelenti, a turistákat, akik kevesebbet használják, de többet fizetnek érte (mert az alkalmi használat relatíve drága és a rendszer nem ismerete miatt gyakran kicsúsznak az ingyenes használati periódusból).
A tapasztalat egyébként azt mutatja, hogy a nyugateurópából és a távol-keleti turisták keresik az ilyen rendszereket, látványosságtól látványosságig mennek, lerakják, megnézik, újat vesznek ki, stb.
Parentheses
2014.03.05 15:35:46
@Yumurdzsak: 30 perc ingyenes, utána "meredeken emelkedik", de azt nem írják, milyen mértékben.
![](https://m.blog.hu/ho/hovamegyavonat/image/.external/.thumbs/970ed9182ea902e90ffc5f6ccb72d3bb_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
A vasúti menetrendkönyvek küllemével és tartalmával foglalkozó részletes cikksorozatunk nem lenne teljes, ha megfeledkeznénk a Volán autóbuszok közlekedési rendjét tartalmazó kötetek bemutatásától, ezek felépítésükben ugyanis igen hasonlóak a vasútnál megszokotthoz. Az…..
Parentheses
2013.11.26 12:51:43
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz