Regisztráció Blogot indítok
Adatok
FrankyLon

0 bejegyzést írt és 159 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Vannak bizonyos dolgok, amikre az ember határátkelőként hazalátogatva rácsodálkozik. A múltkor erről írt Bogdán egy posztot, amire meglehetősen sokan reagáltak. Utána írt nekem egy levelet, válaszul a kommentekre. Most ez következik, de előtte röviden összefoglalom az előző posztot (amit egyébként…..
FrankyLon 2019.12.05 20:37:42
@Virago_1000: Ez nettó baromság. Magánklinikára akkor mész amikor akarsz és időpontot kapsz. Tapasztatalat. Ott Te egy fizető ügyfél vagy, hülyék lennének beutalót kérni. Ha a GP beutal, ő közellátásra fog. (Lehet, hogy magáncég végzi a kezelést/vizsgálatot, de a beteg közgyógy alapon kapja). Ott lehet várni pár hónapot mindenre. Max. céges orvos küld el magán rendelésre, ott sem beutal, csak ő egyezteti le az időpontot, mert olyankor a cég fizeti a számlát.
Egyébként NHS várólisták tényleg elég gázosak, arról nem is beszélve, hogy először is el kell jutni odáig, hogy komolyan vegyenek. Ezért van rengeteg magán klinika, privát egészségbiztosítás meg már átlagfizetéssel is vállalható, így sokkal szélesebb körnek elérhető, mint pl. Magyarországon. Arról nem is beszélve, hogy nagyobb cégeknél általában van céges kedvezmény, ha x biztosítónál kötsz és az enyémet pl. adózás előtti jövedelmből vonják, tehát csökkenti az adóalapot.
FrankyLon 2019.12.05 20:42:20
@kobold63: Olyannira tökéletes, hogy még a billentyűzetet is klavietúrának nevezed? :D :D :D
Sokszor merül fel a kérdés, mi az, ami miatt hazaköltöznek magyarok külföldről. A válasz persze sok esetben egyénfüggő, mindenkinek megvan a maga története. Attila hét év Anglia után döntött úgy, hogy családjával visszaköltöznek Magyarországra. A döntést leginkább az anyagiak motiválták, érdemes…..
FrankyLon 2019.12.05 19:54:55
@VT Man: Egyet értek, a poszt tele van csúsztasásokkal meg fél igazságokkal. Kb. úgy érzem, mindeből kiemelte a legrosszabat, a negatívat, aztán kész is az önigazolás. Amúgy én tisztelem a posztoló párjának a kitartásást, nem tudnék úgy élni 7 évig egy országban, hogy nem beszélem a nyelvet.
Nem kis égszakadást és földindulást okoztak a brit választók azzal, hogy megszavazták, Nagy-Britannia lépjen ki az Európai Unióból. A lépés rengeteg kérdést vet fel (sőt, kis túlzással talán csak kérdéseket vet fel), amelyekre egyelőre nem nagyon tudjuk a választ. Tegnap azt kértem a szigetországban…..
FrankyLon 2016.06.25 11:34:48
@geegee: Élni én sem hinném, de sok ausztrál fiatallal találkoztam, akik jöttek pár évre, hogy kicsit világot lássanak, utazgassanak Európában, amihez a UK-t használták bázisnak, és nekik bizony jól esne, ha nem csak heti 20 órában dolgozhatnának.
FrankyLon 2016.06.25 11:38:35
@Mrs. Clayton: Lássuk jól értem-e? Tételezzük fel, hogy nekem is van egy autóm, meg neked is. Mindkettőnknek van biztosítása a saját járgányra, plusz köthetünk még egyet, amivel én vezethetem a tiédet, a szomszéd Józsiét, meg a Giziét is akár Belfastban? Vagy köthetek egyet, ami ezt mind fedezi, csak gondolom akkor drágább, mintha csak magamra és az egy szem kispolszkimra kötöm?
FrankyLon 2016.06.25 11:55:57
@Mrs. Clayton: Értem, köszönöm, akkor így már világos a történet. Tehát mivel nekem nincs autóm, így biztosításom sem, hiába van jogosítványom, nem vezethetem más autóját, mert akkor kvázi olyan valaki ülne a kormány mögött akinek egyáltalán nincsen biztosítása. Nyilván a bérautóknál meg van valami más szabályozás, mert az viszont nekem nem életszerű, hogy csak az bérelhet autót, akinek sajátja is van. Lehet, hogy ilynekor a bérleti szerződés időtartamára biztosítást is kötnek valami féle keretszerződés feltételeivel, amit az autókölcsönző kötött a biztosítóval, vagy ki tudja?
Tavaly ősszel a szerzőtársak kilenc részes cikksorozatban vizsgálták meg Budapest tömegközlekedésének lehetséges fejlesztési irányait. Akkor a repülőtér és környéke kimaradt, hiszen ez önmagában egy komolyabb elemzést igénylő téma. A budapesti nemzetközi repülőtér kiszolgálása és tömegközlekedési…..
FrankyLon 2016.02.02 19:19:39
@Snake: Köszönöm a kiegészítést, ilyen mélységben én nem találtam anyagot sajnos.
Tisztelt Munkahelyi terror blog!   Még csak most találtam rá erre az oldalra illetve erre a történetre, ami szinte teljesen megegyezik a Tóth Krisztina által írottakkal csak pár év elteltével. 2014. júliusában költözés miatt munkahelyet is váltottam méghozzá a Magyar Államkincstárhoz kerültem.…..
FrankyLon 2016.02.02 17:48:54
@Bikli néni: Nincs azzal semmi gond, nem faj nekem, hogy mas az en adombol el, na jo az igen, amikor csalokat fizet az allam bacsi, mert a rendszer rossz, de ez mar tenyleg nagyon off. Egyetertek, kinek a tobb ado, kinek a jovo generacio "letrehozasa", felnevelese a tarsadalom szerepe, jol is van ez igy.
Nekem csak azzal az uj divattal van bajom, amelyeket egyes nok kepviselnek, tisztelet a kivetelnek, hogy azt hiszik, valami tisztelendo hosok, azert amiert szultek, es lepten nyomon ezt kell bizonygatniuk, ilyen beszolasokkal, hogy jaj de nehez nekunk, mert nem akkor megyunk WC-re amikor akarunk, szoval tessek minket sajnalni/tisztelni/egekig magasztalni (tetszes szerint alahuzando), holott annyira nem nagy dolog ez, hiszen jo par milliard no vegig csinalta mar az irott tortenelem soran meg elotte is.
Az sem gond, ha a technologiai fejlodes megkonnyiti a szulok dolgat, az en munkamat is egyszerubbe teszi, megint csak azt szeretnem erzelektetni, hogy lehet (lehetett) ezt szerenyeben is. En a magam reszerol minden anyat tisztelek es elismerem a munkajukat, nem kell folyamatosan emlekeztetni, ertjuk mi, hogy nem olyan egyszeru az.
FrankyLon 2016.02.02 18:28:05
@fizetekmegegysort: Javaslom, hogy olvasd vegig meg egyszer azokat amiket leirtam, de ha csak azt tudod kiolvasni belole, egy en egy rohadek nogyulolo vagyok, akkor inkabb hagyjuk.

Megprobalom meg egyszer. Beszelhetunk a noi testrol akarmeddig, en nem banom, jo tema, en kicsit telten szeretem, mert csonttal csak a kutyak jatszanak, de a lenyeg attol meg ugyanaz. A posztiro tudta, hogy terhes, de nem mondta el, ezt o maga irta le. Nekem eleg logikusnak tunik, hogy ha mar akkor nem szolt errol az aprosagrol amikor megtudta, akkor elmondja akkor, amikor megkapja a kinevezest. Nem tette, o maga irta megint. Ezek utan viszont ne csodalkozzon, ha igy bannak vele, mert, ahogyan a fonoke is elmondta, nem csapatjatekos. Onamagara gondolt, nem arra, mi lesz a cegnel, ha o elmegy szulni, ugy volt vele, azt majd oldjak meg ok, nem az o baja. Rendben, semmi gond, csak ne lepodjon, meg ha ezek utan vele is igy bannak.
FrankyLon 2016.02.02 18:38:03
@Bikli néni: Erdekes allaspont, en azert remelem, hogy az emberek nagy tobbsege helyen kezeli a dolgokat, es tudja mennyire nem egyszeru a gyerekneveles, plane, ha jol akarja csinalni az ember. Sajnos egy verbeli trollt csak meg inkabb felbosziteni lehet, meggyozni nem. Sajnos nekem van egy-ket negativ tapasztalatom a "veranyakkal" kapcsolatban, talaln ezert is vagyok erzekeny a temara. Peldaul amikor szova teszem, hogy standard kocsiosztalyra szolo jeggyel miert az elso osztalyon utazik, es azt valaszolja, hogy mert a gyerekek esznek. En meg mondom, hogy nem ertem, a normal kocsiosztalyon nincs etvagyuk? Nem baj, csak akkor vegyen elsoosztalyu jegyet. Majd elkezd velem hisztizni, hogy milyen bunko vagyok, mert neki ket geyereke van, es ezt igazan megerthetnem. Ertem, hogy nem konnyu ket geyerekkel utazni, de azt nem ertem, miert varja el valaki, hogy ra mas szabalyok vonatkozzanak, mert gyereke van. Tudom, ez mar extrem pelda, nem is allitom, hogy a nok tobbsege ilyen, csak egy pelda volt, mivel verik ki nalam egyesek a biztositekot.
Nem tudom, van-e olyan gyerek (legalábbis a fiúk között), aki ne szeretne legalább egy rövid ideig vasutas lenni. Aztán persze ahogy telnek az évek, általában más irányba fordul az érdeklődés – kivéve, akinél nem. Így van ezzel Franky is, aki a szállodai irodai munkát cserélte…..
FrankyLon 2016.01.29 09:15:56
@Bal: Ez egy idióta szabályozás a cégnél, elémeltileg, ha jegy nélkül szállsz fel a vonatra, megbüntethetnek, gyakorlatilag, ha a kalauznak van Avantix készüléke (ami a jegyeket nyomtatja), akkor vehetsz tőle pótdíj nélkül, feltéve, hogy aktívan törekszel a jegyvásárlásra, tehát, Te mész oda a kalauzhoz, nem azt várod, hogy ő jöjjön hozzád.

Tehát nagyjából ezek a lehetőségek, ha rohansz, és nincs idő jegyet venni:

-Felszállsz a vonatra és odamész a kalauzhoz, akinél van Avantix: vehetsz jegyet pótdíj nélkül
-Felszállsz a vonatra és odamész a kalauzhoz akinél nincs Avantix; elméletileg megbüntethetnek, de általában értékeljük azt, ha valaki törekszik a jegyvásárlásra, értsd, senkit nem fogunk leszállítani azért, mert szólt, hogy nincs jegye, ez azonban nem garancia, hogy egy Revenue Protection Officer nem fog megbüntetni, vagyis saját kockázatra utazhatsz.
-Felszállsz a vaonatra és leülsz, nem mész oda a kalauzhoz, pótdíj.
-Elérsz a célállomásra és nincs peronzár; gratulálunk Ön nyert, ingyen utazott, ha nagyon becsületes vagy, akkor ott vehetsz egy jegyet utólag.
-Elérsz a célállomásra és van peronzár; pótdíj

Csak, hogy egyszerű legyen, més vasúttársaságnál lehet eltérő szabályozás. Elővárosi szegmensben sok cég DOO (driver only operated) vonatokat közlekedtet, azokon értelemszerűen nincs kalauz, akitől vehetnél jegyet.
FrankyLon 2016.01.29 09:54:36
@Bredpitt Monika: Örülök, hogy tetszett a poszt. Hálókocsis utazáshoz lassan már tényleg csak kelet felé lehet elindulni, Nyugat és Közép Európából kiveszőben van ez a műfaj.

Színtévesztést könnyedén elelnőrízheted magad is ezzel a teszttel

www.szintevesztes.com/pic.htm
FrankyLon 2016.01.30 11:44:41
@Taxomükke (UK): Itt kezdtem a szakmát, 10 év szállodázás után váltottam.
Ma ismét olyan írást ajánlok a figyelmetekbe, melyben egy régi szerző foglalja össze, hol is tart ma az élete. Stevee jó két és fél éve írt először a blogra, akkori története egy dél-angliai golf klubban ért véget. Most kiderül, azóta mi történt vele – mint a cím is…..
FrankyLon 2016.01.29 11:47:56
Hello Stevee, gartulálok az új munkához és az előléptetéshez. Amikor én szállodáztam, mi a francia hierarchiát használtuk, abban a sous chef egyenértékű a second cheffel (eredeti amerikai terminológia, master chef second class, ebből lett röviden second chef). A sous chef / second chef feladata a szakácsok koordinálása az ételkészítés során, de kisebb helyeken maga is aktívan részt vesz a folyamatban. Ellenőrzi a tálalást, tányér tisztaságát, minőséget, koordinálja a commis-k munkáját, hogy például egy asztal rendelései egy időben kerüljenek tálalásra, stb. Az ő feladata a készletgazdálkodás, rendelések összeírása (akár maga a rendelés is), a beérkező áru minőségellenőrzése, átvétele. Ellenőrzi a porterek munkájának minőségét, a higiéniai előírások betartását, pláne ott, ahol nincs külön chief steward. Persze helyenként eltérő lehet a felosztás, mindig a konyhafőnöktől függ, mi az amit ő csinál, mi az amit megoszt a second cheffel a feladatok közül.

Remélem titeket nem mosott ki az eső a pubból. Nem jártam arrafelé mostanában, de úgy halottam volt pár csepp eső, tegnap előtt Brockenhurst környékén el is öntötte a vasútvonalat az árvíz, nem jártak a vonatok. Próbáltunk pótlóbuszozni, de az utak sem voltak a legjobb állapotban.

Minden jót a továbbiakban, majd privátban megírhatnád, melyik pubban dolgozol, lehet, hogy meglátogatunk. :)
Tisztelt munkahelyi terror.   Évek óta olvasója vagyok a blognak, de nem gondoltam, hogy egyszer majd én is fogok ide írni. Aztán beütött majd egy éve krach és olyan magas szintű megalázásban volt részem amit még a leghalálosabb ellenségemnek sem kívánok. Most 1 év után…..
FrankyLon 2015.02.05 01:44:55
Mar bocsanat, de legkevesbe sem tudok azonosulni a posztoloval. Nezzuk sorban!
-Kinevezik az uj fonokot, akirol kigyot bekat frocsog. Apuci penzen kulfoldi egyetemet vegzett. Miert baj az? Megtehette, megtette. Sut az irigyseg a posztolobol. Elkezdi furni az uj fonokot, tipikus bunko ember mentalitasa, nekem rossz, dogoljon meg a szomszed tehene is. Ertem, hogy csalodas volt, hogy nem neveztek ki, de talan nem puffogni kellett volna, hanem menni a nagyfonokhoz, jelezni neki, hogy elegedetlen es megkerdezni mit kellene tennie, hogy o is elorelephessen, mik a kilatasok a cegnel, es hol kellene fejlodnie. Ha meg nem elegedett a valasszal, akkor fel lehet mondani es masik munkat keresni, ha annyira nagyon jo szakember amennyire beallitja magat, akar biztosan sikerult volna.
-Az uj vezeto a kapcsolatainak koszonhetoen osszehoz egy nagy uzletet, amire a posztolo megint csak irigykedik. Nos, ha olyan jol ismeri a szakmat, nyilvan tudja, hogy az uzleti eletben minden a kapcsolatokrol szol.
-Aztan jon a karacsonyi buli, ahol (nyilvan nem eloszor) csicskaztatjak, persze megalazo, en mar reg ott hagytam volna a ceget, ha igy bannak velem, hiszen, ha annyira jo szakember, mint allitja, akkor nyilvan talalt volna masik allast. Asszonyka meg gondolom megvilagosult, hogy a munkahelyen senki ferjecskeje otthon rajta vezeti le az ingert, ezert macsosokodik otthon, hogy en hozom a penzt, neked kuss. Nyilvan latni kellett volna a szituaciot, hogy meg tudjuk itelni, tenyleg szandekosan megalazta a no a ferjet a kollegai elott, vagy csak egy csipkelodo megjegyzes volt, amit mondjuk inteligens ember egy hasonlo elcelodessel reagalt volna le.
-Na most, ha a kollegai sugdoloztak a hata mogott meg rohogtek rajta, akkor sok baratja nem lehetett a munkahelyen, viszont annal tobben utalhattak esetleg, igy inkabb rohogtek rajta, de egy sem szolt, hogy Te figyelj mar, az asszony megcsal az uj goreval, csak szolok.
-A hazassaggal boven lehetett mar baj, ha asszonyka tobbszor elkoltozott anyukahoz. Ezzel egyutt ritka nagy ribanc, hogy kitartatta magat a posztoloval, de amikor talalt egy szebb es gazdagabb aranybanyat, akkor ki tudja meddig csalta a helyett, hogy megmondta volna a ferjenek, figyelj talaltam egy csillogobb ekkovet, ejtve vagy kisapam. Persze nyilvan jobb volt, hogy ket oldalrol lapatoltak a bugyijaba a penzt.
-A posztolo sem foglamazni, sem helyesen irni nem tud, ettol jo gazdasagi szakember meg lehet, de az egesz stilusbol egy en vagyok a fasza gyerek ostulok jon le, nem csodalom, ha a no otthagyta egy szofisztikalt, inteligens, gyenged ferfiert.
FrankyLon 2015.02.05 10:11:35
@mojoking77: Nyugtaval a napot, ejjel egykor irtam, lehet, hogy meg nem ebredt fel. :)
FrankyLon 2015.02.05 10:19:06
@igi1: Nem feltetlenul ertek egyet, jo munkaero keresett szakmaban ugy is tud valtani, hogy feljebb lep es legalabb olyan jo, ha nem jobb ajanlatot kap. 10 evet dolgoztam Magyarorszagon, mielott Angliaba jottem, es igy mukodott akkor is. A posztolo maga irta, hogy a kollegai nem voltak jok, bezzeg o vitte a hatan az egesz reszleget, ha tenyleg ennyire jo volt, nyugodtan nekiallhatott volna keresni, amikor latta, nincs jovoje a cegnel, nem becsulik meg. Nem arra gondoltam, hogy ott helyben alljon fel, de munka mellett is lehet masikat keresni, csinaltam en is. Azztan amikor jon a jobb ajanlat, dobbant.
Határátkelő Az én bűnöm (?) 2014.10.19 06:43:00
Örömmel jelentem, hogy ma két új blogot is módomban áll a figyelmetekbe ajánlani (egyébként aki ír vagy csak olvasott valamilyen érdekes posztot, lát egy jó blogot, nyugodtan jelezze!), ám az első poszt Bandi Republicé, egy nagyon izgalmas, és ellentmondásos témáról. (A kép…..
FrankyLon 2014.10.19 17:39:25
@i got my: Olvasd el meg egyszer, bar egy igekoto kimaradt, de azert szerintem ertheto. En nem vennek fel muszlimot, csak ugy (csak abban az esetben, ha ez igy erthetobb), hogy ha az elejen tisztazzuk, hogy munkaidoben csak a szerzodesben foglalt szunetben van imadkozas. Engem nem az zavar, ha imadkozik, hanem az, hogy eltunik akkor, amikor nem kellene, nem lehetne, en meg szivok. Te magad is mondtad, hogy az ilyet ki kellene rugni, na most nalunk meg szolni sem mernek nekik, mert megy a hiszti. Ezen tapasztalat utan, en bizony olyat vennek fel, akivel elore tisztazzuk, hogy ez nem igy mukodik. Ha jobban tetszik igy, nem vennem fel azt, aki kozli, hogy marpedig o vallasi okokra hivatkozva logni fog a munkabol. Azt meg vegkep nem ertem, hogy esik mindig harom imadsag munkaidore, fuggetlenul attol, hogy reggelesek vagyunk, estesek vagy ejszakasok, hogy 8 vagy 12 orat dolgozunk.
FrankyLon 2014.10.19 18:07:05
@Mr Long (UK): :)) Merre jarsz?
Nekem legalábbis titokzatos, remélem, nem tartjátok majd túlzásnak a címet, én nagy örömmel olvastam Franky igen alapos és legalább annyira érdekes most következő posztját a brit vasút életéről. (Korábban már írt egy hasonlóan jó posztot, azt itt olvashatja el, aki…..
FrankyLon 2014.10.17 00:10:48
@LittleG (uk): Ugy latom, mar tudsz mindent. :) A 19:49-es amire Newburry-ben szallsz at az Plymouth-bol jon, Cornwalbol annak van par szaz merfoldje, hogy osszeszedje a kesest. Sajnos az FGW nagyon hadilabon all a pontosaggal, szerintem nagyon szoros a menetrendjuk, tobb tartalekido elferne benne. Meg a dizel vontatas sem elony, es sajnos rossz hir, hogy jovo nyarig jobb nem lesz a helyzet, csak rosszabb. Jon a hideg, a tel, nedvesek a sinek, a vezetoknek sokkal korultekintobben kell gyorsitain es lassitani a vonatokat, mert a kerekek konnyen megcsusznak. Ilyen hosszu uton mint Plymouth - Newbury ez onmagaban osszehozza azt a 10 perc koruli kesest.

Amit irtal, hogy a keseben levo gyorsabb vonatot elengedtetek, az igy is lesz, szoval ennek tenyleg ne dolj be. Ezt igy kell csinalni, mert ha a mindenhol megallo vonat bemegy a masik ele, akkor feltartja azt, ami nem csak tovabbi kesest eredmenyez, de a vezetonek is idegolo folyamatosan sarga jelzes alatt vanszorogni meg idorol idore megallni a bejarat elott. Ilyenkor esszeru a gyorsabb vonatot eloreengedni. Arrol nem is beszelve, hogy a tavolsagi vonatok HST-k, amelyek 125 mph-val is mehetnek, mig a regionalis vonatok vegesebessege rendszerint 75, 90, esetleg 100 mph, igy meg akkor is feltartana a masikat, ha ugyanazkon a helyeken allnak meg.
Őszintén szólva én csodálom azokat az embereket, akik a jól bevált munkából képesek valami teljesen másra váltani és kockáztatva új életet kezdeni. Így tett mai szerzőnk, Franky is, aki szállodai irodai munkát cserélt a vasútra (mondhatnánk, hogy megcsapta a mozdony füstje,…..
FrankyLon 2014.09.02 16:33:29
@Muscari: A TOC listát mástól már megkaptad, a jegypénztárral kapcsolatban. Ha dolgoztál már valahol korábban,ahol eladni kellet és pénzt kezelni, akkor jó esélyekkel indulsz, de természetesen e nélkül is érdemes megpróbálni. Jelntkezni az egyes vasúttársaságok saját honlapján lehet, hetente érdemes megnézni őket, általában hetente tesznek fel új állásokat, azt majd kitapasztalod, hogy ahová te szeretnél jelentkezni, ott a hét melyik napján frissitenek. Virgin Trains szerdán például, Southeastern kedden, Southern szintén kedden ha jól emlékszem. Nem tudom hol laksz, de ha tudsz érdemes több társaságnál próbálkozni. A lényeg, hogy arra figyelj be, tudj járni dolgozni. Ha ezt meg tudod oldani a távolságtól sem kell megijedni, ha felvesznek az adott társaság vonalain úgyis ingyenesen fogsz utazni. Nálunk van olyan DSM (duty station manager) aki Portsmouth-ból jár be Londonba minden nap. Interjúra, lehet, hogy el kell utaznod, ezt érdemes belekalkulálni (ilyenkor fizetik az utazást), tréningre meg szinte biztos.
Fizetés jegypénztárban társaság és helyfüggő, 17-18k körül indul, ha Londonban vagy más nagyvárosban dolgozol, ehhez jön a regional allowance, ami Central Lonodonban évi 2k körül van, ez még hozzá jön a fizuhoz.

Megkerdezhetem hol laksz? Ha tudom, könnyebben tudok ajánlani céget, akiknél érdemes próbálkozni.
FrankyLon 2014.09.02 16:50:55
@33621: Talán a külső forgalmi szolgálattevő közelebb áll hozzá, bár itt sokminden máskép működik, így nehéz bármelyik magyar munkakört egy az egyben ráhúzni. Nálunk pl. irásbeli rendelkezést a vezérek legfeljebb műszak elején kapnak lassújelekről, rendkívüli pályamunkákról, ha menet közben módosítnak valamit a közlekedés rendjén, akkor az utasításokat mozdonytelefonon kapják a táblakezelőtől. Mivel minden telefon és rádióbeszélgetést rögzítenek, ezért ennek is van bizonyító ereje, így nem kell papírozni.
FrankyLon 2014.09.03 09:20:20
@Shirkan:

Egyenáram vagy egyenfeszültség, a két szó jelentésében van átfedés. Mivel a polaritás nem a feszültségtől és nem is az áramerősségtől függ. Hétköznapi ember az egyenáram kifejezést jobban ismeri, az egyenfeszültséget a laikus szerintem könnyedén összekveri az egyenletes feszültséggel.
750V feszültségű egyenáram, ha így jobban tetszik.
Az áramerősség nyilván nem állandó, attól, függ, mennyit vesz(nek) fel az adott betáplálási szakaszban haladó vasúti jármű(vek).

Egyébként ki beszélt felsővezetékről? Harmadik sines betáplálás van a mi hálózatunkon.
Már megint egy angliás poszt, ám ez az angliás poszt egy teljesen más oldalát mutatja meg a határátkelésnek, mint a tegnapi. Zsuzsa történetében egy gyerekes család költözik, ennek minden nehézségével (ráadásul cicákkal és egy kutyával) együtt. A képekért külön…..
FrankyLon 2014.08.14 17:19:48
@Mr Long (UK): Sokban fugg a kornyektol, itt Battersea-ben ilyeneket 1200-1300 pcm aron lattam. Ha a lakotelepen van akkor olcsobb, mig, ha kozvetlen a park mellett, netan valamelyik uj epitesu kulipintyoban akar lehet 1400-1500 is.
A mai poszt abból a szempontból rendhagyó lesz, hogy tulajdonképpen két témából áll. Cinkapanka a kilátása kapcsán küldött egy hosszabb írást londoni lakásbérlés témájában, aztán, amikor kiderült, hogy kutyus is van a képben, kértem egészítse ki az írását ebből a…..
FrankyLon 2014.08.06 22:10:11
@Travel and Living Abroad: Skocia jelenleg azonos szabolyozas ala esik, mint Anglia, oda sem kell karanten. Persze ez a jovo havi fuggetlensegi szavazas eredmenyetol fuggoen valtozhat a kozel jovoben.
FrankyLon 2014.08.07 10:05:22
@puhacica: Nyilvan hazialattal itt is kicsit nehezebb lakast/hazat talalni, tapasztalataim szerint leginkabb az uj epitesu tiptop epuleteknel irjak ki, hogy se haziallat, se dohanyzas, se egyetemistak. :) Kulvarosban es videken joval egyszerubb. Meg flat/house sahre-ben is vannak olyanok, ahova lehet allattal menni. Viszont ami jo, alatalaban mar a hirdetesben benn vannak ezek a kikotesek, igy legalabb nem kell folosleges koroket futni, hogy aztan a haztuznezonel deruljon ki, hogy ja, hat cica az nem.
FrankyLon 2014.08.07 10:05:59
@Ödenburger Wiener Schnitzel: Ezek szerint neked van legalabb egy orokbefogadott gyerekeded. Mert ha nincs, akkor a hozzaszolasod csak ures predikacio es kotozkodes. Ne haragudj, de sem te sem mas nem fogja nekem vagy masnak megmondani, hogy gyerekem legyen, kutyam, horcsogom vagy aranyhalam. Merthogy semmi kozod hozza.

Lebjegyzet; Ezeket az allatokat (kutyak, cicak) evezredek ota haziasitotta az ember. Kiragadtuk oket termeszetes kornyezetukbol es igenyeink szerint tenyesztettuk ki es neveltuk oket, vagyis igenis a mi feladatunk gondoskodni roluk. En vagyok a legnagyobb ellensege annak, ha valaki vadallatot tart haznal, mert azoknak az allatoknak mas a termeszetes kozeguk es mas a termeszetes szocializaciojuk. Gyilkolnak, hogy egyenek, a gyengek elhullanak, ezek a vadon torvenyei, de a haziasitott allatokat mi tettuk azza amik, a mi munkank eredmenye, hogy a vadonban nem allnak meg a helyuket, igy az ember kotelessege gondoskodni roluk.

Mellesleg, en sajnalom az arva gyerekeket, meg azokat akik allati korumenyek kozott elnek, de ha a szuleiknek ennyi essze volt, hogy gyereket szultek a nyomorba, nehogy mar nekem kelljen e miatt rosszul ereznem magamat. Na megyek, adok is a kutyanak egy kis fustolt kacsat. :)
A bajorországi München-Garmisch-Partenkirchen-vasútvonal, majd a folytatása, a Mittenwaldbahn összes állomása és környéke érdekes látnivalókat kínál, különösen azoknak, akik nem a hegyek között nőttek fel. Az említett két vasútvonal a hegyek között kanyarok, követve a…..
A helyenként ütemes, helyenként kínálati jelleget mutató magyar vasúti menetrenddel kapcsolatban készek vagyunk elismerni, hogy több részletében elég jól sikerült. Az „elég jól” két dolgot jelent: egyrészt valószínűleg lehet jobbat is, másrészt a jó menetrend próbája a…..
FrankyLon 2014.06.04 10:18:08
@matteo14:

Na ehhez hozza tudok szolni, mert Dunaujvarosban nottem fel. A baj azzal a vonallal, hogy az allomasok nagy resze tavol esik a telepulesektol. Olyan telepulesektol, amelyeknek a buszos osszekottetese nagyon jo Dunaujvarossal, a buszok a belvarosban levo buszpalyudvarra mennek, ahonnan vagy minden seat tavolsagban van, vagy ami nem az elerheto helyi jarattal. Ezzel szemben az vasutallomas a varos szelen van, hacsak az ember nem a tuzeptelepre megy, akkor mindehez buszozni kell. Persze a buszos csatlakozas olyan amilyen, de meg egy taxi sem all a 48 ezres varos vasutallomasa elott. Dunaujvaros kornyeken sokan ingaznak az iparvarosba, nem tudom a vasuti menetrend mennyire biztositja a bejutast a varos ipari uzemeiben alkalmazott 3 muszakos munkarendhez, esetleg a reggel 8-as iskolakezdeshez. Meg ha biztositja is, sok busz elev delrol jon be a varosba, megall tobb helyen a vasmu, papirgyar vagy vasbeton gyar illetve egyeb ipari letesitmenyek kozleben. A vonat talan csak Simontornya, Cece es talan Nagykaracsony eseteben jelenthetne alternativat a buszhoz kepest, de csak az ingazo forgalmat kiszolgalo menetrenddel, normalis autobuszos csatlakozassal a belvaros illetve a deli ipari teruletek fele. A harom telepules osszesitett lakossaga kozel 9000 fo, szoval potencial lenne benne igy is, kerdes, hany ember jar mondjuk Cecerol vagy Simontornyarol Dunaujvarosba?
FrankyLon 2014.06.04 11:12:18
@John Doe3:

Ezek az osszehasonlitasok azert eleg sutak. En is irhetnek hasonlokat innen a kodos Albionbol, de nem igazan eletszeru osszehasonlitani ezeket az orszagokat. Nagy Britanianak volt gyarmatbirodalma, Magyarorszagnak nem. Nemetorszag megkapta a Marshall segelyt, Magyarorszag nem. A nyugati szovetsegesek ujjaepitettek Nyugat-Nemetorszagot, hiszen a vasfuggony hataran az elsoszamu vedobastya volt, rendben kellett lennie, mig az oroszok leraboltak a kelet europai orszagokat, hogy az NDK rendben legyen, hiszen az volt a kommunista vilag kirakatorszaga.
Mellesleg talalnek olyan roman / szerb / ukran vasutvonalat, ahol ugyanezen a tavon meg a magyarorszaginak is duplaja a menetido, meg a japanok is kirohognek a te masfel ora felletti menetidodet, amikor a shinkaszen ilyen tavot egy ora allatt is megtesz.

Maradjunk annyiban hogy az egyes orszagoknak mas-mas lehetosegeik voltak az irott tortenelem soran es ez ranyomja a belyeget a fejlettsegre, a vasut fejlettsegere is.

Ha kritizalni akarjuk a MAV-ot kritizaljuk azt, ami nehany ezer milliard forint elkoltese nelkul is megvalosithato lenne. Miert nem lehet az adott feltetelekkel normalis menetrendet irni? Lam, mi tobbet is osszehoztunk anelkul hogy egy sincsavart kicsereltunk volna. Kinek az erdeke a human- es gorduloallomany nevetsegeen alacsony kihasznaltsaga? Miert olyanok hoznak forgalmi donteseket, akik egyszeruen szolva hulyek hozza? Egyaltalan miert olyan emberek vannak vezeto pozicioban a MAV-nal, akik nem ertenek hozza? Miert tehet barki azt amit akar az allamvasutnal kovetkezmenyek nelkul? Miert viselkednek ugy egyes alkalamazottak, hogy az felhaborito? Miert tehetik ezt buntetlenul? Miert nem lehet az utaspanaszokat normalisan kivizsgalni es kezelni? Miert nem lehet mar a "hulye utas fogja be, ha utazni akar ugy sincs mas valasztasa" szemleletet kiirtani mar a MAV-tol? Miert lehet a kabellopasbol nemzeti sportot uzni? Miert nincs joga (lehetosege) a MAV-nak megvedni a tulajdonat a rongalasoktol? Mikor fogja a magyar nep ertekelni a feljeszteseket, es nem tonkretenni a felujitott allomasokat olyan sebesseggel, hogy azt aztan semmi nem szarnyalja tul a vilagon?

Ha ezeket a dolgokat rendbe tettek, akkor johet a vaganyepito geplanc.
FrankyLon 2014.06.04 11:28:55
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"És itt érdemes elgondolkodni: Tolna-Baja felé mi a jobb?
- Ha Budapest Sárbogárd szakaszon túlkinálat jön létre azért, hogy legyen közvetlen ütemes vonat Bp-Tolnaország közt
- Ha csak az erősebb ütemekben van Bp-Tolna közvetlen, a köztes időkben pedig közösperonos átszállásos, de a nagy rendszerbe illeszkedő folyamatos ütemes eljutási lehetőség van."

HA es amennyiben;
A 2-es villamositasa utan a Desirok egy resze lekerulne a 46-osra (illene, mert Szekszard Salgotarjan mellett az egyetlen megyeszekhely amelynek nincs IC kiszolgalasa), akkor szerintem a masodik valtozat (kozvetlen jarat az erosebb utemben, mas idoszakban atszallasoso kapcsolat) eletszerubb. Ez esetben csak napi nehany vonatpar erejeig kellene a Dezsot drot alatt turaztatni a nagyfaluba, viszont Sarbogardig egesz nap egy minosegi vonatot kapnanak az utasok. Ha az atszallas Sarbogardon IC-re tortenne, akkor Budapestig meglenne a minosegi szolgaltatas egesz nap.
Az előző két lengyel összeállításunkban bemutattuk a wrocławi pályaudvarokat és az ott megforduló járműveket is. De ha kimegyünk a főpályaudvar épülete elé, ott is síneket találunk: a legnagyobb lengyel villamoshálózatot, amely a maga 184 kilométeres hosszával pedig nemcsak…..
A helyenként ütemes, helyenként kínálati jelleget mutató magyar vasúti menetrenddel kapcsolatban készek vagyunk elismerni, hogy több részletében elég jól sikerült. Az „elég jól” két dolgot jelent: egyrészt valószínűleg lehet jobbat is, másrészt a jó menetrend próbája a…..
FrankyLon 2014.05.23 19:58:06
@harmadik utas:

"(A megall/athalad/megall/athalad nagyon rosszul hangzik: ennél jobb ha Miskolctól Szerencsig nem áll meg, utána mindenhol megáll, illetve Szerencsig mindenhol megáll, utána meg csak Újhelyen és Patakon."

Igazabol ez mar tenyleg reszletkerdes. Nalunk van mindkettore pelda, amikor minden masodik vonat minden masodik allomason all meg sok utas csinalja azt, hogy ha nem megy vonat az adott oraban (vagy feloraban) az o falujaba, akkor megy a mellette levobe, oda meg vagy kimennek ele, vagy eleve kerekparral van es letekeri azt a par merfoldet. Bennem csak ezert merult fel ez a megoldas. Persze ertem, hogy itt mas az emberek mentalitasa, stb.
FrankyLon 2014.05.24 17:04:13
@harmadik utas: Ezzel egyet ertek, az angolgok sok mindenben kicsit kuloncok, es szeretik maskep csinalni. Igaz ami igaz, ahhoz egy ilyen menetrend jol mukodjon, kell nehany tenyezo.
-Stabilitas; Egy ilyen menetrendet megatnulni megszokni idobe telik, ha (fel)evente valtozik, nem sok ertelme van. A mi halozatunkon az utolso komolyabb valtozas 2009-ben volt, azota nem kozlekedunk Exetertol nyugatra, viszont igy ornakent van vonatunk Exeter St. Davids-re es fel orankent Salisbury-be. Ha egy evekig stabil menetrendet sikerul osszedobni, akkor csak egyszer kell megtanulni.
-Utastajekoztatas; Elektronikus kijelzok, hangos utastajekoztats mind allomason mind fedelzeten, informacios pontok meg a szemelyzet nelkuli allomason is (megnayomod a gombot, es a kozpontba csorog a telefon, es az operatortol kerdezhetsz), plusz a nagyobb allomasokon peronszemelyzet.
-Infrastruktura oldalrol is van kovetelmeny, konnyen almodok en egyszer megall/egyszer nem menetrendet, es itt mukodik is, mert meg a mellekvonalak nagy resze is ketvaganyu, de ahol mar kereszteket kell szervezni, ott ezt is figyelembe kell venni, hol talalkozik a ket vonat, van-e ott lehetoseg keresztre?

Mindezeket figyelembe veve, igazat kell adjak neked, Magyarorszagon, kulonosen a szoban forgo vonalakon realisabb az altaald leirt valtozat. Itt viszont jol mukodik az altalam vazolt is, meg ha elsore nem is tunik tul logikusnak.
A prágai főpályaudvar (csehül Praha hlavní nádraží) Prága központi átmenő pályaudvara Csehországban. A város hét pályaudvara közöl ez a legnagyobb és a legforgalmasabb. 1871-ben nyílt meg, Josef Fanta építész tervei alapján. Jelentősebb felújítása 2006 és 2012 között…..
A vasúthoz idehaza legalább annyian értenek, mint a focihoz, ez blogunk szempontjából azért jó, mert nekünk nem is kell gondolkodnunk, hanem elég mások kitűnő ötleteit lejegyeznünk. Ez utóbbi persze csak vicc, hiszen mi éppen azért hoztuk létre ezt a felületet itt, hogy saját…..
FrankyLon 2014.05.13 20:04:43
@Hapczi:

Ez mind igaz, de tegyuk hozza, az atlag magyar vasutas megjelenese hozzallasa sem lendit tul sokat a cegrol alkotott osszkepen. Es ezt nem mint fanyalgo kivulallo mondom, jo magam is a vasuton dolgozom, Angliaban. Kezdjuk a megjelenesnel, 8 oldalas szabalyzatunk van arra, hogyan kell megjelenunk a peronon, kezdve az egyenruha viselesetol a tisztalkodasra, szakal, bajusz viselesre, ekszerekre, tetovoalasokra vonatkozoan. Kulon kurzus foglalkozik az ugyfelszolgalattal, vagyis hogyan beszeljunk, viselkedjunk az ugyfelekkel ugy, ahogy az elvarhato. Ha valakinek megsem megy, hamar a kapun kivul talaja magat, egy-ket utaspanasz a vislkedese miatt es kesz. Hol tehetek en panaszt a MAV-nal erdemben, mert xy bunko, arrognas volt a segitokeszseg legkisebb jele nelkul? Panaszt sem tudok tenni, mert azt sem tudom, ki az aldott vasutas, mert ugye nevtablat nem kell hordaniuk.
Felre ertes ne essek, nem minden magyar kollega rossz, a hiba csak ott van, hogy a rendszer nem fordit figyelmet azok kiszuresere, akik nem oda valok, es az o viselkedesuk, a negativ tapasztalat pedig megbelyegzi a szakmat.
Sajnos elso kezbol tapasztalom a szarok bele hozallast, amikor Magyarorszagon jarok.
Pelda; Tarnok allomason vartam a vonatom, amikor egy tehervonat athaladt Budapest fele. Az egyik porekocsin levo kontener ajtaja nyitva volt, ide-oda lengedezett a szelben. Persze en naiv angol vasutas szoltam a forgalmistanak, hogy mi van. Egy valranditassal letudta. Nem emelte fel a telefont vagy a valagat. Mi van? Ja, hogy esetleg kihullik a rakomany, netan leszakad az az ajto, es ki tudja hol, kire, mire esik ra? Kit erdekel. Igy bizzak a MAV-ban, ha ilyen feleosen gondolkodo alkalmazottai vannak? Lehet hogy csak szazbol egy ilyen, de mi van ha pont az az egy kituno munkajaval kisiklatja a vonatot amin utazok? (Megjegyzem, ha en nem jelentem, hogy pl. egy lampa nem vilagit az egyik athalado vonaton, azonnal kirugnak.)
Mellesleg az altalad felsorolt problemak mind kovethetoek. El kellene mar jutni a gondolkodasnak arra a szintjere, hogy mindenki felelos a sajat reszert, a sajat munkajaert. Ha nem o a hibas, nyilvan nem ot buntetik. Nekem minden menesztett vonat erkezesi es indulasi adatait rogzitenem kell. Az utascsere ideje gy perc. Ennyit allhat a vonat az allomason. (Megjegyzem, naponta 130 000 utasrol beszelunk, csak azon az allomason ahol en dolgozom, ez a valaszom a "tul keves az ido az utascserere a mentrendben" teoriara). Ha egy percnel tobbet van a vonat az allomason, le kell irnom miert tortnet. A vonatszemelyzet hasonlo modon dokumental. Igy kideritheto, kinek a felelossege a keses. (Kotzokodo utas, nyilvan nem a vasut hibaja, ilyenkor csak azt nezzuk, a BTP (British Transport Police) kierkezett-e a megadott idokereten belul. Nem allt a kijarat; a forgalmistat fogjak kerdore vonni. Nem zarodott a vonat ajtaja (a heten harmadszor); a karbantarto munkajat vizsgaljak ki. Roviden allt meg a vonat, a vege lelogott a peronrol, ezert elore kellett vanszorognia; a vezeto lesz felelossegre vonva.)
Persze amig a MAV poffeszkedik a szemelyszallitason, es az allamtol megkapja a kozszolgaltatasert jaro penzt Magyarorszagon ilyen sosem lesz. Amig a dolgozonak nem erdeke a ceg (uzleti) sikere, addig sem. Amint a fizetes, a bonusz, a nyugdij azon mulna, hogyan teljesit a ceg, lehet, hogy megvaltozna a hozallas. Amint megbuntetnek a Startot vagy a MAV-ot a kesesert (Nalunk csucsidoben 120 font, csucsidon kivul 80 font a kesesert jaro buntetes PERCENKENT, (a szamlat az fizeti akinek a sara, magyaran ha infrastruktura, akkor a Network Rail, ha pl. en kesetem meg a vonatot, akkor az a ceg, akinel en dolgozom, ha rajtunk kivul allo ok, akkor nincs bunti.)
Persze ehhez hozzatartozik, hogy a szabalyozas is olyan, hogy lehet mellette dolgozni. A vasut nalunk szigoruan uzemi terulet, az utasnak a peronon es a vonaton kivul sehol nincs helye. 3 napja hivtam rendort, mert egy utas ugy gondolta, o bizony a vaganyok kozott kell at, vegul is csak egy alul es egy feluljaro van erre a celra, biztos keves volt. A biztonsagi szemelyzet szepen feltartotta amig a BTP kiert, 600 fontra buntettek az urget.
Ott tartottunk egy hete, hogy bár a vasúti menetrend láthatóan nem a Budapesten belüli utasoknak készült, azért sokan közülük most is jól járhatnak, ha az égszínkék buszok helyett a tiritarka vonatokat választják – főleg, ha ugyanaz a Budapest-bérlet mindkettőre jó. Hogyan…..
FrankyLon 2014.05.07 20:56:55
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Az utas at fog szallni, ha nincs mas lehetosege. Nonszensznek tartom, hogy mindenki kozvetlen kapcsolatot akar a belvarossal. Akinek annyira fontos ez, koltozzon a belvarosba vagy kozvetlen kozelebe. Ja, az draga, akkor lehet toredekeert hazat venni Erden, de akkor at kell szallni. A vilagon mindenhol igy mukodik.

Normalis elovarosi vasut nem is lesz, amig buszokkal hordjak be az embereket az elovarosbol es amig nincs egy tarifa- es finanszirozasi rendszer, amely a vasutat is erdekelte teszi az utasszam noveleseben. Viszont, ha mar az infrastruktura adott, vetek nem kihasznalni. Kelenfold es Erd kozott van negy vagany, ennyin mi orankent es iranyonknet 35-40 vonatot kozlekedteteunk ugy, hogy a biztber a 80-as evekbol valo. Magyaran, normalis forgalomszervezessel itt normalis tavolsagi es elovarosi forgalom lehetne, akkor aztan tenyleg nem kellenek sarga buszok.
Blogunk a vidék közlekedési rendszerekhez hozzáférésének ügyét mindig is szívén viselte, most mégis olyan témába fogunk bele, ami a két pár vonatos környéken élőknek távoli, idegen. Pedig minden látszat ellenére ugyanarról van szó: a régen, akár évszázaddal korábban…..
FrankyLon 2014.05.01 12:58:09
Mielott Angliaba koltoztem Budafokon laktam es az akkor meg Roosevelt teren dolgoztam. Budafok-Deli-Kossuth ter utvonalon jartam be. Meg Bhv-val es orosz metroszerelvenyekkel is gyorsabb es foleg kenyelmesebb volt mint az ICS-n zotykolodni Fovam terig, hogy onnan KCSV-n folytassam az utam a Roosevelt terig.

A varoson beluli vonatozas jo otlet, de csak is normalis kovetesi idokkel (max. 15 perc)erdemes benne gondolkodni, ahhoz meg komoly infrastruktura kell. Ha abbol indulunk ki, hogy a tavolsagi vonatok mindenkeppen bejarnak a fejpalayaudvarokra, akkor a korvasut bizonyos szakaszait ok is meg a varosi vonatok is hasznaljak. Itt jon a kovetkezo problema; elobbiek ugye a megallokban nem allnak meg, utobbiak igen. Erre a helyzetre pedig nehez forgalmat tervezni. A megallorol megallora "ugralo" szemelyvonatok utan viszonylag hosszu idot kell uresen hagyni, hogy a tavolsagi vonatok be tudjanak menni a fejpalyaudvarra a nelkul, hogy a szemelyvonatok feltartanak oket. Igy a palya kapacitasa jelentosen lecsokken. Persze erre is van megoldas, de az nem holnap fog megepulni Budapesten. Aki jart mar nyugat Europaban tudja mirol beszelek; negyvaganyu palya kell a korvasutra. Ez esetbe a ket szelso vaganyon mindenhol megallo szemelyvonatok kozelekednenek, azert ezen, mert igy minden megallon at lehet vezetni a vaganyokat a nelkul, hogy utasperont kellene kerulgetniuk, hiszen ket szelso peron epulne. Kozepen haladnanak a gyorsvonatok, megallokban ezekhez nem kell peront epiteni, hiszen az ezen kozlekedo vonatok amugy sem allnanak meg ott.