Adatok
diak325
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A minap arról írtam, hogy immáron a fővárosi ún. elit gimnáziumokban érettségizők egyharmada tervezi, hogy külföldön jár majd egyetemre. A posztra reakcióként született meg Diák325 írása, aki azt mutatja be, miként is néz ki a rendszer belülről. Sokkal nem lettem…..
diak325
2013.03.27 19:57:40
@Melee: Két szakközépiskoláról van tapasztalatom, az egyikről igen közeli személyes érintettség, a másikról csak érintőleges. A többi pedig a körülöttem lévő velem egykorú ismerőseim véleménye.
Amit viszont biztosan tudok, az az hogy szeptemberben a közel 500 fős előadóteremben (ami tele is volt) az egyetemen, a "Ki az aki szakközépiskolából érkezett?" kérdésre 7-en emelték fel a kezüket. 3 egyenként ~120-140 fős gépészmérnöki karos szak volt a teremben.
Nem tudom hogy hol van baj, vagy kivel, de az alapján amit írtál több szakközépiskolásnak kellett volna a teremben lennie.
Amit viszont biztosan tudok, az az hogy szeptemberben a közel 500 fős előadóteremben (ami tele is volt) az egyetemen, a "Ki az aki szakközépiskolából érkezett?" kérdésre 7-en emelték fel a kezüket. 3 egyenként ~120-140 fős gépészmérnöki karos szak volt a teremben.
Nem tudom hogy hol van baj, vagy kivel, de az alapján amit írtál több szakközépiskolásnak kellett volna a teremben lennie.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Csak annyi volt ezzel a célom hogy összeszedjem a legfontosabb gondolataimat a témával kapcsolatban és nem igazán gondoltam át vagy építettem rendesen fel amit írok. De ezt többen észre is vettétek.
nagyon sokan írtak a szakközepekről; én csak néhány pesti szakközéppel kerültem kapcsolatba, és onnan ezeket szűrtem le, de nem vagyok mindentudó, és az is lehet hogy csak a rosszabbakkal sikerült összefutnom.
Kis kiegészítés:
Lehet hogy ez nem volt benne az írásban, de fontosnak tartom; azok a tanárok akiket rendszerint minden diák utál mert tényleg rohadékok és folyton kötekednek, (sokszor pont a töri, matek, és magyar tanárok közül kerülnek ki) sokkal többet és jobban megtanítanak mint a tanári kar bármely más tagja.
A matematika tudásomat pont egy ilyen tanár alapozta meg kikezdhetetlenül, aki ráadásul az iskola igazgatóhelyettese volt, így le se lehetett volna cseréltetni.. Nem volt kellemes de hasznos volt.
@Mighty Duck: A hozzánk eljutott hírekre alapoztam, de akkor úgylátom tévedtem.
@Gamma Leonis: Helyzet kérdése: például magamtól nem ülnék le atomfizikát tanulni mert az tényleg szépnek és érdekesnek tartom, de olyan egyetemi feladatba, amiről tudom hogy már így is elfogadnák, még képes vagyok gond nélkül beleölni plusz 10-15-20 munkaórát hogy azt mondhassam ez az amit szívesen adok be. (később így sem ér ugyan többet, de jobban érzem tőle magam)
remélem ezzel válaszoltam kérdésedre.
@Sanyi9: pár órát eltölt az ember mátrixokkal és függvénysorozatokkal és utána már hihetetlen felüdülésnek számít más emberek véleményét olvasni, és még esetleg leírni, azt is amit gondolok egy témában :)
@geddan: teljesen igazad van, vannak, sokan is (és rendszerint, legalábbis akiket én ismerek, szorgalmasabbak is).
Az egész írásban nagyon sok helyen általánosítottam, másképp meg se lehetne írni. Nem minden esetben vannak így a dolgot, csak sokszor.