Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Bálint János

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az augusztus huszadikai beszámolóban jeleztem, hogy a felvonultak közt számomra a legszebb hajó a Sopron vontató motoros volt. Annak idején laikusként eltöltöttem rajta pár napot, mondhatni bejártam minden zugát, de nem dokumentáltam eléggé. Augusztus végén végre pótolhattam ezt a hiányosságot  -…..
Bálint János 2015.01.23 16:27:35
utána kérdeztem a 'legendás hajósok, hajós legendák oldalon', s
Bánsági Ferenc hajógépész a következőket válaszolta:
A motorok,( főgépek) a Sopron vontatóban úgy lehetnek korosabbak a hajónál,hogy a Láng 8 LD 315 RF 800 LE-s gyártmányai egy modul rendszerű folyami és tengeri (hazajáró) hajókba kifejlesztett motorcsalád darabjai amelyeket az 1950-es évektől gyártottak és külső méreteikben,(motor-blokk, forgattyús tengely,motoralap) nem változtak,csak korszerűsítették.Minden beépített motornak egyszer eljött a kiemeléssel járó úgynevezett főrevíziós ideje,és legtöbbször pl.a tengeriekhez kiszállított feljavítottat emeltek és szereltek be,a kiszereltet itthon feljavították és így kerülhettek be folyami vontatókba új vagy felújított cseredarabként,amely a Hajókönyvben rögzítve kell hogy legyen ! Konkrét példa,a régi EGER ms. melynek legendás gépüzemvezetője Frank József hívta fel a figyelmemet,amikor ott szolgáltam,egy szintén 8 hengeres Láng motor különleges kütyüjére amely az Eger motorjainak az előéletét bizonyítja,az a csak tengeriekre szerelt túlpörgésgátló a lendkerék oldali végén,amely nagy hullámzáskor szabadra kerülő hajócsavar és így a főgépek megszaladását gátolta meg és azonnal levette a töltést (gázt) a motorokról ! Másik érdekességük a Láng 6 illetve 8 hengeres tükör gépeinek (jobbos- balos) hogy a forgattyús tengelyek mindkét gépben azonosak voltak tehát revíziókor felcserélték a párosban őket,persze a vezérléssel és a propellerekkel együtt hogy a többnyire éveken át előremeneti állapot miatt a fáradásos töréseket és kopásokat korrigálják ! Bevált mert főtengely törésről mi gépészek nem hallottunk! A 8 hengeresek egyik gyengesége a hosszú blokk repedése lehetett idővel közép tájékon a káros lengések miatt így a Sopron esetében is amely javítva lett anno !
Barangolások a múltban. Képek az internet rejtett zugaiból. Merre járunk? Tippeket a kommentekbe kérünk, megfejtés majd ugyanott.....
Bálint János 2013.03.23 10:11:47