Regisztráció Blogot indítok
Adatok
christo161

58 bejegyzést írt és 22 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Qt egy C++ keretrendszer, amiben elsősorban ablakos alkalmazásokat tudunk fejleszteni...
Ebben a tananyagban linuxos parancsokról lesz szó. Az itt felsoroltak közül sok parancs működik a különböző Linux disztribúciókon, vagy akár Unix alapú rendszereken (pl. OS X, BSD, Solaris), viszont egyes parancsok csak  Ubuntu alapú Linux disztribúciókon működnek.Ebben a tananyagban nem lesz szó…..
Ebben a tananyagrészben típusokkal kapcsolatos utasításokról lesz szó...
A programozási tételek olyan algoritmusok, amiket tipikus alapvető feladatok megoldásához használunk...
Ebben a tananyagrészben a standard library azon részéről lesz szó, ami az adatszerkezeteket és algoritmusokat érinti. Ezt bizonyos tananyagok STL-nek (azaz standard template librarynek) nevezik, de az is előfordul, hogy egyes tananyagok az egész standard libraryt hívják STL-nek...
Ebben a tananyagrészben a template osztályokról lesz szó. A template a C++ nyelv terminológiájában típusparaméterezést jelent, vagyis azt oldja meg, hogy ne kelljen egy adatszerkezetből külön létrehozni olyat, amiben inteket tárolunk, illetve olyat, amiben doubleket tárolunk... satöbbi, hanem a…..
Ebben a tananyagrészben arról lesz szó, hogyan tudunk egy osztály alapján egy hasonló osztályt létrehozni anélkül, hogy újra definiálnunk kelljen az összes adattagot és az összes tagfüggvényt...
Ebben a tananyagrészben arról lesz szó, hogyan daraboljunk fel egy osztályt több fájlra...
Ebben a tananyagrészben az objektumorientált programozás (OOP) alapjairól lesz szó...
A GOTO utasítások úgynevezett ugróutasítások. Megegyezés szerint a struktúrális programozásban a használata kerülendő, kivéve néhány ritka esetet...
Ebben a tananyagrészben arról lesz szó, hogyan tudunk egy bizonyos kódrészletet a program forráskódjának különböző pontjain végrehajtani, anélkül, hogy ismételten leírnánk. Ezt függvények segítségével oldhatjuk meg.Bár a függvényeknek nem csak akkor van értelme, ha többször használjuk őket. A kód…..
Ebben a tananyagrészben arról lesz szó, hogyan tudunk stringet számmá vagy számot stringgé konvertálni...
Ebben a tananyagrészben a stringekről, azaz a több karakterből álló értékekről vagy változókról lesz szó. A stringeket szokták karakterláncnak, esetleg füzérnek is nevezni...
Ebben a tananyagrészben adatok táblázatszerű tárolásáról lesz szó...
Ebben a tananyagrészben arról lesz szó, hogy egy ciklusban hogyan tudjuk a ciklus egy adott lépését kihagyni,vagy egy adott feltétel teljesülése esetén hogy tudunk a ciklusból kilépni...
Ebben a tananyagrészben a do-while ciklus alkalmazásairól lesz szó, illetve arról, hogy hogyan kezelhetjük az olyan eseteket, amikor például egy számot kérünk be a felhasználótól, de a felhasználó nem számot ad meg. Figyelem: ezek a példakódok online fordítókkal (pl. wandbox, rextester) nem…..
Ebben a tananyagrészben arról lesz szó, hogy hogyan tudunk utasításokat ismételten végrehajtani abban az esetben, ha az ismétlések száma nem ismert a program számára. Továbbá szó lesz még az alapvető fájlkezelésről...
Ebben a tananyagrészben a szokásos if-else elágazástól eltérő elágazásokról lesz szó, a switch-case elágazásról, és a ternáris operátorról...
Az előző tananyagrészekben már volt arról szó, hogy a C++ nyelvben egy változó létrehozásakor meg kell adni, hogy mi legyen a változó típusa, és amíg egy változó létezik, nem változtatható meg a típusa, vagyis ugyanaz marad, amit a létrehozásakor megadtunk.C++ nyelvben esetleg csak arra van…..
Az előző tananyagrészben arról már volt szó, hogy milyen szabályokat kell betartani egy változó elnevezése esetén (amik egyébként más dolgok, pl tömbök, függvények, osztályok, objektumok elnevezése esetén is érvényesek). Ebben a tananyagrészben nem az elnevezési szabályokról lesz szó, hanem arról,…..
Ebben a tananyagrészben arról lesz szó, hogyan tudjuk megoldani, hogy egy parancssoros program ablaka ne záruljon be azonnal, ahogy a program kiírta az utolsó eredményt/kimenetet, abban az esetben, ha a programot nem fejlesztői környezetből futtatjuk (a fejlesztői környezetekben jellemzően nem…..
Az előző tananyagrészben csak a legalapvetőbb műveletekről volt szó (kezdőértékadás, értékadás, parancssorból történő bekérés, parancssorba való kiíratás). Ebben a tananyagrészben néhány, az eddigi ismeretekhez kapcsolódó gyakori műveletet nézünk át...
Ebben a tananyagban túlnyomórészt nem használunk C nyelvből örökölt függvényeket változók értékeinek a kiíratásához, de mivel mások kódjában találkozhatunk velük, így talán érdemes lehet tudni a létezésükről...
Ebben a tananyagrészben az első példaprogramjainkban leggyakrabban használt alaptípusú változók jellemzőiről, és ehhez a témához kapcsolódó tudnivalókról lesz szó.Az itt leírtakat természetesen nem kell bemagolni, viszont egyrészt érdemes egyszer átolvasni, hogy tisztában legyünk vele, hogy ilyen…..
Ebben a tananyagrészben a forráskód áttekinthetőségéről és tagolásáról lesz szó...